| Vanteiden kiillotus | |
|
+219m4kk3 jartzaS Spl_xtr Nik_o masoeman_ Vellulollero LauriJT rassi Jorma89 Jesimiri zäq kop-O-nen mgo- Lapex Makkeli Juueli houbii Jyppe_ t0n1 arde92 Ma$a toubii TAJN ]usbe HAGE Wolwerine Wheelback JukeN friday13 attee vildur TeflonDon pellepoliisi Jeppedaa Duk3 Wobbler Jeth superjuh0 note IL3 LexEtAnnihilato Beris icecold villee Masq TuohkaRacing Jonzba A.I allu_ Chagi teen_014.jpg mf-690 Ekku88 Ceisari Lipon keisari atte.P repa jusni Peke78 Overdoze |777| Ligettah JuhiZZ teilor Pellikka Dan1 Samii- J-Suo MiQ hirvonen Onni Jone Damén jute91 john_gleasy corro Niemma PokeMonni Japtoys wilzu juh-o MixuJoo SHN Hemu__ PIFu motu Jonas_ m.h Jussii _paffa csharp Mro Furia_88 Sade jouni.325 Quasimodo savela giisseli meitsiii Mai- lakumoi Jouns r32golf06 Fedu J.K Jebe jonte Karvanoppa pekka007 Timpe JoniP Rige nakke -zamppa- Niconce foc-ay wsq kepukka maKe RapSu uho-matti pazi88 fed3x -mane- GrapL kustomi JS1984 ee-2 Down Keppis- runq JTG Acerbis TMA Green Leppiss Tikkku_ toni Juki votsi `villle Zami masaa Unto Alpha juudas emsii ttoni Anttii Timzy187 Jepa Petterii /Wille/ samsa vvuori Skrapa mazz hanss TeNu jjjkkk andre_ ElektrikMekanik apuapina OspreY Rixaa Kipe oki_ Osku jussi biglimited //Mikael SeKu TomVi WeirdDude jAnssi Bronn jeQQ Sami Huiske biblo Juzzis subi Neuni N|ba Jombe Egiz antti_aamunen Bäkström teemu Peke J dumppi^^ SERE eros cossmic timpsoni Challenger-70 Juhi Laatueine Eagle uttrep Interlagos samza Jakke TIKU mosse mustonenj Tume abu69 Ghosty Ipe antizero Sergey pete epk sasu CDLC.CO salmine renox 223 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
LauriJT
Viestien lukumäärä : 10
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 20 Marras 2013 - 21:31 | |
| Onko kellään kokemusta millainen lopputulos tulee jos vetää jauhelakan vastakiillotetun kehän pintaan? Pysyykö kiilto? | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 20 Marras 2013 - 21:39 | |
| Pakko tälleen aasinsiltana lakkausta käyttäen, että mitä järkeä? Selittäkää joku, koska mulla toi mahdollisuus olis ja säästäishän se pirusti hermoja puhdistuksen kannalta. Mutta entäs sitten kun se eka kivi tms tekee sen skraidun ja kosteus pääsee lakan alle? Milläs kiillotat kun sulla on lakka siinä päällä tai milläs korjaat lakalla kun sulla on hapettuma lakan alla? | |
|
| |
LauriJT
Viestien lukumäärä : 10
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 20 Marras 2013 - 21:45 | |
| Se riski tosiaan on, mutta talvivanteisiin lipan suojana ajatuksen tasolla toistaiseksi. edessä kun on rosterit ja taakse olisi alumiiniset valmiiksi kiillotetut vaihtolipat. Kiillotettuna ovat melko lähellä rosterin sävyä, mutta kestävyys huono. Jauhelakka tarttuisi kunnolla, mutta muuttuuko sävy harmaaksi? Tarkoitus noihinkin jossain välissä vaihtaa kaikki rosteriksi, mutta vasta hankin neljä radinox lippaa niin ei heti viitsisi lisää tilailla.
Toinen käyttökohde on lakkapintaiset alupeilinkopat, mitkä on kuluneet ja pitäisi kunnostaa. | |
|
| |
andre_
Viestien lukumäärä : 180 Paikkakunta : Lti
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus To 21 Marras 2013 - 0:04 | |
| Kysyin kiillotettujen aluvanteiden lakkausta kun vein omat talvivanteet jauhemaalattavaksi (propinta). Vastaus oli ettei siellä ole kukaan auton vanteita suoraan lakkauttanut mutta prätkän osia ja fillareita on kyllä lakattu... ja "kyllähän se vähän kiiltoa vie". Kyllähän noi orkkiksena lakatut kiiltää ihan kivasti ja taitaa kestääkkin ihan hyvin. Ainakin noi Audin Fusch Parabolit oli ihan hyvin kestäneet sen 10v ajoa ennenkun niitä projektoin. Vittumaistahan se on jos sinne lakan alle pääsee kosteutta mutta kyllähän tota vois joku kokeilla. | |
|
| |
Vellulollero
Viestien lukumäärä : 880 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Su 15 Joulu 2013 - 2:56 | |
| Tässä puolunessa nyt topikkia melkosen paljon lueskelin eikä silmään sattunu niin kysytään, kun yksosasia alkaa laittelee niin millä keskiöt kannattaa suojata ettei nitro morssit sun muut niihin pure? Perus teipit tuskin riittää? Eihän sitä tietenkään suoraan nihin työnnetä mutta jos reunoille "valuu." | |
|
| |
Fedu
Viestien lukumäärä : 4 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus To 26 Joulu 2013 - 16:53 | |
| Juurikin tuohon lakkaukseen liittyen niin onko kokemuksia mikä lakka kestäisi parhaiten kiillotetulla pinnalla edes kesäisin? Paikallinen automaalikauppias lupasi kaksikomponenttilakan kestävän mutta vatuiksihan se meni. 2kk kesti ja sitten lähti isoina lastuina irti, mutta onneksi vain kiillotetuilta alueilta joten hinkkaus jatkukoon. Osansa oli toki paineilmalla joka välillä oli rasvaista (!!!) mutta en suostu oppimaan kerrasta vaan haluan kokeilla lakkausta uudestaan keväällä. Ruisku on laadukas ja osaava ukko pitelemässä sitä mutta aina ei onnistu. Kuvia omasta harjoitusprojektista, koska en halunnut parempia vanteita pilata. Loppukiillotus autosol/farecla ja lakan irtoamisen jälkeen jatkan nyt viisastuneena mothersin tuotteilla. Ennen lakkaa: Lakkauksen jälkeen: | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus To 26 Joulu 2013 - 17:48 | |
| Pinta näyttäis hylkivan lakkaa, eli pinnassa on jotain rasvaa. Kunnon rasvanpoistolla olis voinu mennä lakkaus kohdilleen.
E: eli siis ennen maalausta ei oo kuin pyyhitty liinalla kiillotusaineet "pois"?
E2: oon kuullu että jos haluu lakata kiilloitettua alumiinia, niin muovipohjatartuntaa alle ennen lakkausta. Jostain kumman syystä kuulemma edistäis tartuntaa ja ei himmennä niin paljon kiiltoa. Ei oo itellä minkäännäköistä kokemusta mut jos olis vaikka joku alumiini mötikkä niin voihan tota testata että lakkais ja löis moneks kuukaudeks sään armoille tms... | |
|
| |
Fedu
Viestien lukumäärä : 4 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Pe 27 Joulu 2013 - 17:11 | |
| Ennen maalausta kyllä kaikki paikat käytiin rasvanpoistoaineella läpi mutta teippien poiston jälkeen hoppuiltiin lakkauksella. Tuo muovitartunta on jännä kikka, pitää melkein testata. | |
|
| |
masoeman_
Viestien lukumäärä : 7 Muut : Manki
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Pe 3 Tammi 2014 - 17:55 | |
| - Vellulollero kirjoitti:
- Tässä puolunessa nyt topikkia melkosen paljon lueskelin eikä silmään sattunu niin kysytään, kun yksosasia alkaa laittelee niin millä keskiöt kannattaa suojata ettei nitro morssit sun muut niihin pure? Perus teipit tuskin riittää? Eihän sitä tietenkään suoraan nihin työnnetä mutta jos reunoille "valuu."
Tää kiinnostas itteäkin, joskus muistelisin nähneeni jossain kuvan missä oli jesarilla suojattu keskiöt mutta onkos tuo sitten toimiva ? | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Pe 3 Tammi 2014 - 23:43 | |
| Ei kokemusta mut mä vetäisin ihan tuolla "automaalaamo" -laadun maalarinteipillä eli tuolla sinisellä. Jesarista kuvittelisin et alkaa liukenemaan liima kun se on kuitenkin sen verran "paksua" et imee itteesä kosteutta. Mutua... | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus La 4 Tammi 2014 - 2:02 | |
| 3M laatua vaan kehiin, ei se sitä sinistä tarvii olla kun se taitaa olla kalliimpaa kun "maalarinteippi". Halppis maalarin teippi jättää mukavat liimajämät ja ei irtoo helposti jos on kauan paikallaan. Toisaalta ihanne suoja kyllä olisi tuota sinistä (kun ei jätä pitkän ajankaan jälkeen liimashittejä jälkeen) ja siihen päälle jeesuteippiä suojaamaan (mikä taas kestää huomattavasti paremmin kuin maalarinteipit ym). E: vetää vaikka maalarinteipit, kierros esaria ja elmukelmua päälle jos jotain nitromorssilla kikkailee. Sitten kun hioo ja kiillottaa niin maalarinteippi ja esari kestää iha hyvin. | |
|
| |
Nik_o
Viestien lukumäärä : 4 Paikkakunta : Somero Muut : VW Mk2
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus To 9 Tammi 2014 - 19:40 | |
| Oma tarina jota kerron, lähti käyntiin ennen joulua kun kaveri ehdotti josko ostaisin pois hänelle tarpeettomat vanteet. No tuohan laittoi mietityttämään syvästi olihan kyseessä OZ vanteet... ja mielikuva siitä, josko tallista löytyisi toisetkin saman merkkiset vanteet jo yhtien olemassa olevien lisäksi alkoi nousta esiin. Asia ei aivan hirveästi kerinnyt vanhentumaan kun oli jo selvää että ne PITÄÄ HANKKIA! :drunken: Hinta kohdilleen ja hakemaan -> "Täydellisethän" ne eivät olleet, joten kiinnostus kiillottamiseen ja fiksaamiseen heräsi myös. Saapuessaan vanteen reuna näytti tuolta: Oma tekoinen kiillotuskone käyntiin ja toivotaan parasta että kone kestää eikä itseltä mene hermot Muutaman perk*leen jälkeen alkoi jopa näyttämään siltä että siitä voisi tulla jotain hyvää: No hiontojen jälkeen mielestäni aika oli parantanut "haavat": Tähän väliin voisin sanoa että noin aivan ensikertalaisena kohtalaista jälkeä Nyt pitäisi siis alkaa kiillottelemaan laikoilla, saa nähdä mitä syntyy | |
|
| |
Spl_xtr
Viestien lukumäärä : 81 Paikkakunta : Haapavesi Muut : Kakspööräsiä
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Su 19 Tammi 2014 - 13:24 | |
| Itellä olis yhet auton mukana tulleet keskinin kt5 ja futurat jotka pitäs ehostaa nyt talvella.. Kt5 aivan järkyttävässä kunnossa sisäkehästä :lol!: Siinä kuva https://imageshack.com/i/0wj3alj Eli tommosta ja pahempaa kaikki neljä vannetta Saako noita ilman mitää kiillotuskonetta hiottua tasaseksi, että ei ala pompottelee jos kätösillä hioo eikä joka kohasta tuu just samalailla hiottuu? ja millä kannattas nuin paskaa alkaa hiomaan? | |
|
| |
Jesimiri
Viestien lukumäärä : 326 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Su 19 Tammi 2014 - 13:41 | |
| Pyörittimeen kiinni ja keskität vanteen siihen hyvin, ettei heittele juur laisinkaan. Joko ihan viilalla tai rälläkän kanssa lamellilaikalla alat reunaa tasoittamaan. Alumiini on sitten aikas pehmeää, eli äkkiä se sillä viilallakin tasoittuu
Toimii
| |
|
| |
Nik_o
Viestien lukumäärä : 4 Paikkakunta : Somero Muut : VW Mk2
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Su 19 Tammi 2014 - 19:24 | |
| Joo suosittelen kanssa jonkunnäköistä laikkaa jolla aloittelet tuon homman, ja tosiaan voimaa ei tarvita juurikaan. Helpointa olis tuota pyörittää kiillotuskoneessa tai sorvissa. Tosin jos ei mahdollisuutta siihen niin aina on perinteinen ultra hazard vaihtoehto, tunkata auto ylös ja laittaa veto päälle... itse en käsin alkaisi hiomaan jo pelkästään siitä syystä että loppuhan siinä koittaa ennen kuin on valmista. Sitten noihin omiin vanteisiin, kiiltoa on alkanut jo löytyä jonkun verran. Itse olen aika tyytyväinen jo tämän hetkiseen kiiltoon. Siitä maistiaisia: | |
|
| |
jartzaS
Viestien lukumäärä : 20 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ti 21 Tammi 2014 - 20:02 | |
| Oiskos jollain kiillotukseen sopivat välineet omaavalla mielenkiintoa 4 lipan kiillotukseen? Artecin L:än lipat (2x1,5" ja 2x2,5") tarvis saada kiiltämään. Lipat orkkis kunnossa, jonkunnäköinen lakkapinta päällä.
Jos jotain kiinnostaa, privalla saa kiinni ni sovitaan tarkemmin asiasta ja mitä lähempää Turkua niin sitä parempi. | |
|
| |
m4kk3
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : Turku/Kaarina
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ti 21 Tammi 2014 - 23:05 | |
| - jartzaS kirjoitti:
- Oiskos jollain kiillotukseen sopivat välineet omaavalla mielenkiintoa 4 lipan kiillotukseen?
Artecin L:än lipat (2x1,5" ja 2x2,5") tarvis saada kiiltämään. Lipat orkkis kunnossa, jonkunnäköinen lakkapinta päällä.
Jos jotain kiinnostaa, privalla saa kiinni ni sovitaan tarkemmin asiasta ja mitä lähempää Turkua niin sitä parempi.
Kysäseppä nimimerkki Hemu__ :lta tekee erittäi pätevää jälkeä! | |
|
| |
BadBrains
Viestien lukumäärä : 158 Paikkakunta : 013 Muut : Polkupyö rä
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 19 Helmi 2014 - 20:26 | |
| Onkos tuo CRC gasket remover tms. nyt sitten se markkinoiden paras aine maalien poistoon? Tässä on tullut nyt viikon ajan kuorittua noita Ozzeja mutta maalia vain riittää.
Tähän mennessä resepti on ollut RK maalinpoistoa pintaan ja vanne yön yli jätesäkkiin muhimaan. Tämän jälkeen irtokaman raaputtelu lastalla ja painepesurilla perään. Muutaman kerran tätä olen toistanut. Vanteet kun ovat edellisen omistajan toimesta uudelleen maalatut, niin tämä pintamaalikerros lähti jo painepesuria näyttämällä. Mutta nuo pohjat (tai todennäköisesti alta paljastunut alkuperäinen maalikerros) on kovin tiukassa.
Isot pinnat saan tietysti koneella hiottua paljaaksi, mutta nuo ahtaat puolien välitkin pitäisi saada jollain tehtyä.
Sitten itse kiillotuksesta: Sisal laikka + alumiinin esikiillotus (oliko musta vai harmaa pötkö). Minkä paperin jäljet tuolla setillä suurinpiirtein saa pois? Viime keväänä hioin BBS:t 2000 grit asti ja silloin tuo sisal vaihe ainakin teki karkeampaa jälkeä, mitä nyt yhteen vanteeseen kokeilin. Muistelisin lukeneeni että 400 grit jälkeen voi huoletta siirtyä sisaliin. Pitäneekö paikkansa? Koneessa riittää paperit 240 asti, niin säästää sormia huomattavasti kun ei tarvitsisi niin paljon hioa käsin. | |
|
| |
puuankkuri
Viestien lukumäärä : 1 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Su 23 Helmi 2014 - 19:50 | |
| Kevät lähestyy ja mulla on nää Kahn rs-x 20" vanteet irrallaan fiksailematta. Piti itse alkaa noita fiksailemaan mutta nyt näyttää siltä ettei aikaa oo perheen lisäyksen seurauksena. Löytyykö joltain foorumilaiselta taitoa ja aikaa kiillotella noista kehät? Vanteissa on kehillä lakkavikaa, eli lakat on lähteneet tuuman palasina ja loputkin on niin huonosti kiinni että lähtevät lastuina kehän pinnasta. Etuvanteissa pientä nirhaumaa siellä täällä. Laittakaa privaa jos jollain on ylimääräistä aikaa ja rahantarvetta. Enivei, jos kukaan ei halua ottaa urakkaa vastaan edes kohtuullista korvausta vastaan niin olisin kiitollinen vinkeistä miten näiden alumiiniklönttien fiksaus tulisi suorittaa kotikonstein. Vanteet ovat siis Kahn rs-x 20" 9&11 levyisinä, ne ovat ns. monoblock tyyppiset, hyperpolish mallia, eli naamapuoli kauttaaltaan kiillotettu ja lakattu. Kaikki vinkit/ideat on tervetulleita. " /> | |
|
| |
Haapaniemi
Viestien lukumäärä : 27
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 26 Helmi 2014 - 19:00 | |
| Mulla on työn alla tuollaiset AMG Styling 3 -vanteet, ja kohtis ajankohtaista olisi niistä kiillottaa lipat. Lipat hiottu 2000 grit asti. Mietityttääkin noi vahatangot ja laikat, joita tarvitsen, jotta jäljestä tulisi peilikirkasta. Eli seuraavaksi muutama kysymys: - Eli saako tolla Motonetin setillä peilipintaa ? --> http://www.motonet.fi/fi/tuote/781457/Kiillotussetti-metallille-3xlaikkavahat Onko ero huomattava vs. esim. Menzerna 480F + Motherssin Mag & Aluminum ? Vai riittääkö edes Menzerna 480F + toi Motherssin tuote, jos vanteet hiottu 2000 asti peilipintaan ? Nämä pohdiskelut siksi, koska Laikat.com taitaa olla ainoa mesta, mistä saa tota Menzernaa, mutta hinta laikkojen ja postien kanssa lähes 50€. Pätevä setti olisi myös tuolla ThePolishingShopissa briteissä, mutta postikulut jotain tähtitieteellistä. Ja tarve tosiaan kiillottaa ainoastaan noi pienet lipat noista. Testailin tossa AutoSolia 2000 asti hiottuun pintaan. Meleeko sumeeta on | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 26 Helmi 2014 - 20:24 | |
| Riippuen vanteen materiaalista, tolla motonetin setillä saa yllättävänkin hyvää jälkeä. Että ihan kokeilun arvoinen juttu, ennenkö tilaa kalliimpaa kamaa. | |
|
| |
samza
Viestien lukumäärä : 319 Paikkakunta : Sumatra
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 26 Helmi 2014 - 20:28 | |
| Menzerna 480F + toi Motherssin kama käsin pyyhintään, mikäli oot vetäny jo 2000 paperilla. Tolla Motonetin setillä voi heittää kuikkaa, eli en puuttuis. Menzerna 480f löytyy myös Motonetista, ainakin täälläpäin. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 26 Helmi 2014 - 20:39 | |
| - samza kirjoitti:
- Tolla Motonetin setillä voi heittää kuikkaa, eli en puuttuis.
Menzerna 480f löytyy myös Motonetista, ainakin täälläpäin. No en nyt sanois niin. Riippuu paljon vanteen materiaalista toimiiko. Yksosasissa tolla motonetin ruskeella oon saanu yleensä parhaan tuloksen, mutta sitten taas koottavien lipeissä 480f on paras. Yleensä.... Oulun motonetissä btw. sanoo hyllyn lätkä että olis 480F:ää, mutta pötkö on sitten ihan jotain muuta. Että katsokaa tarkkaan. | |
|
| |
Haapaniemi
Viestien lukumäärä : 27
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 26 Helmi 2014 - 21:00 | |
| Porissa ei ainakaan hyllyssä ole Menzernaa, ainoastaan tota Ultrapol 76:ta. Eikä myöskään ole verkkokaupassa Menzernaa. Taidan silti päätyä tilaamaan tota Menzernaa Laikat.comilta. Tosin voin pienen klöntin ostaa joltakulta. Sitäkun ei vissiin paljoa mene. Eli ottakaas yhteyttä kuka haluis luopua muutamasta grammasta Menzerna 480 F:ää. Sähköposti teggiz@gmail.com | |
|
| |
iikka
Viestien lukumäärä : 18 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ke 5 Maalis 2014 - 22:52 | |
| Spekuloidaan vielä tuosta mezernan saatavuudesta, tuote on laikat.comilta loppu ja eivät ole tilaamassa lisä. Onko tuota saatavilla mistään muusta nettikaupasta? (lukuunottamatta polishing shoppia jossa toimituskulut melko mehukkaat) Laikat.comilla korvanneet sen tuolla Ultrapol 76:lla, jollain kokemuksia tästä? | |
|
| |
BadBrains
Viestien lukumäärä : 158 Paikkakunta : 013 Muut : Polkupyö rä
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Pe 7 Maalis 2014 - 19:38 | |
| - BadBrains kirjoitti:
- Onkos tuo CRC gasket remover tms. nyt sitten se markkinoiden paras aine maalien poistoon?
Tässä on tullut nyt viikon ajan kuorittua noita Ozzeja mutta maalia vain riittää.
Tähän mennessä resepti on ollut RK maalinpoistoa pintaan ja vanne yön yli jätesäkkiin muhimaan. Tämän jälkeen irtokaman raaputtelu lastalla ja painepesurilla perään. Muutaman kerran tätä olen toistanut. Vanteet kun ovat edellisen omistajan toimesta uudelleen maalatut, niin tämä pintamaalikerros lähti jo painepesuria näyttämällä. Mutta nuo pohjat (tai todennäköisesti alta paljastunut alkuperäinen maalikerros) on kovin tiukassa.
Isot pinnat saan tietysti koneella hiottua paljaaksi, mutta nuo ahtaat puolien välitkin pitäisi saada jollain tehtyä.
Sitten itse kiillotuksesta: Sisal laikka + alumiinin esikiillotus (oliko musta vai harmaa pötkö). Minkä paperin jäljet tuolla setillä suurinpiirtein saa pois? Viime keväänä hioin BBS:t 2000 grit asti ja silloin tuo sisal vaihe ainakin teki karkeampaa jälkeä, mitä nyt yhteen vanteeseen kokeilin. Muistelisin lukeneeni että 400 grit jälkeen voi huoletta siirtyä sisaliin. Pitäneekö paikkansa? Koneessa riittää paperit 240 asti, niin säästää sormia huomattavasti kun ei tarvitsisi niin paljon hioa käsin. Vastaan itse itselleni, jos joku sattumoisin pohtii samoja asioita. Gasket removerilla ei tehnyt sitä vähää tuolle Ozin maalipinnalle, mitä ruolla RK maalinpoistolla. On jopa tehottomampaa, toki hieman helpompi käyttää. Seuraavan kerran jos pitää maaleja poistaa vanteista, vien suosiolla puhallettavaksi. Ei ole tuo työmäärä muutaman kympin säästön arvoista. Sitten itse kiillottamisesta. Kokeilin ihan piruuttani 240 grit jälkeen suoraan sisal laikalla. Ja kas kummaa, hiomajäljet poistuivat. Pyyhkäisin vielä perään nopeasti kangaslaikalla (+ Menzernan joku vihree pötkö) varmistuakseni asiasta. Tosin toi mun käyttämä esikiillotusaine on todella raffi (Schmidts polermedel 3f/t, valmistajan mukaan leikkaavuus 9/10, teräkselle tarkoitettu), mutta ton jäljiltä saa parilla stepillä todistetusti hyvää jälkeä. Ja tosiaan laikat.com myy tuota nimenomaan alumiinin esikiilloitukseen. Enivei, hakkaa käsin hiomisen sata-nolla. | |
|
| |
Haapaniemi
Viestien lukumäärä : 27
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ma 10 Maalis 2014 - 19:31 | |
| | |
|
| |
Jesimiri
Viestien lukumäärä : 326 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ma 10 Maalis 2014 - 19:59 | |
| Uskoisin, että siirrytty liian nopeesti hienompaan, taikka oot kiillottanu liian kuivalla rättilaikalla? | |
|
| |
Haapaniemi
Viestien lukumäärä : 27
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ma 10 Maalis 2014 - 20:36 | |
| - Jesimiri kirjoitti:
- Uskoisin, että siirrytty liian nopeesti hienompaan, taikka oot kiillottanu liian kuivalla rättilaikalla?
Ei tossa hiomajälkiä näy, vaan sellasta usvaa/ sumua. En usko, että hiomapaperista johtuu. Tosiaan, aika vähän taisin käyttää vahaa. Sekunnin pari pyöräytin laikkaa vahassa. Laikkaan ei mitään näkyvää jäänyt vahasta, mutta uskoin tuon silti riittävän. Täytyy vielä kokeilla enemmällä vahalla ja isommilla kierroksilla. Käytin aikaisemmin vain noin puolia tehoja porakoneesta. | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus Ma 10 Maalis 2014 - 21:25 | |
| Joku täällä joskus tuskaili saman asian kanssa, ja tuli siihen tulokseen että johtui alumiinilaadusta. Ne tosin taisivat olla Brockit tms, mutta joka tapauksessa niistä ei täysin peiliä saanut millään, vaan pinta jäi hiukan usvaiseksi.
Voi kyllä olla tässä tapauksessa tuosta vahastakin kiinni. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Vanteiden kiillotus | |
| |
|
| |
| Vanteiden kiillotus | |
|