Eivaan, mähän oon aina pelannu kakkoskoppasten kanssa. Tällä kertaa tällainen,
1.3 kaasari Vuosimallia -89 Puhdas karvalakki
Nopeella kaupalla hain tämän tosta naapurikaupungista. Piti jäädä talviautoksi, mutta sitten huomasin että tämähän tosiaan on ruosteeton, sopiva aihio siis. Mä nimittäin vihaan koritöitä.
Kuukausi takaperin saatiin porukalla kunnollinen tila missä rakentaa, joten ei muutakun jetta sinne ja uutta talviautoa koukkuun.
Tälle ei ole tehty oikeastaan mitään aiemmilla omistajilla. (ajokortin menettänyt vanhus) + joku sukulaistuttu joka tämän minulle myi. Jälkiasenteiset penkinlämmittimet on ainoat. Nii, olihan tää maalattu ikkunalinjasta alespäin kertaalleen.
Ensin ajattelin tehdä tähän vain kivan alustan ja vanteet, mutta nyt näyttää ettei tämä jääkkään ihan siihen, sillä ajattelin vähän jakaa kokemuksia.
Pari kuvaa alkutilanteesta, pesty, ei muuta:
Tämän takia lähinnä koko auto kiinnosti.
"Economy."
Tämän ajattelin säilyttää, on aika cool.
Tällä hetkellä auto pukeilla, tukivarsia ja akseleita otettu poies.
Tässä kuvassa huomaa vittumaisen massan mikä on vedetty listojen alapuolelle maalauksen yhteydessä...
Jotain sieltä sai irtikin.
Löytyy multa myös aiemmasta vehkeestä jäänyt taka-akseli. Uretaania sun muuta kans. Menee vielä uudestaan maalaukseen tämäkin, kuten kaikki muutkin tukivarret yms.
Tällaisia mä ajattelin tonne sovittaa.
Parit turbot löytyy vannevaihtoehdoiksi. Mustat on 4x108 jaolla, hopeat 5x112 jaolla.
112-jako on kiva valtti, niitä lähdetään toteuttamaan. 5x100 jako napoihin ja 5x100->5x112 lätyt.
Kehiähän joutuu vaihtamaan jokatapauksessa, niistä lisää kun saadaan vanteita sovitettua.
Kunhan alustan saa kuosiin, lähdetään repimään tätä veks.
Jonkunsortin puhdistustakin tapahtuu tällä osastolla, katotaan vaan mitä tekniikkaa sinne sovitetaan. Oishan mulla yks 1.8 8v moottori joutilaana.
Sit se megaruutta ja eatoni jajaja...
Ulkokuoren ja sisustan muutoksista ja visioista lisää myöhemmin, keskitytään ensin tähän ajettavuuteen ja kulkupuoleen.
Päivitellään sitä mukaan kun edetään, kaikenmaailman vittuilu ja palaute on tervetullutta.
Viimeinen muokkaaja, miikam pvm Ke 25 Huhti 2012 - 22:33, muokattu 2 kertaa
JOO, eli meisselillä kävin auton läpi. Eikä ihan puhtaalla selvitty. Ainakin neljä paikkaa joutuu laittamaan.
Onneks tuli hommattua uus MIGi, heti pääsee tositoimiin.
Parit kuvat näistä todisteiksi, vaikka puhas kakkishan on yhtä harvinainen kuin heterot tur...
Sain aikaseksi revittyä apurungonkin ales. hyvässä kunnossa näyttäis olevan. Alkais olemaan kaikki osat sitä puhallusta ja maalia vailla.
Voin kertoa, ilman mitään kummempia prässejä, tai muita asianmukaisia kaluja, suht vittumainen homma noi etummaiset puslat. Kuriiri toi tossa viikolla uudet uretaaniset. Hammastankoon ei vaan ole uusia, jos jollakin on nurkissa, voisin ostaa pois.
Kone on enään etukannakkeella kiinni, ensviikolla sekin veks. Pääsee konehuoneen kimppuun, visiot on nimittäin aika hurjat. Peltiä tulee menemään.
Navatki sain vietyä koneistukseen, katotaan mitä sieltä tulee. Mites jätkät on siirrelly tota takanapaa/akselia? Akselin kiinnityksen siirto vaiko navan siirto?
Taka-akselin kiinnitykseen Great plates tai sitten jonkin verran sitä saa siirrettyä poraamallla siihen taka-akselin kannakkeeseen uudet reiät vanhojen viereen.. En itse lähtis napoja siirtelemään millään droppipalavirityksillä.
Älä tee konehuoneesta liian futuristista.
redi
Viestien lukumäärä : 502 Paikkakunta : Helsinki Muut : VAG CREW
Taka-akselin kiinnitykseen Great plates tai sitten jonkin verran sitä saa siirrettyä poraamallla siihen taka-akselin kannakkeeseen uudet reiät vanhojen viereen.. En itse lähtis napoja siirtelemään millään droppipalavirityksillä.
Jotenkin tuo "peltiä tulee menemään" vaan viittasi siihen, että jotain kunnon muotoja ollaan tekemässä . Itse kaks konehuonetta silotellu ja ei niihin nyt ihan hirveesti ole peltiä tarvinut laittaa.
Noi esimerkkikuvien konetilat näytti ihan kivoilta, itse laittaisin kyllä konehuoneen samalla värillä kuin koko muukin kori. Mutta itsellehän näitä tehdään.
miikam
Viestien lukumäärä : 589 Paikkakunta : Kotka Muut : Volkkareita, kakspyöräsiä moottorilla ja ilman.
Ei todellakaan mitään muotoja, emt, mitä mä kattelin niin jonkunverran tarvitsee suoraa peltiä muotoiltujen tilalle? tiijä näitä. Ja mikä nyt loppupeleissä on paljon?
Joo, samaa väriä tottakai, vihaan sateenkaaria.
miikam
Viestien lukumäärä : 589 Paikkakunta : Kotka Muut : Volkkareita, kakspyöräsiä moottorilla ja ilman.
Ylimääräinen poistettu työstön tieltä. Piuhat täytyy vielä vetää edestä sisälle, kuten myös irroittaa jarrutehostin yms.
Aloitin saumojen ajamisella puhtaaksi, huhhuh. Hatunnosto niille ketkä on joskus ajaneet koko huoneen puhtaaksi. Mulla siihen menee useampikin olut ja hermoja.
Ruostereijät sain kaikki paikattua. Alkaviakin kohtia poistin pohjasta. Ei priimaa, mutta massa päälle niin näyttää joltain...
Hitto mä vihaan myyntipaikkauksia, kaikki paikat missä oli uuden näköistä massaa, oli ruosteessa. Onneks tässä vaiheessa ajoin puhtaaksi ja fiksasin.
Kantit oli sen verta hiekossa hapessa että ajoin kokonaan pois. Kuskin puolelle joutuu jotain tehdä, oli pakkelista rakennettu yks kohta, tottakai tuli lommo kaaren profiiliin.
Hommasin mä tossa vähän shöy-poikkitukea ja muuta pikkunippeliä.
Tässä nyt on mersu/kinkäp laitteluitakin välissä, et ei ihan jokapäivä tämä edisty. Päivitellään kun taas ehditään.
Ni, ostin mä taas yhen sarjan vanteita, vähä tekis miel niitä tähän sovitella.
Asiallinen projekti. Eka postaus ainakin lupaa varmaa ja hyvää.
Tästä tulee vielä oikein priimaa. Mitä konetilaan tulee niin nyppää toi kaukalo/tulipellin yläosa pois. Avartaa ihan huolella tota konehuonetta. Sinäkö se menit ostaan ne sopuisat 222 rs:ät?
miikam
Viestien lukumäärä : 589 Paikkakunta : Kotka Muut : Volkkareita, kakspyöräsiä moottorilla ja ilman.
Jou, kerrotaan taas jotain. Oon puuhaillu noitten käyttistenka täs tän vuoden puolel huomattavan paljon, tää on hiuka jälessä.
Konehuone nyt vähän jäi hetkeks, tääkä ei nyt ihan tuoreinta tosin oo:
Kojelauta tosiaan menee vaihtoon, ni piti purkaa jokatapauksessa, mukavempi hitsailla tulipeltiäkin.
Hiphei, jonkunlainen "etappi" suoritettu. Kaikenlaista vielä ois, alustaa ja jotain loppuja puslia tossa eilen taas laitoin tulemaan saksanmaalta. 2,5" kehätki pitäis hommata, sit passais turbot kivasti.
Kai mä sain tota akselia vähän taaksepäin, ainakin näyttää? En tie. Kairasin siis niitä kiinnitysreikiä soikeiksi.
Ja jotta noi saatiin kiinni, akseli piti kiinnittää yms, yms. Tässä nyt näkee tota napaakin, "mannetyyliin".
Nyt se moottori hei. Villeimmät visiot menee 1.8t 20v... KR vois olla, tai sit joku uudempi muuten vaa. En nyt sit ehkä haluis laittaa tota perus geeuuta jollai tuplilla, oishan se tietty helppo.
E: Investoinhan mä tossa US-palikoihinkin. Eurossa kuitenkin ollaan, et tiiä taas laitanko kiine vai e.
hirvonen
Viestien lukumäärä : 521 Paikkakunta : hämeenlinna
moottoriks 1.8 20v vapari ao. videon malliin, tota sekventiaalilootaa sä et kuitenkaa USKALLA laittaa. sehän on niin halpaki ettei voi jäädä siitä kiinni...
1.8 16V KR tekniikka löytys ylimääräsenä ja täydellisenä, töki yyveetä jos kiinnostaa E: vai liekö 2.0 corradon keulalta kumminkin, tai oikeestaa vielä lymyilee paikallaan.
miikam
Viestien lukumäärä : 589 Paikkakunta : Kotka Muut : Volkkareita, kakspyöräsiä moottorilla ja ilman.