| Heke's Turbo-Golf mk2 | |
|
+23JTG Mr300 Komulainen JariN Beris ripa mosse Huiske tomì NO H2O Grontti redi Ipe mvo Lahtis nakke Avaruusheppa apuapina N|ba Rixaa sajoo niko Heke26 27 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 To 4 Marras 2010 - 15:02 | |
| - Heke26 kirjoitti:
- Käväsin äsken heittämässä pikku lenkin siten että oli tuo alipaine letku irti kokonaan eli oli ns. kiinteä säätö. Otti alhaalta asti hyvin kierroksia ylös asti mutta rupesi sitten korkeammilla kierroksilla taas nakuttamaan. Eli pitäis saada se myöhästettyä ahtojen mukaan... Tosin helpommin sanottu kuin tehty. Miten mahtaa olla G60 jakajissa ratkaistu? Tai sitten jos saisi vastaavaa jakajaa Turbo volvoista tai saabeista.
Niin. Joskus olen mielestäni lukenut turbo saabin jakajista että niitä on käytetty. Mutta en tosiaan tiedä. Kannattaa esim vaikka ffp:lle laittaa kyselyä tai jonnekki missä on noita turbo golffien rakentajia enemmän. | |
|
| |
JariN
Viestien lukumäärä : 5 Paikkakunta : Jkl
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 To 4 Marras 2010 - 16:34 | |
| - Heke26 kirjoitti:
- Miten mahtaa olla G60 jakajissa ratkaistu?
Gaylaaderissa on digifantti arpomassa seokset ja ennakot. Mekaanisesti ohjatun turbosaappaan jakajasta vois vakoilla että miten ennakon säätö on tehtaalla tehty, ellei se suoriltaan ole sovellettavissa tuohon. Ja turboscanioiden koojetissä tais olla lisärikastustakin ahdoille | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 To 4 Marras 2010 - 16:58 | |
| Tekee kokoajan mieli enemmän ja enemmän tuota megasquirttia mihin voi heittää sytkä mappiiin sit kaikki säädöt erikseen Se on taas alkuun hieman budjetti kysymys... No saa nähä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Voisin saada yhden Turbo volvon jakajan käsiini tässä jossain vaiheessa niin voi siitä ihmetellä saisko sisustat tjms vaihdettua keskenään tuohon omaan arpakuutioon. | |
|
| |
Komulainen
Viestien lukumäärä : 283 Paikkakunta : Pyhäntä
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 To 4 Marras 2010 - 17:15 | |
| Suosittelen laittamaan megaruutan niin pian ku mahdollista! Itellä ollu baijerissa n.3500km paikallaan nyt ja on hieman mukavempi ajella ku vakio poksilla. | |
|
| |
Mr300
Viestien lukumäärä : 6 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 To 4 Marras 2010 - 18:44 | |
| Kannattaa tutustua 900 T8 turbosaabin tuohon ali/ylipaine säätimeen virranjakajassa. On melko samaa k-jet shittii. Siitä voisi olla apua tässä sytty onglemassa. Täältä kannattaa hakee infoa | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 To 4 Marras 2010 - 19:25 | |
| Mua paljon viisaammat kilpa-auton rakentajat on kertoneet, että 98 on parempaa nakun kannalta kuin v-power. Väittävät että V-powerissa se kasvanut oktaani tehdään happea lisäämällä mikä taas tarkottaa, että nakuherkkyys lisääntyy. Samat heput myös ovat säätäneet vehkeet siten, että rajoittimella vehje saa reilusti liikaa bensaa, ettei pääsisi naulaamaan. Rajoittimen tehtävähän tuo olisi tehdä, mutta jos kauan paukuttaa niin saattaa käydä hassusti. | |
|
| |
mapa
Viestien lukumäärä : 331 Paikkakunta : Turku Muut : Vesi ja laserleikkaus osia, myös pelkkien kuvien piirtäminen. Tig hitsausta, myös alumiini.
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 To 4 Marras 2010 - 19:42 | |
| Ainakaan vakio jakajalla ei toimi. "Kiinteällä" jakajalla saa jotenkuten toimimaan, ei kuitenkaan optimaalisesti. Ei jaksa nyt hirveästi tarinoida, mutta laita jakajaan aluksi 2-kalvoinen kello. Tällä pystyt tiputtamaan ahtojen noustessa sytkää. Toiseen kalvoon paine, toiseen alipaine. Saa pelaamaan kohtuu hyvin, kun jaksaa pelata. Suorasytkä pelkästäänkin olisi aika helpotus tuohon, saisi naputeltua mieleisen tarkan kartan. | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 To 4 Marras 2010 - 23:52 | |
| Joo kyllä nyt oon kaatunu ton Megasquirtin puoleen. Soittelen huomenna tutulle jos pystyisi järjestämään mulle sopivaa settiä. Eli huomenna nähdään miten etenee... | |
|
| |
mapa
Viestien lukumäärä : 331 Paikkakunta : Turku Muut : Vesi ja laserleikkaus osia, myös pelkkien kuvien piirtäminen. Tig hitsausta, myös alumiini.
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Pe 5 Marras 2010 - 20:23 | |
| Anturit, kaasuläpän, suuttimet ym. kilkkeet voi käydä purkaamolta kytistelemässä. Ei tule hintoihin, tosin omaa aikaa ottaa hiukan. | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 La 6 Marras 2010 - 4:13 | |
| Sais ton sytkän ny edes semmoseen kuntoon et kehtais sitä kaasuu painaa tollakin bensansyötöllä.. Hain tänään toisen virranjakajan niin katon huomenna voiko sille tehdä taikoja... Maanantaina otetaan selvää siitä megasquirtin tilanteesta, eli saanko kaverin kautta hommattua vai pitääkö lähtee tilailemaan jostain...
Megan jälkeen voi sit päivittää toi bensa puoli siihen kuntoon et kehtaa nostaa tehot tonne 200 paremmalle puolelle.. | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 La 13 Marras 2010 - 18:13 | |
| Nyt on tässä viikon aikana tultu perehdyttä näihin 8v turbo projekteihin netissä. Oikeilla hakusanoilla löytyi kansainvälisiltä sivuilta erittäin paljon tietoa. Eli CIS turbo projekteja löytyy useita kappaleita ja todisteita niiden toimivuudesta vakio k-jetillä sekä virranjakajalla. Tässä vielä hyvä sivusto asiasta kiinnostuneille. http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2484192-Lets-get-a-CIS-turbo-parts-thread-going.....Toimivana esimerkkinä mk1 golf. Sivuilla on tarkat selitykset ja paljon kuvia asennuksista. http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4518476-K-Jet-turbo-setupJa kun päästään takaisin omaan golffiin, niin tulin siihen tulokseen että megasquirttia ei tähän laiteta lähiaikoina vaan mennään lähes vakio bensaseteillä ja sytytyksellä. Vähemmän rikkoutuvia osia on aina parempi Bensapuolella tarvitsee tehdä parannuksia, varsinkin tuohon WUR:iin eli warm up regulaattoriin. Vakio GTI WUR ei ymmärrä ahtopaineita, joten vastaavaa osaa täytyy lähteä etsimään muista autoista. Lähes jokainen on käyttänyt vastaavaa kapistusta Audi 5000t mallista, Suomessa kun automalli ei ole niin yleinen niin kallistun itse käyttämään Volvo 240t mallin WUR:ia. Vakion ja Turbomallin WUR:in erottaa boksin kyljessä olevissa alipaine nipoista. Myös Volvo 240t virranjakajassa pitäisi olla sopiva alipainekello sytytyksen myöhästämistä varten. Joten jos jollain löytyy vastaavia osia, niin voi laittaa vaikka YV. Laajakaista-lambdan pistin nyt tilaukseen niin saadaan seokset edes vähän oikeaan suuntaan. | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 La 13 Marras 2010 - 18:36 | |
| Sytytyksen saat toimimaan kyllä vakiojakajallakin, mutta tyhjäkäynti kärsii. Eli tarkoittaa sitä että säädät kierroksilla maksimi ennakon johonki vaikka 10 asteeseen. Eli tyhjäkäynnillä sytkä on pirusti myöhässä. | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 La 13 Marras 2010 - 18:37 | |
| Tarvii vaan lukita ne keskipakopainot ettei ne turhaan sitten ennakoi siellä. | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 La 13 Marras 2010 - 18:39 | |
| - Heke26 kirjoitti:
- Tarvii vaan lukita ne keskipakopainot ettei ne turhaan sitten ennakoi siellä.
Ei välttämättä. Säädät sen vaan niin että maksimi ennakko on vaikka sen 10 astetta kierroksilla. Ei pitäs päästä ennakon karkaamaan. | |
|
| |
mapa
Viestien lukumäärä : 331 Paikkakunta : Turku Muut : Vesi ja laserleikkaus osia, myös pelkkien kuvien piirtäminen. Tig hitsausta, myös alumiini.
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 La 13 Marras 2010 - 19:36 | |
| Tuossa toisessa oli tuo jakaja ratkaistu samalla tavalla mitä edellä jo yritin selittää ... | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ti 16 Marras 2010 - 17:09 | |
| Varmasti hyvä ja onnistunu viritys, kunhan saat sen toimimaan. | |
|
| |
blummi
Viestien lukumäärä : 57 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ti 17 Tammi 2012 - 20:05 | |
| Hieno kakkis. Ootko saanu tekniikan jo toimii | |
|
| |
allu_
Viestien lukumäärä : 890 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ti 17 Tammi 2012 - 20:30 | |
| Ja tämäkin topicin nosto oli mielestäsi hyvä idea koska... | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 Ti 17 Tammi 2012 - 23:04 | |
| Jos totta puhutaan niin suunnitelmat muuttunu hieman edellisestä Konehuoneeseen on hommattu 1.8 16v KR kone ja garretti kylkeen. Megasquirt ohjailee moottoria yms... Tällä hetkellä on pitäis vähän konetilaa siistiä ja heittää moottori paikoilleen.. Tarkotus oli lisäillä kuvia sitten ku ensisavut tolla koneella on otettu, mut voihan niitä muutamia tietty tänne lisäillä Yleiskunto autolla on tälläinen, mut tällähetkellä kone olelee pukilla. Peltistä Victor Reinzin kansipahvia vanhan pahvisen tilalle. vaihdelaatikon ehtisin putsata ja maalata.. Kysymyksiä saa heittää vapaasti jos tulee mieleen... Käyn räpsimässä lisää kuvia tällä viikolla, niin saa jotain parempaa hahmotelmaa hieman... | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2 | |
| |
|
| |
| Heke's Turbo-Golf mk2 | |
|