Noniin, pitkään foorumia sivusta seuranneena olaan oma tenavaprojekti saatu siihe pisteseen että siitä jotain kerrottavaakin löytyy. Aihiona on siis Mersun 2.5 turbodiesel. Mitään auton historiaa en tähän nyt rupee sen kummennin löpisemään, muutakun sen että kaks vuotta auto mulla on ollut ja nyt tänä talvena ollaan päästy vasta kunnolla touhuumaan.
Loka-Marraskuussa oli suunnitelmat selvät: Vähän voimaa, ilmat ja ylimaalaus. No, nyt ollaan ylimaalaus ruksittu listalta pois ku lähti työt alta. Oon nyt pusseja touhunnu minkä kerenny, kaikki mahollinen tehään itte jollonka tulee vähän säästöä.
Alotetaan vaik siitä et millanen tää oli viime kesänä. Ajokorkeus kammotti ja pieniä puutteita siellä täällä. Sisusta, mistä oikeastaan oon aika ylpee, ni ei valitettavast oo kunnon kuvaa nyt. Mut täysnahkanen Cosworth mersun sporttisisuta tuli vuostakaperin haalittuu. Pirun mukava istuu ja kohtuu kunnossakin. Siitä sitten ens päivityksessä.
Muuten auto toimi melkolailla koko kesän moitteetta, yhtä moottorinvaihtoo lukuunottamat. Syyskuun lopulla ajettiin tenava tallin perukoille ja ruvettiin miettiin et mistäs alotetaan. Ihan ensihommiksi revinkin vanhat ja kuoleentunet iskarit edestä mäelle ja heitin tätä projektia varten ostetut e36 bemarin jomin coilitolpat eteen. Iskarin runko aikasemin rajoitti laskemista mutta noilla bemarin tolpilla on aika paljon paremmin varaa laskee. Taakaakin otettiin iskarit pois ja modattiin aika paljon lyhkäsemmät iskarit motonetin valikoimasta. Ulosjoustoo ei juurikaan oo, ajoasennossa, eli niin korkealla ku takaa saa, jää maanvaraksi n.8cm. Tämän takii jarruputki ja löpölinjat siirrettii kardaanitunneliin. Mitään hitsaushommii ei täks talveks pohjassa oo, aika makees kunnos toi kori muutenkin ikäsekseen.
Sitte tuli se vaihe mikä toi motivaatioo auton rakentamiseen roimasti, eli vanteitten sovittaminen. Vanteina pyörii Brabuksen monoblock 2 koossa 17X8 et30. Vanteet jakaa varmasti mielipiteitä mut omaan silmään istuu. Kuvissa siis ''pussit tyhjänä'' asennossa.
Kuvia mulla ei alustahommista enempää oo, lataan huomenissa kuvia ilmasäiliön valmistumisesta ja siit miten palkeet on paikoillaa. Säiliö on nyt siin vaihees et pitäs hitsuutella vähä lähtöi ja muutenkin kasaa. Tulee sit sellanen pönttö et sitä ei iha 200psi saa pullistelemaan Mitoiltaa säiliö on n.5 gallonaa. Ohjaukseksi tulee Metalworksiltä 4kpl 5/3 suuntaventtiileitä sekä paineenmuunnin. Mitä kontin asennuksiin tulee niin oon sunnitellun sen niin, että näkyviin jää ainoastaan säiliö, eli mitään lähtöjäkään ei näy.
Sitte tekniikkapuoleen, en tiiä miten se porukkaa täällä kiinnostaa mut laitetaan nyt. Ahtimeksi valikoitui Holsetin HX35 #12 pakopesällä, halvalla ku sai ni pitihän se ottaa. Imusarja on vapaastihengittävän imusatsi, mihin ollaan lisätty tollanen ittetehty painekotelo. Vastaavan mallinen toimi kutoskoneessa hyvin ni kai toi toimii tässäkin. Välijäähy on mallia motonet, mut oikeestaa niin iso ku tonne järkevästi saa.
Viel mitä pitäs ostaa/hommata/tehä ite nii joku griffini alujäähy, ahtoputket putkisto ja pakosarja. Rahatilanteen salliessa ostetaan dieselmekeniltä vielä 7.5mm tapit ja kikkaillaan ne ite pumppuun. Jossei rahaa satu olee ni sitte toi setuppi kasataan väyrysen sähköpumpusta irrotetuista 6mm elementeistä, joilla pitäs saada sit n.200hv takapyöriltä. Kansiremppa on kyl jo ekan testivedon jälkee tiedos mut koikeillaa nyt eka Loppuun vielä muutama kuva tekniikkahommista:
Kuvia ja päivityksii tulee sitämukaan ku saadaan jotain valmiiks. Seuraavaks pistä käydä takapään palkeitten kimppuun, et miten ne saa sopimaan sinne. Mut mitäs täs, risut, ruusut ja kehitysideat on tervetulleita!
Viimeinen muokkaaja, kimu pvm Su 4 Maalis 2018 - 22:09, muokattu 1 kertaa
Mitenkä olisi vaikka vain tuo vaaleampi alaosa samalla värillä kuin auton yläpuoli ja myllyä loppuautolle? Ihan siisti väri tuo tummanvihreä kuitenkin on. Vanteista tykkään
Täytyy kyl sanoo et ei tota maalipintaa enää myllyllä pelasteta Kuskin ovi ja takanurkka on joskus maalattu yli ja hanttarin puolelta ikkunoista alaspäin maalattu yli, et eri sävyjä kyllä löytyy. Mitä noitte listojen maalaamiseen tulee niin oon sitä vähän pähkäilly, muutaman kuvan saman värisestä tenavasta nähny mikä on kokonaan korin värissä. Keula siinä oli mukavan freesi mut kyljestä jotenki kökkö. Täytyy tässä vähän pähkäillä vielä. Yksi idea et listat maalais omalla vaaleella sävyllään, ehkä inan tummempana ja metallihohtona ja ehkä myös mustat törmäyslistat samaan sävyyn.
Sitte et mitä ollaan saatu aikaseks
Palkeita tullu soviteltuu ja ne on löytäneet paikkansa ihan kohtuudella. Nyt en oo vaa saanu aikaseks soittaa katsastuskonttoril ja kysyy et saanko hitsata ton alalautasen suoraan tukivarteen kiinni.
Kuvassa ala briketti on viel n. 2x korkeempi mitä tällä hetkellä.
Siinä näkyy toi alalautanen, leikkasin ton putken pieneen kulmaan, niin ajoasennossa palje ois mahollisimman suorassa.
Ilmapönttö tehtiin ihan budjetti ratkasuna: Nakolinnan raudasta 2x kaasupullon pohjia, 17cm halkasialt oleva rautaputki ja tavarat jalaksiin. Rojut tuli maksaa n. 25e ja vähän työtä. Pönttö on tällähetkellä viimeistelyy vail, muutamat saumat täytyy Tigin kanssa viel sulatella, koeponnistaa ja sitte maalailla. Säiliö on 4 lähdöllä + vedenpoisto ja tilavuutta n. 5gallonaa.
Venttiilitki saapu Metalworksiltä. Vähä liittimii pitäs hakee niitä varte ja letkuu. En oo ite viel nähny venttiileitä, et ei osaa sanoo onko pinottavaa mallia. Mut päivitellää niis sitten lisää ku saan ne hyppysiin. Pahoittelut viel kännylaatusist kuvist, kai niist selvää silti saa
Päivitellääs vähäsen ku on saatu jotai aikasekski.
Elikkäs joku aika sitten tuli venttiilit. Merkiltään Metalworks ja malliltaan 5/3 suuntanen suljetulla keskiöllä. Mun harmiks nää ei ollukkaa pinottava mallia, eli putki hommiks menee. Seuraavaks pitäs ilmalinjaa ja liittimii käydä hakemas. Säiliö ei vieläkään oo ollu koeponnistukses, ehkä loppuviikosta jos sen sais tehtyy ni pääsis konttii asentamaan ja suunnittelemaan. Tos on viel kuva millanen venttiili kysees
Takapalkeillekin on löytyny nyt tapa millä ne kiinnitetään. Revin korista orig. jousikupin pois ja heftailin palkeille tarkotetun lautasen tilalle. Ylapuolelle täytyy vielä tehdä joku vahviste, mut aika kivasti noi saa pultattuu korin läpi. Alatukivarteen tein sitte sellasen kulhon jossa on jousilautanen kiinni. nyt palkeen kiinnityspinta on 5mm tukivarren sisällä, eli palkeella on varaa liikkua. Ja olihan sen vanne pakko laittaa kii ku tota tunkkaili Siin vähän kuvasaastetta.
Etupää rupee kans olee reeras. Siit ei nyt kuvaa oo, mut aika nätisti palje sopii olee siellä. Ajokorkeudes palje on normaalitilastaan n. sentin puristettuna kasaan ja ihan suorassa, mikä on mun käsityksen mukaan aika hyvä.
Pikapuoliin pitäs ruveta pakosarjaakin kyhäämään, kuhan saan tarvikkeet vaa. To Do listallalla olis vielä vaikka ja mitä, saa nähä miten raha ja aika riittää tän saamiseks ajoon Mutta palaillaan taas kun aihetta on. -Antti
Sväng
Viestien lukumäärä : 4 Paikkakunta : Tampere Muut : MB W115
Mersumiehenä voin antaa ehdottoman ei äänen yksivärisyydelle. Kökkö siit tulee niin kun itekkin sanoit. Kolmipuolaset vanteet ei oo oikein istunu silmään, mut täs näyttää kyl hyvältä. Sisustasta viel ootan kuvaa . Maukas ilmestys kaikin puolin .Keep up the good work!
tonde
Viestien lukumäärä : 146 Paikkakunta : Joensuu Muut : e39 rojekti
Tässä ku noita värejä on pyäritelly päässä ni tullu ittekkn siihen tulokseen et yks väriseks tää ei tuu. Törmäyslistat aattelin laitaa puskurin ja muitten listojen kanssa samaan väriin, jossei ne sitte mielytä ni uudet sellaset listat maksaa n. 40e kpl.
Sisustasta ei oikee mitää julkasukelposta löydy, auto on nii täyn tavaraa etten sitä jaksanu kuvaa varten tyhjentää. Pölyäkin on iha mukavasti kertynyt, mut tos ois pari huonoo räpsyy.
Sisustaan kuuluvia ovipahveja ei siis vielkään oo...
Ei noist vanteist kannata ressata vielä, muutama aika maukas idea muhinu jo pitkään päässä, eli kesällä/syksyllä ruvetaan touhuumaan mersun orkkis kasireijistä kolmiosasia
tonde
Viestien lukumäärä : 146 Paikkakunta : Joensuu Muut : e39 rojekti
, eli kesällä/syksyllä ruvetaan touhuumaan mersun orkkis kasireijistä kolmiosasia
Tää vimonen lause kuulosti hyvältä
Jännä nähä miten tämä tullaan toteuttamaan. Noissa kasireikäsissä kun ei taida paljoa materiaalia olla reikien ulkopuolella. Seuraan kyllä mielenkiinnolla.
Kyl sitä ollaan rullamitta ja tönäri käsis jo suunniteltu kovasti, et 17" niist sais tehtyy. Täytettähän sinne pitää luultavast hitsailla. Ja kun haaveena olis vielä saada pultit takapuolelle piiloon, niin haastetta kyl tulee löytymään.
Sväng
Viestien lukumäärä : 4 Paikkakunta : Tampere Muut : MB W115
Paras kori jossa paras tekniikka (jos ei näitä uniikki-lumihiutale-harvinaisia bensamalleja lasketa, ei niitä muutenkaan saa "pilata") ja perkele nuo kolomipuolat, sykkii!
Mitään merkittävää etenemistä ei oo tapahtunu. Tallikaverin kanssa käytettiin pumppu levällään ja vaihdettiin 6mm tapit tilalle. Vähän tällänen budjettiratkasu oli, mut minkäs teet Joku tollasellasella setupilla kuitenkin 100cc ottanut syöttöjä joten ton hx35 kanssa pitäs olla aika toimiva paketti. Siten vähä kuvasaastetta tuohuamisesta, huomatkaa ''sairaalaolosuhteet"
E: osaisko joku kattoo mikä noit kuvii vaivaa, meikäl loppuu atk taidot heti kättelys
kimu
Viestien lukumäärä : 91
Aihe: Vs: Kimu: M-B w201 270cdi "digitenava" Ti 17 Maalis 2015 - 15:33
Jotain tullu taas näprättyy, ja nyt on vähän parempii kuvii sisustasta Pari viikkoa oon pitäny tenusta näpit ihan totaalisesti erossa, motivaatio vähän lopahti. Pari päivää sitten iski ihan tolkuton motivaatio, tuntu et nyt pitää autol saada jotain oikeesti aikaseks. Ihan ensitöikseni rykäsin penkit pihalle, putsasin nopeesti ja vein kotiin turvaan Muutama vähän parempi kuva penkeistä:
Penkkejä hipostellaan lisää samalla ku niitä asennetaan takasin.
Sitte rupesin takakonttii suunnittelee, säiliötä vähän mallailin janiipoispäin. Nyt on jonkunnäkönen visio siitä mitä tullaan toteuttamaan. Asennuksesta tulee mahdollisimman simppeli, millään kovalla putkella en rupea mitään tingentangelia tekemään, niinkuin monet muut ovat toteuttaneet. Kovaa putkea tulee vaan venttiilien jakoblokille sekä liittimelle mistä saa paineilmaa vaikka renkaan täyttöön. Muuten mennään ihan pvc pillillä, tai teräspunosletkulla. Kontissa ei siis pitäisi näkyä muuta kuin mustaksi maalattu ilmasäiliö ja liitin paineilmalle.
No, otin takakonttiin tehdyn vanerin pois ja vapyöräkotelon muovin, niin eikö sieltä paista sitte päivä läpi... Hinauslenkki päässy sen verran muhimaan että reikähän siellä oli. No, asiaa ei jääty murehtimaan vaan laikka laulamaan.
Sitten alko kova mietintä miten kiinnitän romut konttiin. Mitään läpipultteja en haluunnut, koska tenavassa sen muotonen perse, että ne näkyy kaikki taakse. Tein nyt tollasen toteutuksen venttiileille, että huonekaluputkeen kierteet ja putki hitsattiin kontin pohjaan kiinni. Itse ihan tyytyväinen toteutukseen. Venttiilejä en halunnut näkyviin, tollaset teollisuuden vettiilit nyt ei autossa kovin sieviltä näytä Lopuksi sitten vielä ruosteen-estomaalit niskaan. Musta toi saa nyt jäädä tollaseks. Samalla alko sitten ohjauksen sähköistys, vedin akulta taakse kaapelin, tuhkakupin napeilta kaapelin sekä tein maadotuksen taakse. Vielä pitäisi tuhkakuppi tehdä loppuun, niin voi kokeilla venttiileitä jo. Palkeita ja kompura puuttuu, sekä mittarit, mut eiköhän tää täst kesäks valmistu
Päivitellääs vähän mitä ollaan saatu aikaseks. Ihan ei saatu autoa Tuulokseen mennessä valmiiks
Paljoa ei olla edistytty mut jotain kuitenkin. Sisustan irrotuksen jälkeen kiskasin ilmalinjat kabiinin läpi pusseille, sekä hanskalooraan johon tulee mittarit. Samalla tuli kotelosuoja-aineet ruiskittua helmakoteloon ja vähän siivoiltua.
Kontin teossa ollut tähän asti varmaan suurin työ. Helppohan ois ollu kaikki rojut vaa heittää pakoilleen. Kovia putkia vähän taivuttelin, ja eilen pääsin kunnolla mallailemaan. Tilaa ei noille putkille liikaa kyllä ole. Samalla piti tulpata säiliöstä tuo 4. lähtö, kun sitä nyt ei tulla tarviimaan. Kuvasta ilmenee miten noi kovat putket tulee säiliölle.
Sitten alko säiliön viimeistely, mikä ei nyt kovin mukavaa ollut, mut siitäkin selvittiin, ruosteen syövyttävää monttua meinaa oli. Samalla visiot vaihtu lennosta ja säiliö maalattiin vaalean ruskealla, ja kontin pohjalle tuli tammilaminaatti. Omasta mielestä värit sopii hyvin keskenään.
Sitten pääsi mallaamaan valmiiksi taivuteltuja putkia säiliöön ja hyvinhän ne istuu, ja suhteellisen symmetrisiä on mutkatkin.
Kuvaa asennuksista kontin puolella ei nyt tähän hätään oo, mut eiköhän sellanen pian saada. Nyt pitäs ootella viairin paineenmuunninta jenkeistä ja kaivaa rahat jostain loppuihin ilmakomponentteihin.
No, auto ei vieläkään oo ajossa, paljosta ei enää oo kylläkään paitsi Tähän päivitykseen ei oikeen kuvia oo, koitan viikonlopun aikana napsia muutamat ja ensviikolla pistää tänne ne.
Tuuloksen jälkeen on tapahtunut paljon. Tallipaikkaa muutettiin kaks kuukautta sitten, reilu 115 neliöö ja neljän ukon autot ja tavarat siirrettävänä, ei ihan viikonlopussa tavarat siirtynyt... muutosta selvittyä ruvettiinkin painamaan hommia oikeen olantakaa, ja tallähetkellä alusta olis nipussa, muutamat vuodot sieltä piti asennuksen jälkeen paikata. Takapään pussit oli helppo homma kiinnittää korin läpi, etupalkeet enemmän tuotti vaikeuksia. Pussit tyhjänä palje oli aika ikävässä kurtussa alkuun. Puukkosahaa ja perään migiä ni rupes näyttämään. Mitä nyt navasta kaareen oon mittaillu, ni edessä liikerata on 23.5 - 34.7 cm, takana 19- 28cm. Nyt mennään sitte nii alhaalla ku on vaan mahollista, runkopalkkia silpomalla pääsis vielä sentin kaks, mut se saa olla enstalven hommia jos on. Takaata ei alemmas enään pääse, ottaa tukivarret takakelkkaan tällähetkellä.
Kontin asettelu muuttui taas kun ruvettiin touhuumaan, se ois nipussa nyt ja siitä kuvia alkuviikosta.
To Do listalla vielä pakosarja, putkisto, ahtoputket ja niputtamista. Vielä ois pieni sauma päästä kirkkonummelle Lauantaina, eli pitkää päivää tehdään. Loppuun muutama kuva ja pieni videonpätkä(päivitän jahka ladannut) miten toi alusta asettuu. Toistaseks ite helvetin tyytyväinen. Risut ja ruusut tervetulleita!
Videossa alle 4 kiloo painetta säiliössä, ei ihan noin tahmeesti liiku, mutta rauhallinen silti.
Viimeinen muokkaaja, kimu pvm To 25 Kesä 2015 - 16:42, muokattu 1 kertaa
Ohhoh kyllä on komeeta työskentelyä, sisusta on erittäin bueno ja ulkokuorikin alkaa istumaan aika komeesti mites noi e36 coilitolpat istu eteen ? itellä ois vähän samamielessä 124:neloseen
pepe
Viestien lukumäärä : 26 Paikkakunta : Turku Muut : Talvipulkka Ford Sierra -89 1.6 OHC
Tolppien kiinnytyksiä joutuu vähän dremelillä muokkailee, ei oo paha homma.
Pepe tosiaan tuli jeesaamaan, perjain-lauantai välinen yö tuli vietettyä tallilla. sellasessa 24 tunnissa tuli rykästyy auto nippuun. Pienen testilenkin jälkeen pesulle ja sieltä Kirkkonummelle. 41h samoilla silmillä tekee Alustasta tuli aivan mielettömän hyvä! Mutkissa ei niiaille ja muutenkin ajo-ominaisuuksiltaan todella hyvä. Pientä parantelua ja ehostelua on vielä tiedossa, mutta näillä näkymin ollaan jämille tulossa.
Tekniikka vaikutta hyvältä, pumpulle ei saatu ahtopainetta/unohdettiin unenpöppörössä jo meno on aika tahmeeta vielä. Ei oo tuuman suoran putken voittanutta Eli vehje kuulostaa myös aika hyvälle.
Reissussa jarrusatulan pultti pääs tippuu matkalle, siinä ennen knc:tä pieni remppa. Kuvasta ilmenee myös että kuinka ylös ton saa nostettua.
Seuraavaks olis tiedos kapeemmat kumit eteen, vanteiden maalaus, vähän maalauluja säätämistä ja siistimistä. Mut näihin kuvii ja tunnelmiin, jatketaan harjotuksia.
Tää on hyvä! Etenkin jos ajokorkeus on tuo mikä näkyy kolmannessa kuvassa. Jarrujen maalaus ja huolellinen myllytys niinkun varmaan olikin aikeissa niin bueno. Ja jämille tottakai?
juu-zo
Viestien lukumäärä : 203 Paikkakunta : 04680 Muut : Suzuki Hayabusa
Ex Kawasaki zx-6r
Erittäin hyvä. W201 lämmittää edelleen sydäntä ja tällainen on kyllä vielä jatkossa hankittava. Saako takaa vanteita yhtään ulommas? Näyttää kuvissa että sukeltaisi melko syvälle.
Ajo korkeus ei ihan oo toi kolmannessa kuvassa näkyvä. Tossa korkeudessa pystyy just niiku kuvassa lipumaan, ajokorkeus rupee hahmottumaan pikkuhiljaa, ku tottuu tohon alustaan.
Takavanteita ei oikee ulommas tarvi ees haaveilla jos haluu alas Sisäänpäin vannetta sais eli leveempää ois mahollista laittaa alle. Vannepäivitystä on tulossa, vielä ei vaan tiedä koska.
Mut niin paljon tossa on vielä sellast tärkeetäki hommaa et mitää jarruja en rupee maalaamaan, jotain tolle maalipinnalle koitetaan tehä, mut myllyllä tota ei vieläkään pelasta.
Päivitellääs vähän mitä tenulle kuuluu. Eli kesä meni vilisten silmissä, tänä kesänä ajokausi jäi lyhkäseksi, tällä kertaa leiman puutteen vuoksi. Leimalle olis pitäny vaihtaa puslaa ja laakeria laittaa, mitä en viime talvena saanut aikaseks vaihettua. Aattelin et pistetään kaikki kerral kuntoon sit.
Muuten auto toimi kivasti kesän, muutama pidempi reissu tuli tehtyy mm. Jämille ja fitted festeille. Jämin reissulla vaivasi pieni syöttö ongelma, jonka takia ei vehkeet ahtanu. Vika selvis pari viikkoa myöhemmin ja taas täysin typerä moka, väärä banjopultti eksynyt väärään paikkaan. Tuon korjattuani, en tehnyt autolle oikeestaan mitään, ajoin vain. Jostain syystä motivaatio oli hävinnyt pikkuvikojen korjaamiseen joten niitten annettiin olla, mikä toisaalta on hyvä, koska nyt motivaatiota on ja paljon!
Talven epistola alkaa olla selvillä: -kone pois keulilta, kansi koneistamolle, uuden pahvin ja kaikkien uusien tiivisteiden ja stefojen kanssa nippuun -kestävämpi automaattiloota -konehuoneen siistiminen/sheivailu ja maalaus -koko auton ylimaalaus -vanteet, niistä lisää kun saan sisäkannut Suomenmaalle -pohjan putsaus massoista paljaalle pellille, maalit ja massat takas niskaan. -kaikki puslat ja laakerit vaihtoon, samalla jarruihin päivitystä teräspunos linjojen ja isojen satuloiden ja laikkojen muodossa. -isommat ilmalinjat, hiukan e-leveliä muistuttava ohjaus arduino purkin kanssa. -ja lopuksi sisustan ehostusta "korkealla" keskikonsolilla.
Hommaa siis on, mut tätä talvee ei tartte kelan rahoilla rakentaa. Mitä mietteitä, lähinnä niiltä jotka livenä nähnyt et mitä lähtisitte parantamaan? Loppuun vielä pari kuvaa:
viimisessä kuvassa näkyy aika pitkälti ajokorkeus, jossa renkaat vielä kääntyy.
kimu
Viestien lukumäärä : 91
Aihe: Vs: Kimu: M-B w201 270cdi "digitenava" Pe 30 Loka 2015 - 23:49
Päivitellääs muutamalla perunalla otetulla kuvalla mitä saatu aikaa. Konehuonetta siistitty aika tavalla, oliko 37 reikää mitkä hitsuuteltiin umpeen, nyt on hinkkavärit päällä. Koneen puran ensiviikolla ja kiikutan sen koneistamolle.
Vanteita päässy sovittamaan, ihan kivasti pitäs pienen hitsuuttelen jälkeen olla tavaraa mihin kierteet tehdään. Keskiö päällimmäisenä. Sovittamista on vielä ja paljon.
Ensikaudelle tosiaan voimaa tulossa huomattavasti enemmän mitä viimekesänä oli, joten jarrujakin on syytä päivittää. Ihan omaksi turvallisuudeksi sekä katsastusta varten tulossa aika järeää jarrua alle.
Kuvassa siis alkuperäinen jarrulevy, tuleva jarrulevy ja mittoja ilmasemassa 15'' peltivanne. Etu levyt kasvoivat 265--->>330mm. Satuloiksi ei alkuun mietittyjä nelimäntäsiä nyt tullukkaan mutta eiköhän se noillakin stoppaa. Satuloiksi nyt tulossa siis 2 mäntäiset brembot 57mm männillä. Näitten kaveriks on tulossa vielä epc jarrupalaa ja teräspunoslinjaa.
Moottorikin tuli nyt purettua, kantta lukuunottamatta. Paljastu aika hyvänkuntoseks reilu 500tkm ajetuks. Runkolaakerit on vaihtokamaa, muute aika priima sisuskaluiltaan. Moottoriremontin yhteydessä vaihtuu runkolaakerit, päittäislaakerit, kampuran stefat ja jako sekä öljypumpun ketju. Mut muuten mennään vanhoilla osilla. Lopuks vielä vähän kuvasaastetta moottorista.
Jotain taas tapahtunut niin aika päivitellä taas. Viime kuukausi tullut osia haalittua aika rankalla kädellä, nyt puuttuu enään muutama pikkunippeli. Vanteillekkin löytyi hitsaaja, ihan naapurikunnasta jopa. Halpaa huvia noiden vanteiden täyttö ei ole, eikä niihin vielä kehiäkään löydy joten tavoitteena olis jos ihan kesän alkuun sais vanteet alle. Brabukset kunnostetaan kevättä varten kuosiin kylläkin.
Hommia ollaan painettu oikeen urakalla viimisen kuukauden ja hyvin on auto edistynytkin. Synapsen 50mm hukkis tuli hommailtua, sekä moottoriöljy jäähdytin, syyläri, kaikki alustan ja moottorin osat. Lohko ja kansi kävi koneistamolla sekä kaikki navat ja tukivarret kiikutin hiekkapuhallukseen jossa ne maalataan samalla.
Lohko tuli koneistuksen jälkeen maalailtua
Tuli ebayn kautta tilailtua lootaan tollanen Shift kit, saa nähdä miten toimii käytössä. Samalla vaihtu lootan etu ja takastefat, öljypohjan tiiviste ja suodatin.
Moottorii on tullut kans hieman kasailtua. Kampura, männät ja veivit, jakopää sekä öljypumppu löysi tiensä paikoilleen. Loppuun asti en vielä kasannut koska puuttuu venajouset ja lautaset vielä. Joulun jälkeen ois tarkotus saattaa operaatio loppuun.
Auton pohjaa tullut raavittua kans, ja yks paikka hitsattu. Ennen joulun pyhii ois tarkotus päästä suihkii maali päälle, sen jälkeen koteloihin mömmöt, koritulpat liimalla kiinni ja massat päälle. Sitte oiski tarkotus tehä konehuoneeseen pohjat loppuun ja maalata, ni pääseen jo kasaamaan.
Mut eikai mitään ihmeempii, päivitellään seuraavaks ku on moottori nipussa ja pohjassa maalit päällä. Saattaa olla että tenava eräillä messuillakin näyttäytyy, aika näyttää.
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita