Aika näköjään rientää...
Photobucketti pisti näköjään kuvien jakamisen banniin ja inspiraatio kirjoitella tänne kärsi aikalailla. Pitää yrittää kehitellä joku toinen tapa jakaa kuvia tänne, ei vaan oo yhtään meikäläisen juttu kuvien lataaminen ja linkittäminen.
Boralla tuli käytyä Bigmeetissä, timanttia kuten aina. Bigmeetin jälkeen oli Bora toista kuukautta telakalla ikkunaongelmien takia, vasen takaikkuna kun rupes vähän repsottamaan. Jostain syystä primeri korkkas lasin ja liiman välistä ja ikkuna pikkuhiljaa enemmän ja enemmän irti. Tuli sitten golfilla ajeltua vähän enemmän. Perheenlisäystä kun tuli toukokuussa niin vapaa-aika ollut hieman kortilla.
Fitted Festeille tuli kutsu, iso kiitos siitä! Jotain pikku extraa piti Fittedeille saada ja se oli tähän hätään pitkään himoitut isot jarrut. Eteen tuli 334mm R32 levyt ja Touaregista Brembon 17z 6-mäntäsatulat. Ihan vaikeuksitta ei selvitty Fittedeille, edeltävänä tiistai-iltana koeajolle uusien jarrujen kera ja suunnilleen kilsan verran tallilta niin etupyörä päätti vaihtaa maisemaa. Meinas olla mielenkiintoinen ilta, etuvanne löytyi sadan metrin päästä ojasta ja onneks sen verran ehjänä että sai auton alle. Ekaks vaan patikkareissu tallille hakemaan välineitä joilla läjän sai edes tunkattua ylös ja vanteen takas kiinni. Saldona tästä episodista vanne mankeloitu sisäpuolelta ja sentin halkeama joka hiukan vuosi, etulokari aivan paskana ja etulipassa ja etupalkissa kunnon naarmut. Huomattavasti pahemminkin olisi voinut käydä mutta vain kolme päivää aikaa loihtia auto näyttelykuntoon. Niballe äkkiä soitto että onnaako pikainen maalauskeikka ja seuraavana päivänä purkaamolta ehjä loksu haltuun. Mikko sai tilkittyä vannetta sen verran että ilmat pysyy. Tässä kohtaa voi iloita sitä että alla laatuvannetta, siitä huolimatta että sisäkannu mankeloitu muodottomaksi ja halki niin vanne edelleen täysin suora eikä edes epätasapainossa. Tinalla ois ollu karumpaa jälkeä.
Fittedeille sitten päästiin mutta varmuudeksi lavetilla, vanteella kun ei oikein uskaltanut hirveitä ajella. Keleistä huolimatta oikein mukavaa oli Fittedeilläkin.
Taas sitten auto telakalle kunnes vanneongelmaan löytyisi ratkaisu. Torista löytyi sitten jakoa lukuunottamatta samanlainen vanne joka sitten adapterilla alle ja auto vihdoin ajoon.
Season enderiin sitten molemilla autoilla kun kerran molemmat jotenkuten iskussa. Jarruja lukuunottamatta ei hirveästi muutoksia kauden aikana, kovin positiivista palautetta vanteista ja alustasta, kait ne sitten sen auton tekee
Marraskuussa auto taas seisontaan kevättä odottamaan, mitään hirveän radikaalia tuskin ensi kaudelle mutta jotain kuitenkin. Tilauksessa tällä hetkellä OEM Bora R-line puskurit, nämä ovat kiinan markkina juttuja, käytännössä R32 muotoilu mutta boraan tehty. Tällaiset olen alusta pitäen halunnut mutta ekalle kierrokselle ei budjetti antanut myöden. Vanteet taas mielessä mutta ehkä johtuen puolen vuoden kroonisesta univajeesta niin visiot ei oikein ole hirveän selkeät, scene rotiformit vois
olla varma nakki mutta aika näyttää.
Takaiskariongelmaan löytyi tallikaverilta ratkaisu, 240 volvon takaiskarit on spekseiltään todella lähellä optimia takapäässä. Alahelan joutui vaihtamaan mutta muuten bolt on. Ongelmaksi kun muodostui se että 3H ohjauksen korkeusanturit kun oli tapissa ennen kuin orkkisiskarit rajoitti ulosjoustoa ja pussitkin pääsi tosi löysäksi. Vielä olisi viton bilsteinit joita pitää kokeilla jos vielä paremmat.
Nopea hammastanko aiheutti myös omia pikku ongelmia, ei vikavaloja tai koodeja mutta sponttaaneja esp:n aktivointeja hieman nopeammin kaartaessa. Tästä selvittiin esp:n deaktivoinnilla.
Sitten se kakkis.
Viime syksynä tosiaankin yritin koko laitetta myydä mutta eipä se kenellekään kelvannut. No ei muuta kuin versio 2.0 kehiin. Ebaystä löytyi lääkkeeksi Kamei X1 korisarja, käyttämätön vieläpä ja kaikkine nippeleineen ja ohjeineen. Ainoa miinus että toinen helma puuttui. Sellainenkin löytyi uutena myöhemmin ebaystä kuten myös KameiX1 orkkis tarrasarjat ja maski. Korisarjan sain kesällä asennettua Niban ensiksi maalattua sen, 30v vanhat tarrasarjat odotetusti ei oikein enää toimineet joten tuttu tarramaakari kopioi sen tuoreesta matskusta.
Nyt kun ulkonäkö rupes olemaan sellainen että ainesta olisi johonkin oikeasti next level shittiin niin eihän tuo Tdi tekniikka enää kelpaisi. Nettiautosta lähimaaston VR6 tarjonta syyniin ja ruskolta löytyi sopiva pikkuvikainen 97 vr6 golffi. Kuten useimmat tietää VR6 swappi kakkikseen suomessa ei nauti viranomaisen hyväksyntää, ajattelin et teen sen joka tapauksessa mutta poikkeuslupa taas vetämään. Tällä kertaa alle kuukaudessa tuli myönteinen päätös trafilta.
Season enderissä golffi oli näytillä ujohkoilla lainavanteilla koska jaon vaihtuessa ei kiinnostanut enää vanteita hankkia puolta sesonkia varten.
Tällä hetkellä kakkiksesta purettu tdi tekniikka ja akselistot ja suunnitelma seuraavanlainen:
-VR6 swap
-mk3 VR6 akselistot 5x100 jaolla
-17" futurat, aihiot olis jo
-katto todennäköisesti vaihtuu twingon rätistä OE kattoluukkuun
-konehuoneen sheivaus
-ilmatkin houkuttais, tuolla korisarja ja vannekombolla aikamoisisa haasteita muuten
Eiköhän tässä taas tarinaa tullut.
Ottakaa IG:stä seurantaan fredrik.robertsson, tulee enempi sinne kuvia laiteltua.