| mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td | |
|
+18pahe Maskotti JTG Fendel Arttemi Mro jeQQ Juzzis TomVi temee -dtk- Pyrde vildur henkkasavosta Pekkiis toni mustonenj Bäkström 22 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Fendel
Viestien lukumäärä : 15 Paikkakunta : Rovaniemi / Oulu
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ti 27 Syys 2011 - 22:43 | |
| - Bäkström kirjoitti:
- Noniin, tuli nyppästyä kansi ylös turbodiesl koneesta, halkeamia venttiilien välissä, onko tämä siis entinen?
Mikä on sitten vaparin ja ahdetun kannen ero? Vaparin ja ahdetun kannen erosta ei tietoa, mutta näissä on aina halkeamat venttiilien välissä. | |
|
| |
Bäkström
Viestien lukumäärä : 1097 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ti 27 Syys 2011 - 22:57 | |
| - Fendel kirjoitti:
- Bäkström kirjoitti:
- Noniin, tuli nyppästyä kansi ylös turbodiesl koneesta, halkeamia venttiilien välissä, onko tämä siis entinen?
Mikä on sitten vaparin ja ahdetun kannen ero? Vaparin ja ahdetun kannen erosta ei tietoa, mutta näissä on aina halkeamat venttiilien välissä. Onko mahdollista että se halkeama olisi yhteydessä jäähdytinnesteisiin? Oli nimittäin aika ankarasti öljyä veden seassa, ja kannentiiviste ei suuremmin näyttänyt olevan paskana, vaikka kyllä ulospäin lohkon kylkeen öljyä laski? | |
|
| |
temee
Viestien lukumäärä : 333 Paikkakunta : Vanda Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ke 28 Syys 2011 - 22:54 | |
| Kytkimistä en kyllä osaa sanoa, en oo koskaan tutustunu tarkemmin. Sachsilta joku HD-setti? emt. Vildurillahan oli sama homma ja sama kokoonpanokin omassa Caddyssä ja siihen tais tulla joku "hieman-normaalia-parempi". Ei tosin mitään muistikuvaa mikä.
En muista onks mk2:ssä (josta kone oli peräisin?) sitä öljyn/vedensekotinta eli suodatinjalkaa josta vesi kulkee läpi. Jos on niin siitä nyt on varmaan sisuskalut mädäntyny ja sen takia sotkee liemet. Muussa tapauksessa kiinnittäisin huomiota siihen kanteen/pahviin ja ottaisin tarkempaan syyniin. | |
|
| |
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td To 29 Syys 2011 - 0:30 | |
| mjooh. mul on sachsin heavyduty mallin 210mm kykä. en oo viel päässy kokeilee kuinka pitää mut ainaki vakio tehoisen pitäis kestää vallan mainiosti.
Taitaa olla kakkiksissa kaikissa diisseleissä tuo veden ja öljyn sekottaja suodatinjalassa. ja melkeen jokasessa diisselissä venttiilien välit halki, mun caddyssäki on ja iha hyvin pelittää eikä sekota nesteitä. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Pe 14 Loka 2011 - 21:25 | |
| Tuotaaa, nyt on sellanen fiilis, etten jaksa olla normaalinkaan vertaa omatoiminen. Tästä siis seuraa kysymyksiä.
Ostin ohimennen 1.9TD:n. Mun järjen mukaan se on aaz (en ehtiny vielä tutkimaan lohkoa sen paremmin), vai onko niitä edes muita 55kW malleja?
Sain katsastusta varten kuitin ja kopion rekisteriotteesta. Jotain muutakin tarvittiin, mutta mitä? Joku todistus maahantuojalta, vastaavuustodistus vai mikä? Mitä tulee tulla ilmi? Jarrujuttuja, muuta? ¨
Rekisteriotteessa lukee että tää ko. toledo, josta kone on, on varustettu katilla. Miten tää nyt meni, pitääkö se katti olla myös siinä autossa johon kone laitetaan, vai meneekö päästöt sun muut sen mukaan mitä vuosimalli vaatii?
Jos vaatii katin, niin onko se nyt oikeesti niin että rekisteriotekin tarvitaan katsastuksessa, vai piilotanko sen hyvin mielin, enkä kerro edes koko katista?
Öljypohja ja loiskelevy puuttuu, koska se on ollu kiinni portterissa viimeks, eikä sillä metrin korkusella tehny mitään. Mistä uus? Motonetistä jaksoin kattoa, eikä ollu. Jooo, marmorilta tietty, mut sehän on toki joku saatanan kallis.
Kytkin ja vauhtipyöräkin puuttuu. Sopiiko vauhtis tosta paikallaan olevasta ykskutosesta diisselistä? Kytkimestä olikin yllä jotain juttua. Nekin taitaa mennä ristiin 1.6 ja 1.9? Jos auttaa yhtään, niin laatikoksi tulee 5v 020 ja perus savutusviritykset.
Jos on jotain muuta huomioitavaa, niin antaa tulla. Pitäis nyt hommata tarvittavat osat kerralla, et sais purkamisen jälkeen vehkeet järkiajassa takas nippuun. | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Pe 14 Loka 2011 - 21:31 | |
| - toni kirjoitti:
- Tuotaaa, nyt on sellanen fiilis, etten jaksa olla normaalinkaan vertaa omatoiminen. Tästä siis seuraa kysymyksiä.
Ostin ohimennen 1.9TD:n. Mun järjen mukaan se on aaz (en ehtiny vielä tutkimaan lohkoa sen paremmin), vai onko niitä edes muita 55kW malleja?
Sain katsastusta varten kuitin ja kopion rekisteriotteesta. Jotain muutakin tarvittiin, mutta mitä? Joku todistus maahantuojalta, vastaavuustodistus vai mikä? Mitä tulee tulla ilmi? Jarrujuttuja, muuta? ¨
Rekisteriotteessa lukee että tää ko. toledo, josta kone on, on varustettu katilla. Miten tää nyt meni, pitääkö se katti olla myös siinä autossa johon kone laitetaan, vai meneekö päästöt sun muut sen mukaan mitä vuosimalli vaatii?
Jos vaatii katin, niin onko se nyt oikeesti niin että rekisteriotekin tarvitaan katsastuksessa, vai piilotanko sen hyvin mielin, enkä kerro edes koko katista?
Öljypohja ja loiskelevy puuttuu, koska se on ollu kiinni portterissa viimeks, eikä sillä metrin korkusella tehny mitään. Mistä uus? Motonetistä jaksoin kattoa, eikä ollu. Jooo, marmorilta tietty, mut sehän on toki joku saatanan kallis.
Kytkin ja vauhtipyöräkin puuttuu. Sopiiko vauhtis tosta paikallaan olevasta ykskutosesta diisselistä? Kytkimestä olikin yllä jotain juttua. Nekin taitaa mennä ristiin 1.6 ja 1.9? Jos auttaa yhtään, niin laatikoksi tulee 5v 020 ja perus savutusviritykset.
Jos on jotain muuta huomioitavaa, niin antaa tulla. Pitäis nyt hommata tarvittavat osat kerralla, et sais purkamisen jälkeen vehkeet järkiajassa takas nippuun. Mutulla menee, mutta mielestäni päästöluokka kulkee kopan mukana, eikä ole siis suoranaisesti liity moottoriin. Ilman kattia mä lähtisin siis ainakin koittamaan. Korjatkaa ihmeesti jos olen väärässä. | |
|
| |
Pekkiis
Viestien lukumäärä : 296 Paikkakunta : Kuivaniemi
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Pe 21 Loka 2011 - 3:26 | |
| Tulee aika myöhässä, varmaan oot jo ehtiny muualta löytää vastaukset. Mutta kuitenkin.
Jos katsastuksen takia noita jarrutodistuslappuja, niin ilmeisesti joku todistus siitä pitää olla, että 1.6D-1.8bensassa on samat jarrut yms. Vauhtipyörän sopivuudesta en osaa sanoa, mutta itellä myös 020 laatikko. Motonetistä hain siihen jonkun 1.9td koneeseen kuuluvan kytkinpaketin, ja pitää ihan noilla perus syöttö+ahtopaine virityksillä. Sitä taas en tiedä, että kauanko pitää. Itellä ollut paikallaan n. 10 000km. Kyllä mulle ainakin katsastuksessa pidettiin max savuarvona tuota kolmea, vaikka alunperin vapari ollutkin.
Ja joo, eipä taida olla muita 55kw kuin tuo AAZ. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Pe 21 Loka 2011 - 21:58 | |
| Enpä mä ollu ehtiny asiaan perehtymään, eli ei tullu myöhässä ja saa niitä edelleenkin pistää jos jotain tulee mieleen. Hiukan taas jäissä eteneminen yllättäen... | |
|
| |
-dtk-
Viestien lukumäärä : 464 Muut : jetta mk1
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Pe 21 Loka 2011 - 22:51 | |
| - toni kirjoitti:
Öljypohja ja loiskelevy puuttuu
nää pistän broidin auton kyytiin nyt vkl aikan kun tänne eksyin. hyvä jos itekkään muistaa minne kaikkial osia on ehtyny jemmata en ihan varma oo mut mun muistaakseni saat kytkimen toimimaaan kun pistät 1.6 vauhtipyörän ja käyt hakemas uuden kytkinlevyn mätänetistii. ehkä | |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td La 22 Loka 2011 - 0:40 | |
| siinä muutoskatsastuksessa sun täytyy muistaakseni kirjotella lappu et mitkä osat autossa alunperin on ollut ja mitkä siihen on vaihdettu.. jarrut on kaikissa samat? ainoa ero tais olla etujousissa, ja niitäkään tuskin kukaan kattoo, mutta kuitenkin ne on merkittävä vaihdetuiks.
| |
|
| |
Maskotti
Viestien lukumäärä : 3 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Ma 31 Loka 2011 - 11:33 | |
| Ite kävin juuri muutoskatsastamassa 1.6d->1.6td. Kysyin konttorilta etukäteen todistuksista mitä pitää näyttää ja pyysivät vain tuomaan tehotodistuksen. Hain penkistä lapun, jossa luki teho 59kw, ahtopaine ja ahtimen tyyppi. Mitään muita lappusia ei ollut eikä ainakaan se leimamies mitään kysellyt | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td La 12 Marras 2011 - 14:42 | |
| No voi nyt muna. Jaksoin perehtyä sen verran et avasin pumpusta yläosan ja löysin sieltä pelkkää tyhjää koloa. Kara siis puuttuu ja näin ollen tää perkele on joku ekomalli tietty. Onko sillä ahdonalasella syötöllä varustetussa pumpussa oikeesti jotain kauheen suurta eroa karattomaan? Tai siis niinku lähinnä menohalut mua nyt kiinnostaa. Ainakin äkkiä ajateltuna ja tietämättömänä siinä on oltava jonkin verran eroa.
Saa tarjota karallista mallia 1.9 teedeehen.
EDIT: Jaa no perskele. Ku olisin vähän perehtyny aiemmin, niin olishan sen jo ulkoakin päin nähny, ettei siinä moista ole. Hö. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Su 20 Marras 2011 - 22:42 | |
| ^HÄ?!
Ja sit taas lisää ihmettelyä. Tarviinko mä nyt koko kytkinsetin, kytkinlevyn vaan, vai hä? Mistä mää nyt tiedän onko ne ok kunnossa vaiko eikö ja mikä mihinkin sopii ristiin ja rastiin? Kyrpii laittaa monta sataa johonki motonetin kytkinpakettiin, josta ei taas sit tiedä kuinka kauan se kestää, mihin asti kestää ja koska tämäkin touhu lähtee käsistä.
Ja sit, käykö toi ykskutosen öljypumppu yksysiin turboon? Tai siis näenhän mä sen itekin ku innostun sovittelee, mut mikäli (luultavasti) sopii, ni aiheutuuko siitä joku öljynpaineen puutos vai jaksaako pumpata samalla tavalla ku omakin pumppu? Mulla kun ei sitä ole.
EDIT: Niijoo, mulla on varmaan joku 1.8 16V kytkin ja vauhtis jossain jemmassa, kannattaako noita soveltaa? Kunnosta ei kyllä oo mitään muistikuvaa. Tarvinnee sekin kaivaa esiin.
Vittu näitä palapelejä. Pitäis olla nipussaki muka ennen vuodenvaihdetta. | |
|
| |
pahe
Viestien lukumäärä : 33
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Su 29 Huhti 2012 - 19:02 | |
| Sain nyt tuon AAZ:tan jo konehuoneen puolelle mutta nyt menikin sormi suuhun tuon pumpun sähköjen kanssa. Eli tuossa on nähtävästi joku näistä uudemmista pumpuista joissa on ns. "turhia" egr:n sun muiden härpäkkeiden ohjaamiseen käytettäviä johdotuksia. Netistä löytyneiden tietojen perusteella pitäisi toimia kokonaan ilman noita, mutta mikäs helvetti tässä pumpussa on sitten sammuttimen johto? Alkuperäisissä sähköissä pumpulle tulee vain yksi johto, tuossa kumminkin lähteekin taas sitten joka kohdasta kaksi johtoa. Alapuolella pari heikohkoa kuvaa pumpusta. Yleiskuva pumpusta: Kuva sivulta tulevista johdoista: Eli tuossa kuvassa näkyvän mustan muoviboksin tilalle olen normaalisti nähnyt sammuttimen johdon tulevan, mutta tuossa on tosiaan tuo boksi josta tulee kaksi johtoa. Uskallanko alkaa tuota repimään irti ja katsomaan mitä sieltä alta paljastuu vai saanko viriteltyä sammuttimen jompaankumpaan näistä johdoista/molempiin? | |
|
| |
pahe
Viestien lukumäärä : 33
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Su 29 Huhti 2012 - 22:22 | |
| Ja kysytäänpä vielä perään sekin, että oletteko käyttäneet AAZ:tan laturia vai 1,6d:n laturia? | |
|
| |
CaddyllaC
Viestien lukumäärä : 59
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td La 2 Kesä 2012 - 12:15 | |
| Tuleekoha taas liian myöhään vastausta mut toi musta poksi tossa sammuttimen päällä on joku ajonestoloota... pitäs pystyy irrottaa ja sen alta ilmestyy sammutinsolenoidi.. sit mittaat vaa niistä piuhoista et mihin tulee jännite ku virrat on päällä... nii ja kannattaa tarkastaa et kaikki sulakkeet on ehjät. nimimerkillä "joskus miettiny solenoidin piuhaa vitutukseen asti ja myöhemmin tajunnu et sulake särki" | |
|
| |
LimboMUrmeli
Viestien lukumäärä : 52 Paikkakunta : Lohja/Raaseripori Muut : Nissan Skyline R33 GTS-T
MB W210 E230 Työmatkakulkine
Mazda 323 Talvilintta
VW Passat 3C
| Aihe: Caddy 1.6D -> 1.9AAZ TD La 15 Syys 2012 - 0:16 | |
| Oiskohan tää jotenkin ees passeli topikki...
Eli semmonen vaihto olis suoritettavana, et vapari 1.6D joutais mäkeen ja tilalle olis tarkotus rentoventosta ottaa 1.9AAZ TD konehuonetta täyttämään. Pari käytännön kysymystä kuitenkin olis, eli mites noi moottorinkannakkeet, etummainen ainakin näyttäis caddystä sopivan suoriltaan AAZ:n kylkeen, vaan miten on ne kaks (?) muuta, mahdollista jostain toisesta mallista ottaa suoraan bolt-on sopivia kannakkeita? Joku puhu että jostain ykkiksestä tai kakkiksesta sais, vaan onko kellään mitään tarkempaa tietoa asian tiimoilta? Ja siis tarkotus nostaa myös laatikko koneen mukana ventosta, niin saa sen kuuluisan viidennen pykälänkin vehjettä liikuttamaan.
Ei mulla muuta tähän väliin! | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td La 15 Syys 2012 - 5:00 | |
| Kaikki käy ykkösestä suoraan, ainoastaan laatikon päätykannake pitää olla 5-v ykkösestä/ite tehty, kun niitä et joka nurkasta löydä. | |
|
| |
iTiC
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Kristiinankaupunki/Vaasa
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td To 8 Marras 2012 - 14:07 | |
| Onko kellään noista vetareiden sopivuuksista enemmän infoa? Tänää pitäs alottaa swappi Mk1 1.6D Jetta --> 1.9TD Mk3 Golfin tekniikka. Kaikki muu onkin jo selvillä.. Ja selviäähän tuo vetarijuttuki viimestää siinä kohdas, ku on osat kädessä | |
|
| |
Pekkiis
Viestien lukumäärä : 296 Paikkakunta : Kuivaniemi
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td To 8 Marras 2012 - 20:56 | |
| Eiköhän se niin ollut että pitää tuosta jetan laatikosta vaihtaa ne pienemmät laipat mk3:n laatikkoon niin saat passaamaan ne auton omat vetarit. Ohjeita tuohon löytyy ainakin täältä . | |
|
| |
iTiC
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Kristiinankaupunki/Vaasa
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td To 8 Marras 2012 - 22:53 | |
| - Pekkiis kirjoitti:
- Eiköhän se niin ollut että pitää tuosta jetan laatikosta vaihtaa ne pienemmät laipat mk3:n laatikkoon niin saat passaamaan ne auton omat vetarit. Ohjeita tuohon löytyy ainakin täältä .
Joo tuon tiedon sainkin jo kaivettua, mutta kiitti varmistuksesta. Ja onneks itellä sattuikin olemaan nuo uudemman mallin 90mm laipat. | |
|
| |
candyking
Viestien lukumäärä : 12
| Aihe: Muutoskatsatusta. Ti 20 Marras 2012 - 20:20 | |
| Elikkä itelläki swappi eessä. 1.6pensa kone pitäs heivata kakkikksen keulalta mäkee ja upottaa sinne 1.9td aaz. Ja kysyyttävää olis seuraavasti. Auto siis Vw Golf 1.6pensa vuosimallia -91
Mitä pitää huomioida katsastuksessa?
Pitääkö jarrut vaihtaa isompiin?
Meneekö päästöt siis korin vai tekniikan mukaan? | |
|
| |
iTiC
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Kristiinankaupunki/Vaasa
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Pe 30 Marras 2012 - 16:23 | |
| Nopea selostus Golf Mk3 AAZ swappiin Mk1 1.6D 4v Jettaan:Mk1 korissa moottorin irroitus ja asennus onnistuu parhaiten alakautta Jos haluaa käyttää Mk1 omia vetareita, joutuu vanhasta laatikosta vaihtamaan 90mm laipat Mk3 100mm tilalle TÄÄLTÄ OHJEET Ulosvetäjä auttoi kummasti tuossa hommassa. Ja tarkastakaa tuolta että teillä on varmasti ne "uuden malliset" 90mm laipat. Vanhemmissa laatikoissa ne ovat erilaiset ja laippaswappi ei onnistu Moottorin etu- ja takakannake on täysin bolt on siitä Mk1 tekniikasta. Jakopään puoleisen kannakeen saat sopimaan AAZ:n kylkeen kun rälläköi aivan kannakeen juuresta sen poikki, ja/tai tekee tilaa siihen jakopään remmin peltisuojaan. Itse tein näin ja tuon kannakkeen sain kahdella kuusiokolopultilla lohkoon kiinni. Jakopään suojakoteloa joutuu hiukan leikkeleen. Mulla oli 4v laatikko, joten tein vanhasta ja Mk3 vaihteistonkannakkeesta yhden toimivan. Osat vierekkäin, pultinreiät kohdalleen ja sopivasta kohtaa kannakkeet kahtia. Palojen hitsaus yhteen, kannattaa hitsaussaumat hioa ainakin päältä, ja maalata. Niin ei tule katsastusmieheltä mitään sanomista. Vaihdevivustona käyttää sitä Mk1 omaa, siihen riittää yhden osan jatkaminen 2 tuuman lattaraudalla, niin kuin mustonen ekalla sivulla kertoi. Eli A on vanha paikka ja B uusi. LINKKIITulee yksi vaihde lisää, joten vaihdekepinkin pitää luonnollisesti päästä liikkumaan enemmän. Auton alta vaihdekeppi irti vivustosta, kabiinin puolelta otat irti sen metallikehikon mikä näkyykin tuossa mustosen 1.sivun postaamassa kuvassa. Itteä vaan hämäsi toi punainen nuoli kuvassa, kun oli tuo ylempi lirpake minkä sieltä piti rälläköidä pois. Mutta kaikki sen nyt itte osaa kattoo, mikä sieltä ahdistaa.. Syyläriksi suosittelen tietenkin sitä Mk3 isompaa tuplaflekteillä, itse laitoin vanhan mk1 syylärin kun se ei vaatinut mitään muokkaamista. Mutta keväällä laitan itsekin tuon isomman syylärin. Vesiletkuja/putkia joutuu ottamaan hiukan molemmista, riippuu millasella syylärisetupilla meinaa pärjätä. Mutta letkujen paikat on muuten aivan samat. Ne "vesilähdöt" kannesta on hieman erilaiset antureiden puolesta, joten ite otin mk1 lähdöt niin sain vedenlämpömittarinkin suoraan toimimaan. Laturiin johto siitä mk3:sta, niin saa sen AAZ:n oman laturin suoraan toimimaan oikeilla liittimillä. AAZ:n pumpun kylkeen meni kaksi sähköjohtoa, otin vaan ryöstön siitä sammutinsolenoidista siihen toiseenki. Sähköt/vaijerit/sun muut, bolt on. Mk1 manuaalinen nopeusanturikin menee suoraan siihen Mk3 sähköisen tilalle. Golfin downpipe sopi hyvin kun lisäsi n. 15cm pituutta siihen alkuperäiseen. Ei oo täydelliset ohjeet, mutta jos jotakuta auttaa niin hyvä niin | |
|
| |
LimboMUrmeli
Viestien lukumäärä : 52 Paikkakunta : Lohja/Raaseripori Muut : Nissan Skyline R33 GTS-T
MB W210 E230 Työmatkakulkine
Mazda 323 Talvilintta
VW Passat 3C
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Pe 15 Maalis 2013 - 15:02 | |
| Projekti etenee hitaasti, muttei kovin varmastikkaan toisaalta.... Semmone, onks kellään tässä eteläisen suomen alueella heittokelloa ja tarvittavia nippeleitä ton pumpun ajotuksen säätöön. Mikäli löytyy niin jos joutais lainaamaan? (Voidaan maksaa kohtuullinen olut -korvaus) Kuinka paljon eroa on MK1 4v laatikon ja sen MK3 5v laatikon kannakkeilla, omaan silmään näyttää tosi lähelle samanlaisilta :O Ei mulla muuta. | |
|
| |
iTiC
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Kristiinankaupunki/Vaasa
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Pe 15 Maalis 2013 - 15:11 | |
| 4v loodas pultataan kannake ylhäältä päin kiinni, 5v mk3 loodas sivusuunnassa kaksi pulttia läpi. Kannakkeet vaan vierekkäin, sopivasta kohtaa molemmat poikki ja naittaa ne yhteen hitsaamalla, 5min homma.. | |
|
| |
LimboMUrmeli
Viestien lukumäärä : 52 Paikkakunta : Lohja/Raaseripori Muut : Nissan Skyline R33 GTS-T
MB W210 E230 Työmatkakulkine
Mazda 323 Talvilintta
VW Passat 3C
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td Su 17 Maalis 2013 - 3:03 | |
| Kyllä tossa mun 4v lodjussaki tulee sivusuunnassa kaks läpi? Eniveis, se homma on nyt jäissä ku se ventosta otettu kannake on paikassa hukka. Samoin polttoainepunpun hihnapyörä ?? Kukahan vittu niitä käy nyysimässä tuolta... Mites ootte sen jakopään puoleisen kannakkeen toteuttaneet? Me päädyttiin semmoseen rälläkkää vähä tonne ja tänne ja tonne ja hyvä tulee, eli kannake 1.6:sta poikki siitä kiinnitys"levystä" puolesta välistä ja sitä 1.9:n peltiä leikeltiin vähän etteivät menneet kannakkeen plootu ja pelti päällekkäin. ... Eihän tästä saa mitään tolkkua, ihme sekoilua. Laitan huomenna kuvan ni saattaa selvitä aavistuksen paremmin. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td | |
| |
|
| |
| mk1 diesel vw:n tekniikan vaihto, d->td | |
|