test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003.

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
mikjuh




Viestien lukumäärä : 3

Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003. Empty
ViestiAihe: Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003.   Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003. EmptyTi 25 Maalis 2014 - 17:35

Juu elikkä Octaviassa(RS Combi 04, AUQ-moottori 132kw) pamahti viime viikolla työkeikalle ajaessa moottorin häiriövalo, ja menohalut katosi samantien. Sit kun aloin ihmettelemään auton kulkupuolta, niin ahtopainemittarista katsoin niin ahtoi vain noin 0.3-0.4 bar normaalin n. 0.8(Auto siis täysin vakio) No ajoin sitten tiensivuun ja sammutin auton ja venailin hetken ja starttasin uudestaan ja taas toimi aivan normaalisti. Muutaman ohituksen jälkeen taas sama ongelma. 17705 vikakoodin antaa joku perseestä revitty motonetin vikakoodin lukulaite, netistä kaivoin, että : Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve
Joten viittaako tuo nyt sitten N75:seen vai voiko syitä olla muitankin. Ja missä tämä n75 sijaitsee? Imusarjan vieressä ?
Samalla huomasin kun tsekkasin kaikki huohotusletkut ym, että se "imuriletkun" näköinen muoviputki on haljennut yhdestä kohdin melkein poikki asti. Joka siis lähtee siitä akun tienoilta ja menee imusarjan ohitse jonnekkin. Very Happy Millähän varaosa numerolla / nimellä sitä voisi kysellä ja etsiskellä?
Kiitoksia jo etukäteen.
Takaisin alkuun Siirry alas
make_1986

make_1986


Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : JKL
Muut : Ex 25th jahre gti

Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003. Empty
ViestiAihe: Vs: Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003.   Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003. EmptyTi 25 Maalis 2014 - 20:24

Voi olla että se n75 on rikki tai sit siihen menevät letkut on jostain rikki (ei ohjaa oikein siinäkään tapauksessa ahtopainetta) Voi olla myös ahtovuoto jossain minkä takia menee limppiin tai joku muu vika jossain.Ekana kannattas kattoa sen n75 letkut ja johdot että ne on kunnossa ja jos jollain on kunnon testeri esim vag-com niin sillä lukea vikakoodit ja logittaa ahdot yms. Googlella löytyy myös ohjeet miten testailla tuota n75 toimintaa että jos vika on siinä.

N75 sijaitsee turbon imuputkessa "kiinni" http://home.comcast.net/~volksdragon/N75/N7510.jpg

Tuo haitariputki nyt vois olla tuon kertomasi perusteella vaikka lisäilmapumpun putki mikä menee pumpulta ilmanputsarikotelolle ja sen numero vois olla tollanen: 8L0133817

Jos noista ois nyt jotain jeesiä  Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
mikjuh




Viestien lukumäärä : 3

Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003. Empty
ViestiAihe: Vs: Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003.   Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003. EmptyTi 22 Huhti 2014 - 19:52

Siis nyt alkaa usko loppumaan ! Nyt on vaihdettu N75, N249, By-Pass, Letkut tsekattu, ehjiä ovat, kaasuläppä putsattu ja sopeutettu ym, niin ei edelleen vaan vetää limp moden skooda itseään. Puolat on vaihdettu noin vuosi sitten, ilmamassamittari noin 6kk sitten. Eilen taas ihmettelin ja tutkin asiaa "järjen" kanssa niin aloin epäilemään katalysaattoria koska kun auto meni limp modeen taas kovemman kiihdytyksen jälkeen, niin tuli se paskakäry nenään mikä tulee katalysaattorista kun on paskana. En tiiä enää mitä tekis, kellään viisaammalla ideoita?

PS. Moottorin häiriövalo ei enää pala !
Takaisin alkuun Siirry alas
_--Ville--_

_--Ville--_


Viestien lukumäärä : 81
Paikkakunta : Oulu

Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003. Empty
ViestiAihe: Vs: Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003.   Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003. EmptyTi 22 Huhti 2014 - 20:40

Letkujen hyvä tarkistaminen on kyllä vittumainen operaatio. Onko ihan paineistamalla testattu? Ootko kokeillu ajaa maffin johto irti? Mulla oli joskus tuosta ex-Audista pieni alipaineletku murtunut imusarjan alta, vaati lähes täydellisen hiljaisuuden että kuuli pihinän. Ootko katsonut ahtopainemittarin liitännät? ettei ole esimerkiksi t-haarasta murtunut jne. Vittumaisia hommia nuo etsimiset ovat kyllä..
Takaisin alkuun Siirry alas
mikjuh




Viestien lukumäärä : 3

Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003. Empty
ViestiAihe: Vs: Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003.   Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003. EmptyTi 22 Huhti 2014 - 20:52

Huomenna ajattelin tsekata just nuo ahtopainemittarin letkut, klemmarit, coolerille menevät letkutputket ym. ja koittas käydä heittää lenkin johto irti maffista.
Jos esim jokin klemmarikin on löysällä sanotaan nyt vaikka ahtopainemittarille menevästä letkusta, niin voiko tämän vuoksi vetää "limppiin"?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003. Empty
ViestiAihe: Vs: Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003.   Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003. Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Limp-mode & Moottorinhäiriövalo Skoda Octavia RS vm 2003.
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» jAuuso: Skoda Octavia mk2
» Härkönen: Octavia RS '14
» Skoda Superb II DTM etuspoileri
» niklas89: Skoda "Citilow" & ex-Civic (FuncCrew)
» D2 Street alusta. Skoda Superb II/3C Passat

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: TECH :: Tech talk :: European-
Siirry: