| Almera GTi -99 | |
|
+74Acerbis LexEtAnnihilato Elementti Vellulollero turhake m81t82 McBeast john_gleasy PeeJii80 Nilla Vauhko _sapa_ jiri Raesae Miik4 Blind EZet Paltsu t0n1 apuapina Tikkku_ Egiz Ruusenvisti epk Wald J4TOG tomes pimpikka mosse Aatsipoppa keijjo redi dumppi^^ Ro||e Jombe mvo cossmic Ass0 Ligettah jaki uttrep eros Makkeli pera187 -mane- Neepo semppu kiMMMe kop-O-nen zmuli staarlet JiiPee sasu pottifemma Green Kibez Vilu jjjkkk Beris Neuni N|ba Jonduli Kipe Jonas_ Masq Venom Tume -Alcohol- Lahtis Rixaa Laatueine CDLC.CO OspreY Mai- 78 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Almera GTi -99 Pe 14 Toukokuu 2010 - 2:48 | |
| Ei tässä kerhossa näitä oikeita autoja ole montakaan, joten voisin omasta purkista pienen kertomuksen kirjoittaa, vaikka tälle tuskin enään mitään teenkään. Nissan Almera N15 GTi -99. Vanha sunny alkoi jo kyllästyttää, joten intin jälkeen päätin hommata uudemman pelin alle ja tottakai uudenkin tuli olla nissan. Kesällä -08 nettiautoa selaillessani silmään pisti vihreä almera Jyväskylästä autoliikkeestä. Kovaa soittelua muutama päivä ja tulevana viikonloppuna lähdinkin autoa katsomaan/hakemaan. Tutkittiin, syynättiin ja koeajettiin. Auto tuntui olevan kunnossa kaikinpuolin. Kilometrejä oli kertynyt noin 190 000. Jotain parannuksiakin tähän oli tehty, kuten 17" vanteet, madallusjouset, martelius peltipakosarja, vapaastihengittävää suodatinta yms pientä. Muutama vika kuitenkin löytyi, joista myyjä ei puhelimessa maininnut mitään. Takakontinluukku oli rutussa, muutama lommo siellä täällä ja konepellissä+puskurissa reilusti kiveniskuja. Näiden lisäksi muutamia hassuja patentteja löytyi konehuoneesta. Joka tapauksessa kaupat tehtiin, kun liike tuli hinnassa vastaan. Tämän näköisenä se mulle tuli. (Rumahan se oli, kun nyt vanhoja kuvia katsoo.) Heti kotiin päästäessä piti alkaa näitä muutamaa patenttia korjaamaan. Etumaskin piti olla mallia "merkitön", mutta se olikin pala tuning-verkkoa, joka oli vedetty sikaliimalla kiinni puskuriin ja umpioihin. Tämä siis lensi roskakoriin ja sen tilalle tuli alkuperäinen maski, jonka sain auton mukana. Seuraavana viikonloppuna ajelin kaverin tallille, jolloin oli suunnitelmissa hiukan siistiä konehuonetta. Ensimmäisenä kynsein kaikki hifipiuhat ja kaapelit irti, kun moisia turhuuksia en harrasta enään. Vanhan vv-suodattimen tilalle vaihtui uusi, joka oli malliltaan Apex dual funnel. Apexille rakennettiin viemäriputkesta, puruputkesta ja hiilariteipistä kotelo+ilmanottoputki. Imuputki joka menee puskurin taakse. Luulisi tämän olevan parempi ratkaisu, kuin se, että suodatin olisi jätetty paljaaksi kuumaan konehuoneeseen. Autossahan oli entisen omistajan asentama martelius peltipakosarja, joka oli jo ruostunut, joten sillekin oli jotain tehtävä. Sarja irti, ruosteet pois, hopeaa kuumakestomaalia pintaan ja thermotech-lämpönauha metallisilla nippusiteillä kiinni. Tätä samaista nauhaa kierrettiin myös ilmastoinnin putkeen, joka menee ihan pakosarjan vierestä. Tämmöisenä tällä ajelin loppu kesän -08, kunnes syksyllä laitoin sen seisontaan, koska ei viittinyt ruosteetonta koria mädäännyttää. JATKUU...
Viimeinen muokkaaja, Mai- pvm To 19 Huhti 2012 - 14:42, muokattu 6 kertaa | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 Pe 14 Toukokuu 2010 - 3:12 | |
| Syksyllä -08 päätin hommata ehjän takakontinluukun entisen rutatun tilalle. Se löytyikin dnsf.orgin kirpputorilta. Myyjä lähetti luukun matkahuollossa, mutta arvatkaapa oliko perillä enään ehjä? - No ei se ollut. Heti vahinkoilmoitusta tekemään matkahuoltoon ja he korvasivat luukun , joten tämä ei loppujen lopuksi maksanut mitään ja tuli kuntoon noin puolen tunnin työllä (yksi nurkka oli taittunut.) PRKL! Sovittelin luukkua paikalleen autoon, taittelin ja vasaroin nurkan niin suoraksi, kuin onnistuin. Sen jälkeen vein sen kaverille, joka viimeisteli ja veti uuden maalin pintaan. Samaan aikaan otin työnalle takavalot, kun joku entinen omistaja oli nekin sotkenut pilalle. Valojen kehyksiin oli suihkittu jotain paskaa sprayta, joka ei ollut edes saman väristä, kuin itse auto ja muutenkin valot olivat prkl rumat. Hion maalit pois+ kirkkaista osista kiilto pois. Ruiskulla suihkein kehyksiin mustan maalin ja hetken kuluttua lakkasin valot yliasti. Sitten pulttailinkin kontinkannen ja valot kiinni. En tiedä tuliko siitä hieno, mutta perä on nyt kuitenkin ehjän näköinen, kun uusi luukku on myös paikoillaan. (Miksihän v*tussa en irrottanut ja hitsannut tuota lasinpyyhkimen tapin reikää umpeen? ) JATKUU... Nyt loppui päivä kesken. | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 Pe 14 Toukokuu 2010 - 3:43 | |
| Alusta puolelta löytyi H&R madallusjouset, mutta näillä eväillä keula oli pystyssä ja auto muistutti enemmän volvon katumaasturia, kuin nissanin sporttiautoa. Lääkettä tähän löytyi futurezilta, josta tilasin D2-racing täysin säädettävät coiloverit. Nämä sain käsiini vuoden -08 joulukuussa. Itselläni ei kunnon tallitiloja vielä tuolloin ollut, niin näiden asennus jäi -09 kevääseen. Täysin bolt-on tämä sarja ei ollut ja se olikin tiedossa, kun kaveri omaan almeraansa aikoinaan saman sarjan asensi. Muutokset, joita piti tehdä olivat etupoikkituen yksi kiinityspiste ja iskaritornien yläreijän suurennus, jotta tolppien yläpäässä oleva camber-säätö alue saatiin kokonaan käyttöön. Iskaritornin yläreikää kairattu vingulla hieman uuteen muotoon. Alkuperäisissä iskareissa yski yläpään kiinnitys pinnapulteista oli muita pidempi, kun taas D2 tolpissa kaikki pinnapultit olivat saman mittasia. Tästä syystä etupoikkituki koki pienen leikkaa/hitsaa operaation, jotta tuen sai kiinnitettyä jälleen kaikilla kolmella pultilla kiinni. Vanhaa tolppaa.. Uutta.. Asennuksen jälkeen auto maahan ja tulihan siitä hiukan matalampi, mitä ennen oli. Puskuri ei ole matalin kohta autossa, vaan moottorin alla menevä metallipalkki on vielä pari senttiä alempana. Kuvassa alla alkuperäiset 15" vanteet talvipyörillä.. JATKUUU... | |
|
| |
OspreY
Viestien lukumäärä : 410
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 Pe 14 Toukokuu 2010 - 9:51 | |
| Näppärä laite. Eeki persraiskaa sut kun näkee tuon kuvan missä tulitikku aski verrokkina | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| |
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 Pe 14 Toukokuu 2010 - 13:48 | |
| Ennen kesää -09 päätin vielä tehdä noille vanteille jotain, koska olivat väriltään perusharmaat ja muutamassa suht syvät muistot rotvallista, niin eivät näyttäneet suoraan sanottuna yhtään miltään. Vanteet puhalsin naapurin pihalla, ja voin kertoa, että oli aika vittumaista hommaa. Oli vielä pakkasta ilmassa, niin puhallin oli jäässä ja tukossa jatkuvasti. Tuon lisäksi vanha maali oli aivan prkl tiukassa. Aikaa meni 2 iltaa ja hiekkaa noin 150kg. Tässä pari kuvaa, kun vanteet puhallettu. Kolot ja naarmut täytin wurthin nestemäisellä metallilla. Kuivui kyllä suht kovaksi, mutta oli vielä hiottavissa. Pätevää ainetta joka tapauksessa. Pohjamaaliksi laitoin harmaan 1-k happopohjamaalin. Välihionnan tein ihan kevyesti vanhalla hiomasienellä, jonka satuin löytämään. Vanteiden väriksi pohdein valkoista tai mustaa. Halusin kuitenkin jonkun sortin ralli-lookkia, niin valkoisella ne sitten vedin. Standoxin raskaankaluston maali tuli pintaan. Ainakin omasta mielestä muuttui halpisvanteiden ulkonäkö positiivisempaan suuntaan. Noiden päälle kävin pyöräyttämässä 205/40R17 kummit. JATKUU... | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 Pe 14 Toukokuu 2010 - 14:05 | |
| Sitten pulttailinkin vanteet alle, kun kesä alkoi lähestyä ja otin auton taas ajoon. Ai niin.. etuvilkuista tehtiin kirkkaat särkemällä vilkun sisältä oranssi "kupu" tinakolvin ja mensselin avulla. Sivuvilkut vaihtui myös myöhemmin kirkkaisiin. Tähän voisi vielä pienen listan laittaa auton muutoksista. - Martelius 4-2-1 mallinen peltisarja - Joku 2" catbackputki rosteri vaimentimella - Katinkorvausputki(oma tekele) - Apex'i dual funnel vv-suodatin rakennetussa kotelossa - Bensanpaine säädin - Sytkä säädetty 18asteeseen - Iridium tulpat - D2 racing coiloverit - Poikkituet edessä ja takana (alkuperäiset) Älkää antako noiden v*tun rumien valoluomien häiritä, nekin on roskissa nykyisin. Kesällä -09 käväisin kemorassa ratapäivillä kokeilemassa miltä tuntuu radalla vetää. Hieno kokemus oli ja menen kyllä jatkossakin aina, kun mahdollista. Tälläisenä sillä viime kesän kurvailin. Pientä remonttia joutui tekemään, muttei mitään isoa. Pari vetonivelen suojakumia, yksi vetoakseli, koiranluut, öljyn vaihtoa + vitusti pesua ja vahausta. JATKUU.. | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 Pe 14 Toukokuu 2010 - 14:39 | |
| Maalipinta tässä oli muuten ihan ok kunnossa, mutta keulassa oli noita kiveniskuja yms aivan liikaa. Etupuskuri, maski ja konepelti piti siis saada uuteen väriin. En muutenkaan tykännyt keulan orkkislookista, mutta siihenkin löytyi lääkettä. Tämä voi mennä monen mielestä jo pokemon-linjalle, mutta ei voi mitään. :bball: Uuden maskin rakensin vanhasta alkuperäisestä leikkaamalla, kuiduttamalla, kittaamalla, hiomalla jne. Samoihin aikoihin tein puskuriin pohjat valmiiksi ja siinä olikin vähän enemmän tekemistä. Tuo pehmeä muovinen GTi:n alaspoileri oli ottanut jo melko paljon damagea ja oli ihan hirveessä kunnossa. Sain sen kuitenkin hiottua suht hyvin muotoihinsa, jonka jälkeen spoileriin tuli 3 kerrosta ruiskukittiä ja sen jälkeen ruiskulla koko puskuriin vielä 2 kerrosta hiontapohjamaalia. Välihionnat tein P400 veden kanssa. pahoittelen huonoja kuvia. Niin se konepelti.. Siihen halusin jonkinlaista jatkoa saada. Kävin ostamassa 3mm peltiä ja aloin paperista suunnitella sapluunaa. Tuossa suunnittelussa menikin puoli päivää, kun pelti oli joka suuntaan kuperä, niin ei ollut aloittelijalle mikään helpoin homma suunnitella jatkopalaa, joka vielä sopisi paikoilleen. Sain palan kuitenkin suunniteltua ja leikattua valmiiksi. Tässä vaiheessa soitinkin peltiseppä kaverille, joka tuli hitsaamaan sen paikoilleen, kun itselläni ei hitsi pysy kädessä. Vitusti firman teippiä suojaksi! :lol!: Jatko heppailtiin kiinni ja sovitettiin peltiä kiinni. Olin suunnitellessa hieman mokannut, joten maskin yläripa jäi osittain näkyviin. Tähän jouduin leikkaamaan pienen korjauspalan joka hitsattiin vielä tuohon jatkoksi. Alkoihan se näyttämään paremmalle. Saumat hitsattiin läpi asti maltillisesti heppailemalla, eikä pelti vedellyt itseään solmuun. Vasaroilla napulointia riitti melko paljon, että jatko saatiin istumaan hyvin etu-umpioiden kanssa yhteen. Pikku hiljaa valmista. Kaverin kanssa yllätimme molemmat itsemme, kun tuo onnistu niin hyvin vaikka oikeastaan ensimmäistä kertaa teimme tällaista. JATKUUU.. | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 La 15 Toukokuu 2010 - 3:15 | |
| Konepellin pohjatyöt oli tarkoitus tehdä tinaamalla, mutta en koskaan saanut tarvikkeita hommattua. Ennen kittauksen aloittamista hioin kaikki kiveniskut ja ruostepisteet pois ja suihkein päälle happovärin. Saumaan alapuolelle vedin jonku tiivistemassan(en muista mitä se oli) ja maalia päälle. Sitte vitusti kittiä päälle! Toinen kerta yliasti kittiä. Kolmannen ja viimeisen kerran. Valmis. Taas happomaalia päälle. Välihiottuna Sit vielä kunnon hiontapohjamaali päälle. Ja ei, en maalannu kännissä vaikka jälki näyttääkin laikukkaalta.. tein sen tarkoituksella. Sitten oliki pinnan vuoro. Luvassa oli ensimmäinen kerta tällaisten metallivärien kanssa. Maalaus olosuhteetkaan ei olleet parhaat mahdolliset. [img] [/img] Värimassan ja lakan suihkein kolmessa kerrassa molemmat ja olin jo suhteellisen kännissä, kun viimeistä lakkaa vedin pintaan. :cheers: Kyllä ne mulle kelpaa ainakin. Konepeltiin tuli roskia melko paljon, mutta se oli arvattavissakin. Pitänee käyttää jollakin myllytyksessä, jos sillä sais vähän niitä pois. Sävyeroista sen verran, että puskuri on aavistuksen vaaleampi, kuin auto tietyssä valossa, mutta enpä ole senkään antanut haitata, kun se kolhiintuu joka tapauksessa, niin joutuu sen joskus vielä maalaamaan. | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 La 15 Toukokuu 2010 - 3:23 | |
| Oikeen hyvää pintaa, en kyl ihmettele jos puskurissa on on joka nurkasa valumia. good shit | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 La 15 Toukokuu 2010 - 3:43 | |
| Ei noissa ole ainuttakaan valumaa. Kuvat on muutes otettu heti maalauksen jälkeen, kun olivat vielä märkiä, niin siksi peilaavat noin hyvin. Puskurin "päätyihin" elikkä noihin suoriin pintoihin olisi pitänyt vetää enemmän lakkaa, mutta oikeasti tuolla ei vaan nähny maalata viimeisen päälle tarkasti. Konepellin lakkasin viimeisenä ja siihenkin olisin vetänyt enempi kamaa, mutta lakka loppui kesken. värimassaa meni 0.8dl ja lakkaa 0.5dl. Ens kerralla varaa tota lakkaa pari litraa ylimääräst ettei varmaan lopu kesken. :cyclops: | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 La 15 Toukokuu 2010 - 3:57 | |
| | |
|
| |
Laatueine
Viestien lukumäärä : 2327 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 La 15 Toukokuu 2010 - 11:15 | |
| Vaihda noi töötit uusiin? Ei ne haittaa vaik näkyvillä oliskin tossa, mut kunhan ei oo tollaset raihnaset vanhat. | |
|
| |
Rixaa
Viestien lukumäärä : 901 Paikkakunta : Akaa
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 La 15 Toukokuu 2010 - 11:26 | |
| maalaanoi torvet mattamustalla tuolta maskin takaa niin näyättää vähä fiksummalta Muutene on kyllä komee peli | |
|
| |
Lahtis
Viestien lukumäärä : 278 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 La 15 Toukokuu 2010 - 12:05 | |
| noi töötit mullaki hyppäs silmään tosta kuvasta. muuten kyllä hyvä juttu kirjotettu :cheers: | |
|
| |
-Alcohol-
Viestien lukumäärä : 102
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 La 15 Toukokuu 2010 - 12:51 | |
| ISOT propsit tosta tarinankerronnasta! On paljon hyvälaatuisia kuvia ja mukavaa tekstiä, mukavaa krapulaluettavaa. Auto on muutenkin nätti. Konepellin jatke sopii helvetin hienosti. - Lainaus :
- "...ET-luku. Ite jo niin tottunu niihin, eikä ne kulkupuoleen vaikuta mitenkään, niin en jaksa niille mitään tehdä. Very Happy"
Kokeiles nyt edes pientä spaceria tonne. Tulis sitä näköä niin törkeesti lisää niin pienellä muutoksella | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 La 15 Toukokuu 2010 - 13:10 | |
| Kiitos vain, on mukava saada palautetta. Joo tosiaan noi torvet meinasin entisöidä, eli mattamustaa maalia päälle. Joka toinen kysyny, että miks tuossa maskissa ei oo tuning verkkoa? Spacerit olisi muuten jo varmasti alla, mutta tässä on pyörännavoissa pinnapultit, niin en tiedä kuin kova homma ne on vaihta pidemmiksi? Taaksekin menisi helposti se 20mm spaceri ilman kaaren taittelua. | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 Su 16 Toukokuu 2010 - 12:38 | |
| Kävin tossa aamulla peseen auton ja kurkein tonne maskin taakse, niin näytti ilmastoinninkenno jo ottaneen hiukan itseensä, kun on toi maski niin avonainen. Millähän ton sais tukkoon silleen siististi ja huomaamattomasti? Oisin niin mielellään pitäny noi torvet tossa näkösällä. E: Täältä varmasti löytyy automaalareita, niin semmoista pitäny kysyy, että ootteko yleensä alkanu kittaan puhtaalle kirkkaalle pellille, vai vedättekö jonkun pohjamaalin ensin alle. Tuostakin on niin montaa versiota, miten se pitäisi oikeasti tehdä.? | |
|
| |
Tume
Viestien lukumäärä : 624 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 Su 16 Toukokuu 2010 - 13:31 | |
| Vaikka ite en oo mikään automaalari nii omastamielestä kitit pellille ja sitte vasta maalit | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 Su 16 Toukokuu 2010 - 16:12 | |
| Muistaakseni jotkut maalaritki on sanonu, että ei sais vetää puhtaalle pellille, mutta enpä sitten tiiä. Äkkiä kyllä tuntus, että ennemmin se pelti alkaa ruostuun pakkelin alta, kuin jonku happopohjamaalin alta. :bom: | |
|
| |
Venom
Viestien lukumäärä : 450 Paikkakunta : Aura Muut : Ex: E46 330D touring, E39 530D sedan, E34 520 sedan, E36 325 Cäbi, E30 316 4D, E36 318is Coupé, E30 320i 2D & Sierra
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 Su 16 Toukokuu 2010 - 17:07 | |
| Aikas kivan näkönen datsuni. Tosiaan spaceria huutaa taakse. | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 To 20 Toukokuu 2010 - 22:25 | |
| Alko vituttaan nuo eturenkaat, kun olivat nii sileät ja hemmetin liukkaat. Kävin sitten tappamassa ne lopullisesti, että voi huomenna käydä hyvillä mielillä pyöräyttää uutta tilalle. Töötin torvet maalasin mattamustalla myös, pitänee laittaa niistä kuvaa myöhemmin. Tämän tein omalla tiellä suljetulla alueella. | |
|
| |
Masq
Viestien lukumäärä : 1174 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 To 20 Toukokuu 2010 - 22:26 | |
| ...Mitä tähän nyt vois sanoa | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 To 20 Toukokuu 2010 - 22:28 | |
| Onhan se noloa sutia etuvedolla, mutta pitihän ne nyt loppuun ajaa niin, kuin aina ennenki. Vetaritkin kesti tällä kertaa. | |
|
| |
Jonas_
Viestien lukumäärä : 768 Paikkakunta : Turku
| |
| |
Kipe
Viestien lukumäärä : 1080 Paikkakunta : Ii/Oulu
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 To 20 Toukokuu 2010 - 23:38 | |
| Ihan mielenkiinnosta kysyn että onko kaikissa gti almeroissa jonkunäkönen lukkokeula? | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 Pe 21 Toukokuu 2010 - 8:05 | |
| Ei näissä suomi versioissa pitäisi olla, mutta jossakin japanin mallissa niitä kuitenkin on..VZR tai muu vastaava. Itsekin pähkäilly, että miten tämä aina molemmilla pyörillä sutii. | |
|
| |
Jonduli
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 Pe 21 Toukokuu 2010 - 8:52 | |
| On se vaan siisti Almera. Kuten on jo monesti todettu niin spacerit tekis hyvää. | |
|
| |
N|ba
Viestien lukumäärä : 1449 Paikkakunta : Rusko
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 Pe 21 Toukokuu 2010 - 10:05 | |
| | |
|
| |
Jonas_
Viestien lukumäärä : 768 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 Pe 21 Toukokuu 2010 - 16:15 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Almera GTi -99 | |
| |
|
| |
| Almera GTi -99 | |
|