| Vanteiden kiillotus | |
|
+219m4kk3 jartzaS Spl_xtr Nik_o masoeman_ Vellulollero LauriJT rassi Jorma89 Jesimiri zäq kop-O-nen mgo- Lapex Makkeli Juueli houbii Jyppe_ t0n1 arde92 Ma$a toubii TAJN ]usbe HAGE Wolwerine Wheelback JukeN friday13 attee vildur TeflonDon pellepoliisi Jeppedaa Duk3 Wobbler Jeth superjuh0 note IL3 LexEtAnnihilato Beris icecold villee Masq TuohkaRacing Jonzba A.I allu_ Chagi teen_014.jpg mf-690 Ekku88 Ceisari Lipon keisari atte.P repa jusni Peke78 Overdoze |777| Ligettah JuhiZZ teilor Pellikka Dan1 Samii- J-Suo MiQ hirvonen Onni Jone Damén jute91 john_gleasy corro Niemma PokeMonni Japtoys wilzu juh-o MixuJoo SHN Hemu__ PIFu motu Jonas_ m.h Jussii _paffa csharp Mro Furia_88 Sade jouni.325 Quasimodo savela giisseli meitsiii Mai- lakumoi Jouns r32golf06 Fedu J.K Jebe jonte Karvanoppa pekka007 Timpe JoniP Rige nakke -zamppa- Niconce foc-ay wsq kepukka maKe RapSu uho-matti pazi88 fed3x -mane- GrapL kustomi JS1984 ee-2 Down Keppis- runq JTG Acerbis TMA Green Leppiss Tikkku_ toni Juki votsi `villle Zami masaa Unto Alpha juudas emsii ttoni Anttii Timzy187 Jepa Petterii /Wille/ samsa vvuori Skrapa mazz hanss TeNu jjjkkk andre_ ElektrikMekanik apuapina OspreY Rixaa Kipe oki_ Osku jussi biglimited //Mikael SeKu TomVi WeirdDude jAnssi Bronn jeQQ Sami Huiske biblo Juzzis subi Neuni N|ba Jombe Egiz antti_aamunen Bäkström teemu Peke J dumppi^^ SERE eros cossmic timpsoni Challenger-70 Juhi Laatueine Eagle uttrep Interlagos samza Jakke TIKU mosse mustonenj Tume abu69 Ghosty Ipe antizero Sergey pete epk sasu CDLC.CO salmine renox 223 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 9 Maalis 2011 - 21:22 | |
| On niitä "vihreitä" useampikin...
Alumiinille tarkoitetut "390 T" esikiillotukseen ja "480 F" kiillotukseen.
Rosterille ihan omat: "523 LBZ" -> "434 F" -> "P 14 F".
Kromille "333".
Viimeinen muokkaaja, jjjkkk pvm Ke 9 Maalis 2011 - 21:24, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 9 Maalis 2011 - 21:23 | |
| jees, jos on vesihionut bout 2000:lla niin voi suoraan aloittaa tuolla 480f:llä . | |
|
| |
andre_
Viestien lukumäärä : 180 Paikkakunta : Lti
| |
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 9 Maalis 2011 - 21:43 | |
| katos vaan | |
|
| |
Juzzis
Viestien lukumäärä : 269 Paikkakunta : Vihti
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 9 Maalis 2011 - 21:43 | |
| Tämän mukaan 434 F olisi esikiillotusvaha RST:lle ja teräkselle.. | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 9 Maalis 2011 - 22:03 | |
| Kyllähän noita voi käyttää sekaisin, kuten epk mainitsi 480 F:n käyvän esim. rosterille. Mutta parhaimman tuloksen saa käyttämällä "oikeaa" vahaa oikeaan tuotteeseen. - Juzzis kirjoitti:
- Tämän mukaan 434 F olisi esikiillotusvaha RST:lle ja teräkselle..
Yup. | |
|
| |
Anttii
Viestien lukumäärä : 65 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 9 Maalis 2011 - 23:31 | |
| Aika jännä, että tolla 434F:llä tuli parempi kiilto, kuin entä ku veti sen valkosen päälle. Pitää viel huomenna testailla eri laikalla. Jos noilla patukoilla ei sitä kunnon pintaa saa, niin ajattelin tilata sitä motherssin ainetta viimeistelyyn. | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus To 10 Maalis 2011 - 0:50 | |
| Mäkin tilasin jo mothersin mömmöt käsinkiillotusta varten, aloin olemaan jo varma et koneellisesti ei saa millään vahalla sitä viimeistä kiiltoa, aina erottuu pientä naarmua. Saas nährä.
Kehät pyöriny viime kesän ties missä irrallaan niin saa vaan taas hioa uusiks 1500:lla ja 2000:lla, sit vasta pääsee taas testailemaan millä se lopullinen glanssi löytyy (jos löytyy) | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Pe 11 Maalis 2011 - 8:47 | |
| Joo huomasin kans tossa kun ekaa kehää kiillotellu, ettei tota pientä naarmuu saa millään pois. Noi vanhemmat kehät oli jo joskus kiillotettu mut ei ollu mitkään peilit enään niin vedin 1500, 2000 läpi ja nyt hinkannu sit vahoil. Ekaa kertaa kiillottanu vahoil ja huomasin just jotai virheit mitä tuli tehtyä heti ennenkö hoksas vähän miten noi pelittää. Liikaa vahaa laikkaan ja sit liikaa kierroksia konees = Mustaa paskaa kehissä kiinni ja laikka ihan paakkunen. Sit ku vähän varovaisemmin laitto vahaa ja hiljempaa pyöritteli nii rupes tulee hyvä eikä tullu mitää paskaa kehiin. Kannattaako noihin sit kiillottamisen jälkee vetää sinolit pintaa vai mitä? | |
|
| |
Petterii
Viestien lukumäärä : 422 Paikkakunta : Jalasjärvi
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Pe 11 Maalis 2011 - 15:31 | |
| - emsii kirjoitti:
Kannattaako noihin sit kiillottamisen jälkee vetää sinolit pintaa vai mitä? kyyyl | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Pe 11 Maalis 2011 - 15:58 | |
| Toi Sinol/tms tenu on kyllä melkoista foliohattua... Varsinki sitten, kun jannut vetelee "kerroksia" sitä. Ei se toimi kuten vaha.
Sinol antaa ohuen pintakalvon joka sulkee sisäänsä alumiinin huokoset (eli ne, jotka sitä paskaa imevät sisäänsä, ja jota me hiomme ja höyläämme pois). Pelkkä rajumpi rätillä hankaus saa kalvon rikki, mutta antaahan tuo jatkuvan suojan, jos lähes joka ajon jälkeen muistaa vanteet käsitellä, eikä anna lian pinttyä kiinni.
Mä käyttäisin vahaa (autovahat, sealants esim. 1000P) tai kiilloitustahnat esim Mothers tai Mequairsin AMP... Noilla pärjää kun kerran kuussa käsittelee ja normaalipesun hoitaa saippuavedellä.
Mutta tapoja on yhtä monta kuin tekijääkin ja kaikille ei sovi samat niksit, niin se vaan menee asiassa kuin asiassa. | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Pe 11 Maalis 2011 - 16:55 | |
| noo ei se sen enempää mitä se vahaaminenkaan. Itelle sopinu tuo sinol, kestää kesän verran eikä himmennä loistoa kuten vaha. Kertokaa ihmeessä jos joku parempi konsti löytyy.. | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Pe 11 Maalis 2011 - 18:46 | |
| Oli joku käsittelyaine, tai useampikin, tietävät vanhat parrut täällä koneistamolla kertoa, mutta nämä uudet direktiivit kielsivät myynnin ympäristömyrkkynä. Kuulemma monen vuoden kestävän suojan antoivat venekäytössä. Pistän tähän, jos muistan nimiä... | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Pe 11 Maalis 2011 - 20:21 | |
| Millasil laikoil ootte kiillotellu, kuin usein vaihatte uuteen laikkaan ja miten ootte putsannu laikkoja aina välillä? Siinä parit kysymykset viisaille. | |
|
| |
Petterii
Viestien lukumäärä : 422 Paikkakunta : Jalasjärvi
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Pe 11 Maalis 2011 - 20:30 | |
| - emsii kirjoitti:
- Millasil laikoil ootte kiillotellu, kuin usein vaihatte uuteen laikkaan ja miten ootte putsannu laikkoja aina välillä?
Siinä parit kysymykset viisaille. Perus kangaslaikalla, sitte ku alkaa jättää jo naarmua/menee kovaksi. Laikat oon välillä nakellu tärpättiin kellumaan ja sen jälkeen pessyt mutta se nyt ei kovin hyvä keino oo | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Pe 11 Maalis 2011 - 20:31 | |
| Laikka aina putsataa ku rupee tulee semmosia mustia kiiltäviä pilkkuja. Jos laittaa liikaa vahaa ja tyylii jauhaa vaan niin voi käydä näin: Vai mitä zimi Mitä noi nyt on, lampaavillaa noi rättilaikat kö ? Teräsharjaa vasten putsataan. | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Pe 11 Maalis 2011 - 20:36 | |
| oikein käytettynä sitä laikkaa ei tarvii pestä eikä jää paakun paakkua laikkaan. | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Pe 11 Maalis 2011 - 20:37 | |
| - EeKi kirjoitti:
- Laikka aina putsataa ku rupee tulee semmosia mustia kiiltäviä pilkkuja.
Mitä noi nyt on, lampaavillaa noi rättilaikat kö ? Teräsharjaa vasten putsataan. ^ Juurikin tähän tyyliin! Kiiltävät pilkut on sitä likaa (jotka naarmuttavat lisää eli totelkaa EeKiä). Miel. jokaiselle vahalle oma laikka. Teräsharja tai pellinreuna tms. | |
|
| |
juudas
Viestien lukumäärä : 781 Paikkakunta : Kuopijoo
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus La 12 Maalis 2011 - 10:46 | |
| Missä tökötissä noita kehäpultteja kannatti dippailla että saa ton pinttyneen shaissen pois, jotain apteekista saatavaa tavaraa oli? | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus La 12 Maalis 2011 - 10:49 | |
| Ekan kehän saanu nyt "valmiiks". Oon ihan lumppulaikoil jyystäny ja noil menzarnan alu vahoil. Laikat on motonetistä ja oon yhel pienel eka vetäny esikiillot ja sit viel isommal samat tavarat, sit kiillotusvahat isommal laikal ja viel sen jälkee sama mut pistäny vaan ihan vähän vahaa laikkaan. Sinolit laitoin nyt mut täytyy kokeilla tota autosolin litkua jos jostain sattuu löytymään. Ihan ok jälkee tuli mut ei mikää ihan peili ja valoo vaste näkyy kyl pientä naarmua. Voin tänää viel laittaa parit kuvat ja lisää juttua. | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus La 12 Maalis 2011 - 10:55 | |
| - juudas kirjoitti:
- Missä tökötissä noita kehäpultteja kannatti dippailla että saa ton pinttyneen shaissen pois, jotain apteekista saatavaa tavaraa oli?
Olikohan sitruunahappoa? | |
|
| |
Alpha
Viestien lukumäärä : 521 Muut :
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus La 12 Maalis 2011 - 13:32 | |
| Löytyykö pk-seudulta jotain mestaa tai individuaalia joka vois fiksata vanteet kohtuuhintaan kuntoon? Itellä on vähän resurssit hukassa ja putkiremppakin päällä joka toimii jos nyt ei tekosyynä niin hidasteena sille että sais ite fiksattua. RH:n zw1:t olis, kehien kiillotus ja keskiöiden maalaus + uudet pultit. | |
|
| |
ttoni
Viestien lukumäärä : 95
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus La 12 Maalis 2011 - 14:20 | |
| - juudas kirjoitti:
- Missä tökötissä noita kehäpultteja kannatti dippailla että saa ton pinttyneen shaissen pois, jotain apteekista saatavaa tavaraa oli?
Ite olen ainakin tommosella hopean kiillotusaineella näitä putsaillu. Jotain sitruuna pohjasta tuntuis olevan ainakin hajun perusteella. Tosi näppärä ainakin käyttää, purkissa valmiina semmonen kori, millä voi dipata ne sinne eikä tarvi käsin koskee ollenkaan kyseiseen aineeseen. Ite pitänyt pultteja 10min purkissa ja jos jotain paskaa niihin on jäänyt, ni sit vaan emännän hammasharjalla hinkannu loput pois. Ja tätä ainetta saa ihan kultasepän liikkeestä. | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus La 12 Maalis 2011 - 14:38 | |
| - Alpha kirjoitti:
- Löytyykö pk-seudulta jotain mestaa tai individuaalia joka vois fiksata vanteet kohtuuhintaan kuntoon? Itellä on vähän resurssit hukassa ja putkiremppakin päällä joka toimii jos nyt ei tekosyynä niin hidasteena sille että sais ite fiksattua. RH:n zw1:t olis, kehien kiillotus ja keskiöiden maalaus + uudet pultit.
Minkä kokoset pultit tarviit ja monta? Mul jäi ylimääräseks M7x32 pultteja 140kpl, kun hommasin itelle uudet. Semmosii semikiiltävii ja ihan hyvä kuntosia muutenkin. Kuin paskat ne sun nykyset on? Mutteritki löytyy kun ostin nekin uudet. | |
|
| |
Unto
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : PORI Muut : E36 Msport, MB w203
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus La 12 Maalis 2011 - 15:39 | |
| Olisi kiillotuskone työnalla, mutta mikä pyörimisnopeus olisi optimaalinen? Pähkäiltiin kaverin kanssa että 2-3 kierrosta sekunnissa, mikä tekeis 120-180 kierrosta per minuutti. Onko ala-/ yläkanttiin? | |
|
| |
masaa
Viestien lukumäärä : 47 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus La 12 Maalis 2011 - 18:49 | |
| nyt ku pitäs rupee noita ozei hinkkaa niin ajattelin että ostanpa vaan uudet kehät niihin, vähän leveämpää samalla ku hankkii. MUTTA köyhä ku oon ni taidan täks kesäks vaan silotella noi kanttari-ihottumat ja vetästä mustaks pulverilla kokonaan ja vaihtaa vaikka kultaiset pultit niihin. elikkäs. voiks noi pultit vaihtaa purkamatta vannetta? ja milläs mömmöllä noita kanttarinaarmuja kannattaa tasoitella jotta kestäis sitten sen pulverimaalauksenkin? thänks! | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus La 12 Maalis 2011 - 19:15 | |
| Kyllä kanttari jäljet on oikeestaan aina pakko viilata pois, tai jos on menny pahasti, niin ainut vaihtoehto vaihtaa kehä. Alumiinikehiä voi ehkä koittaa täytehitsailla jos isoja lovia on. | |
|
| |
masaa
Viestien lukumäärä : 47 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus La 12 Maalis 2011 - 20:06 | |
| | |
|
| |
andre_
Viestien lukumäärä : 180 Paikkakunta : Lti
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus La 12 Maalis 2011 - 20:44 | |
| - Unto kirjoitti:
- Olisi kiillotuskone työnalla, mutta mikä pyörimisnopeus olisi optimaalinen? Pähkäiltiin kaverin kanssa että 2-3 kierrosta sekunnissa, mikä tekeis 120-180 kierrosta per minuutti. Onko ala-/ yläkanttiin?
Tossa pdf:ssä sanotaan että alumiinille 50-60 m/s ja rosterille 30-35 m/s. Siitä vaan sitten laskee sopivan Poistelin Nitromorssilla lakkoja paraboleista niin joutui hieman pettymään sen tehoon. Ostin sitä "uudempaa koostumusta" eli 750ml purkissa. Sitä noille sivelin ja pussitin vanteet 40 minuutiks. Sitten painepesurilla putsaamaan. Onko noissa vanteissa joku überlakka päällä vai onko toi nitromors laimeeta kamaa? Pitänee mekaanisesti poistella loput lakat samalla kun alottelee hiomaan noita. Vanteet siis A6 parabolit eli ne missä ei näy sorvin jälkiä pinnassa.. kun noita vissii oli paremmalla ja vähemmän paremmalla lakkauksella. | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus La 12 Maalis 2011 - 21:12 | |
| Ainakin omiin TT:n paraboleihin joutu vetään 2-3 kertaa morssit pintaan. 15min odotus ja muovilastalla vähän rapsutusta ja painepesurilla moska pois pinnasta ja sama uusiks. Mulla vanteet oli kyllä ihan pihalla vaan odottamassa aineen vaikuttamista. Tosta huolimatta jäi joihinki kohtiin vielä vähän lakkaa | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus | |
| |
|
| |
| Vanteiden kiillotus | |
|