| nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 | |
|
+12Ipe biglimited TomVi Jok3la toad oogoo 5k puerco vvuori G.T.S john_gleasy jjjkkk 16 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
nilsimk
Viestien lukumäärä : 17
| Aihe: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Su 11 Tammi 2015 - 17:13 | |
| Morjens, ajattelin tällaisen projektiketjun laittaa, kun ei tule muuten dokumentoitua harrasteprojektia kunnolla ja itsekin tykkään muiden vastaavia ketjuja lueskella. Viime keväänä tuli lopulta laitettua kauemmin mietteissä ollut ilmajäähdytteinen harrasteauto kuplien kaveriksi eli vuoden 1991 Porsche 911 (964) Carrera 2. Hakukriteereinä oli hyväkuntoinen, takavetoinen, manuaali ja musta 964:nen. Tällainen tuli sitten sopivassa kohdassa vastaan, niin tuli toimia. Ostettaessa auto oli melko lailla vakio 964. Alla muutama kuva millaisena se tuli talliin. Viime kesä ajeltiin sitten vakiona ja siistittiin muutamia pikku juttuja joista edempänä. Tämän 2015 kevään aikana on tarkoitus tehdä muutamia itseä miellyttävän tyylin mukaisia muutoksia, jotka selviävät tässä kevään kuluessa. Kokonaisuus pidetään kyllä suhteellisen originaalina monen kovemman tekijän mittapuulla. Tähän mennessä tapahtunutta ===================== Keväällä 2014 auto ajettiin suoraan oston jälkeen myllytykseen, jossa Jari teki jälleen laadukasta jälkeä ja hyvä, mutta pyörteinen maalipinta saatiin niin hyväksi kuin uudelleen maalaamatta on mahdollista. Myllytyksen yhteydessä takaa sheivattiin Carrera 2 logo kaappiin parempaan säilöön. Myös tummennuksia mietin pariinkin otteeseenkin, mutta päädyin pitämään sen suhteen klassisen linjan. Myllytykseen mentäessä poikkesin kyllä sen verran myös omalla parkkisella, että nappasin takapyyhkijän pois painoa viemästä. Ensimmäisen pidemmän siirtoajon (~720km) jälkeen oli mukavat tunnelmat. Heti fiksauksen jälkeen tuo on tietysti se ensimmäinen mitä tehdään. Muita hyvin pieniä juttuja, mitä itse parantelin viime kesän aikana olivat: kuljettajan penkin reunan fiksaus, EU kilven vaihto normaaliin, takapyyhkijän poisto, mustat jalkatilan matot, tarvikelisäjarruvalon poisto, sisustan pesu. Penkin pinta oli hieman rappeutunut. Alla on muutamia tunnelmakuvia kevään, kesän ja syksyn ajalta. Syksyllä ennen ajokauden päättymistä autoon sitten laitettiin vielä KW V3 alusta, kulmapainot kohdilleen ja säädettiin kulmat aivan hivenen 964 RS:sää aggressiivisemmiksi. Talviteloille auto meni kuvien mukaisena. Syksy hurahti sitten muissa hommissa ja hieman suunnitellessa, mutta nyt keväällä on aikaa laittaa auto ennen ajokautta mieluiseen kuntoon. Puristeille tiedoksi, että kaikki tehtävät muutokset tulevat olemaan palautettavissa ja alkuperäisosat menevät varmaan talteen. Tästä se sitten lähtee.
Viimeinen muokkaaja, nilsimk pvm To 15 Tammi 2015 - 9:07, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Su 11 Tammi 2015 - 17:27 | |
| Noissa kuvissa uusi alusta ei vielä ilmeisesti ollut paikoillaan? | |
|
| |
nilsimk
Viestien lukumäärä : 17
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Su 11 Tammi 2015 - 17:46 | |
| Juu ei ole kaikissa. Noissa viimeisissä tallikuvissa se on, mutta korkeus katsotaan vielä tarkemmin sitten kun tulevat vanteet on alla. | |
|
| |
biglimited
Viestien lukumäärä : 154 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Ma 12 Tammi 2015 - 1:18 | |
| Hieno 964! Muistanko väärin vai oliko tämä juuri Helsingin Porsche Centerissä myynnissä? | |
|
| |
nilsimk
Viestien lukumäärä : 17
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Ma 12 Tammi 2015 - 9:57 | |
| Kiitos!
Tämä oli Tampereella silloin, kun hommasin, mutta sama firmahan se on, että on varmasti ollut Helsingin hallissakin myyntirivissä jossakin vaiheessa. Kaikki aiemmat omistaja ovat taitaneet olla myös pk-seudulta. | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Ma 12 Tammi 2015 - 10:16 | |
| | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Ma 12 Tammi 2015 - 18:51 | |
| Tää lähtee suureen seurantaan, itelle se unelma auto ja innolla ootan mitä saat aikaiseksi. | |
|
| |
vvuori
Viestien lukumäärä : 639 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Ma 12 Tammi 2015 - 20:07 | |
| | |
|
| |
biglimited
Viestien lukumäärä : 154 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Ti 13 Tammi 2015 - 1:27 | |
| Heh en heti huomannutkaan, mutta erittäin onnistunut kilpiostos | |
|
| |
nilsimk
Viestien lukumäärä : 17
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Ti 13 Tammi 2015 - 9:03 | |
| Juu sisusta on aika porno. Luonnossa ehkä hieman tummempi kuin noissa kuvissa. Itse myös tykkään siitä. Vanteet tulee olemaan hieman erilaiset kuin linkatut, mutta pidetään ne vielä piilossa. Kilpeä olen kärkkynyt jo pidempään, että kun on auto mihin laittaa, niin täytyy hommata. Onneksi kukaan muu ei ollut sitä vielä napannut. | |
|
| |
puerco
Viestien lukumäärä : 1381 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Ti 13 Tammi 2015 - 19:53 | |
| Ai että, komia. Oikea korikin vielä.
| |
|
| |
nilsimk
Viestien lukumäärä : 17
| Aihe: Sisustan päivitystä - Ratti To 15 Tammi 2015 - 17:02 | |
| Kiitokset kommenteista! Pyörähdin eilen hetken tallilla töiden jälkeen. Ensimmäisenä sisustassa alkoi häiritsemään tämä vakioratti. Tuntumalta tämä on hyvä, mutta ei vain oikein miellytä esteettisesti omaa silmää. Siirsin sen sitten kaappiin parempaan talteen ja sen paikalla löytyi tällainen Momon tekele, johon tarttui vielä mukaan crestillä oleva tyytti. Muutamia kuvia asennuksesta, vaikka tämän yksinkertaisempaa hommaa saa kyllä hakea. Näillä on pieni kokoero myös. Ja alla valmiina. Kuvissa näkyy myös mustat lattiamatot, jotka vaihdoin alkuperäisten violettien tilalle ainakin joksikin aikaa. Violetit ovat myös ihan hyvät, mutta jotenkin sisusta kaipasi skarpimpaa ilmettä. Kannattaako tässä muuten muokata aina tuota alkuperäistä postia, tehdä päivitykset vastauksilla vai molemmat? | |
|
| |
Jok3la
Viestien lukumäärä : 828 Paikkakunta : Kokkola
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 To 15 Tammi 2015 - 17:10 | |
| Paljon parempi kun lähettää aina uuden viestin eikä muokkaa alkuperäistä. Sisustasta saan vähä ristiriitasia ajatuksia, että onko hieno vai ei Kai pääsee livenä pällistelemään ens kesänä jossain? | |
|
| |
5k
Viestien lukumäärä : 14 Paikkakunta : Laihia Muut : -84 Starlet 5K prokkis.
-78 Escort mk2 odottelee vuoroaan.
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 To 15 Tammi 2015 - 17:16 | |
| Mustat lattiamatot ja musta ratti luo paljon paremman balanssin värien välille ohjaamoon. Takapenkki vaatis ehkä vähän jonkunäköstä vaihtelua, mutta erityisesti silmään pistää tuo "kardaanitunnelin" päällä olevan verhoilun kunto tai muoto | |
|
| |
oogoo
Viestien lukumäärä : 324
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 To 15 Tammi 2015 - 17:17 | |
| Sisusta oikein toimiva mun silmään nyt tuollaisenaan, vielä muutamiin pikkuosiin kuten vaihdenuppi ja käsijarrukahva ku tois mustaa väriä niin natsaa vielä paremmin. | |
|
| |
nilsimk
Viestien lukumäärä : 17
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 To 15 Tammi 2015 - 17:44 | |
| - OukkiDoukki kirjoitti:
- Paljon parempi kun lähettää aina uuden viestin eikä muokkaa alkuperäistä.
Sisustasta saan vähä ristiriitasia ajatuksia, että onko hieno vai ei Kai pääsee livenä pällistelemään ens kesänä jossain? Pitää nyt katsoa. Olen vähän huono kulkemaan tapahtumissa. - 5k kirjoitti:
- Mustat lattiamatot ja musta ratti luo paljon paremman balanssin värien välille ohjaamoon. Takapenkki vaatis ehkä vähän jonkunäköstä vaihtelua, mutta erityisesti silmään pistää tuo "kardaanitunnelin" päällä olevan verhoilun kunto tai muoto
Juu se on vähän outo. Pitää hieman värteerata sitä. Tosin tuo valokin siinä hieman tekee. Noin luonnossa itse matto on ihan ok kunnossa. Muoto tulee sitten osaksi ihan originaali äänieristeistä. - oogoo kirjoitti:
- Sisusta oikein toimiva mun silmään nyt tuollaisenaan, vielä muutamiin pikkuosiin kuten vaihdenuppi ja käsijarrukahva ku tois mustaa väriä niin natsaa vielä paremmin.
Pistetään mietintään. | |
|
| |
toad
Viestien lukumäärä : 144 Muut : Kaalimato xl
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 To 15 Tammi 2015 - 17:45 | |
| Kojelauta, käsijarru kahva ja vknuppi mustaksi Ehkä oven kahvat
Onko tuo sisustan väri livenä tuollainen räikeä purppura/violetti
Auto itsessään viimesen päälle hieno harraste | |
|
| |
nilsimk
Viestien lukumäärä : 17
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 To 15 Tammi 2015 - 17:56 | |
| - toad kirjoitti:
- Kojelauta, käsijarru kahva ja vknuppi mustaksi
Ehkä oven kahvat
Onko tuo sisustan väri livenä tuollainen räikeä purppura/violetti
Auto itsessään viimesen päälle hieno harraste Ei se ihan noin räikeä ole mutta melkein. En ala väriä ihan hirveästi enempää vähentämään, kun siinä on sitä jotain karakteria omasta mielestä | |
|
| |
Raab
Viestien lukumäärä : 224 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 To 15 Tammi 2015 - 19:03 | |
| Hauskaa että saatiin toinenkin 964 tälle forumille Aika hyväkuntoisen näköinen kapistus kuvissa! Itsellä on joku perversio tuohon sisustaan ja musta ratti ja pari muuta palikkaa kun vaihtaa mustaksi niin tulee tosissaan hyvä kontrasti. Onko minkälaista vannetta tulossa alle ja speksit mietittynä? Ainiin, cup-peilit ja sumareiden tilalle "ilmanotot" freesaa ilmettä myös mukavasti. Jään innolla seuraamaan jalostusta! | |
|
| |
nilsimk
Viestien lukumäärä : 17
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Pe 16 Tammi 2015 - 11:34 | |
| - Raab kirjoitti:
- Hauskaa että saatiin toinenkin 964 tälle forumille
Aika hyväkuntoisen näköinen kapistus kuvissa! Itsellä on joku perversio tuohon sisustaan ja musta ratti ja pari muuta palikkaa kun vaihtaa mustaksi niin tulee tosissaan hyvä kontrasti.
Onko minkälaista vannetta tulossa alle ja speksit mietittynä?
Ainiin, cup-peilit ja sumareiden tilalle "ilmanotot" freesaa ilmettä myös mukavasti. Jään innolla seuraamaan jalostusta! Juu omasikin näyttää ajatuksella tehdyltä. Laitan vanteista tässä viikonloppuna varmaan pienen teaser postauksen. Ne löytyy jo varastosta. Alle saan vasta myöhemmin keväällä, kunhan kerkeän niihin kumit hommata. Ilmanotot voi tulla, mutta peilien suhteen olen varmaan vähän outolintu, kun jotenkin nuo liput näyttää mielestäni paremmalta tässä korissa. | |
|
| |
nilsimk
Viestien lukumäärä : 17
| |
| |
Raab
Viestien lukumäärä : 224 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Pe 16 Tammi 2015 - 14:13 | |
| Jos laitat, niin laita sitten kaikki(varmaan näin olikin suunnitelmissa).
Omasta mielestä mustat mittarintaustat on ainoat oikeat, muuten menee överiksi.. | |
|
| |
Jok3la
Viestien lukumäärä : 828 Paikkakunta : Kokkola
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Pe 16 Tammi 2015 - 14:31 | |
| Ei laita. | |
|
| |
nilsimk
Viestien lukumäärä : 17
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 La 17 Tammi 2015 - 11:47 | |
| - Raab kirjoitti:
- Jos laitat, niin laita sitten kaikki(varmaan näin olikin suunnitelmissa).
Omasta mielestä mustat mittarintaustat on ainoat oikeat, muuten menee överiksi.. Niin ainoastaan öljymittariin ajattelin , mutta taitaa nyt jäädä kaappiin, kun värteerasin sitä ihan paikan päällä, niin ei näyttänyt siltä kuin ajattelin. Alunperin mietin, että olisi sellainen mielenkiintoinen detalji. - OukkiDoukki kirjoitti:
- Ei laita.
Juu ei ainakaan vielä. | |
|
| |
nilsimk
Viestien lukumäärä : 17
| Aihe: Vanteista La 17 Tammi 2015 - 13:00 | |
| Vanteiden suhteen kriteereinä oli, että koko kasvaa maltillisesti ja ajettavuuden tulee säilyä tai parantua. Keveys suhteessa kokoon oli myös tärkeää. Eteen valkkautui 7x17 ET55 (7,5 kg) ja taakse 9x17 ET55 (7,95 kg) takovanteet. Noita painoja kun vertaa alkuperäisvanteisiin, niin päästään hieman alle: http://www.944racing.de/wheelweights.php, jopa 16" verrattuna. Näin voidaan olettaa, että ajettavuus ei ainakaan painon suhteen kärsi. Tuumatkin pidetään vielä aisoissa, niin rengasprofiilin saa kohtuulliseksi. Tuo taitaa olla kirosana täällä tosin. Keskikuppeja on sitten pari erilaista settiä, jotta on vähän vaihtelun mahdollisuutta. Kumeiksi kaavailin noihin 205/50-17 ja 255/40-17 ja luultavasti Michelin PS2 tulee, kun niissä on vähän huomioitu tuota peräpainoa ymmärtääkseni.
Viimeinen muokkaaja, nilsimk pvm La 24 Tammi 2015 - 11:21, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 La 17 Tammi 2015 - 16:21 | |
| Onhan toi nyt ainoa oikea vannemalli vanhaan possuun Yksi tykkää ja hyvä, että ei tule tuollasta mittarin taustaa, mustat on hyvät. | |
|
| |
biglimited
Viestien lukumäärä : 154 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Su 18 Tammi 2015 - 1:18 | |
| Hieno ja klassinen vannevalinta Pelkäänpä vain että autosi tarina on hieman väärällä foorumilla.. Renkaat on pullat ja vanteet liian pienet.. lisäksi auto "ei toimi", ennenkuin se on niin alaslaskettu että sillä ei voi raapimatta juuri missään ajaa.. jolloin se vasta täällä "toimii" 964 häpeää ehkäpä vain 993lle puritanistien mielessä. Komea auto on!! | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Su 18 Tammi 2015 - 1:55 | |
| - biglimited kirjoitti:
964 häpeää ehkäpä vain 993lle puritanistien mielessä. Komea auto on!! Vaikka se 993 onkin viimeinen, ja mahdollisesti paras ilmajäähy, niin sanoisin silti että suurempi osa puritaneista nostaa 964:n korkeammalle jalustalle. On se sentään niin lähellä G-modelia, ja sitämyöten alkuperäistä mallia. | |
|
| |
nilsimk
Viestien lukumäärä : 17
| |
| |
Raab
Viestien lukumäärä : 224 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 Su 18 Tammi 2015 - 15:30 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 | |
| |
|
| |
| nilsimk: BPE #CAR964 / Porsche 911 (964) 1991 | |
|