| Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio | |
|
+26JuhiZZ mosse Mirza HärskiH Spek note juucee redi Ian13 Pellikka ^^pazi^^ mazz TMA Hanska Timzy187 ElektrikMekanik OLZIQ Firecloud 60lf jeQQ Jak3 Arttemi Pastrana Green biblo matti.l 30 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio La 25 Syys 2010 - 22:28 | |
| Sain vihdoin loppukesästä kaunokaiseni liikenteeseen. Olihan se hetken tallissa odottanutkin liikenteeseen ottoa. 2007 loppuvuodesta bongasin auton nettiautosta, suht edullinen ja naapurikunnassa myynnissä. Kauaa en asiaa miettinyt sillä olihan jo pari varaosa jettaa nurkkiin kertynyt. Mutta auto osoitti luonteensa heti, jätti matkalle 15km kotimatkan aikana. Sekä muutaman kerran tämän lisäksi jäätiin tien päälle. Siksi auto jäikin talliin hetkeksi aikaa keräämään motivaatiota. Koneena toimii väkivahva 1.3l mylly. Jolla lasketettu menemään karvan vajaa 140tkm. Tuo on jonkun papan silmäteränä ollut joskin samasta syystä myös naarmuja/kolhuja kokenut, kun kuskin taidot ovat iän myötä heikentyneet. Pientä pikku kukkaa autossa on, mutta muuten tuntuu suht kovapeltiseltä edelleen. Taka kaaret joku on tuosta maalannut vähän miten sattuu sekä lakka alkaa lohkeilemaan sieltä täältä, joten jossain vaiheessa vaatii uudelleen maalauksen. Tämän hetken tilanne kuva... Alkuperäistä postausta... Perus CL sisustaa johon joku on päivittänyt aikoinaan jenkakellon. Autossa oli penkinpäälliset olleet uudesta asti, ne tuli raksastua irti ja alta löytyi iskemättömät penkit. Joten sisustan osalta homma on hyvin hanskassa. Varsinkin kun sisustan väri ei ole perus tylsä musta/harmaa Konehuonetta tuosta pitää hiukan myös fiksata, piiloittaa johtoja, akku konttiin yms. mutta nekin hommat menevät ensi keväälle. Kesältä kuva Alustana tuossa on Jom:n halpa coili setti ilman apujousia ja vanteina jotkut 15" 165/50 rengastuksella. Hiukan tuo kaipaisi speisseriä että saisi renkaat paremmin kaarien tasolle. Mutta menköön tämän kesärengas kauden vielä noin. Mitäs mieltä kansa on pistetäänkö harmaat teipit vai musta teipit noiden päälle maalattujen harmaiden teippien tilalle? edit: päivitelty alkuperäistä postausta 15.10.11
Viimeinen muokkaaja, matti.l pvm Ti 8 Huhti 2014 - 14:13, muokattu 15 kertaa | |
|
| |
biblo
Viestien lukumäärä : 265 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio La 25 Syys 2010 - 23:53 | |
| Madaltaa nyt vaikka pari pykälää. Viimeistään taven jälkeen sitten. | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Su 26 Syys 2010 - 12:13 | |
| Ilmeisen hienokuntosen Jetan oot löytäny! Penkitkin tosiaa ku pakasta vedetyt | |
|
| |
Pastrana
Viestien lukumäärä : 848 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Su 26 Syys 2010 - 13:16 | |
| Todella mahtava kuntoinen ja värikin on mitä mainioin. | |
|
| |
Arttemi
Viestien lukumäärä : 234 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Su 26 Syys 2010 - 13:38 | |
| Oispa omakin ollu yhtä hyvässä kunnossa ostovaiheesa. :cheers:
Kannattaa tutkia ruosteen varalta helmat ja takakaarten takaosat kunnolla, samaten ovien etualaosat. | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Su 26 Syys 2010 - 14:06 | |
| - Arttemi kirjoitti:
- Oispa omakin ollu yhtä hyvässä kunnossa ostovaiheesa. :cheers:
Kannattaa tutkia ruosteen varalta helmat ja takakaarten takaosat kunnolla, samaten ovien etualaosat. Leimalla tuo kävi hetki sitten ja siihen joutui kuskinpuolelle hitsailemaan lapun helman takaosaan, muuten vaikutti ehjältä. Ovissa ei pinta kukkaa pahempaa ole ja takakaaret tuohon on vaihdettu 5 vuoden sisään, huomaa sivukuvastakin kun paikka maali ei ihan ole samaa sävyä. Ja maalattu samalla noiden kylkitarrojen päälle. Itte alkanut kallistuun sen puoleen että pistän mustat tarrat noiden harmaiden tilalle. Tosiaan tuon mukana tuli huoltokirja josta löyty että öljyt vaihdettu 6kk välein merkkiliikkeessä ja pienin mittarilukema öljyn vaihtovälissä oli 2500km Samassa merkkikorjaamossa myös pohjaa massattu vuoden välein. Kun papparaisella on käytössä ollut. | |
|
| |
Jak3
Viestien lukumäärä : 174
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Ti 28 Syys 2010 - 1:01 | |
| Hyvä että on ajossa, joku vuosi sitten ffpllä taisin kans kehua samaa vekotinta ja eipä se siitä huonommaksi ole muuttunu Perhana kun sopiiki hyvin tuo väri.. | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Su 24 Heinä 2011 - 22:13 | |
| Jetasta ei ollutkaan talviautoksi, joten ei tullut raiskattua ko. pirssiä viimetalvena lumiajokkina. Tuo Jommi ei näet ollut kovin talviajettava, kun hiukan nosti ylemmäs. Mutta viimesyksyn auto toimi suht ok. Mitänyt pieniä vastoinkäymisiä oli laturinhiilien ja imuvuotojen merkeissä. Tämän vuoden Jetan kesä avaukseen kuuluikin päästölapun haku / seosten säätö kohdilleen ja leimaus. Säädöt olivatkin viime syksyn jäliltä aika metsässä imuvuodosta johtuen, joten tulppien vaihtoon jouduin ja sen jälkeen kone kehräsikin hienosti. Leima napsahtikin autoon ilman vikoja, n.5min auton hellällä tutkimisella. Tosiaan syksyn aikana tuli kabiinin ilme päivitettyä hiukan uuteen uskoon Gti:n ratilla ja keskikonsolilla. Myös kuskin ikkunanveivin vaihdoin ehjään sekä varastojen kätköistä löytyneen nännimankan hopeisen aluslevyn iskin paikoilleen. Nyt kesällä tuli takasivuikkunasta nakattua tarrat mäelle sekä tarroitettua harmaat kylki teippaukset mustiksi. Lisäksi tuli näytettyä kuumailmapuhallinta kaariin ja puskureihin. Myöskin megun vahoilla tuli jetta testi vahattua. Joten tällähetkellä mennään tässä lookissa. Jotakin 14" vanteita voi tuohon tarjoilla, jos nurkkiin on mielenkiintoisia jäänyt. Kun noilla 15" vanteilla ei oikeen saa tarpeeksi tonttiin. (klikkaamalla pikkukuvat isoksi) -Vetareille täytyy tehdä kolot runkoaisoihin jotta pääsee hiukan lisää madaltaan+ etukaarien kantista napsia hiukan palasta pois. -Edelleen konehuoneen sähköt pitäisi pistää kulkemaan lokareiden sisällä suurimmalta osin sekä siistiä konehuoneen ilmettä muutenkin. -Auto alkaa kaipaamaan lisäksi ylimaalausta kun lakkavikoja alkaa olemaan siellä täällä sekä pienen pieniä pikku kukkia on sinne tänne pesiytynyt..
Kulkineeksi täksi talveksi tuli pari päivää sitten ostaa päräytettyä kutvosen koneella oleva pikkis. Joten eipä jetta tule lunta tänäkään talvena näkemään. Jonkin verran ruosteen syömähän tuo pikappi on, mutta korjaus peltejä tuli jokunen jo tuohon tilailtua. Joten päivittelen tuon pikkiksen vaiheetkin tähän samaan topikkiin kunhan tulosta vain ensin syntyy. Auto siis chervolet Fleetside -90 4.3l v6, 5lovisella manuaalilla ja takapotku | |
|
| |
jeQQ
Viestien lukumäärä : 1241 Paikkakunta : Hki
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Su 24 Heinä 2011 - 23:27 | |
| | |
|
| |
60lf
Viestien lukumäärä : 133 Paikkakunta : JoenZOO
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Ma 25 Heinä 2011 - 0:46 | |
| Jetta on kyllä namu! Rakastan tuota sisustaa Mustat raidat alakylkiin oli nappi valinta vaikka topikkia lukiessa mietin että alkuperäinen harmaa sopisi paremmin. Innolla jään odottamaan pikiksen osalta myös päivityksiä! | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio La 3 Syys 2011 - 16:00 | |
| Maalasin Jetan kahvan kromit mattamustalla piiloon. Tuli omaan silmään hiukan yhtenäisempi kokonaisuus tuolla tapaa, varsinkin kun autossa ei kromia muualla ole kuin puskureissa. Eri asiahan olisi jos ikkunanympärys kromia, peiliä yms. autossa kiinni olisi.. Sitten voisi nuo kahvatkin sopiakin kromisena. Ensikesäksi tuli ostettua myös 14" vanteet valmiiksi jemmaan, kun alkoivat nuo 15" tuntumaan isoilta. Eli VW:n Avukset 14x6 koossa sattuivat sopivasti kohdalle. Renkaiksi noille olisi varmaan parhain vaihtoehto pyöräyttää 155/55/14 nakangit. Muut sopivassa koossa olevat kumit ovat kooltaan 165/55/14 ja 175/50/14. Mutta kuvien perusteella nuo 155/55/14 näyttivät mukavimmilta. Muutaman päivän tässä vielä kerkiää jetalla ajelemaan ja sitten öljyt vaihtoon ja talliin talvehtimaan. | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Pe 7 Loka 2011 - 22:45 | |
| Tuli heräte ostoksena ostettua uudet kaasarit jettaan. Nuo olisi tarkoitus koittaa askarrella tuohon 1.3 koneeseen talven aikana kiinni ja jos toimivat jollain tapaa. Niin tulevat moottorin vaihdon yhteydessä myös 16v koneeseen kiinni, tämä tosin vasta ensi talven juttuja. Kun ensin pitää saada noista omakohtaista kokemusta autokäytössä. Joten jos nurkista löytyy ylimääräinen vakio mk1 1.3 imusarja, niin voisin olla kiinnostunut ostamaan sen pois. Ilmeisesti golfin mk2:n 1.3:ssa on erilainen imusarja vai onko jollakulla tarkempaa tietoa asiasta? | |
|
| |
Firecloud
Viestien lukumäärä : 46 Paikkakunta : Riihimäki Muut : Kärnan
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio La 8 Loka 2011 - 0:05 | |
| - matti.l kirjoitti:
- Maalasin Jetan kahvan kromit mattamustalla piiloon.
Miten hoidit tuon maalauksen? Pohjat ym ja mitä maalia käytit? Ajattelin vaan kun kromipinta alla.. | |
|
| |
OLZIQ
Viestien lukumäärä : 33 Paikkakunta : Kristiinankaupunki Muut : useita varaosa raatoja
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio La 8 Loka 2011 - 1:45 | |
|
[/quote]
Miten hoidit tuon maalauksen? Pohjat ym ja mitä maalia käytit? Ajattelin vaan kun kromipinta alla..[/quote] eikös ne listat ole ruostumatonta terästä.
| |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio La 8 Loka 2011 - 8:40 | |
| - Firecloud kirjoitti:
Miten hoidit tuon maalauksen? Pohjat ym ja mitä maalia käytit? Ajattelin vaan kun kromipinta alla.. - OLZIQ kirjoitti:
-
eikös ne listat ole ruostumatonta terästä. Juu, ruostumatonta terästähän ne on. Joten hionnalla karheeksi ja paukkua perään. Pysyi omassa käytössä ainakin tarpeeksi lujassa kiinni. | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio La 15 Loka 2011 - 22:10 | |
| Tästä lähdettiin purkamaan: Ja ylimääräisten osien poiston jälkeen: Oltiin tässä. Ihmetystä herätti 2 ja 3 pytyn päällä olevat n.10mm reijät mutta koneen imusarjan esilämmitys reijäthän ne olivat. Tässä mallissa kun lämmitys on hoidettu pakokaasulla, reikien kautta tulee pakopuolelta kaasut imusarjan läpi omaa kanavaapitkin samalla sitä lämmittäen, tulevaisuudessa ko. reijät tullaan tulppaamaan: Ja kun tyhjää oli pääsi mukavasti sovittelemaan uutta hankintaa paikoilleen, hiukan lähemmäs konetta täytyy pakettia vielä tuoda sekä tuo bensapumppu nakata tuosta pois: Tiivisteen kanssa sovittelin imusarjan vs. kaasari jakoa. Jako osuu 2 ja 3 pytyn osalta hyvin kohdalleen, 1 ja 4 kanssa joutuu hiukan tuomaan putkia keskelle päin. Mutta ei pitäisi olla suuri työ. Lisäksi sain ahaa elämyksen ja muistin että multahan löytyy toisetkin 14" vanteet Momon Vegat, joten nyt joutuu miettimään pistääkö nämä vai snowflaket alle... (klikkaamalla isompaa fotoa) | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Ma 17 Loka 2011 - 22:39 | |
| Testailin takapyörään noita ensikesäksi alle iskettäviä 14" vanteita. Tiedetään saisi olla hiukka leveämpää paskaa, mutta mitä ilmeisemmin ensi kesä mennään jommalla kummalla näistä. Joko Momon Vegalla: Tai Vw:n "snowflake" Avuksilla: Kumit tosiaan muuttuu 155/55 ja lättyä joutunee kummankin vanteen taakse tunkemaan. Vega tosin tuntui tulevan hiukan enemmän kaarelle kuin Avus, mutta päällä olevat erikoon kumitkin saattoivat harhan luoda. No onneksi on sopivasti aikaa pohtia kummat alle iskee, vaikka hiukan vaikeaksi päätös menikin... Momot ilmeisesti ovat jotain magnesium seosta syöneet, kun tuntuivat aika kevyiltä. | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Ti 1 Marras 2011 - 23:44 | |
| Jatketaampa yksin puhelua. Kesä vanteet piti olla jo valittu 14" kokoon, mutta kävi kylmät kun TMA:lta sattui tulemaan myyntiin 15x7" telefooni possut et23:lla. Ja hinta kun vielä laski sopivaksi, oli vanteet pakko käydä hakemassa talteen. Joten ensi kesänä taidetaan sittenkin ajella 15" vanteilla. Omista nurkista löytyi setti 25mm jaonmuutos kalikoita 2 golfin ajoilta, niin pitihän noita alle niillä koitella. Takana noilla limpuilla vanne asettuikin mukavasti vain hiukan kaaresta yli. Itse kun en mistään liian pihalle tulevista ratkaisuista edesa pidä. Edessä tuolla limpulla vanne tuleekin sitten jo hiukan liian paljon ulos(kuvassa campperit käännetty maksimeihin). Joten täytynee 15mm FK:n lätty tilata eteen tuon 25mm tilalle. Sillä vanne tuleekin kohtuu samoille tasoille takapään kanssa. Kummassakin päässä täytyy joka tapauksessa kanttia muokata ja puukottaa muovikaaria, jotta sopii matalana pyörimään. Sitten aloitin konehuoneen sähköjen uudellen reitityksen valmistelun ja nappasin etulokarin irti. Yllättävänkin hyväkuntoista peltiä löytyi alta. Ilmeisestikin nuo uudesta asti paikallaan olleet sisälokarit ovat suojanneet tilan tarpeeksi hyvin. Seuraavaksi pitäisikin alkaa konehuoneen johtonippuja vääntämään lokarin sisälle piiloon. Ja akku tottakai muuttaa konttiin asumaan. Ja pari kysymystä aiheeseen liittyen: Onkos puolan siirtämisestä sisätiloihin mitään haittaa? Ja onko autossa pakollinen katsastusta ajatellen lämmityslaitteen kenno vai piisaako pelkkä puhallusmoottori huurteen poistoon? | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Ke 2 Marras 2011 - 17:00 | |
| Jostain syystä nuo Momot iski itelle parhaiten. | |
|
| |
Timzy187
Viestien lukumäärä : 411 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Ke 2 Marras 2011 - 17:14 | |
| Omaan silmään ei näyttäny kummatkaan 14":set oikeen miltään, mut porsaat ftw! :cheers: | |
|
| |
Hanska
Viestien lukumäärä : 1006 Paikkakunta : Kerava
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Ke 2 Marras 2011 - 18:05 | |
| Momot... Possut on niin nähdyt jetassa kun neunillakin on/oli. | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Ke 2 Marras 2011 - 18:13 | |
| Joo iha so last seasonia. Hyvinhän ne sinne istuu. En mä ainakaan tässä nopeesti ajateltuna näe mitään haittaa vaikka puola olisi sisällä. Lämppärin kenno, tota. Meinaakko vetää reiän umpeen vai mitä? Anna olla ja hifistele vaan joku nätimpi ratkasu sille mehiläisfarmarin suoja kypärälle joka siinä päällä makaa. | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Ke 2 Marras 2011 - 18:57 | |
| - TMA kirjoitti:
Lämppärin kenno, tota. Meinaakko vetää reiän umpeen vai mitä? Anna olla ja hifistele vaan joku nätimpi ratkasu sille mehiläisfarmarin suoja kypärälle joka siinä päällä makaa. Lähinnä pitäs tuota vesipuolta saada konehuoneesta ensi alkuun yksikertaisemmaksi ja tiputtaa siksi sisäkierto pois. Kesä autona, kun tuo tulee aina olemaan, niin ei sillä lämmityksellä mitään oikein tee. Ja jostain olin lukevinani että lämmitystä ei välttämättä tarvitse, pelkkä puhallus piisaisi. Täytynee konttorilta kysästä jos tarkempaa tietoa ei kellään ole. Tosin samalla saa pohjustettua seuraavan vaiheen ratkaisuja, jossa vesikaukalon pelti katoaa pois. Ja puhaltimen reikä menee umpeen kone vaihtuu yms. Mutta nämä sitten joskus tulevaisuudessa. - Hanska kirjoitti:
- Momot... Possut on niin nähdyt jetassa kun neunillakin on/oli.
Juu mut eikös neunilla ollut mk2 ja 16"? Jos tolle radalle lähdetään niin onhan mullakin joskus aikonaan ollut mk2 golffissa 16" puhelimet alla, tais olla jo vuonna 04 eka kerran tuon gulf mallin alla ja uudelleen 06-07, jos en ihan väärin muista. Mutta siitä tuo rakkaus noita puhelimia kohtaan juontaakin. Pari fotoakin ko. pirssistä tuli vanhoja kuvia katsellessa vastaan, joten pistetään nekin nyt tähän samalla näkyviin.. Tuosta kiposta tuli mieleen että eikös mk2 Gti:n pikku jarrut saanut jollakin konstilla myös jettaan kiinni eli 239mm korkeat laikat olisi kyseessä.
Viimeinen muokkaaja, matti.l pvm Ti 24 Tammi 2012 - 10:07, muokattu 3 kertaa | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Ke 2 Marras 2011 - 19:45 | |
| Enpä tiedä mutta ainaki Passatin otteesta löyty hieno maininta huurteenpoiston heikkoudesta. Tuossa varmaanki syynä lähinnä kastuneet lattiamatot, mutta joka tapauksessa voi ongelmia tulla jos sattuu katsastuspäivä kostealle kelille... | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Ke 2 Marras 2011 - 21:13 | |
| - ElektrikMekanik kirjoitti:
- Enpä tiedä mutta ainaki Passatin otteesta löyty hieno maininta huurteenpoiston heikkoudesta. Tuossa varmaanki syynä lähinnä kastuneet lattiamatot, mutta joka tapauksessa voi ongelmia tulla jos sattuu katsastuspäivä kostealle kelille...
Täytynee valita katsastuspäivä sitten kuivalle kelille
Viimeinen muokkaaja, matti.l pvm La 5 Marras 2011 - 1:27, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio La 5 Marras 2011 - 1:26 | |
|
Viimeinen muokkaaja, matti.l pvm Ti 24 Tammi 2012 - 10:05, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Pe 25 Marras 2011 - 12:09 | |
| Lokarin sähköistä on nyt lähes kaikki tarvittava jatkettu/ muutenkin perattu johdotuksen osalta siistimmän näköiseksi.
Repsikanpuolen valojen/pissapojan johdotukset sain vedeltyä palkin sisässä paikoilleen. Alkuperäinen johtosarja piisasi onneksini kaikkien muiden paitsi itse etuvalon osalta vakiomittaisena. Myös flekti tuli johdoteltua fiksumman näköisesti, vielä täytyisi joku suoja kehittää flektinmoottorin päälle jostakin muovipullosta.
Seuraavaksi saa akkuteline sekä muut ylimääräiset kiinnikkeet poistua. Lisäksi täytynee tuon konehuoneen toisen piuhasarjan reitti läpi tulipellistä miettiä uusiksi. Päävirta johdolle onkin jo pienet suunnitelmat mielessä. | |
|
| |
mazz
Viestien lukumäärä : 207 Paikkakunta : Turku Muut : El Camino 1971, e36 m3 sedan, Specialized Rockhopper
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Pe 25 Marras 2011 - 17:25 | |
| Mietin tuota lämmitystä... Bmw prefacelift e46 320d:ssä on erillinen sähkövastus lisälämmittimenä. Jos sellasen modais kajuuttaan sisään ja kennoon kiinni, niin sais sen lämmityksenkin. Lämpöohjattuna tuo ei varmaan ees tarvis pumppua kierrätykseen. Ja vois kuvitella olevan aika tehokkaankin, kun vesitila aika pieni... | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio Pe 25 Marras 2011 - 23:56 | |
| - mazz kirjoitti:
- Mietin tuota lämmitystä... Bmw prefacelift e46 320d:ssä on erillinen sähkövastus lisälämmittimenä. Jos sellasen modais kajuuttaan sisään ja kennoon kiinni, niin sais sen lämmityksenkin. Lämpöohjattuna tuo ei varmaan ees tarvis pumppua kierrätykseen. Ja vois kuvitella olevan aika tehokkaankin, kun vesitila aika pieni...
Saattaisihan tuohon piisata pelkkä sähkövastuskin. Taitaa myös vastaavan tyylinen lisälämmitin olla uudemmissa VAG diisseleissä. Mutta muistelisin lukeneeni juttua veneen puhallinyksiköistä jossa on myös lämmitin yksikkö sähköllä ja niissä ei ole mitään vesi kennoja, joten sillä tuo tulisi toteutettua jos pois lähtisi. Mutta taitanee tuo sisälämppärin kierto jäädä vielä tähän autoon paikalleen, jätän tuon vesikaukalon muovin paikalleen ja piilottelen sinne muutaman muun jutun konehuoneesta... Poistetaan se sisäkierto sitten caddystä tai seuraavasta jetasta, jääpähän ainakin jotain muutosta vielä niihinkin. Niin tosiaan tuon mk1 caddyn raadonkin sain vihdoin tuotua anopin tallista kotitalliin. Josko sitä alkaisi keväämmällä, siten hitsailemaan nippuun, kunhan vain saa jetan ensin liikenteeseen. On vain tuo ruoste päässyt aika pahasti sitä puraisemaan. | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio La 14 Tammi 2012 - 21:59 | |
| Pääsin vaihteeksi hetkeksi näpertelemään Jettaa. Akkuteline sekä paisarinpidike saivat kyytiä turhina kapistuksina konehuoneesta. Kohtuu monella pistehitsillä tuo akkuteline olikin kiinni, mutta antautuihan se lopulta. Paisarin teline olikin sitten jo helpompi irroitella. Löysin palasen alumiinilevyä tallista ja heti löytyi käyttötarkoitus sille. Hiukan kun muotoilee niin tuosta saa hyvän peittopalasen syylärin päälle. Sähköjen kanssa totesin lopulta että toinen johtosarja saa tulla tuosta alkuperäiseltä paikaltaan. Mitä nyt pieniä reitti muutoksia pitää tehdä. Tässä 1.3 kun on startti eripuolella konetta vs. isolohko, niin helpompi vedellä tulipeltiä pitkin johtoja oikeisiin paikkoihinsa. Kumitulpat pitäisi vain vielälöytää noihin avoimiin reikiin. Kun vielä tälle talvelle ei piisaa intoa noita alkaa tukkimaan hitsaamalla. Samalla vasta kun tuon nykyisen 1.3 nakkaa pois niin voi konehuoneen myös käydä läpi. Puolan paikkaa myös mietiskelin ja päädyin sijoittamaan sen vesikaukalon muovin alle. Pari reikää peltiin ja se pääsee paikoilleen. Joten sähkö puoli alkaakin olemaan päävirtajohtoa ja muutamia kiinnikkeitä lukuunottamatta lähestulkoon valmis. Tuli myös tutkittua tuota caddyä. Aika toivoton työmaa tuon kanssa on ja lähellä on että vois paaliin pistää. Taidan ainakin jarrut edestä napata jettaan, ostaa vain gti:n levyt ja palat kaveriksi.
Letukkaan on tullut uusi maski hommattua valojen kanssa sekä puskurin alle orkkis muovilippaa ja yhden varaosalavan ostin myös ruostekorjauksia varten. Mutta hyvin tuo on talvikulkimen virkaa hoitanut. Ja pikku hiljaa alkaa taas tottumaan tuohon takavetoonkin penkkojen pöllytyksessä.
Viimeinen muokkaaja, matti.l pvm Ti 24 Tammi 2012 - 9:57, muokattu 5 kertaa | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio | |
| |
|
| |
| Mk1 Jetta CL + Mk3 cabrio | |
|