Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
Aihe: Vs: vildur: vag garage Su 13 Loka 2013 - 15:47
Tuulos miitin perusteella oli pakko päivittää vanteet että sovin joukkoon...
Tämä on sitten vain läppä. Nämä peltivanteet on kaupan jos joku haluu ostaa. En niitä meinaa alla pitää Vähän liian leveet tommoset 9.5" 10.5".. Tarviis massive kamppaaria ja mä en siitä diggaa.
^^pazi^^
Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Iisalmi Muut : E46 -99,E34 535ia -89
Aihe: Vs: vildur: vag garage Ma 14 Loka 2013 - 14:47
Muuten kyllä siisti mut noi takavalot ihan kauheet omaan silmään Sisusta näyttää siistiltä ei voi muuta sanoa!
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
Aihe: Vs: vildur: vag garage Ma 14 Loka 2013 - 15:18
^^pazi^^ kirjoitti:
Muuten kyllä siisti mut noi takavalot ihan kauheet omaan silmään Sisusta näyttää siistiltä ei voi muuta sanoa!
Paremmin sopivia ei löydy ainakaan mun makuun
Raikku_vaa
Viestien lukumäärä : 16 Paikkakunta : Turku Muut : ei mitään
Aihe: Vs: vildur: vag garage Ti 15 Loka 2013 - 23:40
vildur kirjoitti:
^^pazi^^ kirjoitti:
Muuten kyllä siisti mut noi takavalot ihan kauheet omaan silmään Sisusta näyttää siistiltä ei voi muuta sanoa!
Paremmin sopivia ei löydy :Dainakaan mun makuun
Noi tekee jotenkin halvan näköisen tosta takapäästä.No kuitenkin Makuja on yhtämonia kuin persereikiä ja tykkäähän joku niistä karvaisistakin!
Vauhko
Viestien lukumäärä : 142 Paikkakunta : Helsinki
Aihe: Vs: vildur: vag garage Ke 16 Loka 2013 - 7:05
No annetaas valoille välillä kehujakin. Omasta mielestä sopii täydellisesti tuoden retroilmettä, jota koko auto hehkuu erinomaisesti.
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
Nämä vanhukset viettävät talviunia suojaisassa paikassa. Mietinnässä ollut semmoinen että jetta ainakin saisi jäädä myös kesäksi seisomaan ja panostetaan rahat magnumi doppelin laittamiseen. Jos se saisi vihdoin kaipaamansa vanteet ja korkeuden kohdalleen. Siitä sitten lisää kun itseni saan tallille hilattua tekemään jotain muuta kuin kahden tonnarisaabin entisöintiä....
Mitään kerrottavaa ei nyt kuitenkaan ollut tälläkään kertaa.... Kuhan halusin muistella vanhoja aikoja kun jetoissakin oli vielä rautajouset...
Viimeinen muokkaaja, vildur pvm Ke 18 Helmi 2015 - 12:23, muokattu 1 kertaa
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
Teki mieli päästä kesäfiilistelee jollai kuplalla niin hukkasin neliveto doppelin veke ja tilalle tuli -64 kupla.. droppiolat keulilla valmiina joten seuraavaks sitten kavennettu säätöakseli ja ajettavuus pilalle? Pääasia että pääsee vaikka heti ajamaan kuplalla ilman murheita
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
Hetkeen ei oo tullu kirjoteltua tänne. Eikä vieläkään sen ihmeempiä kerrottavia ole. Lähinnä harrastanut kaluston realisointia. Mulle yllätyksenä löysin topicin vielä kermapuolelta vaikkei mitään ihmeelistä oli koskaan mun tallista tullut xD
Pitkäkattopassatti lähti etiepäin. Samaten -09 vuodesta asti rakkaana kumppanina ollut Jetta vaihtoi omistajaa. Jetasta myin tolpat pois ja loput ilmajousi kamppeet jätin itselle jatkoa ajatellen. Käyttikseksi hommasin audin b5 koppasen farkku a4 1.9tdi quattrona. Siihen ei alustasarjaa ja perusaluvanteita enempää tule. (jos ebayn heräteostoksia lasketa) Kunhan siitä jotain julkaisukelpoista kuvaa löytyy niin laitellaan esille.
Punanen doppeli jää odottamaan tämän vuoden ajaksi rahaa, ilmajousia ja maalausta. Siihen en nyt ainakaan tänä vuonna panosta yhtään. Siihenhän tuli loppukesästä korin väristä coach puskuria ja arteccia alle. Tulevaisuudessa artecin mitat ovat 9&10x17". Mutta tolla kuvan mukaisella korkeudella löysät jouset aiheutti sen ettei kyydissä istuessa pystynyt kääntämään enää renkaita ja hankasivat pienässäkin tien heitossa sisälokarien yläreunaan.
Eli kesä mennään tolla -64 kuplalla ja siihen on visiokin valmiina. Toteutuskin on työnalla ja tavoitteena on olla valmiina kesäkuun alussa bugrunissa. Tiukkaa tekee kun alustavalinnan takia joutuu opiskelemaan ja kokeilemaan uusia vieraita asioita. Ulkokuori pysyy samana korkeutta ja vanteita lukuunottamatta. Sisälle tarkoitus laittaa penkkeihin ja lattialle uudet verhoukset. Sähköjärjestelmän joutuu myös muuttaa 6v-->12v että saadaan alusta toimimaan.
Yritän skarpata kameran käytön kanssa ja kuvailla vähän kuplan valmistumista. Saas nähä miten härskiintynyttä kermaa syntyy kuplasta vai tuleeko mitään.
Samaan aikaan tallilla parsin nippuun veljen derbyä. Siihen lyödään pikasesti uus väri konehuoneeseen samalla kun ruosteita poistetaan. Samalla pistetään myös 1.3L moottori ja pari dellorttoa pystyyn puhisemaan ja peltisatsia jne yms perushöttöä. Koitetaan saada se pitkän tauon jälkeen taas ajokuntoon.
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
Aihe: Vs: vildur: vag garage Pe 20 Maalis 2015 - 9:32
Pääsin ekan kerran tiputtamaan keulan takasin renkailleen. Vielä on mietittävää alustan toiminnan puolesta.. ehkä se siitä. En ehtinyt jäädä katsomaan että kolahtiko runko maahan vai mikä kolahti.
Akselista piti kavennuksen puolesta tulla semmoinen että teoriassa mahtuu paikoilleen ilman korin muokkausta mutta tein kuitenkin vähän reikää koppaa asennuksen helpottamiseksi ja että on vähän tilaa elää noilla iskaritorneilla. Iskarin yläkiinnitystä nostin jonkun 10cm ettei pääse pohjaamaan liian aikasessa.
Huono kuva mutta reikää sieltä pystyy tihrustamaan korista
Kuhan keulan saa toimivaks todettua ja akselin loppuhitsaukseen niin pääsee takapäätä ihmettelemään sopivaa toteutusta. Ongelmaksi sielä koituu se että swing tyylisessä jousituksessa ei ole tukivartta mitä vasten ilmapalkkeen saa asennettua. Vaihtoehtoina on tehä uniballeilla tai kumipuslilla ylimääräinen tukivarsi ja yläpuolelle pieni kehto paljetta varten. Toisena vaihtoehtona mietin ilmaiskaria, en vain vielä tiedä onko tarpeeksi tilaa ja saako tarpeeksi alas semmoisella. Eli tämmöinen mahdollisesti. Noihin kun saa valittua sopivat kiinnitykset yms.
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
Ei jaksanu tallin väsynyt kompura liikuttaa etupäätä niin kasasin pikaseen yhen manuaali venttiilin ja viarin kompuran toimimaan. Johan rupesi keula nousemaan ja laskeutumaan maahan kolahtaen. Akseli seuraavaksi loppuhitsaukseen.
pakko oli fiilistellä vielä leimavanteilla... Korkee ku mikä. Pohjalevy etuakselin alapuolella maassa kiinni. Täytyy tehä pientä muutosta siihen.
Takapäästä aloin purkaa jo palikoita irti ja kokeilemaan jousilatan kääntöä booreilla matalempaan asentoon. Aika isoa lovea saa tohon lattaan tehä ettei ala ahistamaan. On tossa vielä monta muutakin kohtaa mietittävänä.. Tai ei olisi mietittävää jos ostaisi isolla rahalla bolton tavaraa
Tuohon kun sais droppimallin jousilatat, niin olis hyvä. Niitä vaan taitaa olla jenkkilän pojilla ainoastaan myynnissä. En tosin ole etsinytkään vielä aktiivisesti. Toinen olisi droppipala tuohon latan päähän. Se olisi aika yksinkertainen toteuttaa. En saa nyt linkitettyä mitään aiheeseen, mutta googlaa: vw beetle drop plates, niin pitäis löytyä. Silloin ei tarvitse leikellä jousilattaa ollenkaan. Toki laikallahan se menee helposti
Pikkuhiljaa alkaa olee kiire.. 3 täyttä viikkoa vielä bugruniin.. Ja miljoona juttua tekemättä. Taakse odotellaan tilattuja tolppia. Etupää alkaa olemaan nipussa ja maalattu. Airliftin v2sen hommasin ettei tarvii miettiä mittareiden ja nappuloiden paikkaa. 6v-->12v muutostyöt alkaa olemaan moottorin osalta valmiina niin voi työntää sen takaisin persuuksiin. Kai tää tästä. Viimeseen asti yritetään.
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
Kuplan takatolpat jäivät sitten kadoksiin upsin toimesta. Joten jäi bugruni välistä kuplalla. Väliaikaisratkasuna otin Magnumin naftaliinistä, heitin vanteet alle, tummensin etuikkunoita ja hinkkasin maalipintaa. Otin rumat hopeat vw logot pois ovista ja teippasin takaisin ruostekorjausten takia pois otetut teipit. Mitään muuta mullistavaa siihen ei oikeestaan tullut
Sitten vaan tarrakilvillä Mantorppiin ja takaisin. Reissu meni hyvin vaikka ihan kauhea ajaa liian löysien etujousien takia. Kuskin hypätessä kyytiin tippuu varmaan 3 senttiä korkeudesta. Tämä aiheuttaa sen, että renkaita voi kääntää ei juuri ollenkaan ja pienissä tien epätasasuuksissa renkaat raapasee sisälokarin yläreunaan, eli suoraan perseen alle.
Jottei olisi liian vähän muutenkin tekemistä, ostin toukokuussa elämäni ensimmäisen Japanilaisen auton. Tietysti kun halvalla sai.
Daihatsu Charmant hän siis on. Kuorien altahan tuo on takaveto dx mutta ulkoisesti paljon prameampi. Moottorina tietysti 4k. Periaatteessa ekalta omistajalta jolla ollut 88-2015 tikkurilassa. Ajettu ilmeisesti n.90tkm.
Kun kuplan tolpat ei ollu odotettavissa edes bigmeettiin, täytyi taikaratsua alkaa laittamaan jonkinlaiseen esittelykuntoon.
Kultasesta golffista itselle jääneet htn rennsportti vanteet todettiin tähän ulkonäöllisesti passaavilta ja adaptereilla istuvuus oli suoraan tarpeeksi hyvä. Alustan puolella mietittiin pienen budjetin mahdollisuuksia ja ratkaisuksi tuli eteen mk2 golffiin tarkoitetut coiloverit missä on korkeudensäätö alapäässä ja esijännityksen säätö omanaan. Nämä sai suhteellisen pienellä vaivalla orkkis olkavarteen kiinni ja säätövara passaa aika kohdalleen. Alaspäin saisi olla vielä lisää varaa. Mutta kaikkea ei tohon rahaan voinut saada. Taakse päädyttiin laittamaan kuplaan varalle ostetut gabrielin ilmaiskarit. Nämä on alunperin tarkoitettu syslerin voyagerin takapäähän antamaan lisää kantavuutta. Niille riitti kun valmisti yläpäähän haarukkatyylisen kannakkeen minkä sai pultattua koriin iskarin orkkis yläkiinnitykseen. Alapäähän passas daihatsun orkkis iskarin puslat ja sai näinollen alapään kiinnitettyä orkkistyylillä. Sitten vaan jousista tarpeeksi kierroksia pois ja iskareihin rengaspaineventtiilistä ilmaa. Lopputuloksena on ainakin tarpeeksi jäykkä keulasta ja perästä ja ajettavuus on mallia hauska jos ei muuta.
Sisusta on monzan puurattia lukuunottamatta orkkis kuosissa. Siitä ei vielä kuvaa ole.
Ulkokuoreen riitti muokkaukseksi peilit lokareihin jotta sai korostettua etuovien hienoa ikkunalinjaa. Auton maalipinta oli todella mattaantunut mutta kiillotus näytti tepsivän ja siitä tuli erittäin mieluisa. Takakaaret osottautui ikävän huonoksi kun alkoi kantteja kääntämään niin tipahteli vain pakkelia ruosteen päältä. Muuten auto on koriltaan yllättävän hyväkuntoinen vaikka onkin talvikelejäkin nähnyt.
Et sellane.. ihan vieras tuote tämmöselle volkkaristille ja yritin pitää auton mahdollisimman salassa ennen esiintymistä.. Tais siitä joku yllättyäkkin?
Oli kyllä piristävä ilmestys toi Daihatsu, tykkäsin kovasti.
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
Aihe: Vs: vildur: vag garage Ma 24 Elo 2015 - 10:16
Kupla saatiin alustan osalta jonkinlaiseen setuppiin. Etuiskarit jäivät liian pitkiksi joten keula ei ihan maahan tipu. Takalattiat myös ovat maassa kiinni. Pienellä lattioiden muokkauksella ja lyhyemmillä etuiskarilla saattais saada astinlaudat maahan kiinni.
Daihatsun halusi kaveri ostaa pois joten ruuvattiin siitä vaan htn:ät pois alta ja auto uuteen kotiin. Olihan tommonen japanin vehe vähän vieras mulle
Tuli Bug in finniä varten ostettua coupe jetta. Kun kupla ei vielä ajokunnossa ollut. Niin ja jäihän daihatsun alta vanteetkin valmiiksi. Jetassa oli 97tkm mittarissa ja muutenkin aika nätissä kunnossa. Siihen vaan perus coilit ja htn alle ja kamein etuspoilerin hommasin myös. Jetta lähti toissapäivänä uuten kotiin. Tietysti ilman vanteita. Jäi taas htn:ät odottamaan uutta autoa.
Kupla seisoo talven yli paikassa missä ei pääse rakentelemaan. Joten visioidaan sitä nyt talvi ja päätetään laitetaanko keväällä vehkeet lopulliseen kondikseen, vai kalusto myyntiin ja pitkäaikainen -60 luvun jenkkiharraste bägeillä toteutukseen.
Jottei talvi kävisi tylsäksi niin tuli ostettua kaverilta -75 passatti. Pitihän sitä joku auto saada noille kaiken alla olleille HTN:lle. Passatti kaipaa etulokareiden korjausta ja pientä hipistelyä maalipintaan. Korkeussäädettävää alustaakin olen siihen visioinut kun nuo laikatut vakiojouset ei oikein palvele ja katsastaakkin pitäisi maaliskuussa. Katotaan lisää päivitystä kun on julkaisukelpoisia kuvia ja jotain tehty.
Ei siis mitään maata mullistavaa tälläkään kertaa.
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
Kuplan myin pois American car showssa käynnin jälkeen. Sitten tuli kesä oltua ihan vaan poissa tallilta.
Passattikaan ei edistynyt kun käyntiongelmat vaivas ja öljysummerikin yritti pelotella. Uusia etulokareita metsästelin ja onneksi jopa yhdet hyvät löytyikin. Hetken passatti oli myös myynnissäkin mutta otin sitten ilmotuksen pois ja päätin että fiksataan ensiksi kuntoon ja katsotaan sitten uudelleen. Tallipaikka vaihtuu nyt marraskuun aikana ja sinne vien pelkästään passatin. Eli jos jotain tallilla ahertaa niin se on sitten passatti.
Tämän hetkin kondis on tämä. Tuo etulippa on jo poistunut keulilta.
Lokareihin oikee sävy, jouset vaihtoon, myllytys loppukopalle ja kaasari uuteen iskuun. Näillä eväillä ensi kesän alkuun.
Tallipaikan vaihtumisen johdosta ikuisuusprojekti mk1 polo piti myös ottaa työnalle. Sille kun ei ole viimeseen viiteen vuoteen tapahtunut mitään, niin todennäkösesti ei tulekkaan tapahtumaan. Joten se saa mennä seisomaan kaverin kylmään halliin. Hallipaikasta johtuen piti saada hitsausten jäljistä peltipuhtaat paikat maaliin ja samaten myös konehuoneen hiekkapuhallettu pinta suojaan. Tuli sitten kiireaikataululla epoksit pohjaan, konehuoneeseen, auton sisälle ja osittain kylkiin. Sitten vaan porukoiden vintiltä vuosia sitten putsatut ja maalatut alustan osat kiinni ja auto rullaavaksi 10 vuoden tauon jälkeen.
Tulihan sitä kieltämättä hyvä fiilis nähdä auto 10 vuoden jälkeen taas renkaillaan.
Broidin Daihatsu gran movesta nappasin Htnnät pois varastoon odottamaan seuraavaa auto mihin ne voisi sovittaa alle. Nyt nuo rennsportit on ollu vasta 5 eri auton alla
Joskus olen kuullut teorian että vanteet tekevät auton?
Katsotaan tulisiko talven aikana enemmän päivityksiä... vai onko kiinostuskiikarit autojen osalta jemmassa taas xD