Lexus tuli vaihdokkina nettiauton kautta toukokuussa 2009 tuolloin alla olleeseen shogun-tuning Celicaan. Is oli tullessaan täysin vakio, lukuun ottamatta 8x18" Dotzin Brands Hatcheja, TTEn etupuskurinlippaa ja TTEn alustasarjaa. Suunnittelin auton myyntiin laittamista tuolloisen audi kuumeen takia, eikä sille ollut tarkoitus tuolloin tehdä juuri mitään. Maanläheisyys alkoi kuitenkin kiinnostamaan sen verran, että noin kuukauden jälkeen hommailtiin jo D2 coilit ja 40 profiiliset renkaat vaihtuivat matalampiin 35, jotta autoa saatiin vielä tarvittavat 20mm lähemmäs maata. Samaan hätään tuli hankittua uudet punakirkkaat led-takavalot Lexuksen omien Lexusvalojen tilalle. Ikkunan reunoihin eksyi myös altezzan tuulenohjaimet, sekä etulasit himmenneltiin samalle tasolle takalasien kanssa. Näin mentiinkin
ensimmäinen kesä.
Lexus lähtökohta-8x18" Dotz Brands Hatch
-225/40 renkaat
-TTEn etupuskurinlippa
-Takakalvot 20
Lexus 2009-8x18" Dotz Brands Hatch
-215/35 Kumho KU31
-D2 coiloverit
-TTEn etupuskurinlippa
-Tummatlasit 35/20/20
-Dietrich punakirkkaat led-takavalot
-Altezza tuulenohjaimet
Syksyllä 2009 tuli mietittyä
tyylisuuntaa johon autoa alettaisiin viemään ja monta eri visiota pyörikin päässä. Lopulta päädyin tässä korimallissa ei niin totuttuun vip tyyliin, jonka mietin sopivan vähän sporttiseen herrasmies sedaniin, joka Lexus Is tehtaalta tullessaan kuitenkin oli. Suurin harppaus tapahtuikin tuolloin talvella 2010, kun uitatutin RavSpecin Markilta tuolloin 8,5" ja 10" leveät kromipinnoitteiset
Workin Eurolinet ja näillä päästiinkin jo paljon lähemmäksi tavoiteltua vip tyyliä. Vanteiden lisäksi tuolloin tuli hankittua altezzan black edition maski, sekä jdm smoke sivuvilkut. Keulan ilmettä muutettiin tummemmaksi maalaamalla etu- ja etusumuvalot mustapohjaisiksi. Ulkoisesti auto alkoi näiden muutoksien jälkeen tuolloin miellyttää. Sisustaan hommailtiin lisää vip statusta hankkimalla Junction Producen kituna, sekä fusa. Lisäksi äidin kanssa vietetty vkoloppu tuotti tuloksenaan itse suunnitellut/ommellut verhot.
Lexus 2010-Work Euroline DH 8.5x18" +38 & 10x18" +38
-Toyo Proxes T1-R 205/35 & 225/35r18
-D2 coiloverit
-TTEn puskurin lippa
-Altezza tuulenohjaimet ja black edition maski
-Musta katto
-Tummennukset 35/20/20
-Mustapohjaisiksi maalatut etu- ja sumuvalot
-Dietrich punakirkkaat led-takavalot
-JDM smoke sivuvilkut
-Jenkkiparkit
-6000k xenon
-Junction Produce kituna & fusa
-Itse tehdyt VIP verhot ja kangasmatot
-Pioneer Deh7100Bt
Talvella 2010-11 ensi töiksi
vanhat Eurolinet myytiin ja Ravspecin Mark sai tilauksen uudesta kierroksesta samaisia vanteita hieman parannetuilla specseillä. 2011 eniten aikaa vietettiin
ilmajousitusta asentaessa, joka ei toteutunutkaan täysin mutkitta. Ilmoilla liikuttiin kuitenkin hyvissä ajoin kesällä 2011, vaikka alustaan tehtiinkin muutoksia pitkin kesää. Ospreyn avustuksella
siloiteltiin etupuskurista kilvenpaikka ja muut turhuudet pois, muiden ollessa tuolloin Big Meetissä 2011. Loppukesä pääasiassa sitten nautittiinkin vaan ilmoilla ajamisesta.
Kausi 2012 aloitettiin pienellä ilmajumpalla, kun aiemmin asennetun AutoPilotin digital controllerin tilalle vaihdettiin nykyisin kiinni oleva
Accuairin e-level, jonka ansiosta ilmoilla liikkuminen nousi aivan toisiin atmosfääreihin. Pitkään mietinnän alla olleet hifit alkoivat tässä kohtaa painaa mieltä kotikauitin päivityksen myötä, vaikka Lexuksen suhteellisen hyvät vakio soittimet palvelivatkin pitkään suhteellisen hyvin. Niinpä lähti
JH-Soundille DLSn hifipaketista tiedustelua ja hetken päästä asenneltiinkin jo talliin saapuneita ruotsin herkkuja. Muutaman viikon ahertaminen vaimentamisen ja asennusten parissa tuottikin tuloksena varsin puhtaasti soivan paketin. Turhan hyvän kruisimis fiiliksen löydyttyä päätti vielä virkavalta laittaa oman lusikkansa ilmasoppaan ja
perjantai 13 päivänä ruuvailivat kilvet pois muutoskatsastamattoman ilmajousituksen vuoksi. Vit*tusta ei paljon auttanut tuolloin, että kaikki tarvittavat muutospaperit odottelivat katsuria hansikaslokerossa. Noh oma moka, kun ilmoilla tuli kuitenkin ajeltua pitkälti toista vuotta katsastamatta. Lopulta papereiden kera konttorille ja kilvet takaisin autoon.
Eipä meinannut enää löytyä kilpien takaisin saanninkaan jälkeen Lexusta kohtaan mitään kiinnostusta/fiilistä. Keulan ylimaalausta ja muuta pientä kuitenkin suoritettiin auton myynti aikeissa, kunnes koitti
big meet 2012 johon lopulta lähdettiin gleasyn caddyn kyyditsemänä. Härmälässä se kuitenkin iski, se fiilis autoa kohtaan löytyi jostain. Niinpä minä kiitin vr ja vr minua, kun matkasin Tampereelta takaisin Turkuun vielä pe illalla. Nopeasti etulasien tummennus, valojen/vanteiden vaihtoa, ilmajousituksen säätämistä ja nokka takaisin kohti Tamperetta. Mahtava öinen kruisailu fiilistellen hyvin toimivaa ilma-alustaa uusien ämyreiden soidessa ja perille saavuttua fiilis ei ainakaan laskenut. Vastassa oli vieläkin käsittämätön Härmälässä vallinnut fiilis, ihmisten ihmettely reissustani ja siihen vielä jonkun ojentama olut käteen, ei paha. Yksi asia oli jo tässä kohtaa selvää, kiinnostus Lexusta kohtaan oli taas löytynyt. Nostattipa motivaatiota vielä sunnuntaina lisää, kun auto palkittiin pussistancesta ja siihen päälle vielä pysti Peoples Choicesta. Turkuun palattiin siis kera uusien ja vanhojen toteutumattomien ideoiden.
Turhia ihmettelemättä Lexus hovimaalari/-seppä Ospreyn hallille ja ideat toteutukseen.
Takaluukusta sheivattiin sumuvalot veks, jonka jälkeen kontti ja (jo ennen perjantai 13 päivää tilattu)
TRDn takapuskurinlippa maalattiin. Sen jälkeen koko auton vesihionta ja pienellä kiireellä ennen Tuuloksen päätös miittiä
maalipinnan täydellinen käsittely Shad0wn toimesta. TRDn takapuskurinlippa jäi vielä asentamatta, kun lipasta päädyttiin siloittelemaan pakoputken ulostuloaukko ja näin jätettiin takavaimennin puskurin taakse kokonaan piiloon. TRDn lipasta päästiin lopulta nauttimaan kokonaisen viikon verran, kun Lexus toimi ensin kaverin hääautona, jonka jälkeen auto saatiin vielä hovikuvaaja gleasyn tutun kameran alle. Tämän jälkeen vanhaan tapaan 4T-pienkonebensat tankkiin ja auto talvisäilytykseen odottamaan uusia keväisiä tuulia.
Lexus 2011/12-Work Euroline DH 9x18" +20 & 10x18" +15
-Toyo Proxes T1-R 205/35 & 225/35r18
-Ilmajousitus, 2012 Accuair e-level
-Levitetyt etu- ja takakaaret
-Siloiteltu etupuskuri, kilvenpaikka poistettu jne.
-TTEn etupuskurinlippa
-TRDn muokattu takapuskurinlippa
-Sheivattu takaluukku, takasumuvalot siirretty
-Altezza tuulenohjaimet ja black edition maski
-Mustakatto
-Tummennukset 35/20/20
-Mustapohjaisiksi maalatut etu- ja sumuvalot
-Dietrich punakirkkaat led-takavalot
-JDM smoke sivuvilkut
-Jenkkiparkit
-6000k xenon
-Junction Produce kituna & fusa
-Itse tehdyt VIP verhot ja kangasmatot
-Pioneer Deh7100Bt
-55Ah Optima Yellow Top
-DLS Nordica 6.2
-DLS Nordica 10
-2 x DLS RA20
-2 x DLS Ultimate Silver rca
-DLS HQS kaiutinkaapelia
-DLS 1F kondensaattori
-Vaimennus silent coat
Niko's Lexus @ parking garage two by
gleasygraphy, on Flickr
Lexuksella tuli ajettua vain ensimmäinen talvi 2009, jolloin alla pyörivät isäukon varastoon jääneet E400 vakio 8,5x17" vanteet. Tämän jälkeen totisemman rakentelun rinnalla on toteutettu jonkinlaisia visioita erilaisten talvikulkineiden kanssa, jotka ovat valmistuneet lähinnä kavereiden kanssa hauskaa pitäen, hieman pitkäksi venyneinä viikonloppuina.
Talvi 2010BMW 316i E36 sedan-Ylimaalaus, mattavalkoinen kori ja musta katto
-9+10x15" levipellit
-JOMin säädettävä alustasarja
-Levitetyt kaaret
-Mattamustat kylkilistat, peilit ja munuaiset
-Porkkana etuvilkut
Talvi 2011BMW 318iS E36 coupe-Ylimaalaus, secret minttu
-8,5x17" +13 ja 10x17" +15 mattavalkoiset Rondellit kitkoilla
-JOMin säädettävä alustasarja
-Levitetyt kaaret
-Mattamustat kylkilistat, peilit ja munuaiset
-Uudet bmwn merkit
-Porkkana etuvilkut
Minty36 by gleasygraphy, on VimeoTalvi 2012BMW 316i E46 sedan-Ylimaalaus
-Satiinimusta katto
-Mattamustat kahvat, listat, peilit ja munuaiset
-9x19” +45 (+25) ja 10x19” +48 (+36) mattagrafiitinharmaat X5 OEM #132t kitkoilla
-JOMin säädettävä alustasarja
-Levitetyt kaaret
-Siloiteltu etupuskuri
-Smoke led-takavalot
-Smoke sivu- ja etuvilkut
-Uudet bmwn merkit, california "lowdays" kilpi
-Pioneer Deh8400Bt
Kiitos ja kumarrus-Osprey,
hovimaalari/-seppä-john_gleasy,
hovikuvaaja-Shad0w,
hovifixari-Pitkätukka Tero,
kaarimankelin lainaukset-JH-Sound
-Lowtoys
-Rengas Turku
-MKJ-Motorsport