| Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" | |
|
+17toni Neuni TomVi Ipe Jak3 WeirdDude Bäkström redi balloon J.N Antto- J4TOG Green apuapina teemu Elementti Nak$u 21 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Nak$u
Viestien lukumäärä : 100 Muut : Fillari(t)
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" To 10 Maalis 2011 - 17:51 | |
| Paljon tapahtunut mutta ollut muka niin kiire että ei ole ehtinyt päivitellä..... No jokatapauksessa, kiillottelin mottia ja irrottelin osia tarkistaakseni mitä se kone on syönyt. Samalla myös vertailin vanhan koneen vesiletkun lähtöjä yms. kummat on paremman kuntosia ja löin koneen kasaan parhaista ja kiiltävimmistä osista. Lohkokin on juuri maalattu, tosi siistin näkönen luonnossa! Rupesin mittaamaan iskun pituutta tulpanreijästä, sitten kauhistuin ja totesin että nelos pytyn tulpankierre on rikki. Ei muuta kun kansi irti ja tutkimaan. No, sittemmin selvisi että tulpankierre oli ehjä, mutta edellisellä omistajalla oli jäänyt tulppaan tuppa-avaimen kumi kiinni ja avain ei mennyt kunnolla pohjaan tulppaa avatessa. Ei se mitään, olihan se hyvä saada kansi auki ja katsoa miltä se moottori näyttää....ja näkymä ei ollut ainakaan pettymys :cheers: Männät ovat vähän kupumaiset ja imuventtiilille on jyrsitty lisää tilaa. Mäntien koko on 81.48mm ja iskun pituus on 85mm eli se siitä "yli kakslitrasesta" =D Sylintereissäkin on hoonausjälki näkyvillä vielä, vähän on vettä ollut koneessa moottorin seistessä, mutta ei mitään haittaavaa kun mikään lika ei tunnu käteen. Äkkiä se siittä kuluu pois! Öljypohjankin nappasin irti, ja näkymä oli myöskin loistava, kampurakin näköjään tasapainotettu Sitten muihin hommiin. Tässä viimepäivinä tullut kyhäiltyä haponkestävästä lasinpesunesteen pyttyä. Säiliö on vain 100mm halkaisijaltaan, eli sinne menee reilu litra. No sehän on hyvin äkkiä tyhjä, mutta jos sitä keväisin ja syksyisin pitää vakiosäiliötä ja kesällä laittaa tuon pytyn! Onhan tuo omasta mielestä siistimmän näkönen kun alkuperäinen, sinisen letkun päähän tulee siis pumppu mutta en ole vielä päättänyt mihin pumpun loppujenlopuksi kiinnitän. Säiliö on vielä kesken, mutta siittä se tulee. Otin vanhan kannen huvikseni ja purin venttiilit pois ja pesin kannen ja muutenkin tutkiskelin ja ihmettelin. Venttiilinjousissa oli vihreä merkkiväri ja ne tuntuivat aika jäykiltä. Onko kellään tietoa noista värikoodeista? Kakkospytyn venttiilitkin on hyvässä ryhdissä Loppujenlopuksi kansi ei ole saanut edes kovia vaurioita. Ei muuta kun täytehitsaus, seetit, ohjurit ja venttiilit uusiks + kannen oikaisu yms. koneistukset taas kulkee! Ja näillä kanavilla kulkeekin! On muuten huomattava ero vakio kanaviin, nyt kun pääsi kunnolla vertailemaan vakio kannen kanssa. Kerrottakoon vielä tästä projektista, että tätä tekee opiskelija opiskelijan budjetilla ja sekin vielä että en ole ennen autoihin pahemmin koskenut! Sillä vaan että työnjälki on mitä on :cyclops: | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" To 10 Maalis 2011 - 21:06 | |
| Jäikö sulle vanhasta koneesta jotain ylimäärästä ja ehjää? Olis tarvetta ainakin apupyörän akselille. Tai mikskä sitä ikinä sanotaankaan. Omasta kannen luovuttaneesta lohkosta oli moinen poikki, eikä taas kakslitrasen akseliin sovi 16 venasen apupyörä.. | |
|
| |
Nak$u
Viestien lukumäärä : 100 Muut : Fillari(t)
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" To 10 Maalis 2011 - 21:41 | |
| - toni kirjoitti:
- Jäikö sulle vanhasta koneesta jotain ylimäärästä ja ehjää? Olis tarvetta ainakin apupyörän akselille. Tai mikskä sitä ikinä sanotaankaan. Omasta kannen luovuttaneesta lohkosta oli moinen poikki, eikä taas kakslitrasen akseliin sovi 16 venasen apupyörä..
Jäihän siittä paljonkin ehjää, mutta juurikin kyseinen akseli oli viiden sentin pätkissä öljypohjassa. Jos tarkoitat apulaiteakselia, minkä päähän saa virranjakajan? Tosiaan muillekkin tiedoksi että kysykää vaan jos tarviitte jotain pientä hilpettä 16v koneesta, löytyy ohjaustehostimen pumppu, vesipumppua, virranjakajaa, vesiletkujen lähtöjä yms. pientä osaa joutaa kyllä pois nurkista pyörimästä! | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" Pe 11 Maalis 2011 - 1:29 | |
| - Nak$u kirjoitti:
- Männät ovat vähän kupumaiset ja imuventtiilille on jyrsitty lisää tilaa. Mäntien koko on 81.48mm ja iskun pituus on 85mm eli se siitä "yli kakslitrasesta" =D
Kätevää, iskutilavuutta on vähemmän kuin mitä volkkarin 1.8:ssa vakiona (pl. 1H). Onkohan iskunpituuden mittaus mennyt jotenkin päin vihkoa, vai millä opeilla kampuraa on muokattu että on saatu toista milliä iskua pois? | |
|
| |
Nak$u
Viestien lukumäärä : 100 Muut : Fillari(t)
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" Pe 11 Maalis 2011 - 23:22 | |
| - Ipe kirjoitti:
- Nak$u kirjoitti:
- Männät ovat vähän kupumaiset ja imuventtiilille on jyrsitty lisää tilaa. Mäntien koko on 81.48mm ja iskun pituus on 85mm eli se siitä "yli kakslitrasesta" =D
Kätevää, iskutilavuutta on vähemmän kuin mitä volkkarin 1.8:ssa vakiona (pl. 1H).
Onkohan iskunpituuden mittaus mennyt jotenkin päin vihkoa, vai millä opeilla kampuraa on muokattu että on saatu toista milliä iskua pois? Joo itsekkin huomasin että mennyt nyt joku pieleen vakio iskun pituuksia tarkistelessa Tänään tuli osteltua tiivisteitä sun muita tarpeita, huomenna läjään päin maalattujen osien kera. | |
|
| |
redi
Viestien lukumäärä : 502 Paikkakunta : Helsinki Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" La 12 Maalis 2011 - 1:45 | |
| 1.6:ssa on sama poraus kuin 1.8:ssa... en nyt jaksa tarkastaa speksejä, mutta siis semmoseen lohkoonki lienee mahdollista kasata 16v motti? | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" La 12 Maalis 2011 - 8:47 | |
| 1.6 ja 1.8 lohkossa erona sisuskalut, kannet on samat eli 16v on mahdollista tehä. | |
|
| |
Nak$u
Viestien lukumäärä : 100 Muut : Fillari(t)
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" Ke 16 Maalis 2011 - 14:09 | |
| Viimeviikonlopulla tapahtui. Moottoriin osteltiin uusia tiivisteitä, nokkahihnaa yms. Kone kasattiin lattialla niin pitkälle kuin mahdollista ja kokeiltiin pyöritellä konetta startilla lattialla. Muutamia kierroksia kun kone oli pyörinyt niin öljynputsarin jalasta alkoi tulla öljyä. Pari minuuttia sitä pohdiskeltiin ja sitten tajuttiin että siinähän on ollut öljynlauhdutin putsarin jalka on siis "avomallinen". No ei muuta kun lauhdutinta metsästämään ja siihen löytyikin ladan lämppärin kenno! Toivotaan että toimii, kuvaa ei vielä kennosta ole enkä ole keksinyt paikkaa mihin sen laittaa. Pitää kasata keula ensin ja miettii sitten hyvän paikan lauhduttimelle. Vesipumpun letkuihinkin piti tehdä pieniä muutoksia tuon lauhduttimen takia. Kuva ei vastaa tilannetta sitten millään lailla, tässävaiheessa putsarin jalka on irti ja vesiletkukin on vaihdettu. Sitten kone nostettiin kolmen miehen voimin keulille. Tänään pitäisi kokeilla käyntiin, ainut mikä arvelluttaa on kannen anturit. Kyllä nekin siittä selviää sitten kun alkaa laittamaan virtoja päälle ja käynnistelemään. Kaikki ei ole vielä ihan paikallaan ja viimeistelemistä on, esimerkiksi "ilmanputsari" ei tule jäämään tuohon vaan se tulee akun tilalle. Tuossa auton vasemmassa reunassa näkyvä kumityyny jossa on akunkenkä päässä on plus napa, siittä tulee lähtemään kaapeli takaloosteriin akulle. Alkuviikosta hitsailin ajosillan tekemän reijänkin umpeen pohjasta, oli ilo hitsata tervettä peltiä! Sen jälkeen massasin hitsauskohdan ja muutenkin satunnaisia kohtia pohjasta joissa oli pelti näkyvillä. Samoin liimasin tulpat lattiaan uudestaan kun ajosillat olivat nekin tökkinyt irti, ja tietysti massasin alta ja päältä. Paikka: Tulppaa: Nyt voi sitten sisustankin kasata! Tästä jatketaan E: Kuvaa lauharista! Todella ruman näköinen mutta tuollaiseksi se ei jää | |
|
| |
Nak$u
Viestien lukumäärä : 100 Muut : Fillari(t)
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" La 19 Maalis 2011 - 20:54 | |
| Sen verran muutoksia tulossa että öljynlauhduttimeksi tulee oikea öljynlauhdutin eikä mitään ladapaskoja. Tänään vedettiin vaan letku tuloon ja lähtöön korvaamaan öljynlauhduttimen ja lyötiin auto käyntiin, hienostihan se käy! Vielä sytkä kohalleen nii toimii loistavasti! Kyllä hymy tuli kun auto on taas käynnissä monen kuukauden jälkeen! Ensviikolla ajoon, sitten se tyylipuoli kuntoon....jatkuu.. | |
|
| |
Nak$u
Viestien lukumäärä : 100 Muut : Fillari(t)
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" Pe 25 Maalis 2011 - 21:18 | |
| Ekat metrit ajettu autolla ja hyvältä tuntuu! Taaksekkin tuli jarruremontti tehtyä käsijarru pelaa taas mainiosti. Saa nähdä tuleeko tätä tyylipuolta päivitettyä vielä, nyt vaan kovaa ajoa. Eiköhän tässä kesää kohti jotain tule | |
|
| |
Nak$u
Viestien lukumäärä : 100 Muut : Fillari(t)
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" Ma 4 Huhti 2011 - 12:41 | |
| Yksinpuhelu jatkuu Valmis, tai no eihän se ikinä valmis ole. Nyt jos jostain löytyisi sopiva pätkä 50m2 kaapelia akku siirtyis takakonttiin ja oravanimijän siirtäisin akun tilalle. Öljynlauhdutinkin löysi paikkansa Lähössä... Rumahan se on | |
|
| |
Aleksii
Viestien lukumäärä : 246 Paikkakunta : Sastamala Muut : 750 gsx-r
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" Ma 4 Huhti 2011 - 13:43 | |
| Vanteitahan se huutaa, Millaset muuten tulossa? | |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" Ma 4 Huhti 2011 - 14:04 | |
| Tykkään tost konehuoneesta Ulkokuoren kun saat vastaavaan kuntoon ni avot! Edit: Jos vaihdat paisarin, laita mk3 vr6 paisari. Isot pojat Vortexilla puhuu että virtaa paremmin.
Viimeinen muokkaaja, Elementti pvm Ti 5 Huhti 2011 - 13:01, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" Ma 4 Huhti 2011 - 14:48 | |
| Uudemman mallisen pyöreän paisuntasäliön, kun hankit tuon kulahtaneen vanhan tilalle ja se akku konttiin nii konehuone aika jepa | |
|
| |
Anttuu
Viestien lukumäärä : 61 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" Ma 4 Huhti 2011 - 15:24 | |
| Jotenkin tää huutais allensa Ronalin turbot tai aerot | |
|
| |
Nak$u
Viestien lukumäärä : 100 Muut : Fillari(t)
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" Ma 4 Huhti 2011 - 15:40 | |
| Kiitoksia! - Lainaus :
- Aleksii
Vanteitahan se huutaa, Millaset muuten tulossa? Jaa-a, saapa nähdä saako opiskelijarahoilla ensikesäks vielä mitään. Alle tulee kuitenkin kiinan tinavanteet muistaakseni 8x16" uusilla toyon 205/45 renkailla. - Lainaus :
- Mro
Uudemman mallisen pyöreän paisuntasäliön, kun hankit tuon kulahtaneen vanhan tilalle ja se akku konttiin nii konehuone aika jepa Paisuntasäiliön päivittäminen on ollut mielessä, pistää pahasti silmään tuo vanha! Taidankin viedä paisuntasäiliön isosiskon kolmosgolffista... - Lainaus :
- Anttuu
Jotenkin tää huutais allensa Ronalin turbot tai aerot Ronalin turboja oon himoinnu! Ehkä sitten kun on varaa alustasarjaan ja vanteisiin | |
|
| |
Anttuu
Viestien lukumäärä : 61 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" Ma 4 Huhti 2011 - 15:46 | |
| Kyl, on aika nappivalinta tälläseen ja tämän väriseen | |
|
| |
Nak$u
Viestien lukumäärä : 100 Muut : Fillari(t)
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" Ke 27 Huhti 2011 - 20:58 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" | |
| |
|
| |
| Vw Golf II 16v Gti "No Bull Shit" | |
|