Ylläpito poistakoot mikäli ei kriteereitä täytä, saanpahan ajan kulumaan edes hetkeksi tätä väsäämällä
''Autoharrastus'' alkoi joskus kymmenen korvilla peltoautoja tuhotessa, ja isoveljien toimia seuratessa, sillon lasikuitu ja tribaalit olivat viellä muotia.
Iän tultua täyteen, perin tältäkin foorumilta tutun mustan bkd golffin veljeltä( tietäjät tietää) Auto oli valmis paketti, ylimaalattu, oem osilla höystetty, ja 18vuotiaalle tärkeintähän se hifi oli. Auto oli vaimennettu katosta lattiaan, ovissa rainbowin 3tie sarjaa jne. Auto oli kilometrejä nähnyt 410tkm edestä ja kyllähän se näkyi, vaikka hyvin pidetty olikin. Suunnitelmiakin kerkesi tulevaisuudelle olemaan mutta..
No se siitä, työmatkalla silmä luppasi ja yhteinen matka päättyi.
Tämän näköinen on siis lunastuskuntoinen auto, ulkoisesti ei mitään mutta vaihdelaatikko ja runko halkesivat. Se riitti.
Vakuutuksesta saaduilla rahoilla lähdettiin sitten uutta etsimään, ja todettiin että mikä on kerran hyväksi todettu on niin miksi merkistä vaihtumaan? Ei vaan, vakuutuksesta saaduilla rahoilla, jäi vaihtoehdoiksi joko halpa&luotettava vai halpa&sätös. Nämä vitos jetat kun ei hinnan kiroissa ole, ja suht huolettomiakin (koputetaan puuta)
Syksyllä 14 tämmöinen joensuusta sitten haettiin, Vm 06, 2.0tdi Bkd 280tkm ajettu. Mallia karvalakki, manuaalinen ilmastointi, sähköikkunat, vakkari ja webasto. Koriltaan kuitenkin aika mintti, kun verrataan muihin vitosiin näissä kilometreissä, liekkö tuolla joka vuosi tehdyllä finikorin maalipinta käsittelyllä jotain asiaa tähän. Toki ruostetta löytyy ovien välistä ja kontista, mutta eipä taida olla vitosta ilman näitä kohtia..
Koneeltaan täysin vakio, tavallisestihan näistä 250tkm kohilla vaihetaan turboa ja kaksoismassaa, mut nyt ollaan jo 310tkm kohalla menossa, katotaan sit kun jompi kumpi hajoaa niin vaihetaan, ja jos sitä vaikka kutittelisi samalla jollain tavalla.
Talven aikaan autolla tuli lähinnä ajeltua.
Orkkis mankka vaihtui pioneerin 2din soittimeen, vahvistin ja subwooferkin laitettiin konttiin. Kaiutin piuhat ja rcat:kin on jo valmiiksi vejetty, jos vain saisi joskus aikaiseksi ne 3tie sarjat jotka golfista otin talteen laittaa tähän.
Huonoa tuuria tämän auton kanssa on ollut enemmän ja vähemmän, kahden eri ilkivalta tapauksen ansiosta autoon on siis vaihdettu uusi tuulilasi, A-pilari ja puolikattoa oiottu ja maalattu uusiksi..
Kun kevät aurinko alkoi lämmittämään, niin merkit lähti ja ledit saapui. Alustan ostossa yritin olla viisas, ja en ostanut sitä kaikkein halvinta vaan jotai jomin ja bc:n väliin. Ostin siis V-maxin sarjan, nyttemmin vituttaa, kun ei sen laadukkaampi ole kuin jomikaan, eikä edes saa matalaksi
Koysheriffin sarja asennettiin ja kaaret mankeloitiin jo vanteiden koesovituksessa.
Vanteiden kanssa olikin hieman valinnan vaikeutta, hyllystä kun löytyi kaksi sarjaa Bbs, toisien leveyttä pelkäsin, ja toisissa ei sattunut et sinnepäinkään.. Hetken jopa ajelin RS skodan 18aluilla, kun ei saanut kumpiakaan nätisti pyörimään.
Alle päätyi siis täksi kesäksi nuo rs2, 18x8,5 et 22. Mikäli tämä vaan minun omistuksessa viellä ensikesänä on niin nuo RA:t tulee alle, ne siis 18x9,5 et32 ja 18x8,5 et32.
Noh kesärengas kausi ei lähtenyt ihan kertalaakista käyntiin, tuli huomattua että eri rengasvalmistajien rengaskoissa on aika reiluja eroja.. Eli eka sarja oli linglongin 215/40 ja ne vaihtui ekan kahden kilometrin jälkeen nankangin 205/40, ja taitaavat viellä vaihtua 35 profiilisiin niin saa lisää tilaa..
Eli näin aloiteltiin kesäkautta, btcf approved?
Noh, sitten töihin lähtiessä en ymmärtänyt autoa ympäri kiertää ja sitä saikin katua. Veljenpoika oli jättänyt mönkiänsä toiselle kylelle niin etten sitä nähnyt ja lähtiessä vedin etuoveen kivat jäljet.
Näistä hieman jopa masennuttiin, ja auto lähti siis savonlinnassa toimivan fixarin hoiviin Starafix:ille. Siellä tekivät parhaansa myllyllä, jäihän ne osittan näkyviin mutta vain tietyssä valossa ja kulmassa..
Kerta auto sinne fixarille nyt oli viety, niin auto vedettiin 1steppinä ympäriinsä ja kovavaha päälle, valojen naarmuja ja kiveniskuja peiteltiin kalvoilla ja vanteiden raihnasiin keskikuppeihin laitettiin uudet tarrat.
Se tuokin tylsä väri näyttää joskus hyvälle
Golfista jääneet gti helmatkin kunnostin mutta ne vaatiivatkin näköjään talvenaikana pieniä muutoksia:
Kolinaa ja kahinaa.Joku audikuski harjoitteli taskuparkkeerausta ja jätti koukun kuvan maskiin, hyvä syy siis ostaa talvella jenkkimaski
Useampikin jänis tykkää niin tuosta jetan puskurista, että sumarit niiden ympärille ritilät ovat ostoslistalla myös.
Autoa laskettiin kevään myötä, kun vaan keli antoi myöden ja renkaat teki itselleen tilaa:
Jäykemmät jouset siis myös ostoslistalla, kun tuollakin korkeudella saa kumit repeilemään käsiin.
Koysheriffin on pelastanut jo useempaan otteeseen, välillä tuppaa olemaan kiire ja sen ansiosta pitäisi sitä panssariakin hieman jo vahvistaa.. Korkean näköinen auto, mutta panssari muuttanut muotoaan vähän liiaksikin, sekun tulee aika reippaasti helmalinjaa alemmaksi.Pohjamuovit hävinnyt kokonaan. Helmat vääntyneet ja polttoaine lauhdutin vuotaa taas. Mut sehän kuuluu asiaan.
Tehtaalla ilmeisesti säästetään sähköjohdoissa? Ovi ovelta oon nyt kolvannut joka ikisen johdot ja jatkanut järjestään niitä. Tehtaalla laittaavat niin naftisti, että katkeevat. Aina mukavaa huomata kun ovet ei menekkään lukkoon, ikkunat ei aukee tai katsastukseen menossa airbagin valo hyppää tauluun.
Näidenkin, syynä oli vain liian tiukalle asennetut johdot ja ajanmyötä poikkimenneet. Tuo 16567 vikakoodi siis aiheutti tasakaasulla älytöntä pätkimistä, ja ehkä jopa muutaman harmaan hiuksen ennenkun pääsi testeriin.
Nyt ennen valtionleipään astumista revin viellä takapäästä säätömutterit pois, ja laskin keulasta viimeisen sentin. Jotain amis900 tarrojakin tuli laitettua, ja vanteet viellä kiillotettua.
Jos tämä kesä nyt näin, ja ensikesäksi alemmaksi ja RA:t alle. Sumarit, ja gti helmasarja tähän olisi tarkoitus päivittää. Toki se konekuntoon ja hieman lisää puhtia. Sisustaan pitäisi ne 3tiet laittaa, ja haaveissa olisi rattia päivittää jne. Paljon ois suunnitelmissa, mutta intti kesken ja hirvee wheelgäp, eikös se ole riittävä selitys?
Josko siitä kerkeäisi viellä tänäkesänä muitakin kuvia ottamaan, kuin äkkinäisiä puhelinkuvia..
Fittedfesteillekkin ehkä tulossa.