Jees. Tämmönen saman moinen yksilö tuli hankittua vanhan tilalle, tässä kävi tosin yks mopo välissä.
Auton on 84´ bmw 315 jossa 1.8 m10 moottori. auton mulle tullessa oli siinä jo valmiiksi tuplat jokin nokka peltisarjat jne. ja värinä kohtuu kutsuva fiiati oranssi <3
noh eikun auto hiluiksi ääni eristeet veke jne perus keventelyä, (näissä niitä meinaan piisaa) ja muutenkin yleistä purkua autolle ja vähän katselua missä kunnossa vehje on, ihan siisti yksilö hirveeksi vaan maalattu aikanaan.
vähän kuvia projekti touhuista.
alustana tähän tehtiin lyhkäset paukut eteen, etupäää tehtiin mk3 golfin iskarien pohjalle, jotka on paljon vakiota lyhkäsemmät. (kuvissa auto lähstulkoon korkeimmillaan, eli kaikki jousto on käytössä) ja taka pää tehtiin spaxin jäykkyys ja ulos jouston säädöillä olevilla iskareilla.
Etupäähän tehtiin vielä semmoinen että siirrettiin alatukivartta 2cm ulommas jotta saataisiin vielä hieman lisää camberia, kun yläpään asennettiin säätymään taka viisoton pienen caster lisän merkeissä. Myös kääntö varret lyhennettiin ja radetankoja jouduttiin hieman jatkamaan. Seurava homma onkin tehtdä puslat kallistuksen vakaimelle etu-tukivarsiin et sais pienehkö väljän vittuun tuolta.
Ja Konehan tässä on m10b18 kuuleman mukaan sisukset ihan ruiskumoottorisesta versiota, eli isoilla kanavilla ja venoilla.. sitä sitten piristety nokalla, dellortoilla, säätimet jne. peltisarjat myöskin. Tähän tehtiin sytkä MSD:n multispark boksilla eli 6al laatikolla ja msd:n blaster 2 puolalla. ei oo kun hyvää sanottavaa noista, mitä nyt oma laatikko meni takuuseen valmistus vian takia ja nyt mennään alkun laatikolla.
hyvin tuntuu moottori ainakin hengittävän ja kiva sitä on luistossa viedä.
Ja kyllä siinä on erivärisiä peltejä, tiiä sit mikä oli maalissa eipä mua häiritse niin paljoa etten kehtaisi vehkeellä ajaa, harmaata tästä on muutenkin mietitty pultti kaarilla ja sisälle vääntäis turvakaaret, vyötkin tos oottelee asentelua. Samoin kuin 323 alustan osat tarvis saada hommattua talliin ja sitten miettiä minkä mooottorin tähän vaihtaisi, volvoa, toyotaa ja ooppelia on mietitty jonnin verran tähän, opelin kone nyt ei ehkä tarvis niitä alustan osiakaan..
Viimeinen muokkaaja, N|ba pvm Ke 15 Toukokuu 2013 - 9:35, muokattu 5 kertaa
Iso peukku, kaikin puolin helvetin hyvän näkönen peli ja vanhat bemarit nyt sytyttää aina. Ainoo vaan, että ethän sä nyt voi bmw:hen ooppelin konetta laittaa, ethän? Toki sehän on vaan mun mielipide.
SaKmund
Viestien lukumäärä : 129 Paikkakunta : Rauma Muut : Löytyy
Mimmosissa lukemissa casterit pyöri ennen ja jälkeen modailujen? Lähinnä funtsin että paljonko vaikutti pyörän tilttaamiseen? Joko kortin oot takas saanu?
E21 on klassikko, ainakin hyvässä kunnossa ollessaan... Maalattu auto ja ovi silti aivan eri sävynen ku kori... En tajua miksi? Vanteet on hienot ja matalakin, mutta jotenkin se viiminen silaus puuttuu
E21 on klassikko, ainakin hyvässä kunnossa ollessaan... Maalattu auto ja ovi silti aivan eri sävynen ku kori... En tajua miksi? Vanteet on hienot ja matalakin, mutta jotenkin se viiminen silaus puuttuu
Graffitinharmaa on hyvä esimerkki miten helposti saa eri sävyiseks kun ruiskuttaa eritavalla kaikki irto-osat. Ei se maalin vika oo...
E21 on klassikko, ainakin hyvässä kunnossa ollessaan... Maalattu auto ja ovi silti aivan eri sävynen ku kori... En tajua miksi? Vanteet on hienot ja matalakin, mutta jotenkin se viiminen silaus puuttuu
mjoo sävy ero harmittaa mut mitään mitään kruiseria en tästä teekkään vaan vehkeen jolla voi ajaa luisussa ja täysillä kun siltä tuntuu, eikä pelätä jos vähän ropsahtaa sepeliä peltiin tai talvella moikkaan perä kinosta. ja tuo värikin tulee vaihtumaan vielä kun kaaret tehdään uusiksi.
jiri kirjoitti:
mikäs vika bmw m10 konees on?
se että suurin on 2.0l ja nekin kiven alla ja homo kalliita. ja niitäkin saa kutitella ihan hullunansa et saa vaparina sinne 200hv nurkilla, toisin kuin esim opelin 16v ja toyotan 16v moottorit. ja volvon koneisiin saakin sit ja vaikka mitä kivaa melko iisisti.
sitäkin funtsittu kyllä, noho täs on aikaa miettiä vielä ei oo se ajan kohtasin juttu, kun nyt kaikki toimii niin ajellaan välillä ja si kun laukee niin mietitään minkä sinne tunkis.
johtuiskohan siitä että joku vanha omistaja aikoinaan ruostuttanut konepellin, päälle vedetty pensselillä mustaa jonka jälkeen "katumapäällä" maalattu korinväriin?
johtuiskohan siitä että joku vanha omistaja aikoinaan ruostuttanut konepellin, päälle vedetty pensselillä mustaa jonka jälkeen "katumapäällä" maalattu korinväriin?
eikun se oli parhaimman näköinen miitissä, silloinkun krokopukuinen lensobäkkäri istui siinä pikkutuolissaan siinä konepellillä
hirvee miina toi koko vessa on, mut eipä sitä näyttelyautoksi olekkaan tehty
Koitas.nyt säkin ymmärtää et on autoja jotka tehdään ajeluun ja käyttöön ja sit on autoja joita tehdään hauskan pitoon ja tässä kohtaa luisutteluun tms hommikn niiden salliessa. tänkin kun oli hieronu ja laittanu äly hienoksi niin viitsiikö siinä enää potkia laitetta poikittain kun säälii maali pintaa tms muuten autoa? tätä ei säälitä jos tulee mieli halu painaa menemään.
edit villelle.
Viimeinen muokkaaja, N|ba pvm Ti 11 Syys 2012 - 22:32, muokattu 1 kertaa
mitäs tämmöisessä "ohjuksessa" on nyt sitten hepoja ?
missile ei nyt ihan suoraan ohjukseen viittaa vaan low budjet tms teiminkiin. Kuten Japanissa vedetään nissaneilla jotka nyt on kovin yleisiä siellä ja hyviä luisu aihioita samoin kuin korolla tms.