| Vanteen ET:n laskeminen | |
|
+44P. Lanttola Quorro kastemato redlane Spl_xtr JoniÄr pazi88 jusni Vellulollero rust_is_must -zamppa- Tikkku_ antti_aamunen csharp juh-o Makkeli Kipe Quasimodo ee-2 Jebbunen mkl Joker juudas _paffa Miikka mosse SharoX subi toni Temeko eros Juhi PIFu TIKU Jonas_ niko epk JJS RöHnÄ Ipe Egiz Sergey vildur Mika.S 48 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Mika.S
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Haapajärvi
| Aihe: Vanteen ET:n laskeminen Pe 20 Marras 2009 - 21:50 | |
| Osaako joku foorumilainen laskea miten ET muuttu jos kehiä kavennetaan tai levennetään Etuvanne on 9,5 tuumaa leveä ET25 Takavanne 10,5 tuumaa leveä ET35 Mikä tulee etuvanteen ETksi jos sitä kavennetaan sisäkehästä 1" Entäpä takavanne jos sisäkehää kavennetaan 2" ja ulkokehää levitetään 1.5" | |
|
| |
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Pe 20 Marras 2009 - 21:51 | |
| btw, eiks olis helpompi vaan siirtää keskiöö? | |
|
| |
Mika.S
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Haapajärvi
| |
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Pe 20 Marras 2009 - 21:57 | |
| 8,5et13 eteen 10et-8 taakse
Mun tulkinnalla.... | |
|
| |
Egiz
Viestien lukumäärä : 299 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Pe 20 Marras 2009 - 22:03 | |
| Jos nyt oon oikein ymmärtäny ET-luvun laskemis systeemin nii sit olis edessä ~0 ja takana ~23 :O voi kyl olla että jotenki ymmärtäny vituiks ton ja laskin päässä, virhemarginaali mahdollinen :afro: E: luottaisin ennemmin noihin Sergeyn heittämiin arvoihin :drunken:
Viimeinen muokkaaja, Egiz pvm Pe 20 Marras 2009 - 22:06, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Mika.S
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Haapajärvi
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Pe 20 Marras 2009 - 22:05 | |
| - Sergey kirjoitti:
- 8,5et13 eteen
10et-8 taakse
Mun tulkinnalla.... Oho Onkohan nuissa keskiöissä eri korkuset nuo vastin pinnat Olisko siitä hyötyä jos heittäis takavanteesta keskiön eteen ja eestä taakse | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Pe 20 Marras 2009 - 22:09 | |
| mitta kätee ja vannetta tutkimaan. se o ihkua hommaa puljata eri vanteiden osien kans. vittumaist näis isois mersuis ku jarrusatulat ottaa puoliin kiinni. tolla tee vertailuja http://www.wheelsmaster.com/rt_specs.jsp | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Pe 20 Marras 2009 - 22:40 | |
| - Egiz kirjoitti:
- Jos nyt oon oikein ymmärtäny ET-luvun laskemis systeemin nii sit olis edessä ~0 ja takana ~23 :O voi kyl olla että jotenki ymmärtäny vituiks ton ja laskin päässä, virhemarginaali mahdollinen :afro:
Jos sisäkehää kavennetaan tuumalla, niin vanteen keskilinja muuttuu puoli tuumaa ulospäin. Eli ET pienenee 0,5" eli Sergey on oikeassa. Kolmiosaisen vanteen voi kasata kolmella eri tavalla, keskiö kehien päällä, keskiö kehien alla, tai sandwichina eli keskiö kehien välissä. Kaksi ensimmäistä tapaa antaa hieman pelivaraa ET:n suhteen, tosin vanteen ulkonäkökin muuttuu samalla. Sandwichina jos kasaa niin kasvaa leveys samalla. Ei tosin onnistu ihan kaikissa vanteissa. | |
|
| |
Egiz
Viestien lukumäärä : 299 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Pe 20 Marras 2009 - 23:10 | |
| - Ipe kirjoitti:
- Egiz kirjoitti:
- Jos nyt oon oikein ymmärtäny ET-luvun laskemis systeemin nii sit olis edessä ~0 ja takana ~23 :O voi kyl olla että jotenki ymmärtäny vituiks ton ja laskin päässä, virhemarginaali mahdollinen :afro:
Jos sisäkehää kavennetaan tuumalla, niin vanteen keskilinja muuttuu puoli tuumaa ulospäin. Eli ET pienenee 0,5" eli Sergey on oikeassa.
Juu en ajatellukkaa ollenkaa tota että keskilinja muuttuu vaa puolet tästä mitä sisäkehä muuttuu Mut osaanpa tästä lähin sitten ottaa huomioon tonki seikan :joker: | |
|
| |
RöHnÄ
Viestien lukumäärä : 254 Paikkakunta : Akaa
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen La 21 Marras 2009 - 15:50 | |
| Väännetään tuo vielä matemaattiseen muotoon. Päädyin joskus tälläseen kaavaan kun tota mietin.
Uusi ET = ET - ((25,4*levitys tuumina)/2)
ET luvusta vähennetään, jos vannetta levitetään ulos päin. Sisäänpäin levitettäessa siihen lisätään. Eli miinus merkki muuttuu plussaksi. Jos vanteen leveys muuttuu molempiin suuntiin, niin niistä lasketaan keskiarvo, mitä käytetään levityksenä. Näin nopeesti ajateltuna... Toivottavasti ymmärsitte? | |
|
| |
JJS
Viestien lukumäärä : 74 Paikkakunta : Akaa Muut : 945 rip
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen La 21 Marras 2009 - 20:08 | |
| - RöHnÄ kirjoitti:
- Väännetään tuo vielä matemaattiseen muotoon. Päädyin joskus tälläseen kaavaan kun tota mietin.
Uusi ET = ET - ((25,4*levitys tuumina)/2)
ET luvusta vähennetään, jos vannetta levitetään ulos päin. Sisäänpäin levitettäessa siihen lisätään. Eli miinus merkki muuttuu plussaksi. Jos vanteen leveys muuttuu molempiin suuntiin, niin niistä lasketaan keskiarvo, mitä käytetään levityksenä. Näin nopeesti ajateltuna... Toivottavasti ymmärsitte? Eihän tästä ymmärrä mitään :drunken: Koska tulet vanteita kiillottaa? | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen La 21 Marras 2009 - 21:49 | |
| mitä sen välii mikä et:ks tulee jos sisäkehää kaventaa , senhän voi suoraan laskee mitä kapenee.... jos "tehtaan" suosittelemaa et:tä lähelle pitäis päästä kapeentamisen jälkeen niin sitten ehkä jotain makua (jolloin pitää sorvata kiinnitys pinnasta sitten tavaraa pois).
Vai mitä tässä tapauksessa haetaan ? | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen La 21 Marras 2009 - 22:20 | |
| - epk kirjoitti:
- mitä sen välii mikä et:ks tulee jos sisäkehää kaventaa , senhän voi suoraan laskee mitä kapenee.... jos "tehtaan" suosittelemaa et:tä lähelle pitäis päästä kapeentamisen jälkeen niin sitten ehkä jotain makua (jolloin pitää sorvata kiinnitys pinnasta sitten tavaraa pois).
Vai mitä tässä tapauksessa haetaan ? Aina ei ole varaa sorvata kiinnityspinnasta, jos satula on lähellä puolia... | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen La 21 Marras 2009 - 22:28 | |
| juu eikä siitä kiinnityspinnastakaan usein.... tosin tuollainen 124/201 mersu toimii hyvin niin sadistisilla ET muutoksilla ettei paljoa kannata noista hikee ottaa | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Su 22 Marras 2009 - 1:19 | |
| mersu w124 ns. isojen (eli keskikokoisten) ja vakioiden jarrusatuloiden syvyysero on tosi iso. Olispa vakiot ni sais enemmä mahiksia... V8 jarruis 2mm lisää eroa.
Harmi kun ei pelkästä ET.stä näe että onko se keskiö tarpeeksi syvä. | |
|
| |
Mika.S
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Haapajärvi
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Su 22 Marras 2009 - 17:27 | |
| - epk kirjoitti:
- Vai mitä tässä tapauksessa haetaan ?
Lähinnä mietiskelen et saako noita vanteita sopimaan alle. Pitänee varmaan tilata saksasta työkalut et pääsee purkaan nuo vanteet, sitte oottaa mitta käteen ja ruveta sovittaa alle niitä | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Su 22 Marras 2009 - 18:41 | |
| | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Su 22 Marras 2009 - 20:04 | |
| tuuma edestä ja takaa sisäkehistä pois, se o siinä. tulee 8.5 ja 9.5" , taakse vois miettiä jopa 9.5" ~0.5" leveemmällä ulkohuulella.... | |
|
| |
Mika.S
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Haapajärvi
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Ma 23 Marras 2009 - 0:09 | |
| - epk kirjoitti:
- tuuma edestä ja takaa sisäkehistä pois, se o siinä. tulee 8.5 ja 9.5" , taakse vois miettiä jopa 9.5" ~0.5" leveemmällä ulkohuulella....
Eteen oon suunnitellu 8.5" ja taakse 9.5-10" leveämmällä ulkohuulella Tulis vaan ne kaariaihiot nii pääsis sovittaan ja mittaileen | |
|
| |
Jonas_
Viestien lukumäärä : 768 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Pe 11 Kesä 2010 - 19:27 | |
| Selventäkää joku vähä: Mitä ET:lle tapahtuu spacerin kanssa ? Esim. vakio et 37 ja 20mm spaceri. Mikä on lopullinen ET ? Pieneneekö vai suureneeko se ? Oonko ymmärtäny väärin, että iso ET=vanne sisemmällä ja pieni ET=vanne ulompana ? Ja miksi jotkut pähkäilee suuresti sen ET luvun kanssa ? Eikös tyyliin kuulu vanteet ulos kaarista ? Olipas taas kysymyksiä Mutta pakko kysyä kun oma rautalanka varasto loppui jo ajat sitten | |
|
| |
TIKU Wingman
Viestien lukumäärä : 1482 Paikkakunta : Tku Muut : M-B S205
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Pe 11 Kesä 2010 - 19:42 | |
| eeteeks jää tolla kalikalla 17... ja siis mitä pienempi et sitä ulompana | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Pe 11 Kesä 2010 - 19:43 | |
| | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Pe 11 Kesä 2010 - 19:44 | |
| - Lainaus :
- Ja miksi jotkut pähkäilee suuresti sen ET luvun kanssa ? Eikös tyyliin kuulu vanteet ulos kaarista ?
vaihtelu kun voi olla 100mm... niin se olis iha kiva tietää edes suunillee että tuleeko se vanteen kaari ulos jo ET25 vai vasta ET-25. eli erolla 2 tuumaa. | |
|
| |
PIFu
Viestien lukumäärä : 1265
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Ti 29 Kesä 2010 - 16:31 | |
| nyt on koitettu ite laskea eikä siitä tuu mitään eli pistetääs tänne mis varmaan osaatte paremmin.. eli nykyään on alla 7" leveet ja ET28.. edessä sais tulla sentin ulommas ja takana 2 cm ulommas alle olis tarkotus laittaa eteen 8" ja taakse 9" mut tarttis saada tietoon et mikä olis oikee ET | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Ti 29 Kesä 2010 - 17:31 | |
| - PIFu kirjoitti:
- nyt on koitettu ite laskea eikä siitä tuu mitään eli pistetääs tänne mis varmaan osaatte paremmin..
eli nykyään on alla 7" leveet ja ET28..
edessä sais tulla sentin ulommas ja takana 2 cm ulommas
alle olis tarkotus laittaa eteen 8" ja taakse 9" mut tarttis saada tietoon et mikä olis oikee ET Tuuma lisää leveyttä vanteeseen samalla ET:llä tuo ulommas ~12,7mm, eli ideaali ET silloin 8" vanteella on edessä 30-31 Ja takana tulee tuuman ulommas, kun laitat ysin samalla eeteellä. Eli silloin ET olisi sun "saamisen" mukaan 33-34. | |
|
| |
PIFu
Viestien lukumäärä : 1265
| |
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Ke 14 Heinä 2010 - 13:08 | |
| Mikä on VW GolfIII/Vento 6,5x15 alkuperäisen alumiinivanteen ET? Jos et tiedä mutta tiedät tarkalleen alkuperäsen 14 tuumasen peltivanteen koon, kerro sit se. | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Ke 14 Heinä 2010 - 13:11 | |
| - Sergey kirjoitti:
- Mikä on VW GolfIII/Vento 6,5x15 alkuperäisen alumiinivanteen ET? Jos et tiedä mutta tiedät tarkalleen alkuperäsen 14 tuumasen peltivanteen koon, kerro sit se.
Et on 43, - Lainaus :
- Original Golf 3 15 Zoll VR 6 Felgen. BBS 6,5x15 ET 43
Tommosen tiedon löysin netin syövereistä | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Ke 14 Heinä 2010 - 13:49 | |
| tarkennettakoon että tavallinen nelipulttinen, ei VR6. | |
|
| |
Temeko
Viestien lukumäärä : 50 Paikkakunta : Tre/Pla
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen Ke 14 Heinä 2010 - 13:57 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Vanteen ET:n laskeminen | |
| |
|
| |
| Vanteen ET:n laskeminen | |
|