Viestien lukumäärä : 521 Paikkakunta : hämeenlinna
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ti 10 Tammi 2012 - 19:23
vetelet vaikka subaru goldin niihin pintaa. se on melko lähellä bbs kultaa.
Pasi
Viestien lukumäärä : 77
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ke 11 Tammi 2012 - 16:14
Minkätakia täytyy ylipäänsä puhaltaa se vanha maali pois jos ei siinä kummempaa vikaa ole? Karhennus vaan ja ruiskulla uudet pintaan? Ja on värivalikoimaa.
Tuntuu että porukka luulee että vanhan maalin päälle ei voi maalata.
Ja siihenhän on syynsä minkätakia se pohjamaali tuntuu niin kovasti olevan kiinni...
Pulverihommat sitten asia erikseen.
E: Olisit Osmis aikasemmin puhunut maalauksesta niin oisin voinut ne hakea Sunilasta ja lähettää maalattuna sulle.
mf-690
Viestien lukumäärä : 147 Paikkakunta : Vantaa
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ke 11 Tammi 2012 - 17:18
ripa kirjoitti:
Itse vein eilen soodapuhallukseen omat RS:t ja hinnaksi sovittiin 150€/sarja keskiöt ja takakehät. Katsotaan mitä tulee? Puhaltaja sanoi että suosittelee soodaa vanteille juurikin sen takia että pinnasta tulee siisti vaikka työtä teettääkin enemmän kuin hiekalla puhallettaessa. Paikkana Uudenmaan Soodapuhdistus.
Minä tuolla compomotivien keskiöt käytin ja jälki oli kyllä hyvin ala arvosta, korjailin jälkeä sitten "bilteman letku hiekkapuhaltimella" ja hienolla hiekalla! ja ei tinkinyt hinnasta yhtään
Vieraili Vierailija
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ke 11 Tammi 2012 - 17:24
Osmis kirjoitti:
hirvonen kirjoitti:
riippuu siitä mitä väriä laitat, itse lähes kaikki vanteet maalannu ihan automaaleilla. ne yhdet tuli kilpakäyttöön, niin vedettiin pulveri, että varmana pysyy.. mutta siis ihan autovärit toimii hienosti..
Jotain kultaistahan niihin ois tarkoitus saada, niinkuin on nuo edelliset RM:ät, mutta niistä tuo maali jo karisee. Pulverilla ne näyttäs olevan maalattu edellisen omistajan toimesta Saksassa. En tiedä mikä on mennyt pieleen.
Tässä kyselin omille vanteille maalauksia, pulverimaalaamo mies sanoi että nykypäivänä märkämaalilla saadaan kestävempipinta kun pulverilla kun ei saa enään käyttää mitään kemikaaleja. Maalautin pulverilla viimetalveksi talvivanteet, viellä on värit pysyny pinnassa, tosin toiset vanteet tuli maalautettua märkämaalilla useampivuosisitten niissäkin pysyny värit pinnassa.
Mitä sitten RS:ie maalaukseen tulee, kannattaa olla tarkkana värivalinnan kanssa, normaalisti RS:ien kanssa käy niin että keskiö ja keskilätkä jää erivärisiksi(sävyisiksi)..
Osmis
Viestien lukumäärä : 287 Paikkakunta : Lieksa Muut : BMW E39 528i M-Sport -99
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ke 11 Tammi 2012 - 17:26
Pasi kirjoitti:
Minkätakia täytyy ylipäänsä puhaltaa se vanha maali pois jos ei siinä kummempaa vikaa ole? Karhennus vaan ja ruiskulla uudet pintaan? Ja on värivalikoimaa.
Tuntuu että porukka luulee että vanhan maalin päälle ei voi maalata.
Ja siihenhän on syynsä minkätakia se pohjamaali tuntuu niin kovasti olevan kiinni...
Pulverihommat sitten asia erikseen.
E: Olisit Osmis aikasemmin puhunut maalauksesta niin oisin voinut ne hakea Sunilasta ja lähettää maalattuna sulle.
Joo, kun vaan olis älynny. Noh,tässä on nyt miettiny laittasko noi pulverimaalilla vai ihan tavallisella maalilla. Kultaiseksi ne on jokatapauksessa saatava..
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ke 11 Tammi 2012 - 17:56
Pasi kirjoitti:
Totta, ihmiset eivät vissiin vaan jaksa ruveta käsin hinkkaamaan, etenkin jos jostain kennoista on kyse.
Helpommaltahan se ainakin kuullostaa että vie vaan vanteet puhallettavaksi ja sen jälkeen ei muutaku uutta väriä päälle, mutta kun muistelee kuinka tiukassa omissakin BBS:issä se maali oli kun lasikuulalla puhals niin... Olisin jälkiviisaana melkein mieluummin viettäny pari iltaa hioen, kuin seissy tuntikausia puhalluskaapin ääressä.
Viimeinen muokkaaja, Green pvm Ke 11 Tammi 2012 - 20:28, muokattu 1 kertaa
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ke 11 Tammi 2012 - 20:20
mf-690 kirjoitti:
Minä tuolla compomotivien keskiöt käytin ja jälki oli kyllä hyvin ala arvosta, korjailin jälkeä sitten "bilteman letku hiekkapuhaltimella" ja hienolla hiekalla! ja ei tinkinyt hinnasta yhtään
Toihan kuulostaa heti lupaavalta, kaveri kyllä vakuutti tekevänsä homman mieluummin soodalla kuin hiekalla juurikin sen takia kun hiekan jälki on niin karkea. Parit vanteet puhalluttanut hiekalla eikä sitä pintaa kyllä kovin tasaiseksi voi sanoa. Lasikuula olis varmaan se paras vaihtoehto.
mf-690
Viestien lukumäärä : 147 Paikkakunta : Vantaa
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ke 11 Tammi 2012 - 21:27
ripa kirjoitti:
mf-690 kirjoitti:
Toihan kuulostaa heti lupaavalta, kaveri kyllä vakuutti tekevänsä homman mieluummin soodalla kuin hiekalla juurikin sen takia kun hiekan jälki on niin karkea. Parit vanteet puhalluttanut hiekalla eikä sitä pintaa kyllä kovin tasaiseksi voi sanoa. Lasikuula olis varmaan se paras vaihtoehto.
Niin no olihan se tasasta, ja ymmärrän että epoksi on tiukassa, mutta mun vanteissa oli paikkapaikoin spaymaalia jäljellä kehui tehneensä paljon noita vanteita, ja kertoikin hinnan minulle joka siis oli 10euroa vanne, eli 40euroa sarja! ehkä tämä oli osa syy ongelmiin kun lupas liian halvalla?
biglimited
Viestien lukumäärä : 154 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ke 11 Tammi 2012 - 22:02
Ite puhallutin 18" vanteet Maskussa hiekalla ja pinta todella tasainen. Toki on pikkasen karhee mutta todella hyvä pinta vetää pulverimaali kiinni. Kaksi kertaa kuulemma maalataan ni tulee hyvä.
biglimited
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? To 12 Tammi 2012 - 17:20
Millä tavalla saadaan vasemman puoleinen brillantline-pinta? Jauhemaalia tilatessa tarttis tietoo vaatiiko efektii tai jotain?
Vieraili Vierailija
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? To 12 Tammi 2012 - 22:39
Lasikuula / hiekkapuhallus kaikille + uus "vanne harmaa" pintaan molempiin, toki jos haluut samantyylisen ku vasemman puoleiset menee kiillotus & lakkaus hommiks
E:Kuvalainaus poistettu.......Green
Sawo
Viestien lukumäärä : 558 Paikkakunta : Iden Muut : AT250
EE82
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ke 25 Tammi 2012 - 20:05
Tuotatuota, elikkäs. Nuo pontiacit lähtee tässä kohtapuoliin lasikuulapuhallettavaksi, sitten tartteis vissiin väriä saada niskaan.
Jollain sivulla oli että maalit tartteis saada heti niskaan, kuinka tärkeetä tämä on?
Epoksi vai happomaali siihen puhalletulle pinnalle? Epoksin tai hapon perään joku pohjamaali pintaan? Tätä 2 kerrosta vai? Hiontaa kerroksien välissä tai ennen pintaväriä? Pintaväri, joku 2k-akryyli vai vesiväri vaan? Monta kerrosta? Hiontaa välissä? Akryylin päälle ei tarttee lakkaa. Mutta jos maalaan vesiväreillä, niin eikös tähänkin väliin tule joku hionta ja sitten pari kerrosta lakkaa?
Sori nää tyhmät kysymykset, olis vaan tarkotus koittaa kerranki tehdä kunnolla ja perusteellisesti.
Silicon'
Viestien lukumäärä : 3
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? La 28 Tammi 2012 - 19:53
Mai- kirjoitti:
Sain kikkareet tänään väriin.
Ai niin, eihän nää ketää kiinnosta, ku ei näissä ole lippaa. No siinä ne kuitenki nyt on.
Mitkä vanteet nää on?
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? La 28 Tammi 2012 - 23:35
Missäpäin ootte turussa päin asuvat käyttäny vanteita puhallettava? Ite tarvis viedä keskiöt puhallettavaks (varmaan sooda tai lasikuula), niin vähän suuntaa antavasti kyselen ennen kun alan soitteleen hintoja.
hanss
Viestien lukumäärä : 617 Paikkakunta : Tuusula
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ma 13 Helmi 2012 - 11:00
Kysyin lasikuulapuhallutusta yhestä firmasta ni heitti 180e hinnaks yhelle sarjalle bebsei. Mitäs muilla maksanu moinen? Kuulostaa melko suolaselta mun korvaan...
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ma 13 Helmi 2012 - 11:38
hanss kirjoitti:
Kysyin lasikuulapuhallutusta yhestä firmasta ni heitti 180e hinnaks yhelle sarjalle bebsei. Mitäs muilla maksanu moinen? Kuulostaa melko suolaselta mun korvaan...
Tuota luokkaa ne on kun itsekkin kyselin, liekkö tuo lasikuula jotenkin arvokkaampaa kun hiekalla puhaltelevat yli puolet halvemmalla. Itse päätin kokeilla tuota soodaa kun puhaltajakin itse sitä suositteli. Hinta oli kuten edellä mainitsin 150€/sarja vanteita en ole vielä nähnyt mutta tällä viikolla ne pitäisi saada haltuun.
Sullahan on ne RM:t sen verta nätissä maalissa jo nyt että etköhän vaan hio ja maalauta uusi väri pintaan, mitä niitä turhaan puhaltelemaan jos värin vaihto vaan kyseessä.
hanss
Viestien lukumäärä : 617 Paikkakunta : Tuusula
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ma 13 Helmi 2012 - 11:42
ripa kirjoitti:
hanss kirjoitti:
Tuota luokkaa ne on kun itsekkin kyselin, liekkö tuo lasikuula jotenkin arvokkaampaa kun hiekalla puhaltelevat yli puolet halvemmalla. Itse päätin kokeilla tuota soodaa kun puhaltajakin itse sitä suositteli. Hinta oli kuten edellä mainitsin 150€/sarja vanteita en ole vielä nähnyt mutta tällä viikolla ne pitäisi saada haltuun.
Sullahan on ne RM:t sen verta nätissä maalissa jo nyt että etköhän vaan hio ja maalauta uusi väri pintaan, mitä niitä turhaan puhaltelemaan jos värin vaihto vaan kyseessä.
Joo en kyllä ala tollasii hintoi maksaa siit. Laiska mä oikeestaa vaa oon, ois ollu helppo vaa viedä johki Kaippa se pitää ottaaa vaa itteesä niskast kii ja alkaa hioo...
E: taidan kyl samal väril maalaa, sen verta hyvin passas omaan silmään toi...
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ti 14 Helmi 2012 - 0:32
Silicon' kirjoitti:
Mai- kirjoitti:
Sain kikkareet tänään väriin.
Mitkä vanteet nää on?
Jos oikein muistan, niin merkki oli Arbet tai Arber. Mitkä lie perusvanteet 7x15" koossa. Noi ois edelleen tuossa kunnossa, ei edes renkaita käytetty päällä. Ullakolla säilössä.
Hemu__
Viestien lukumäärä : 101
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ke 15 Helmi 2012 - 19:56
Mites jos itse maalaisi vanteista sisäkehät, niin mikä olisi hyvä maali joka pysyisi kunnolla kiinni? Niin monta sarjaa vanteita kunnostettavana, että halvemmaksi tulisi jos ei sisäkehiä maalauta vaa vetäis itse väriin...
Pinnan ei tarvitsisi olla ihan sileä, itse miettinyt vasaralakkaspayta mutta mahtaako toimia?
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ke 15 Helmi 2012 - 20:00
Jauhemaalaus? Vai onko liian kallista, ei luulis joku perusvärin maksavan paljoa.
Hemu__
Viestien lukumäärä : 101
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ke 15 Helmi 2012 - 20:01
Keskiöt luultavasti menee jauhemaalaukseen, muttamutta kun sarjoja on se 6 tai sinnepäin niin siitä tulee jo 24 sisäkehää niin mahtaa tulla hintaa...
LexEtAnnihilato
Viestien lukumäärä : 209
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? To 16 Helmi 2012 - 16:28
Helvetti, maalautin peltivanteet alan firmassa, ja piti tulla pirun hyvät ja kunnon uretaanimaalilla, samalla mitä käytetään raskaitten ajoneuvojen rungoissa. Noh, maali tuntu omaan käteen vielä parin viikonkin jälkeen jotenkin pehmeältä, vaikka oli käyneet uunissa jne. niinkun kuuluukin. Tänään sitten ajattelin että vedän sikafleksit hitsaussaumoihin, pyyhkäisin tinnerirätillä paskat pois, meni muutama sekunti ja kaikki maalit kupruili ja kiehu irti.
Se maali mikä on vielä kiinni, eli mihin tinneri ei osunu, tuntuu elastiselta ja pehmoiselta. Mitäs kannattas tehä? Puhaltaa, nitrottaa? Vai vetää tinnerillä niin paljon irti kun saa ja sitten joku maali päälle sitomaan jämät?
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? To 16 Helmi 2012 - 16:30
Ei sen väliä miten sen tekee, kunha saa sen vituiks menneen maalin pois. Helpoimmalla varmaa pääsee kun vaikka tinnerillä pyyhkii jos lähtee helposti ja lopuksi hiekkapuhaltaa.
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Ti 21 Helmi 2012 - 23:00
Millä maalilla ootte noi kehät suojannu sisältä ja päältä? Voiko siihen ruiskia ihan pelkkää epoksia vai pitääkö sen päälle maalata vielä jotain muuta? Omista olis tarkotus huomenna maalailla noi niin tietäis hakea oikeaa maalia. Keskiöihin sitte epoksin päälle tulossa pintamaali ja lakka tietysti.
biglimited
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? To 8 Maalis 2012 - 12:03
Pulverilla maalattu suoraan hiekkapuhalletun pinnan päälle kullalla. Eli hyvin peittää ja tasottaa pulveri ja kyllä siitä kiiltoakin löytyy
Overdoze
Viestien lukumäärä : 99 Paikkakunta : Tampere
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Pe 9 Maalis 2012 - 16:45
Vaihtoehto maalaukselle? Mitenhän tuo kestää liikenteessä ja esimerkiksi pesussa?
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Pe 9 Maalis 2012 - 17:13
Mitä kun katteli noita youtube kommentteja niin ptäis aika hyvin pysyy. Varovasti pesee ja reunoja mihin on raja vedetty varoo niitä. Eniten noissa varmaan kusee jos pohjat on likaiset/vahassa tms ja jos on renkaat päällä niin voi varmaa helposti lähtee reunista kesimään. Sama rengasta kun laittaa/ottaa pois niin ei varmaa kauheen kestävä oo.
Aika näppärä.
Overdoze
Viestien lukumäärä : 99 Paikkakunta : Tampere
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? Pe 9 Maalis 2012 - 18:44
EeKi kirjoitti:
Mitä kun katteli noita youtube kommentteja niin ptäis aika hyvin pysyy. Varovasti pesee ja reunoja mihin on raja vedetty varoo niitä. Eniten noissa varmaan kusee jos pohjat on likaiset/vahassa tms ja jos on renkaat päällä niin voi varmaa helposti lähtee reunista kesimään. Sama rengasta kun laittaa/ottaa pois niin ei varmaa kauheen kestävä oo.
Aika näppärä.
Jos toi oikeesti pysyy hyvinkin niin aika näpsäkkä pimp my wheels aine. kun on useempia värejäkin. jotain tapahtumia varten helppo pinnotella vanteet. =p
Plyttis
Viestien lukumäärä : 10
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? To 15 Maalis 2012 - 14:51
biglimited kirjoitti:
Pulverilla maalattu suoraan hiekkapuhalletun pinnan päälle kullalla. Eli hyvin peittää ja tasottaa pulveri ja kyllä siitä kiiltoakin löytyy
Uskaltaisko kysästä mikä värikoodi kyseessä? Ihtellä kans keskiöihin hakusessa joku, mikä olisi lähellä kultaa mutta sitten taas ehkä hieman tummempi. noista värilätkistä mistä pitäis tutkia ei kunnollista käsitystä saa.
Jos jollain tiedossa kellertävän/ruskeen/kuparin suuntaan meneviä RAL koodeja kuvien kera ni ois jepa.
biglimited
Aihe: Vs: Vanteiden maalaus? To 15 Maalis 2012 - 15:47
EI löydy kartasta sillä on kaverin itse sekoittama maali, sorry. Pigmentti sekoitettu kirkaslakkaan.