| Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 | |
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 Su 18 Syys 2016 - 11:25 | |
| Nytkun jotain on saatu tehtyä ja tulevaisuuden suunnitelmat on valmiina ajattelin rustailla omasta autosta omaksi ja toivottavasti muidenkin iloksi. LähtökohtaAudi S3 -00 Ming blue pearl Kokomusta Recaro nahkasisusta Ohjelmoitu, myyjän mukaan 250hp Ensimmäiset muutokset autoon oli takalasinpyyhkimenpoisto, stumppi antenni, faceliftin takavalot ja finnittömät kilvet. Seuraavaksi löysin foorumin kautta syksyllä Tampereelta 1-osaiset Rotiform NUE:t koossa 18x8,5 ET35 joka nurkkaan. Vanteilla oli päällä Nankangit koossa 215/40 jotka lähti kiertoon ja tilalle tuli Continentalin 225/40. Kevään aikana maalasin jarrusatulat hammeriten hopealla vasaramaalilla. Samalla eteen tuli Brembon uritetut levyt ja ferodon palat. Kesää tuli ajettua heinäkuun loppuun asti vakioalustalla kunnes lompakko anto tarpeeksi periksi ja ostin BC:n BR coilit. Perä säädettiin niin alas kuin menee, keulaan jäi 1cm säätövaraa alaspäin kun renkaat hankas sisälokareihin. Samalla eteen tuli H&R 5mm spacerit että vanteet mahtui pyörimään hankaamatta tolppaan. Viimeisin muutos on rallyracen 12mm spacerit taakse, näillä muutoksilla tämä menee kuluvan kauden loppuun. Tulevaisuuden suunnitelmat-Putkisto. Ensin catback, myöhemmin myös downpipe ja kisakatti. -Audi TT flatbottom ratti. Jos tällänen löytyy, yv tavoittaa. -Uusi ohjelma. (Erikoismoottori.fi) -Hiilikuituiset kylkilistat -Etupuskurin maalaus -Tuulilasi -RS/R8 lepakkopenkit ois myös ihanat, näistä vaan huudetaan saksassa melkein yhtä paljon kun maksoin autoista.
Viimeinen muokkaaja, Japrnoo pvm Pe 3 Elo 2018 - 8:46, muokattu 4 kertaa | |
|
| |
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 Su 23 Huhti 2017 - 11:03 | |
| Veti ensimmäinen postaus jengin sanattomaksi niin jatketaan kevään kunniaksi yksin puhumista. Talven aikana ässä ei muuttunut muutenkuin Eisenmannin catbackillä. Syynä tämä. Pidemmän aikaa himottanut vanha japski joten ässän harraste budjetista karsittiin kun tämä paukahti nettiautoon. Kyseessä siis Datsun 510 vm. -70 Auto haettiin ajamalla Lavialta Klaukkalaan, elämäni yksi jännittävimmistä matkoista talvella pilkkopimeässä käytännössä ilman valoja. Matka sujui onneksi hyvin lukuunottamatta kilometri ennen tallia alle juoksevaa supikoiraa, auto selvisi onneksi ilman vahinkoja. Supikoiralle ei käynyt niin hyvin. Kori oli ikäisekseen hyvässä kunnossa, mätäpaikkoja löytyi alle 10kpl. Auton on ylimaalannut joku paikallinen seppä autotallissa ilman vedenerotinta, maalipinta sen mukainen. Tämä ei onneksi haitannut koska suunnitelmat auton kanssa oli pitkälti selvät jo ennen sen hakemista. Alotin hommat purkamalla auton kokonaan, poislukien ovet ja luukut. Mätähommat on nyt pitkälti tehty. Jotain varmasti viellä löytyy kun seuraavaksi alan poistamaan pohjamassoja. Pohjamassat kun on poistettu ja yllätysmätähommat hoidettu on tarkoitus hioa ja maalata pohja, sisäpuoli ja konehuone että syksyn / talven aikana auton saisi takaisin renkailleen. Talvella rakentaa kone uudestaan ja maalauttaa auto keväällä että sen saisi kesäkuussa 2018 ajoon. Katsotaan paljon deadline venyy. Autosta siis tulossa 510 BRE replica "with a twist" eli mitään täydellistä museo replicaa ei ole tulossa. Auto maalataan / teipataan BRE punavalko värityksellä. Sisälle häkki ja kuppipenkit yms jutut. Vanne vaihtoehtoja on kolme, katsotaan mitkä niistä päätyy alle. Päivitykset lyhykäisyydessään: Alusta BC:n BR coilit GT corollan tolpilla ja 200sx säädettävillä yläpäillä. Takana coilitolpat. Jarrut Edessä Volvo 240 4mäntäiset satulat, takana 200sx käsijarrulliset satulat ja levyt. Moottori L16 tuplakaasareilla, peltipakosarjalla, jyrkemmällä nokalla etc. Sisusta Bride / Recaro kuppipenkit, Safetydevice häkki, momo ratti, uusi mittaristo etc. Loppuun kuvasaastetta. Takakontin / penkin väliset jäykiste / suojalevyt, ei tullut suorat ja täydelliset mutta kun ensimmäistä kertaa tekee annan tämän itselle anteeksi. Kynkät lähtee alkuviikosta koneistajalle jarrusatuloiden kannakkeiden tekoon. Vilu sovittin Cressidan SSR:riä alle. | |
|
| |
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 Su 7 Toukokuu 2017 - 12:25 | |
| Pientä päivitystä. Koska vaihtelu virkistää ja duunikaverilla sattu olemaan tallissa ässään sopivat vanteet laitoin rotiformit myyntiin ja niille löytyi ostajakin. Viimeinen kuva roteilla. Datsunin kanssa illat on mennyt pohjamassaa kaapien, siitä nyt ei viitsi minkään näköstä kuva saastetta laittaa. | |
|
| |
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 Ti 23 Toukokuu 2017 - 14:52 | |
| Jatkeetaas.. Ässään tuli uudet vanteet. BBS CH koossa 18x8,5" ET30 ajoin suoraan myyjän pihasta uudenmaansoodapuhditukselle ja sain vanteet eilen takasin. Ei voi kun suositella, jälki 6/5. Täytyis hankkia kameraan linssi ton kittipaskan tilalle ja opetella kuvaamaan, noista nyt kuitenkin saa selvää mitä on tapahtunut. Datsunin pohjamassa talkoot loppusuoralla, seuraavaks teräsharjalla loppu rämmäleet pois. Alustan osista poltellu vanhoja puslia pois kun ei oo jaksanut tökkiä massaa. BjörkMotorsportilta tuli 40L alumiininen turvatankkia ja etuovenkahvat. Taakse ei tuu sisä ovenkahvoja ollenkaan. [/url] | |
|
| |
mestari
Viestien lukumäärä : 3
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 Ke 24 Toukokuu 2017 - 7:41 | |
| Hyvännäköinen ässä, ja hyvin sopii bbssät alle! Onkos sulla takana jotkut lätyt vanteiden välissä? | |
|
| |
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 Ke 24 Toukokuu 2017 - 8:03 | |
| Kiitos! On joo, takana 12mm lätty ja edessä 5mm. | |
|
| |
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 Su 1 Loka 2017 - 11:07 | |
| Jaetaas tänne jotain mitä on tapahtunut. Vararengaskotelon poistoprojekti alkaa olla loppusuoralla. Täytyy sanoa että jos oisin tiennyt millanen homma tää tulee olemaan en ois ikinä alottanutkaan. Ei tullut edes siisti mutta toista kertaa et tätä ala tekemään joten tämän on kelvattava. Onneksi kyseessä on "vaan" takakontin sisäpuoli joten sitä ei tarvii kenellekkän esitellä. Tuo keskellä peltiä oleva "paikka" siinä siksi että suunnittelin ton tankin aluksi lähemmäs peräpeltiä ja uuden suunnittelu istunnon jälkeen todettiin että se kannattaa siirtää niin taakse kuin mahollista. Siksi tuo tankinkin upotus piti tehdä kahteen kertaan. Kuvassa tankki vinossa siksi nuo etummaiset kiinnikkeet ilmassa. Kiinnikkeiden väliin tulee viellä värinäkumit kun tankki laitetaan suoraan. Konehuone on kanssa hiottu puhtaaksi. Koko tämän hiomishomman jälkeen multa kysyttiin "Miksi et käyttänyt korkeapaine pesussa, kaikki välit ois lähtenyt kerralla puhtaaksi?" empä tiennyt tollasen korkeapaine pesun olemassaolosta. Tässäkin tuli siis oppirahat maksettua. Tällä hetkellä myös nuo välit joissa kuvissa viellä maali näkyy on hiottu puhtaaksi. Myös pohja ja pyöränkotelot tuli hiottua rälläkän ja porakoneen kanssa puhtaaksi. Samalla sovitin uusia tolppia paikalleen, sinne ne sujahti. Sain kaverilta 200sx:än poikkituen ilmatteeksi. Siitä muokkasin 510 sopivan. Osia tullut myös haalittua varastoon. Momo Protipo ratti & keskiö. SuperPron puslasetti tuli rallyracen kautta. OSGikenin vauhtipyörä & kytkin. Viimeisenä viellä 510 SSS:n mittaristo. Takajarrusatuloiden kannakkeet on vielläkin työnalla, kunhan ne valmistuu ja saan takakynkät takaisin saan vietyä kaikke alustanosat uudenmaansoodapuhdistukselle puhallukseen ja maalaukseen. Sen jälkeen auto pyörilleen ja häkitykseen. | |
|
| |
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 Su 7 Tammi 2018 - 18:37 | |
| Jaetaas uudenvuoden kunniaksi jotain tapahtunutta. Audi on pysynyt täysin käyttis statuksessa, keväällä pitäisi maalauttaa molemmat takakyljet ja etupuskuri + vaihtaa tuulilasi. Saa nähdä jääkö vaan unelmaksi, datsun vie tällähetkellä koko harrastekassan ja muutkin mahdolliset rahat. Datsuniin löysin vanteet nettivaraosasta. Rays Volk meshit 14x6" et12. Eteen nämä menee ihan tälläisenään. Takavanteisiin koitan löytää leveämmät lipat että niistä tulisi 14x7" Alustan osat käytin uudenmaansoodapuhistuksella puhalluksessa ja pulverissa. Penkeille tehtiin AKK säännönmukaiset kiinnitysraudat. Jarruadapterit saatiin vaiheeseen jossa sain kynkät jo takaisin niin nekin tuli puhalluksen ja maalin kautta takaisin autoon. Takakelkkaan tehtiin myös säädöt muokkaamalla kiinnitysreijät soikeiksi. Kun auto saatiin pyörilleen oli aika työntää auto muualle ja lähteä itse jouluksi meksikoon, sillä aikaa pukki oli ollut ahkera ja lisännyt auton sisään vähän alta 30metriä putkea. Lisempaa taas kun jotain tapahtuu.. | |
|
| |
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 Ke 13 Kesä 2018 - 18:26 | |
| Päivitellääs tännekkin. S13:n takasatulat & levyt löysi tiensä taakse, kiitokset jjjkkk:lle kannakkeista ! Volkitkin mahtui hyvin noiden 253mm levyjen päälle, näille tulossa 185/60 triplakasit. Facebookissa tuli vastaan Mikunin imusarja L moottoriin, tähän pitäisi löytää kaveriksi 44 Mikunit. Samaisessa somekanavassa tuli vastaan myös myynti ilmoitus siistikuntoisista OMP RS2 penkeistä. Leimat näistä on mennyt vanhaksi mutta kelpaa parivuotta harjoitellessa ratapäivillä ennenkun tällä mahdollisesti kisataan. Viimeviikolla postimies toi paketin Italiasta. Taroxin B280 6mäntäiset satulat. Näille tulee kaveriksi wilwoodin 11" tai 10.75" levyt DPracingin keskiöillä. Seuraavaksi vuorossa vänkärin penkin sovitus, känkän sovitus / vaijereiden veto. Etujarrut ja osien ostamista / sovittamista. Jos pohjan ja konehuoneen sais maaliin elokuussa lomilla niin oisin tyytyväinen. | |
|
| |
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 Pe 3 Elo 2018 - 8:47 | |
| Audi myyty, tämä topic jatkuu pelkästään Datsunilla.
| |
|
| |
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 To 11 Loka 2018 - 19:32 | |
| Muutaman kuukauden välein katsausta tännekkin. Suunnitelmat muuttunut paljon, lähinnä kalliimpaan suuntaan. Sovitin käsijarrukahvan paikalleen, samalla tuli kokeiltua että käsijarruvaijerit sopii. Leikkelin aikaisemmin tehdyt takaselkänojan pellit pois ja tein uuden takaselkänojan ja hattuhyllyn alumiinista. Syvennys keskellä on bensalinjoja varten. Pohjan maalaus alkaa viimein hahmottaa tunnelin päässä, vielä toki muutama juttu ennenkun sinne päästään. Tein sitä varten korigrillin / maalaustelineen. Samalla sais putsattua pohjastakin viimeiset rämmäleet pois. Samalla hyvä vahvikehitsailla korisaumat läpi. Lopuksi lähinnä osapäivityksiä. BCn alusta lähti vaihtoon, tilalle tuli ainakin taakse Konin tolpat Eibachin jousilla. Etutolpat viellä auki. Luultavasti Konit, bilsteinit tms. SSS:n kansi jäi varakanneksi kun tarjottiin mahdollisuutta ostaa suht rare L moottorin FIA kansi ja imusarja. Kaasari haaveistakin on luovuttu ja tilalle tulee Jenveyn Heritage läppärungot. Lohko on tällä hetkellä koneistettavana, sylintereitä porataan 3mm isommaksi jolloin koneesta tulee 1.9L CP:n takomännillä ja maxspeedin kangilla. Siitä lisempää kun jotain tapahtuu. | |
|
| |
Grande
Viestien lukumäärä : 32 Paikkakunta : Vähäkyrö Muut : Datsun 1600 -70
M-b deathcart 3,2
Ktm 250sx
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 Ti 25 Joulu 2018 - 13:12 | |
| Vasta äkkäsin tämän. Onko datsuni edistynyt? | |
|
| |
pera187
Viestien lukumäärä : 677
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 Ke 26 Joulu 2018 - 23:03 | |
| Ihan helvetin siisti projekti, jatka samaan malliin. Ei mulla muuta. | |
|
| |
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 Su 3 Helmi 2019 - 0:10 | |
| - Grande kirjoitti:
- Vasta äkkäsin tämän. Onko datsuni edistynyt?
Tällä hetkellä lompakko lyö vastaan joten vähän hitaasti mutta varmasti. - pera187 kirjoitti:
- Ihan helvetin siisti projekti, jatka samaan malliin. Ei mulla muuta.
Kiitos! Kiva saada välillä palautetta niin ei ole pelkkää yksinpuhelua. Tässä edellisen postauksen jälkeen tapahtunutta. Korin vahvikehitsaukset sain loppuun, noita matoja kun pari iltaa teki niin rupesi tulemaan jo ihan kelpo tulosta. Moottorikin tuli koneistamolta, sylinterit porattu nyt siis 85mm -> 88m jolla litratilavuus nousi 1.8 -> 1.9l. Koneen perään 5-vaihteinen datsunin laatikko, tähän teetetään viellä tulevaisuudessa uudet välitykset. Koneelle tein uudet kannakkeet, päälle 10mm nylon kiekko poistamaan värinöitä. Tänään ostin datsunin R180 perän 4.875 välityksellä, kuun lopussa pitäisi tulla kardaani niin pääsee laittamaan voimansiirron nippuun ja tekemään laatikolle kannakkeen. Talven jenkkireissulta tarttui tuliaisina kivoja palikoita. Technotoyn GTX2 tukivarsisetti ja raidetangot. Koneen osiakin alkaa olla jo sen verran että ens kuussa pitäisi päästä koekasamaan lohko. Kunhan saan triggerin kiinnitettyä hihnapyörään voi kampiakselin käyttää tasapanoitetuksessa. Motecilta viellä odotellaa triggerin astelukuja. Kirjottelen taas lisää kun jotain tapahtuu.. Seuraavana agendalla tosiaan tuo lohkon nippuun saaminen, vanteisiin pitäisi tilata ainakin uudet sisäkannut ja renkaat. Eteen sen jälkeen viellä tolpat niin autoa voisi käyttää pyörillään lisämotivaatiota varten. | |
|
| |
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 La 26 Loka 2019 - 11:07 | |
| Päivitellääs tännekkin pitkästä aikaa kuulumisia. Koneen rakennus ei ole edennyt vaikka sen piti olla seuraavana listalla. Jos se nyt syksyllä.. Ostin polkimiksi Tiltonin pedalboksin ja tein sille kannakkeen. Kaasupoljin ei jää lattiaan vaan orkkis polkimesta muokataan riippuva. Takanapoihin tuli ARP:n pitkät pinnapultit, kynkkää jouduin muokata että konin tolpat mahtuivat alle ilman että jouset hankas koriin. Eteen tuli Ground Controllin tekemät tolpat Eibachin jousilla ja Konin race iskareilla. Kuvassa myös Technotoyn tukivarret asennettuna. Etulevyiksi tuli APracingin 267mm levyt, navoiksi DPracingin billet navat integroiduilla kelloilla. Lisäksi ARP:n pinnapultit. Vannekokoa pienennettiin 14" -> 13" renkaiden saatavuuden takia. Nyt alle tulee 235/45/13 Kumhot. Ne ei yllättäen mahtuneet vakio kaariin joten tilasin S14 takalevikkeet joka nurkkaan. Takalevikkeiden asennus siististi 4-oviseen olikin isompi homma, kiitos luotto peltiukolle siitä! Näissähän kulkee putkisto takakelkan läpi, vanha 40mm reikä ei olisi riittänyt uudelle putkistolle joten sitä isonnettiin 92mm. Kelkkaan tulee viellä joulun jenkkireissulta säätöpalikat niin kulmien säätö onnistuu kivemmin. Seuraavaksi edessä on bensakamojen sovitusta, iskaritorneihin vahvikkeet, turvavöiden paikat yms. Muutto uuteen talliin on tulossa maaliskuussa, jos auton sais siihen mennessä pohjienteko vaiheeseen niin kesällä voisi ite maalata pohjan ja sisäpuolet, sit syksyllä koppa maalarille. Loppuun viellä puhelin kuva miltä auto näyttää ajokorkeudessa. Kelkoista on maahan 10cm, helmasta vähän alle. | |
|
| |
Keijo
Viestien lukumäärä : 40
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 Su 27 Loka 2019 - 10:45 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 | |
| |
|
| |
| Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3 | |
|