| Heke's Turbo-Golf mk2 | |
|
+23JTG Mr300 Komulainen JariN Beris ripa mosse Huiske tomì NO H2O Grontti redi Ipe mvo Lahtis nakke Avaruusheppa apuapina N|ba Rixaa sajoo niko Heke26 27 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Heke's Turbo-Golf mk2 Ke 30 Kesä 2010 - 4:29 | |
| Elettiin 2009 tammikuuta kun raahattiin 1.6 kaasari golffi pihalle rähjäsen näköisenä. Huoltokirja oli kuitenkin lähes täydellinen ja kilometrejä takana oli 230tkm. Jo ennen auton ostoa tyylisuunta oli selvillä. "NPS" lyhenne kertoo kaiken. Go slow go low yms perjaatteet jyskytti päässä ja näin aloitettiin golffin "new life" projekti. NYT on kuitenkin vuoden verran ajeltu ja autolle tapahtunut sen verran kaikennäköstä että kai siitä vihdoin "kehtaa" jotain kirjoitella Mutta aloitellaan alusta asti. No autoahan ei voi tämän näköisenä mihinkään liikutella vaan jotain sitä sitten täytyi tehdä. Vanteet ja alusta oli tietenkin heti ollut hankinta listalla ja aloittelinkin sitten vanteilla. N|ba siinä sitten otti yhteyttä ja tarjosi vanhoja ATS Cuppeja.. Kaupat lyötiin lukkoon ja vanteet sai uuden kodin. Niitä siinä sitten kiilloteltiin parisen viikkoa tuloksena tämä. Keväällä sitä sitten laitettiin vanteet alle vakio alustalla Vakio hyppykepeillä ja läskirenkailla ajelu ei oikein napannut joten uudet kumit ja Jom rs coiloverit tilaukseen. Rengastukseksi tuli 165/50-15 nankangit Sillä saikin jo autoa tonttiin mukavasti... Vuoden mittaan autoon tuli laitettua hifiä, Kirkkaat vilkut yms. Sitä tuli sitten vuosi rullattua kyseisessä kuosissa. No keväällä 2010 ATSSÄT ei enää hohtanukkaan sitä entistä kiiltoa. Sormet ei enää kestäny sitä hinkkaamista joten jotain muuta eksoottisempaa piti kehitellä. No päädyin sitten yksimielisesti valkoiseen. Omaan silmään valkoinen ja vihreä istuu aivan helvetin hyvin No siinä sitten alkoi ideat loppumaan kesken että mitäs tälle nyt pitäisi tehdä. Konetta olisi kiva laitella mutta ehkä taas olisi järkevämpää vaihtaa suoraan tehokkaampaan. No se tuli kuitenkin kuin salama kirkkaalta taivaalta. TAAS kerran puhelu N|ba:lta. Tässä tulos 1.8 GTI tuli pihalle käyntivikaisena. Kone kävi 2 pytyllä ja kipinät oli tallella jne. Nopeiden puristustestien jälkeen epäiltiin kansipahvin menneen 3&4 pytyn väliltä. Toiveikkaina otettiin GTI työn alle ja kansi napattiin irti. No kuinkas ollakkaan 5mm kokoinen ura palanut kansipahviin 3&4 pytyn välille. Huonoksi onneksi huomattiin kanteen palaneen uran kohdalle pieni monttu. Pelkkä kansipahvin vaihto olisi näin turhaa. Tästä se projekti nyt sitten lähtee. Kansi lähtee todennäköisesti hitsaukseen ja plaanattavaksi. Männät oli hyvässä kunnossa ja niiden vaihtoon ei ruveta. Vakio kansipahvi oli noin 1.7mm paksuinen, joten tilalle teetetään noin 3mm paksu peltinen "kansipahvi" jottei puristukset kasva liikaa. Miksi näin? No seuraava kuva toivottavasti antaa suuntaa tulevalle. Heke kiittää ja kuittaa tältä erää...
Viimeinen muokkaaja, Heke26 pvm Pe 27 Elo 2010 - 2:28, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ke 30 Kesä 2010 - 5:49 | |
| Guud shiit, sekä tarina että auto! Lupaavalta näyttää uusi konekkin puhallin kyljessä. Ootko muuten spacereita tohon miettiny? | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ke 30 Kesä 2010 - 11:04 | |
| Kaveri tekee spacerit ku koulut alkaa... Taakse päin se nyt semmosia eniten huutaa | |
|
| |
sajoo
Viestien lukumäärä : 236 Paikkakunta : tre/tku
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ke 30 Kesä 2010 - 11:06 | |
| Siisti proju ja nätti golffi! Odottelinki et koska tästä tulee topicci | |
|
| |
Rixaa
Viestien lukumäärä : 901 Paikkakunta : Akaa
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ke 30 Kesä 2010 - 12:06 | |
| Eiks toi kone oo 8 venanen? :O | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ke 30 Kesä 2010 - 13:17 | |
| Joo 8 venanen. Eli 115hp. N|ba sitä veikkas et on laitettu virinokka kun ei tunnu vakiolta mut sen näkee sit joskus miten se pelittää... Ensviikkoon menee tuo kannen vienti johonkin koneistamoon... Sen jälkee lähdetään kokeilemaan miten kasaus onnistuu. | |
|
| |
N|ba
Viestien lukumäärä : 1449 Paikkakunta : Rusko
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ke 30 Kesä 2010 - 16:29 | |
| tämäkin veikkaukseni perustuu kokonaan siihen että kaverilla täysin sama mosa ja heräilee kone ihan eri kierrosluvuilla. | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ke 30 Kesä 2010 - 16:59 | |
| Puuttuvista pulteista pystyy päättelemään että kansi on ollu auki aikasemmin, joten ei oo mahdotonta tuo nokan vaihto. Veikkaan et kansipahvi vaihdettu just ennen ku ostit sen, mut ei oo paikattu sitä reikää... Se on kestäny just sen sun omistuksen verran. No tehdään nyt sen verran paremmin et huolletaan kansi kuntoon.. Laitetaan nyt sit samalla tuo "peltinen" tiiviste nii saa puristukset sopivan alas. Katsotaan sitten et miten se kestää. Kokeilemalla näkee... | |
|
| |
apuapina
Viestien lukumäärä : 1134 Paikkakunta : Tku Muut : pari fillarii.
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ke 30 Kesä 2010 - 17:29 | |
| ai se oli niban golffin raato ku makas peltola edes vaik kuin kauan? :p
ja hyvältä näyttää prokkis! | |
|
| |
Avaruusheppa
Viestien lukumäärä : 386 Paikkakunta : Joensuu Muut : Läski piski
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ke 30 Kesä 2010 - 17:36 | |
| Mielenkiintonen projekti kyllä. ja ihan nätisti noi istuu valkosella lipilläkin | |
|
| |
nakke
Viestien lukumäärä : 324 Paikkakunta : lappeen Ranta
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 To 1 Heinä 2010 - 0:56 | |
| Tää on kyl pirun siisti Hitto, oma kakkiskolo-kuume vaan kasvaa | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ma 26 Heinä 2010 - 15:11 | |
| Jep jep! Monen puhelun ja mutkan kautta kansi lähti kaverin veljelle hitsaukseen ja plaanaukseen... | |
|
| |
Lahtis
Viestien lukumäärä : 278 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ke 28 Heinä 2010 - 19:16 | |
| oi voi sit vaan varovasti sen ahtoruuvin kanssa. millanen bensansyöttö tulee? | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 To 29 Heinä 2010 - 16:42 | |
| Mennään nyt aluksi ihan FFPn ohjeiden mukaan ihan omalla K-jetillä. Vakio määräjakaja pitäisi tuon mukaan riittää 180-190hv tietämille, eikä tuon enempää tuskin pienillä ahdoillla saakkaan. Nyt pitäisi päättää että minkä Turbon sinne laittaisi. Kaverilla olisi muutama 1.9tdi ahdin, mutta niiden tuotosta ei mitään kokemusta/tietoa. Jos löytyy joku KKK 03 ahdin nii otetaan ilmoituksia vastaan. Lahtiksella on ainakin kokemusta noista ahtimista sen verran et saattaa löytyy joku ylimääränen ahdin mulle? | |
|
| |
mvo
Viestien lukumäärä : 257 Paikkakunta : Hollola/Lahti Muut : ZX6-R
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 To 29 Heinä 2010 - 17:26 | |
| Kaverilla oli samanmoisessa golffissa Garretin T03 ja tuntui aika sopivalta, potkuakin olisi luultavasti riittänyt yli 300hv säätämällä, autossa tosin megaruutta ja S2 veivit ja männät jne.. Ei tosin kerenny koskaan säätämään ihan kohalleen ja ahdin vaihtu nyt 3/4 | |
|
| |
Lahtis
Viestien lukumäärä : 278 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 To 29 Heinä 2010 - 17:39 | |
| mul ei oo ku yks mis o ihan törkee välys. mut tietäisin kyl mis ois aika edullisesti varmaa kkk03-56 muistaakseni. kompurapuoli siipi muutaman millin isompi ja se siipikin on jo järkevän näkönen. välyksii ei ollu,mut öljyrengas tarvis vaihtaa. vitosen maksaa osa ja sen saa vaihdettuu helposti. | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 To 29 Heinä 2010 - 19:41 | |
| Joo no voidaan jutella niistä sit enemmän ku saan sen kannen takasi | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Su 1 Elo 2010 - 15:43 | |
| Niinpä niin... Tuli päätettyä ettei noilla kansipahveilla ruveta pelleilemään, joten tuli haettua Audi S2 männät ja veivit. Nyt saa laittaa ahtoa sen verran kun syöttöä riiittää.. Tosin se oleellisin, eli turbo on vähän vielä hakusessa. Mutta katotaan nyt sopivia vaihtoehtoja. | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ti 3 Elo 2010 - 15:45 | |
| Tälläistä nyt tällä kerralla... Eli 5kpl S2 mäntiä ja veivejä. Ja se oleellisin eli KKK 03 | |
|
| |
N|ba
Viestien lukumäärä : 1449 Paikkakunta : Rusko
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ti 3 Elo 2010 - 16:11 | |
| onkos toi eka vevi vasemmalta kiero vai vääristääkö kuva vaan? | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ti 3 Elo 2010 - 16:19 | |
| Katos vaan En ite edes huomannu tota. Mut siis kuva vääristää | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Pe 27 Elo 2010 - 2:35 | |
| Nyt on konetta puhdistettu, kansi kunnostettu ja plaanattu, männät ja veivit asennettu ja pakosarjan laipat on valmiina. Enää ei puutu kuin tiiviste sarja mikä käytiin jo 2 päivää sitten tilaamassa. Sen jälkeen alkaakin armoton kasaus, hitsaus ja turbon mallailu paikoilleen, yms maalaus ja puhdistus... Tavoite olis saada kuukaudessa toimiva/katsastusvalmis paketti. | |
|
| |
N|ba
Viestien lukumäärä : 1449 Paikkakunta : Rusko
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Pe 27 Elo 2010 - 10:23 | |
| - Heke26 kirjoitti:
- Nyt on konetta puhdistettu, kansi kunnostettu ja plaanattu, männät ja veivit asennettu ja pakosarjan laipat on valmiina. Enää ei puutu kuin tiiviste sarja mikä käytiin jo 2 päivää sitten tilaamassa. Sen jälkeen alkaakin armoton kasaus, hitsaus ja turbon mallailu paikoilleen, yms maalaus ja puhdistus... Tavoite olis saada kuukaudessa toimiva/katsastusvalmis paketti.
onnea. sitä tarviit teetkö orkkis valusarjan perään sovitteen vai koko pakosarjan? | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Pe 27 Elo 2010 - 15:08 | |
| Kokonaan uus pakosarja tulee... Kaveri teki laserilla pakosarjan ja downpipen laipat. Ensviikolla pääsee jo varmaan hitsaamaan pakosarjaa kasaan kun saa haettua vaan putkea jostain päin... | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Pe 27 Elo 2010 - 16:05 | |
| Köh, siihenhän menis nyt hyvin 16v kansi ku on noi ässän mukitkin :pirat: | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Pe 27 Elo 2010 - 18:42 | |
| Joo ei taida ihan budjetti riittää siihen Ja sit tarvis perehtyä enemmän bensansyöttöön... Kunhan koneen nyt saa liikkumaan johonkin päin niin sitten voidaan panostaa enemmän siihen bensa puoleen... Ton K-jetin pitäis riittää 180-190hp ahdettuna joten näin alkuun on ihan riittävästi tehoa... Auto on kuitenkin ainoa käyttö-auto joten koneen vaihtokin pitäisi onnistua siinä viikon sisällä... | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ke 1 Syys 2010 - 16:07 | |
| Taas tuli haalittuu kaikenlaista hilpettä. Tiivistesarjaa, dumppia, ahtopaine mittaria, keskuslukkoa ja alatukivarsia yms... Uudet renkaat tuli kans tilattua ATSsiin ja putket hain pakosarjaa varten... Turbo saatiin asetettua kohdalleen. Ei ollut helppo homma kun joka suunnassa on jotain vastassa. Nyt on ainakin 2cm väli ettei ota imusarjaan, jarrutehostimeen, vetariin tai tulipeltiin kiinni. Kiinnikkeitä ja tukia tarvii vielä viimeistellä. Kannesta hioin venttiilit ja vaihdoin varren kumit, Eli kaikenlaista pientä on tässä tapahtunut. | |
|
| |
redi
Viestien lukumäärä : 502 Paikkakunta : Helsinki Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ke 1 Syys 2010 - 23:39 | |
| En tiiä, mut vois kuvitella et kannattaa laittaa PG koneen (G60) kannentiiviste, joka lienee metallinen. 16v kansi olis kyllä ässä Ittekki suunnittelin vaikka mitä omaan 16v koneeseen, mutta päädyin siihen et paras pitää orkkiksena ku se ruutta pistää kumminki hanttiin ja parempi on kallis. | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ke 1 Syys 2010 - 23:43 | |
| - redi kirjoitti:
- En tiiä, mut vois kuvitella et kannattaa laittaa PG koneen (G60) kannentiiviste, joka lienee metallinen.
16v kansi olis kyllä ässä Ittekki suunnittelin vaikka mitä omaan 16v koneeseen, mutta päädyin siihen et paras pitää orkkiksena ku se ruutta pistää kumminki hanttiin ja parempi on kallis. 2 litrasessa passatissaki o metalline tiivari ja sopii toho mottii. | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 To 2 Syys 2010 - 0:19 | |
| Kaverin 2 litrases passatis ei kyl ollu metallista kannentiivistettä... No katotaan nyt kuis käy... Jos menee kansipahvi niin sitten vaan vaihtamaan uutta ja kestävämpää tilalle... Itseäni nyt eniten huolestuttaa tuo kytkin. Vakiossa on kyllä pintaa, mut ei silti oo luottoa et se kestäis ja uutta sachs race kytkintä kun katoin sachsin sivuilta niin makso yli 200e... Tarvii ny koittaa keksii että mitä sinne laittais... | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 | |
| |
|
| |
| Heke's Turbo-Golf mk2 | |
|