| Jetta Flair -91 (jirin vanha) | |
|
+39jontte oli jallu81 Rixaa teemu RapSu Aaperi Green jaki AtAi J4TOG ka-bu savela mustonenj Jepa //Mikael mazz GrapL mosse Hanska CDLC.CO Pannu JTG Juhi wsq niko redi -dtk- vildur TIKU sasu Saukkii Laatueine toni N|ba Huiske epk jiri Grontti 43 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Pe 20 Marras 2009 - 12:34 | |
| ei muutaku tiimarin glitteriliimaa levittämään pintaan :cheers: Tai sit vaan jotkut vähän vähemmän nähdyt siistit vanteet alle ? | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Su 29 Marras 2009 - 23:50 | |
| Noniin, nyt olis kourallinen suunnitelmia talven varalle...
Eli mielipiteitä kaivataan ainakin seuraavista asioista..
Eli suunnittelin että josko golffi keulan laittas. Mutta oisko jettakeula sittenki parempi? Laittaakko sellanen "valoluomi" vaiko ei? Merkitön maski vaiko ei? Mietin myöskin että jos jettakeula jää, niin mistähän sais jotkut kirkaslasiset valot? Mielessä kävi myöskin että josko olis nibalta ostanut ne recarot tohon etujakkaroiksi.
Talven aikana olis tarkotus ainaskin saada jetta leimasta läpi ja kojelaudan rikkinäiset muovit vaihdettua ehjän mallisiin. Moottorin tukikumikin pitää vaihtaa.
Nyt on kuitenkin tähän mennessä saatu jettaan vaihdettua pyörän laakerit eteen ja aurauskulmat säädetty. Vaikutti mukavasti ajomeluihin ja ajettavuuteen. Eipä ole muuten mikään plug and play homma tuo laakereiden vaihto kun ilmeisesti alkuperäiset oli vielä paikassa. Lukkorenkaat niin ruosteessa siellä kiinni että hyvä kun auki sai. Jarrusatulan pultitkin aiheutti harmaita hiuksia, toisella puolella molemmat poikki ja toisesta molemmista kannat pyöreät. | |
|
| |
N|ba
Viestien lukumäärä : 1449 Paikkakunta : Rusko
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Su 29 Marras 2009 - 23:53 | |
| - Grontti kirjoitti:
- Noniin, nyt olis kourallinen suunnitelmia talven varalle...
Mielessä kävi myöskin että josko olis nibalta ostanut ne recarot tohon etujakkaroiksi.
tuu hakkeen pois, lisäsin kuvan niistä jo myyntiilmotukseen | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Su 29 Marras 2009 - 23:57 | |
| - N|ba kirjoitti:
- Grontti kirjoitti:
- Noniin, nyt olis kourallinen suunnitelmia talven varalle...
Mielessä kävi myöskin että josko olis nibalta ostanut ne recarot tohon etujakkaroiksi.
tuu hakkeen pois, lisäsin kuvan niistä jo myyntiilmotukseen Joo, tulisin jos olis sitä rahhaa atm. Menee tonne tammikuulle ennen ku on varaa tehdä mitään muutoksia.. | |
|
| |
N|ba
Viestien lukumäärä : 1449 Paikkakunta : Rusko
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ma 30 Marras 2009 - 0:00 | |
| - Grontti kirjoitti:
- N|ba kirjoitti:
- Grontti kirjoitti:
- Noniin, nyt olis kourallinen suunnitelmia talven varalle...
Mielessä kävi myöskin että josko olis nibalta ostanut ne recarot tohon etujakkaroiksi.
tuu hakkeen pois, lisäsin kuvan niistä jo myyntiilmotukseen Joo, tulisin jos olis sitä rahhaa atm. Menee tonne tammikuulle ennen ku on varaa tehdä mitään muutoksia.. voin vaihtaa golfin viri nokkaan ;P | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ma 30 Marras 2009 - 0:08 | |
| - N|ba kirjoitti:
- Grontti kirjoitti:
- N|ba kirjoitti:
- Grontti kirjoitti:
- Noniin, nyt olis kourallinen suunnitelmia talven varalle...
Mielessä kävi myöskin että josko olis nibalta ostanut ne recarot tohon etujakkaroiksi.
tuu hakkeen pois, lisäsin kuvan niistä jo myyntiilmotukseen Joo, tulisin jos olis sitä rahhaa atm. Menee tonne tammikuulle ennen ku on varaa tehdä mitään muutoksia.. voin vaihtaa golfin viri nokkaan ;P Niinno onkelma on se että kun minä en niitä nokkia omista muute vois onnistuukki... | |
|
| |
N|ba
Viestien lukumäärä : 1449 Paikkakunta : Rusko
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ma 30 Marras 2009 - 0:09 | |
| | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ma 30 Marras 2009 - 0:11 | |
| - N|ba kirjoitti:
voin tuoda ton mun nokan aihioks No mut ei sekään oikeen vielä auta Kun tarttis mulla sitten olla rahhaa maksaa kaverille sen nokan tekemisestä... | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ma 30 Marras 2009 - 12:20 | |
| - Grontti kirjoitti:
Eli suunnittelin että josko golffi keulan laittas. Mutta oisko jettakeula sittenki parempi? Laittaakko sellanen "valoluomi" vaiko ei? Merkitön maski vaiko ei? Mietin myöskin että jos jettakeula jää, niin mistähän sais jotkut kirkaslasiset valot? Tummat umpiot?IMO älä sitä golffin keulaa, jedikeula parempi ilman luomea, ne on hipeille. Ja merkillinen maski. | |
|
| |
mazz
Viestien lukumäärä : 207 Paikkakunta : Turku Muut : El Camino 1971, e36 m3 sedan, Specialized Rockhopper
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ma 30 Marras 2009 - 14:08 | |
| Mmiten ois vanha kunnon Westy-keula??? | |
|
| |
//Mikael
Viestien lukumäärä : 177 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ma 30 Marras 2009 - 14:26 | |
| - Juhi kirjoitti:
- Grontti kirjoitti:
Eli suunnittelin että josko golffi keulan laittas. Mutta oisko jettakeula sittenki parempi? Laittaakko sellanen "valoluomi" vaiko ei? Merkitön maski vaiko ei? Mietin myöskin että jos jettakeula jää, niin mistähän sais jotkut kirkaslasiset valot? Tummat umpiot? IMO älä sitä golffin keulaa, jedikeula parempi ilman luomea, ne on hipeille. Ja merkillinen maski. IMO Ei golffin keulaa, jedikeula parempi ilman luomea, ja merkitön maski+Gulp optik. | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ma 30 Marras 2009 - 14:53 | |
| Hmm, niin. Tummat umpiot olis tietty kans. Mut tuleekos tosta keulasta sitten liian tumma? | |
|
| |
Jepa
Viestien lukumäärä : 142 Paikkakunta : savonlinna Muut : Niket ja Fillari
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ma 30 Marras 2009 - 15:14 | |
| | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ma 30 Marras 2009 - 16:48 | |
| Westy-keula!
Jossakin vwvortexilla oli ohjeet diy westy-maskin tekoon tarvis vaan jetan ja golffin maskit. Ja tietty sitten 5x7" valot. Ilmeisesti niitäkin löytyy linssiumpiona Hellalta | |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ma 30 Marras 2009 - 17:43 | |
| | |
|
| |
wsq
Viestien lukumäärä : 572 Paikkakunta : siuntio
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ma 30 Marras 2009 - 17:47 | |
| Korkeintaan toi westy-keula tohon. Ei sovi pätkääkään golffinkeula jettaan. Oranssit vilkut olis kivemmat kuin nuo tummat? | |
|
| |
savela
Viestien lukumäärä : 224 Paikkakunta : Tku Muut : WR450f SM
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ti 1 Joulu 2009 - 1:24 | |
| westy-keula kyllä ja orange vilkut kyllä myös | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) To 24 Joulu 2009 - 14:12 | |
| Nyt vois ruveta oleen ajankohtaista tuo bbs hankinta. Tuli päästyä töihin tossa hetkeksi ja ajattelin tehdä sijoituksen.
Eli jos joku tietää taikka löytää jostakin Bbs rm 15" 012 eli ne 4x100 jaolla ja et 33 olevat. Niin vois laittaa ilmoitusta. Kunnolla ja vanteiden leveyksillä ei juurikaan väliä. Eli kehät vaihtuu jokatapauksessa, jotta niistä saadaan oikean levyiset. | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ke 13 Tammi 2010 - 14:08 | |
| Menee hermo iha just... vittuuuu Kui tommone moottori voi vuotaa öljyy noi vitusti??? Mistä se edes voi vuotaa sitä? Ideoita? Öljypohjan tiiviste on kova veikkaus. Mut voik se vuotaa sitä jostai muualt? | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ke 13 Tammi 2010 - 14:10 | |
| Jospa öljypohja itessään on menny vähän ohueks ja päästää läpi? | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ke 13 Tammi 2010 - 14:15 | |
| - toni kirjoitti:
- Jospa öljypohja itessään on menny vähän ohueks ja päästää läpi?
No ei kyllä mun mielestä oo näyttäny tähän asti siltä että olis mitenkään suuremmin ottanu mihinkään edes kiinni. Kaverin luona nosturilla kerran ihmeteltiin että mistä olja tulee mutta ei ollu ainaskaan öljypohjan ruuvit löysällä. Voisko se vuotaa jostain vaikka kampiakselin stefasta? Tarvii varmaan seuraavan öljynvaihdon aikaan kattella josko vaihtelis uuden tiivisteen sinne öljypohjaaan. Tosissaan näyttää siltä että tulisi jostain öljypohjaa ylempää... | |
|
| |
ka-bu
Viestien lukumäärä : 19 Paikkakunta : tampere Muut : mitä noita nyt on!?
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ke 13 Tammi 2010 - 14:29 | |
| kampiakselin stefat ja öljypohjan tiiviste on aika yleisiä vuoto kohtia! tai venakopan tiiviste! | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ke 13 Tammi 2010 - 14:36 | |
| - ka-bu kirjoitti:
- kampiakselin stefat ja öljypohjan tiiviste on aika yleisiä vuoto kohtia! tai venakopan tiiviste!
Venakopan tiiviste nyt on ainaki vaihdettu jo uuteen tossa syksyllä. Ei pitäis sen vuotaa. Eikä tule ihan niin ylhäältä asti... Joutuuko tommoses moottoris ottaa paljon muutaki pois kun öljypohjan että saa ne stefat vaihdettua? Eli siis saako alakautta pelkän kampuran irroitettua? | |
|
| |
mazz
Viestien lukumäärä : 207 Paikkakunta : Turku Muut : El Camino 1971, e36 m3 sedan, Specialized Rockhopper
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ke 13 Tammi 2010 - 14:59 | |
| Peset moottorin kunnolla ja seurailet hetken mistä alkaa kastua. Sit uusia tiivisteitä vuotavien tilalle! | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ke 13 Tammi 2010 - 15:57 | |
| Niinkuin yllä on mainittu, pese kunnolla tököttimen kanssa kone ja sen jälkeen vasta tutkimaan mistä vuotaa.
Kampiakselin stefojen vaihtoon joudut joka tapauksessa paljon purkamaan, oli se sitten laatikon tai jakopään puoleinen stefa. Jos vuotaa laatikon puolelta niin joudut ottamaan irti laatikon ja vauhtiksen. Jakopään puolelta ei tarvitse purkaa kuin kampiakselin hihnapyörä. Ei sitä kampuraa sieltä tarvitse pois pudottaa. Vuotaakos öljynsuodattimen jalka tai itse suodatin? Öljynpaineen anturi? Syl. kannen välistä? Mittatikun juuresta?
Jos siellä alakerrassa on monia vuotavia paikkoja niin helpoin kun ostaa alapään tiivistesarjan ja vaihtaa kaikki. Tohon koneseen kyseinen sarja ei ole järkyttävän kallis. | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ke 13 Tammi 2010 - 17:48 | |
| - Juhi kirjoitti:
- Niinkuin yllä on mainittu, pese kunnolla tököttimen kanssa kone ja sen jälkeen vasta tutkimaan mistä vuotaa.
Kampiakselin stefojen vaihtoon joudut joka tapauksessa paljon purkamaan, oli se sitten laatikon tai jakopään puoleinen stefa. Jos vuotaa laatikon puolelta niin joudut ottamaan irti laatikon ja vauhtiksen. Jakopään puolelta ei tarvitse purkaa kuin kampiakselin hihnapyörä. Ei sitä kampuraa sieltä tarvitse pois pudottaa. Vuotaakos öljynsuodattimen jalka tai itse suodatin? Öljynpaineen anturi? Syl. kannen välistä? Mittatikun juuresta?
Jos siellä alakerrassa on monia vuotavia paikkoja niin helpoin kun ostaa alapään tiivistesarjan ja vaihtaa kaikki. Tohon koneseen kyseinen sarja ei ole järkyttävän kallis. Joo no jos se on stefa ni sit se on toi laatikon puoleinen. Mielestäni sieltä laatikon välistä vois se öljy tulla. Öljynsuodatin ei mielestäni vuoda, öljypaineanturikaan ei vissiin, missä se edes on? Kannessa?. Kannen välistä vois tietty tulla. Ja mittatikun juurestakin kyllä. Mutta märimmältä näyttää juurikin se laatikonpää koneesta. | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ke 13 Tammi 2010 - 17:58 | |
| Mulla kanssa volsussa öljyntiputtelu onkelmaa, mutta mulla tulee ilmeisesti tuolta jakopään puolelta.. Luultavasti kampuran stefa.. | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ke 13 Tammi 2010 - 18:03 | |
| Muuten ei oliskaa tietty mikään homma vaihtaa tollasta mutta kun ei ole tilaa. Eikä kyllä kehtas tollasen takia mihkään korjaamollekkaan viedä... | |
|
| |
ka-bu
Viestien lukumäärä : 19 Paikkakunta : tampere Muut : mitä noita nyt on!?
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ke 13 Tammi 2010 - 21:27 | |
| nappaa kone+laatikko pois sieltä. eipä sen pois ottaminenkaan paha homma ole, kun keulan saa purettua kokonaan ja sit vaikka jollain parilla tunkilla vetää koneen pois laatikon kanssa.. auto tietenkin eka pukkien päälle juuri meinaan vaihdoin corradoon kampiakselin stefat ja ö-pohjan + muita tiivisteitä.. | |
|
| |
AtAi
Viestien lukumäärä : 206 Paikkakunta : RAISIO city
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) Ke 13 Tammi 2010 - 21:36 | |
| - ka-bu kirjoitti:
- nappaa kone+laatikko pois sieltä.
eipä sen pois ottaminenkaan paha homma ole, kun keulan saa purettua kokonaan ja sit vaikka jollain parilla tunkilla vetää koneen pois laatikon kanssa.. auto tietenkin eka pukkien päälle
juuri meinaan vaihdoin corradoon kampiakselin stefat ja ö-pohjan + muita tiivisteitä.. Tai parikaveria + ketjua/liinaa + kunnonlankkua/rautaa, nousee meinaan aika kevyesti toi paketti jos 4äijää nostaa, kahdestaankin menee, mutta saa olla vähän enemmän voemoo ja tulee helpommin tuhoja, mutta eipähän tarvi purkaa keulaa jos käyttää raakaa voimaa. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Jetta Flair -91 (jirin vanha) | |
| |
|
| |
| Jetta Flair -91 (jirin vanha) | |
|