| Moottorin lastutus | |
|
+27Kipe Hóse Mugen jallu81 Eksu Mmasa Aaperi Ipe mazz apuapina renox Mro Make89 Alpha mapa Lahtis Mazuuu Down ee-2 Mai- Grontti eros Meikkis01 Antto- J.N JTG Sergey 31 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Moottorin lastutus To 15 Heinä 2010 - 20:38 | |
| Millasia kokemuksia ihmisillä on tästä? Kannattiko? Oliko halpa? Olisiko sen voinut tehdä paremmin? Veditkö auton dynossa ennen ja jälkeen?
Niin kuten arvata saattaa, niin minua tämä ala ottaa suoraan sanottuna päähän. Mielelläni teettäisin ko. työt suomessa mutta 3x hinta ajaa minut taas länteen.
Kuten arvata saattaa, niin olen siis katsellut tuohon mun volkkaridieseliin settiä joka toisi 110hv 145hv paikkeille. Suomen 600-800€ ei kuitenkaan ole mitenkään kilpailukykyinen esim ruotsin vastaaviin töihin. Ruotsissa halvin vastaava on ollut 250€ joka sisältää kaksi dynoajoa.
HÄÄH? miks ero on noin räikeä? | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus To 15 Heinä 2010 - 20:57 | |
| Oikeestaan kaikilla Nissaneilla ajavilla tai ajaneilla kavereilla on ollut tai on edelleen Z-Powerin säädettävä lastu. Toimii.
Lisäksi yhtä lastutettua diesel Corolla Versoa ajaneena en voi kuin kehua lastun vaikutuksia. Rupeaa se perheautokin liikkumaan ihan eri tavalla kun on 400nm vääntöä. Kulutus tossakin silti maltillinen 4.8L/100km matka-ajossa. Tämä lukema toki auton omasta optimistisesta ajotietokoneesta. Eikä tässä vielä kaikki, 2007 diesel Avensiksessa HM-osatuonnin myymällä lastulla merkittäviä eroja.
Ketään siis ei ole sanallaankaan kavereistani haukkunut lastujaan saatika ollut tyytymätön tuloksiin. Mitään faktatietoa ei ole oikeista dynoista, mutta persedynohan on se kaikista tarkin? | |
|
| |
J.N
Viestien lukumäärä : 73 Paikkakunta : Etelä-Savo
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus To 15 Heinä 2010 - 21:18 | |
| Epäilemättä ne vähintään 400Nm väännöt tojorollassa on todennettu sillä tarkkaakin tarkemmalla persdynolla...
Jos yhtään kiinnostaa, mitä siellä moottorissa missäkin tilanteessa tapahtuu, käy matka rullille. Jos taas ei kiinnosta, lienee joku vitosen tuningbox paras valinta, jonka jälkeen pääsee esson baariin huutelemaan kylän tehokkaimmista peleistä (joskaan ei toimivimmista).
Jos haluaa halvan ja hyvän, pitää jälleen kerran ostaa kaksi eri tuotetta. | |
|
| |
Antto-
Viestien lukumäärä : 655 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus To 15 Heinä 2010 - 21:26 | |
| Käytin oman Passatin FinDieselillä Kuopiossa. Heillä oli tarjous (viime talvena) 390€ (sis. dynottamiset). Jossen ihan väärin muista, niin tähän säätöön käytettiin 5 vetoa dynolla. (Ensimmäinen oli vakiotehojen mittaus.) Voin sanoa että autossa on nyt "lastutuksen" jälkeen rutkasti enemmän menohaluja. Ei puhettakaan että tarvis enää pykältää 5lta alemmas rekkoja ohittaessa yms. PowerFlashillä sanottiin että kyllä tuosta pannusta ois vakio ahtimella enemmänki saanut, että ehkä lastutuksen ois voinu vielä tehdä vielä vähän paremmin. (Omassani tehtiin se kuuluisa pumpun hakkausmodi eli löysytetään pumpun päältä ruuveja ja hakataan vasaralla ja seurataan syöttöarvoja.) Lappu, jos se jotakuta kiinnostaa.EDIT: Ja kyllä olen tyytyväinen jo pelkkään "lastuun" vaikka ei siitä mikään raketti tullutkaan. Seuraavaks pitäs ruveta sit vaihtaa ahdin, cooleri, kytkin, ahtoputket, suuttimet, uus lastu, pakoputki. Ehkä tulee halvemmaks vaihtaa autoo jo... | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus To 15 Heinä 2010 - 21:40 | |
| miten hyvin lastutusfirmat ohjeistaa asiakastaan mm. kytkimen ja turbon kestävyydestä lastutuksen jälkeen? Omassa tapauksessa kukaan hurreista ei suositellut maksimilastua ilman kytkimen vaihtoa ja turbon riittämättömyydestä/kuormituksestakin varoittelivat. Kaksi jopa kieltäytyi laittamasta EKO-ohjelmaa tujumpaa tavaraa pellin alle. | |
|
| |
Antto-
Viestien lukumäärä : 655 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus To 15 Heinä 2010 - 21:56 | |
| ^Mulle lastu-äijä sano, heti kärkeen ku kysyin kytkimen kestävyydestä, et tuo ko. TDI:n kytkin kestää vielä helposti 400nm vääntöjä ja eipä tuosta puristettu ulos ku 280 niin huoletta voi ajella. Eikä tosiaan mitään normaalista poikkeavaa käyttäytymistä kytkimen osalta havaittavissa *kop kop ku puuta pitää koputtaa* Lähtisin kyllä ounastelemaan, että kyllä kolmosen tdi kytkin kestää sen verran vääntöä mitä vakio ahtimessa ja suuttimissa on varaa. (PS. ffp:llä TDIfreak tietää nämä asiat kovin tarkkaan.) | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus To 15 Heinä 2010 - 22:03 | |
| - J.N kirjoitti:
- Epäilemättä ne vähintään 400Nm väännöt tojorollassa on todennettu sillä tarkkaakin tarkemmalla persdynolla...
Jos yhtään kiinnostaa, mitä siellä moottorissa missäkin tilanteessa tapahtuu, käy matka rullille. Jos taas ei kiinnosta, lienee joku vitosen tuningbox paras valinta, jonka jälkeen pääsee esson baariin huutelemaan kylän tehokkaimmista peleistä (joskaan ei toimivimmista).
Jos haluaa halvan ja hyvän, pitää jälleen kerran ostaa kaksi eri tuotetta. Tosiaan vaikka näitä kokemuksia ei lapulle asti olekkaan piirretty niin mistään vitosen tehobokseista ei ole kyse. Merkkejä tai muitakaan en rupea arvuuttelemaan, menee kuitenkin väärin. Tai no, Avensiksessa tais olla PSI mutta varma en ole. http://www.e-tronics.fi/index.php Tämän putkan omistajan mersu ainakin meni erittäin kivasti vaikka se oli täysin kesken. Tuntuu tietävän auton sielunelämästä hiukan enempikin... Ja tuolla on muutenkin kerrottu jotain faktoja lastuvirittämisestä. | |
|
| |
Meikkis01
Viestien lukumäärä : 181 Paikkakunta : Aura
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus To 15 Heinä 2010 - 22:09 | |
| Passat 1.8T MTM lastu, 3 tuuman putki ilman kattii, vapaa virtaus suodatin ja mtm mukaan tehot joku 220hv ja 340nm.Dynossa ei ole ollut ja lastu maksanut sillon joku 1400e.Alkuperäinen kytkin luisti kovemmassa rasituksessa nyt uudel vakio kytkimel ei ongelmaa enää..Erittäin tyytyväinen ollu ja mitään lasten vikoja ei oo tullu esille niinkuin esim(BSR:n) tuotteissa on havaittu. | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus To 15 Heinä 2010 - 22:24 | |
| - Antto- kirjoitti:
- Lähtisin kyllä ounastelemaan, että kyllä kolmosen tdi kytkin kestää sen verran vääntöä mitä vakio ahtimessa ja suuttimissa on varaa.
(PS. ffp:llä TDIfreak tietää nämä asiat kovin tarkkaan.) muita foorumeita ei sekoteta, koska se o muu foorumi Itseasiassa kolmosen dieselien vakiokytkin ei ole mitoitettu ku 270-280Nm ja se onkin eka joka antautuu jos innostuu liikaa. vahvempaa (reilu 300) on tarvikkeena ja kait neloskopassa (miten lie sit sopivuus) ja tarjol olevat sintteritkin yleensä vain 400-450Nm noin äkkipikaisesti vilkaistuna. Ja tätä nuo vauhtiputkatkin sanoivat. tavikselle riittää siis tollanen karvan yli 300Nm joita siis löytyy suoraan vaikka motonetistä. Semmonen halpa tehoboksi eli evry on kyllä suurin huijaus ikinä. helppo huijata koska persdynolla tosiaan eroa on reippaasti. 2 euron osista helposti pyydetään 100-200€. plussana toki helppo asennus ja poisto orginaalipiuhoihin. topicin aihe tuli mieleen kun kävin tänään koeajamassa tuttavan passattia jossa www.powerchip.se 110HV/235Nm muutos 148HV/305Nm vakiokytkimellä ja kyllähän siinä o vetoja nii hemmetisti verrattuna mun samal moottoril olevaan golffiin. mutta kytkin kyllä ei tykkää hyvää täyskaasusta. BTW. mul oli tossa bensa-audissa Dahlbäckin 193hv lastu jonka katsastusmies huomasi!! ja käski poistamaan. eiku tein työtä käskettyä ja vaihoin koko boksin vakioon. Ero ei ollut kauhean iso ainakaan mun persdynossa. Kuitenki superlaatua. Selkeesti dieseleissä homma kannattaa paljon paremmin. | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus To 15 Heinä 2010 - 23:58 | |
| Itellä tossa 115hv/320Nm 1.9Tdi Pd:ssä vaikutti kyllä aivan sairaana, luvatut arvot oli 140hv/360Nm, niistä en tiedä mutta koneen luonne muuttui täysin. Vääntää alempaa ja vastaavasti yli 3000 kierroksen jälkeenkin tapahtuu vielä jotain ja vääntöalue on tasaisen tappava koko kierrosalueella, eli kait niitä "vetoja" tuli ihan sikana lisää Itelle autossa tehollisesti tärkein ominaisuus on ns. ohituskiihtyvyys (eli esim 75Km/h->110km/h) eikä joku nollasta sataan, sillä kun ei oo arkiajossa mitää merkitystä. Dynossa toi ei oo käyny eikä tuu käymäänkään, mulle kun on aivan paskanhailee onko siellä nyt se 115 tai 140 heppaa, riittää että ajomukavuus kasvoi (ja kulutukset tippu, uskoo ken haluaa). Ja lastunahan toimii Karalan lastu, Lohjalla Kamitecillä kävi piuhan päässä. | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Pe 16 Heinä 2010 - 0:30 | |
| Kaverilla parhaillaan fiat bravo t-jet eli 1.4litrane turbomotti. Vakiona se 150hv ja jotain nyyttoneita. Jossain vantaalla kävi lastuttamassa tuosta 208hv ja 360nm. Hauskaa tässä on se että kun autossa on sellanen sport nappula. Niin siitä auton saa takaisin vakio ohjelmalliseksi.
Mitä itse on kokemusta kyseisestä autosta niin onhan se joo mukava ku voimaa on. Mutta aika holtiton tulee ainakin tuosta fiiatista ajaa. Muistaakseni noin 800e makso lastu. Sisälsi 2 dynovetoa ja ilmaiset päivitykset.
Ihan näin pienenä mainoksena tiedän kyllä kaverin joka ohjelmia vääntää niin bensaan kuin diiseliinkin. Hinta on tuota ruotsin tasoa, mutta ilman penkityksiä. Yv:llä tästä sitten lisää. | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Pe 16 Heinä 2010 - 3:56 | |
| Joo todellakin lähes jokaisesta nissanista löytyy lastu ja vielä yleensä Z-powerin sellainen. Itelläni tuossa neo vvl sunnyssä on NIStune. http://www.z-power.fi/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=54Entinen omistaja tuon hommannut.. Taitaapi asennuksen ja säädön kanssa maksaa tämä kapistus noin 400€ ja viimekerralla säätö olisi maksanut 80€, mutta se nyt jäi tekemättä eräästä syystä. Kokemusta ei vielä näistä, mutta kunhan tekniikka toimii, niin pääseepi autoa säädättelemään. | |
|
| |
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Pe 16 Heinä 2010 - 8:24 | |
| no niin tätä topiccia olenkin odotellut. oma tällähetkellä vakio 96kw tdi. aika paljon ollaan erilaisia vaihtoehtoja käyty läpi, että mitä pitää huomioida ton lastun kanssa. kytkin-vauhtipyörä yhdistelmästä paljon ollut pohdintaa. kesto kai peruksena 320 nm + marginaali ...jäykemmän, muistaakseni sachsin, ~400 nm kestävän asetelman tohon saa aika edukkaasti. sitten taas toi kaksmassanen vauhtipyörä saattaa käydä ahdistelemaan, varsinkin kun kilsoja takana reippaasti. ja vauhtipyörän kanssa tuleekin sitten kytkäsetille hintaa jo aika kivasti. ahdin tossa on juuttuvasiipinen garrett gt1749va jonka pitäis pysyä mukana tuonne 160-170 hp asti... mutta kun tosiaan ei ole ihan uusi sekään niin voi sen kanssa joutua vähän ihmettelemään. kunnollista huoltosettiä tolle ahtimelle kun ei garrettin korjauskiellon vuoksi ainakaan omiin silmiin ole osunut ja uudesta sitten saakin pulittaa +1000e niin ei sitä mieluusti rikkoisi. karalan seteistä olen kuullut vain hyvää. tehot ei numeroina välttämättä super, mutta persdynolla tuntuu kyllä ja toimivuus 100% ja kulutus kuten eros sanoi laskee. BSR ei (kai) kovinkaan tasalaatuista, mutta esim. niiden saabi kamat on ihan kipeitä ja ainakin tuttavapiirissa toiminut ok. eniten itteä hämää tuolla sivuilla ilmoitettu vakiotehoisen vääntö. se kun on tehtaan mukaan 285nm, karalan mukaan 310 nm ja noi mitannu 354nm joka ihan kytkimen keston rajoilla ...iso plussa tossa on se että saa ton ppc-laitteen mukaan niin saa "vakioitua" helpolla. tätä joutuu vähän pohtimaan ja ideoita otetaan vastaan. varmaankin mun käytössä kannattaisi ennakoida ja lykätä jäykempi asetelma ...jos ton ahtimen sais vaan huollettua niin sit vois hyvillä mielin laittaa ohjelmaa tuonne. jokatapauksessa tiedossa on että lastulla kaivaa itselleen ahdin- ja kytkäongelmia ennemmin tai myöhemmin | |
|
| |
Down
Viestien lukumäärä : 731 Paikkakunta : Kittilä
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Pe 16 Heinä 2010 - 14:32 | |
| Teholastu.fi Äijä teki ainaki faijan Passatiin helvetin hyvää duunii. 350€ vissiin makso tai jtn. Väännöt nous ihan sairaasti, kulutus tippu jonkunverran (paha sanoo ku siin o syöttöö ja ahtoja kans ruuvailtu..) | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Pe 16 Heinä 2010 - 17:43 | |
| Onhan tollasen VNT muuttuvasiipisen ahtimen huolto kotikonsteinkin ihan mahdollista. Pitää vain huolen ettei laakeriosastolle koske. Ite siivet voi helposti (no vitun vaikeesti siis ku tilaa ei oo ja pultit o jumis) putsata, herkistellä ja rasvaa yms. kotona. Yleensä vika ei olekaan muualla. | |
|
| |
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Su 18 Heinä 2010 - 1:32 | |
| - Sergey kirjoitti:
- Onhan tollasen VNT muuttuvasiipisen ahtimen huolto kotikonsteinkin ihan mahdollista. Pitää vain huolen ettei laakeriosastolle koske. Ite siivet voi helposti (no vitun vaikeesti siis ku tilaa ei oo ja pultit o jumis) putsata, herkistellä ja rasvaa yms. kotona. Yleensä vika ei olekaan muualla.
Helppoa tais siis vaikeeta juuri niin on aiemmin tullut muutama ohje tosta aiheesta lukaistua... Ehkäpä se pitää ottaa hommaksi kun löytyy sauma että voi pitää ton rakkineen poissa ajosta pari päivää (oman osaamiseni tuntien pitäis ehkä varata viikko ). Ois yksi 60 tkm ajettu samanlainen fööni jaossa. Ehkä sen voisi poimia varoiksi ennen kuin edes alkaa aukoa tota nykyistä... /OT | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Su 18 Heinä 2010 - 13:23 | |
| no ammattimies tekee sen oikeilla työkaluilla tunnissa, joten ei siihen päivää kauempaa voi mennä amatööriltäkään ellei ole laiska. | |
|
| |
Mazuuu
Viestien lukumäärä : 470 Paikkakunta : Nousiainen
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Su 18 Heinä 2010 - 21:55 | |
| Teen kaverin kanssa Turun alueella Voimaa.comin lastutuksia. Meillä on just kahta ohjelmaa eli eko ja force, ja siitä forcesta, se on aikalailla maksimiteho mitä eri lastu-firmat uskaltaa ottaa vakiokoneesta ilman että se haittaa päivittäistä ajoa eli on vielä turvallista. Ainahan tehon lisäykseen sisältyy pieniä riskejä. Viikko sit laitettiin yks mini cooper s josta luvattiin 209heppaa. Koeajon jälkeen uskallan sanoa, että tehot kasvoivat persdynolla hyvin, kulutusta saatiin pienennettyä ja remmiahtimen äänet kasvoivat :cheers: | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Su 18 Heinä 2010 - 23:53 | |
| nyt kun on alan ammattimies paikalla, niin kerroppa mistä hinta koostuu esim. näille tuotteelle:
Golf III 1.9 TDI vakio: 81 kW / 110 Hp 235 Nm eko: 91 kW / 124 Hp, 250 Nm 599 € force: 103 kW / 140 Hp, 282 Nm 599 €
Mitä työvaiheita, osia yms. kuuluu, entä kuinka kauan aikaa siihen kuluu? Millaiset katteet?
entä onnistuuko homma pelkän boksin lähettämällä? | |
|
| |
Mazuuu
Viestien lukumäärä : 470 Paikkakunta : Nousiainen
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Ma 19 Heinä 2010 - 1:23 | |
| Voimaacomilla on yksi työntekijä joka suunnittelee ohjelmat autoista traktoreihin. Hinnasta en tiedä mistä tuulesta tempastu. Ohjelman tekijälle menee osa xx(x)€, firmalle xxx€ ja lastutuksen tekijälle xx(x)€. Suunnittelija tekee johonkin autoon kartat, vtt-mittauksia tarvittaessa, tehonmittauksia. Työvaiheet; laitteet kiinni autoon, hakee boxin tiedot, sitte yhteyttä suunnittelijaan, hän lähettää uudet kartat, lisää uuden ohjelman vakion tilalle, laitteet pois, ja testilenkki autolla. Aika on vartista puoleen tuntiin normaalisti. Ei kuitenkaan ihan niin yksinkertainen homma miltä näyttää. Btw ite uusi tässä hommassa. kaverin mukana kuljen tekemässä näitä joten en nyt mikään täysin "asiantuntija" Ollaan tehty sillä periaatteella että auton pitää olla 2000vm tai uudempi. Boxin lähettämisestä en tiedä sen paremmin kun en ole sellasta tehnyt. Jää myös testiajo pois siinä tapauksessa. Meillä on tollanen optimointiturva ja autonhan saa aina palautettua normaaliksi jos jotain ilmenee. Aina voi pientä riskiä ilmetä tottakai. Force-ohjelma on kuitenkin maksimi mitä suunnittelija uskaltaa ottaa irti ilman että riskit kasvavat enemmän. Jos joku haluaa parempia lisätietoja tai kysyä tarjouksia niin ottaa yhteyttä kaveriini: henri@voimaa.com | |
|
| |
Lahtis
Viestien lukumäärä : 278 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Pe 23 Heinä 2010 - 1:24 | |
| omaani tehtiin ohjelmointi aveisdat:n toimesta. haasteena tuo kahden puhaltimen toimivuus/kestävyys. seosuhdetta seuraamalla ja tehoja tunnustelemalla voin olla vain tyytyväinen. | |
|
| |
mapa
Viestien lukumäärä : 331 Paikkakunta : Turku Muut : Vesi ja laserleikkaus osia, myös pelkkien kuvien piirtäminen. Tig hitsausta, myös alumiini.
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus La 24 Heinä 2010 - 8:33 | |
| - Mazuuu kirjoitti:
-
Työvaiheet; laitteet kiinni autoon, hakee boxin tiedot, sitte yhteyttä suunnittelijaan, hän lähettää uudet kartat, lisää uuden ohjelman vakion tilalle, laitteet pois, ja testilenkki autolla. Aika on vartista puoleen tuntiin normaalisti. Ei kuitenkaan ihan niin yksinkertainen homma miltä näyttää. Pakko kysyä, mikä tuossa on vaikeaa? Eihän tuossa tarvi kun vehkeet kiinni, ja ajaa uusi ohjelma boksiin? | |
|
| |
Mazuuu
Viestien lukumäärä : 470 Paikkakunta : Nousiainen
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus La 24 Heinä 2010 - 13:40 | |
| Kyl siinä saa kaikkia pikkukikkoja tehä et ei vaa johdot autoon ja copypaste. Joskus tulee niitä et ei saada autoa luettua tai sitte on niitä vehkeitä että pitää boxiin vaintaa chippi erikseen kolvaamalla uus vanhan paikalle | |
|
| |
Alpha
Viestien lukumäärä : 521 Muut :
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Pe 30 Heinä 2010 - 8:29 | |
| edelliseen bensaturboon hankin BSR:n pulikan ja stage1 softan. vakiona dynossa 184hv/275nm, softalla 215hv/320nm. hintaa tuli rapiat 600e + dynotus. noin 40tkm ehdin sillä rullata, eikä mitään ongelmia ollut vaikka kyseessä oli Saabin monimutkainen trionic8 moottorinohjaus.
nykyseen kärryyn tulee joko EDS puljun samanlainen pulikka jolla voi itse ohjelmoida mielin määrin eri stageja tai sitten tuusulassa Motorbit:n autokohtainen säätö dynoineen. molemmat kustantaa noin 600e.
mun mielestä tuo "lastuttaminen" kannattaa aina. jos ei muuta ajotapaansa raskaammaksi niin kulutus todennäkösesti vähän jopa laskee. auton kyllä saa rikki vakionakin, jos sitä rääkkää. | |
|
| |
Make89
Viestien lukumäärä : 34 Paikkakunta : Hämeenlinna
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Ma 9 Elo 2010 - 23:31 | |
| "mun mielestä tuo "lastuttaminen" kannattaa aina. jos ei muuta ajotapaansa raskaammaksi niin kulutus todennäkösesti vähän jopa laskee. auton kyllä saa rikki vakionakin, jos sitä rääkkää." ---< toi alphan sanominen pitää mun mielestä just paikkaasa.. Kaiken saa "väkisin" murjomalla kyllä rikki, mut jos kyse on esin;, Käyttikseen tarkokotetusta "viriohjelmasta" (jos sellaisesta voi puhua) Nii varmasti siinä on enemmän hyötyö ku haittaa pitkällä juoksulla.. Mut kuitenkin voisin väittää et suurimalla osalla lastutuksen jälkeen kulutus nousee, koska haluaa ottaa niitä "tehoja" irti.. Ite ainaki lastutan just sen vuoks ton oman diiselin et pääsee ohi varmasti.. ei toi 90hv ja 210nyyttöniä oo kovin liikaa.. Kiitos ja anteeks avautumisesta.. :> | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Ti 10 Elo 2010 - 0:17 | |
| - Alpha kirjoitti:
- edelliseen bensaturboon hankin BSR:n pulikan ja stage1 softan. vakiona dynossa 184hv/275nm, softalla 215hv/320nm. hintaa tuli rapiat 600e + dynotus. noin 40tkm ehdin sillä rullata, eikä mitään ongelmia ollut vaikka kyseessä oli Saabin monimutkainen trionic8 moottorinohjaus.
Mikäs saabi oli kyseessä? Kaverilla on 9000 2.3t ja siihen on ajatellu lastua... | |
|
| |
renox
Viestien lukumäärä : 342 Paikkakunta : Turku Muut : KTM 250 4t
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Pe 13 Elo 2010 - 19:54 | |
| Ite kävin Boran ja veli mersunsa lastuttamassa Karalalla www.turbotec.comOtettiin dynot ennen ja jälkeen, Borassa tehdas lupaa: 110hp/235nm ja vakiona penkissä oli 116hp/246nm Lastutuksen jälkeen joka oli semisti ongelmallinen koska uusi chippi levy oli valu vikainen ja auto löi vika tilaan heti penkityksessä, chipin vaihto uuteen ja penkissä lastuttamisen jälkeen: 153hp/310nm eli ns "max" teho mitä vakio kaluilla voi ottaa (kytkin ja ahdin) hienosti on kestäny mitä nyt 40tkm ajeltu sen kanssa, no kytkin nyt pieniä oireita ruvennu heittää ilmoille mut onhan se jo ajettukki sen verran (260tkm). Veljen mersu w210 eli väykkäri 270cdi tehdas lupaa 170hp/370nm vakiona penkissä oli 177hp/399nm. Lastuttamiseen meni noin kolme varttia, se oli se perus chipin vaihto koneet kiinni ja sillä selvä. Lastutuksen jälkeen: 220hp/540nm.. Karalaa voin kyllä suositella, ja noista hinnoista sen verran että niistä voi kyllä neuvotella paikanpäällä.. | |
|
| |
Alpha
Viestien lukumäärä : 521 Muut :
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus La 14 Elo 2010 - 11:58 | |
| - Mro kirjoitti:
- Alpha kirjoitti:
- edelliseen bensaturboon hankin BSR:n pulikan ja stage1 softan. vakiona dynossa 184hv/275nm, softalla 215hv/320nm. hintaa tuli rapiat 600e + dynotus. noin 40tkm ehdin sillä rullata, eikä mitään ongelmia ollut vaikka kyseessä oli Saabin monimutkainen trionic8 moottorinohjaus.
Mikäs saabi oli kyseessä? Kaverilla on 9000 2.3t ja siihen on ajatellu lastua... t8 eli 9-3SS, mulla tosin sama pannu Vectrassa. noihin t7 ja t5 ecuihin on huomattavasti enemmän vaihtoehtoja saatavilla, ja netistä saa ilmaiseksi ecuproject nimisen softan jonka voi ite heittää jollain OBD-laitteella sisään. | |
|
| |
apuapina
Viestien lukumäärä : 1134 Paikkakunta : Tku Muut : pari fillarii.
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus La 14 Elo 2010 - 15:10 | |
| Kaverin s70 2,0T:ssä oli vissiin vakiona ~226hv, lastutti niin nousi melkee 40hv:lla tehot. Ite ajanu sil autol ennen/jälkeen lastun, ja voin sanoo et huikea ero.. | |
|
| |
mazz
Viestien lukumäärä : 207 Paikkakunta : Turku Muut : El Camino 1971, e36 m3 sedan, Specialized Rockhopper
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus Ma 13 Joulu 2010 - 13:29 | |
| 330d vakiona 184hp/390nm
Ostin käytettynä viriboksin, joka penkitetty edellisen omistajan autossa. Mitatut tehot tuolla boksilla oli n.220hp/480nm
Auto muuttui ylärekisterissä aiva toiseksi peliksi. Vetoja tuli 2500-4000 välille hulluna lisää. Kulutusta en mittaillut ennen boksia, mutta asennuksen jälkeen liikkui 6,2l hujakoilla.
Mitään vikaa ei ollut 40tkm aikana ja boksi toimii edelleen kaverin emännän autossa. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Moottorin lastutus | |
| |
|
| |
| Moottorin lastutus | |
|