| henkka95: Henkan Fiat- Paja | |
|
+7Volver zmuli J4TOG niko any1 henkka95 rizla^^ 11 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: henkka95: Henkan Fiat- Paja La 20 Loka 2018 - 18:20 | |
| Tervehdys! Nyt olisi sitten aika kirjoittaa hieman jutun tynkää tästä meikäläisen sivikistä. Kysessä on siis jokaiselle tuttu ED korimallin teinisivikki, joka on hoitanut käyttöauton virkaa jo useamman vuoden ajan, mutta onhan tälle tietenkin jotakin myös tehty. Auto on siis tuotu Kanadan Vancouverista, jossa se oli Suomalaisella naisella omistuksessa uudesta asti. Tekniikkana toimi alunperin 1.5 litrainen d15b2, joka tuottaa huikeat 90 kaakkia. Ulko- ja sisäpuolta verrattaessa tavalliseen Suomi sivikkiin, tästä löytyy esimerkiksi: Korinväriset puskurit, muhkumpi usdm takapuskuri ilman sumuvaloja ja pienellä kilvenreijällä, puolinahka penkit, äärivalot, punainen civic paneeli yms. Vuosien varrella tähän on tullut sitten laiteltua kaikennäköistä isompaa ja pienempää palikkaa. Aluksi tietenkin yritin hieroa stancen kohdillee perus tinavanteilla ja lyhyillä jousilla. Stance saatiin mieleiseksi ja tältähän se näytti: Sitten tuli mahdollisuus ostaa tekniikan luovuttaja kaverilta halvalla. Kaupat sovittiin ja honda CRX:n raato haettiin kotiin, josta nostettiin suoraan "bolt on" moottori + laatikko sivikkiin. Tekniikka on siis 1.6 Dohc eli perus D16Z5 josta irtoaa vakiona kivat 126 hevosta. Tämä yhdistettynä kevyeen koriin, niin tämähän on yllättävän ripeä! Tällä saattaa jäädä se kylien kisaisin 190 mersukin valoissa toiseksi. (toivottavasti) Kone saatiin istutettua paikoillaan ja sehän rokkaa hyvin. Konehuoneeseen tuli myöhemmin tehtyä "wiretuck" eli johdot vedettiin lokarien alta. En alkanut aivan hulluttelemaan tämän cleanlook:in kanssa, koska kyseessä kuitenkin käyttöauto. Tietenkin tekniikka täytyi saada leimattua, joten sitä varten tarvittiin levyjarruperä ja kallistuksen vakaaja taakse. Nämä kyseiset osat löytyivätkin sopivasti itseltä varaston uumenista. Jarrut ovat siis civic EG vti:n kynkät joihin on vaihdettu crx:n satulat + levyt ja accordin pidemmät jarruvaijerit. Tekniikka saatiin lopulta leimattua useamman kuukauden tappelun jälkeen. Ongelmama oli, että maahantuoja ei voinut kirjoittaa vertailutodistusta, koska ei nähnyt Suomessa kyseisen auton tietoja. Lopulta muutaman sivikki tutun avulla sain paperit kouraan ja tekniikan otteeseen. Jes! Rupesi sitten pikkuhiljaa tympäseen tuo ainainen pohjan rappaus ja kuoppien varominen joten tuli sitten nuissa race/kanjo look hommissa pyörittyä jonkun aikaa. Pullakumeilla ja kevyillä ssr vanteilla sitten huudatettiin pitikin motaria. Poikkituet tuli myöskin ostettua konehuoneeseen ja takakonttiin. Jossain välissä sitten kaveri pisti viestiä, että kiinnostaisko alkuperäisen 1.6 dohc mallin sisusta ja etulippa? No totta helvetissä kiinnostaa! Tuota etulippaa oli tullut etsittyä useamman vuoden ajan, mutta eihän sitä kellään ole ollut. Kyseessä on siis yllättävänkin harvinaisesta osasta. Eipä näitä ruutulippu sisustojakaan enää liikaa ole liikkeellä. Sitten mennään tähän syksyyn. Sivikistä tosiaan katkesi jakoremmi vauhdista ja remonttiahan siitä seurasi. Kansi sökö ja mistä sitten uusi tilalle? Onneksi tallista löytyikin varamoottori, josta saatiin kansi lainattua ja sivikki saatiin taas elävien kirjoihin. Konerikon jälkeen yllättäen toinen honda ystävä tumppasi omat OZ turbo vanteet myyntiin aivan naurettavan halvalla! Näitä kyseisiä vanteita oli myös tullut suunniteltua alle mutta eipä lompakko ikinä antanut myöten joten nyt jos koskaan ne tulisi ostaa. Vanteiden speksit on 15x8 & 8.5 Muutaman viestittelyn jälkeen saatiin sovittua kaupat ja vanteet lähti meikäläisen matkaan. Tottakai vanteet piti heti ruuvata alle ja hyvältähän ne omaan silmään näyttää. En enää tälle syksyä jaksanut alkaa alustajumppaan, joten tällä korkeudella mennään lumentuloon asti. Enskesänä olisi tarkoitus vaihtaa lokasuojat, takapuskuri laittaa kunnolla kiinni, tiputtaa keulaa ja perää myöskin, sekä kenties lisätä hävytön määrä camberia taakse. Sellainen tarina sivikistä neljänvuoden kommellukset tiivistettynä yhteen. Laitan tähän loppuun vielä jotain palikkalistaa jospa ne jotakuta sattuu kiinnostamaan: - usdm etuparkit - aerodynamics chargespeed yläsiipi - "mugenstyle" välisiipi - crx:n keskikonsoli - 1.6i-16 dohc hilppeet: penkit, ovipahvit ja lippa - lyhyet takaroiskeläpät - Säädettävä Ta-technix jatketuilla yläpäillä + coilisleevien jousilla - cambervarret - poikkituet - nardi ratti Parempia kuvia yritetään vielä tälle syksyä saada sisältä ja ulkoa. Yksi keskikuppi myös vielä hukassa. Pävitellään sitten lisää kun jotakin on taas tehty. Tähän saa sitten ehdotella muutoksia jos siltä tuntuu. Vanteiden väriä on tullut pohdittua, pitäisikö tähän saada kenties jotain väriä? Itse kori olisi tarkoitus jossain välissä maalata samalla sävyllä uudestaan. Laittakaa risuja ja ruusuja.. IG:haima_san
Viimeinen muokkaaja, henkka95 pvm Ke 19 Toukokuu 2021 - 20:24, muokattu 3 kertaa | |
|
| |
rizla^^
Viestien lukumäärä : 10
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja La 20 Loka 2018 - 19:11 | |
| Jäikö sulle nuo ssr vanteet? Onko millä spekseillä ja mahollisesti myynnissä? | |
|
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja La 20 Loka 2018 - 20:39 | |
| - rizla^^ kirjoitti:
- Jäikö sulle nuo ssr vanteet? Onko millä spekseillä ja mahollisesti myynnissä?
Vanteet meni siskon crx:n alle. Eipä ole myynnissä | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Su 21 Loka 2018 - 18:47 | |
| Komia civicci! Toi kakkos spoileri on vähä liikaa | |
|
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| |
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Su 6 Tammi 2019 - 14:04 | |
| Moro taas!Pitkä pimeä talvi edessä, eli nyt näitä autoja pitäisi ilmeisesti yrittää rakennella.. Tuossa vähän ennen vuoden vaihtumista päätettiin kaverin kanssa ottaa tuollainen talliosake halli vuokralle, missä saadaan sitten rauhassa laitella näitä vehkeitä. Yllättävän hyvinhän tuonne mahtui pikku sivikki ja tollanen ultimate klasse pemari. vähän reilu parikymmentä neliötä oleva parvi on kyllä ehdottomasti parasta tässä. Sitten asiaan --> Jäätyneen riisikulhon sulattua sitähän pääsikin jo hiukan purkamaan. Tarkoituksena olisi siis talven aikana suorittaa totaallinen värin vaihto. Turpot tuli myös räjäytettyä alkutalvesta, pikkuisen lippoja hieroin ja liimat vaihdoin kannujen ja lippojen väliin. Rengastus on päätetty eli perus varma 185/45 eteen ja taakse. -89 vuosimallin teinisivikki eikä yhtään ruostereikää listojen alla Takalasien alla näyttää myös hyvältäTakaluukku on ehdottomasti surkeimassa kunnossa, välispoileri on myös jäämässä poisAlkuperäinen konepelti menee myös vaihtoon ja tilalle tulee crx:n dohc kyhmypeltiVanha kuva pattipellistäKeulasta tuli myös purettua lähes kaikki mitä tarvitseeAikalailla näille sijoille on nyt sitten jääty, lokasuoja ja peräpelti lärpäke pitäisi tuolta Etelä-Suomesta olla tulossa joskus tässä.. Kaverilta tuli myös ostettua -96 ej9 sivikki, jonka mukana tuli sitten ilmeisesti joku weitec:in säädettvävä alusta. Se tulee todennäköisesti ruuvattua tähän vanhaan alle ja niihin ajattelin tehdä jatkettavat yläpäät, että saadaan se massu kiinni maahan. Patit konehuoneeseen ylätukivarsia varten ovat myös pohdinnan alla Jatketaan värkkäämistä... IG:haima_san | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Su 6 Tammi 2019 - 15:43 | |
| Nää vanhat civicit lämmittää syräntä! Onko väriä päätetty jo? Vai pysyykö salaisuutena | |
|
| |
KakkisLassi
Viestien lukumäärä : 40 Paikkakunta : Riihimäki Muut : potkulauta
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Su 6 Tammi 2019 - 20:36 | |
| Olis kiva toi kanjo teema jatkossakin, vaikkei sillä kilpaa ajaisikaan On tää kyllä hieno! | |
|
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| |
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| |
| |
any1
Viestien lukumäärä : 338 Paikkakunta : Oulu Muut : A1
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Su 13 Tammi 2019 - 10:12 | |
| Täälähä on saman kylän poikii. Hyvältä näyttää sivikki! | |
|
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Ke 6 Helmi 2019 - 20:35 | |
| Morjesta taas!Talvi on kovasti lähtenyt eteenpäin ja -30 asteen paukkupakkaset ovat saapuneet ainakin tänne pohjoiseen, ei helvetti tulis jo kesä! Mitä on hondalle tehty? No vaikka ja mitä (vissiin)
Edellisessä postauksessa oltiinkin saatu sivikki hallille ja alettu purkaan muttereiksi. Tällä hetkellä auto alkaakin olla purettuna sen verran, jotta maalaus onnistuu mahdollisimman helpolla suojailulla. Näissä hommissa onkin tuttua, että on helpompi purkaa tai suojata osat entä puhdistaa sotketut paikat . Kuvassa ensinmäiset kitit levitetty ja alettu hieromaan. Hieman hirvitti alkaa hiomaan autoa mutta pakkohan se on jostakin aloittaaKuskin puolelta piti myös kittailla aika huolellaParempaa kuvaa dohc pattipellistä, kuskin lokasuoja oli myös aika lommollaLokasuoja kitattuna ja ruosteenestot suihkittunaVänkärin lokasuoja saapui etelästä, Instagram honda kaverilta. Kiitokset _simpsukka. Tyyppi jolta oli alunperin tarkoitus ostaa kaikki peltiosat, teki oharit eikä saanut lähetettyä osia. Kolme viikkoa meni ihan hukkaan sen mestarin kanssa, joka viikko vakuutteli, että osat lähtee tulemaan..no eipä tullut. Minähän en ala koko talvea odottamaan nuita perkeleen osia. Auto on tällähetkellä suurilta osin kitattu, muutamia pikku paikkoja lukuunottamatta. Pohjista vielä sen verran, että puskurit pitää vielä tekaista, takaluukku hitsata/kitata ja kattoon levittää vähän kittiä. Muuten autossa on suihkittuna etch primeria ja kohta ollaankin hinkkaväriä vaille. Peräosasto onkin aivan purettuna. tuli myös haettua stp silver mattoaPeräluukun civic paneeli myös saapui. Sille annoin nopean elvytyksen ja ihan hyvältä näyttääSamalta kaverilta myös tullut pakosarjaLisäksi pakosarja kaverilta tulossa skunk2 alatukivarret ja takavalojen alle tuleva pelti lärpäke. Weitec (veeeteecc ) alusta kaipaa myös ehdostustaÄlkää huoliko nuo katkotut jouset eivät ole tulossa tähän. Mitenkäs onnistuisi semmonen temppu, että nuiden katkottujen tilalle laittaisi esimerkiksi bc:n vaihtojouset? Ei luultavasti kauhean pitkiä tarvitse laittaa 220mm? ja mitenkäs nuo kilot? 10? Kuitenkin mennään matalalla ja jäykkähän se kyllä saisi olla.. Semmoset fantasiat sieltä, aika tylsä päivitys näistä pakkeli paskoista mutta jotakin nyt kuitenkin. Koitetaan tuo väri homma hoidella piakkoin pois alta, että pääsee muutakin tekemään. Ps. oli muuten tuoila ig:n puolella jaettu tämän rottelon kuva foorumin stoori osiossa kiitokset vielä siitä. IG: haima_san - any1 kirjoitti:
- Täälähä on saman kylän poikii. Hyvältä näyttää sivikki!
Khyll onhan täällä muitakin mettäläisiä Kiitoksia vaan! | |
|
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Su 17 Maalis 2019 - 1:13 | |
| | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Ma 18 Maalis 2019 - 13:08 | |
| Tässä on ollut kivasti jo aiemmin muutamaa eri tyyliä/teemaa ja kaikki toimineet erinomaisesti. Mielenkiinnolla seurataan mikä on lopputulema uuden värin kanssa. Ja pakko antaa myös pisteet erittäin hyvin jäsennellystä projektikertomuksesta! Sopii muidenkin ottaa mallia. | |
|
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Ti 19 Maalis 2019 - 21:41 | |
| | |
|
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Su 14 Huhti 2019 - 18:08 | |
| Morjesta taas!Nyt olisi aika laitella ensinmäisiä kuvia valmiista autosta. Tietysti pientä hienosäätöä sekä puuttuvia/vaihdettavia osia löytyy esim. sisälokasuojat, etutolpat, hifit yms.. mutta ei niistä välitetä. Vanteissa ei sitten ole keskikuppeja kiinni, koska yksi on hukassa. Muutenhan tuo alkaa näyttämään ylättävän hyvältä (ainakin omaan silmään) Siitäpä ekat maistiaiset sivakosta, pahoittelut kuvien "laadusta" ja tylsästä kuvaus paikasta, mutta kaveri onneksi lupasi ottaa kunnon kuvia järkkärillä. Keula tosiaan hieman korkialla tällähetkellä mutta siihen tulossa muutoksia. Auton kanssa onkin tullut apinoitua nuita Japanin "Akebonousdm" heeboja. Kyseessä siis porukka jotka harrastavat näitä 80-90 luvun vanhoja hondia joihin on lisätty harvinaisia usdm, edm, jdm osia sekä muita yksityiskohtia. Autot on tietenkin aidosti Japanin tyyliin ruuvattu rautajousilla maihin. Jos jotakuta sattuu kiinnostamaan niin siitä linkkiä, josta löytyy tarkempaa historiaa ja paljon kuvia. https://stickydiljoe.com/2013/06/19/akebono-usdm-meet-2013-coverage-part-1/Tulipas sitten laitettua samalla hakemusta tuonne Kajaanin backwoodsiin jospa siellä kävisi pyörähtämässä tällä. | |
|
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Ma 22 Huhti 2019 - 20:17 | |
| Huhheijaa!Topicci näköjään liikahtanut tälle puolelle! Erittäin isot kiitokset siitä! Laitetaan vaikkapa sen kunniaksi muutamat nopeat puhelin kuvat. Sisäloksut ruuvattu kiinni ja etutolpat menivät siis vaihtoon. Tilalle tulivat siis vanhat tutut tämän kopan omat lyhyemmät iskarit ja niihin jatketut yläpäät. Noiden weitec etutolppien kanssa oli ongelmana se, että olivat liian pitkät, joten keula kokoajan pohjasi ja nylkytti pienissäkin töyssyissä..noh siitä vaivasta pääsin eroon. mulla ainakin nuo kuvat näyttää vähän paremmilta jos klikkaa ne tuosta kuvasta aukiNäköjään nuo meikäläisen kuvat aina samasta kulmasta ja samalta puolelta. Eli kuvaus hommiin ei mulla ainakaan kannata ruveta, pysytään siis näissä autohommissa. Pittää yrittää patistaa sitä järkkäri kaveria ottamaan niitä kunnon kuvia mulle ympäri autoa. Eipä ole sen kummempia nyt tapahtunut, yrittänyt nyt vaan nauttia autosta enimmäkseen. Backwoodsista ei ole ainakaan vielä kuulunut mitään? Sitä tässä tullut hiukan stressattua että tuleeko sinne sitten lähdettyä. Koitetaan taas jotakin värkätä...kenties nuita biisivehkeitä. | |
|
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Ma 20 Toukokuu 2019 - 21:19 | |
| Morjes!Kesä ja helteet näyttää saapuneen, sehän tarkoittaa autonäyttely kauden alkamista. Backwoodsista tulikin melkein heti viestiä tuon meikän edellisen päivityksen jälkeen. "autonne on valittu näyttelyyn" aivan loistavaa! En kyllä itse olisi uskonu, että tuolla pääsee muka jonnekin näytille. Torstai ja perjantai iltana tulikin puunailtua sisustaa ja ulkopuolta, myös konehuonetta piti hiukan pestä. Olin vähän kahden vaiheilla, että raotanko konepeltiä mutta isäukko tuumasi, että tottakai dohc:ilaista täytyy kaikille näyttää. Noh näytetään vaikka konehuone onkin vielä hopea. Aikamonia tuo tekniikka tuntuikin kiinnostavan mitä taustalta seurailin niin kyllähän tuolla pellinalla oli useampikin ukko tutkimassa. Perjantaina oli hiljaista töissä joten oman auton kimppuunKuva otettu ehkä n.15min siitä kun oltiin päästy perille ja saatu viruteltua sivikki. Kiitoksia kuvista: PhotokrafixMenomatkalla ei kyllä ollut mitään suurempia ongelmia. Pioneerin soitin alkoi muutaman töyssyn jälkeen mykäksi mutta pari kertaa avokämmentä kylkeen ja Iron Maiden ralli saipi jatkua. Joku golffi kuski myös näytti keskaria ohituksen jälkeen mutta n.30km myöhemmin olikin tienposkessa hätävilkut päällä...kenties karma? Tai jotain. KIvan kuvan myös keulasta napannut E.Parviainen PhotographySiitä vielä Arttemin ottama kuvaKenties näistä paremmista kuvista saa jonkinlaisen käsityksen tuosta autosta ja väristä. Oli kyllä mahtava reissu, paljon mukavia ihmisiä ja muita honda harrastajia riitti juttukaveriksi. Minnehän sitä sitten mennään? 29.6 ktce tapahtumaan ainakin olisi tarkoitus eksyä kun oikein kysyivät sinne. Jatketaan taas joskus juttua | |
|
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Su 9 Kesä 2019 - 19:05 | |
| | |
|
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Uutta ja vanhaa La 21 Syys 2019 - 22:31 | |
| Morjesta! Pitkästä aikaa. Niinhän siinä kävi, että kuuden pitkän yhteisen vuoden jälkeen, sivikki lähti kohti Keravaa uudelle omistajalle. Pahalta se aluksi tuntui, mutta toisaalta sai vihdoin huokaista helpotuksesta. Paljon saatiin aikaiseksi ja paljon jäi tekemättä. Laitetaan uudesta hankinnasta kenties joskus juttua tännekin, jos vain riittää kerrottavaa. Se siitä synkistelystä Nyt kun sivikki on poissa kuvioista, ajattelin enemmän keskittyä tuohon meikäläisen retro fiiattiin. En oikein, että tiedä tekisinkö tälle oman topicin vai jatkanko tähän vanhaan? Tuon otsikon voisi sitten kenties vaihtaa vaikka henkan tuusaus pajaksi tai jotain sinnepäin ;D Itse asiaanTäällä Oulussa ainakin järjestetään joka vappu perinteiset vappuajot, jonne voi sallistua kuka tahansa, millä tahansa vanhenmalla kulkupelillä. (tämän tietää varmasti kaikki) Itselle tämä tapahtuma onkin todella tuttu, koska on tullut käytyä niissä niin kauan kuin voin vain muistaa. Millon milläkin isän fiat 600, 850 tai 131 abarth:illa. Ei liene tässä vaiheessa kenenkään vaikea arvata, että keneltä kenties on tarttunut tämä vanhojen takamoottori fiiattien sairaus. No mistä tämä 850 sitten tuli mulle? Tiivistettynä: Isä möi oman 850 ja halusi vielä kerran omistaa moisen auton, mutta projekti jäi vain mätänemään männyn alle yli kahdeksi vuodeksi. Lopulta vappuna -18 hierottiin kaupat ja auto siirtyi mun nimiin. Pientä listaa autosta: Eli auto on Fiat 850 (tai tarkemmin seat 850) vuosimallia 1975. Takamoottori, nestejäähdytteinen 0.8 litrainen perus nelipyttynen pikkukone, josta joskus irronnut huikeat n.34 heposta. Keulassa lehtijousi ja takana perus jouset ja iskarit. Näissähän ei ole mitään hienoa ja luksusta ikinä ollut. Hytissä on penkit, ratti, vaihdekeppi ja koelaudassa kolme nappia + mittaristo. Sitten hommiin!
Sehän oli jo tiedossa, että hitsattavaa on varmasti luvassa, mutta enhän minä pöljä tajunnut, että sitä olisi näin paljon! mätäpaikat taisi olla kutakuin: helmat sisä ja ulko puolelta, takapyöräkotelot, konehuoneen seinät, keulan hiekkapelti, takasivulasin alta, tuulilasin alta, pohjasta pari palkkia, takakynkät, takakaaret, takaposkien alanurkat..ei voi kaikkea muistaa. Ensitöiksi revin tuon kauhean ruman sisustan helvettiin ja sitten purin puskurit ja valot. Autohan oli joskus maalattu jollakin hiton peltikatto asbesti myrkky paskalla, joka haisi aivan lehmänpaskalle hiontavaiheessa ja oli niin lujassa, että usko meinasi loppua välillä. Uskollisesti tuli huudatettua epäkesko konetta heti töiden jälkeen iltaan asti. Lokasuojat ja peräpellit puhdisitin kokonaan puhtaalle pellille ja vedin niihin ruosteen estot päälle. Kuvista näkee harmaat kohdat, jotka rapattu pellille ja suojattu. Joku ilta sitten painittiin isäukon kanssa tuo voimamoottori irti. Sehän oli tyyliin neljällä pultilla kiinni ;D Tulipas muutama ilta puunailtua tuota konetta ja uudet maalit vedin päälle. Samalla isompi alkuperäinen fiat 850 sport coupen kaksikurkkuinen kaasari löysi oman paikan. Konehuone olikin nähnyt parhaat päivänsä. Joku ilta sitten käännettiin fiude kyljelleen, että pohjaa pääsi paremmin hitsaamaan. Pahoittelut vähäisistä hitsaus kuvista. Vanhat kuvat jäivät edelliseen puhelimeen, joka jäi kaloille jokeen, työporukan saunalautta reissulla. =/ Joskus heinäkuun paikkeilla auto olikin hitsattu, kitattu ja massattu, joten epoksia pintaan! Epoksin alle ei kuulemma kannata vetää ruosteen estoa, mutta mulla otti niin luonnonpäälle jättää paljas pelti alle. Tallissa tuli sitten töräytettyä epoksit pintaa, muistaakseni vedin harson ja pari kolme märkää reissua, että on mitä hioa. Epoksin kuivuttua pari päivää ihan rauhassa aloin valmistelemaan konehuonetta sekä etukonttia maalausta varten. Aika rohkeasti teippasin jyrkällä nuo reunat ja vetelin värit pintaan. Ruiskutus vaiheessa vanha ruisku alkoi vittuileen ja tallin lämmitin hyytyi. Mitähän vielä! Lopulta vastoinkäymiset saatiin nujerrettua ja kontit sai puhtaan valkoisen värin. Konttien maalaus sekoilu episodin jälkeen väriä kaipasi luukkujen sisäpuolet, ovien sisäpuolet, ovi aukot, ja koko hytti sisältä. Tallimaalauksien jälkeen päätettiin äijjän kanssa heittää moottori omalle paikalle, eli konehuonee...eiku..persss..peräkonttiin..tai siis kyllä te tiiätte. Paripäivää tulikin siistittyä orkkis johtosarjaa ja siistimällä tarkoitan ihan fyysistä pesua =D sen verran harvinaista shittiä näiden orkkis sähköt, että en viitsinyt ruveta katkomaan ja pilaamaan sitä. Johtosarja kulkee alkuperäisistä paikoista ja on kiinnitetty omista rautalenkki kiinnityksistä. Lopulta auto saatiin roudattua mulle töihin maalaamolle. Joku sateinen keskiviikko ilta tuli sitten vetäistyä reilu 14 tunnin työpäivä, jotta fiudeen sain värin pintaan. Väri on aivan perus valkoinen PPG delfleet raskaankaluston linjastosta. Meidän maalikauppias jonia Autoväristoresta täytyy kiittää todella isosti, kun sponssasi värit! Tästä hyvästä kaupan tarra ilmestyi fiuden takalasiin. Kasausvaiheesta ei löydy enää kuvia saunalautta reissun takia. =/ Auto saatiinkin nippuun ihan muutamassa päivässä ja siitähän tuli ihan sievä. Vanteetkin tuli ostettua yhdeltä vanhanliiton fiat harrastajalta 100e. Vanhat britti Cobra magnesium kiekot koossa 13x5,5 xD Tämän jälkeen käytin auton leimalla ja sehän tuli ilman moitteita. Viimekerrasta olikin kertynyt 12 vuotta. Aivan mahtava tunne oli ajella vihdoin omalla kasipuokilla, jonka on itse omin pienin kätösin hitsannut, maalannut ja rakentanut perusteellisesti näin 22 vuotiaana jannuna. Tuossa kunnossa tulikin loppu syksy ajettua. Mittariin kertyi vaivaiset 250km ja fiude pukattiin talliin odottamaan ensikesää. Sitten loikataankin kesään 2019: Talvella iski idea laittaa Abarth tyyliset tarrat tuohon omaan. Eihän tämä aito missään nimessä ole, mutta näitä on oikeasti niin harvoin liikenteessä, joten eiköhän näistä edes yksi voisi edustaa ns. vanhaa ralli abarthia. =D Tarrathan ovat siis uudemman fiat 500 abarthin, jotka tulivat ebayn kautta briteistä. Kattotarra on hiukan liian pieni tähän, mutta onhan tuo ihan näppärän näköinen. kylkitarrat tuli ehkä hiukan liian ylös, mutta näillä mennään. Sisustaan myös eksyi vanhanliiton frammartino ralliratti suoraan 70/80? luvulta. Muutamat kuvat myös konehuoneesta tuli otettua. Mitä sitten ensikesänä? No tarkoituksena olisi päivittää tuota tekniikkaa vastaamaan aitoa Abarthia, eli vakio 800 kone porataan tonniseksi ja siihen sitten hommataan kaikkea abarth palikkaa esim. imusarja, venakoppa, alumiini ölypohja, weber 32 ja kaikkea muuta kivaa. Niistä sitten lisää infoa tuonnempana. Myös ulkonäköä olisi tarkoitus päivittää ainakin madaltamalla, kromipuskurit kenties pois?, vanteet vaihtoon?, uudet tarrat ja kenties konepellille (perässä) joku kannake, että luukku pysyy raollaan. Sisusta olisi myös aikomuksena räätälöidä kokonaan uusiksi. Teema eli punainen pysyy kuitenkin samana. miltähän näyttäisi jos takapenkin jättäisi pois ja tekisi ns.rallimallin? Katsotaan nyt mitä tulee keksittyä. Päivitetään sitten kun on alettu hommiin. Tässä kuitenkin juttua tuosta vanhasta hiivatista. Stay tuna -henkka IG:haima_san | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Ti 1 Loka 2019 - 21:55 | |
| Komiaa ! Sympaattinen fiiu | |
|
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| |
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Ma 25 Marras 2019 - 21:23 | |
| Päivitystä taasTulipas tarkemmin tutkittua tuota mun hakemaa lohkoa, josta oli tarkoitus rakentaa se 1000cc motti ja tultiin siihen tulokseen, että parempi aihio tuo nykyinen kone, joten tehdään sitten siitä. Fiudeen myös saapui "abarth" imusarja sekä alumiini öljypohja eli "olio koppa" vai mikä se olikaan. =D Samantien tulikin hiukan putsailtua ja hipaistua tuota koppaa ettei niin älyttömän paskaselta näytä. Ennen koneen irroitusta piti huudattaa pari kunniakierrosta tämän kujan ympäri ja sitte nappasin tylsät kuvat samaltapuolelta. (ei musta vieläkään tule kuvaajaa) Siinähän se lauantai ilta vierähti mukavasti koneen ja lonkerolaatikon kanssa. Noin pari tuntia itse irroituksessa lopulta meni. Laatikon, vetarit ynnämuut mukavat jätin vielä paikoilleen, että saa renkailla vielä pidettyä tuon vekottimen. Konehuoneen pohjia tulikin jo aloitetltua, eli perusjutut muutamat ylimääräiset reiät tuli hitsattua umpeen, naarmujen loiventelua, lommojen kittausta yms. Pakoputken puoleiseen reunaan hitsasin myös vanhan paikan uusiksi. Pistetään vaikka seuraavaan päivitykseen enemmän juttua tuosta konehuonesta, kunhan vaan edistyy. Semmostakin haaveilin/suunnittelin, että jos kesälomalla tulisi lähdettyä tällä tuonne Etelä-Suomeen vaikkapa jonnekin miittiin. joo ei mopolla mahottomia | |
|
| |
KakkisLassi
Viestien lukumäärä : 40 Paikkakunta : Riihimäki Muut : potkulauta
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Ti 26 Marras 2019 - 16:49 | |
| Jos mun vanhalla kadetilla tultiin big miittiin (eikä keittäny ku kerran) niin etköhän säkin tällä pääse | |
|
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| |
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja La 7 Joulu 2019 - 1:54 | |
| Halloota!Nopea päivitys tähän rakoon. Konehuone tulikin jo tehtyä valmiiksi, joten laitetaan siitä kuvia. Krhöm...joku puupää saattoi unohtaa ottaa kuvat pohjatöistä, mutta eiköhän nekin ole jo nähty niin monesti. Laitetaan tollanen epoksifilleri kuva --> Muutama lonkero naamioon ja fillerin hionta hommiin. Loppuillasta väriä niskaan. Johdot ovat sitten ihan näön vuoksi roikkumassa. Nekin täytyy siistiä. Hattuhylly/takapenkki viritys tuli päällystettyä aikalailla loppuun. Tosi jäykkää tuo kangas, että jää nuita ruttuja, mutta koitan niille keksiä jotakin. Kone on tällähetkellä aivan atomeina. Tarkoituksena olisi puhaltaa töissä hiekalla tuo lohko, että tulisi mahdollisimman siisti. Myös tuo SEAT tekstin ajoin vinguttaa pois ja tilalle muokata AT kirjaimista kirjaimet AB niinkuin alkuperäisessä abarth OT 1000cc lohkossa. kenties tuon koneen 100G mallimerkin muokkaan myös pelkäksi 1000 merkiksi. Siinä pussihousuille taas miettimistä. Kuvissa myös rare shitti alumiini oil sumppi paikoillaan, ihan testi mielessä. Aika hyvältä näyttää ainakin omaan silmään. Abarth venttiilikoppa myös tulossa saksasta, 32 weberi kaasari myös vielä etsinnässä, abarth nokka-akseli onkin jo tiedossa ja levyjarrukeulan hilppeitäkin yritän tässä ostella. Perästä tarkoitus vielä lyhentää jousia ja keulan lehtijousi ottaa irti ja alkaa pähkäilemään sen muokkausta. Verhoilu hommiakin olisi vielä edessä, mutta niiden kanssa en ala hätäilemään (ainakaan vielä) Taas aika turha postaus mutta jotakin kuitenkin. IG;n stoorystä näkee heti uusimmat tapahtumat eli haima_san seurantaan, jos vanha fiat edes hiukan kiinnostaa. Kenties jo keväällä uutta fiat projektia... | |
|
| |
zmuli
Viestien lukumäärä : 758 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja La 7 Joulu 2019 - 11:37 | |
| On näitä vanhoja oikeiden autojen rakentelutopikkeja mukavampi seurata ku noita alusta+vanteet=winning topikkeja. Ehdottomasti päivittelet vaan jatkossakin. | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Su 8 Joulu 2019 - 12:14 | |
| - zmuli kirjoitti:
- On näitä vanhoja oikeiden autojen rakentelutopikkeja mukavampi seurata ku noita alusta+vanteet=winning topikkeja. Ehdottomasti päivittelet vaan jatkossakin.
Vielä kun berttakasi olis aihiona | |
|
| |
henkka95
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Su 8 Joulu 2019 - 14:49 | |
| - zmuli kirjoitti:
- On näitä vanhoja oikeiden autojen rakentelutopikkeja mukavampi seurata ku noita alusta+vanteet=winning topikkeja. Ehdottomasti päivittelet vaan jatkossakin.
Mukava kuulla että edes jotku jaksaa tätäkin seurata. Onhan tuo vekotin hieman kyseenalainen, mutta eipä näistäkään autoista ole projekti kertomuksia oikeen missään, eli Koitetaan jatkossakin pitää yhtä latteaa ja aikaansaamatonta kontenttia. Mitä tulee berttakasiin...noh antaa mennä vaan. | |
|
| |
KakkisLassi
Viestien lukumäärä : 40 Paikkakunta : Riihimäki Muut : potkulauta
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja Su 8 Joulu 2019 - 18:26 | |
| Tottakai tätä seurataan. Kiva että joku vielä pitää foorumia elossa | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: henkka95: Henkan Fiat- Paja | |
| |
|
| |
| henkka95: Henkan Fiat- Paja | |
|