test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Vanteiden kiillotus

Siirry alas 
+219
m4kk3
jartzaS
Spl_xtr
Nik_o
masoeman_
Vellulollero
LauriJT
rassi
Jorma89
Jesimiri
zäq
kop-O-nen
mgo-
Lapex
Makkeli
Juueli
houbii
Jyppe_
t0n1
arde92
Ma$a
toubii
TAJN
]usbe
HAGE
Wolwerine
Wheelback
JukeN
friday13
attee
vildur
TeflonDon
pellepoliisi
Jeppedaa
Duk3
Wobbler
Jeth
superjuh0
note
IL3
LexEtAnnihilato
Beris
icecold
villee
Masq
TuohkaRacing
Jonzba
A.I
allu_
Chagi
teen_014.jpg
mf-690
Ekku88
Ceisari
Lipon keisari
atte.P
repa
jusni
Peke78
Overdoze
|777|
Ligettah
JuhiZZ
teilor
Pellikka
Dan1
Samii-
J-Suo
MiQ
hirvonen
Onni
Jone
Damén
jute91
john_gleasy
corro
Niemma
PokeMonni
Japtoys
wilzu
juh-o
MixuJoo
SHN
Hemu__
PIFu
motu
Jonas_
m.h
Jussii
_paffa
csharp
Mro
Furia_88
Sade
jouni.325
Quasimodo
savela
giisseli
meitsiii
Mai-
lakumoi
Jouns
r32golf06
Fedu
J.K
Jebe
jonte
Karvanoppa
pekka007
Timpe
JoniP
Rige
nakke
-zamppa-
Niconce
foc-ay
wsq
kepukka
maKe
RapSu
uho-matti
pazi88
fed3x
-mane-
GrapL
kustomi
JS1984
ee-2
Down
Keppis-
runq
JTG
Acerbis
TMA
Green
Leppiss
Tikkku_
toni
Juki
votsi
`villle
Zami
masaa
Unto
Alpha
juudas
emsii
ttoni
Anttii
Timzy187
Jepa
Petterii
/Wille/
samsa
vvuori
Skrapa
mazz
hanss
TeNu
jjjkkk
andre_
ElektrikMekanik
apuapina
OspreY
Rixaa
Kipe
oki_
Osku
jussi
biglimited
//Mikael
SeKu
TomVi
WeirdDude
jAnssi
Bronn
jeQQ
Sami
Huiske
biblo
Juzzis
subi
Neuni
N|ba
Jombe
Egiz
antti_aamunen
Bäkström
teemu
Peke
J
dumppi^^
SERE
eros
cossmic
timpsoni
Challenger-70
Juhi
Laatueine
Eagle
uttrep
Interlagos
samza
Jakke
TIKU
mosse
mustonenj
Tume
abu69
Ghosty
Ipe
antizero
Sergey
pete
epk
sasu
CDLC.CO
salmine
renox
223 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 27 ... 34  Seuraava
KirjoittajaViesti
andre_




Viestien lukumäärä : 180
Paikkakunta : Lti

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 18:31

Sade kirjoitti:
Tähän pientä neuvoa, siis tuolla esikiillotus vahatangolla ja Sisal-laikalla, niin painetaanko kovaa ja kierroksilla porakoneella vai toisin päin confused
Mites tuolla rättilaikalla ja kiillotus vaha tangolla confused

Mitäs matskuja sulla oikeen on? Ite painoin ihan reilusti sisalilla ja noilla muillakin ihan kohtuudella. Mulla on itellä neljää erilaista laikkaa niin mitä hienompaan vahaan menee, pehmenee myös laikka joten sitä ei oikeen pysty painamaan. Viimeistelyvahalla laikkakin on sellasta hötöä ettei sillä voi kun kevyesti hyväillä vanteen pintaa. Suspect Sergeyhän tonne jonnekkin viestiketjun alkupuolelle vastas mulle sisalin karkeuden verrattuna hiomapaperiin, ite vetäsin sisalilla P240 jälkeen.. jos ensin hinkkaa P2000 asti paperilla niin sisal on reilusti karkeempi joten menee hukkaan se käsin paperilla hinkkaaminen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sade




Viestien lukumäärä : 18

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 19:12

andre_ kirjoitti:
Sade kirjoitti:
Tähän pientä neuvoa, siis tuolla esikiillotus vahatangolla ja Sisal-laikalla, niin painetaanko kovaa ja kierroksilla porakoneella vai toisin päin confused
Mites tuolla rättilaikalla ja kiillotus vaha tangolla confused

Mitäs matskuja sulla oikeen on? Ite painoin ihan reilusti sisalilla ja noilla muillakin ihan kohtuudella. Mulla on itellä neljää erilaista laikkaa niin mitä hienompaan vahaan menee, pehmenee myös laikka joten sitä ei oikeen pysty painamaan. Viimeistelyvahalla laikkakin on sellasta hötöä ettei sillä voi kun kevyesti hyväillä vanteen pintaa. Suspect Sergeyhän tonne jonnekkin viestiketjun alkupuolelle vastas mulle sisalin karkeuden verrattuna hiomapaperiin, ite vetäsin sisalilla P240 jälkeen.. jos ensin hinkkaa P2000 asti paperilla niin sisal on reilusti karkeempi joten menee hukkaan se käsin paperilla hinkkaaminen.

Mulla on tuo sisal-laikka+http://www.laikat.com/kauppa/product_info.php/cPath/31/products_id/384 ja rättilaikka+http://www.laikat.com/kauppa/product_info.php/cPath/31/products_id/385. Tuntuu että palaa melkein heti varsinkin tuo rättilaikalla+kiillotus vahalla ja paskin juttu on että tuo sisal-laikka ei mahdun puolien/lipan väliin...
Eli kannattaa alkaa heti tuon 180 käyttää sisal-laikka+esikiilloitus vahaa, pitääkö sitä painaa ja korkeilla kierroksilla?
Takaisin alkuun Siirry alas
andre_




Viestien lukumäärä : 180
Paikkakunta : Lti

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 19:29

Sade kirjoitti:
andre_ kirjoitti:
Sade kirjoitti:
Tähän pientä neuvoa, siis tuolla esikiillotus vahatangolla ja Sisal-laikalla, niin painetaanko kovaa ja kierroksilla porakoneella vai toisin päin confused
Mites tuolla rättilaikalla ja kiillotus vaha tangolla confused

Mitäs matskuja sulla oikeen on? Ite painoin ihan reilusti sisalilla ja noilla muillakin ihan kohtuudella. Mulla on itellä neljää erilaista laikkaa niin mitä hienompaan vahaan menee, pehmenee myös laikka joten sitä ei oikeen pysty painamaan. Viimeistelyvahalla laikkakin on sellasta hötöä ettei sillä voi kun kevyesti hyväillä vanteen pintaa. Suspect Sergeyhän tonne jonnekkin viestiketjun alkupuolelle vastas mulle sisalin karkeuden verrattuna hiomapaperiin, ite vetäsin sisalilla P240 jälkeen.. jos ensin hinkkaa P2000 asti paperilla niin sisal on reilusti karkeempi joten menee hukkaan se käsin paperilla hinkkaaminen.

Mulla on tuo sisal-laikka+http://www.laikat.com/kauppa/product_info.php/cPath/31/products_id/384 ja rättilaikka+http://www.laikat.com/kauppa/product_info.php/cPath/31/products_id/385. Tuntuu että palaa melkein heti varsinkin tuo rättilaikalla+kiillotus vahalla ja paskin juttu on että tuo sisal-laikka ei mahdun puolien/lipan väliin...
Eli kannattaa alkaa heti tuon 180 käyttää sisal-laikka+esikiilloitus vahaa, pitääkö sitä painaa ja korkeilla kierroksilla?

No tota.. se palaa sen takia kiinni kun sulla on liikaa vahaa siinä laikassa. Porakone pyörimään ja lyhyesti vaan tökkäsee sitä vahaa siihen, ihan sillee nopeesti. Liialla vahalla palaa väistämättä niitä tummia pisteitä vanteisiin.

Jos sulla ei mahdu se sisal-laikka sinne vanteisiin niin eikun käsin hiomaan. Itehän alotin sisalilla P240 jälkeen kun oon laiska ja mulla sattui olemaan Black&Deckerin Piranha hiomahiiren papereita P240 asti sellaseen kahenkympin hiomahiireen.Tossa kuva miltä se näyttää sisalin jälkeen:

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 2lbopag

Takaisin alkuun Siirry alas
Sade




Viestien lukumäärä : 18

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 19:41

Kiitoksia tuosta vastauksesta, Se vaha näköjään palo kun siihen tuli mustia pilkkuja.
Yksi vanne on hiottu käsin 100-240-380-400-600-800-1000-1200-2000+autoglym, tuli suunnilleen tuollainen, pikkasen himmeämpi.
Sitten kokeilin siihen eri versioita, niin paras ilman konetta tuli-Autosol+puuvilla laikan palalla käsin, sen jälkeen autoglym+puuvilla laikan palalla käsin.
Siitä ei tule niin kiiltävää kuin noilla vahatangoilla on tehty, kuvista päätelleen. Pitäisi löytää normaalista sisal-laikasta puolet pienempi.

Varmistan tämän, eli sisal-laikalla noin 240 paperin jälkeen, kevyesti sipasee esikilloitus vahaan, sitten pienillä keirroksilla kevyesti reunaa vasten. mistä tiedän vaihtaa tuohon rättilaikkaa+viimeistely vahaan. Siihen kun siirtyy niin sitäkin kevyesti sipasee vaha tankoon+pienillä kierroksilla kevyesti vanteen reunaan?
Takaisin alkuun Siirry alas
andre_




Viestien lukumäärä : 180
Paikkakunta : Lti

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 20:43

Sade kirjoitti:

Varmistan tämän, eli sisal-laikalla noin 240 paperin jälkeen, kevyesti sipasee esikilloitus vahaan, sitten pienillä keirroksilla kevyesti reunaa vasten. mistä tiedän vaihtaa tuohon rättilaikkaa+viimeistely vahaan. Siihen kun siirtyy niin sitäkin kevyesti sipasee vaha tankoon+pienillä kierroksilla kevyesti vanteen reunaan?

Kyl mä melkeen suosittelisin et paperilla voi vetää vaikka 400 tai vaikka 600 asti, ite olin vaa laiska ja otin sisalilla 240 lähtien. Ehkä kannattais johonkin kohtaan kokeilla noita sun vahoja kun mulla on eri tuotteet niin voi olla karkeudet jotain muuta ja vanteetkin on erilaiset. Lähinnä niinku kokeilla hioa jotain aluetta vaikka 240 ja kokeilla häviääkö ne hiomajäljet sisalilla, jossei häviä niin paperilla 400 ja taas kokeilemaan sisalia etc. CRC:n puhditussprayllä suihkin hiomapaskoja pois että pääsee tarkastelemaan pintoja, lähtee myös hyvin kiinnipalaneet vahat. Seuraavaan vahaan siirryt kun oot edellisellä käyny läpi kaikki kiillotettavat pinnat. Tekemällä ja kokeilemalla oppii. Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Sade




Viestien lukumäärä : 18

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 21:00

andre_ kirjoitti:
Sade kirjoitti:

Varmistan tämän, eli sisal-laikalla noin 240 paperin jälkeen, kevyesti sipasee esikilloitus vahaan, sitten pienillä keirroksilla kevyesti reunaa vasten. mistä tiedän vaihtaa tuohon rättilaikkaa+viimeistely vahaan. Siihen kun siirtyy niin sitäkin kevyesti sipasee vaha tankoon+pienillä kierroksilla kevyesti vanteen reunaan?

Kyl mä melkeen suosittelisin et paperilla voi vetää vaikka 400 tai vaikka 600 asti, ite olin vaa laiska ja otin sisalilla 240 lähtien. Ehkä kannattais johonkin kohtaan kokeilla noita sun vahoja kun mulla on eri tuotteet niin voi olla karkeudet jotain muuta ja vanteetkin on erilaiset. Lähinnä niinku kokeilla hioa jotain aluetta vaikka 240 ja kokeilla häviääkö ne hiomajäljet sisalilla, jossei häviä niin paperilla 400 ja taas kokeilemaan sisalia etc. CRC:n puhditussprayllä suihkin hiomapaskoja pois että pääsee tarkastelemaan pintoja, lähtee myös hyvin kiinnipalaneet vahat. Seuraavaan vahaan siirryt kun oot edellisellä käyny läpi kaikki kiillotettavat pinnat. Tekemällä ja kokeilemalla oppii. Wink

Kiitos vastauksista ja neuvoista. Pitää yrittää, huomenna hion tohon 400 asti ja kokeilen erivariaatioita noilla laikoilla Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
OspreY

OspreY


Viestien lukumäärä : 410

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 22:30

Itse arvostin tuota hiontaa enemmän. Ei tarvii poraa huudattaa niin paljoa kiilloitusvaiheessa kun pohjat on hyvät.

Toinen lippa on hiottu p800 ja toinen p3000.

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 1

Ja tuossa esikiilloitettu menzernan vahatangolla ja rätillä.

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 11092011194
Takaisin alkuun Siirry alas
Sade




Viestien lukumäärä : 18

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 22:53

Mulla noi vanteet on taas aika huonossa kunnossa, kun yhden vanteen hion noilla kaikilla papereilla ja ei tullut toivottua tulosta, niin pitäisi vähän lyhentää tuota hiontaa ja kokeilla koneilla Smile. Hienot lipit sulla Surprised
Olis tarkoitus saada suunnilleen tuollaiset kun tuo vika kuva on, nyt pääsin tuohon mikä on toisena kuvana....No on se vähän himmeämpi


Viimeinen muokkaaja, Sade pvm La 24 Joulu 2011 - 23:00, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
OspreY

OspreY


Viestien lukumäärä : 410

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 22:59

No itse olen hapettuneet ja hitsatut lipat joutunut hiomaan p40 alkaen, aina p3000 asti. Tunteja se ottaa kun tekee huolellisesti, mutta lopputulos on vähintään tyydyttävä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sade




Viestien lukumäärä : 18

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 23:07

No pitää kokeilla huomenna kumpi on parempi, (puolat on tiellä) mutta käsin ei tullut sitä kiiltoa niin paljoo, kun vaikka vertaa siihen millaiset oli kun oli poistanut lakat. Niitä hapettumia oli aika paljon ja syviä. Muuten olisi vain riittänyt jollain autoglym tai autosol+rättiä kevyesti Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
motu




Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Lohja
Muut : jalat

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 23:43

Sade kirjoitti:
No pitää kokeilla huomenna kumpi on parempi, (puolat on tiellä) mutta käsin ei tullut sitä kiiltoa niin paljoo, kun vaikka vertaa siihen millaiset oli kun oli poistanut lakat. Niitä hapettumia oli aika paljon ja syviä. Muuten olisi vain riittänyt jollain autoglym tai autosol+rättiä kevyesti Razz

Nii tai sit hiot ja kiillotat ne.
Takaisin alkuun Siirry alas
PIFu




Viestien lukumäärä : 1265

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyTi 27 Joulu 2011 - 21:29

pakko nyt taas noobiena kysyy näist hommist et jos on hinkannu vanteet läpi 240(kanttarikolhut), 320, 400, 600, 800, 1200, 2000 niin milläs (menzernan) tahnalla kannattaa lähtee liikkeelle ja yleensäkin mitkä kaikki tahnat kannattaa käyttää läpi? ja millä laikoilla ootte mitkäkin tökötit hierassu niskaan? aika perusteellisesti lukenu ekat 12 sivua läpi mut taitaa mun luetunymmärtämisessä olla vikaa kun niissä ei paljoo muuta vatvotakkaan mut silti ei jäänny mieleen Very Happy 480f tais olla hienoin millä oli järkeä vetää?

E: ja kyseessähän on kaksosaset bebsit ja oletan et ihan alumiinia noi kehät on eikä mitään rosteria jos sillä nyt on merkitystä.. ja mitä nyt noit vanhoi viel lueskelin ni voiks oikeest olla et tarttis pyörimisnopeus olla sen 50-60 m/s alumiinille O.o saan ilmeisesti kehitellä jonkun vekottimen jostain mihin saan vanteen pyörimään koska tos markettikonees tuskin riittää kierrokset tohon :s
Takaisin alkuun Siirry alas
mustonenj

mustonenj


Viestien lukumäärä : 1077
Paikkakunta : Joensuu

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyTi 27 Joulu 2011 - 22:03

mulla itselläni on ollu myllytyskoneessa 400mm kiillotuslaikka (motonetistä), melko kätevää niin saa nopeuden kohdilleen..

ja jos nyt oikein muistan niin musta ja valkee (en mä muista kumminpäin) menzerna, sen jälkeen viimeistely jollain fareclalla tms.. ja kaiken oon aina tehny samalla laikalla, välillä puhdistellut pellinreunaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Juhi

Juhi


Viestien lukumäärä : 1554
Paikkakunta : Vantaa

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyTi 27 Joulu 2011 - 22:08

PIFu kirjoitti:
pakko nyt taas noobiena kysyy näist hommist et jos on hinkannu vanteet läpi 240(kanttarikolhut), 320, 400, 600, 800, 1200, 2000 niin milläs (menzernan) tahnalla kannattaa lähtee liikkeelle ja yleensäkin mitkä kaikki tahnat kannattaa käyttää läpi? ja millä laikoilla ootte mitkäkin tökötit hierassu niskaan? aika perusteellisesti lukenu ekat 12 sivua läpi mut taitaa mun luetunymmärtämisessä olla vikaa kun niissä ei paljoo muuta vatvotakkaan mut silti ei jäänny mieleen Very Happy 480f tais olla hienoin millä oli järkeä vetää?

E: ja kyseessähän on kaksosaset bebsit ja oletan et ihan alumiinia noi kehät on eikä mitään rosteria jos sillä nyt on merkitystä.. ja mitä nyt noit vanhoi viel lueskelin ni voiks oikeest olla et tarttis pyörimisnopeus olla sen 50-60 m/s alumiinille O.o saan ilmeisesti kehitellä jonkun vekottimen jostain mihin saan vanteen pyörimään koska tos markettikonees tuskin riittää kierrokset tohon :s

Lainaus :

Polishing Aluminium.
Not as hard as the above metals, steel etc. When polishing aluminium if you are getting small holes that appear when you are polishing, stop. These can not polished out they are due to the casting and if you keep polishing you will get more holes appear. Best just buff up if this happens for damage limitation.
If the metal is in a poor condition then abrasives will be needed. Thats where experience of polishing comes in, looking at then metal and knowing what process you need to start at.
You will need to get the surface to 240/400 grit before you start polishing at process 1.
If the condition of metal is not too bad or you have the surface to 600 grit + then you could start at process 2.
Some people prefer to use the green compound on Process 1 with a sisal rather than the grey.
There are a couple of option on finishing, P126 Rose is a superb finisher but for that extra special job P175 can be used.
For thin sheet Aluminium we have a new fine finishing compound available 480F, this is a light green compound thats is more greasy than the normal finishing compounds which keeps the surface cooler.
Process 1 (Burnishing) Grey 523LBZ compound with a sisal polishing mop
Process 2 (Prepolishing) Green 439T compound with a white close stitched polishing mop
Process 3 (Polishing) Blue P164 Compound or Rose P126 Compound with a Loose G quality
Process 4 (Finishing) P175 for super finishing with a Loose WDR quality mop

Ton perusteella tilasin kamat thepolishingshop.co.uk:sta
Hioin 1000 asti vesissä ja aloitin 2. prosessista. Toimii:
Vanteiden kiillotus - Sivu 21 _small
Takaisin alkuun Siirry alas
http://juhi.kuvat.fi
PIFu




Viestien lukumäärä : 1265

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyTi 27 Joulu 2011 - 22:12

kiitokset vaan jätkille ja eikun tilailemaan Smile riittää taas sitte tekemistä
Takaisin alkuun Siirry alas
Juhi

Juhi


Viestien lukumäärä : 1554
Paikkakunta : Vantaa

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyTi 27 Joulu 2011 - 22:32

Jos tilailet thepolishingshopista, ota samalla useampi laikka, kun ovat verratten edullisempia.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://juhi.kuvat.fi
andre_




Viestien lukumäärä : 180
Paikkakunta : Lti

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyKe 28 Joulu 2011 - 0:19

Mulla kanssa toi polishingshopin setti 1-4. Toimii.

http://www.thepolishingshop.co.uk/acatalog/copy_of_Spindles___Adaptors.html

^Tosta noita kolmantena olevia Standard Mop Taper Heavy Duty otin kolme kappaletta.. näppärähän noihin on laikat vaihtaa mutta tälleen jälkiviisaana ottaisin noita yhden vahaa kohti niin ei tarvi vaihdella laikkoja tohon karaan vaan on joka laikalle oma kara. Sellasella perus nopeussäädettävällä porakoneella ite kiillottelin, kuuden tuuman laikoilla.

Vahoja otin noita quarter barsseja, noistakin riittää vaikka kuinka pitkäks aikaa jossei päivätyökseen vanteita kiillottele.

Koodi:
Shopping Cart (Prices in British Pounds)
 DESCRIPTION                    QUANTITY        PRICE        COST
----------------------------------------------------------------------
 Grey Menzerna 523LBZ                  1        £2.12        £2.12
 Polishing Compound quarter
 bar

 Menzerna 439T Green Compound          1        £2.12        £2.12
 quarter bar

 Menzerna P164 Blue Compound            1        £2.12        £2.12
 quarter bar

 Menzerna P126 Pink Compound            1        £2.12        £2.12
 quarter bar

 Menzerna P175 Yellow Super            1        £5.11        £5.11
 Finish quarter bar

 Sisal Mop 6"x2 section (1")            1        £3.40        £3.40
 (150mmx25mm)

 White Close Stitch Mop 6"x2            1        £3.40        £3.40
 section (1") (150mmx25mm)

 G Quality Mop 6"x1"                    2        £3.40        £6.80
 (150mmx25mm)

 WDR Loose Mop 6"x1"                    1        £4.25        £4.25
 (150mmx25mm)

 Standard Mop Taper Heavy Duty          3        £3.40      £10.20
======================================================================
                                            Subtotal:      £41.64
                Shipping (Parcelforce Euro-Priority):      £34.41
                                                VAT:      £15.19
                                              Total:      £91.24
Takaisin alkuun Siirry alas
Hemu__




Viestien lukumäärä : 101

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyKe 28 Joulu 2011 - 14:32

Onkos kukaan kiillotellut BBS RS:n keskimuttereita? itse olen nyt yhdestä poistanut maalit dremelin pikku teräsharjalla ja alkanut hiomaan 120->hienompaan... Aika työläältä tuntuu noin tehdä tuo homma, mutta mikä avuksi kun taitavat olla pulverimaalattuja, eikä nitromorssi hirveästi näytä auttavan, vaikka upotin koko mutterin nitromorssiin hetkeksi ja peittelin muovipussilla.. Tuosta keskimutteristahan on maalattu vaan mutterin "sivut" ja muut kohdat on sorvattua alumiinia + lakka?

Kellään 10 pisteen ideoita tuohon hommaan? Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
PIFu




Viestien lukumäärä : 1265

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyKe 28 Joulu 2011 - 20:42

epk sitä joskus harrasteli, juttua on tässäkin topicissa.. en nyt jaksa kännykällä ruveta ettimään mut löytyy kuitenkin..
Takaisin alkuun Siirry alas
Egiz




Viestien lukumäärä : 299
Paikkakunta : Kouvola

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyKe 28 Joulu 2011 - 21:34

Sivulla 13. löytyy juttua
Takaisin alkuun Siirry alas
Hemu__




Viestien lukumäärä : 101

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyKe 28 Joulu 2011 - 23:23

Jep kiitoksia, itsellä nyt nuo kupit hiottu niin ett maalit pois 120-> 240 ja huomenna pitäs jatkaa 2000 asti... Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Hemu__




Viestien lukumäärä : 101

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyTo 29 Joulu 2011 - 21:21

Lähtökohta

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Scaled.php?server=440&filename=004ox


Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Scaled.php?server=856&filename=027gy

Pieniä jälkiä näkyy tässä 3 kuvassa, millähän nuo saisi oikein pois, tulleet siis kiillottamisessa nuo pienet "naarmut"

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Scaled.php?server=39&filename=030ql

Elikkä hiottu 120-240-320-400-600-800-1200-200 + Menzerna 480f + Mothers aluminium polish.

Kaks päivää meni noiden duunaasmiseen, eikä edes tule omiin vanteisiin! Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
CDLC.CO
CDLC.CO Founder



Viestien lukumäärä : 5471
Paikkakunta : Turku

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyTo 29 Joulu 2011 - 21:31

Hyvältä näyttää, noi hiusnaarmut voi olla ihan siitä ettei oo loppuun saakka kiilloitettu.
Koita vielä laikalla vedellä jos lähtis, koita painaa enemmän tai vähemmän.

En usko että pohjista kiinni, tai ainakaan kuvan perusteella.
Takaisin alkuun Siirry alas
Hemu__




Viestien lukumäärä : 101

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyTo 29 Joulu 2011 - 21:49

Jep pohjista ei pitäs olla kiinni ku aina joka hionnan välissä keskukupit sutattu ympäriinsä joko maalilla tai tussilla, jolloin tulee hiottua joka kolkka kunnolla. Kokeilin kaikki hommat tuossa kiillotuksessa, mutta en tiedä vaatisiko ihan uuden rättilaikan että sais nuo pikkunaarmut pois... Laikkaa kuitenkin "aukastu" vähän väliä teräsharjalla. Kaksi OZ lippiä kiillotin ihan uudella laikalla + 480f ja niihin kahteen ekaan ei kyllä naarmuja jäänyt mielestäni... Aika pienihän tuommoinenkin "vika" on kun näkyy vain tietyssä kulmassa nuo naarmut.
Takaisin alkuun Siirry alas
epk
Wingman
epk


Viestien lukumäärä : 3568
Paikkakunta : 02

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyTo 29 Joulu 2011 - 21:58

koita vetää magin kans käsipelillä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Hemu__




Viestien lukumäärä : 101

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyTo 29 Joulu 2011 - 22:15

Käsipelillä se vedettiinkin, eikä pahemmin muuttunut... Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
Ipe

Ipe


Viestien lukumäärä : 1599
Paikkakunta : Jyväskylä

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyPe 30 Joulu 2011 - 5:00

Siis, käsipelillä käytetyllä rättilaikalla? Kokeileppa vaikka mikrokuituliinaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ipe.1g.fi/kuvat/
Hemu__




Viestien lukumäärä : 101

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyPe 30 Joulu 2011 - 8:13

Eieiei... Siis itse kiillotus mezernalla+rättilaikalla ja loppusilaus tehty motherssilla + mikrokuituliinalla. Kokeilen tänään vielä iha uudella laikalla kiillottaa josko nuo katoisi... Rolling Eyes

EDIT. Vetelin vielä toistamiseen kunnolla motherssilla läpi niin nyt alkaa oleen aika hyvät, tosi pientä jälkeä näkyy enään valoa vasten, mutta kiilto on kohdallaan! Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
SHN




Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : Jyväskylä

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyKe 11 Tammi 2012 - 16:44

Itellä olis ongelmia kehien kiillotuksessa. Just tänään kiillottelin ekaa kehää, mutta pinta jää täyteen ihan pieniä naarmuja, muuten alkaa kiiltämään. Huomasin kahden tunnin esikiillotuksen jälkeen, että itse rättilaikka jättäisi pintaan pienen pieniä naarmuja. Laikkaa pyöräyttämällä pystyasennossa huomaa selvästi laikan jättävän naarmuja eri kulmaan. Oikeasta kulmasta katsottuna pinta näyttää ihan samealta. Laikka mallia Motonet. Vahana käyttänyt Menzernan 3F/T. Koitin myös häivyttää jälkiä kiillotusvahalla (Menzerna 480F) ja kartiolaikalla, mutta naarmut jäävät...

Mistä porukka ostanu noita laikkoja? Tuolta laikat.comista sais tilattua, mutta löytyykö mistään liikkeistä pelittäviä vehkeitä alumiinin kiillotukseen? Tuo Motonetin laikkakin taisi maksaa 10-15€ ja paskaa tuntuu olevan!

Pohjistakaan tuskin on kiinni naarmut, koska hionut 320-2000 vesissä ja hiontojen välissä sutannut tussilla jäljet ja hionut niin kauan, että jäljet ovat lähteneet!

Edit: Vanteina RH ZW1
Takaisin alkuun Siirry alas
MixuJoo

MixuJoo


Viestien lukumäärä : 749

Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 EmptyTo 12 Tammi 2012 - 17:17

Tuli kiillotettua kaverille vanteet ja nyt kysyisin, mitä pinnoitetta/vahaa/yms. suosittelisitte kiillon päälle?
Vai onko tarpeen?


Viimeinen muokkaaja, MixuJoo pvm To 12 Tammi 2012 - 17:30, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: Vanteiden kiillotus   Vanteiden kiillotus - Sivu 21 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Vanteiden kiillotus
Takaisin alkuun 
Sivu 21 / 34Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 27 ... 34  Seuraava
 Similar topics
-
» Vanteiden kiillotus
» BBS RC035 kunnostus/kiillotus/maalaus
» Vanteiden maalaus?
» Vanteiden keskikupit.
» Vanteiden suoristus

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: TECH :: Wheels & Tires-
Siirry: