| mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td | |
|
+18pahe Maskotti JTG Fendel Arttemi Mro jeQQ Juzzis TomVi temee -dtk- Pyrde vildur henkkasavosta Pekkiis toni mustonenj Bäkström 22 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Bäkström
Viestien lukumäärä : 1097 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td La 20 Elo 2011 - 12:26 | |
| Eli työn alla nyt caddy, jotain on selvitelty tekniikanvaihdosta, mutta teen nyt topicin jossa voi pohtia asiaa, ei tarvi omaa projektitopicia tukkia.
Eli mistä aloittaisi.. No caddyhän on sillä samalla tekniikalla kun suurin osa caddyistä, vm87 1.6d ja 4v loota, ajettu joku 600-700tkm? Syö öljyä ja vaihteiston välitys on aika lyhyt..
Tekniikanluovuttajana minulla on vm86 vw golf gtd n.300tkm, 5v loota, todella pitkän tuntuisilla välityksillä, eli sopivilla, tuntuu liikkuvan suht kivasti, mutta tyhjäkäynnillä armoton tärräys, kaksoismassa mennyt tai moottorin kannakkeet loppu?
Itse koneen vaihtoon: Käsittääkseni aika bolt-on sähköt/vaijerit. Pakoputki ei ongelma. Cooleri tietysti keulille, pumppuun nestepäätä jne mut ne opiskelen myöhemmin
Mietinnän kohteet: -Täytyykö muokata vaihde-vipuja? Molemmissa on vaihteet vivuilla ja kytkin vaijerilla.
-Vetarit? Käykö suoraan vai miksi olen nähnyt jotain hitsattuja vetareita netissä?
-Koneen kannakkeet? 5v lootan kannake 4v:tä erilainen? Saako näitä helposti vai onko paras väsää itse?
-Apurunko taitaa olla myös bolt-on, se on golffissa uusittu joten käytän sitä.
Onko jotain muuta mihin kannattaa varautua?
| |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td La 20 Elo 2011 - 13:36 | |
| vaihdevivustosta riittää yhden palikan jatkaminen. http://www.4crawler.com/Diesel/ForSale/Images/shiftkit_11.gif2 tuuman latikka pätkä väliin (kuvassa siis vasemmassa reunassa, A on vanha paikka ja B uusi. Ja auton alta pikku slaissi tarvittaessa pois: Vanhat vetarit pitäs käydä, joten käytä niitä. 5v laatikon päätykannake sinun täytyy tehdä itse, eli leikkaa ja liimaa noiden kahden laatikon kannakkeista yksi. | |
|
| |
Bäkström
Viestien lukumäärä : 1097 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td La 20 Elo 2011 - 14:10 | |
| Helppoa ja yksinkertaista, kiitos paljon! | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td La 20 Elo 2011 - 14:29 | |
| Laatikoissa on kahta eri kokosta vetarin laippaa. En tosin oo varma onko kaikissa 5-vaihteisissa se isompi. Elikä 90mm ja 100mm. Luultavasti joudut nelilovisesta siirtää pienemmät uuteen ja näin ollen saat caddyn omat vetarit paikalleen. Siihen en ota kantaa sopiiko kakkikset vetarit ykköseen. En usko.
Ykkösessä ei oo erillistä apurunkoa. Kakkakopasta en muista, mut tuosta kysymyksestä päätellen se on irrotettava. | |
|
| |
Pekkiis
Viestien lukumäärä : 296 Paikkakunta : Kuivaniemi
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td La 20 Elo 2011 - 15:29 | |
| Noista koneen kannakkeista, eli ainakin laatikon päässä erilainen. Suht helppo tehä ite kun käyttää vähän osia siitä alkuperäisestä. Etummainen kannake pitäisi käydä caddystä suoraan (ainakin 1.9td:seen kävi). Tuleeko tuossa td:ssä sinne jakopään "alle" se yksi kiinni? Vai onko jossain siellä alempana koneessa? Jos ei niin caddyn 1.6D;stä se. Ja ihan takimmainen kannake caddystä. | |
|
| |
Bäkström
Viestien lukumäärä : 1097 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td La 20 Elo 2011 - 18:22 | |
| - toni kirjoitti:
Ykkösessä ei oo erillistä apurunkoa. Kakkakopasta en muista, mut tuosta kysymyksestä päätellen se on irrotettava. No sitte, mul oli joku käsitys että 1-2 ja 3 ois kaikis samal taval apurunko, eli ei muutaku kone ylöspäin irti, noihan tulee vissii lootanki kans kivuttomast? Kiitokset viisaammille, tämähän etenee jo koval vauhdilla! | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td La 20 Elo 2011 - 21:35 | |
| - Bäkström kirjoitti:
- eli ei muutaku kone ylöspäin irti, noihan tulee vissii lootanki kans kivuttomast?
Hiukan pystyssä ku ottaa ni mahtuu. Tai en mä tiedä tosta 4-lovisesta onko se hiukan lyhempi, mut ainakin takaspäin uudella lootalla pitää laittaa hiukan pystyssä. | |
|
| |
henkkasavosta
Viestien lukumäärä : 82 Paikkakunta : Olavinlinnan naapurissa Muut : Yksi-, kaksi- ja kolmeosaisia
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td La 20 Elo 2011 - 21:37 | |
| - Bäkström kirjoitti:
No sitte, mul oli joku käsitys että 1-2 ja 3 ois kaikis samal taval apurunko, eli ei muutaku kone ylöspäin irti, noihan tulee vissii lootanki kans kivuttomast?
Kakkosesta lähtee nätisti pakettina yläkautta. Ykkösen kone lähtee paljon nätimmin pakettina alakautta. Yläkautta joutuu ykkösen pakettia pujottelemaan inhottavasti. Ja Toni on oikeassa, kakkosen vetarit on liian pitkät. Kaikkeen muuhun jo vissiin vastattiin. | |
|
| |
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Su 21 Elo 2011 - 15:47 | |
| - henkkasavosta kirjoitti:
- Bäkström kirjoitti:
No sitte, mul oli joku käsitys että 1-2 ja 3 ois kaikis samal taval apurunko, eli ei muutaku kone ylöspäin irti, noihan tulee vissii lootanki kans kivuttomast?
Kakkosesta lähtee nätisti pakettina yläkautta. Ykkösen kone lähtee paljon nätimmin pakettina alakautta. Yläkautta joutuu ykkösen pakettia pujottelemaan inhottavasti. Ja Toni on oikeassa, kakkosen vetarit on liian pitkät.
Kaikkeen muuhun jo vissiin vastattiin. Kakkosesta keula irti, eli lukkopelti yms.. helpottaa iha saatanasti purkua ja koneen irrotusta. Ite kans irrottanu omasta caddystä koneen nyt pari kertaa alakautta, paljo helpompi ku varsinki se jakopään kannake tykkää vittuilla aika paljo. | |
|
| |
Pyrde
Viestien lukumäärä : 149 Paikkakunta : Pirkkala Muut : Suzuki PV -85
KTM 990 Adv Dakar -11
Harley FXBB -18
Harley FXR -94
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Su 21 Elo 2011 - 17:35 | |
| Itellä ei Cädiä, mut mk1 ja d->td.
Eli ykkös Jetta, alunperin 1.6d + 5v lootalla (-82). Hommasin -90 G2 1.6td:n ja vissiin -86(?) G2 5v lootan (pierupurkillisesta motista, ei ehkä järkevin vaihtoehto välitysten kannalta.. mut ihasama). Yläkautta upotin konehuoneeseen, vähän saa taiteilla ja käyttää voimasanoja.
MUTTA. Luulenko väärin vai oonko muuten vaa hukassa ku ei näyttäis paketti mahtuvan iha hyvin sinne? Laatikon päätykannake pultattu kii ja jakopäänkotelo koskettaa ykkösen konehuoneessa olevaan kannattimen paikkaan? Uppaan kuvia kuha kerkeen, nii näkee vähä mitä meinaan.
Tajusinko ny vildurin tekstistä, et jos sen koneen laittaa alakautta hollille, nii se istuu sinne paremmin? | |
|
| |
-dtk-
Viestien lukumäärä : 464 Muut : jetta mk1
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Su 21 Elo 2011 - 20:20 | |
| ^ ite ainakin omas ykkös jetassa yritin laittaa 1.6td lohko+ toledon 5vlatiikkoo yläkautta nii sitä ei saanu ees taitetuu yläkaittu vaikka kuinka yritti mut sit ku sen laitto alakaitta nii meni ns. heittämällä eikä ottanut mistään kiinni, eikä tarvinnu käyttää voimaanoja | |
|
| |
temee
Viestien lukumäärä : 333 Paikkakunta : Vanda Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td To 1 Syys 2011 - 7:18 | |
| Niin ja jollei nyt vielä ole selvinnyt niin mitään kaksoismassavauhtistahan tuon ikäisissä vehkeissä ei ole. (-->'97 tms.) | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td To 1 Syys 2011 - 15:52 | |
| Tähän samaan aiheeseen sopii kysymys, että kannattaako tollasta vapari 1.6d lähteä ahtamaan remmillä? | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td To 1 Syys 2011 - 16:02 | |
| Ja erooko 1.6D ja 1.6TD muuten ku pakosarjasta? Onko pumpuissa nyt eroa vaiko ei? Sisukset? Kanget, männät, kansi? Melkein vois tosta koneesta muuten tehdä, mutta kun pitäis olla auto ajossa joka päivä. Siihen taas menee monta viikkoa kun sitä rupee rakentelemaan. Saa tarjota jotain TD-varaosa-autoja tai kokonaisia koneita. 1.6 ja 1.9 kelpuutetaan molemmat. | |
|
| |
temee
Viestien lukumäärä : 333 Paikkakunta : Vanda Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Su 4 Syys 2011 - 13:01 | |
| orkkis TD:ssä on lohkossa öljyruiskut, muuten samaa kauraa. syöttöpumppu on eri mallia. | |
|
| |
Pyrde
Viestien lukumäärä : 149 Paikkakunta : Pirkkala Muut : Suzuki PV -85
KTM 990 Adv Dakar -11
Harley FXBB -18
Harley FXR -94
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ma 5 Syys 2011 - 22:55 | |
| Jos kellään/kenenkää naapurin sukulaisella on ykkös koppasen 1.6d/td:n jakopään puoleista kokonaista koneen kannaketta ylimääräsenä, niin mulle saa tarjota! Tai edes melkein kokonaista! Tai edes päiväks lainaan, nii otan mittoja ja teen ite. Vähän on kiven alla. Ja laatikon taakse tulevaa kannaketta saa myös tarjota | |
|
| |
Bäkström
Viestien lukumäärä : 1097 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ma 5 Syys 2011 - 23:11 | |
| Joo tästä on tullut nyt jotai lueskeltua, eli toni, ekotd koneissa ei ole ahdonalaista syötönsäätöä, joka nyt on ihan ehoton, eli kannattaa näitä vanhempia katsella, eikös ventot/passatit yleensä ole ekotd?
Ja viritysaihiona käsittääkseni 1.6 kone parempi, siihen 1.9:n kansi päälle ja...
Virittelyyn liittyen: Ostin itselleni 3.0 turbodiesl. mersun ahtimen eli kkk26, kuulemma ihan käypänen tuohon 1.6 koneeseen.. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ma 5 Syys 2011 - 23:32 | |
| Temeelle kiitos noista ja bäkkärille kans.
Öö, tota. Kolmosessahan on TD:tä ja TDI:tä? Siinäkö kohtaa se ekoero menee? Mulla on kyllä sellanen mielikuva et olisin just kattonu jotain TDI:tä, jossa vartavasten luki tyyliin "ei ekodiesel".
Ei mulla varsinainen virityshalu ole tällä hetkellä, mut oishan sellaset perussysteemit ihan jees ja miksei sitte samalla isompaa hyrrääkin. Katotaan nyt saanko ikinä mitään aikaseks ja mitä sattuu käsiin. Jostain syystä oon lähinnä noita vanhoja ykskutosia koittanu kattella. | |
|
| |
Juzzis
Viestien lukumäärä : 269 Paikkakunta : Vihti
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ma 5 Syys 2011 - 23:50 | |
| Kyllä ne kaikki eko-td:t on nimenomaan TD, ei TDI. Sekä erona nimenomaan tuo bäkkärin mainitsema ahdonalainen syötönsäätö. Noi vanhemmat TD:t on siitä mukavia verrattuna tuohon uudempaan TDIhin kun on mekaanisella pumpulla niin helppo värkätä kotikonstein, eikä tarvi käyttää ohjelmoitavana aina säätöjen jälkeen.. - Bäkström kirjoitti:
- eikös ventot/passatit yleensä ole ekotd?
Passatteja on ainakin aika paljon ei-eko, mutta noi ventot tuppaa yleensä olemaan eko-td. - ajovalo.net/golf/vento kirjoitti:
- Dieseleistä Suomessa oli tarjolla vain 75-hevosvoimainen Eko-TD.
Eko-malliseen saa myös vaihdettua ei-eko-mallin syöttöpumpun niin saa sen ahdonalaisen syötönsäädön lisäksi siihen. Ei muistaakseni vaadi muuta kuin sen pumpun vaihdon, sekä ahtopaineletkun ohjaamaan sitä. Viisaammat korjatkoon jos muistan väärin.
Viimeinen muokkaaja, Juzzis pvm Ma 5 Syys 2011 - 23:56, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ma 5 Syys 2011 - 23:56 | |
| emmä mitään mistään tiedä mutta omat vento eko-td:t (75hv) on ainaki ahdonalaisella syötöllä varustetulla pumpulla olleet jo tehtaalta lähtiessä. toki niitä on myös ilman.
e: tuoreudesta en tiiä, mulla ainakin ollu -96 ja -97 vuotisissa kummassaki.. ja farkku -99 mk3 oli myöskin.
Viimeinen muokkaaja, mustonenj pvm Ti 6 Syys 2011 - 0:43, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
jeQQ
Viestien lukumäärä : 1241 Paikkakunta : Hki
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ti 6 Syys 2011 - 0:29 | |
| Joo se on kyllä fifti siksti, miten noita pumppuja noissa on. AAZ on kylläkin ihan kiva kone. Mekaniikka tuo runsailla kilometreillä omat huolensa, kuten perinteinen kaasuakselin holkin kuluminen. Tarkkaa hommaa sen vaihto, yhden pumpun paskonut itse kokeilemalla.
Aazissa kun pitää kunkkupultista huolen, niin riittää aika pitkälle.. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ti 6 Syys 2011 - 0:38 | |
| Tuoreemmissa 1.9 TD koneissa ei tuota ahdonalasta ole kovinkaan monessa. Ahtokaran muokkaus ja pieni ahtojen nosto tuo jo perus AAZ koneeseen ihan eri elämää, ja kuitenkin katsastukseen helppo saada päästöt kuntoon. Niin ja tuo surullisen kuuluisa kunkkupultti kannattaa sillontällön tarkistaa, ihan vaan varmuuden vuoksi Edit: JeQQ juu kyl voi paineita ottaa.. kaveril oli autogaugen mittarin mukaan 1.5bar paineet, hienosti veti jonkin aikaa.. Sellanen 1.2bar vois olla sellanen iha sopiva ahdistus, tosin meinaa pakopaineet kohota vakioahtimella jos ei kattia tyhjennä.
Viimeinen muokkaaja, Mro pvm Ti 6 Syys 2011 - 11:43, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Juzzis
Viestien lukumäärä : 269 Paikkakunta : Vihti
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ti 6 Syys 2011 - 0:53 | |
| - mustonenj kirjoitti:
- e: tuoreudesta en tiiä, mulla ainakin ollu -96 ja -97 vuotisissa kummassaki.. ja farkku -99 mk3 oli myöskin.
Jees, tarkotin tolla uudemmalla sitä, että toi TDI-malli tuli vasta myöhemmin kuvioihin (96?) ja TD vanhempi malli siis. En muistanutkaan, että noita oli myös eko-malleja ahdonalaisella syötöllä, omat ollu kaikki ei-eko-malleja.. - Mro kirjoitti:
- Ahtokaran muokkaus ja pieni ahtojen nosto tuo jo perus AAZ koneeseen ihan eri elämää, ja kuitenkin katsastukseen helppo saada päästöt kuntoon. Niin ja tuo surullisen kuuluisa kunkkupultti kannattaa sillontällön tarkistaa, ihan vaan varmuuden vuoksi
Juurikin näin Ja tästä on sitten helppo jatkaa isommalla turbolla ja välijäähyllä yms, riippuen miten kiinnostaa.. | |
|
| |
jeQQ
Viestien lukumäärä : 1241 Paikkakunta : Hki
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ti 6 Syys 2011 - 11:05 | |
| Joo ja kyllä vakioturbostakin voi paldiarallaa sen barin ottaa ulos. | |
|
| |
Arttemi
Viestien lukumäärä : 234 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ti 6 Syys 2011 - 16:26 | |
| Eipä paljoa ole järkeä, pakopaineet ja lämmöt on jotain huhhuh. | |
|
| |
temee
Viestien lukumäärä : 333 Paikkakunta : Vanda Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td La 10 Syys 2011 - 6:44 | |
| - Bäkström kirjoitti:
- Joo tästä on tullut nyt jotai lueskeltua, eli toni, ekotd koneissa ei ole ahdonalaista syötönsäätöä, joka nyt on ihan ehoton, eli kannattaa näitä vanhempia katsella, eikös ventot/passatit yleensä ole ekotd?
Niinku mustonen jo mainitsi niin eiiii aivan. Useasti toki Golf ja Vento nimetty "ekotd" mutta ei se nimitys oikeastaan mitään merkkaa. tuntunu olevan vähän arpapeliä että mitä saastelaitteita sieltä pellin alta löytyy noissa. Eikä se LDA:n puute mikään kuolemanvakava juttu oo jos ei ole aikeissa tehdä perussäätöä isompaa. Varsinaisessa virityskäytössä(tähän lasketaan isompi turbo) toki ehdoton. Ja ainahan sen pumpun voi sitten jälkeenpäin vaihtaa oikeanlaiseen. Ite jos olisin ykkösen keulalle moottoria päivittämässä niin AAZin mä sinne laittasin. samalla vaivalla uppoo kun 1.6 ja vakio-osin saa semmosen suorituskyvyn että liikenteen mukana pysyy. Kolmoskorin dieseleitähän on kolmenlaista. Vapaasti hengittävä, mekaaninen etukammio 1.9 (1Y) (rare shit ) Ahdettu mekaaninen etukammio (AAZ) Sähkösesti ohjattu suoraruisku (1Z, AFN) '96 --> AAZissa on tullu vastaan kolmenlaista pumppua. Täysin ekomalli missä ei oo LDA:ta ollenkaan, "feikki-LDA:n" omaava, ja oikea LDA:llinen. (LDA as in ahdonalainen rikastus) Ja vailla mitään logiikkaa, ihan ristiin noita pumppuja on tuntunut olevan, tosin uudemmista useammin löytyy se oikea Ekomalli ilman mitään ylimäärästä. Ekomallin pumppu on pienempi, ei ole kalvorasiaa kannessa. "feikki-LDA" -mallissa on sit kannessa kalvorasia, mutta sisältö on umpitavaraa, ja viimeisessä kalvorasian kannen alta paljastuu ahtorikastuksen kara. Mitään kantaa en ota tohon 1.6 vs. 1.9 virityspotentiaaliin. vakiokuntoiseen AAZiin tehtävät perustoimenpiteet: 1) Syöttöruuvin pyörittely kohdilleen. Mielellään jonkun verran taaksepäin siitä rajasta että jää kierrokset kantamaan. -liika on liikaa ja se vaan kasvattaa kannen lämpökuormaa turhaan 2) Ahtokaran muokkaus, prikka pois rajoittamasta liikettä ja karaan jäykempi jousi. Orkkis pohjaa 0.4barissa. -turha syöttää älyttömästi soppaa jos ei tule riittävästi ilmaa. 3) Hukkaportin tangon räpeltäminen. 0.9bar on aikalailla maksimit mitä vakioahtimella viitsii ottaa, varsinkin ilman cooleria. ja tietty myös pakopaine nousee ihan liiaksi, ei todellakaan suositeltavaa. 4) coolerin asennus. mk4 tdi:stä löytyy hyviä oem-osia jolla voi asennusta helpottaa. 5) pakoputkistosta liiat tukkoiset vaimentajat pois ja katalysaattori pois. inssi saattaa leimalla kuitenkin vaatia jotain katin näköistä sinne, sisällön ei tarvitse olla alkuperäinen, päästötestissä sen poissaolo ei näy. tai saattaa oikeastaan näkyäkin, pienempinä päästöinä koska katti ei kerää kaikkea nokea mikä sitten testattaessa lähtee liikkeelle ja kasvattaa lukemia. fiksu jätkä tekee korvausputken ja kemppaa katin kuoret ympärille, ei mee virtaukset sekaisin ja inssi tykkää kun siellä on "katalysaattori". Enkä voi riittävästi korostaa syöttöpumpun oikeaa ajoitusta. Heittokellohommia, mutta sen duunin arvoista. Disclaimer: em. asiat perustuvat omiin mielipiteisiin ja omiin kokemuksiin. kaikki omalla vastuulla. jos et osaa ja arveluttaa säätäminen ni jätä tekemättä. ohhoh, tulipas seinän verran tekstiä | |
|
| |
Fendel
Viestien lukumäärä : 15 Paikkakunta : Rovaniemi / Oulu
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Su 25 Syys 2011 - 22:30 | |
| temee:llä tuntuu olevan tietoa näistä niin pitääpä kysyä täältäkin tuosta kytkimestä. Itellä kans 1.6td t3 ahtimella ja ahtopaineet max 0.9, syöttöjä jonkuverran sinetti kuiten paikoillaan. Kolmoselta eteenpäin lipsuu joka vaihteella ja epäilen että kytkin ui öljykylvyssä. Nyt mietinki että mitä tilalle? Tilatakko saksanmaalta halvalla orkkis paketti vai mikä edullinen je kestävä? 210mm kyseessä | |
|
| |
Pekkiis
Viestien lukumäärä : 296 Paikkakunta : Kuivaniemi
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ma 26 Syys 2011 - 8:24 | |
| Eikö uus vakiopaketti kestä vähääkään? Itellä 1.9td:ssä joku motonetin mikä sattu löytymään kytkinpaketti, ja reilu kymppitonni ajettu. Ei merkkejä luistamisesta. Ja piristyksiä nyt 0.9 ahtoja ja syöttöä jonkuverran. | |
|
| |
Fendel
Viestien lukumäärä : 15 Paikkakunta : Rovaniemi / Oulu
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ma 26 Syys 2011 - 9:52 | |
| - Pekkiis kirjoitti:
- Eikö uus vakiopaketti kestä vähääkään? Itellä 1.9td:ssä joku motonetin mikä sattu löytymään kytkinpaketti, ja reilu kymppitonni ajettu. Ei merkkejä luistamisesta. Ja piristyksiä nyt 0.9 ahtoja ja syöttöä jonkuverran.
No tuo vähän kysymysmerkki että kestääkö vai ei ja sillä mietinki että kannattaako tuota 1.9td/1.6td (210mm) vakio pakettia laittaa, jokku tuntuu ajelevan vielä isoimmilaki paineilla ja syötöillä eikä mitään ongelmaa ole ollut. Täälläpäin yhellä kaverilla kakkis millä ajaa rallia/varttimailia ja ahot 2.2 jatkuvana. 1.8 pensan kytkin sillä ja ei muka luista | |
|
| |
Bäkström
Viestien lukumäärä : 1097 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ti 27 Syys 2011 - 22:20 | |
| Noniin, tuli nyppästyä kansi ylös turbodiesl koneesta, halkeamia venttiilien välissä, onko tämä siis entinen?
Mikä on sitten vaparin ja ahdetun kannen ero? | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td | |
| |
|
| |
| mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td | |
|