Pistetääs nyt tännekkin tästä vähän projektia. Auto on siis ´87 vm. 1.6 turbodiesel. Koneeseen tehty pikkujippoja ja vehje penkitettiin 1 barin paineilla n.130hp/250nm. Tämän jälkeen paineet oli vielä 1.5 baria mutta ahdin hajos suurien pakopaineiden takia. Uusi garretin M24 ahdin on nyt hommattuna muttei vielä paikallaan koska teen samalla asennuksen yhteydessä imu- ja pakosarjat uusiks, 3" pakoputki turbolta taakse, sekä isompi cooleri. Konetta on nyt availtu melko tiuhaan, sinne on tällä hetkellä vaihdettu männänrenkaita ja runkolaakereita lukuunottamatta kaikki kulutusosat. Rikkoutuneita osiakin on ollut, jakopään apuhihna pyörä, kansi, kannentiiviste, kaks kertaa sama nostaja sekä venttiili (ohjuri paskana ja väänsi venan pienen ajon jälkeen), nokka akseleita kaks, turbolta öljyn paluuputki irtos kesken ajon, laturi, ja nyt sit turbo. Kaikki edellämainitut viat on korjattu paitsi tuo turbo ja auto on siis jokapäiväisessä ajossa mulla.
Jo tehtyjä muutoksia: -Maalattu kokonaan joskus -JOMin coilit -Edessä tummat etu- ja sivuvilkut myös takavalot lakattu. Etuvalotkin oli tummat mutta lakka kuoriutui irti pesun yhteydessä. -Merkitön maski -GTI lippa -Alffan penkit -Mekaaniset ahto ja öljynpainemittarit -14x7.5 ET ~0 peltivanteet 175/65 kitkarenkailla (takana 5mm spaicerit)
Tulevia muutoksia: -Vetokoukun poisto -Taka hiekkapellistä putken ulostulojen sekä hinaislenkin poisto -Etulokarista anteenin reijän poisto sekä apukuskin peilin reikien poisto -Etuvalojen tummentaminen uudestaan (tällä kertaa jos jaksais jopa hioa lasit) -Takavalojen uudelleen lakkaus -Paksut (Tai ehkä sittenkin ohuet) kylkilistat sekä lyhyet kaarimuovit taakse (Näitä voi tarjota jos löytyy ehjiä) -Ovien ja luukkujen sovittaminen paremmin paikoilleen -Etupuskurin (TEKO?) jossa ei ole kilven paikkaa -Uusi takapuskuri koska vanhassa on peruutustutkan anturit -Kesäks uus ehjä gti lippa -Kaarien pokkaus mankelilla ---> ja maalaus, samalla maalataan ovien alareunoja ja yksi ovi kokonaan, hiekkapellit edestä ja takaa. -Maalipinnan vesihionta ja kiillotus (osittain jo tehtykkin) -Kesäks toisten peltivanteiden teko. Kokoa 14x8.5" ja 14x9.5" tai 10". Renkaiks jotkut mitkä sattuu mahtumaan, samalla myös alustaa ruuvataan alaspäin sen mitä pystyy.
-Paksut kylkilistat sekä lyhyet kaarimuovit taakse (Näitä voi tarjota jos löytyy ehjiä)
Tämän jos teet, lupaan käydä joku kaunis yö repimässä ne pois. eipä vois paremmin pilata ovia kuin noilla.
Mun mielestä toi kylki on nyt liian "avoin" ilman listoja. Tyhmän näköstä kun edessä ja takana mustaa muovirojua enemmän kun laki sallii ja sit kyljessä ei mitään. Mutta kokeilen listoja jossain vaiheessa jos ei oo hyvä nypin ne pois kyllä sit
Auto on vähän paskanen kuvissa ja etuvanteet tarttis väriä. Vanteista piti tulla alunperin valkoset mutta tuo pohjamaali näytti melko irvokkaalta sinisen kanssa joten antaa olla nyt noin siihen asti kun kyllästyy
Kaposet pikkupuskurisen listat vois istua paljon nätimmin noin vaaleen sävyseen autoon !!!
Nojoo sekin vois olla kyllä aika hyvä vaihtoehto. Onko noille kapeille listoille tota takakaaren pystylistaa omaa mallia vai täytyykö toi paikallaan oleva kaarimuovi jättää sillon paikoilleen vai onko tuo paikallaan oleva muovi peräti tarkotettu noiden ohuiden listojen kanssa? Saatana kun oli hankalasti selitetty
Vetokoukulle ainakin kenkää, ja tuo ralliruutu onki vissiin jo saanu lähtöpassit keulilta vaii? E:Vittu sehän oliki tuolla suunnitelmissa, tuli taas tarkoin luettua..... sry
Jos jollain hiomapaperilla saatkin matattua ne, niin hei haloo... Ne on LASIA, sitä ei saa kiiltämään lakkaamalla kunnolla mitenkään. Hiero vaikka myllyttämällä lasit kirkkaammiksi ja laita ennemmin Lamin-äxät.
Jos jollain hiomapaperilla saatkin matattua ne, niin hei haloo... Ne on LASIA, sitä ei saa kiiltämään lakkaamalla kunnolla mitenkään. Hiero vaikka myllyttämällä lasit kirkkaammiksi ja laita ennemmin Lamin-äxät.
on noita valoja tullut ennekin hiottua vesihionnalla ja se lasi kyllä kiillottuu oikein tehtynä ja maalattuna. Noi tuli hätäpäissään (ei humalassa) vedettyä tummaks motonetin paskalitkulla.
Joo vihdoin sen sai pysymään nipussa. Sillon tarjosit sitä vakiomaskia, onks sulla se vielä? Tossa mietin että vois melkein semmosen viskata tohon keulalle :face:
On tullut nyt taas hieman rassailtua jettaa kun muilta projekteilta ehtii. Tuli otettua vetokoukku pois, pakoputken ulostulo lyhennettyä ja käänsin samalla alaspäin, ovien ja luukkujen sovittamista (konepelti, etulokarit ja puskuri ei vielä oikein istu niinkuin pitää), konehuoneen sähköt noin 50% tehty uusiks ja samalla reititetty hieman siistimmin, akku sekä pissapojan säiliö siirretty takakonttiin (säiliökin on vaihdettu pienempään noin 3L neliskanttiseen). Soittimia tuli päivitettyä kans, jo paikallaan ollut Ground Zero näyttö/dvd soitin muutti osoitteensa keskikonsoliin tuhkiksen tilalle, kontti sai 12" GZ uraniumin sekä SPL Dynamicsin päätteen.
Uusia kuvia tulee lähipäivinä kun sais sen kameran... Niin ja tuli rikottua toi gti lippakin nyt toiselta puolelta, ei muutakö reikiä lippaan ja nippareilla kasaan.. Niin se on toinenkin kulma korjattu.
Nonni. Nyt alko taas venttiilikoneistossa joku rällättämään ihan vitusti, yhtä äkkiä kun kävi tyhjäkäyntiä parkissa... Voi hevosen perse tuon auton kans.
Siinä on castrollin 10w40 öljyt, noin 2 viikkoa vanhat. öljypumppu on vaihdettu kuukausi sitten uuteen. se pahin raksutus loppu kierrättämällä mutta jostain nostajista kuuluu nyt normaalia kovempi mekkala jota ei aikasemmin kuulunut..
Itelläkin meni nostimia 1,6TD:ssä läjäpäin, kunnes tongin jostain purkukannesta originaalit (merkki INA) siihen, niin jopas hiljeni rapinat vaikka koneessa oli melko heikot öljynpaineetki
Millaset öljynpaineet sulla oli? tai mitä tossa pitäis olla lämpösenä. Mulla on mekaaninen mittari joka pitäis olla melko tarkka. Lämpösenä se näyttää tyhjäkäynnillä 2.1 bar ja kierroksilla menee noin 2.7-3 bariin. Aikasemmin oli 5W-40 ölpät ja niillä oli tyhjäkäynnillä alle 2 baria. Toi kone ei kyllä tahdo ajossa edes lämmetä, tuntuu että kun ottais syylarin pois niin saattas ajossa pysyä lämmöt normaalissa. syylärin edusta peitetty pahvilla ja uus termari jonka lämpötilaa en kyllä muista. Jos on -10 astetta pakkasta sisälle tulee 2 teholla haaleeta ja pitkän ajolenkin jälkeen venakoppa on "käden" lämpöinen kansi hieman lämpösempi muttei kuuma.
Bemu on vielä paloina mutta toivon mukaan kesäks ajossa. Moottori on M30B35 ahdistettuna. Tarkoitus ajella parin baarin paineilla jonka tuo pitäis noilla palikoilla kestää. Aluks oli tarkoitus tehdä tuplaturbo muttei kaikki rojut sopinu nätisti konehuoneeseen. Koppa on M3 tyylisillä mutta hiukan leveämillä pullikkeilla, sisusta kevennetty, 188 perä spoolilla yms... En viiti jakaa kuvia kun laitos ei ole ehkä se kaikkein laillisin laitos...
Tuli taas vähän tuusattua. Kuskinpuoleinen kaari on nyt modattu ja samalla tein uuden vanteen taakse kokoa 14x8.5. Renkhaat on 175/65 kitkat. Huomenna ois vuorossa apukuskin puoleinen takakaari/vanne.