| 2satku S13 | |
|
+39ee-2 Aaperi note Green Cyna janpertti N|ba CornerRug7292 tuppuri_ jjjesse villle Myssymasa Warro tomì samuxd miqzu jallu81 tontti666 Relow Rixaa janipoi PokeMonni Jonduli niko juucee zozua pellepoliisi Mikk- JayDee vaginaattori Ipe kikarikoiso Erkhart Firefly Vaikku Vellulollero Willeeeh Makkeli WathPl0x 43 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: 2satku S13 Ke 14 Marras 2012 - 20:23 | |
| Laitetaas tännekki tästä kyseisestä projektista tarinaa. Auto saapu Maaliskuussa 2010 . Autoon oli entisen omistajan toimesta tehty täysi koneremontti. Korilla ajettu 212tkm ja moottorilla ajettu koneremontin jälkeen 39tkm Heitetääs tähä muutama speksi autosta mitä siinä on tällähetkellä kiinni: Kone (CA18DET): - Vag Puolat + Johtosarja - GT28RS Turbo - 3" putkisto - Z32 MAF - Walbron bensapumppu - Fujita kartiosuodatin mallia kuiva - Zuikkiksen lastu - Välijäähdytin mallia suuri - Kromiset ahtoputket - RST -pakosarja - 3" Downpipe - Catback - HKS SSQV "Style" Dumppi - T-Smartin ahtopaineensäädin - 444c suuttimet - Öljynkeruu säiliö - Greddy 1.2mm kannentiiviste - 1.2Bar ahdot Alusta: - Bc Racing V1-VA Coilit - Nissan skyline R32 etujarrulevyt sekä satulat - Teräspunosletkut etujarruille - 17" Stern Beast 2-osaiset vanteet 8" edessä ja 9" takana - 25mm spacerit edessä ja takana 30mm - 225/45/17 edessä ja 225/45/17" takana - D1 Specs kevyet pyörän pultit - Yellow stuff jarrupalat - Tommysbilletin 5-pulttinavat edessä ja nissan R32 5-pulttinavat takana - Uretaanipuslat alustassa Voimansiirto: - Helixin asetelma - Competition clutch 1620 kytkinlevy - RPS13 Lukkoperä - Vaihdevälin lyhennin Kori: - Depo kirkkaat umpiot - Mustat kylkilistat poistettu Sisusta: - FMI 1.2 Seossuhdemittari - Luisin ratti - Autogaugen smoke ahtopainemittari - Autogaugen öljynpainemittari - Mittaristossa neon siniset ledit - HKS Turbotimer Äänentoisto: - Zachry 12" BX-12PR subikka varapyöräkoteloon rakennetussa kotelossa - mds 5.25" Fanatic FC5 erkkasarja hattuhyllyllä - Helix dark blue erkkasarja edessä (en muista mallia) - ADS 750.2 2-kanavainen vahvistin - MDS Torque T3 monovahvistin - Xzent 1din näytöllinen dvd soitin Kutakuinki tän näkösestä lähtökohasta lähettiin:
Viimeinen muokkaaja, WathPl0x pvm La 2 Maalis 2013 - 20:55, muokattu 3 kertaa | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ke 14 Marras 2012 - 20:28 | |
| Navat & jarrut:Eteen alotin laittelemalla vanhoista navoista abs anturit ja laakerin uuteen 5-pulttiseen napaan. Suurin vaiva etunapojen laitossa oli ottaa laakeri vanhasta navasta pois ja istuttaa uuteen. Viilapenkki kärsi prässäyksessä senverra et sano työsä irti. Tunnin vasaroimalla varovasti vanhoja napoja hyväkskäyttäen sain toiseen sit menemään. Senjälkeen jarruihi: Vaikeinta tossa ol irrottaa toi entine jarruletku liitos ja laittaa uusi tilalle. Ol nimittäi vähä jumissa ja ei kovin kovalla voimalla uskaltanut vääntää, ettei menny mutteri sökös. Varovasti nitkutelleen ja ruosteenestoa laittaen lähti sit viimein irti. Sit piti muokata "vähä" tota jarrukilpeä et sai noi levyt pyörimään. Rälläkällä muutamat viillot ja naputtelu pystyyn ni joha sopi. Senjälkeen levyt ja satulat paikoilleen. Tässä sit kävikin mukava moka. Kaikki ol saatu laitettua paikoilleen ja alko jarrujen ilmaus. Eihän siitä mitään tullut. Pelkkää nestettä tuli ilmausruuvista, eikä yhtään ilmaa tai kuplia ja jarruissa ei mitään tehoa. Sit dnsf:n foorumilta muutamalta tuli kysymys et onha jarrut oikeinpäin. olin et mitäh, oikein päin?! Sit äkkäsin et ilmausruuvin pitäs olla yläkulmassa, ei ala niinku mulla oli . Eiku satulat irti, korjaus ja uudelleen kiinni. Taakse tein vakio jarrulevyille pulttijaonmuutoksen siten, että otin edestä ton 5-pulttisen levyn ja laitoin yhestä pultinreiästä mikä tulee samaankohtaan ni läpi. Senjälkeen kohistin keskireiät ihan kohallee. Onneks s13 ja r32 keskireiät ovat identtiset sit vaa kiristys ja pylväsporalla uudet reiät ja kiinni taakse. Takanapa olikin sit hieman hankalampi irrottaa. Eli muutaman tunnin mietiskelynjälkeen kokeilin et laitan ulosvetäjän navan keskelle ja ne ulosvetäjän "kynnet" navan sivulle. Siitä sit kiristelin ja vetari antautu senverra et pääsin irrottelee räikällä ne 4 pulttia irti. Sit vaa takapään kasaus ja rullaus pois tallista. Johtosarja tuli siirrettyä lokasuojan väliin, koska alkuperäsessä paikassa sitä ei kannattanu pitää auton madaltamisen suhteen. Samalla tuli sit muokattua sisäkaaret uusiks. Lokarit menee myös edestä vaihtoon. Vanteet & Spacerit:Vanteiksi tuli Stern Beastin kevyet 2-osaiset japskivanteet Spekseillä 17" 8/9" . Vanteetha oli sikäli ujot että avuks piti saaha eteen 25mm spacerit ja taakse 30mm. Tosin tulin siihe tulokseen että eteen vaihtuu vielä 30mm spaceri kans. Tällähetkellä auto purettuna tallissa. Sisusta kokonaan purettu ja kaikki bitumi eristeet revitty pois. Uppailen lisää juttua ku homma edistyy siihe pisteeseen. Talveks pitäs saaha seuraavat osat hommattua: - Kupit eteen Done - 4-piste vyöt - Vag puolille johtosarja Done - Isommat suuttimet Lisäksi auto menee talven/kevään aikana maaluuseen, jotta pääsee tosta värikartasta eroon.
Viimeinen muokkaaja, WathPl0x pvm Ti 15 Tammi 2013 - 17:49, muokattu 6 kertaa | |
|
| |
Makkeli
Viestien lukumäärä : 810 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ke 14 Marras 2012 - 20:30 | |
| Edit: eiks sitä voi kerralla yhteen postaukseen kertoa näitä juttuja? | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ke 14 Marras 2012 - 20:50 | |
| - Makkeli kirjoitti:
- Edit: eiks sitä voi kerralla yhteen postaukseen kertoa näitä juttuja?
Helpompi alkup. viestiin lisätä speksejä sitämyöten ku homma eteen. Sentakia säilytän alkuperäsenviestin erillää ja teen sit projekti etenemisen erikseen. | |
|
| |
Makkeli
Viestien lukumäärä : 810 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ke 14 Marras 2012 - 21:17 | |
| Öö? Siis suurin osa foorumia lukevista lukee kyllä sen viimeisen sivun ja viimeisen viestin ekana. | |
|
| |
Willeeeh
Viestien lukumäärä : 133 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: 2satku S13 To 15 Marras 2012 - 10:05 | |
| - Makkeli kirjoitti:
- Öö? Siis suurin osa foorumia lukevista lukee kyllä sen viimeisen sivun ja viimeisen viestin ekana.
Siksipä sieltä näkeekin uusimmat tapahtumat. Ekassa viestissä speksilista kätevästi yhdessä viestissä , comprende? | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 To 15 Marras 2012 - 12:46 | |
| - Willeeeh kirjoitti:
- Makkeli kirjoitti:
- Öö? Siis suurin osa foorumia lukevista lukee kyllä sen viimeisen sivun ja viimeisen viestin ekana.
Siksipä sieltä näkeekin uusimmat tapahtumat. Ekassa viestissä speksilista kätevästi yhdessä viestissä , comprende? Tätä hain takaa tolla. Uusimmat tapahtumat jää tonne viimesille sivuille, mut ekassa viestissä sit käy ilmi mitäkaikkea osaa on laitettu. | |
|
| |
Vellulollero
Viestien lukumäärä : 880 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: 2satku S13 To 15 Marras 2012 - 14:50 | |
| Pistähhä koko autosta kuvaa? Tota sleepy eyesiä vähän vois madaltaa viel, muuten oikein hyvä (noitten kuvien perusteella) | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ti 20 Marras 2012 - 12:54 | |
| Laitetaas pari tilapäivitys kuvaa. Ratti päivitty tuninghärpäkkeestä mokaks Vanteet lähti purkuun. Keskiosa irti ja maaluuseen, sekä huulet kiillotukseen Auton värikin on alustavasti mietitty valmiiksi. Alkuperäne punane joho mattalakka + mattamusta konepelti ja katto. Ei pitäs ihan heti tulla samanlaista vastaan. Vellu mainihtiki noista sleepyeyes modista ni sen korkeuden saa napilla säädettyä haluamaksi. tossa nyt jäi vähä korkeelle noi valot | |
|
| |
Vaikku
Viestien lukumäärä : 92 Paikkakunta : jns
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ti 20 Marras 2012 - 18:02 | |
| Auto bongattu useaan otteeseen joensuun keskustassa, livenä nätimpi ku kuvissa, ofc :3 | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ti 20 Marras 2012 - 18:14 | |
| - Vaikku kirjoitti:
- Auto bongattu useaan otteeseen joensuun keskustassa, livenä nätimpi ku kuvissa, ofc :3
Thänks, kuvissa tosiaan tulee noi eriväriset osat esille todella hyvin | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ti 20 Marras 2012 - 18:40 | |
| Tilannekatsausta: Sisusta putsattu bitumista (10,5kg saatiin painoa pois bitumin poistolla): Samalla tuli takapäätä hitsailtuu vahvemmaksi Apukuskin puolelta joutu ottaa aikas ison palasen pois ja palkki täytyy tehdä uusiks: Laitetaas vielä paskasesta koneesta kuva Päivän huipennukses Pikkuhiljaa edetään, koska onha tässä tää talvi aikaa sätöstellä toi vielä kesänmenoihi | |
|
| |
Firefly
Viestien lukumäärä : 117 Paikkakunta : Ylihärmä
| Aihe: Vs: 2satku S13 Pe 23 Marras 2012 - 17:30 | |
| - WathPl0x kirjoitti:
- Auton värikin on alustavasti mietitty valmiiksi. Alkuperäne punane joho mattalakka + mattamusta konepelti ja katto. Ei pitäs ihan heti tulla samanlaista vastaan.
Eiiikö? http://www.nettiauto.com/nissan/200sx/5235320Ei. Linkin autohan ei ole kokonaan matta mutta siltikin ihan typerän näkööne. Ole erilainen nissanisti ja vedä vaikka valkoseks. Toimii mattanakin | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 Pe 23 Marras 2012 - 17:43 | |
| - Firefly kirjoitti:
- WathPl0x kirjoitti:
- Auton värikin on alustavasti mietitty valmiiksi. Alkuperäne punane joho mattalakka + mattamusta konepelti ja katto. Ei pitäs ihan heti tulla samanlaista vastaan.
Eiiikö? http://www.nettiauto.com/nissan/200sx/5235320 Ei. Linkin autohan ei ole kokonaan matta mutta siltikin ihan typerän näkööne. Ole erilainen nissanisti ja vedä vaikka valkoseks. Toimii mattanakin Eip, toiha on aikaslailla normikiiltone. Tossa mattana, mut liia haalee punane + todella typerännäkönen kiiltävä konepelti ja katto. Mattavalkea nissani tulossa yhelle dnsf käyttäjälle jo aikavarmana ja muutenkaan en kehtaa konetta nostaa keulalta pois, ku pitäs sit konetilaki maalata valkoseks | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ma 17 Joulu 2012 - 10:15 | |
| Edistystä senverra et nyt on ruosteenestot sun muut härpäkkeet vetästy sekä pohjaan että sisälle. Seuraavaksi vielä maali pintaan ja eristysmatot. Vantedenki ehostuksen alottelin hiomalla etuvanteiden pari pientä kanttari osumaa. Penkeiks tul Momon puolkuppipenkit mallia ei kippaavat. Hemmetin jämäkät ja hyvät istuu omasta mielestä. Kiskot pitää ite muokata noille noista vakio kiskoista. | |
|
| |
Erkhart
Viestien lukumäärä : 38
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ma 17 Joulu 2012 - 18:35 | |
| Taitaa olla samanmoiset jakkarat kun itsellä oli soarerissa. Täytyy kyllä kehua kanssa että hyvät olivat. Helppo "kivuta" autoon ja pois, ja siltikin tosi hyvä tuki. Nykyset ns. kunnon kuppipenkit onkin sitten jo viittävajaa vittumaiset jos kokoajan täytyy jumpata ulos autosta | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ma 17 Joulu 2012 - 19:11 | |
| - Erkhart kirjoitti:
- Taitaa olla samanmoiset jakkarat kun itsellä oli soarerissa. Täytyy kyllä kehua kanssa että hyvät olivat. Helppo "kivuta" autoon ja pois, ja siltikin tosi hyvä tuki. Nykyset ns. kunnon kuppipenkit onkin sitten jo viittävajaa vittumaiset jos kokoajan täytyy jumpata ulos autosta
Itellä kävi kans parit kunno kupit mielessä, mut sit tulin toho tuloksee et puolkupit hommaan ku sutkot edulliseen hintaa noi sain Kumminki tulee omallakohalla pääasiallisesti kaupunki/matka-ajoa, mitä nyt muutamia kertoja tulee radalla käytyä kurvailemassa. | |
|
| |
kikarikoiso
Viestien lukumäärä : 388 Paikkakunta : Hämeenkyrö Muut : Ig @sakariv
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ti 18 Joulu 2012 - 21:10 | |
| Hep! Täältä tulee ääni valkoselle! Ja miks ei jättää konetilaa punaseks ja jos rajan vaa sais fiksusti sen valkosen kaa | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| |
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ti 15 Tammi 2013 - 12:31 | |
| Uppailaas tätäki, Kotelomassat laitettu, pohja massattu, Vag johtosarja hommattu, uusi lokasuoja tilattu kuskinpuolelle koska entinen sano sopimuksen irti mankeloidessa. Samalla kyselinki jo tuosta läheltä alustavasti uuden konepellin dirftworksin scoopilla sopuhintaan Kuva scopista Vielä pitää vahvistella noi ovien saumat ja samalla tuli noita turvakaariaki alettua suunnitella. | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ti 15 Tammi 2013 - 13:31 | |
| Tuleeko jäähyt v-mountina, vai ihan muutenvaan tuollainen pelti? | |
|
| |
Vellulollero
Viestien lukumäärä : 880 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ti 15 Tammi 2013 - 13:36 | |
| Ei toimi yhtään ellei muuten tuu korisarjaa/hillittyä japsirifti tyyliä. Anna olla vakio konepelti jos sopii olemaan. | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ti 15 Tammi 2013 - 13:37 | |
| - Ipe kirjoitti:
- Tuleeko jäähyt v-mountina, vai ihan muutenvaan tuollainen pelti?
Muuten vaa oikeastaa mitä nyt hiuka moottorin lämpötilaa laskee, koska toho ei saa oikee toteutettua järkevästi v-mount jäähyä. | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ti 15 Tammi 2013 - 13:39 | |
| - Vellulollero kirjoitti:
- Ei toimi yhtään ellei muuten tuu korisarjaa/hillittyä japsirifti tyyliä. Anna olla vakio konepelti jos sopii olemaan.
Mietin toho kokonaisuuteen ku kumminki helmalevikkeet on, takajatkopalat puskuriin on eli tulee myöski ton etulipan kanssa mukavasti tasaan. Myös camberit ja ronski madallus tulee vielä. | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ma 11 Helmi 2013 - 0:29 | |
| Turha uppaus, koska ei kuvia mut kerrompa kumminki mite edistyny. Eli kojelauta paikoillaa, piuhat niputettu, mittaristo, sekä muut lisämittarit asennettu takas paikoilleen. Myös kuskinpenkille tul tehtyä valmiiks kiskot ja soviteltua jo paikoilleen. Ei tullu liia ylös, eli sopii kypärä päässäki ajelee sit radalla Keskikonsoli tul laitettua myös ja nyt ku oon päässy toho kevennyksen makuun ni jätän hattuhyllyn sekä subikat yms muut musiikkiroinat takaa kokonaan pois sekä kaikki ylimääräne rauta takaa pois. Kevennystä viimekesään tul n. 60kg , eli olen tyytyväine tuloksee Vag puolat tul myös asennettua paikoillee, mut vielä en päässy ottaa savuja pihalle ku akku ol tyhjentyny. Kuvia uppailen kuha pääsen tallille ottaa niitä. | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 Su 17 Helmi 2013 - 23:34 | |
| Perjantaina kävin hakee ton konepellin Saas nähä miltä näyttää sit, jos huomenna kerkeen asentelee tallilla paikoillee. Tänään tul toi kuskipuolen rikkinäine lokari irrotettua pois ja massattuu + kotelosuojattuu kuskinpuoli | |
|
| |
vaginaattori
Viestien lukumäärä : 149 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ma 18 Helmi 2013 - 19:55 | |
| Paha pelko, että toi konepelti ei sovi yhtään, mutta sehän jää nähtäväks! | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| |
| |
JayDee
Viestien lukumäärä : 60
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ti 19 Helmi 2013 - 0:09 | |
| tuli jotenki sellanen fiilari et miks helvetissä mä oon joskus myyny oman säxättimen veke... Makujuttuja nää on mut myy tuo konepelti ja orkkis takas.... | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: 2satku S13 Ke 20 Helmi 2013 - 20:33 | |
| Tulipas tänää aherrettua oikei urakalla ku vapaapäivän kunniaks. uus lokari tul asenneltua paikoilleen kuskinpuolelle, sisusta kasattua loppuun ja konepelti asennettua. Vielä vaatii tosin hienosäädön pelti ja lokari et istuu hyvin saumat. Vag puolien asennus:Puolien johto ol muute täydelline, mut puuttu se liitin vaa mikä vakiopuolien johtoon tulee. Ekas otin ton liittimine irti ja kytkin PTU:lle menevään liittimeen. Jätin toho liittimeen jälellä tota johtoo senverra et myös muutettua sit jos vakiot laittaa. Seuraavaks napsasin piheillä poikki alkup. johtosarjan liittimen sinipunasen johon. Maadotus tul toho puolan vieree Kaaret:Rungon hioin ja vedin tommosen ruosteeneston + kotelomassat noista rei'istä Johtosarjan laitoin paremmi nippusiteillä kiinni sekä muokkasin vähä johtosarjojen päitä paremmin et menee tarpeeks ylös ja ei jää puristuksii UlkoasuTää nyt tulee jakamaan mielipiteitä, omaan silmään istuu toi konepelti hyvi. Samalla mallasin sivulevikkeet kiinni. Vielä hommaan ne jatkopalat takapuskurille et tulee linjaan hyvi etulipan ja sivulevikkeiden kanssa. PenkitKuskinpenkille sain tehtyä vakiokiskoille sovitteet et sai ton penkin kiinni. Raudat maalaan vielä ja muokkaan sen alkup. muovin toho et peittää noi raudat. Sisusta Seuraavaks odotteleemaan maalaria et soittaa ja sanoo et voi tuoda auton maaluuseen. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: 2satku S13 | |
| |
|
| |
| 2satku S13 | |
|