test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 TeemuM: Datsun 240Z

Siirry alas 
+11
Juhis
Pellikka
alkku_
Challenger-70
pazi88
toad
john_gleasy
kiMMMe
lokitekki
areimi
santtud3
15 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
TeemuM




Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : Turku

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptySu 19 Loka 2014 - 0:59

Laitetaas tämä oma Japanian-ihme tänne, eli vm. -71 Datsun 240Z. Auton ostin n. vuosi sitten  tämän edellisen harrasteauton tultua "valmiiksi". Suomessa tarjonta oli heikkoa, niin piti siirtyä kattomaan Ameeriikan tarjontaa. Lopulta Craiglistin kautta Hollywoodista löyty sopiva yksilö, jossa hinta, ruosteettomuus, ja mukana tulleet uudet osat teki valinnan helpoksi. Ja vielä kun myyjä suostui ajamaan auton rahtifirmaan, niin säästi vielä vähän siinäkin.

TeemuM: Datsun 240Z Datsun1

Parin kk:n odottelun jälkeen auto saapui suomeen, ja myyjän puheet ruostettomuudesta piti paikkaansa. Ajelin pari päivää, kävin laittamassa auton kilpiin, ja sen jälkeen purin osiksi. Koska tekniikka oli ajokuntoinen, niin tarkotus oli laittaa pelkästään kori, sisusta, ja alusta kuntoon, ja pitää tekniikka sellaisenaan.

Alkuun aattelin, että laitan näissä usein nähdyt ZF-levikkeet, mut korin kunto oli niin hyvä et en alkanu pilkkomaan kaaria. Ja hyvä niin, kun alkanu nää muutenkin näyttämään omaan silmään paremmalta näin. Eli purin auton osiksi, hioin pellille, hitsasin kylkivalot ja antennin reiät umpeen. Yhtään ruostepaikkaa ei pohjassa ollu, et aihio ei ois voinu olla paljon parempi, kun nää tuntuu suurin osa olevan puhkiruostuneita.

TeemuM: Datsun 240Z Bare_metal_240z_4
TeemuM: Datsun 240Z Bare_metal_240z_2

Pikkubudjetilla kun tehdään, niin piti tehdä ite niin paljon kun pystyi. Tein pohjat ite ja työkaveri veti pinnan+lakan. Värinä halusin hopean niinkuin alunperinkin, mut vähän kultaan taittavan, ja sopiva löyty hondan värikartasta. Maalaus suoritettiin ghetto-tyyliin omaan talliin tehdyssä "maalauskopissa".

TeemuM: Datsun 240Z Maalaus1
TeemuM: Datsun 240Z Imuri
TeemuM: Datsun 240Z Maalattu

Maalausolosuhteet kun oli mitä oli, niin vaati melko paljon vesihiontaa että maalipinnasta sai ees jotenkin katseenkestävän. Mut oon kuitenkin ihan tyytyväinen millainen tuli.

TeemuM: Datsun 240Z Roof_after_2
TeemuM: Datsun 240Z Side_after_2
TeemuM: Datsun 240Z Side_after_3

Alustassa oli mulle tullessa jotkut madallusjouset, niin tein niitten tilalle coileverit. Näihin ei hirveesti oo valmiita coilover-sarjoja, niin tein S13:sen BC-racingin tolpista kun sellaset löydy edukkaasti. Kaverin töissä sorvasivat kierreholkit, jotka hitsasin olka-akseleihin. Etutolpissa oli camperin säätö yläpäät, mut ne oli liian isot näihin S30 iskaritorneihin, enkä halunnu pilkkoa koria, niin tein niihin yläpäät pienemmällä säädöllä. Jarruina on Outlawin 4-mäntäiset satulat sorvatuilla Audin levyillä, takana rummut on vaihdettu levyihin. Vanteiksi tuli BBS RM:t, jotka oli  alunperin 7.5x15, ja takavanteet levitin 1.25".

TeemuM: Datsun 240Z Holkit
TeemuM: Datsun 240Z Coilover
TeemuM: Datsun 240Z Coilover2
TeemuM: Datsun 240Z Coilover_top_2
TeemuM: Datsun 240Z Front_brakes
TeemuM: Datsun 240Z Front_brakes_2
TeemuM: Datsun 240Z Datsun%20240z%20bbs%20rm

Sisusta oli mulle tullessa aika heikossa kunnossa, penkit oli rikki ja kojetaulu halki. Penkkeihin tuli uudet verhoilut ja tukiosat, sekä rikkinäisen kojetaulun korjasin lasikuidulla. Kaikki matot on uusittu ja mittarit vaihdoin Speedhutin mittareihin, joissa on mm. GPS nopeusmittari niin ei tartte laatikolta nopeustietoa.

TeemuM: Datsun 240Z Penkit
TeemuM: Datsun 240Z Kojelauta1
TeemuM: Datsun 240Z Kojelauta3
TeemuM: Datsun 240Z Kojelauta
TeemuM: Datsun 240Z Speedhut_2
TeemuM: Datsun 240Z Soundproof1

Näillä eväillä on tänä kesänä ajettu vapusta lähtien n. 5tkm. Tekniikka on mitä on, voimansiirto pitää hirveetä meteliä, ei kulje mihinkään, on liian korkea , ym. Tulevan talven aikana ois tarkoitus modernisoida tekniikkaa, saada vähän matalammaksi, ja sisustaa ja sähköjä vähän paranneltua. Tavoite on kuitenkin sama mitä viime talvena, eli vappuna ajoon ja ajaa koko kesä.

TeemuM: Datsun 240Z 1-datsun240z_1
TeemuM: Datsun 240Z 1-datsun240z_2
TeemuM: Datsun 240Z 1-datsun240z_3
Takaisin alkuun Siirry alas
santtud3

santtud3


Viestien lukumäärä : 233
Paikkakunta : Syvinkisalmen tois puol

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptySu 19 Loka 2014 - 1:04

Onhan se nyt.. ❤ ❤
Takaisin alkuun Siirry alas
areimi

areimi


Viestien lukumäärä : 67
Paikkakunta : Lahti

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptySu 19 Loka 2014 - 13:55

Johan näitä Datsuneita alkoi löytyä! Tässäkin työnjälki loistavaa, hieno kattoa :cheers:
Takaisin alkuun Siirry alas
lokitekki

lokitekki


Viestien lukumäärä : 86
Paikkakunta : Merijärvi

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptySu 19 Loka 2014 - 14:11

Tämä on kyllä makea, tuohan on siisteimpiä korimalleja ikinä. Tuo etulippa vaan pilaa tuon, mutta on tuo silti parempi kuin se gti lehdessä ollut.

Keulan kun sais näyttään tältä:
http://stancewords.stanceworks.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/06/datsun-240z-slammed-red.jpg
Silläkin varmaan paranis jos pakottais noita lipan reunoja sisemmäksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
TeemuM




Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : Turku

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptySu 19 Loka 2014 - 14:28

Joo toi etulippa on tarkoitus vaihtaa. Tossa on se huono, kun toi tulee keskeltä aika matalalle, ja ottaa helposti kiinni. Tollasta olen ajatellu tilalle, kun tossa on toi alareuna melko suora. On vähän samantyyppinen mitä tossa punaisessa.

TeemuM: Datsun 240Z _bigthumbTeemuM: Datsun 240Z _bigthumb
Takaisin alkuun Siirry alas
kiMMMe

kiMMMe


Viestien lukumäärä : 989
Paikkakunta : Parainen
Muut : fillari...


TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptySu 19 Loka 2014 - 14:42

Tää on upea, livenä varsinkin mitä tosa turun kadussa bongaillu pariin otteeseen, Paraisillakin taisit kesällä käydä kääntymässä? Itsehän en tekis tälle muuta kun ehkä ihan vähän laskisin ja levittäisin vanteita?

Puhelimessakin taitaa olla pari kuvaa tästä xD
Takaisin alkuun Siirry alas
TeemuM




Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : Turku

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyMa 20 Loka 2014 - 7:21

Paraisillakin taisit kesällä käydä kääntymässä? kirjoitti:

Joo tuli sielläkin käytyä.
Takaisin alkuun Siirry alas
toad




Viestien lukumäärä : 144
Muut : Kaalimato xl

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyTo 20 Marras 2014 - 23:00

Läppärungot näytti olevan myynnissä
Mikäs sai jättämään ne tulevasta koneesta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Pellikka

Pellikka


Viestien lukumäärä : 407
Paikkakunta : Oulu
Muut : Pv

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyPe 21 Marras 2014 - 8:00

Mulla on semmonen vahva kutina että kohta tässäkin on konehuone hyvän näkönen ja moottoriteho kolminkertastettu Very Happy

Mutta sitähän se vähä kaipaisikin. Hieno peli ulkosesti!
Takaisin alkuun Siirry alas
TeemuM




Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : Turku

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyPe 21 Marras 2014 - 14:19

Joo läppärungot tuli myytyä pois (ilmeisesti hinta oli liian halpa ku menivät heti Smile ). Eivät mahtuneet ilman korin pilkkomista, jota en halunnu alkaa tekemään. Ja ahtaminen alkaa kokoajan kiinnostamaan enemmin ja enemmin, vaikka vaparina oli alunperin tarkoitus pitää. Mut jos nyt ens kesän ajelis tällä paketilla, ja rakentaa sit uuden koneen jos (kun) tehot ei riitä.

Tekniikaksi tulee siis Bemarin 24V kutoskone, koodiltaan M50B25. Kampiakseli ja männät on B28:sta ja puristukset on nostettu reiluun 12:1 lohkon dekkitasoa laskemalla. Kone tuli käytyä kokonaan läpi, eli uudet laakerit, kaikki jakopään ketjut+rattaat, männänrenkaat, kannen kunnostus, ym. Nokat kävi Virtasen Maurilla hiottavana. Ruiskuksi Megasquirt MS3 bemarin johtosarjaan tehtynä. Kytkimeksi 535:n 240mm vakiokytkin, ja Blingfactory tekee siihen sopivan kiinteän vp:n.

TeemuM: Datsun 240Z IMG_20140920_182156
TeemuM: Datsun 240Z Ajoitus

Konetta on soviteltu, ja hyvin näyttää sopivan. Orkkis laatikonkannake meni paikalleen pienellä sovituksella, ja keppikin osuu hyvin keskelle aukkoa.

TeemuM: Datsun 240Z Laatikon_kannake
TeemuM: Datsun 240Z Sovitus1

Koneen kannakkeet on vielä leikkauksessa, että seuraavaksi pääsee sitten liimailemaan niitä. Sitte uuden perän (Infiniti G37) sovittelua, ja kardaanin ja vetareiden tekoa. M3:n pakosarjaa pitää vähän muokkailla, kun ottaa nyt koriin kiinni, ja putkisto pitää sit muutenkin tehdä kokonaan uusiks.
Takaisin alkuun Siirry alas
john_gleasy
CDLC.CO Founder
john_gleasy


Viestien lukumäärä : 4014
Paikkakunta : Turku

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyPe 21 Marras 2014 - 15:52

Aihio on yksi ehdottomia suosikkejani ja tekemisen taso on kohdillaan. Homma jatkuu Cremen puolella, on tämä sen arvoinen.

Btw mulla on sun mk2 gti kirja edelleen lainassa, kun tuossa oman koneen kasaamisessa "vähän" kestää. Hain sen sulta varmaan pari vuotta sitten lainaan. Sovitaan vaikk yyveellä siitä sopiva summa jos sulla ei ole enää sille tarvetta Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
toad




Viestien lukumäärä : 144
Muut : Kaalimato xl

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyPe 21 Marras 2014 - 17:49

No hinta oli kyllä aika sopiva. Se adapteri näytti kyllä aika paksulta. Mistä se ahdisti?
Jos se m3 pakosarja ahdistaa niin tässä olis edullinen bmwn m52 peltisarja http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?p=3446446
Takaisin alkuun Siirry alas
TeemuM




Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : Turku

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyPe 21 Marras 2014 - 18:47

toad kirjoitti:
Se adapteri näytti kyllä aika paksulta. Mistä se ahdisti?

Tuli just sen paksun adapterin takia liian ylös, että ois vaatinu pahkaa konepeittoon. Koneen ja peiton väliin jää nyt sentti-pari. Ja myös konepeiton lukkorauta oli tiellä, et ois vaatinu jotku racelukot tms., mitkä ei oikein sovi lookkiin. Mut oishan ne kyllä ollu kiva saada paikalleen, ihan jo äänien ja ulkonäönkin takia.

Ehin jo eilen pilhomaan ton M3 sarjan, et täytyy yrittää vielä sillä.
Siinä tekee toi kutosen käyrä tollasen ihme mutkan, ja se ottaa kiinni runkopalkkiin, niin pitää kääntää sitä vähän.
https://2img.net/h/oi44.tinypic.com/15n8uuv.jpg
Takaisin alkuun Siirry alas
toad




Viestien lukumäärä : 144
Muut : Kaalimato xl

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyPe 21 Marras 2014 - 19:00

Vaikka ootkin pilkkonut ja on varmasti muutenkin hanskassa tuo homma jo niin tässä kuitenkin norjalaisten versio kyseisestä sarjasta.
http://images.bimmers.no/files/ae4kvnt7vgpyu6juoy1n.jpg
Takaisin alkuun Siirry alas
pazi88

pazi88


Viestien lukumäärä : 1652
Paikkakunta : Oulu

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyPe 21 Marras 2014 - 19:27

Koneen kanssa tuntuu olevan melko perusvarma resepti. Meillä olis e30:iin tulossa aika täsmälleen samanlainen, mutta alulohkolla (kevyempi) ja peus nokilla. BTW millasilla spekseillä nokat on nyt? Ilmeisesti sellaset, että pelaa vakio nostimilla?
Takaisin alkuun Siirry alas
TeemuM




Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : Turku

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyPe 21 Marras 2014 - 20:08

Joo näin jälkikäteen harmittaa, ettei tullu hommattua alulohkoa. Ois ollu 1000kg alitus sitte lähellä.

Nokat oli muistakseni kummatkin n. 260-astetta, ja imussa nostoa reilu 10mm ja pako vähän vähemmin. On mulla ne tarkatkin arvot jossain. Tosi miedot on jokatapauksessa, ja vakio-osilla toimii. Ajoitus piti kuitenkin tehä kellolla, kun tota lohkoa oli laskettu.

TeemuM: Datsun 240Z IMG_20140822_172337
Takaisin alkuun Siirry alas
Challenger-70

Challenger-70


Viestien lukumäärä : 478
Paikkakunta : Oulu

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyMa 24 Marras 2014 - 18:24

Kyllä osaa olla hieno! Ei tarvi kyllä yhtään mitään kaari levityksiä, 10p.
Takaisin alkuun Siirry alas
pazi88

pazi88


Viestien lukumäärä : 1652
Paikkakunta : Oulu

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyMa 24 Marras 2014 - 18:54

Jos viittit, niin laitatko privaan mitä tuli nokkien hionta maksaan. Kiinnostais itseäkin.

Ja onko tässä joku koekasaus menossa, kun näyttää että nokkaketjun kiristin puuttuu:
TeemuM: Datsun 240Z Ajoitus

TeemuM: Datsun 240Z 9
Takaisin alkuun Siirry alas
TeemuM




Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : Turku

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyMa 24 Marras 2014 - 22:40

Oiskohan ollu yhteensä 340€. Joo kyllähän sinne kiristinkin tuli paikalleen.
Takaisin alkuun Siirry alas
TeemuM




Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : Turku

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyPe 28 Marras 2014 - 19:05

Kone ois nyt soviteltuna paikalleen. Kannakkeet ei  voita kauneuspalkintoja, mut ajaa varmaan asiansa. Tuli tehtyä vähän turhankin paksusta, mut tehdään joskus uusiksi alumiinista jos tarvitsee keventää.
Koneen ja apurungon väliin jää pari senttiä. Moottorinkannakkeet on jotkut Volvon täyskumiset, ja on melko paljon jäykemmät mitä Bemarin omat.

TeemuM: Datsun 240Z Koneen_sovitus3
TeemuM: Datsun 240Z Koneen_sovitus6
TeemuM: Datsun 240Z Koneen_sovitus1

Vauhtipyörä tuli myös Blingfactorystä. Kytkimeksi tuli siis E28 535:n vakiokytkin.

TeemuM: Datsun 240Z Kytkin2
TeemuM: Datsun 240Z Kytkin1


Ja Infinitin lukkoperäkin tuli parin kk:n odottelun jälkeen jenkeistä. Sille täytyy nyt sitte seuraavaksi tehdä jonkinlaiset kannakkeet.

TeemuM: Datsun 240Z Pera1

Uusi ja vanha.

TeemuM: Datsun 240Z Perat
Takaisin alkuun Siirry alas
alkku_

alkku_


Viestien lukumäärä : 312
Paikkakunta : Nådendal

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyPe 28 Marras 2014 - 19:12

Meni kyllä niskapoikki kun tän parikertaa kesällä näin! Huikean hieno, ja loistava moottorivalinta, saa merkkiuskoiset ahdistua Very Happy

Miksi muuten infinitin perä eikä esim bmw:n?
Takaisin alkuun Siirry alas
TeemuM




Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : Turku

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyPe 28 Marras 2014 - 20:32

Kyllä mä niitäkin kattelin, mut ei sillä hetkellä löytyny sopivalla välityksellä olevaa lukkoperää. Tässä perässä passaa välitykset hyvin Bemarin laatikkoon (Bemarissa alunperin 3.2, tässä 3.33), ja nää automaatin pitkävälitteiset ei taida olla kovin haluttuja kun niitä löytyy ebaysta halvalla ja tosi vähän ajettuina.
Joku sovite täytyy tehä laippaan et saa Bemarin kardaanin nivelen sopimaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
TeemuM




Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : Turku

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyLa 24 Tammi 2015 - 17:58

Pikkuhiljaa edistyy, täytyy varmaan alkaa kiristää tahtia jos meinaa että tää ois keväällä ajossa.

Voimansiirron osat alkais olla kasassa, ja soviteltu. Perä kun vaihtu tollaseen aika paljon lyhyempään, niin piti tehdä sille kannake. Vaati myös pieniä korimuutoksia, että perän sai tarpeeks ylös ja taakse. Alunperin oli tarkoitus käyttää Bemarin kardaania, mut osia sovitellessa tuli selväks ettei laatikko ja perää saa samalle linjalle, niin ei voinu käyttää kuminivelellä olevaa kardaania. Eli piti teettää kardaani ristinivelillä. Perän laipaksi tuli 370Z:n pyöreä, mut sitäkin piti vähän muokata kun ei kardaanin tekijällä ollu siihen sopivaa niveltä. Laatikon päähän tehtiin sovite.

TeemuM: Datsun 240Z Peran_kannake3
TeemuM: Datsun 240Z Peran_kannake1
TeemuM: Datsun 240Z Kardaani
TeemuM: Datsun 240Z Kardaani2
TeemuM: Datsun 240Z Peran_kannake5

Alunperin tässä on ristinivelillä olevat vetarit, ja ne piti jo sellaista meteliä et ne vaihdoin nyt samalla. Tässä on tosi lyhyet vetarit, niin ei paljon ollu valmiina vaihtoehtoja. Nämä on jotkut ilmavolkkareihin tarkoitetut cromoly akselit, joita piti vielä lyhentää pari senttiä, mut niissä oli onneks tarpeeks pitkät boorit niin oli lyhennysvaraa.

TeemuM: Datsun 240Z Vetarit
TeemuM: Datsun 240Z Vetarit2

Perän pään laippoihin piti tehdä uus pulttijako, ja upotus noille nivelille. Pyöränpään sovitus oli vähän hankalampi. Siellä on tosi pieni laippa, jossa ei ollu tilaa tehä uutta jakoa, niin sinne piti teettää kokonaan uus laippa.

TeemuM: Datsun 240Z Stub_axle

Bensalinjat tuli 12mm happosesta putkesta. Koko on vähän yliampuva, mut onpahan valmiina jos ja kun tätä aletaan ahtamaan. Tehtiin lisäksi välisäiliö, kun huomasin viime kesänä että pumppu haukkaa ilmaa tosi helposti kurveissa jos tankki oli melko tyhjä. Pumppu tulee tonne säiliöön sisälle ja sisällä on loiskellevy.

TeemuM: Datsun 240Z Bensalinjat
TeemuM: Datsun 240Z Bensapontto1

Eteen tuli myös vähän leveämmät kehät, kun niitä ei ollu vielä vaihdettu. Nyt edessä on 8.25" ja takana 8.75".

TeemuM: Datsun 240Z Etukehat
Takaisin alkuun Siirry alas
Pellikka

Pellikka


Viestien lukumäärä : 407
Paikkakunta : Oulu
Muut : Pv

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyLa 24 Tammi 2015 - 20:32

On se kone tekemään. Hyvältä näyttää!
Takaisin alkuun Siirry alas
TomiS




Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Helsinki

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptySu 25 Tammi 2015 - 8:27

On kyllä hyvännäköisiä osia ja hyvinhän ne vetaritkin sinne mahtuu. On tää tällä tahdilla jo vappuna ajossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Juhis

Juhis


Viestien lukumäärä : 28

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyMa 26 Tammi 2015 - 8:52

Tää on kyl hieno!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.molsa.pictures.fi
stimby




Viestien lukumäärä : 82
Paikkakunta : Vantaa
Muut : Bianchi

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyLa 31 Tammi 2015 - 16:37

Mukava seurata tätä projektia kun tehdään ,niin tehdään kunnolla.
Iso peukku täältä. Lopputulos varmasti sen arvoinen.
Takaisin alkuun Siirry alas
TeemuM




Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : Turku

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptySu 15 Helmi 2015 - 21:33

Kone meni taas paikalleen, nyt toivottavasti viimeistä kertaa tänä talvena. Konepeiton lukon kannakkeesta piti tehdä irroitettava, niin sai käytettyä alkuperäistä johtosarjan kannaketta. Konepeiton lukon rauta vaati myös pientä pilhomista, kun ei ollu silloin sovituksessa suutintukki paikallaan, niin ei se nyt sit mahtunu paikalleen.

TeemuM: Datsun 240Z Kone

TeemuM: Datsun 240Z Konehuone3

TeemuM: Datsun 240Z Konehuone2

Seuraavaksi sit sähköjen ihmettelyä, että mitä korin johtosarjasta pitää käyttää, ja MS3:sen opettelua, että jos tämä tästä vielä joskus käynnistyis.
Takaisin alkuun Siirry alas
TeemuM




Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : Turku

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptySu 6 Syys 2015 - 16:06

Päivitetäänpä tätäkin kerran ennenku taas on ajokausi ohi. Datsuni on ollu ajossa huhtikuusta asti, ja on ollu lähes päivittäisessä käytössä vaikka onkin ollu isompia ja pienempiä tekniikkamurheita. Kilometrejä on tullu joku 4tkm, ja tarkoitus on pitää ajossa niin kauan ku kelit sallii.

Ulkokuoreen on tullu sen verran muutosta, että löyty ebaysta alkuperäinen etulippa huonosti istuvan lasikuituisen tilalle. Näyttää ainakin omaan silmään tolla paljon paremmalta. Etuvanteisiin tuli myös vähän leveämmät kehät. Sisustassa ei ole juuri muuta eroa viime kesään, kuin Bilteman(!) shortshifter.

TeemuM: Datsun 240Z _smaller
TeemuM: Datsun 240Z _smaller
TeemuM: Datsun 240Z _smaller
TeemuM: Datsun 240Z _smaller


Konehuone ois tarkoitus siistiä ens talvena, hitsata ylimääräiset reiät umpeen ja maalauttaa uudestaan. Johdotuksia jos sais myös piiloon/siistittyä. Koneen on myös hommattuna 3.0 kampura,  ja jos nyt sais myös ne läppärungot mitkä jäi viime talvena laittamatta.
Takaisin alkuun Siirry alas
TomiS




Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Helsinki

TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z EmptyLa 12 Syys 2015 - 20:40

Onhan toi paljon parempi nyt kuin sen edellisen etuspoilerin kanssa. Vaikea sanoa, mutta käviskö tohon sellainen BRE tyyppinen tai vähän pienempi alahuuli, niin näyttäisi keula pikkasen matalammalta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





TeemuM: Datsun 240Z Empty
ViestiAihe: Vs: TeemuM: Datsun 240Z   TeemuM: Datsun 240Z Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
TeemuM: Datsun 240Z
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
 Similar topics
-
» Alkku: Datsun Sunny b310 ****Lisempää!****
» TomiS: 240Z
» Japrnoo: Datsun 510 & EX Audi S3
» Wilwood jarrusatulat & Datsun sovitteet
» Datsun 140y 4door&2door Raaceri&öljypoltinraggarmaskin

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Creme De La Creme-
Siirry: