| Golf IV GTi "Sonic" | |
|
+16Ceisari JH-Sound TomVi Nikkis _--Ville--_ epk samuxd Vaikku hintti GrapL Mro Suutarinen_ Jeppedaa CornerRug7292 Rixaa Hart 20 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Hart
Viestien lukumäärä : 10 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Golf IV GTi "Sonic" Ti 4 Joulu 2012 - 18:05 | |
| Tehdäänpä tällekin foorumille pienimuotoinen esittely omasta kulkineesta. Tällä foorumilla uusi, mutta FFP:n puolella tullut pyörittyä tovin verran. Kerrotaan heti alkuun, että olen tyylisuuntien sekakäyttäjä (tervatkaa höyhenissä jo nyt jos siltä tuntuu): - Lasikuidulle en lämpene => EI Tuninki/Amisvirityksille - OEM-osat kiinnostavat, samoin alkuperäisosien korvaaaminen asteen verran paremmilla => OEM+ - Vaikka auto on tehoton, pienimuotoinen kilpailuvietti on veressä, joten mutkapätkillä tulee päästä tarvittaessa kovaakin => RACE - Toisaalta taas alustamuutokset yms yms auton ehostus on kiva piilottaa, joten sleepperit lämmittävät sydäntä - Opiskelijabudjetti on pelissä, joten oossoomsickooossomit korvaa suurella sydämmellä toteuttaminen. Eri hankinnat pohditaan tarkkaan ja valikoidaan hinta-laatusuhteeltaan itselle paras. Keväällä 2011 tuli prätkän tilalle hommattua Golf IV 1.8T AGU vuosimallia 1999. Mittarissa oli ostohetkellä 185 tkm. Tässä kuva aloitushetkestä: Ostohetkellä auto oli vakio lastua ja Eibachin Pro System –alustasarjaa lukuun ottamatta. Lastutuksen jälkeen käytetty penkissä tuloksella 185hv/320Nm. Lisäksi Golffien tyypillinen murheenkryyni, eli takaluukku, oli modattu poistamalla pyyhin ja siloittamalla merkki ja avauskahva pois. Syksy 2011 – Kevät 2012 Tähän asti päästiin helpolla eikä autonlaittokuumekaan juurikaan yltynyt. Joulukuussa käytin Golffin kuitenkin kuntotarkastuksessa ja ilmeni, että alustanosat alkavat olla hiljalleen tiensä ehtoopuolella. Siitä saikin alkunsa alustanosien upgrade. Yllättäen rahaa ei ollut paljon, mutta elämä on opettanut ettei köyhällä ole vara ostaa halpaa. Noin kuukauden joka iltaisen foorumeiden selaamisen jälkeen valikoitui päivitettäviksi osiksi seuraavat palikat: - Eibach Pro Street S - Etutukivarsien puslat: etummaisiin vakio Golffin puslat, taaemmiksi pusliksi Audi TT:n kumipuslat (OEM, ei motonet!) - Etuiskareiden yläpään laakerit (OEM) - Etuiskareiden yläpään kumit Cupra R:stä (Seat OEM) - Uudet (=käytetyt) alatukivarret - Uudet Febin koiranluut - Uudet Febin raidetangot - Lemförderin alapallonivelet - Joka kohtaan uudet pultit - Taakse tuli hommailtua vRS:n taka-akselin puslat, mutta vaihtotilanteessa alustasta löytyikin hyväkuntoiset uretaanipuslat, joten Skodan puslat odottavat nyt hyllyssä oikeaa hetkeä. Pakettien saavuttua: Asennustilanteessa vaihdettavien osien määrä: … ja päivän tuhrauksen jälkeen ulospäin näytti tältä: Säätövaraa jäi tolpissa n. 1/3 käyttämättä. Tämä olikin aika optimimadallus, sillä edessä vakaajakaan ei ruvennut vielä tekemään kovin intiimiä tuttavuutta vetarin kanssa. Kulunut selitys, mutta tappiin ei ollutkaan tarkoitus Golffia vetää, vaan madaltaa sen verran ettei ihan traktorilta enää näytä. Golffi on siitäkin huono madaltamisen suhteen, että tappiin asti madalluksen veto heittää tukivarret sojottamaan taivasta kohden. Ja kun tässä tapauksessa ajettavuus on se number 1, niin täytyi löytää optimiratkaisu. Samaan syssyyn tuli katastuksesta hylsy kuluneista etujarrulevyistä, joten eikun taas uppoutumaan mitä tilalle. Viikko kului, meni toinenkin ja lopulta jarrujen fysiikkaan perehdyttyäni päädyin tähän ratkaisuun: - Brembon OE-levyt eli ei rei’itetyt/uritetut - Ferodo Racingin DS2500 kilpapalat Helv—tin kalliit oli nuo palat, mutta eron kyllä huomasikin asennuksen jälkeen.. Kevään ensiajot aloitettiin kesällä 2011 ostetuilla Tenzo Racingin vanteilla Mutta nämä vaihtuivat pienellä kaupankäynnillä Seat Leon Cupra R 1M:n OEM-vanteisiin: Kesä 2012 olikin murhetta täynnä, parin kuukauden aikana vaihdetut osat: - Sytytystulpat - PA-suodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin - Moottoriöljyt (Castrol) - Venttiilikopan tiiviste - MAF - ABS-anturi - Lukkomoduulin korjaus - Termostaatti - Lämpötila-anturi - Speed Sensor (G28) - Vetoakselin sisempien suojakumien vaihto - Etulokareista lohkeili maali, joten niiden kunnollinen hionta, sinkki- ja pintamaalaus - Maalipinta sai Meguairsin Repair Kitin käsittelyn: pesu, savella läpikäynti, korjaava vaha ja kiilottava vaha lopuksi Vaikka madallusta ei ollutkaan kovin kummoisasti, niin rupeshan se raapimaan vetariin kiinni. Ratkaisuksi tilattiin Eibachin ARB Kit: Vanteet tuli puhdisteltua kunnolla kaikesta siihen pinttyneestä mönjästä. Tähän löytyi Pesukintaan sivuilta hyvä DIY. Lopuksi vanteisiin näpräsin sinisen vanneteipin kiinni tuomaan yhtenäisemmän lookin muun auton kanssa: Ja kesän lopuksi yhden mutkan jälkeen rupesi kuulumaan ihmeellistä ääntä ja ohjaus muuttui raskaaksi. Ohjausvaihde sanoi sopimuksensa irti, joten pari kyyneltä ja uuden osan tilausta. Marmorin sijasta tuli hommailtua tehdaskunnostettu ZF:n osa. Tuli samalla rasvailtua raidetangot yms muut osat huolella. Syksyn kunniaksi muutama kuva: Pakoputkesta alkaa tulla villat pihalle, joten lokakuussa hommailin käytettynä Milltekin Resonated Cat-Backin alkuperäistä matkivilla ulostuloilla. Tämä odottaa vielä asennusta: Talvivanteita vaihtaessa totesin takajarrujen tulleen tiensä päähän, taakse tilasin saman setupin kuin eteen eli Brembon levyt ja Ferodo Racingin palat. Jouluksi siis pientä askaretta! Talven aikana yritän hävittää nuo Cupran vanteet maailmalle. Jotenkin OEM-look kiinnostaa nyt eniten. Etumerkki vaihtuikin mustasta takaisin kiiltäväksi. Ulkokuoren ehostus rajoittuu ostettuihin V6- helmoihin, jotka odottavat myös paikalleen ruuvausta. Taakse etsinnässä matala VW-merkki elostamaan täysin blankoa luukkua. Vanteissa on hakusessa GTi:n alkuperäiset BBS RS771 tai Montreal I/II vanteet. 16 on haussa oleva tuumakoko, mutta vanteita tullaan tuomaan riittävästi ulospäin. Syynä pieneen vannekokoon on erilaisuuden hakeminen sekä pienien vanteiden keveys. Renkaiksi olen suunnitellut semislicksejä tai Toyo R1R:n tyyppisiä 225/50 renkuloita. Noniin, siinäpä pähkinänkuoressa minun autoni. Tiedossa on, ettei tämä ole se perinteisin tällä foorumilla esiteltävä kulkine, mutta tämän saa tervata/siirtää/poistaa tai ylistää.
Viimeinen muokkaaja, Hart pvm Ti 4 Joulu 2012 - 21:31, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Rixaa
Viestien lukumäärä : 901 Paikkakunta : Akaa
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" Ti 4 Joulu 2012 - 18:17 | |
| On kyllä autoa huolella laitettu ja paneuduttu kerranki topicin tekemiseen:) Ja onhan se ihan siistikin:) | |
|
| |
CornerRug7292
Viestien lukumäärä : 522 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" Ti 4 Joulu 2012 - 18:26 | |
| Eikös nuo GTi:n orkkisvanteet ole 6,5" leveet? Ja niille 225/50 renkaat? Oh my gosh.. Kyllä tuohon kannattais jotkut 17-18" vanteet vaikka vähintään 8" leveinä.. jaa-a, mikä minä olen sanomaan ku omassa ventossa peltivanteet
Topic on kyllä hyvin tehty, kuvia sopivasti ja tekstiäkin asiallisesti! | |
|
| |
Jeppedaa
Viestien lukumäärä : 86 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" Ti 4 Joulu 2012 - 18:40 | |
| on kyllä hyvin tehty topic! ja autokin on huolella laitettu, niistä propsit! :cheers: mut ulkosesti kyllä näyttää vaan todella TYLSÄLTÄ! ja ei tuu näyttämään muutenkaan tuon korkuisena miltään vaikka mitkä vanteet sinne survosit, ainakaan 16" möhkökumeilla | |
|
| |
Hart
Viestien lukumäärä : 10 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" Ti 4 Joulu 2012 - 18:47 | |
| No kiitosta Aika lyhyesti ja tiivistäen tuossa oli vasta kerrottu, ketä kiinnostaa niin täältä löytyy täysmittaisena kertomusta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=163410 Oon myös ottanut periaatteen, että kun jotain osia vaihtelen niin näpsin kuvia, että joku muukin mahdollisesti joskus hyötyisi niistä. Siispä tuolta kuvakansiosta löytyy lisää kuvia kun selailee. Tuo pieni vanne möhkökumilla tuli vaan syksyn aikaan mieleen. Hyötyjä pieni vanteen paino, mutta suuri rengaskuvion pinta-ala => mutkapätkille hyvä. Toisaalta ulkonäkö voi olla mitä on, joten nyt kiinnostaakin saada potentiaalisia vanne-ehdotuksia. Siitä ei pääse mihkään, että huulivanteistus käy Golffiin mainiosti, mutta "race-ideologia" keskittyy vanteen painon tarkkailuun. Joku optimi pitäis löytää painon ja ulkonäön väliltä, vieläpä opiskelijan budjetille sopivasti. Edit: Muita tulevia suunnitelmia rahatilanteen joskus parantuessa ovat: - yksimassainen vauhtipyörä (G60) - VR6:sen asetelma ja kytkinlevy - Paremman coolerin rakentelu keulalle - 2,5"/3" downpipe - K04 turbiino, suuttimet, ohjelmointi jne. | |
|
| |
Suutarinen_
Viestien lukumäärä : 176 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 9:35 | |
| On kyllä pirun hyvin tehty aloitus, ja noin kun kaikki pitäisivät autojaan niin hyvä olisi. Golffissakaan ei hirveästi mitään moitteita ole. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 10:07 | |
| Tätä onki jo nopeilla vihanneksilla tullu lueskeltua ja propsit tuosta panostamisesta alustaan! Itekki ny viimeaikoina sinne tehny parannuksia, seuraavana olis uus alusta JOM kesti sen 2.5 vuotta ja ny etuiskarit loppu. Senjälkeen kyl tarvii joko poistaa etu k-vakaaja tai asetella 4motionin etuvakaaja.. Kumma kyllä etten oo autoos livenä nähny koskaan vaikka tampereella tulee melko ahkeraan pyörittyä.. | |
|
| |
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 11:26 | |
| Huomasinki et sulla on aika siliä takakontti. Miten siihen on toteutettu avausmekanismi? näyttäis samanlaiset moottorisuunnitelmat olevan ku minullakin.. | |
|
| |
hintti
Viestien lukumäärä : 113 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 12:12 | |
| Sittenhän voitte ihan taistella kumpi ostaa multa halvalla viripalikkaa autoon | |
|
| |
Hart
Viestien lukumäärä : 10 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 13:28 | |
| Kai tää menee jo vähän perfektionismin puolelle, mutta mitä tulee hankittua, niin sitä yrittää pitää paremmin kuin emäntää, mm. oma tankkaushistoria (litrat / tankkauspaikka / kilometrit) löytyy koko omistusajaltani. Luonnollisesti siis myös kaikki kuitit mitä tohon on hommattu.. Joo vakaaja-asioissa suosittelen mieluummin sitä nelikon vakaajaa. Omassa käytössä tuo Eibachin jäykempi vakaaja on omiaan, mutta tuolla ei pääse kovin alas. Nykyisin melkeinpä kaikissa 2wd Golffin iskareissa on kuitenkin kiinnityspaikat nelikon vakaajan koiranluille. Aika vähän on tullut nyt talven saavuttua liikuskeltua Tampereen suunnalla, enemmän melkein satunnaisesti työmatkaa Tre - Turku vääntänyt menemään. Täytyy ruveta liikuskelemaan itekin aktiivisemmin Sileä takakontti oli valmiina, kun tämän keksinnön ostin. Avaus toimii solenoidilla, keskikonsoliin on väkerretty painike, jota painamalla solenoidi avaa lukituksen. Takakontin "kehykseen" on asennettu kaksi jousta, jotka auttavat luukun pomppaamista n. 10mm, että avauspainaisun jälkeen luukun saa käsin avattua. Olen vain parin talven aikana huomannut, että tämä solenoidimeininki ei aina pakkasilla toimi. Lähinnä järjestelmä toimii, mutta jos luukku on vähänkin jäätynyt kiinni runkoon, niin luukku ei jaksa popata. Monesti olenkin kiitellyt, että edellinen omistaja jätti takaluukun sisäpuolen "kahvoihin" mekaanisen vaijerin, jolla luukun saa tarvittaessa avattua. Eli välillä tuon kanssa saa kaataa takapenkit, mönkiä takakonttiin ja avata luukku mekaanisesti. Moottorisuunnitelmia kyllä ON, mutta opiskelijabudjetti pistää vähän vastaan. Tiedossa on, että turboremppaan joutuu joka tapauksessa jossain vaiheessa ja autoa tullaan pitämään pitkään, joten oikeastaan pohdinnan alla on kumpaa hankintaa lähtee suunnittelemaan: - K04-001 ahdin - parempilaatuinen pakosarja - Joku valmis coolersetti - Isommat suuttimet - 3" Downpipe, esim 42DD:n - Tuo kytkinsatsi tai tätä: - TT:n/S3:n turbo, K04-023 - S3:n imusarja - S3:n pakosarja - Dowpipe (S3) - Coolerimeiningit - Suuttimet (S3) - Kytkinsetti Ekalla pääsisi turvallisesti tehotavoitteeseen n. 220hv, toisella sinne 240-260hv. Vanteet aiheuttaa kanssa päänvaivaa, hirvee kuume ois uusia vannekalustoa, mutta en tiedä mihin ja miten. Kuten aiemmin mainittu, kiinnostaisi Golffin teko sliipperiksi vakiovanteilla. Toisaalta nykyisistä vanteista saisi ok:t riittävillä spacereilla. Samoin PlastiDippaus mustalla alkoi kiinnostamaan. Toisaalta voisi jotain muutakin harkita, mutta pitäisi löytää jtn erilaista. Tyylisuunta un-strech kiinnostaa myös, sopivilla vanteilla pursuavat renkaat tekevät aika häijyn. Hankalaa on elämä pienen ihmisen.. | |
|
| |
Vaikku
Viestien lukumäärä : 92 Paikkakunta : jns
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 17:39 | |
| Huolellisesti tehty topic ja hyvin laitettu auto, ei kuitenkaan sovi foorumin tyylisuuntaukseen ollenkaan. Ei jatkoon. | |
|
| |
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 17:49 | |
| - Vaikku kirjoitti:
- Huolellisesti tehty topic ja hyvin laitettu auto, ei kuitenkaan sovi foorumin tyylisuuntaukseen ollenkaan. Ei jatkoon.
Sä et mee jatkoon. | |
|
| |
Hart
Viestien lukumäärä : 10 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 18:14 | |
| - Lainaus :
- Sittenhän voitte ihan taistella kumpi ostaa multa halvalla viripalikkaa autoon
Mitäs osaa sulla ois tarjota? - Lainaus :
- Huolellisesti tehty topic ja hyvin laitettu auto, ei kuitenkaan sovi foorumin tyylisuuntaukseen ollenkaan. Ei jatkoon.
Tähän uskoinkin törmääväni. Yleinen käsitykseni foormunin periaatteista on syvä madallus, leveät vanteet ja niille pyöritetyt kapeat kumit. Tämä tyylisuunta on maukas ja kiinnostaa itseänikin, mutten sellaista aio omasta autostani tehdä. Kuten totesin, vaihtoehdot esim. vannepuolella (ja sitä kautta muutenkin ulkoisesti) ovat: 1. 16" orginal Golffin vanteet 2. 16"/17" racevanteet 3. nykyisten 18" OEM-vanteiden jatkojalostus Kiinnostaa tietää, onko NPS:n periaatteiden mukaista, jos tästä autosta tehdään ns. OEM+ hommaamalla siihen 16" vanteet eikä vetämällä madallusta tappiin asti. Lyödään alkuperäiset VW-merkit paikoilleen ja pistetään konepellin alle paukkuja keskittyen vaikkapa sleepperin tai mahdollisimman OEM:in tekemiseen. Säännöt sanovat kuitenkin: "Foorumi on tehty ns. tyylikkäiden ja tyylipuhtaiden autojen rakastajille. ...Onko tyylisi esimerkiksi VIP, OEM+ tai vaikkapa "ratlook"? ...Käytät tuning-lehtiä vessapaperina ja kittikasat aiheuttavat pahoinvointia? ...Naurahdat kun näet auton johon on asennettu koko motonetin tuning-osaston tuotteet? Jos tunnistit itsesi näistä, tämä on oikea paikka sinulle, automerkistä riippumatta!" Voin vastata em. kysymyksiin kyllä, mutta kunnioitan tämä foorumin sääntöjä. Ensimmäisen viestin tapaan: tämän saa tervata/poistaa jos siltä tuntuu. Edit: Jatketaan siis jonkinnäköistä tarinaa tästä kulkineesta aina silloin, kun siihen aihetta on. Kiitosta palautteesta molempiin suuntiin! Tähän vielä yksi havainnekuva mkivs:n puolelta vanneavaihtoehdosta nro 3 https://2img.net/h/i1237.photobucket.com/albums/ff477/B3N09/52dad03b.jpg
Viimeinen muokkaaja, Hart pvm La 15 Joulu 2012 - 19:32, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
samuxd
Viestien lukumäärä : 471 Paikkakunta : Äänekoski Muut : KTM EXC 300
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 18:20 | |
| Kun topikki on asiallinen, ja luettavaa riittää niin eihän tässä mielestäni mitään väärää ole vaikka auto ei täysin nps olekkaan. Sitähän varten tämä käyttäjien auto puoli täällä kai on? Vaikkua nyt taitaa vaa vituttaa ku kukaan ei lämmenny oksennus-octavialle. | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 18:24 | |
| tsekkaappa nps puolen autot niin tiedät mistä kyse kaippa tämä täällä puolella menee, mukava seurata topikkia joka on hyvin selostettu ja kuvitettu ! | |
|
| |
_--Ville--_
Viestien lukumäärä : 81 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 18:27 | |
| K04 ahtimessa ei ole muuta huonoa, kuin tällä hetkellä todella huono saatavuus. Ei meinaa löytyä mistään ja jos löytyy niin maksaa maltaita.
Suunnitelmat kuulostaa hyvälle ja auto näyttää todella maukkaalta! 17" vanteet voisi sopia koppaan hiukan paremmin ehkä, mutta näyttää kyllä todella hyvälle nytkin! | |
|
| |
Nikkis
Viestien lukumäärä : 206 Paikkakunta : Salo Muut : Apostolin kyyti
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 18:28 | |
| - Vaikku kirjoitti:
- Huolellisesti tehty topic ja hyvin laitettu auto, ei kuitenkaan sovi foorumin tyylisuuntaukseen ollenkaan. Ei jatkoon.
Tässä topicissa sentään mietitty kaikki muutokset huolella ja valittu parhaat osat. Vaikka ei ole über matala ja leveät vanteet niin mielummi luen tätä topiccia kuin sinun.... | |
|
| |
hintti
Viestien lukumäärä : 113 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 19:46 | |
| Multa löytyy S3 peräisin oleva K04, siihen rst-pakosarja ja suuttimet. YV:tä jos kiinnostaa. | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 21:02 | |
| Miks S3 ahdinta tms, diskoperunaa vaan suorilta | |
|
| |
JH-Sound Yhteistyökumppani
Viestien lukumäärä : 93 Paikkakunta : Riihimäki
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 21:39 | |
| Harri pikku hiljaa hyvä tulee ja muista aina voidaan järjestää jos kiire on palikoitten suhteen | |
|
| |
Hart
Viestien lukumäärä : 10 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 21:59 | |
| Viime vuosi meni alustaan, jarruihin ja muuhun yleiseen auton sisuskaluihin perehtyessä. Tekniikkapuoli ja tässä tapauksessa turboasioista on vielä vain vähän tietämystä, tällä hetkellä nuo K04-kitit vaikuttaa toimivilta, mutta ehdotuksiahan aina otetaan vastaan! Tämä talvi olisi tarkoitus käyttää turbon sielunelämään perehtymiseen, joten katsotaan mihin perunaan tässä vielä päädytään! Koneen sisuskalut on tarkoitus pitää vakioina, joten sen takia tehotavoite limitetään nyt siihen 250 hevostukseen. Kiva ois vielä, että auto kestäs kasassakin enemmän kuin viikon kerrallaan. Lisäyksenä tuohon Plastidip kokeiluun. Jos vanteet jää itselleni, niin niihin suihkitaan musta sävy. Kuuleman perusteella tökötti jättää tekstuuria jonkin verran, mutta tätä kikkaa voisi testata: https://www.youtube.com/watch?v=4T0jEvxxTzESamalla B-pilarit ja peilit vetää mustiksi, samoin ehkä VW-etumerkin (riippuu miten silmä tottuu nykyiseen kirkkaaseen merkkiin) ja etugrillin. Marko: Maltti on valttia ja tarpeeks kun hinkkaa eri vaihtoehtoja, niin saa kerralla sen mitä haluaa eikä tarvii katua Mutta sehän tässä juuri pelottaakin, että mielikuvitus liikkuu, ideoita syntyy ja maksuehdotkin saadaan joustavasti..
Viimeinen muokkaaja, Hart pvm La 15 Joulu 2012 - 22:28, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : korjattu hajatusvirheitä) | |
|
| |
JH-Sound Yhteistyökumppani
Viestien lukumäärä : 93 Paikkakunta : Riihimäki
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" La 15 Joulu 2012 - 22:19 | |
| Tarkoitinkin joustavat maksuehdot | |
|
| |
Hart
Viestien lukumäärä : 10 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" Su 27 Tammi 2013 - 17:21 | |
| Ka jatketaanpa tarinointia ja katotaan mitä saadaan aikaiseksi! Joululomalla ehti värkätä uusia osia kulkineeseen kiinni. Listalla oli takajarrulevyjen ja -palojen vaihto, käsijarruvaijeri ja Milltekin asennus. Takalevyt olivat elämää kyllä nähneet ja vasemman puolen käsijarrun jäätymissyyksi paljastui täysin rispaantunut vaijeri. Samalla käsijarruvaijeri oli jatkuvasti laahauttanut toisen puolen jarrua, joten tässä uudet palat vs. vanhat palat: Jarruremppa ei kovin monimutkainen rojekti ollutkaan, joten hetken värkkäilyn jälkeen näytti jo paljon freesimmältä: Jarrut vaativat jälleen parikymmentä tasaista jarrutusta asettuakseen. Sisäänajon jälkeen tuntuma jarruihin on kiitettävän hyvä. Vakiopaloihin verrattuna, ainakin talvella, vaatii hiukan enemmän alkuvoimaa painallukseen, mutta hiemankin lämmettyään jarrut purevat tehokkaasti. Kovemmissa jarrutuksissa auto on nyt tasapainoisempi jarrupalojen ollessa samat edessä ja takana. Todellisen tehon näkee vasta kesällä, mutta nytkin voi jo todeta panostuksen Ferodoihin olleen onnistuneen. Ainoa minus on pieni vinkumisääni, jota jarrut päästää toisinaan juuri ennen pysähtymistä. Vanha putkisto oli alun pitäen tarkoitus irroitella kokonaisena, mutta eihän se sieltä halunnut kiltisti käskemällä iteksiään pois hypätä, joten rälläkkää kehiin ja paloiks. Vanhan ja uuden putkistoon lyötiin Mutunetistä ostettu välike ja sitten asentelemaan: Kai täytys joku pohjapanssari ostaa tms, kun eihän tämä kapistus ole edes ollut matala, mutta silti tuntui että raapii jokaiseen pattiin kiinni. Siispä talven kunniaksi ruuvailtiin coileja vähän ylöspäin. Yllätys oli sen vaikutus ajettavuuteen, tuntuma tarkkeni matalammasta asetuksesta. Joulun tienoilla löytyi myös Cupran vanteille uusi ostaja, joten alkoi pitkä pähkäily ensi kauden vanteista. Jotain uudentyylistä täytyi saada. Pitkään himoitsin BBS RS771 16" vanteista, meininkinä tehdä tästä ulkonäöllisesti askel askeleelta alkuperäistä vastaava. Netinselailu ei tuottanut kuitenkaan haluttua tulosta, joten kiikariin siirtyi uusien kiekkojen katselu. Näissäkin pitkään himoitsin 16 tuuman kokoluokkaa, mutta mikään ei tuntunut natsaavan. Markon kautta kuulin XXR:n ennakkotilauksen olevan juuri lähdössä, joten eikun selailemaan ko. firman vannevalikoimaa. Malliksi valikoitui 527 Flat Black kokoluokassa 17x8.25. Yritin guugletella onko vanteet kuraa ja pashaa vai ns. hyviä. Suoranaista vastausta en saanut, mutta oletuksena että kiinakuraahan nämä ovat, mutta kokeillaan nyt. Vanteet tuntuivat istuvan Golffiin yllättävänkin hyvin, joten eikun settiä tilaukseen. Seuraava pohdinta on renkaiden osto. Golffia rakennellaan jatkuvasti prätkän korvaajaksi, tai kulkineeksi, jolla on oikeasti mukava ajaa mutkapätkää vähän vauhdikkaamminkin. Siksipä renkaat valkataan mahd. leveiksi. Omaan makuun venytetyt kumet alkaa olla jo nähtyjä, joten katotaan mennäänkö mettään ja kuin kovaa, mutta täältä on idejoita haettu: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5409773-17s-with-MEAT-(aka-quot-small-quot-wheels-with-FAT-tires) Tekniikkapuolesta on oikeastaan jalostuskeinot jo muokkautuneet. Tuli testailtua kaverin kanssa K03 ja K03s turbojen eroja ja todettua, että K03s:ää sopivasti kutittelemalla saa juuri sen puuttuvan tehonlisäyksen. Seuraava keskittyminen onkin sitten kytkinpakettiin ja K03s:n hommaukseen, siinä samalla sitten sama vaihtaa kaikki rispaantuneet letkut konehuoneen puolelle, hommailla suurempi DP ja FMIC. | |
|
| |
CornerRug7292
Viestien lukumäärä : 522 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" Su 27 Tammi 2013 - 17:42 | |
| Oijoi nyt vaikuttaa vannevalinta jo hyvältä Ja vaikka miten kuluneelta tuo renkaan venytys tuntuu, niin elä helkatti mene noille vanteille mitään möhkökumeja laittamaan Googlestahan löytyy aika paljon kuvia 4 golffeista tuolla vanne setupilla | |
|
| |
Hart
Viestien lukumäärä : 10 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" Su 27 Tammi 2013 - 17:59 | |
| Yeps, aika paljon tuli hinkattuakin nuita kuukkelin tarjoamia kuvaehdotuksia Golffista ko. vanteilla. Ensin oli mietinnässä taakse ne 9.75" leveät, mutta omaan silmään ei istunut ei milläskään tämän korimallin takakaariin.. Samoin väristä väänsin itteni kanssa paljon, ottaako mustat vai kultaiset. Subaruväritkin kävis aikas mukavasti Kolperoon, mutta mennään nyt tommosella neutraalilla. Joku himo jäi vanneteippeihin, eli siniset teipit jos noille pyöräyttää, niin saa vähän eloa. Eteen ET tulee olemaan 35, taakse 25.
Mustaa linjaa meinasin jatkaa sitten Plastidip kokeilulla ruiskimalla B-pilarit mustiksi. Samoin peilit voisi kanssa vetää sillä. Peränäkymään hankinnassa ylälippa, tämä voisi mustana myös toimia. | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" Su 27 Tammi 2013 - 18:30 | |
| Miks ei muka 9,75 levee istuis taakse? istuu neloskoriseen kyllä vallan mukavasti ja tuo leveys ei olis tuonnu vielä mitään ongelmiakaan.. | |
|
| |
jusni
Viestien lukumäärä : 2368 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" Su 27 Tammi 2013 - 18:39 | |
| Luitko yhtään mitä kaveri on kirjoittanut? Tuskin 9.75" menee hänen suunnittelemalla rengastuksellaan sinne takakaariin, varsinkaan jos on vauhdikkaammin tarkoitus ajaa. | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" Su 27 Tammi 2013 - 18:48 | |
| Luin - Lainaus :
- Ensin oli mietinnässä taakse ne 9.75" leveät, mutta omaan silmään ei istunut ei milläskään tämän korimallin takakaariin
Minun mielestä tuossa puhutaan, että ei istu nelosen kaariin eikä puhuta möhkö kumeista mitää.. Tuolla ylhäällä puhuttiin toisessa kohdassa möhkö kumeista.. | |
|
| |
Hart
Viestien lukumäärä : 10 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" Su 27 Tammi 2013 - 19:35 | |
| Heh, kylhän moni on 9.75 levyset vanteet pistännä eteen ja taakse. Takana 17x9.75 tuleekin ilman spacereitä mukavasti kaaren tasalle, mutta jotenkin tuolla 527 mallin vanteella ei vain stemmaa. Tämä mielipiteeni vaikka perusvenykumeja katsoisinkin. Jotenkin menee överiksi. Harmi kun XXR:ltä puuttuu 8.75 tai 9" levyinen vannemalli tuosta 527:sta. Mutta juu, kylhän nuo vanteet on nyt niille spekseillä tilattu, että taakse mahtuisi esim. 245/40 gummen laittamaan.. | |
|
| |
Koomik
Viestien lukumäärä : 381 Paikkakunta : Iisalmi
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" Su 27 Tammi 2013 - 20:22 | |
| Fuuu, itellä saman värinen gti ja todennäkösesti samanlaiset vanteet tulossa Ite tosin aattelin, laittaa 18x9,75" joka nurkkaan kullan värisenä Vaikka tuo 9,75" sovittaminen eteen ei tule olemaan helppoa, pitäisi sen olla mahdollista | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf IV GTi "Sonic" | |
| |
|
| |
| Golf IV GTi "Sonic" | |
|