test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Heke's Turbo-Golf mk2

Siirry alas 
+23
JTG
Mr300
Komulainen
JariN
Beris
ripa
mosse
Huiske
tomì
NO H2O
Grontti
redi
Ipe
mvo
Lahtis
nakke
Avaruusheppa
apuapina
N|ba
Rixaa
sajoo
niko
Heke26
27 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
KirjoittajaViesti
Grontti

Grontti


Viestien lukumäärä : 871
Paikkakunta : Turku/Salo

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyTo 4 Marras 2010 - 15:02

Heke26 kirjoitti:
Käväsin äsken heittämässä pikku lenkin siten että oli tuo alipaine letku irti kokonaan eli oli ns. kiinteä säätö. Otti alhaalta asti hyvin kierroksia ylös asti mutta rupesi sitten korkeammilla kierroksilla taas nakuttamaan. Eli pitäis saada se myöhästettyä ahtojen mukaan... Tosin helpommin sanottu kuin tehty. Miten mahtaa olla G60 jakajissa ratkaistu? Tai sitten jos saisi vastaavaa jakajaa Turbo volvoista tai saabeista.

Niin. Joskus olen mielestäni lukenut turbo saabin jakajista että niitä on käytetty. Mutta en tosiaan tiedä. Kannattaa esim vaikka ffp:lle laittaa kyselyä tai jonnekki missä on noita turbo golffien rakentajia enemmän.
Takaisin alkuun Siirry alas
JariN




Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : Jkl

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyTo 4 Marras 2010 - 16:34

Heke26 kirjoitti:
Miten mahtaa olla G60 jakajissa ratkaistu?

Gaylaaderissa on digifantti arpomassa seokset ja ennakot.
Mekaanisesti ohjatun turbosaappaan jakajasta vois vakoilla että miten ennakon säätö on tehtaalla tehty, ellei se suoriltaan ole sovellettavissa tuohon. Ja turboscanioiden koojetissä tais olla lisärikastustakin ahdoille Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26




Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyTo 4 Marras 2010 - 16:58

Tekee kokoajan mieli enemmän ja enemmän tuota megasquirttia mihin voi heittää sytkä mappiiin sit kaikki säädöt erikseen Very Happy Se on taas alkuun hieman budjetti kysymys... No saa nähä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Voisin saada yhden Turbo volvon jakajan käsiini tässä jossain vaiheessa niin voi siitä ihmetellä saisko sisustat tjms vaihdettua keskenään tuohon omaan arpakuutioon.
Takaisin alkuun Siirry alas
Komulainen

Komulainen


Viestien lukumäärä : 283
Paikkakunta : Pyhäntä

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyTo 4 Marras 2010 - 17:15

Suosittelen laittamaan megaruutan niin pian ku mahdollista! Very Happy
Itellä ollu baijerissa n.3500km paikallaan nyt ja on hieman mukavempi ajella ku vakio poksilla. Twisted Evil
Takaisin alkuun Siirry alas
Mr300

Mr300


Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Espoo

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyTo 4 Marras 2010 - 18:44

Kannattaa tutustua 900 T8 turbosaabin tuohon ali/ylipaine säätimeen virranjakajassa. On melko samaa k-jet shittii. Siitä voisi olla apua tässä sytty onglemassa. Täältä kannattaa hakee infoa
Takaisin alkuun Siirry alas
JTG

JTG


Viestien lukumäärä : 1379
Paikkakunta : Raisio

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyTo 4 Marras 2010 - 19:25

Mua paljon viisaammat kilpa-auton rakentajat on kertoneet, että 98 on parempaa nakun kannalta kuin v-power. Väittävät että V-powerissa se kasvanut oktaani tehdään happea lisäämällä mikä taas tarkottaa, että nakuherkkyys lisääntyy. Samat heput myös ovat säätäneet vehkeet siten, että rajoittimella vehje saa reilusti liikaa bensaa, ettei pääsisi naulaamaan. Rajoittimen tehtävähän tuo olisi tehdä, mutta jos kauan paukuttaa niin saattaa käydä hassusti.
Takaisin alkuun Siirry alas
mapa

mapa


Viestien lukumäärä : 331
Paikkakunta : Turku
Muut : Vesi ja laserleikkaus osia, myös pelkkien kuvien piirtäminen. Tig hitsausta, myös alumiini.

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyTo 4 Marras 2010 - 19:42

Ainakaan vakio jakajalla ei toimi. "Kiinteällä" jakajalla saa jotenkuten toimimaan, ei kuitenkaan optimaalisesti. Ei jaksa nyt hirveästi tarinoida, mutta laita jakajaan aluksi 2-kalvoinen kello. Tällä pystyt tiputtamaan ahtojen noustessa sytkää. Toiseen kalvoon paine, toiseen alipaine. Saa pelaamaan kohtuu hyvin, kun jaksaa pelata. Suorasytkä pelkästäänkin olisi aika helpotus tuohon, saisi naputeltua mieleisen tarkan kartan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26




Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyTo 4 Marras 2010 - 23:52

Joo kyllä nyt oon kaatunu ton Megasquirtin puoleen. Soittelen huomenna tutulle jos pystyisi järjestämään mulle sopivaa settiä. Eli huomenna nähdään miten etenee...
Takaisin alkuun Siirry alas
mapa

mapa


Viestien lukumäärä : 331
Paikkakunta : Turku
Muut : Vesi ja laserleikkaus osia, myös pelkkien kuvien piirtäminen. Tig hitsausta, myös alumiini.

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyPe 5 Marras 2010 - 20:23

Anturit, kaasuläpän, suuttimet ym. kilkkeet voi käydä purkaamolta kytistelemässä. Ei tule hintoihin, tosin omaa aikaa ottaa hiukan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26




Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyLa 6 Marras 2010 - 4:13

Sais ton sytkän ny edes semmoseen kuntoon et kehtais sitä kaasuu painaa tollakin bensansyötöllä.. Hain tänään toisen virranjakajan niin katon huomenna voiko sille tehdä taikoja... Maanantaina otetaan selvää siitä megasquirtin tilanteesta, eli saanko kaverin kautta hommattua vai pitääkö lähtee tilailemaan jostain...

Megan jälkeen voi sit päivittää toi bensa puoli siihen kuntoon et kehtaa nostaa tehot tonne 200 paremmalle puolelle..
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26




Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyLa 13 Marras 2010 - 18:13

Nyt on tässä viikon aikana tultu perehdyttä näihin 8v turbo projekteihin netissä. Oikeilla hakusanoilla löytyi kansainvälisiltä sivuilta erittäin paljon tietoa. Eli CIS turbo projekteja löytyy useita kappaleita ja todisteita niiden toimivuudesta vakio k-jetillä sekä virranjakajalla.

Tässä vielä hyvä sivusto asiasta kiinnostuneille.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2484192-Lets-get-a-CIS-turbo-parts-thread-going.....

Toimivana esimerkkinä mk1 golf. Sivuilla on tarkat selitykset ja paljon kuvia asennuksista.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4518476-K-Jet-turbo-setup

Ja kun päästään takaisin omaan golffiin, niin tulin siihen tulokseen että megasquirttia ei tähän laiteta lähiaikoina vaan mennään lähes vakio bensaseteillä ja sytytyksellä. Vähemmän rikkoutuvia osia on aina parempi Laughing

Bensapuolella tarvitsee tehdä parannuksia, varsinkin tuohon WUR:iin eli warm up regulaattoriin. Vakio GTI WUR ei ymmärrä ahtopaineita, joten vastaavaa osaa täytyy lähteä etsimään muista autoista. Lähes jokainen on käyttänyt vastaavaa kapistusta Audi 5000t mallista, Suomessa kun automalli ei ole niin yleinen niin kallistun itse käyttämään Volvo 240t mallin WUR:ia. Vakion ja Turbomallin WUR:in erottaa boksin kyljessä olevissa alipaine nipoista.

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 240twursetup7ru

Myös Volvo 240t virranjakajassa pitäisi olla sopiva alipainekello sytytyksen myöhästämistä varten.
Joten jos jollain löytyy vastaavia osia, niin voi laittaa vaikka YV.

Laajakaista-lambdan pistin nyt tilaukseen niin saadaan seokset edes vähän oikeaan suuntaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Grontti

Grontti


Viestien lukumäärä : 871
Paikkakunta : Turku/Salo

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyLa 13 Marras 2010 - 18:36

Sytytyksen saat toimimaan kyllä vakiojakajallakin, mutta tyhjäkäynti kärsii. Eli tarkoittaa sitä että säädät kierroksilla maksimi ennakon johonki vaikka 10 asteeseen. Eli tyhjäkäynnillä sytkä on pirusti myöhässä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26




Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyLa 13 Marras 2010 - 18:37

Tarvii vaan lukita ne keskipakopainot ettei ne turhaan sitten ennakoi siellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Grontti

Grontti


Viestien lukumäärä : 871
Paikkakunta : Turku/Salo

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyLa 13 Marras 2010 - 18:39

Heke26 kirjoitti:
Tarvii vaan lukita ne keskipakopainot ettei ne turhaan sitten ennakoi siellä.

Ei välttämättä. Säädät sen vaan niin että maksimi ennakko on vaikka sen 10 astetta kierroksilla. Ei pitäs päästä ennakon karkaamaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
mapa

mapa


Viestien lukumäärä : 331
Paikkakunta : Turku
Muut : Vesi ja laserleikkaus osia, myös pelkkien kuvien piirtäminen. Tig hitsausta, myös alumiini.

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyLa 13 Marras 2010 - 19:36

Tuossa toisessa oli tuo jakaja ratkaistu samalla tavalla mitä edellä jo yritin selittää Rolling Eyes ...
Takaisin alkuun Siirry alas
Mai-

Mai-


Viestien lukumäärä : 911

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyTi 16 Marras 2010 - 17:09

Varmasti hyvä ja onnistunu viritys, kunhan saat sen toimimaan. Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
blummi

blummi


Viestien lukumäärä : 57
Paikkakunta : Salo

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyTi 17 Tammi 2012 - 20:05

Hieno kakkis. Ootko saanu tekniikan jo toimii Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
allu_

allu_


Viestien lukumäärä : 890
Paikkakunta : Turku

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyTi 17 Tammi 2012 - 20:30

Ja tämäkin topicin nosto oli mielestäsi hyvä idea koska... Question
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26




Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 EmptyTi 17 Tammi 2012 - 23:04

Jos totta puhutaan niin suunnitelmat muuttunu hieman edellisestä Smile

Konehuoneeseen on hommattu 1.8 16v KR kone ja garretti kylkeen. Megasquirt ohjailee moottoria yms...

Tällä hetkellä on pitäis vähän konetilaa siistiä ja heittää moottori paikoilleen..

Tarkotus oli lisäillä kuvia sitten ku ensisavut tolla koneella on otettu, mut voihan niitä muutamia tietty tänne lisäillä Very Happy

Yleiskunto autolla on tälläinen, mut tällähetkellä kone olelee pukilla.
Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Th_IMAG0304

Peltistä Victor Reinzin kansipahvia vanhan pahvisen tilalle.
Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Th_IMAG0351

vaihdelaatikon ehtisin putsata ja maalata..
Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Th_IMAG0330

Kysymyksiä saa heittää vapaasti jos tulee mieleen... Käyn räpsimässä lisää kuvia tällä viikolla, niin saa jotain parempaa hahmotelmaa hieman...

Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 3 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Heke's Turbo-Golf mk2
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
 Similar topics
-
» D2 ilmajousisarja VW Golf & Jetta V \ VI (optiona myös Golf IV)
» Audi S4 2.7 bi-turbo quattro '99
» ex Golf Mk3 Gti & -87 1.8 8v syncro golf
» Artec turbo p 18"
» Xantia Turbo CT

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: