Elikkäs tuli haettua tuollanen MB2 korinen (4ovinen) 1998 vuoden civicci. tekniikkana on tuo väkivahva 55kw kiuas. Koneen numeroksi olen kuvien ja puheiden perusteella pähkäillyt D14a7. Internetin syvästä päästä löysin juttua että ainoa ero noiden 55kw D14a7 ja 66kw D14a8 moottoreiden välillä olisi se, että minun omassani olisi kaasuläppäkotelon ja imusarjan väliin ängetty peltinen kuristin.
Tilasin tehokkaamman koneen tiivisteen ja aloin hommiin. Ja tottahan sieltä joku onneton peltilätkä oli tukkeena, jossa oli vielä onnettomampi reikä keskellä! Laitoin uuden tiivisteen paikalle ja testilenkillä sitten huomasin että tyhjäkäynti aaltoili 900 ja 1500 välillä. Normaalisti tyhjäkäynti on siinä +-800rpm. Sitten luin jostain että uusi tyhjäkäynti pitäisi opettaa eculle: (auto lämpimäksi,sammutus, ecun sulake pois TAI akun johto, 10min odottelua, sulake TAI kaapeli paikalleen, auto käyntiin tyhjäkäynnille 5 minuutiksi, Sammutus ja valmista tuli!)
Odottelemani ajat olivat pari minuuttia ylöspäin koska halusin olla varma asiasta. MUTTA taas kun laitoin auton käyntiin tyhjäkäynti pysyi aluksi vähän tonnin yläpuolella, mutta kun painoi kaasua niin tyhjäkäynti alkoi taas heijaamaan.
Kellään mitään ideoita miten tästä pitäisi jatkaa? Tai vastaavanlaisia kokemuksia?
Toiset ongelmat ovatkin sitten
-Keskuslukko ei toimi mitenkään(sulake ehjä)
-Ajovaloautomatiikka sekottaa mittarinvaloja joten napsaisin sulakkeen pois.