Pakko kait se on nyt tännekin postata ja selventää vähän asioita, vaikka en ois vielä halunnu.
Ensinnäkin pitää olla joko todella outo maku tai puolisokea, jos väittää että auto on oikeasti hienompi vakiovanteilla kuin mittatilauksena tehdyillä, paljon leveämmillä vanteilla.
Ei kannatas vetää yhden pikkusen paskan kännykkäkuvan perusteella mitään johtopäätöksiä, varsinkin kun auton alustaa ja cambereita tullaan vielä hieromaan. Ja tässä toinen syy, miksi en ois edes halunnu et mun kuvia postaillaan, koska siitä alkaa heti arvostelu, vaikka kuvat on paskoja ja auto pahasti vaiheessa. Parempia kuvia en ihan heti edes saa, mutta ehkä tän kuun lopulla tulis jo ammattikuvaaja ottamaan muutamat räpsyt. Mulla kun ei tällä hetkellä ole edes kunnon kameraa.
Vanteet kun eivät ole vain se, miltä ne näyttää pienessä kuvassa kohtisuoraan sivulta. Minusta todella ison osan vanteiden ulkonäköä on leveys ja kaikin puolin niiden, auton ja alusta sopivuus. Ja pazi88, tuo nyt ei oikein ole mikään hailakka kulta, kun se on Dubai Gold 18karaatin kultainen pinnoite.
Se pinta jäljittelee oikeaa kultaa ja sen myös tekee erinomaisesti, kun tuli heti vertailtua tuota "väriä" omiin kultakoruihin ja vanteiden puolat on kuin kultaa, oikeaa kultaa ei mitään maalia. Tiedä sit miten pinnoite tehdään, onko se lehtikultausta vai mitä. Sen verran tiedän, että se tehdään kiillotetulle pinnalle, että se saadaan kiiltämään kuin oikea kulta. Toivonkin, että ei tehdä nyt mitään lopullisia hehkutuksia tai tuomioita, koska auto muuttuu vielä. Ehkä madaltuu pikkasen, jos saadaan pelattua lisää tilaa cambereilla. Nyt siellä on takana auton omista säädöistä jo melko tapissa säädöt ja edessä säädettävyyden toi KW:n säädettävät yläpäät. Siellä säätövaraa on kans vielä vähän, pikkasen enemmän kylläkin kuin takana. Vanteet tulee just kaarelle ja ylikin, jos ei kääntelis cambereita ja sisäpuolelle jäi tilaa tolppaan edessä about 3mm ja takana 5mm luokkaa. Että ihan hyvin toi mitoitus onnistui, vaikka kaikki piti mittailla ja laskeskella itse. Maailmaltakaan kun ei apuja löytynyt. Tässä on A/S3:seen verrattuna leveämmät lokarit(hiilikuitua) ja leveämpi raideleveys eli tilaa ei loppujen lopuksi ole sen takia juurikaan enempää, vaikka auto kokonaisuudessaan leveämpi onkin.
Tässä vielä lisää juttua:
Heti kun auton sain, se kiikutettiin täydelliseen ruostesuojaukseen ja samalla reissulla asenneltiin Alpinen soitin
http://www.audiohellman.fi/alpine/dvd-soittimet/ina-w910rTossa löytyy navigoinnit, DVD+USB+muistikortti+iPad jne toistot, lisäksi Hands Free, mikä on aivan loistava, kun sitä todellakin voi käyttää eikä ole vain koriste. Äänenlaatu loistava ja kaiken puhelimeen liittyvän voi hoitaa soittimen kosketusnäytöltä.
Soittimen kaveriks pitäs viel asennella tällänen kehys, on joku Audin ja Kenwoodin tuotos , niin sen jälkeen näyttää melko orkkikselta ratkaisulta.
Seuraavaksi lähti merkit takaluukusta ja takalasinpyyhkijä pois.
+ samalla tummui takavalot Lamin-X:llä, teippauksen hoiti Automatrix.
Ja keulakin sai uutta ilmettä JP-Autotuningilla
Hiilaria
+ Automatrix asenti Lamin-X:ää myös etuvaloihin korostamaan musta/valko-lookkia.
Sisäänajon jälkeen autoon vaihdettiin huippuöljyt, Motul 300V tuli koneeseen noin 3000km kohdalla.
APR otti seuraavaksi auton käsittelyyn, saivat loihdittua(varmaankin ensimmäisten joukossa koko maailmassa) siihen uuden softan. Ei käynyt TT RS:n softa, vaikka itse kone on sama. Ja APR:ltä odotellaan tässä kokoajan kuumeisesti lisää uutisia.
Heinäkuun aikana saan softaan jo kuitenkin päivityksen.
Sit olikin auton pinnoittamisen vuoro CQuartzilla.
Talvi ajeltiin Audin omilla RS3-vanteilla ja Nokian 235/35 19 kitkoilla niin ja orkkisvanteiden specsit on 8x19", ET 50.
Alkukesästä saapui KW:n Variante 3+ alustakin ja säädettävät yläpäät, mutta eihän ne tietenkään käyneet yhteen. Joten piti otta vielä astetta arvokkaampi setti, että sais ne yläpäät autoon mukaan. Nämä siis pois
Ja nämä tilalle
Setin mukana tuli koiranluutkin
Edessä on vielä reilusti säätövaraakin
Perästäkin auto muuttui todella paljon leveämmän näköiseksi, kun tuli madallusta ja leveät vanteet
Eli alusta on nyt KW ClubSport säädettävillä yläpäillä ja lyhyemmillä koiranluilla. Vielä varmaan pitää hankkia järeämmät vakaajat eteen ja taakse.
Sisätiloihin tuli tilattua Englannista hyvälaatuiset LEDit, eivät herjaa ja setissä tuli kaikki valot mm. peräkontti, hanskalokero, jalkatilat kattovalot, kahdet ovivalot per ovi jne.
Rekisterikilven valotkin vaihtui A5 Cabrioletin OEM LED-mallisiin, mutta ne herjaa eli pitää päästä VCDS:llä tekemään pikku fiksiä.
FIN-rekkarit vaihtui myös vanhan mallisiin, että saatiin sininen väri pois häiritsemästä, kun ei sitä missään muuallakaan ole. Vanteiden kultaa saattaa tulla pienenä mausteena rekisterikilpien kiinnityspultteihin ja ehkä jopa vois kokeilla kultaisia Audi-rinkuloita.
Tulossa ja suunnitelmissa on vielä tehopuolen parantaminen, ehkä jo tänä kesänä Milltekin koko putki ja lisäksi poppipuolen päivitystä, mutta vähän touhua nyt hillitsee juuri ostettu omakotitalo. "Pienet" pintaremontitkin nielee yllättävän paljon rahaa...
Kohta kun alkaa olemaan useitakin vaihtoehtoja tehopuolella, APR:n tuleva yli 600hv kitti ois muuten todella hyvä, mutta hintaa nostaa pirusti jo sekin, että S-Tronicin kytkimet pitää vaihtaa tuossa setissä. Pelkästään jo se tekee noin 3000€.
Jollakin valmistajalla ois jo pelkkä turbo, millä sais noin 500hv, kun vakio loppuu aika lailla 450hv kieppeillä. Jossain olivat muka saaneet vakioturbolla 480hv, mutta kaikkea ei pidä uskoa. Joka tapauksessa seuraavana listalla tehopuolen parantamisessa on putkisto ja välijäähy, sit plasmapuolat. Ja sen jälkeen pitää katsoa, mitä haluaa ja mihin lompakko taipuu.
Uusien vanteiden mitat on 9.5x19, edessä 2" lippi ja takana 3" lippi. Edessä kun ison tilan vie jarrut. Ja renkaat on joka kulmassa Continentalin Sport Contact 5P:t 235/35 19 koossa. Oisin laittanu 225, mutta niiden kantavuus ei riittänyt.