| Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 | |
|
+16jouni.325 Hanska pera187 Jok3la eros john_gleasy jjjkkk TomVi toad mctikku Suutarinen_ Vellulollero MixuJoo CornerRug7292 Mopsi WathPl0x 20 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| Aihe: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ma 5 Toukokuu 2014 - 18:53 | |
| Päivää arvon foorumin väki! Kyhätään nyt tällekkin puolelle jutun tynkää omaan harrastamiseen liittyen, jos vaikka jollakin sattuisi kiinnostamaan; itse allekirjoittanut tunnetaan lie parhaiten Japtoys-yhteisön perustajana ja nimimerkin "Mystic" takaa, tai näin suomalaisittain tottelen myös "Mustikki" kutsumanimeä. Autoja on tullut harrastettua siitä asti kun kortin sain ja melko japanilaispainotteinen on tuo autohistoria, mutta sen tarkempi sisältö on sitten taas jo toinen tarina. Topicin Corolla on oikeastaan ainoa auto joka minulla on kulkenut tavalla tai toisella läpi kaikki nämä harrastevuodet siinä missä se alunperin hankittiin perheen yhteiseksi käyttöautoksi; samassa virassa se toki edelleenkin palvelee, mutta perversioiden toteutuksen myötä sana "käyttö" on ehkä hieman menettänyt merkitystään. I'll try to keep this as simple as possible, sillä tarinaa olisi paljon ja vähän liikaakin kerrottavana; juttua kaiken kattavasta speksilistasta ei siis ole luvassa. Ensimmäisen autoni, Mazda MX-5, jälkeen ko. Corolla oli toinen kulkine johon käteni tulin suuremmin sotkeneeksi. Sanomattakin on selvää että tyylisuuntaus oli nuihin aikoihin enemmän ja vähemmän "tuning" (kaikilla meillä on syntimme), joten ulkoasu olikin sitten sen mukainen (kuva 2010 vuoden Hötsistä). Kyseisen kauden jälkeen auto purettiin/muutettiin takaisin alkuperäiseen kuntoonsa ja niin hifit kuin myös korinosat tyrkättiin myyntiin mielenkiinnon suuntautuessa varsinaiseksi projektiksi hankittuun S13 Nissaniin. Tämän jälkeen menikin sitten hyvä tovi, kunnes entisestä kerhosta eroamisen ja Nissanin myynnin myötä Japtoys alkoi allekirjoittaneen toimesta osoittaa hiljalleen merkkejä olemassaolostaan/syntymisestään. Samalla tyylisuuntaus vaihtui enemmän ja vähemmän "stance"-höpötykseen ja särmikkäiden korisarjojen tilalle tuli vanneh*oraus. Ensimmäinen vuosi yhteisön parissa meni puhtaasti kavereiden autoja ideoidessa (tuohon aikaan ei kyllä oikeastaan mielenkiintoa edes omiin rakennelmiin sen kummemin ollut) ja niistä innokkuutta imiessä. Seuraavana kesänä varsinaisen projektin puuttuessa aloin taas varustella Corollaa uusien visioiden/mieltymysten mukaisesti yrittäen vielä kuitenkin säilyttää edes jotenkin käytännöllisyyden. Alustaksi valikoitiin TA-Technixin säädettävä plus säädettävät koiranluut, vanteiksi kunnostin Racing Hartin CR:t kokoluokassa 19x8" ET42 plus 15mm lätyt eteen ja 35mm taakse, niille halvimman hintaluokan Sunnyn SN3630 renkaat kokoluokassa 215/35, sekä eteen Eibachin camber-pultit ja taakse Pro Alignment Teamin shimmilevyt 2kpl per puoli (tämän jälkeen camberia oli noin -4,5 astetta kaikissa nurkissa). Sanomattakin on selvää että myös kaaret tuli rutattua huolella, sisälokasuojat ja puskureiden sivukiinnikkeet poistettua renkaiden tieltä sekä puskureita leikeltyä/muotoiltua pullautettujen kaarien muotojen mukaisesti. Suurimpia rakenteluiloja hillitsi tälläkin kertaa se, että oikeastaan tuohon aikaan kaikki muutokset piti tehdä ulkona eikä se näin Pohjois-Suomessa ole kovin herkkua kesällä saati nyt talvellakaan. Samaisena kesänä uudet mieltymykset toivat myös uudet ongelmat mukanaan; milloin vastasi renkaat kaariin jäykän taka-akselin liikeradasta johtuen ja milloin poliisit osoittivat arvostuksensa ko. tyylisuuntaa kohtaan kilvet viemällä; jälkimmäisestä selvittiin jumppaamisella ja muutamalla konttorikäynnillä, mutta ensimmäinen ongelma jäi vielä tässä vaiheessa ratkaisematta. Kaarien itseensä ottamisen ja muiden käytönjälkien myötä koko auto päätettiin kuitenkin vielä maalata samalle syksylle uudestaan, mitä ennen poltettiin viimeisetkin kumit kaariin. Maalauksesta sitten lisää seuraavassa postauksessa. | |
|
| |
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ma 5 Toukokuu 2014 - 18:58 | |
| | |
|
| |
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ma 5 Toukokuu 2014 - 18:59 | |
| | |
|
| |
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ma 5 Toukokuu 2014 - 19:06 | |
| Alkuvuosi 2013 ja samalla pitkälle koko kevät meni jälleen kavereiden projekteja eteenpäin potkiessa/ideoidessa, mutta takaraivossa kolkutteli kokoajan uudet suunnitelmat auton osalta. Jäykän taka-akselin käyttäytyminen vaikeutti sen verran arkista ajoa Pohjois-Suomen pomppuisilla teillä, että alustapolitiikka oli ainakin menevä kokonaan uusiksi samoin kuin myös vanteiden kokoluokka isoiksi todettujen 19" jäljestä. Näiden hajatelmien myötä tilaukseen lähti K-Sportin Professional ilma-alusta, joka saatiin alle noin puolessa välissä kesää. Ilma-alustan investoinnin myötä lompakko keveni merkittävästi, joten kaikesta aikaisemmasta vanneh*orauksesta huolimatta nyt oli tyydyttävä vanteiden osalta jonkinlaiseen budjettiratkaisuun. Alle valikoitui DZ Exklusiv DZ1 vanteet kokoluokassa 18x8,5" ET15 ja 18x10" ET20, joita tekohengitettiin kultaisilla kehäpulteilla, valkoiseksi maalatuilla keskiöillä ja jälkikiilloitetuilla lipoilla. Eteen kaveriksi istutettiin jo aikaisemmasta setistä tutut 15mm spacerit, kun taas takana selvittiin 3mm hipostelulla. Renkaiksi vanteille investoitiin 205/35 ja 225/35 Nankang NS20:set. Lisää camberia taiottiin eteen tolppien alapäitä muokkaamalla ja taakse pinoamalla kolmet shimmilevyt per puoli päällekkäin entisen kahden sijaan. Lisäksi taka-akseli vaihtui purkamolta haettuun T-Sportin vastaavaan, jota muokkaamalla ja kiinnityspisteitä taaksepäin siirtämällä saatiin asento mieleisemmäksi auton ollessa ns. kentässä. Samaan syssyyn pyöränkotelot puhdistettiin ja massattiin sekä ylimääräiset aukot tilkittiin, jotta rapa pysyisi siellä missä sen kuuluukin pysyä. Suurimpana pienemmistä muutoksista etuvalot räjäytettiin ja heijastamattomat pinnat maalattiin mustaksi. Niin pitkiin että lyhyisiin kuin myös sumareihin vaihdettiin xenonit ja vilkkujen kaveriksi johdotettiin jenkkiparkkimoduulit. Nyt alkoi lopulta kaikki valotkin olla samaa sarjaa, kun takavalojen keskiosaa ja sivuvilkkuja oli tummennettu jo aikaisemmin, ja lisäksi takavaloihin muokattu "tuplavalo-modi". Näillä plus muutamalla pienemmällä muutoksella auto ehti vielä näytille 2013 vuoden Hötsiin, joka jäikin sitten kesän ainoaksi omalla autolla esillä käydyksi tapahtumaksi, mikäli sitten yhteisön miittejä ja satunnaisia edustus-reissuja ei lasketa. Tässä välissä/yhteydessä en myös vielä mainitse sisustan muutoksista mitään, koska ne ovat pahasti vaiheessa. Tekniikan osalta mennään myös sillä mentaliteetilla, että kaikki on vakiota ennenkuin toisin todistetaan tai otteessa/papereissa laillisuuden puolesta muuta lukee. Sen verran voidaan kuitenkin paljastaa, että kyseisen 1.6l tekniikan lisäksi yhteishallin nurkissa pyörii parikin T-Sportin 1.8l tekniikkaa, yksi TTE:n ja yksi Greddyn remmiahdin. Samalta kotikylältä tuttu lapsuudenystävä rakentaa vastaavaa 3-ovista mallia MWR:n 2.0l stroker kitillä puhtaasti ratakäyttöön, joten osia on tullut vaihdeltua/jumppailtua aika tiheästi. Näistä lisää mahdollisesti myöhemmin, kun seuraavassa postauksessa päästään jo viimein tähän vuoteen. | |
|
| |
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ma 5 Toukokuu 2014 - 19:14 | |
| Katsastusjumpan myötä alkuperäinen taka-akseli, vakiot valot ja joitain tekniikan osia löysi tiensä takaisin omille paikoilleen. Talvivanteet vaihtuivat projektikuntoisiin RH:n ZW3:siin kokoluokassa 17x9" ET42 ja 17x9,5" ET36, joista keskiöt ja niissä kiinni olevat takatynnyrit pulverimaalattiin/lakattiin antrasiitin sävyllä sekä lipat kiilloitettiin uudestaan. Renkaina säilytin samat vanhat Kumhon KW22:set kokoluokassa 215/45 ja 225/45, plus lopuksi pieneksi piristeeksi ruuvattiin vielä BLOXin punaiset pyöränmutterit. Tarkoitus oli katsastuksen jäljiltä hieroa myös talvi-fitment omaan silmään mieluisaksi, mutta kaiken kiireen ja motivaatiopulan keskellä unohtui kyllä koko homma, ja ainoaksi muuttuneeksi asiaksi jäi kilometrimäärä mittarissa. Tähän päivään/kesään saavuttaessa on tultu siihen pisteeseen, että kyseisen Corollankin on aika jatkaa toivon mukaan tarinaansa jonkun muun huostassa hyvässä kodissa. Aikaa on kuitenkin vielä joidenkin viimeisien perversioiden toteuttamiseen, joten uusi omistaja saanee sitten ns. uunituoretta tavaraa itselleen. Katsotaan myös ehtiikö tätä vielä omalta osalta jossain näytillä käyttää, kun vaikuttaa ainakin hifien ja uusien korinosien saapuminen jonkin verran venyvän. Ensisijainen päämäärä on kuitenkin saada tekniikka parsittua kokoon ja uudet vanteet sovitettua alle, joskin näidenkin kanssa saa pienen karhunpainin vielä aikaan siinä missä eivät aivan "pulttaa kiinni" -tapauksia ole. | |
|
| |
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ma 5 Toukokuu 2014 - 19:23 | |
| | |
|
| |
WathPl0x
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ti 6 Toukokuu 2014 - 13:01 | |
| Voi vaa kuvailla tätä yhellä sanalla: Herkullinen! Tullu seurailtuu tän edistymistä tuolla japtoyssin sivuilla, mahtavaa jälkeä! | |
|
| |
Mopsi
Viestien lukumäärä : 56 Paikkakunta : Jyväskylä Muut : Black
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ti 6 Toukokuu 2014 - 14:16 | |
| No tässähän oli aloitus postauksen mallia Kyllä on hyvän näköistä jälkeä, pitää varmaan lukea vielä uudestaan ajatuksella läpi kun oli niin paljon infoa kerralla. | |
|
| |
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ti 6 Toukokuu 2014 - 15:42 | |
| - WathPl0x kirjoitti:
- Voi vaa kuvailla tätä yhellä sanalla: Herkullinen! Tullu seurailtuu tän edistymistä tuolla japtoyssin sivuilla, mahtavaa jälkeä!
Kiitokset! Tulee tosiaan tuolla oman yhteisön puolella enemmän pyörittyä/häärittyä, mutta myös muita foorumeita seuraillaan ahkeraan. Täälläkin enemmän ja vähemmän tuttuja naamoja erinäisistä yhteyksistä, eikä suinkaan puhuta vain japanilaisten autojen omistajista. - Mopsi kirjoitti:
- No tässähän oli aloitus postauksen mallia :DKyllä on hyvän näköistä jälkeä, pitää varmaan lukea vielä uudestaan ajatuksella läpi kun oli niin paljon infoa kerralla.
Kiitän toistamiseen; oikoluin/korjailin vielä jonkin verran selkeämmäksi! Hieman on tosiaan vaikea "lyhyesti" yhteen pakettiin saada kaikkea tarinaa, kun vuosien varrella on ehtinyt tapahtua yhtä sun toista ja pienempiä muutoksia on PALJON (jokaista olematonta osaa tai korjausta nyt tuskin tarvitsee mainita); pyrkimys oli kuitenkin kertoa näin alkuun oleellisimmat tapahtumat auton historiasta. Itse kuvia sitten lie säilössä nelinumeroinen määrä, mutta näitä postailen mikäli jostain tietystä asiasta/muutoksesta kysymyksiä herää. Pysyy näin ainakin topic mahdollisimman selkeänä. | |
|
| |
temeee.
Viestien lukumäärä : 211 Paikkakunta : Rovaniemi Muut : KTM Exc 300
Ex S124
E38 740iL
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ti 6 Toukokuu 2014 - 18:34 | |
| Miten tätä ei koskaan näy muutenkuin miiteissä? Ainakin viimevuonna Tai sitte ite olen sokea tai väärään aikaan liikkeellä. Mutta hieno laitos, en ois uskonu että tästäki korimallista hienon auton saa. Tykkään | |
|
| |
CornerRug7292
Viestien lukumäärä : 522 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ti 6 Toukokuu 2014 - 18:55 | |
| Tää on kyllä ihan tajuttoman makee. Ja samoin tuo Avensis Japtoysia tulee jonkin verran luettua niin kyllä ehdottomasti Mysticin topic on kaikkein mielenkiintoisin | |
|
| |
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ti 6 Toukokuu 2014 - 22:30 | |
| - temeee. kirjoitti:
- Miten tätä ei koskaan näy muutenkuin miiteissä? Ainakin viimevuonna :DTai sitte ite olen sokea tai väärään aikaan liikkeellä.
Mutta hieno laitos, en ois uskonu että tästäki korimallista hienon auton saa. Tykkään Tämähän pyöriikin enemmän tuolla kotikonnuilla about 150km vielä pohjoisempana, missä tulee vietettyä merkittävä osa ainakin talvesta töiden vuoksi. Täytyyhän jonkun ne tiet sielläkin aurata! Kesät on tullut myös vietettyä pitkälle nuilla perukoilla, joskin silloinkin yleensä auto ollut vähän väliä osissa jos ajoa ei ole ollut, että ei varmaan hirveästi ole pystynyt silloin silläkään suunnilla bongaamaan. Katsotaan mennäänkö uusien muutoksien kanssa nyt kuinka ojasta allikkoon! - CornerRug7292 kirjoitti:
- Tää on kyllä ihan tajuttoman makee. Ja samoin tuo Avensis
Japtoysia tulee jonkin verran luettua niin kyllä ehdottomasti Mysticin topic on kaikkein mielenkiintoisin Ei lie yllätys että Avensiksenkin osalta oli viime kaudella aika hyvin omat sormet pelissä; tällä kaudella sitten vähemmän kun kipinä on eteenpäin kerta annettu, mutta sen verran kuiten että uudet vanteet tuohon tuli minun varastosta. Ei lie suuri synti jos jossain vaiheessa postailen nuista muistakin sivuprojekteista tänne kuvia. Tuo minun topic nyt on tuolla meidän yhteisön foorumilla lähtenyt aivan käsistä ja täyttynyt kaikesta niin asiaan kuuluvasta kuin myös kuulumattomasta; eihän sen edes alunperin Corollaa pitänyt koskea. Täytyy nuista uusista projekteista tehdä sitten uudet keskustelut, kun aika vain on suotuisa. | |
|
| |
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ke 7 Toukokuu 2014 - 20:27 | |
| | |
|
| |
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 La 10 Toukokuu 2014 - 17:11 | |
| | |
|
| |
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 La 21 Kesä 2014 - 12:28 | |
| Päivitelläänpä tätäkin taas vaihteeksi. Vanteet tosiaan ehti jo käydä auton alla aikoinaan, mutta milleissä jäi omasta mielestä sen verran kuitenkin parannettavaa että paketti päätettiin laittaa vielä kertaalleen uusiksi. Tässä nyt sitten tovi odoteltu osia tekniikan että alustan puolesta, ja viimeinkin alkaa olla talli pullollaan oikean muotoista metallia jotta saa palikat naitettua fiksusti yhteen. Toissapäivänä sain vihdoin käsiini toistamiseen muokatut etutolppien alapäät ja vähän erilaiset camber-pultit, joiden kanssa painittiinkin eilinen sitten huolella. Samalla lätyt saivat maalia osakseen ja pinnapultit vaihtuivat vähän lyhyempiin pitkien lähtiessä niitä enemmän tarvitsevalle harrastajalle. Vielä pientä hipostelua niin lopputulos suhteellisen jees, joskin apurungon aftermarket-tukikehikko piti pultata toistaiseksi pois sen ottaessa turhan nopeasti kosketusta maahan. Eiköhän sekin tosin saada vielä sinne takaisin pienellä modauksella! Alla pari perunalla napattua kuvaa. Tänään jatkuu sitten takapään kanssa, joka vaatii myös melkoisesti työtä. Fitmentin hipostelun lisäksi tarkoitus olisi viimein saada ne "isommat" jarrutkin asennettua, kun nyt (toivottavasti) sopivat adapteritkin hyllystä löytyvät. Ps. Vielä ei ainakaan sada vettä, niin helpottanee vähän. | |
|
| |
MixuJoo
Viestien lukumäärä : 749
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 La 21 Kesä 2014 - 12:34 | |
| ei mulla muuta. Sua on varmaan turha ruveta neuvomaan! Jatkakaa, kiitos. | |
|
| |
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| |
| |
Vellulollero
Viestien lukumäärä : 880 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 La 21 Kesä 2014 - 13:55 | |
| 17" | |
|
| |
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ma 30 Kesä 2014 - 1:00 | |
| | |
|
| |
Suutarinen_
Viestien lukumäärä : 176 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ma 30 Kesä 2014 - 12:52 | |
| Ajattelin aluksi, että voi enää parantaa, mutta olin täysin väärässä. Tästä tulee hyvä! :cheers: | |
|
| |
mctikku
Viestien lukumäärä : 160
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ma 30 Kesä 2014 - 18:45 | |
| Tässä on varmaan yks suomen parhaimmista stanceista ja parempaan suuntaan menee koko ajan. | |
|
| |
toad
Viestien lukumäärä : 144 Muut : Kaalimato xl
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ma 30 Kesä 2014 - 20:30 | |
| - mctikku kirjoitti:
- Tässä on varmaan yks suomen parhaimmista stanceista ja parempaan suuntaan menee koko ajan.
Mites toi nyt määritellään, että oikeen suomen paras stance ja miten se tosta vielä paranee? | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ma 30 Kesä 2014 - 21:35 | |
| Parempaan suuntaan menee ainakin, kun tekee noille takarenkaille jotain Aivan jäätävät | |
|
| |
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ma 30 Kesä 2014 - 21:54 | |
| Mistään parhaimmuudesta en kyllä tiedä, mutta johan tässä vielä parannettavaa riittää. Esimerkiksi takapään aurauksia ei ole korjattu tehdasasetuksista viime vuoden tapaan; ne on muutenkin helpompi arpoa sitten erillisellä shimmilevyillä kuin toteuttaa tuohon yhteen camber-levyyn (samalla saadaan vannetta tarvittava ~3mm ulospäin). Lisäksi kaaren korkein kohta on vielä vajaan sentin poissa linjasta vanteen keskikohdan suhteen, kun auto on ns. tontissa. Aurauksien korjaamisen jälkeen täytyy katsoa teenkö tuolle mitään, koska vaakakupissa kärsii sitten ajoasento plus pussi on jo nyt melko luonnottomassa kulmassa (tolpan alakiinnityspisteen siirtäminen saattaisi auttaa hieman). Vakaajat kaipaavat myös vielä päivitystä, panhard rod olisi ihan jees ja miksei tuo 4-piirisen järjestelmän ohjainboksikin jne. We'll see. edit. Rattaiden keno säilynee vielä pieniä hiposteluja lukuunottamatta toistaiseksi tuossa asennossa, kun ne nyt tarkoituksella nuin on väännetty; tulee varmasti jakamaan mielipiteet, mikä ei ole yllätys (eikä ne sinne ilman camberia mahtuisikaan).
Viimeinen muokkaaja, Japtoys pvm Ti 1 Heinä 2014 - 7:54, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ti 1 Heinä 2014 - 0:44 | |
| - Japtoys kirjoitti:
- Rattaiden keno säilynee vielä...
Totta helvetissä säilytät. Älä kuuntele näit juntteja, jotka tulee huutelee | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ti 1 Heinä 2014 - 10:18 | |
| Kai tää tulee Big Meettiin? Tälle vois jakaa jonkun tunnustuksen. Hyvä ett jotkut uskaltaa antaa sitä kulmaa vanteille. | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ti 1 Heinä 2014 - 12:55 | |
| - jjjkkk kirjoitti:
- Totta helvetissä säilytät. Älä kuuntele näit juntteja, jotka tulee huutelee
Tämä. - Lateksiritari kirjoitti:
- Parempaan suuntaan menee ainakin, kun tekee noille takarenkaille jotain Rolling Eyes Aivan jäätävät
Mitä sä taas sekoilet? ET oo ennen venyjä nähny. | |
|
| |
Jok3la
Viestien lukumäärä : 828 Paikkakunta : Kokkola
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ti 1 Heinä 2014 - 14:27 | |
| Jep camber sopii tähän täydellisesti. Vielä kun olisi edessä samanverran.. Edit: eipä niissä paljoa eroa näkynytkään. Edessä vähän vähemmän? Kunnon kuvauksen tää vaatis! | |
|
| |
CornerRug7292
Viestien lukumäärä : 522 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ti 1 Heinä 2014 - 15:18 | |
| Kyllä on härski peli. Putkenpään vois kyllä vaihtaa vähän pienempään? | |
|
| |
Japtoys
Viestien lukumäärä : 467
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 Ke 2 Heinä 2014 - 13:39 | |
| Kiitokset kaikille asianomaisille kannustuksesta! Mukava huomata, että näille tämänkin foorumin perinteisestä kaavasta poikkeaville rakennelmille annetaan arvostusta (ei kuiten sillä etteikö pirun hienoja ja omaperäisiä rakennelmia löytyisi); ahdasmielisten joukossa toteama kun yleensä on "tää on ihan v*tun retard". Se näyttääkö hyvältä on taas sitten ihan makukysymys. - john_gleasy kirjoitti:
- Kai tää tulee Big Meettiin? Tälle vois jakaa jonkun tunnustuksen. Hyvä ett jotkut uskaltaa antaa sitä kulmaa vanteille.
Melkoinen palo oli tuonne saapua, mutta työt tulivat haittaamaan reissaamista. Lisäksi tekniikka/tekniikat ovat vielä levällään, mutta ajattelin tuota sen verran viikonloppuna iltapuhteina laittaa kasaan että jos suinkin alkuperäinen kokoonpano näyttää nuilla T-Sportin osilla edes kohtalaisesti toimivan, niin palkitsen teidät höpönassut Big Meetin hengessä vähän paremmilla kuvilla pihamaalta pois päästyäni. - OukkiDoukki kirjoitti:
- Edit: eipä niissä paljoa eroa näkynytkään. Edessä vähän vähemmän? Kunnon kuvauksen tää vaatis!
Parista asteesta muutamaan asteeseen on eroa cambereissa; edessä about -6,5 ja takana -9. Lisäksi tuo auraus nyt vielä vähän hämää, mutta aika hyvin noin muuten ollaan tasapainossa. Eteen tuonne alkaa olla jo muutenkin tehty kaikki mahdolliset temput, eli tilanne pitkälle sama kuin taka-akselin paikan suhteen - no can do. - CornerRug7292 kirjoitti:
- Putkenpään vois kyllä vaihtaa vähän pienempään
Tuo TTE:n takapönttö on jälkimmäisissä kuvissa vähän hassussa asennossa, kun roikkuu vapaana muiden putkiston osien ollessa hitsauksessa. Takapäähän on tulossa muutenkin vielä lisää tavaraa, niin uskon että kokonsa puolesta asettuu ulkokuoreen sitten paremmin. Tuossa joku vanha kuva perästä; http://stateofstance.com/wp-content/gallery/road-to-sema-joni-paaso/img_1993-2.jpg | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 | |
| |
|
| |
| Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12 | |
|