| Polo 86c Coupe | |
|
+16Ipe Tikkku_ Juhi dyyz juucee -Joonas Mibo /Wille/ redi topppsu Paltsu kikarikoiso IL3 GrapL PHJS Juki 20 posters |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Juki
Viestien lukumäärä : 180 Paikkakunta : Vieremä
| Aihe: Polo 86c Coupe La 19 Toukokuu 2012 - 22:29 | |
| 1990 vuosimallin Coupe Poloa on tullut laiteltua viimesen vuoden aikana ja tässäpä pääpiirteittäin, että mitä on tullut tehtyä. Niin tässä kuin myös ensimmäisenä autona toimineessa polossa on häirinnyt sisustan harmaus, johon tuli viime talvena tehtyä muutos. Penkit löytyi paikalliselta harrastajalta mk3 Colour Concept Golffista, eli nahkaiset suht hyvin topatut jakkarat tuli ostettua. Suhteellisen helpollahan nuo Golfin penkit Poloonkin mahtuu, etupenkeistä piti ulompia jalkoja siirtää joitain senttejä sisemmäs ja takamatkustajien niskatukien kiinnikkeet ruuvailla Polon alkuperäseen selkänojan runkoon. Etupenkit kiinni ja Victorin nahkaratti vaihdettu: Selkänojan runko: Kaikki penkit autossa: Ovipahvit värjäsin mustaksi VHT:n Vinyl Dyellä. Pohjia tein sen verran että pesin ja pyyhin rasvanpoistoaineella, hyvin on väri toistaiseksi pysynyt. Sisustaa laitellessa tuli myös verhoilematonta konttia hieman päällystettyä. Pohjalle perus laminaatit ja huovalla päällystin iskaritolpat. Tuonne sivuille tein verhoilupaneelit 3mm kovalevystä, jotka nekin saivat huovan ylleen. Kuvassa vasemmalla päällystetty kontinkylki ja oikealla orkkis look. Alustaa on toki myös päivitelty, korkeussäädettävät tolpat nyt viimeisimpänä. Viime kesähän meni laikatuilla "-80/60" jousilla ja tälle kesää halusin vähän lisää madallusta. Aiemmin jo laitoin uretaanipuslat tukivarsiin sekä kallistuksenvakaajaan. Alustasarjan ostin eBaystä GTO merkkisenä, tolpissa on jotku itse tulostetut GTO-tarrat, mutta papereissa oli TA Technixin leimat, sellainen ero näissä oli halvimpiin sarjoihin verrattuna että etutolpissa tuli uudet navat ja laakerit valmiiksi asennettuina. Etutolpat: Vanteet ovat Tramont TY2:t, kooltaan 7x13" et5 takana ja et20 edessä. Kumeina 175/50 Fulda Carat Assurot. Vanteistahan tuli heti käsiin saatuani kiilloteltua keskiöt. Välillä on tullu ajeltua kiiltävinä ja välillä teipattuina.Tällä hetkellä ovat siis teipattuna vihreiksi. Teippi on Avery Graphicsin "jotain" kalvoa, sen tarkemmin en tiedä kun tulivat minulle kaverilta ylijäämäpaloina. Kuumailmapuhaltimen kanssa venytin paikalleen ja hyvin ovat pysyneet pesussa ja ajossa. Loppuun vielä jokunen kuva koko autosta nykykuosissaan: Jatkosuunnitelmia en ole sen tarkemmin miettinyt. Kuskin ovi tuntuu olevan ikuisuusprojekti, tällä hetkellä paikallaan on lommoton, mutta huonossa maalissa oleva ovi, oon koittanu päästä helpolla ja odotellu että tulis vastaan valkea purkuauto Moottoripuolelle ei toistaiseksi ole tehty mitään, ehkäpä siihen voisi panostaa seuraavaksi, mutta sen näkee sitten kun näkee, hyvinhän tuollakin on cruisailut kerennyt | |
|
| |
PHJS
Viestien lukumäärä : 62
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 20 Toukokuu 2012 - 2:11 | |
| On kyllä hieno Polo! Sisustan vaihtokin on erittäin onnistunut | |
|
| |
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 20 Toukokuu 2012 - 3:57 | |
| sisusta sytyttää kypillä ja vanteet mut ulkoasuun takertuu omaa silmään toi lipan lippa. | |
|
| |
IL3
Viestien lukumäärä : 1051 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 20 Toukokuu 2012 - 9:23 | |
| Kaikin puolin oikein asiallinen Polo Sisustasta plussaa! | |
|
| |
kikarikoiso
Viestien lukumäärä : 388 Paikkakunta : Hämeenkyrö Muut : Ig @sakariv
| |
| |
Paltsu
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 20 Toukokuu 2012 - 14:32 | |
| Saakos näihin mitään sinkkuvalomaskia? Vois olla tosi retee. Mietin kans tota sisustan ja ulkokuoren naittamista, mutta toisaalta ehkä parempi noin. Mut hienoo et jaksat nähdä vaivaa sisustaan, itellä se on kumminkin viihtymisen kannalta isossa roolissa. Makee peli! | |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 20 Toukokuu 2012 - 14:37 | |
| Saa sinkkuvalomaskeja. Ohan täää pirun komias! Näkyykö kesällä joissain tapahtumissa? | |
|
| |
redi
Viestien lukumäärä : 502 Paikkakunta : Helsinki Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 20 Toukokuu 2012 - 14:57 | |
| Hienon näkönen ompi Polo. Aina toki vois madaltaa lisää Kato että Polossa on laturin/startin piuhat köytetty kunnolla kiinni, kun on madallettu reilusti niin vetari käy aika lähellä. Oikeen jos madaltaa niin voi osua moottorin lohkoonkin. Onneksi noissa ei ole vaikea nostaa konetta | |
|
| |
Juki
Viestien lukumäärä : 180 Paikkakunta : Vieremä
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 20 Toukokuu 2012 - 22:40 | |
| Joo toi "lipan lippa" oli vähä sellanen kokeilu mk1 golfin lipalla kun häiritsi tuo etu ja sivuhelmojen korkeusero. Keulan ilme miellyttää tuplavaloilla, mutta ehkä sinkkumaskiakin vois harkita semmosilla neliskanttisilla valoilla... Lisämadallus vaatii että edestä ottas apujouset pois, joka totta puhuen oli alkuperäinen suunnitelma ja tulee todennäkösesti tapahtumaankin kesän aikana. Tapahtumissa on kyllä tarkotus kierrellä, mihin nyt suinkin ehtii, ainaki Jyväscruising ois tähtäimessä. Tulihan tuota jo BW cruisingissakin käytettyä vaikka yleisöparkkiin jäikin | |
|
| |
Juki
Viestien lukumäärä : 180 Paikkakunta : Vieremä
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 17 Maalis 2013 - 13:39 | |
| Apujouset on vieläkin paikallaan, mutta vähän kaikkee muuta on tullut puuhasteltua tässä talven aikana. Koneenvaihtoprojektia oon suunnitellut aiempiinkin autoihini, mutta nyt viimein vasta päätin semmoiseen ryhtyä.. Lähtötilanne konehuoneessa oli suht sotkuinen. Ihan alusta en muistanut kuvaa ottaa, tässä kuvassa on jo vähän putsailtu ja purkamista aloitettu. Mitään show-kliiniä ei ole tarkoitus tehdä, mutta jonkinasteista siistimistä kuitenkin. Esim tuon johtosarjan avasin ja erottelin sieltä sytytyksen ja pissapojan piuhat, jonka jälkeen suojasin piuhanipun ja siirsin sen kulkemaan lokasuojan sisässä.Vanha kone pois: Enimmät ryönät putsailtu pois: Uusi kone: Elikkäs 6N Polosta lähtöisin oleva 1.4 16V (afh). Kuvassa jo koesoviteltuna kaasuttimet jotka ovat peräisin Yamaha Thundercatistä (YZF600R). Kaasareiden perässä KN:n suodattimet. Imusarjana joku kotitekoinen joka tuli kaasareiden kaupanpäällisinä ja tullaan tekemään uusiksi huomattavasti lyhyempänä. Myöskin 4-2-1 rosteripakosarja on jo odottelemassa valmiina. Tehoista en osaa vielä tarkemmin sanoa kuin että vakiona tuossa luvataan olevan 100hp, toivottavasti nyt ei noilla muutoksilla ainakaan kovin paljon sen alle mennä Moottorinkannakkeelle piti tehdä tuollainen "tukilevy", jotta saa kaikilla kolmella pultilla kannakkeen kiinni koneeseen. Tuossa lohkossa siis on paikat vaan kahdelle ylemmälle kannakkeen pultille: Laturiakin mallailin paikalleen, tässä kohtaa huomasin että tulee olemaan ahdasta juurikin tuon kannakkeen kiinnityspisteen kohdalla, koska tuossa on noin leveä tuo hihna (6-urahihna). Joko käytettävä kapeampaa hihnaa tai tehtävä tilaa koriin. Aiemmin tällä viikolla päästiin jo sovittelemaan moottoria paikoilleen: Kaasuttimiakin mallailin ja hyvin mahtuuvat olemaan suodattimienkin kanssa kun vaan imusarjaa lyhentää reilusti. Ahdasta meinasi olla juuri tuon hihnapyörän paikkeilla kuten arvelinkin, kuvan aikaan näytti vielä pahalta mutta hiukan tuohon vielä sai lisätilaa kun otti kaikista kannakkeista "löysät" pois toiseen suuntaan Vesiletkut kävi alavesiletkua lukuunottamatta kaikki about sellaisenaan, osaa joutuu korkeintaan vähän lyhentämään. Controll3d:n purussa olevasta s13 Nissanista löytyi sattumalta tuokin alavesiletku, ei tarvinnut sitäkään sen kauempaa sitten etsiä: Lasinpesurin pumppu sanoi itsensä irti jo viime kesänä, nyt ostin sitten vähän kokeilumielessä Biltemasta tuollaisen sarjan, jossa tuli 1,5l säiliö, pumppu sekä piuhaa ja letkua hintaan 11,99e. Sopiva piilopaikkakin sille jo löytyi vänkärin puolen lokasuojasta, ruiskukoneella varustetuissa poloissa tässä kolossa majailee aktiivihiilisäiliö(?), mulla se on aina ollut tyhjillään: Flekti-syyläri-pakettia putsailin ja flektikoppa sai maaliakin ylleen: Syksyllä projektia suunnitellessa kun laillisuuteen liittyen etsin ja kyselin tietoa, niin sattumalta sitten eräältä harrastajalta löytyi G40 etujarrusatulat. Satulat putsailin sitruunahapolla, jonka jälkeen kävivät vielä pulverimaalauksessa. Motonetistä uudet tiivisteet ja ebaystä levyt+palat. Muuta eroahan noissa ei ole vakiojarruihin kuin että levyt ovat jäähdytetyt eli 10mm paksummat (239x20mm). Etujarrut kasailtu: G-laderseite:ltä ostin eteen vakaajan "siirtopalikat"/puslat, sekä taka-akselin puslat. Noissa palikoissa vakaajan reikä on 15mm edempänä, jolla saa vähän lisätilaa uuden koneen pakosarjalle ja mainospuheiden mukaan ajotuntumakin pitäisi jämäköityä, kun casteriahan nuo hiukan muuttaa: Palikat vakaajassa kiinni. Etutukivarsiin ulommat puslat oli uusittu jo aiemmin (SuperPro), nyt hommasin sitten vielä nuo sisemmätkin(Powerflex): G40 taka-akselin ostin ebaystä, tässä vertailukuvassa jo nuo G-laderseiten puslatkin paikallaan: Loputkin kilkkeet asennettuna: Tässä näkyy parhaiten tuo vakaajatanko, joka siis on ainut ero "normaaliin" Polon taka-akseliin: | |
|
| |
/Wille/
Viestien lukumäärä : 135 Paikkakunta : Iitti/Helsinki
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 17 Maalis 2013 - 14:05 | |
| Jumalauta, kunnon tekemisen meininki yhdistettynä hyvään kerrontaan ja hyviin kuviin. Muutenkin erittäin asiallinen pikkukippo. Pakko arvostaa.
Mielenkiintoinen moottorivalinta, miten päädyit juuri tuohon tekniikkaan? | |
|
| |
Mibo
Viestien lukumäärä : 78 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 17 Maalis 2013 - 14:14 | |
| Oi, nyt on hienoa. Tykkäsin jo silloin kun ei ollu vielä konehuoneeseen koskettu, nyt vielä enempi. | |
|
| |
-Joonas
Viestien lukumäärä : 453 Paikkakunta : Kerimäki/Savonlinna
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 17 Maalis 2013 - 15:49 | |
| Kertakaikkiaan loistavaa! Tästä saakin sitten sopivasti motivaatiota tulevaisuudessa omaankin Coupe Poloon. | |
|
| |
juucee
Viestien lukumäärä : 487 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 17 Maalis 2013 - 18:41 | |
| Asiallista rakentelua höystettynä hyvillä kuvilla ja kerronnalla. Esimerkillinen topic. | |
|
| |
dyyz
Viestien lukumäärä : 574 Paikkakunta : helsinki Muut : neon vihree skeittilauta
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 17 Maalis 2013 - 21:00 | |
| Lookin good, ekan kuvan vanne näyttää kivalle kans. Teipillä toteutettu? | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 17 Maalis 2013 - 21:07 | |
| Hyvää kerrontaa.
Mukavia muutoksia, niin tätä päivää! | |
|
| |
Juki
Viestien lukumäärä : 180 Paikkakunta : Vieremä
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Su 17 Maalis 2013 - 21:28 | |
| Mukava kuulla että muutkin tykkää - /Wille/ kirjoitti:
- Mielenkiintoinen moottorivalinta, miten päädyit juuri tuohon tekniikkaan?
Näitä on maailmalla aika paljon tehty, ehkä tuntui jotenkin "turvalliselta" laittaa jotain jonka tietää suht kivuttomasti tuonne menevän. Toki varmasti muitakin vaihtoehtoja olisi ja varsinkin tehokkaampia, mutta tämmönen nyt tällä kertaa. Vaparikaasarikoneen äänistäkin tykkään, aika paljo. - dyyz kirjoitti:
- Lookin good, ekan kuvan vanne näyttää kivalle kans. Teipillä toteutettu?
Juurikin näin. | |
|
| |
Tikkku_
Viestien lukumäärä : 404 Paikkakunta : Pieksämäki
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Ti 19 Maalis 2013 - 16:52 | |
| onko tuo polosen ihan omalla v-jakajalla? virikepakot+ kansityö vaan niin hyvä tulee :cyclops:
olikos niin että aua:ssa ois jo sitten 120hp? | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Ti 19 Maalis 2013 - 17:00 | |
| - Tikkku_ kirjoitti:
- olikos niin että aua:ssa ois jo sitten 120hp?
Siis AUA-moottorissa? 75hv. Hyvältä näyttää projekti, venakopan kiillotusta odotellessa. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Pe 22 Maalis 2013 - 3:30 | |
| Tarttisin oikeestaan vähä mittoja noista etutolpista. Passattiin mietin noita, mut ei viittis lähtä kokeileen kepillä jäätä... Nimittäin Passatissa just samanlainen toi etupyöräntuenta. Mietin vaan että jos noita viel sais modattua silleen et alapäätä pystyis säätään erikseen. Siirtäis ton raidetangon kiinnikkeen alemmas, tekis kierteet putken sisään ja yläpää sit oman maun mukaan, kuhan kierteet vaan passais. Sais pidemmän jousenki mahtuun (?) | |
|
| |
rautio-
Viestien lukumäärä : 243 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Pe 22 Maalis 2013 - 8:56 | |
| Onkos tohon koneeseen tulossa muuta virityspalikkaa kuin nuo kaasarit ja rosterisarja? Kanttakin vois tieten hiukan työstää...? | |
|
| |
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Pe 22 Maalis 2013 - 9:24 | |
| voi vittu juki! voin nyt sit hyvillä mielin kevään tullen käydä ajaa oman neliskanttivalo 86C:n pihalle talvisäilöstä ja polttaa sen.. just jotain tälläistä moottorinvaihtoa sekin oottelee ja tilaisuutta tehdä se. Laitat sit runsaasti kuvia, dokumenttia miten tuo onnistuu nii voin apinoida jotain sinulta | |
|
| |
Juki
Viestien lukumäärä : 180 Paikkakunta : Vieremä
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Pe 22 Maalis 2013 - 13:43 | |
| - ElektrikMekanik kirjoitti:
- Tarttisin oikeestaan vähä mittoja noista etutolpista.
Mitä mittaa kaipailet? Meen illaks taas tallille, voisin jotain vaikka mittaillakin.. - rautio- kirjoitti:
- Onkos tohon koneeseen tulossa muuta virityspalikkaa kuin nuo kaasarit ja rosterisarja?
Noi muutokset nyt alkuun riittää - GrapL kirjoitti:
- voi vittu juki!
Kyllä tähän maahan Poloja vielä lisää sopii rakentelemaan Sullahan vähän helpottaa virittelyä kun on vakaimellinen taka-akseli, vaimennettu ohjaus ja sen semmosta jo vakiona? Leimaamista ajatellen siis | |
|
| |
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
| |
| |
Juki
Viestien lukumäärä : 180 Paikkakunta : Vieremä
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Pe 22 Maalis 2013 - 21:08 | |
| ^Höh, oon aina luullu sitä tehopeliksi.. Nyt on imusarjaakin hitsailtu kasaan. Nätistihän nuo tuolla mahtuu olemaan. Alipainelähdöt vielä puuttuu. Huohotukseen olisi sellainen ajatus, että tämmönen purkki koneen öljyseparaattorin perään ja tuohon toiseen lähtöön suodatin, eli avoimella järjestelmällä näillä näkymin mentäis.. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Pe 22 Maalis 2013 - 23:28 | |
| Tuohonhan varmaan sopis sellanen paisarillinen jäähytin, sais vähä siistittyä. | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe La 23 Maalis 2013 - 10:27 | |
| Huhhuh hyvältä näyttää jätkän touhailut! Kevyttä kuolausta moinen sisusta polossa ja toi konehuone | |
|
| |
janpertti
Viestien lukumäärä : 124 Paikkakunta : joensuu Muut : ex vento td
ex bora v5
ex kakkis
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe La 23 Maalis 2013 - 10:46 | |
| nyt näyttää hyvältä :cheers: tästä on hyvä ottaa oppia ens talven touhuihin | |
|
| |
Juki
Viestien lukumäärä : 180 Paikkakunta : Vieremä
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe La 30 Maalis 2013 - 20:18 | |
| No en tiiä kannattaako näistä mallia ottaa, katotaan ensin miten tän saa toimimaan Vähän jotain taas ajankuluksi askarreltu... Sytkän johtosarjan suojaletkut oli aika hauraaksi ja kovaksi menneet ajansaatossa, niin laitoin niille uudet ja samalla pujotin nuo flektin piuhat samoihin letkuihin. Ikävä tuottaa Ipelle pettymys mutta venakopan kiiltoa saa nyt hetken odottaa kun siihen työkaverin toimesta tuli vähän väriä päälle Öljypurkki ja bensapumppu löysivät paikkansa nurkasta. Öljyn huohotussuodattimen toin letkunpätkällä tuohon vähän ylemmäs, onpahan enimmältä kuralta vähän suojassa. Vanhasta keltasesta paisarista halusin eroon ja ostin siihen uuden, mutta siinäpä onkin pohjassa letkulähtö sivulle, joten se nyt ei mennyt ihan suoraan vanhalle paikalleen vaan sitä pitäs kääntää 90-astetta että saa tuon letkun lähtemään edes vähä sinnepäin oikeeseen suuntaan. Vähän mallailin siihen tommosta alkuperäsiin kiinnikkeisiin käyvää kannaketta, mutta saattaapi olla että joutuu tekemään ihan oman kannakkeen tuolle jos siistimmän haluaa. Helpoinhan tietysti olisi suoraan tuohon iskaritorniin kiinnitellä, mutta katsellaan nyt mikä siihen lopulta jää, vanhaakaan säiliötä en ole vielä roskiin heittänyt... Nyt oottelen maailmalta tavaraa mm. silikoniletkuja alipaineita varten sekä kaasareiden ja imusarjan väliin uudet mustat letkut, sitten imu- ja pakosarjan tiivisteet ja venakopan tiiviste ja lisäksi suojamuovit koneen molempiin päihin, eli jakohihnalle ja myös tuohon virranjakajan päätyyn. Myös tulpanjohdot on tilattu, pitkään pähkäilin perus tarvikejohtojen (Beru) sekä Magnecorin race-johtojen välillä ja päädyin sitten halvempaan, eli Beruun. Hintaero ei olisi suuri ollut, 92e vs. 110e mutta en nähnyt tämmösessä sitten perustetta erityisille häiriösuojauksille että siitä ylimäärästä enää alkaisin maksamaan. | |
|
| |
Juki
Viestien lukumäärä : 180 Paikkakunta : Vieremä
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe Ma 15 Huhti 2013 - 21:50 | |
| Noniin nyt on sen verran saatu rakennettua että savut saatiin otettua! Taas vähän lisää rakenteluintoa kun näki etten ihan turhaa työtä ole koko talvea tehnyt. Tältä näyttää nyt konehuoneessa: | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Polo 86c Coupe | |
| |
|
| |
| Polo 86c Coupe | |
|