Aihe: Vs: JAP3: B5 RS4 & talousharmaa 4G bitdi Su 13 Loka 2013 - 8:42
Sniff, pitkin hampain tein tämän myynti-ilmon. Nyt ostohousut jalkaan ennenkuin alan skagaamaan!
JAP3
Viestien lukumäärä : 466 Paikkakunta : KPO
Aihe: Vs: JAP3: B5 RS4 & talousharmaa 4G bitdi Su 13 Loka 2013 - 21:36
Kaveri pudotti koneen eilen ja purki tänään ahtimet ja pakosarjat irti kattilasta. Yksi pakoventtiili oli mennyt poikki ja tehnyt männän päälle melko syviä lovia. Pakoventtiilin seetirenkaan paloja ja männästä irronneita alumiinikokkareita löytyi ahtimen pakosiipien jälkeen. Purku jatkuu ensi viikolla. Kunhan kannet saadaan irti, niin tiedetään mitä pohjarautaa tarvitaan uusia. Todennäköisesti vaparin kannet ja pakoventtiilit tulee hakuun. Terveisiä vaan Sinisalolle jo tässä vaiheessa. Ahtimet vein jo tänään Fin-Turbon Markukselle, niin saa purkaa ne ja bodata vähän.
Kuulisin mielelläni suosituksia mäntä/kankiosastolle. Hakusessa hyvin samanluontoinen setup kuin nykyinen oli. Puristukset sen mukaan.
JAP3
Viestien lukumäärä : 466 Paikkakunta : KPO
Aihe: Vs: JAP3: B5 RS4 & talousharmaa 4G bitdi To 17 Loka 2013 - 15:53
Juhlavasti paskana!
Käyn ensi viikolla hakemassa Oulusta 50tkm omaani vähemmän ajetun vakiomosan josta aletaan tehdä moottoria. Lähtökohdat hyvään on siis olemassa. Tämän päivän nettishoppailut suomeen noin 2000€ ja reippa 2000usd jenkkeihin, ensi viikolla moottori tuohon väliin. Ahtimet odottaa jo Fin-Turbolla billet siipiä. Tähän ei käy edes vanha vatasläppä "vitut sano vatanen ja taas palo satanen". Motorsport, pakko tykätä.
Lasse
Viestien lukumäärä : 265 Paikkakunta : Jyväskylä
Aihe: Vs: JAP3: B5 RS4 & talousharmaa 4G bitdi Pe 18 Loka 2013 - 17:41
Halpa,Huokea,Pikku riski,Käyttömalli on näyttänyt kyntensä kerrasta ja kunnolla
Mut hommahan menee siis varmaa niin että jos Saksalaiset vetää noin.. https://www.youtube.com/watch?v=cvpEUd6RcDo Niin kai KuoPPiJosta voidaan odottaa keväällä jotain vastaavaa..?
Janza85
Viestien lukumäärä : 2
Aihe: Vs: JAP3: B5 RS4 & talousharmaa 4G bitdi Pe 18 Loka 2013 - 18:35
Osanotot Onko selvillä minkä takia se nyt loppujenlopuks laukes tolla lailla?
JAP3
Viestien lukumäärä : 466 Paikkakunta : KPO
Aihe: Vs: JAP3: B5 RS4 & talousharmaa 4G bitdi Pe 18 Loka 2013 - 23:41
Tuossa ässässä on 800 ponia pellin alla tässä videossa. Vaihtoivat tuon jälkeen vehkeet etanolipohjalle ja nykyisen liikutaan reilussa 950hv luokassa. Just jaksaa baarumi naukasta tyhjää. Pauke kuulostaapi tutulta.
RistoSakarin sydän on atomeina pöydällä ja kevennetyllä lompakolla on vaivaton pyyhkiä hikeä otsalta. Likipittäin kaikki tarvittava palikka on jo saapunut tai matkalla. Paljon on vielä matkaa uuden kattilan ensi starttiin.
Sitä odotellessa katsotaas yksi kuva B8sta "peelersseillä" (C6 RS6 vanne joka näyttää aivan pottaatin kuorimaveitseltä) jotka on mielestäni yksi parhaita vannemalleja tähän autoon.
Käsittääkseni Japella on jo kaikki osat, mutta mylly ei oo vielä kasassa
Joo likipittäin kyllä. Päivittelen tuonne JTmedian facebook sivuille sitä mukaa kun hommat etenee. Turbot ja suuttimet tuli tässä viikolla. Lohko ja kaikki alakerran osat kävi myös tiskikoneessa. Osan puhalsin lasikuulalla ja maalasin. Kannet valmistunee ensiviikolla. Käytettiin aihioina 2.8 vaparin kansia joihin tuli Schrickin kilpaventtiilit. Vemsiltä piti tilata MAP anturi kevään säätöä varten. VCDSllä ei pysty logittamaan yli 1,5bar ahtoja. Tilasin eBaysta silikoniletkusarjan jossa tulee 3,5 ja 8mm punaista letkua sekä punaisia nippareita ja klemmareita. Istunee kivasti muiden punaisten osien kanssa kun kakku on kasassa. Vielä kun löytäisin jostain punaiset B5 RS4 sopivat y-putkelta lähtevät ahtoletkut joissa bypassien oksat, niitä ei näyttäis olevan missään. S4ssa tuo lähtö on 11mm pienempi kuin RS4ssä. Varsinaisista koneen osista enää puuttuu vain imu- ja pakosarjojen tiivisteet parit o-renkaat ja lohkon hoonaus. Sitä vaille kasaushommia. Tullut vähän tutummaksi tuo biturbo moottorin sisin olemus tässä viimeisen parin kuukauden aikana, vaikka kaveri tuota päävastuullisesti rakentaakin. Tuottoa ja virtausta on taas luvassa lisää, eli mahdollisuudet on hyvät mennä taas eteenpäin kulkupuolella. :king:
Tosson uudet billet siivet...
...ja tossa läpi käyty laatikko.
Jos kaikki menee hyvin, niin eiköhän tuosta savut oteta vielä tämän vuoden puolella.
Onko nuo "perunan kuorijat" samat 19x9 jotka sulla on risan alla ekalla sivulla? Itsellä samanlainen audi ja arvon juuri että ostanko 19" vai 20" tuollaiset...
- H-profiili veivit - OEM RS4 männät ja männänrenkaat - OEM laakerit (koko alakerta) - Schrick rosteriventtiilit 2.8 kansissa by Kansiviritys Kosunen - Vakio nokat - TFSI puolakonversio by juutasqsa - Deka 630cc suuttimet - RS2 tulpat - RS6 puhaltimet Fin-Turbon custom billet siivillä (mitat abaut samat kuin vakiossa, herkemmät ja tuottopintaa enemmän akselin juuressa) - Autospeed pakosarjat (pakolämmöt putosi lähes 200c 100kmh tasavedossa) - SRE massalevy
En ole lähdössä E85 peliin ennen kuin sitä saa varmasti myös omalta paikkakunnalta.
Vielä tulossa catch can, Loban hiilikuituinen y-putki sekä Getste mittari.
Säätöjä aletaan hakemaan kunhan saadaan Getste asennettua.
Sisusta vaihtui eilen astetta jyrkemmän väriseen. Corbeaun etupenkit painaa vajaa 15kg kipale kun vakiot sähkötuolit noin 30kg. Etuoviin tuli Audisonin erkkasatsi jakosuotimilla, jonka ansiosta äänenlaatu parani huimasti. Hiilikuitua on nyt vähän joka puolella ja linja jatkuu myös sivupeileissä. Hiilarikuoret tuli eBaysta. Leimaakin on taas ensi vuoden syksyyn, joten pidetään peukut pystyssä jatkon osalta.
Vanha sisusta (penkit, ovipahvit, keskikyynärnoja, listat) on nyt jouten, joten ihmiset pukekaapa ostohousut jalkaan ja kipi kapi hakemaan konttoriin piristystä.
Talven pikku päivityksillä olisi ostanut toisen risankin jo... Hyvältä näyttää, kunnon kuvia vain esille lemmarit alla, niin näkee kuinka paljon paremmin istuvat valkoisen kopan alle.