| Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 | |
|
+42OskuA Challenger-70 Säm m81t82 PELTSiii Mopsi Japrnoo Tukeri Juipp1 Jake oli pazi88 IL3 Croffendalen Hannnu note JiriT votsi r0nx Rimpula epk ElektrikMekanik kikarikoiso aakki Zamppe topppsu Miksutus Ipe Garash Petterii csharp VheeQ eros ee-2 Bäkström CDLC.CO elias LarryL Loistava "TUMPPI" Timzy187 J4TOG 46 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
m81t82
Viestien lukumäärä : 301 Paikkakunta : ihanasti espoolainen Muut : jopoja..
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Ma 19 Toukokuu 2014 - 23:27 | |
| challesta päivityksiä halutaan!!
..toki menee toi rollakin.. | |
|
| |
Säm
Viestien lukumäärä : 182 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Ti 20 Toukokuu 2014 - 0:59 | |
| - m81t82 kirjoitti:
- challesta päivityksiä halutaan!!
..toki menee toi rollakin.. Väärä topic? Meinasin ostaa tämän auton ihan vaan tekniikan takia, jonka oisin siirtäny corvetteeni. Eiköhän siitä hyvä vielä tuu vaikka sisusta onki aika vitun hirveä nyt.. | |
|
| |
Miksu MB
Viestien lukumäärä : 151 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Ti 20 Toukokuu 2014 - 9:47 | |
| Onneks nuo ovipahvit ja muut sisustan osat (poislukien kuskinpenkki) on suhtkoht ehjät. Tuo sininen on jotain vinyylimaalia, lähtee ihan maalinpoistoaineella ilman että ovipahvit sulaa. | |
|
| |
Miksu MB
Viestien lukumäärä : 151 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Su 25 Toukokuu 2014 - 22:02 | |
| Tässä pari kuvaa noista mersun penkeistä mitä lupailin. Pitää vielä pesasta nuo penkit kunnolla ja asianmukaiset aineet laitettava. Camaroa myös hieroin tänään ovipahvien osalta. Vanhat maalit pois ja alkuperäistä punaista alkoi löytymään. Kuvissa vielä pikkusen vaiheessa, mutta kyllä siitä ainakin kohtalainen tulee. Ovipahvien keski-osat tulee mustalla. Vakiona käytännössä kokonaan punainen, joten tulee pikkusen kontrastia. Lähtötilanne. Work in progress. Moottori vuoti öljyä jo ostettaessa melkoisesti. Tarkemman tutkinnan seurauksena ilmeni, että imukannen välistähän sitä tulee. Puristukset myös mitattiin. 1-pytyssä oli 4 baria paineita, viittaa venttiilivikaan. Nuo molemmat viat saa onneksi helposti korjattua, kun muutenkin pitää kannet irrottaa. Autoa ostaessa oli tosi epäileväinen mieli, että mihinköhän sitä kätensä on oikeen työntämässä, mutta kokoaika on alkanut enemmän vaikuttaa siltä että ehkä siitä jotain saa aikaan | |
|
| |
Challenger-70
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Ma 26 Toukokuu 2014 - 0:11 | |
| vähän kannustus kuvaa hyvästä esimerkistä mitä saa tuosta (omasta mielestä) | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Ma 26 Toukokuu 2014 - 0:47 | |
| Pitäskö ennemmin alottaa vaikka noista oven ruostevauriosta, eikä ovipahveja vaan hiplata | |
|
| |
Miksu MB
Viestien lukumäärä : 151 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Ma 26 Toukokuu 2014 - 15:22 | |
| - pazi88 kirjoitti:
- Pitäskö ennemmin alottaa vaikka noista oven ruostevauriosta, eikä ovipahveja vaan hiplata
Kaikki ajallaan Noita ovipahveja hiplasin jo nyt sen takia, että osaa alkaa kattelemaan uusia jos nuo ois osottautunu paskoiks/jos ne ois sulanu kun maalinpoistoa käytti. - Challenger-70 kirjoitti:
- vähän kannustus kuvaa hyvästä esimerkistä mitä saa tuosta
Tuommoinen etulippa oli tarkoitus hommata jos jostain löytyy. Skuuppikin pitäisi jonkinlainen keksiä. | |
|
| |
OskuA
Viestien lukumäärä : 106
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Pe 6 Kesä 2014 - 10:02 | |
| Nyt on maukas sisusta, noi penkit on kyl mukavat istua (samat, kuin Audin Recarot B5 RS4 + C5 RS6). En ole nähnyt Mersussa vastaavia ikinä, onko sovitettu muusta vehkeestä vai onko mesen omat? | |
|
| |
Miksu MB
Viestien lukumäärä : 151 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Pe 6 Kesä 2014 - 20:21 | |
| - OskuA kirjoitti:
- Nyt on maukas sisusta, noi penkit on kyl mukavat istua (samat, kuin Audin Recarot B5 RS4 + C5 RS6). En ole nähnyt Mersussa vastaavia ikinä, onko sovitettu muusta vehkeestä vai onko mesen omat?
Mukavat on, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Nuo on yleismalliset penkit joihin on sitten sovitettu mersun kiskot, eli ei oo mersun omat. Tämmöiset siisPitää tosin viikonloppuna tuupata toi vakio sisusta kiinni. Syynä se, että noissa Recaroissa ei ole penkin bägejä, joten polttaa srs valoa. Muutamasta verhoomosta kyselin, että olisiko mahdollista noista vakiopenkeistä siirtää bägit noihin uusiin, mutta ei kuulemma ole kohtuu vaivalla järkevää. Yksi vaihtoehtohan on ohittaa vastuksilla noi bägit, mutta siinä aletaan omasta mielestä menemään monelta osin hyvänmaun rajojen yli, kyse on kuitenkin turvallisuudesta. Mielessä on ollut verhoiluttaa nuo vakio etupenkit mätsäämään noiden uusien takapenkkien kanssa, mutta ekana pitää tuo Camaro saada jonkinnäköseen kuosiin. Kävishän nuo Recarot Camaroonkin kunhan kiskot laittaa. Tuokin vaihtoehto on ollut mielessä. Noissa Recaroissa kun on kippi toimintokin jo valmiina.. | |
|
| |
SamiM
Viestien lukumäärä : 152 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 La 7 Kesä 2014 - 15:00 | |
| Hieno Märssy! Vanteet on just eikä melkein ja koko paketti toimii hyvin. Etupenkit ei ehkä sovi tähän mutta ne visiin olikin lähdössä.. Tyylikäs kokonaisuus enivei!! | |
|
| |
OskuA
Viestien lukumäärä : 106
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 La 7 Kesä 2014 - 18:34 | |
| No ajattelin kanssa, että onko noita meseissä ollut. Osta jonkun Passat W8:n tai Audin recarot niissä on bägikotelo ja vaihdettavissa muovikannen alta, räjäehtäessä se muovikansi lentää mäkeen. Maksaa taas maltaita verhoiluttaa.. Ja miten saa mesen bägin sopii on kans asia erikseen. | |
|
| |
Miksu MB
Viestien lukumäärä : 151 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 La 7 Kesä 2014 - 19:48 | |
| - OskuA kirjoitti:
- Osta jonkun Passat W8:n tai Audin recarot niissä on bägikotelo ja vaihdettavissa muovikannen alta, räjäehtäessä se muovikansi lentää mäkeen. Maksaa taas maltaita verhoiluttaa.. Ja miten saa mesen bägin sopii on kans asia erikseen.
Tuota en ajatellutkaan, pistetään harkintaan! Edit. Äsken sain vaihdettua eteen 20mm lätyt aikaisempien 15mm tilalle. Kyseessä on samat lätyt mitkä oli väyrysessä takana, eli m12 kierteellä. Niistä piti keskireikää isontaa, koska tossa W211:ssa on pidempi etupyörännapa. Siltikin jää liian sisään, varaa ois vielä varmaan tommoset 2cm tuoda ulospäin. Pakko se on hyväksyä että 8,5" vanne on auttamatta liian kapea eteen. | |
|
| |
m81t82
Viestien lukumäärä : 301 Paikkakunta : ihanasti espoolainen Muut : jopoja..
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 La 7 Kesä 2014 - 21:07 | |
| kyllä, mun moka taas.. väärään topikkiin huutelin challen päivityksistä! pahoittelut siitä! mut hyvän-näköistä turaamista täälläkin! ps. eikös joku jo joskus aikoinaan maininnut, että se vanteiden istuvuus hoidetaan ilman mitään speissereitä.. | |
|
| |
Miksu MB
Viestien lukumäärä : 151 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Su 19 Loka 2014 - 16:22 | |
| | |
|
| |
Miksu MB
Viestien lukumäärä : 151 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Su 2 Elo 2015 - 22:11 | |
| Jos kerran vuoteen tänne päivittelee nii eikös se riitä? No eipä toisaalta oo kummempaa päivitettävää. Päinvastoin mersua korotettu keulasta, että pääsee kämpän pihaan Camaro on nyt käyntikuntoinen, mutta vaatii vielä säätöjä ja putket ainakin. Ilmeni, että ykköspytystä oli männänrenkaat poikki. Sylintereissä oli myös aika paljon kulumaa, joten lohko porattiin 402:een ensimmäiseen ylikokoon ja siihen sopivat kp-männät. Samalla kaikki laakerit uusittiin. Hydrauliset nostajat vaihtui mekaanisiin, työntötangot paksumpiin ja keinuvivut alumiinisiin. Nokka vaihtui myös isompi nostoiseen. Kannet kävivät virtauspenkissä jossa virtaukset näytti 75hp per sylinteri 16mm nostolla. Kansissa on tuplajouset ja rosteriventtiilit sekä tee-se-itse venttiilinvarrenkumit ettei pölläytä aina sinistä startatessa. Imusarjaksi tuli Edelbrockin Performer RPM ja kaasarina saman firman 750cfm nelikurkkuinen tuplapumpuilla. Hookerin peltisarjathan tuossa olikin jo ostettaessa ja ne meni pienen siistimisen ja lämpökääreen kera paikalleen. Siinä nuo suurimmat koneeseen tulleet muutokset. Ei se ihan vapuksi ehtiny, mutta jospa ens vapuks Vielä video todisteeksi, että ekat savut on otettu (kuvaa klikkaamalla): Sitten tuo uusin tulokas elikkä tuommoinen x300 mallinen Jaguar. Tätähän ei sit madalleta. Ruttutukusta tämäkin tottakai, mutta tälläkertaa lievällä vauriolla. 135tkm ajettu Sovereign malli 4.0l:n suoralla kutosella. Väriltään Morocco red, joka ei noista kännykkäkuvista erotu ollenkaan. Sisusta värikoodilla AGD (Oatmeal). Tästä oli tarkoitus väsätä uusi käyttis, jonka takia tuo mersu voisi olla pian myynnissä. Ostokunto oli tämän näköinen, etuspuskuri ainoastaan otettu pois: Kesärenkaitahan tässä ei ollut, joten semmoiset piti saada. Näissähän on käytännössä Bemarin jako (5x120,6) eli vannetta kyllä löytyy ja yhdet 18":et kävin poistamassa. Korinosat on melko kiven alla Suomessa näihin, jonka takia melkein kaikki joutuu tilailemaan eBaysta. Konepellin ja jotain pientä osaa sain onneksi Suomesta. | |
|
| |
EMSIVU
Viestien lukumäärä : 7 Muut : zx10r
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Ke 5 Elo 2015 - 10:47 | |
| Nyt on komiaa ja erilaista. Näkisin tämän imajousilla ja 18" vanteilla kentässä | |
|
| |
Miksu MB
Viestien lukumäärä : 151 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Su 5 Kesä 2016 - 14:35 | |
| Aika taas päivittää tapahtumia, kun on saatu vehkeitäkin nippuun! Mersu lähti uudelle omistajalle keväällä ja nyt on tullut ajeltua tolla Jaguaarilla joka tuntuis pelaavan hyvin. Camaro on leimattu n. kuukaus sitten ja nyt alkaa olemaan säädöissä koneen ja kaiken muunkin osalta. Koneen kun sai säädettyä petti laatikosta turbiinin puoleinen päätystefa. Väärän osan takia joutui laatikon irrottamaan pariin kertaan, onnistuupahan aika nopeasti kyseinen operaatio kun tuli harjoiteltua Samalla tuli myös vaihdettua kardaanin päätystefa ja suodatin. Etupäähän tuli vaihdeltua samalla kertaa kaikki nivelet, pyörännavat ja jarrulevyt ja palat. Tuhat muutakin juttua on tehty ennen kun on päästy kuvien tulokseen mutta en niitä ala sen enempää avaamaan. Kevään ensimmäiset kuvatkin käytiin LarryL:n kanssa napsimassa: Edit: vielä kuva noista etupenkeistä, jotka jäi mersusta ylimääräseks Vielä on ainakin tarrotusta tulossa konepeltiin. Talvelle on tiedossa pientä fixailua ja e85 muutos on pyörinyt myös mielessä. Jaguaariin ei ole vielä tehty paljo muuta kun perushuoltoa. Kuskin penkki tuli hoidettua kuntoon kun siihen on tullut kulumaa ja värikin oli osittain lähtenyt: Jätin tuon penkin yläosan vielä kuvissa värjäämättä jotta tuon sävyeron näkisi. Taakse hommasin XJ12 mallista kääntyvät picnic trayt jotka meni melko pienellä vaivalla paikalleen: Yhdet bemarin vanteetkin hommasin jo talvella talteen mutta niistä ei ole kuvia vielä. Tänään lähti myös alustan osaa tilaukseen jaggeen, katotaan miten käy | |
|
| |
Miksu MB
Viestien lukumäärä : 151 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Su 9 Huhti 2017 - 16:57 | |
| Raapustellaas taas jotain kun on jotain saanu taas aikaseks. Camarolla ajot jäi viime kesänä tosi vähälle koska laatikosta petti kakkosvaihde. No nyt on uusi TH400 laatikko paikallaan joka kävi myös tietysti vahvistuksessa ennen paikalleen laittoa. Lähipäivinä pitäisi päästä testaamaan että vaihteet löytyy yms.. Samalla kun loota oli irti vaihtui pakosarjat lyhyemmän mallisiin. Edelliset pakosarjat otti maahan turhan herkästi niin näillä ei pitäis enää samaa ongelmaa tulla. Muutaman tehokkaan illan kun tuon Camaron parissa vielä viettää niin alkais olemaan kesäkunnossa näillä näkymin. Jaggeen tilailin syksypuolella ilmakamat joita sovitellessa se loppukausi sitten menikin. Ehtihän sillä sen 2tkm ajella ja vaikka kuinka lupailin että tähän ei kosketa.. Ihan heittämällähän ilmat ei sinne asettunu, kuten ei varmaan missään muussakaan erillisjousitetussa vehkeessä joihin pitää ite rakennella pussien kiinnikkeet ja muut. Tarkoituksena oli heti alusta alkaen tehdä kaikki mahdollisimman hyvin käyttöä kestämään kun autolla on kuitenkin tavotteena ajella ihan ympärivuotisesti. Kuvia asennuksista on aika heikosti, mutta pitää niitäkin laitella sitten kun saa esittelykuntoon. Kaikki kontin romut sujahtaa varapyöräkoteloon piiloon. Madaltaahan sitä vielä pitäis. Takana ei pitäis olla mitään ongelmia, mutta edessä joutuu jo enempi kikkailemaan. Pitää ekana nyt otteeseen saada toi alusta ja alkaa sit miettimään temppuja. Vanteet myös vaihtuu kunhan renkaat niille hommailen. Paljon kaikkee muutakin pitäis tehä mm. maalata koko auto, vaihtaa takapään puslia, vaihtaa syyläri ja lauhdutin jajaja... Pikkuhiljaa edetään ja päivitellään sit sen mukaan | |
|
| |
Taski
Viestien lukumäärä : 225 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Ke 12 Huhti 2017 - 21:22 | |
| | |
|
| |
Miksu MB
Viestien lukumäärä : 151 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 Su 18 Kesä 2017 - 18:50 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 | |
| |
|
| |
| Miksu MB: Camaro -78 & Jaguar x300 | |
|