Terve kaikille.
Pitkään itänyt haave on toteutumassa, eli mk1 4 ovinen jetta on haettu jo muutama kuukausi sitten ajamalla Kokkolasta Jak3 oli kaverina hakemassa. Edellinen yksilö vuosia sitten oli niin mätö ettei uusia pohjapeltejäkään saanu mihinkään hitsattua kiinni, mutta tämä oli jo kaliiberia parempi.
Mittarissa keveät 421tkm. Mutta kone hieman ennen kilpien luovutusta käytetty koneistamolla, jolloin tehty täys remontti. Auton pohja on myös tervattu silloin tällöin, joten ruostetta / reikiä ei hirveästi ollut, mitä nyt vakio paikoissa etulattioiden ja helman välissä, sekä takakaarissa koko kantti ruostunu poies.
Ostaessa autossa oli jarrut
"hieman" jumissa, joten vaihdettiin hakupaikalla autoon mk2:sen GTI:n jarrut, kuitenkin kotia päästyäni vaihoin takajarrut toimiviin rumpujarruihin, kun tuo GTI:n takajarrut pakkas kuseen nesteet pihalle joka raosta, eikä löytyny heti mistään 16V sciroccon käkkärivaijereita.
Valoissa oli myöskin hieman häikkää, nämä ongelmat selvisi kuitenkin kohtuu helpolla kun eka purkas jätesäkillisen kaikennäköisiä virityksiä poies. Vakio johtosarjan kautta kaikki alkoi toimimaan suht näppärästi, pienen kosketushäiriöiden poistamisen jälkeen.
Visioita on tietty niin paljon ettei mitään tolkkua enää, kuitenkin jos nyt ensin sain vaikka kilpien väliin niin sitte vois suunnitella hieman lissää.
Teknistä dataa tämän hetkisestä tilanteesta:
- 1.6 imu dieseli
- 4 lovinen loota
- Musta LX sisusta
- Kaikki kromit mitä näissä on ollu
- Vetokoukku
- 239:sit mk2 GTI:n etujarrut
- Racelandin coilit
-
Hankitut lisävarusteet:
-
1.9 tdi 1z tekniikka kaikkine romuineen
Seat Toledosta- Racelandin alusta
- Joku dorka myi sitte mulle kivat 108 jaolla olevat
vanteet 100 jakosina
Hankinnassa(eli saa tarjota):
- Etu- ja takakallistuksen vakaajat kiluineen
- mk2 / mk3 GTI etujakkarat, mielellään tummat
- Reijätön etupuskuri tupla kromeilla
- 15" komeat ykköseen sopivat vanteet(Vw estorilit hommattu, mutta voi silti tarjota tai ehdotella mitä pitäs pistää)
- 02a:sen kannakkeet ykköseen sovittamiseksi
- Ulkosäätöset mk1:sen pikkupeilit, eli ne ohuet. Joko mustat tai kromiset
- 02a:han vaijerikytkin kitti, tämähän kävi umpikeulapasuunasta tai portterista
- Toiset takavalot värjäystä varten.
Osia mitä jääny yli(eli myynnissä):
- 1.8 GU kone sähköineen ja kiluineen mk2:seen / myöhäisen ajan ykkösiin.
- nuo 108 jakoset 14"set vanteet
- etusisälokarit, muoviset
- ehkä levytakajarrut, jos joku tarvii. Uusilla laakereilla, levyillä ja paloilla.
Kuvia hakureissulta:
sivu kuva Kuva kaarilevikkeiden poiston jälkeen
Oikea
takakaari,
etukaari, vasen
takakaari ja
etukaari ennen remonttia. Takakaaret korjasin, siten ettei niihin tullut ollenkaan kanttia, vaan sisä ja ulkolokari on hitsattu yhteen kokomatkalta ja päälle happopohjat ja sitten muovikaaret koriliimalla sen päälle. Menee kohtuu leveä vanne
Vararengas kotelostakin löytyi
reikäKuva
ennen ja
jälkeen kuumailmapuhaltimen.
Sisustan pesun jälkeen
1 2 ja
3ja
toinenTässä vähän huikean neljän päivän kesäloman tulosta
Romut rivissä. Ja tuo punanen ois kaupan jos joku tarvii, vaihan siihen tuon etulipan ennen myyntiä.
Ja muutama vielä
1,
2 ja
3Renkaatkin on jo tilattu koossa 175/50 15" ja kaiken näköstä kilkettä on tulossa taas ympäriinsä...
Tuossa kerkesin huikeilla neljän päivän vapailla tosiaan jettaan vaihtaa ton racelandin alle, vetarinsuojakumin vaihtaa, jarruihin vaihtaa nesteet ja ilmata, etutukivarsien puslat vaihtaa, sisustan kasata ja pikkasen maalipintaa fixata. Ja golffista kiristää takapään laakerit, jonka jälkeen heitti vetelemästä...
Ja vielä
GU-kone kaupanJa
kolffi kaupan