| Katsastusasiaa | |
|
+306Joker Rantsi pazi88 mkm joonasvaan DeadInside CornerRug7292 EeKi Zoml Thouny mik_ko v__ille Volver Ossiwho kri5u temeee. Jonduli any1 burrito87 Insa jAuuso jjjkkk JÖRDÖÖ micke_ aajii tombbis regal makenbaa toad biglimited -Kapsu- What-- lokitekki Chagi Spl_xtr Pahvi Jeth Wheelback Mikk- andre_ Juibbi smpovers Mkko_ Suddethi -k4n1- roopeR Juipp1 miika80 jeQQ _--Ville--_ Karriz Ro||e pellepoliisi Rimpula pekka007 opa jjjesse Shakini Willeeeh poju jake--- VilleX Sumiloff J`ni Topelius masaat hirvonen Isokangas oli Ino Jurz4 sam[_] naykk1 Teemued Wobbler Warro allu_ _paffa jori Jesimiri m-tuninki samuxd -jokinen- massix Ceisari atte.P Bete^ wunderbaumi JKarjalainen PokeMonni mkl jusni rigg LarryL J.K Larssss j.lyly Sammmy Timzy187 r0nx samza Piiskis Wald note JuhiZZ topppsu LMakke rautio- Juzzis Egiz Same|| Miguel IL3 Sami J. Avt0mat Mikael Masuli miikam Acerbis Hallunisation elias jonipappa Jeppe. Ligettah pera187 Garash OLZIQ Raaka-Arska mf-690 Pazihi m81t82 Tööt tuppuri_ partsu JaPE Petep ai-m -zamppa- korde teemu csharp Askorbiini kiMMMe Sawo HenkkaW201 matti.l wsq `villle niko- Teme Nextr mikiz seba Saulerson wilsson redlane tuomos antti_aamunen tomes Speedy weicco Bronn joumään Ian13 Kääntä Down alpinestars Heka teen_014.jpg tikitaka JoniP alkku_ Madmax88 Pekkiis Petterii masaa Elementti runq WeirdDude /Wille/ niklas89 Alpha ttoni juho* jaki ändi Nollie kolopallo eros biblo dumppi^^ wiiksi samsa JS1984 llattee S^X Lainetti TMA otheri Komulainen viva Mugen Bäkström PIFu //Mikael penigue jocke- Ani Makkeli jukkapoika Enriquez Mro ee-2 Hanska Meikkis01 Mai- Ic3man JiiPee Mazuuu john_gleasy Tume nakke TommiS jäse rappe Jonas_ Eagle Basu JiiWee Drunkenmunky marc0 kop-O-nen Jepa temee henkkasavosta TIKU Kipe balloon pakkeli _laatikko_ Sami Antto- Jakke Rixaa zimi Miikka joppe tomì mnky jallu81 Aaperi Beris apuapina robbe ch3oh mapa Neuni Shakawkaw Masq pottifemma AtAi BlueLion vildur arthuro savela Tibe mosse Ipetzo Laatueine GrapL teipio toni Grontti N|ba pete J4TOG Jouner Böni Avaruusheppa Green Jupe xite Jallmari Ahis Suzi turhake Juhi renox Heke26 jiri epk Venom ][LE -dtk- redi Edo CDLC.CO Ipe antizero KAKKOSNELONEN Huiske JTG RöHnÄ salkku mustonenj sasu 310 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
masaat
Viestien lukumäärä : 162 Paikkakunta : Kyrö
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ke 24 Huhti 2013 - 17:14 | |
| Heitetääs tänne. Eli tarkotus olis mennä leimalle lähipäivinä ja miettisin onko turun suunnalla katsastuskonttoria, joka ei kalvoista piittaa? vai revinkö kalvot pois vaan suosiolla... | |
|
| |
Topelius
Viestien lukumäärä : 98 Paikkakunta : Mikkeli Muut : Volvo 740 turbo
Volvo 740 GL
Volvo 245 SexEdition
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ke 24 Huhti 2013 - 20:02 | |
| Mites vaikuttaa päästöihi jos toine pakosarja päästää vähä tiivisteestä läpi? Ja toiseksee onks määritelty pitääkö pakoputken ulostulo tulla helman tasalle? Pitäis huomenna käyä näyttää ja mietin pitääkö vielä sörkkiä | |
|
| |
jonipappa
Viestien lukumäärä : 213
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ke 24 Huhti 2013 - 20:31 | |
| - Topelius kirjoitti:
- Mites vaikuttaa päästöihi jos toine pakosarja päästää vähä tiivisteestä läpi? Ja toiseksee onks määritelty pitääkö pakoputken ulostulo tulla helman tasalle? Pitäis huomenna käyä näyttää ja mietin pitääkö vielä sörkkiä
Päästöt riippuu vuosimallista.Jos ottaa päästöt eri putkesta (kaiketi v kone) mistä vuotaa ni ei sit hätiä mitiä vai tuleeko yhdellä ulos?Tuskin jos tota kasarivärkkii leimaat ni haittaa vaikka yhdellä ulostulolla. Ja ei mun mielestä pituudella niin välii kunhan pakokaasu suuntautuu taakse tai vasemmalle. | |
|
| |
CornerRug7292
Viestien lukumäärä : 522 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 29 Huhti 2013 - 17:14 | |
| Mites kun tuossa syksyllä tunkki petti alta ja helma meni edestä hiukan kasaan, niin tuleeko leimalla mitään sanomista? Lommo on suunnilleen jotain 15-20cm pitkä, eli suht kasassa on helma | |
|
| |
J`ni
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Lapua
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 29 Huhti 2013 - 18:01 | |
| En nyt tiedä liittyykö asiaan mitenkään, mutta omassa ventossa on joku perinteisesti tunkannut tuon "pokkauksen" pohjan tasalle ja on silti mennyt leimasta läpi. Havainnollistava kuva. Vai onko se oikein kunnolla painunut sisään? | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 29 Huhti 2013 - 18:10 | |
| Enemmän sääntö kuin poikkeus että vanhoista autoista on helmat tunkattu vituiksi. En ole kuullut että moisesta olis noottia tullu konttorilla. | |
|
| |
CornerRug7292
Viestien lukumäärä : 522 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 29 Huhti 2013 - 18:48 | |
| Siis on ihan kunnolla kunnolla kasassa. Kannattaako siis kokeilla oikaista vai suorilla tuolleensa leimalle? Ja oikaisussa olisi tarkoitus käyttää tuota lommonoikaisu vehjettä, joka koululta löytyisi. Ainut vaan että ei tahdo aika riittää, kun on vähän muutakin.. | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 29 Huhti 2013 - 19:20 | |
| Ei haittaa vaik olis lommolla, nimimerkillä pohjapelti autosta ripulina kun on ottanu muutaman kerran kunnolla kiinni, jalkotilat noussu paikoittain 2-3cm yms. ei haittaa lommot, kuhan ei ruostetta oo | |
|
| |
Sumiloff
Viestien lukumäärä : 60 Paikkakunta : Oulu/Vaala
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 29 Huhti 2013 - 19:45 | |
| Kuinka todennäkösenä porukka täällä pitää tämmöstä tarinaa? Kaikki alkoi sunnuntaina 21.4. Asensin autooni, w123 200D ( Kuva) kesärenkaat ja samalla lyhensin hieman jousia. Maavaraa autoon jäi noin 35 millimetriä. Maanantaiaamuna ajoin autolla kotipaikkakunnaltani Vaalasta Ouluun kouluun. Koulun jälkeen menin asunnolleni Koskelaan enkä nyt muista mitä siellä tein. Lähdin kuitenkin iltapäivällä käymään siskoni luona. Lähdin siskoni luota illalla kello 20 aikoihin. Olin lähdössä Raksilan rampilta moottoritielle, kun Poliisi pysäytti minut. Poliisi kysyi rekisteriotteen ja ajokortin. Samalla hän kysyi, onko alustaa muutoskatsastettu. Vastasin ei. Poliisi oli hieman huonolla tuulella, ja totesi että: "Ja sinä ajelet täällä liikenteessä tällaisella autolla?" Samalla hän käveli kurkkaamaan auton pohjan alle ja totesi ettei minulla ole öljypohjaan maavaraa nimeksikään. Vastasin siihen "Ei se ole öljyp.." kun Poliisi keskeytti minut ja sanoi "Ihan sama." Hän sitten pyysi minut tulemaan poliisiautolle. Hän kirjoitti minulle kahdeksan päiväsakkoa ja määräsi auton muutoskatsastettavaksi. Ajattelin että no, helppo homma. Lähdin keskiviikkona koulun jälkeen taas Vaalaan. Nostin autoa sen verran, että maavaraa oli noin 80mm. Autossani on paikoillaan levitetyt peltivanteet, joten en voi katsastaa autoa niillä. Kuvittelin ottavani eräät isäni borbetit, joissa on saman kokoiset renkaat kuin peltivanteillani, joten saisin nyt muutoskatsastettua myös renkaat. Mutta kuten arvata saattaa, keskireikä oli liian pieni. Onneksi kaveriltani löytyi jotkut c-mersun orkkis vanteet, niin ajattelin sitten pyöräytellä kumit niiltä peltivanteilta näihin alumiinivanteille. Pakkasin vanteet autoon ja lähdin takaisin Ouluun. Kävi ilmi, että nämä alumiinivanteet tarvitsevat erityisen pitkät pultit jotta saan ne paikoilleen autooni. Sopivia pultteja ei löytynyt Oulun Biltemasta tai motonetistä ja koska pelkäsin suurta hintaa, en edes käynyt kysymässä Veholta. Eräällä luokkakaverillani on kuitenkin melko useita mersun raatoja, joten soitin hänelle, että olisiko hänellä pultteja. Hän vastasi kyllä, ei muutaku tule hakemaan. Ajelin siis torstai-iltana Oulusta Tyrnävälle hakemaan näitä pultteja. Jouduimme ajamaan matkalla noin seitsemän kilometriä erittäin huonokuntoista soratietä. Löysimme pultit ja lähdimme takaisin Ouluun. Paluumatkalla, edellä mainitsemallani soratien pätkällä auton pakoputki keksi mennä poikki. Viimeinen pönttö tipahti tielle ja pakoputken alkuosa viisti komeasti maata koko matkan Tyrnävältä Ouluun. Kun lopulta selvisin asunnolleni, menin suoraan nukkumaan. Oli perjantai-aamu. Olimme saaneet vapaapäivän koulusta, koska olimme tehneet ylimääräisiä tunteja. Lähdin noin kello 12 asunnoltani. Ajoin suorinta tietä Kärkkäiselle. Ostin sieltä 3 kappaletta pakoputkiklemmareita. Sieltä ajoin tarviketorille, josta ostin neljä kappaletta pakoputken roikotinkumeja. Nyt olin valmis lähtemään Vaalaan. Matka Vaalaan sujui hyvin. Se mitä pakoputkesta oli jäljellä, viisti maata koko sadan kilometrin matkan. Ajoin auton Hallin eteen, tunkkasin sen ylös ja irroitin renkaat. Pakkasimme kaikki tarvittavat renkaat kaverini Ford Escortiin ja lähdimme eräälle pienelle autokorjaamolle Vaalan kylällä. Vaihdoimme kumit peltivanteilta niille alumiinivanteille, maksoin lystin ja lähdimme takaisin hallille. Asensin vanteet autoon. Kolme ensimmäistä rengasta meni kuten pitääkin. Sitten koitti viimeinen, vänkärin puoleinen takarengas. Autoon on jouduttu vuosien varrella tekemään mittavia ruostekorjauksia, joten tällä puolella pohjaanlyöntikumin runko oli hieman eri tyyppinen kuin kuskin puolella, joten rengas otti hennosti kiinni auton koriin. Löin pohjaanlyöntikumin runkoa muutaman kerran vasaralla, jonka jälkeen rengas mahtui pyörimään ongelmitta. Vasaroinnista johtuen pohjaanlyöntikumi repesi. Siis se pelkkä kumiosa. Onneksi minulla oli hallissa kaksi ehjää. Aloin irroittamaan pulttia, kun se napsahti poikki. Tämähän on ilman muuta sellainen paikka johon ei pääse porakoneella, että olisin saanut porattua katkenneen pultin pois. Jouduin siis hieman rälläköimään ja hitsaamaan, mutta sain lopulta uuden korvakon tehtyä. Asensin viimeisen renkaan paikoilleen. Tässä vaiheessa asensin uuden pakoputken, joka oli minulla hallissa ikäänkuin ylimääräisenä tuosta minun ikuisuusprojekti 300D:stä. Sen asennuksessa ei juuri ilmennyt ongelmia. Auto oli siis periaatteessa nyt valmiina katsastukseen. Lauantaiaamuna rupesin katselemaan, olisiko mahdollista päästä katsastamaan autoa johonkin. Oulussa ainoa katsastusasema joka on lauantaisin auki löytyy Kaakkurista. Soitin siis sinne, että ehtisivätkö he tehdä autooni muutoskatsastuksen. Vastaus oli ei. "Emme tee muutoskatsastuksia lauantaisin. Tule viikolla käymään." No, poliisisetä oli reilu ja oli myöntänyt minulle ajoaikaa maanantaille asti, joten minulla ei vielä ollut varsinaista hätää. Lauantain ja sunnuntain vietin kotona Vaalassa, ajelin mönkijällä ja tein muuta mukavaa. Maanantaiaamuna lähdin taas Mercedekselläni kohti Oulua. Olin koulussa kello 14 asti, mistä ajoin suoraan Limingantulliin Katsastus-pisteelle. Maksoin muutoskatsastuksen ja katsastusmies haki autoni halliin. Hän ajoi sen nosturille ja mittasi maavaran. Se jäi pohjapanssarin alimmasta kohdasta noin 10 milliä vajaaksi. Kysyin, että otanko pohjapanssarin irti, jolloin maavara nousee sen tarvittavan 10 milliä, ja tulen sitten uudelleen. Hän ihmetteli, että mahtaako sekään riittää. Sitten hän rupesi ihmettelemään renkaiden olevan hieman "lentallaan" = miinus camberia ja sanoi että niitä olisi syytä säätää. Kerroin, että takana on kiinteät tukivarret, eikä sieltä voi renkaan kulmia säätää. Hän meni tietokoneelle ja tuli kymmenen minuutin kuluttua takaisin halliin, mukanaan rekisteriote ja vikalista. Hän ojensi ne minulle ja sanoi "maavara liian pieni ja pyöränkulmien säätö, kuukausi aikaa" Otin laput, istuin autoon ja ajoin ulos. Tässä vaiheessa olin erittäin kiihtyneessä mielentilassa. Kävin vielä sisältä kysymässä, mitä katsastussetä haluaa minun tekevän autolleni. Hän kehotti edelleen säätämään pyöränkulmat, ja tuomaan kyseisestä toimenpiteestä todistuksen. Totesin edelleen, että haluan nähdä, kuinka joku mekaanikko tulee säätämään takapään pyöränkulmia. Tähän katsuri totesi, että katsastusmies on todennut silmämääräisesti pyöränkulmien olevan virheelliset, ja vaatii niistä todistukset. Jos säätöä ei voida suorittaa, on luultavasti paikoillaan olevat jouset soveltumattomat tähän autoon. Päätin ajaa takaisin Vaalaan. Matkalla kävin Utajärven autohuollossa kysymässä, minkälaisia ohjearvoja heidän pyöränsuuntauskoneensa antaa kyseisen mallisarjan auton camber-kulmille. Kärsii olla 0.3 astetta miinuksella. Jokainen, joka on vähänkään pelannut w123 korisen kanssa, ymmärtää varmaan, kuinka hankalaa voi olla saada takarengas asettumaan niin suoraan, ettei se olisi enempää kuin 0.3 astetta kenollaan. Varsinkin, kun joutuu pelaamaan pelkän jousen pituudella. Jos jousi taas on liian pitkä, menee kulma helposti plussalle. Jatkoin matkaani Vaalaan. Saavuin kotipihalle, keräsin vauhtia ja ajoin auton niin pitkälle tuohon meidän metsään kuin suinkin pääsin ja jätin sen siihen. Paska harrastus. | |
|
| |
salmine Wingman
Viestien lukumäärä : 1361 Paikkakunta : Hämeenlinna
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 29 Huhti 2013 - 20:01 | |
| Oliko tää nyt se jos jokin voi mennä vituiks niin se myös varmasti menee vituiks? | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 29 Huhti 2013 - 20:12 | |
| Eihän siinä mitään ole, perus katsastuspaskaa, meet korjaamolle ja sanot et laittavat vaihteluarvoiks pyöränsuuntauskoneeseen vaik 2 astetta camberiin niin tulee korjaamolta ohjearvoissa olevat laput. itse tein näin ja toimi hyvin. Jotkut kuminpalat jousien päälle niin 10mm nousee ja avot sulla on leima Sehän on just hienoo kun ei ikinä tiedä mitä leimamies sanoo | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 29 Huhti 2013 - 20:15 | |
| Ahahhaa! Hieno ja sympaattinen tarina meille kaikille niin rakkaasta harrastuksesta! - Lainaus :
- Lauantain ja sunnuntain vietin kotona Vaalassa, ajelin mönkijällä ja tein muuta mukavaa.
| |
|
| |
VilleX
Viestien lukumäärä : 65 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 6 Toukokuu 2013 - 11:21 | |
| Sellanen pikakyssäri venton katsastukseen : laitettii jomit alle ja korkeus rajoissaan, mutta nappasin takaanta apujouset poies. Vaikuttaako tämä katsastukseen kun isompi jousi heiluu auton ollessa ilmassa? | |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 6 Toukokuu 2013 - 13:11 | |
| vaikuttaa, jousi ei saa heilua. tosin, voi olla ettei inssi nosta takapäätä. | |
|
| |
VilleX
Viestien lukumäärä : 65 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 6 Toukokuu 2013 - 13:42 | |
| jees, selvä! täytyy vissii nostaa auto ylös again :s | |
|
| |
salmine Wingman
Viestien lukumäärä : 1361 Paikkakunta : Hämeenlinna
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 6 Toukokuu 2013 - 15:52 | |
| tai sit vaan laitat sen apujousen sinne katsastuksen ajaks.. | |
|
| |
jake---
Viestien lukumäärä : 59 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 6 Toukokuu 2013 - 23:45 | |
| Kuinka kova homma saada BC Racing V1 muutoskatsastettua? Ainakaan paikallisessa a-katastuksessa en käy yrittää mutta tietääkö kukaan onko Pohjois-pohjanmaalla mitään paikkaa jossa ''helppo'' saada muutoskatsastettua tuo? Taitaa ainakin tarvia lappu jolla todistetaan alustan sopivaksi kyseiseen autoon. Carina E siis kyseessä. | |
|
| |
jusni
Viestien lukumäärä : 2368 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 6 Toukokuu 2013 - 23:56 | |
| Minkä ikäinen auto kyseessä? Jos kuuluu ikänsä puolesta siihen jo, että tarvitsee TUV-todistukset niin hiljaista saattaa olla. A-katsastuksesta tai K1:seltä on turha mennä melkein edes kyselemään, ainakin viime keväänä tuntuivat tiukentaneen reippaasti noiden seurantaa. Hyvällä tuurilla joku "yksityinen" konttori voi laskea läpi.
Toki tuohon on sitten omat kikka kolmosensa, millä kelpaa A-katsastuksenkin sedälle, mutta niitähän ei kukaan ikinä tee, tä. | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ti 7 Toukokuu 2013 - 0:03 | |
| - jake--- kirjoitti:
- Kuinka kova homma saada BC Racing V1 muutoskatsastettua? Ainakaan paikallisessa a-katastuksessa en käy yrittää mutta tietääkö kukaan onko Pohjois-pohjanmaalla mitään paikkaa jossa ''helppo'' saada muutoskatsastettua tuo? Taitaa ainakin tarvia lappu jolla todistetaan alustan sopivaksi kyseiseen autoon. Carina E siis kyseessä.
Riippuu vuosimallista mitä joutuu tekemään ja kuinka "mahdollista" leimaaminen on. Nää jutut on aina yksilöitä. Mä taistelin 98 Micran kanssa, mutta kaverilla meni 03 lexus ilman mitään ihmettelyä tolla sarjalla. | |
|
| |
jake---
Viestien lukumäärä : 59 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ti 7 Toukokuu 2013 - 0:09 | |
| -93 vuotinen tuo on. Pitää alkaa ettimään jotain pikkusta katastuskonttoria. | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ti 7 Toukokuu 2013 - 0:13 | |
| | |
|
| |
Kääntä
Viestien lukumäärä : 572 Paikkakunta : Ylivieska
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ti 7 Toukokuu 2013 - 12:03 | |
| Jake, haapajärven konttori. Muutoskatsastavat mersuja turbolle auton käydessä pihalla "mikä turbo sielä nyt olikaan?" | |
|
| |
redlane
Viestien lukumäärä : 133 Paikkakunta : Mäntyharju
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ti 7 Toukokuu 2013 - 13:24 | |
| Tarviiko leimalla olla ne pääjousen ja apujousen välissä olevat holkit paikallaan? | |
|
| |
CornerRug7292
Viestien lukumäärä : 522 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ti 7 Toukokuu 2013 - 18:07 | |
| Mitenkäs, kun Ventossa on toisella puolen lokasuoja alaosasta aika pahasti ruostunut, mutta maali on päällä eikä sitä oikein huomaa, mutta siitä alhaalta on lähtenyt n. 5cm kokoinen pala pois, joten tuleeko leimalla jotain sanomista kun sieltä alhaalta puuttuu palanen? Tuossa vielä kuva, eli tuo palanen on siis irronnut kokonaan (Joku mode pienentäkää tuota kuvaa! Mulla ei aivot riitä) https://2img.net/r/ihimizer/img545/2777/ruostepaskavittu.jpg | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ti 7 Toukokuu 2013 - 21:02 | |
| Pistä nyt edes linkiks tuo kuva jos et osaa pienentää.
Ja lokari vaihtoon.. Tai kitillä/liimalla/ruuveilla/jne kasaan jos pitää säästellä. | |
|
| |
Kääntä
Viestien lukumäärä : 572 Paikkakunta : Ylivieska
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ke 8 Toukokuu 2013 - 11:23 | |
| Dexistä pitkä vikalista korjattu, valot vielä säätämättä. Itte iltavuorossa joten ei saa edes pikkupajoille aikaa säätöön, oikeiden huoltamoiden hintoja en ala maksamaan. 2 päivää enää aikaa jäljellä. Onko valot sellanen asia joista auto pomppaa heti, vai voisko mennä korjauskehotuksella koska kaikki muut viat on korjattu? Entä jos ruuvais niitä vaan himpun alapäin, tod.näk ne menee pois tasosta mutta haittaako se jos ne ei osota liikaa ylös? | |
|
| |
mnky
Viestien lukumäärä : 134
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ke 8 Toukokuu 2013 - 11:36 | |
| Itselle ainakin tuli vain merkintä otteeseen valojen suuntauksesta. Eli korjauskehotuksella pääsee. | |
|
| |
poju
Viestien lukumäärä : 130 Paikkakunta : Urjala city Muut : Nissan skyline R32
MB W108
Fiat 600
Ryppynen meisseli
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ke 8 Toukokuu 2013 - 13:19 | |
| - Kääntä kirjoitti:
- Dexistä pitkä vikalista korjattu, valot vielä säätämättä. Itte iltavuorossa joten ei saa edes pikkupajoille aikaa säätöön, oikeiden huoltamoiden hintoja en ala maksamaan. 2 päivää enää aikaa jäljellä.
Onko valot sellanen asia joista auto pomppaa heti, vai voisko mennä korjauskehotuksella koska kaikki muut viat on korjattu? Entä jos ruuvais niitä vaan himpun alapäin, tod.näk ne menee pois tasosta mutta haittaako se jos ne ei osota liikaa ylös? Tuosta kai mitään kannata alkaa maksamaan jos pelkkä korkeus häirittee. Itse säädellyt paljon vaikka hallin seinää/ovea vasten hämärällä. Siin vielä ohjeet: Kotikonstein voit tarkistaa summittaisesti suuntauksen ajamalla auton 5 metrin päähän seinästä. Kummankin puolen valojen tulee näyttää yhtä korkealle ja 5 cm alemmas kuin lamppujen keskipisteen korkeus. Valokiila laskeutuu siis 1 cm metrin matkalla. | |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa To 9 Toukokuu 2013 - 10:30 | |
| Tuli virkavallan käskystä tarve käyttää golffi konttorilla.
Saako muutoskatsastettua 195/40@8" ja 165/40@7" otteeseen?
Ja haittaako nuo adapterivanteet jos käyttää muutoskatsastuksessa? | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa To 9 Toukokuu 2013 - 11:04 | |
| Adaptereita ei saisi olla, ellei ole hyväksytyt eli esim. vannevalmistajan omat. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa | |
| |
|
| |
| Katsastusasiaa | |
|