|
| pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty | |
|
+230Säkki redi Rotten Ani pazi88 Sammyboi Hallunisation TinoK toad Tikki- Pellikka Kipe Mechanical alkku_ Lötjönen Hannnu dyyz Stepa' Vuti Jok3la t3mu Kozonen samuxd topiz jouni.325 Jesimiri santtud3 epk vexa Duk3 Leksa Suutarinen_ Juhiziquita Sami -Joonas s4his pellepoliisi Japrnoo Touring2 Ju$e Jelpert -ToK- IL3 wilsson Mikael recalls rota battery Blind m4kk3 SamiM jjjkkk kastemato weicco miroslaw polarice TIKU MixuJoo Pekkiis Jecce123 Pahvi :) Chris13 Matson^ Nicepro Makke Myssymasa jusni ttp jjjesse Juibbi EmH PELTSiii Miksutus TonyB sanappa Mirza Paltsu Makkeli Lmikola jhakala HAGE mazz uniitti FenixOmena JTG duuk Mikk- jallu81 micke_ lGtC zmuli Demon tommp Akssuu_ TomVi kikarikoiso appo j.lyly Hagarainen Beris aakki SaHe Jonzba J.K _paffa Juke-Maza Petterii chq- CornerRug7292 Firefly FWD Wamma ^^pazi^^ Miksu MB eros Quorro jubbede Nilla Koomik samve Jakke Relow jonte john_gleasy TMA astars Nollie topppsu tombbis JuhiZZ huvee- jermuu terOooO niko Miqqe Sammmy Kerstai RaneMaster alanherman Ruusenvisti niksude` ChilileipÄ välzy Venom Lasse |777| Vauhko Masuli TAJN Jebbunen toni Mai- rautio- Zamppe poju JKP niklas89 ilezh allu_ DeeJii Quasimodo Osmis andy sasu Juhi tomì nakke Atte Jupe© Jyle friday13 Jonas_ Ekku puerco MAKELA Pastrana go_gale emsii Tikkku_ korde Ceisari pera187 Down -zamppa- EZet Huiske m81t82 Pekko Vellulollero Säm jaasu Rixaa note McBeast Volver antizero ovaali ee-2 Ipe LOW GrapL PIFu olgr kiMMMe Acerbis Komulainen apuapina juudas JiiTee CDLC.CO Neepo Antto- ilkku- ElektrikMekanik runq Egiz Aatsipoppa AndreasNystrom Alpha Elementti J4TOG oli pimpikka Green Aaperi S^X jeQQ Madmax88 Masq mvo 234 posters | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 6 Huhti 2011 - 11:52 | |
| Pistetään tästäkin nyt topicci pystyyn, kun ei parempaakaan tekemistä ole Ja alotan nyt kertomisen alusta asti, kun tykkään näitä kirjotella, eli koittakaa kestää. Ja toivottavasti tuli oikeelle puolelle, vaikka alku ei ookkaan sitä nps:ää. Eli kyseessä vm. -95 320 sedani joka uitettiin saksasta syksyllä 2006 hyvissä ajoin ennen kortin saamista. Hakusessa oli kolmekaksfemma, mutta tämä löytyi edullisesti, oli vain 130 tkm ajettu ja ollut yhdellä -25 syntyneellä omistajalla, joka oli ilmeisesti vanhuuden takia joutunut luopumaan ko. autosta. Varusteita ei kovin kummosia löytynyt, kuin ainoastaan manuaali ilmastointi ja sähkölasit edessä, mutta helppohan niitä on lisäillä jälkikäteen Saksasta tullessa, oli tämä täysin alkuperäisessä kunnossa hyvin täytetyllä huoltokirjalla varustettu ja ainoa vika oli hieman repsottavat etuovipahvien verhoilut. Heti ensimmäiseksi piti ruveta musavehkeitä värkkäilemään ja seuraavaksi kesäksi sainkin valmiiksi jonkinmoiset asennukset konttiin ja etuoviin: Kesäksi piti sitten saada uutta vannetta alle, ja käsiin eksyi styling 39:t m3:n alta koossa 7,5x17 & 8,5x17. Ja päällä goodyearin eagle f1:t (jotka oli huonoimmat kumit mitä mulla on ikinä ollu. En enään ikinä laita vastaavia alle) Pientä jälkeä reunoissa on havaittavissa, mutta muuten kunto piti olla hyvä. Ja tottakai sitä piti kenttään saada, niin alle ilmesty vmaxx coilover setti, millä ajokorkeuden sai paremmaksi. Myös valoja tuli päiviteltyä tummemmiksi ja tällä lookilla mentiin pitkälle kesään 2007: Loppukesästä rupesi nuo harmaat systeemit häirittemään, jolloin oli aika miettiä jotain korisarjaa. Siihen aikaan muovisia tarvikeosia ei pahemmin ollu tarjolla, joten päädyin ostamaan lasikuitusen m3 puskurin, carzone helmat ja etu sekä takapuskuria muokattiin mieleisemmiksi. Lisäksi listat maalattiin korin väriin ja kaikkea muutakin värkätiin (mm. m3-peilit): Onahan tuo varmasti monen mielestä aika , mutta sillon se oli omasta mielestä hieno, eikä omasta mielestä nytkään mitenkään aivan jäätävältä näytä. Tammikuussa 2008 piti sitten mennä suorittamaan asepalvelusta, jolloin auton laittelut jäi vähälle ja ainoastaan vanteet tuli siinä kesällä korjattua ja maalattua. Alunperin niistä piti vain kanttarin jäljet korjailla pois ja maalata uusiksi, mutta sitten paljastu, että 3-vannetta on aivan mutkalla. Sorvarillehan ne piti vielä sitten viiä ja siinä sitten keksin että maalaampa keskiöt korin väriin: Sitten talvella tulikin hajotettua lopullisesti se lasikuitunen etupuskuri ja kesäksi 2009 tilalle hommasin muovisen m3-puskurin ja siihen vielä GT-mallista kopioidun etusplitterin. Sisustaksi vaihtui mustaa nahkaa oleva versio jossa on edessä ja takana kyynärnojat ja kaikki loput osatkin kattoa lukuunottamatta tuli verhoiltua tai maalattua mustaksi. Lisäksi musavehkeitä tuli päiviteltyä mm. subin osalta, uudella digipäätteellä ja etuovien asennuksella: Syksyllä pääsinkin oulun HTS:ään viemään jatkeen näytille, jolloin alle vaihtui kaposempaa hankookkia ja ajokorkeutta pudotettiin niin matalaksi, kuin tuolla vmaxx:illa sai. Myös maalipintaa myllytettiin ja m-listat tuli asennettua: Ja Hötsissä: Seuraavaksi kesäksi piti sitten saada noitten ujojen m3-alujen tilalle jotain leveämpää, ja tilalle löyty shaperin champit joilla leveyttä edessä 8,5" ja takana 9,5" (vannejutuista lisää myöhemmin). Huomaa talven aikana hajonnut gt-splitteri Kesällä tuli sitten tehtyä pientä valopäivitystä: Myöskin maasturimainen korkeus rupesi häirittemään ja koska vmaxxilla ei saanu enään alemmaksi, vaihtui coilit d2:n streettiin ja samalla vaihtelin kaikki alustan puslat uusiin (pl. parit powerflexit jotka on vaihettu aikasemmin) ja takakelkan osat hiekkapuhallin ja maalasin punasiksi. Samalla tottakai kaikki alustan pultit vaihtu uusiin, kun eihän ruosteisia pultteja voi enään takasi laittaa. Ja syksyllä lookki oli tällänen: jatkuu...
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm Ke 29 Kesä 2016 - 10:24, muokattu 22 kertaa | |
| | | mvo
Viestien lukumäärä : 257 Paikkakunta : Hollola/Lahti Muut : ZX6-R
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 6 Huhti 2011 - 12:04 | |
| Btcf-tarra, 320i lätkä pois ja jotku oikeet vanteet alle (+fitmentti kohillee) niin rupeis olee melkosen siisti | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: kolarihommia Ke 6 Huhti 2011 - 12:40 | |
| Tuollaisenaan oli sitten tarkoitus ajella pidemmäkin aikaa. Ainostaan etujouset hommasin lyhyemmät, koska ei edelleenkään saanu tarpeeksi matalaksi. Mutta sitten alkoikin tapahtua kaikkea, vaikkakaan ei omasta tahdosta. Juuri ennen lumien tuloa hyppäsi nimittäin jänis puskuriin ja uutta puskuria piti laittaa tilaukseen. No äkkiäkös sitä uuden maalin nykäsee puskuriin ja kampe oli taas lumien tulon aikaan ajossa. Mutta kerkespä tuo puskuri olla melkeen kuukauden paikallaan, niin jo tapahtui. Olin innoissani menossa treffeille yhden tyttön kanssa ja yhtäkkiä huomsin, että olin keskellä vilkasta risteystä (kiitos perkeleen kyyrät, jotka ei uskalla painaa kaasua), kun itesällä paloi punaset ja oikealta tuleville vaihtu jo vihreä. No siinä äkkiä hoksasin, että vasemmalla oli toinen kaista vapaana, eli äkkiä ykkönen silmään ja sinne siis. No sillä kaistalla ei ollut ketään, koska aura-auto oli juuri pukannu kaiken polanteen siihen ja eiköhän rengas kivasti noussu polanteen päälle kun painoin jarrua ja vauhti alkoi kiihtyä, koska ko. kohdassa oli alamäki. Vauhtia e ollut kun sen 20-30, mutta silti luisumista jatku reilut 50m ja lopulta tyssäsi alhaalla olleen volvon perään. Volvosta irtosi vain puskurin yksi kiinnike, mutta bemmistä menikin sitten puskuri, ajovalo, vilkku, maski, lokari, konepelti ja sisälokarikin meni ruttuun. Soita siinä sitten tytölle, että nyt kestää hetken ja sitten vaan kädet aivan veressä kylään... (piti peltejä repiä ihan urakalla, että rengas pääsi pyörimään) Onneksi olin juuri saanut vuokrattua kempeleestä hallipaikan kevääseen asti ja ajoin koko romuläjän sinne, purin palasiksi ja jätin pariksi kuukaudeksi odottamaan inspiraatiota. Tammikuussa sitten innostuin tilaamaan pelkän puskurin sijasta kokonaisen m3-korisarjan ja sain jopa aikaseksi peltiosia ettiä. No konepeltiä ei tahtonut löytyä yhtään mistään ja maskinkin ostin tarvikkeena. Ruttuun menneen lokasuojan tilalle sentään löytyi lievässä ruosteessa ollut pilaamaton versio, jossa työtä riitti ihan reilusti, koska joku oli maalannut sen kivasti miranoolilla ja pohjamaalina oli ilmeisesti jotain punamultaa tyyliin määrä korvaa laadun. Ja sisäpuolella oli vielä sentin kerros jotain öljyistä alustamassaa siellä, mihn ei edes kura ikinä lennä Yks viikonloppu meni pelkästään sen pellille hiomiseen ja sitten kun menin osia sovitteleen, niin tarvikemaski ei tietenkään istunu edes samalle hehtaarille auton kanssa. No lopulta sitten yhdistelin tarvikemaskista ja alkuperäsestä jotenkin järkevästi istuvan väkerryksen. Konepellin päätin sitten itse oikoa, vaikka se pahalta näyttikin. Eikun vaan kakkosnelonen etureunan ja betonin väliin ja päälle hyppimään, niin johan se alkoi istua paikalleen. Kulmalle veilä reilusti lekaa, niin tilanne oli tämä: Lokariin ja maskiin nykäsin sitten happopohjat päälle, ettei heti rupea ruostumaan uudestaan ja konepeltiin pientä oikomista sekä lapiolla kittiä niskaan, niin alkoi näyttää jo kohtuulliselta: Ja sisälokarinkin sain korjattua ihan kohtuulliseksi. Tuosta kuvasta ei nyt ihmeitä saa selvä, mutta mustaksi maalatusta kohdasta oli pistehitsit revenny ja etureunasta oli jo 10cm päässä toisistaan pellit sekä muutenkin koko paska rutussa rengasta vasten. Tuosta eteenpäin annoin homman sitten havannan tehtäväksi ja nyt maanantaina sainkin osat takasin. Hintaa tuli ihan reilusti, mutta kun osia katteli, niin kyllä kannatti Etupään sovittelussa menikin sitten koko maanantai, niin ei kerenny kuvia ottamaan, mutta torstaina menen taas värkkäilemään, niin pitää sitten näpsiä. Ja ens kesää varten tuli sitten tilattua noitten entisten hankookkein tilalle (235/40 & 215/45) falkenin fk452:t koossa 205/40 ja 225/35, jotta ens kesäksi saa oikeesti matalaksi ja vanteet kaaren tasalle. Ens viikolla pitäs niittenkin tulla ja viikonloppuna pitäs vanteiden lipit kiillotella kunnolla. Viimeviikonloppuna alottelinkin samalla kun testailin uutta kiillotuskonetta:
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm To 3 Tammi 2013 - 20:48, muokattu 6 kertaa | |
| | | Masq
Viestien lukumäärä : 1174 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 6 Huhti 2011 - 13:30 | |
| Aivan järrrrrjettömän asiallinen projektikertomus! Pisteet siitä. Autokin muuttunut paljon parempaan suuntaan! Käsittääkseni siis helmatkin vaihtuvat johonkin sirompiin/nätimpiin? :cheers: Väri on suorastaan loistava, ei tuu kovin usein vastaan ton väristä bimmeriä. Mitä vanteiden kiillotukseen tulee niin toi avustuskone on vähintäänkin oudon näkönen, MUTTA PÄÄASIA että se toimii. Meinasitko lippoja hioo? Vai onko toi alin kuva jo työstetty vai työstöön menevä? Sisusta on oikei kivannäkönen, hifiasennuksetkin on kerrankin tehty niin että käytännöllisyys ei katoa. Toi ratti vois olla joku sirompi ehkä? Perästä tarra pois ja 320 lätkä myös? Bmw logot vois vaihtaa tälläisiin? | |
| | | Madmax88
Viestien lukumäärä : 702 Paikkakunta : Kouvola Muut : Suzuki
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 6 Huhti 2011 - 13:33 | |
| hieno bemmi! kaikenlaist näköjää sattunu ja tapahtunu mut hyvää mallii sen kuitenki oot aina saanu. Ootpas tunkenu sinne hifii, pilaa aavistuksen tota sisustan kokonaisuutta. Vähä hierot stäncee viel ni oikein hieno paketti | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 6 Huhti 2011 - 13:37 | |
| Masq luetteli juuri ne mitä on tulossa, eli merkit vaihdoin jo hiilikuitusiin ja torstaina käyn lätkät perästä hiplaamassa merkit pois. Ratin vaihdan kolmipuolaseen salmiakkirattiin, kunhan saan ensin ajoon tän. Ja tosiaan helmat ja takapuskuri tulevat myös m3 malliset. Niin ja lippi on tossa vasta hiottu 240 paperilla, jotta sain hapettumat pois ja koneessa paikallaan olevaa ei oo edes alotettu. Ja kone oikeesti toimii hyvin kun sitä pari tuntia testailin. | |
| | | jeQQ
Viestien lukumäärä : 1241 Paikkakunta : Hki
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 6 Huhti 2011 - 15:15 | |
| nyt on muuten upea kiilloituskone. Ton ku vielä jaksat hipistellä siistiksi, niin ai ai. Omaperäinen toteutus kyllä | |
| | | S^X
Viestien lukumäärä : 277 Paikkakunta : Mäntyharju
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 6 Huhti 2011 - 16:15 | |
| Pupu käyny nukkumaan :lol!: | |
| | | Aaperi Wingman
Viestien lukumäärä : 1993 Paikkakunta : KVL/SLN
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 6 Huhti 2011 - 16:52 | |
| - S^X kirjoitti:
- Pupu käyny nukkumaan :lol!:
Anteeksi taas nyt valittamisesta mutta, näitkö tarpeelliseksi laittaa tuon kommentin? | |
| | | Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 6 Huhti 2011 - 16:56 | |
| Sarjassamme stoori jota oli mukava lukea, on sitä näköjään epäonnea muillakin (en siis meinaa että iloitsen epäonnestas, oli vaan hyvää kerrontaa ;D ) Kai muija oli myyty ku saavuit paikalle kolarista huolimatta?
Keep it going! | |
| | | pimpikka
Viestien lukumäärä : 113 Paikkakunta : Kempele
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 6 Huhti 2011 - 19:07 | |
| Eipä oo tullu bemmi viel mua vastaa, täytyy morjenstaa ku tuut Audia vastaan Mut olipaha kerrassaan loistava alotus topicille, kuvat hyviä yms. | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 6 Huhti 2011 - 22:19 | |
| No muija oli aluksi aika WTF, kuin verissä käsin tulin, mut hyvin se sit suhtautu Mut lopulta sekin juttu meni vituiks, kuten kaikki muutkin naishommat meikällä, vaan ei siitä enempää. Elikkä pari kuvatusta löyty vielä tähän hätään koneelta. M-helmojen kiinnitystä varten pitää nimittän porata ihan huolella riekiä, eikä missään ollu mainintaa kyseisten reikien koosta, joten porailin alkuun mukana tulleilla malleilla pienet reijät oikeisiin kohtiin. Sitten vaan yritys-erehdys menettelyllä reikiä suurenteleem, kunnes kiinnikkeet passaa. Porailua: Hieman meinas hirvittää porailla terveeseen peltiin reikiä, mutta en rupee enään näitten kanssa mihinkään sikapaska ja teippivirityksiin, joten pakkohan ne oli porailla. Toivottavasti eivät rupea mätimään. Jottei niin kävisi, suojasin poratut reijät 2k-happopohjalle, mihin päälle laitoin nurkissa pyörinyttä pohjamaalia ja lopulta nykäsin vielä kerroksen kiveniskumassaa koko höskän päälle. Eipähän jää mitään ihmeellisiä laikkuja helmojen alle piiloon, vaan on mukavan näköstä sitten, kun taas joskus irrottelee pois: Lisäksi tuli tässä osia odotellessa maalattua puskureitten listoja mattamustaksi, jotta sopis hyvin yhteen kylkilistojen kanssa ja sivuvilkutkin tummensin valmiiksi kilikolilla: Ei pitäs huomata katsastusmiehen tummennetuksi, kun en itsekkään löydä noista virhettä
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm To 6 Joulu 2012 - 21:36, muokattu 1 kertaa | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty To 7 Huhti 2011 - 23:57 | |
| Tänään oli kyllä todella kiire päivä, mutta kerkesin jopa jotain käydä hallilla värkkäilemässä. ja btw sain ehkä jopa kesäksi töitä, niin saattaa olla rahaa ostaa parempaa vannetta alle pyörimään. Mutta asiaan. Hommat alko maalaamalla puskurin listat mattamustiksi, jotta passaisivat hyvin yhteen muitten listojen kanssa. Ihan vaan mastonin mattamustalla nykäsin, kun ei oo ainakaan tähän mennessä irronnu muista listoista ja omaan silmään näyttää hyvältä: Seuraavaksi pitikin sitten syylärin paisuntasäiliöön vaihdella uudet tiivisteet, kun jostain syystä vanhat on jo vuotanu pitemmän aikaa. Mitään halkeamia en löytäny, niin toivottavasti nyt pitää ja ei pääse vedet loppumaan kesken matkan. Lisäksi vaihdoin vielä säteilylämmittimen kiinnitysproppuun uuden tiivisteet, kun sieltäkin vuosi jäähdytysnestettä. Ja syylärin korjauksen jälkeen pääsi kasaamaan kaikki loputkin muovit keulaan, niin siltä osalta alkaa homma olla selvä. Konehuone kyllä vaatii kunnon putsauksen kaikesta pakkelipölystä ja muusta sonnasta, mut on sentään kaikki paikallaan. Ja maalauksesta lupasin kuvia, niin tässäpä olis. Eka kuva on ruttuun menneestä konepellin nurkasta, joka oli n.10cm sisässä, mutta eipä enään huomaa, että jotain ois käyny. Ja Koittakaapa muutenkin löytää virheitä keulasta No joo. onhan siinä pölyä ja kaiken maailman karvoja vetäny uus maalipinta itseensä, mutta olen kyllä täysin tyytyväinen maalauksen laatuun . Kerrankin ei tarvinnu pettyä, kun osat haki maalauksesta. Tästä täytyy kyllä antaa pisteet havanalle. Yhden ainoa roskan löysin kaikista osista mitä maalattiin. Vaan miten ois jenkkiparkit?
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm To 6 Joulu 2012 - 21:41, muokattu 1 kertaa | |
| | | Madmax88
Viestien lukumäärä : 702 Paikkakunta : Kouvola Muut : Suzuki
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Pe 8 Huhti 2011 - 0:06 | |
| Oh maalipinta on aika herkku! jenkkiparkit kyl sopis. hieno kyl on! Ps: eihän sulla oo bemarin konepellin orkkis merkkiä (hyvä kuntosta) ja onko talles alkuperäsii ajovaloja (bosch)? | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Pe 8 Huhti 2011 - 0:30 | |
| Ei löydy merkkejä, kun pistin takaluukun ja konepellin merkit hallin pöydälle yleiseen jakoon, niin 5min päästä oli kummatkin uusissa autoissa Ja ajovaloja ei ole kuin yksi ehjä zkw-merkkinen. Ja unohtu tosta äskösestä, että takapuskurinkin sovitin paikoilleen tänään. Hieman piti vaan kiinnikkeistä reikiä sorvata isommiksi, että sain istumaan mieleisesti. Ilmeisesti sovitus myös onnistui, kun tyyppien kommentit oli tyyllin "toihan istuu paremmin kuin tehtaalta tullessa" Mutta takapakkia tuli sitten reilusti. Lämppärin roppua kontatessa huomasin, että vaihdelootasta tippuu öljyä ja kun sitä tarkemmin ihmettelin, niin näyttäs kyseistä tavaraa olevan enemmän ulko, kuin sisä puolella. Etu ja taka stefat falskaa sen verran huolella, että pakko vaihtaa vielä nekin. Samalla varmaan vois kytkimenkin uusia, kun joutuu lootan käyttää irti. Ja pakoputken etukannakekkin mureni täysin olemattomiin, kun siihen koskin, joten piti pistää vielä yksi satsi osia tilaukseen saksasta. Toivottavasti tulevat nopeasti, sillä noitten lisäksi pitää vain helmat tökätä kiinni, niin kaikki olis valmista leimalle. Sit vasta pääsee stancea hieromaan kohdilleen. | |
| | | oli
Viestien lukumäärä : 756 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Pe 8 Huhti 2011 - 0:43 | |
| Täytyy myöntää, että itse ihmettelin aluksi kun kaikki kehuivat tätä. Oli omasta mielestä jäätävän ruma noilla tuninghelmoilla ja -puskureilla. Onneksi auto on näköjään mennyt koko ajan parempaan suuntaan ja suunnitelmat ovat lupaavia. Nimittäin nykyään näyttää ainakin keulasta erittäin hyvältä! Väri on kyllä ihana ja jenkkiparkit sopivat hyvin. Saat vähän niin kuin kaksi lookkia yhden hinnalla; porkkanat sekä erittäin kliinin keulan, riippuen siitä onko valot päällä vai ei. Ja kyllä se vaan niin on, että e36 näyttää parhaimmalta sedanina. Sisustan hifiasennukset ei oikein silmääni miellytä, mutta kai hifin harrastaminen sellaisia vaatii, joten ei niistä sen enempää... Clearasil-kilvet vois olla jees ja taakse voisi kokeilla niitä alkuperäisiä puna-valkoisia takavaloja, niin että se valkoinen osa on maalattu mustaksi? Tai vaihtoehtoisesti noista nykyisistä tuota tummaa osaa voisi koittaa tummentää hieman, sekin saattaisi toimia. Sitten kun saat vielä hommattua vähän hienommat vanteet, niin tää on kyllä erittäin hieno kolmekutonen. | |
| | | J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Pe 8 Huhti 2011 - 7:08 | |
| Todella siistin olonen 36 ja propsit viitseliäisyydestä sovittaa osat kunnolla eikä sinnepäin niinkun monesti törmännyt. | |
| | | Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Pe 8 Huhti 2011 - 8:46 | |
| Hyvältä näyttää, niinku kuuluukin. Tee ihmees jenkkiparkit, sopii hyvin | |
| | | Alpha
Viestien lukumäärä : 521 Muut :
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Pe 8 Huhti 2011 - 12:07 | |
| Hyvin kirjoitettu tarina, tästä voisi moni muukin ottaa mallia. Itse autosta katoin aluksi että ei vittu mitä teinipulkka, mutta D2:n asennuksen jälkeinen lookki ja meininki on kyllä aika kohallaan. Jos niinku saa näin kommentoida, kun viime päivien valossa tää nyt on vähän niin ja näin.. Vanteiden keskiöt näkisin mielellään erivärisenä kuin kori, mutta toki jos tykkää. | |
| | | AndreasNystrom
Viestien lukumäärä : 11 Paikkakunta : Tammisaari
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Pe 8 Huhti 2011 - 15:24 | |
| hieno projekti osio...kiinnostaa lukea! | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Pe 8 Huhti 2011 - 20:00 | |
| Kun tää menee yllättäen vanteiden arpomiseen, niin sanotaan että siihen asiaan ei ole tulossa moneen kuukauteen muutosta, koska tämä remontointi vei kaiken ylimääräsen rahan mitä on ollu ja opiskelijalla sitä ei tunnetusti hirveesti ole. Mitään kaskoahan mulla ei oo tässä ollu, joten kaikki on menny omasta pussista.
Eli ruvetaan vanne juttuja arpomaan sitten kunhan tili on taas reilummin plussalla. Nyt pitää koittaa saada vaan nykyset näyttämään hyvältä. Sitä varten kävinkin motonetistä hakemassa parit vahatangot, rättilaikkoja ja sisallaikan. Hiomapaperiakin ostin ihan urakalla ja nyt löytyy kaikkia karheuksia mitä löysin välillä 240-2000. Jospa noilla jotain sais aikaan. Vanhat kumitkin lähti vanteilta uudelle omistajalle.
Uusista vanteista sen verran, että tällähetkellä ne tulevat olemaan 80% todennäköisyydellä bbs:n rc:t kuparin värisellä keskustalla ja ilman keskilätkiä. Toinen vaihtoehto olis 3-osaset AC Schnitzer Type II:t ihan perus hopeana. Tietenkin jos kesällä on tylsää, niin kuparin värisiä puolia vois kokeilla noihin nykysiinkin, kun niiden maalipinnan tasoon en ole tyytyväinen. Itse kyllä tykkään noista paljon tollai korinvärisenäkin, mut voihan sitä aina kokeilla muutakin. Takavalopolitiikkaakin vois miettiä sit kun saa muuten valmiiksi.
Ja hyvä jos ihmisiä kiinnostaa lukea näitä, niin kirjotellaan jatkossakin juttua. | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 13 Huhti 2011 - 21:14 | |
| Päivitystä. Eli viikonloppuna tuli vanteita kiilloteltua ihan urakalla ja hiontahommatkin tein tälläkertaa kunnolla alusta asti, kun on nyt tuo konekkin. Etuvanteissa riitti kun alotti 400 karkeudesta, mutta takavanteet oli heikommassa kunnossa. Talvella kissa ja koira kivasti tappeli pajalla, niin onnistuivat kaatamaan toisen vanteet betonilattialle. Ne jäljet piti sitten hioa satasella paperilla pois ja toiseen riitti 240 alotus. Aivan loppun asti valmiiksi en noita saanu, koska porakoneesta tuli voimasavut pihalle joten toinen takavanne jäi sisallaikka-asteelle. Ja muutenkin noihin jäi pieniä jälkiä kangaslaikasta, niin pitää jotain keksiä niillekkin. Mut niitä kuvia: Noi vanteethan oon siis Shaperin Champit 8,5x17" et 35 ja 9,5x17 et 30. Ihan saksassa tehdytkin, niin ei mitään kaikista pahinta kiinantinaa ole kummiskaan Ostokunnossa olivat aika heikossa hapessa: Reunat oli järkijään jyrsitty piloille, mutta itse vanteet oli suorat, joten tuo ihme vekki piti rälläkällä hilpasta kokonaan pois. Ei ainakaan vielää ole mitään haitannu, vaikka ei sitä ole... Autosta sain maanantaina korjatua takakaaret, kun kumit oli hipsiny kaiken maalin sisältä pois ja talvella päässy ruostumaan. Lamellilaikalla vaan nätisti otin ruosteet pois ja päälle maalit periaatteella: happo-epoksi-kiveniskumassa-sävypohja-värimassa-lakka. Lopputulos oli samannäköinen kuin alunperinkin, mut en sit tiiä kauanko pysyvät maalissa Helmojen kanssa meinas sitten palaa naama, kun mukana tulleet kiinnikkeet oli aivan liian löysiä ja niillä ei saanu ollenkaan pysymään. Piti sitten käydä keskiviikkona wetteriltä hakemassa pussi oikeita kiinnikkeitä ja sitkuttaa pyörällä hallille asenteleen (mukavat 15km suuntaansa). Mutta bemarin omat kiinnikkeet oli taas niin sairaan jäykkiä, että pelti antoi alla periksi ennenkön napsativat kiinni. Koko illan ähräämisen jälkeen sain ne sitten jotenkuten irvistelemättä paikalleen: Vaihdelaatikko pitäs sit seuraavaksi puottaa irti ja siihen on varaosat tulossa saksasta ja uus kytkin pitäs kans tulla ens viikolla. Lisäksi camskilssiltä tilatut kumitkin on jo suomessa, että eiköhän tämä jo ensviikolla ole kasassa
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm To 3 Tammi 2013 - 20:50, muokattu 2 kertaa | |
| | | Aatsipoppa
Viestien lukumäärä : 141 Paikkakunta : Laitila
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 13 Huhti 2011 - 21:57 | |
| Oli kyllä aika upeeta luettavaa tää sun topic. Välillä vitutti (sun puolesta), välillä nauratti ja välillä hämmästelin että p*rkele on KOMIA bemari!! .....nii ja välillä keräilin leukaani lattialta ku se loksahti sinne. | |
| | | Egiz
Viestien lukumäärä : 299 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 13 Huhti 2011 - 22:01 | |
| - pazi88 kirjoitti:
- Talvella kissa ja koira kivasti tappeli pajalla, niin onnistuivat kaatamaan toisen vanteet betonilattialle.
Leveemmät vanteet nii ei kaadu Tällä hetkellä yks foorumin miellyttävimpiä luettavia topicceja, pointsit siitä! Eikä autokaan pahan näköinen ole | |
| | | runq
Viestien lukumäärä : 414 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 13 Huhti 2011 - 22:28 | |
| Ehkäpä komein tän mallin penari mitä on vastaan tullu! Ei tosta kohta enää mitää parannettavaa löydy. | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 13 Huhti 2011 - 22:47 | |
| - runq kirjoitti:
- Ei tosta kohta enää mitää parannettavaa löydy.
Tätä haetaan. Mut joo jäi vielä kertomatta, että viimekesänä paikallaan oli edessä 17mm spacerit, mut niitten kanssa camberi piti laittaa niin isoksi että ei pystyny edes ajamaan (tää on kummiskin käyttöauto). Niin tilasin sitten kaveriksi vielä 15mm spacerit. Lisäksi annoin vielä noi toiset sukulaiselle mukaan (töissä rautaruukilla) ja se tekee niistä niin ohuet kuin keskittävistä voi tehdä tohon etunapaan, eli jotain 11-13mm. Onpahan sit varaa hipistellä etupään fittiä kohdilleen. Takaa pitäs mennä suoraan uusilla kumeilla kohdilleen. No ei varmasti mee mun tuurilla.Perjantaina sit lisää settiä taas.
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm Pe 17 Helmi 2012 - 18:31, muokattu 1 kertaa | |
| | | runq
Viestien lukumäärä : 414 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty To 14 Huhti 2011 - 11:01 | |
| Muuten millä nuo etuvilkut on tummennettu? | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty To 14 Huhti 2011 - 13:38 | |
| - runq kirjoitti:
- Muuten millä nuo etuvilkut on tummennettu?
Tällä | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Pe 15 Huhti 2011 - 22:46 | |
| Tänään tuli pudotettua vaihdelaatikko pois paikoiltaan ja mikä kaikeksi onneksi paljastu parin tunnin operaatioksi. Eihän tuossa ollu irrotettavaa muuta kuin kardaani, pakoputki ja vaihteensiirtäjän vivut. "Pikkasen" helpompi operaatio, kuin joissain etuvetosissa, missä pitää yleensä koko keula purkaa ja yhdessä nissanissa piti konekkin laskea pois, että sai lootan irti. Kaikista eniten aikaa vei imusarjan irti ährääminen, koska näissä se on astetta monimutkasempi laitos. Tallikaveri osasi nimittäin kertoa, että toinen laturin pultti pitää irrottaa koneen puolelta eikä vaihdelaatikosta, mutta tässä uudemmassa alulohkossa se oli vaihdettu toiselle puolelle. Eihän sitä tietenkään alta nähnyt ja vasta kun imusarja oli irti huomasin tämän. Ja yllättäen eniten aikaa meni imusarjan takasin laittoon ja yksi mutteri osasi mennä hukkaan jonnekkin koneen uumeniin, ettei varmasti löydy enään. Meikästä taas todella edustava kuva, kun koitan ko. mutteria kalastaa: Maanantaina mentävä vissiin oulunpulttiin ettimään uutta... No öljynen loota saatiin kummiskin irti: Kardaanin ja vaihteensiirtäjän stefat tuosta nyt ainakin vuotaa sekä ylempi proppu, eli ne menee vaihtoon. Kytkimenkin irrottelin, kun kytkinpolin on ollut TODELLA jäykkä, mutta silti tahtoo luistaa. Itse kytkinlevy oli ikäisekseen hämmästyttävän hyvässä kunnossa, vaikka ei tällä nyt ihmeitä oo ajettukkaan: Melkeen sattu oikee aukko kameraan.Paineasetelma oli kuitenkin täysin kuoleutunut ja ei painanut levyä juuri ollenkaan. Eihän se oo ollu paikallaan ku reilu 15 vuotta . Painelaakerikin oli parhaat päivänsä nähnyt ja se oli ruostunut/kulunut niin pahasti, ettei tahtonut liikkua millään edes takas, eli ongelmien syyt selvisi. Ja kuvastakin näkee ettei kytkinakselin stefa vuotanutkaan, vaan öljy valu öljypohjan tiivisteestä laatikon kohdalta. Pitää ilmeisesti vaihtaa sekin sit samalla, kun koneeseen vaihdan öljyt. Pakoputken kolinan syy oli sitten tässä: Ei tälläkertaa tän kummempaa. Uusia kumeja odotellaan edelleen...
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm To 6 Joulu 2012 - 21:47, muokattu 1 kertaa | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 18 Huhti 2011 - 21:08 | |
| DHL:n mies kävi tänään Hetihän ne piti saada vanteille, niin menin sitten rengasheikille kyselemään asennusta. Meinasivat heti ettei onnistukkaan, kun on kiirettä niin paljon. Pikkuvelikin tuli vielä 100km päästä noita omiaan hakemaan ja sille ois ollu turha reissu, jos ei saa kumeja alle. Manasin sitä sitten siinä pihalla, niin eiköhän joku pomo tullu siihen kyselemään mikä on ongelmana. Siinä sit selitin, niin eiköhän se viittonu jostain nurkan takaa pari tyyppiä tupakilta, että pistäkäähän pojat kumit vanteille Meinasivat kyllä meikäläisen kumi/vanne yhdistelmästä ökistä, että liian matalat/kapeat jne. mut kyllä ne päälle laitettiin. Omasta mielestä tuli just hyvä pikkuveny ja kerrankin ei näytä kumit pullalta: Edessä ja takana on veilä saman verran: Meinasin jo noita hipelöidä alle, mutta en vielä jaksanukkaan, kun kummiskin joutuu käyttää poisa katsastusta varten. Niin ja lisäksi sain spaceritkin koneistuksesta sekä uuden kytkimen: Jospa vaikka huomenna pääsis kasaileen auton loppuun...
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm To 3 Tammi 2013 - 20:52, muokattu 2 kertaa | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty | |
| |
| | | | pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |