No nyt! Tehdäänpä souruumitopicci omasta autosta, kun sopivasti on luppoaikaa (kortti pois). EDIT: ja vaihtelua ainasiin VAG-"autoihin".
Aikalailla karvalakkimallin BMW E30 cabrio vuodelta -90, viimeisiä tehtaalta rullanneita peltipuskureilla varustettuja yksilöitä. Värinä schwarz ja sisustakin jatkaa samaa jätesäkkimustaa linjaa eli paras mahdollinen yhdistelmä, koneena väkivahva M20B20 eli pikkukutonen. Mulla auto on ollut alkukesästä -08 ja pienillä hillityillä muutoksilla on menty.
Lähtötilanne oli tämä, otettu oston jälkeisenä päivänä:
Eli alla oli joku halppisalusta, jolla mentiin kesät -08 ja -09. Vanteet oli nuo kaksi kesää alla, MiMin jotkut rimpulat 7*15 ET13. Jälkimmäisenä kesänä jäi ajelut vähän vähemmälle kun ekana räjähti katalysaattori (uusi tuli Saksasta) ja kun auto oli saatu iskuun niin pakkohan sillä oli pistää kumit katuun ja sitten levis lukkoperä. Ja kun auto oli telakalla, hommasin originaalit M-Tech 1 etu- sekä takahelman ja ympäri autoa tuli tummaa valoa, taakse tosin paukulla
Ja tässä kesältä -09 pari kuvaa, kun autokin rokkasi:
Toissa talvena sain viimeinkin hommattua ne ainoat oikeat vanteet tähän, BBS RS:sät, joista joutu köyhtyy sen 400 euroa, ujoilla spekseillä eli 8*16 ja rengastus 205/40. Ainoa huono puoli vanteissa oli jako 5*120 mut adapterit löyty onneksi ihan Suomesta ja ihan inhimmilliseen hintaan. Lätyt eessä 20 milliä ja takana 25 milliä, aiheuttaa sen että raapiraapi takana törkeesti ennen rullausta. Raapii kyllä vieläkin mutten ole vaan jaksanut vielä tehdä asialle sen kummempaa. Toki vanteet piti käydä puhalluttaa ja maalauttaa hittivärillä eli jollain kultaisen sävyllä. Sitten vinksahti päässä että korisarja pois koska sivuhelmat puuttuu ja omaan silmään toimii huomattavasti paremmin tuolla pelkällä etuhelman pikkulipalla. Talven aikana myös vaihtui alusta, iskareiksi tuli Bilsteinin B8:t ja oli merkkiä "jotkut", joilla ei stancea saatu ikinä kohdilleen. Katto ja penkit hierottiin talven aikana ihan yllättävän nättiin kuntoon, ottaa huomioon 20 vuotta vanhat kovettuneet koppurat.
Tällaisena se tuli tallista ulos kesälle 2010:
Viime kesänä ei tarvinnut muutakuin keskittyä ajamaan, auto toimi kuin unelma.
Talvi taas iski päälle ja projektiksi joutui taas perä ja myös vetarit tällä kertaa. Tosin käytetyt vetarit jotka hommasin, rutisee taas, perä paukutti muuten vaan. Viimein tuli ostettua kunnon jouset kun tilasin Saksasta AP Sportfahrwerken jouset, joista tosin piti laikkaa puoltoista kierrosta pois kun keuli todella pahasti. Ja myös originaalit takavalot saatiin vaihdettua paukulla tummennettujen paikalle, koska joka kerta ne irvisti silmään.
Ja taas tänä kesänä on ollut kovaa ajoa, tosin nyt tuo kortti on paremmassa tallessa niin ei tarvii hirveästi enää tänä kesänä huristella. Vielä loppuun sokerina pohjalla kuvat avt0matin ottamana, josko niitä nyt sais lisääkin?
Näihin kuviin ja tunnelmiin, kyllä mua silti näkee tällä ajelee tänä kesänä