Näitä kun kukaan ei oo koskaan rakentanut niin tehdään yksi lisää.
B7 tilalle piti tosiaan hankkia diiseliä pitkän työmatkan takia, moottori vaihtoehtojahan ei ollut kuin se yksi diiselille ja se on 3.0tdi ja korina se kaikkien rakastama B8.
Vaihtoehtoja tuli katseltua tosiaan monia ja tästä suomeen tulossa olevasta yksilöstä valikoitui varusteiden takia se mikä on saatava. Suunta Mikkeliin ja sieltä auto pienien remonttien jälkeen alle.
Pikkusen nippelitietoa.
Tekniikka:
Moottori: 3.0tdiq CCWA, DPF tyhjä ja Finndieselin ohjelmointi.
Vaihteisto: Tiptronic
Alusta:
Airlift Performance, nykyään 3P ohjauksella. V2 antautui ensimmäisillä pakkasilla.
Varusteet:
Löytyy nopeasti lueteltuna: Tehdaseberi, panoraamakatto, Nahka-alcanta sisusta, driveselect, adaptiivinen vakionopeudensäädin, sähköinen takaluukku yms.
Värinähän on metalliharmaa, sopii siis Suomen lonkerokeleihin vähintään täydellisesti.
Tässä kohtaa sitten ensimmäiseksi tilaukseen lähti Airliftin tolppiin sopivat iskarin alapäät mamasanilta että saadaan ilmat siirrettyä tähän. Pari viikkoa niin tavarat saapui ja auto oli pajoitettava.
Pari päivää asennushommia duunin jälkeen niin sitten saatiin auto lähemmäs maata. Ensimmäiset ajokorot oli vähintään huimaavat liian isoilla renkailla.
Kaudenavauksessa sitten oltiinkin junamoodissa, kuvista kiitos Niko.
Tämähän siis ihan rehellisesti tuli vain käyttöautoksi koska kilsoja kertyy töiden takia vuodessa noin 75tkm, mutta sitten hommat alkoi riistäytymään käsistä ja nälkä kasvaa syödessä.
Ajokorkeus oli B7 ajoilta jäänyt selkärankaan kovasti ja sinne samoihin oli päästävä.
Syksy lähestyi kovaa vauhtia ja sitten en muista millä sain tiedon että myyntiin oli tullut 20" peelerssit. Ne oli saatava eli 19" sai lähteä. Onhan nuo 20" tarkoitettu tähän koriin.
Talvi saapui ja pakko laittaa talvirengasta alle.
Vannekuume iski kovasti ja Avovaimon kanssa yhdessä sovittiin ensikauden Harrastuksen määrärahoista. Sovittiin että Peelerssit myydään ja tuotoilla sitten luonnollisesti uudet vanteet autoon. Ei se mennyt sitten ihan putkeen, Peelerssit meni Joonalle ja Joonalta tuli sitten välikeleiksi Rotiformin SPF 19x10.
Kaikki nämä nähneetkin varmaan, mutta laitetaan nyt spämmäysmielessä kuva, kuitenkin samoihin aikoihin oli lähtenyt Rotiformille tilaus 20x10 vanteista ja niistä tulee sitten kuvia myöhemmin keväällä.
Vanteet on kuitenkin vasta jouluna kuulemma pukin tuomat niin oli kotona tälläinen yllätys makkarissa odottamassa..
Uusimpana kuitenkin tehtiin ylimääräisten osien poisto putkistosta, samalla uusiutui diffuusori kun päätkin vaihtui.
Hienosäätöä vaatii, mutta kaikki aikanaan.
Kulunut kausi oli vähän välikauden tuntuinen, mutta ensivuonna sitten tarkoitus taas vähän olla enemmän mukana tapahtumissa kun tänä vuonna.
Palaillaan kun muutoksia tulee.