Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ma 7 Huhti 2014 - 21:30
aika tarkkaan menny kaikki illat noitten romujen herättelyssä. Aloitin tuon Furyn öljynvaihdolla ja yhden lokarin kaaren pikku ruostepaikan korjauksella,ne suju ihan ok.
viime kesänähän putsautin koko holleyn ja samalla korjautin toisiopuolen kiihdytyspumpun akselin eräässä vauhtiputkassa. minulle jäi vain bensapintojen säätö/tarkistus,pikkasen tuo ontu jos junttas kaasun pohjaan mutta en säädelly tuota sen enempää viime kesänä. nyt sitten otin tuon hommaksi ja toisiopuolen bensapinta oli todella alhaalla,nostatin sen verran että tarkastus ikkunasta tiputtaa bensaa kun autoa keinuttaa käynnissä ja tämän jälkeen meno parani eikä stumpannu sekä kävi nätisti tyhjää. seuraavana aamuna siirtelin tuota Furya ja Holley päätti sitten ruveta tulvimaan ,koitin pariin kertaa säädellä mutta ei vaikutusta. irrotin sitten toisiopuolen neulaventtiilin ja siellähän oli mukavasti möhnää välissä. putsaus ja sitten koko säätö taas uusiksi. nyt toistaiseksi toimii .
Camarossa kaasupoljin on aika jäykkä ja vissiin toi kaasuvaijeri takertelee jostain syystä,ei se ole pahasti mutkallakaan mutta voi olla että jossain kuoren sisällä rispaantunu. säätelin ennakot tyhmäkäynnillä 18ast ja maksimi on noin 36-38ast myös piti räpeltää tuota laatikon alipainetta jotta vaihteet vaihtuis nätisti ja ei liian nopeasti. nyt toimii aika hyvin mutta toi vaijeri pitää uusia.
Challekin jatkoi tuota poksuttelua tyhjäkäynnillä ja ei älli sanonu mistä toi johtuis. vaihdoin tuohon bensatukkiin toisen procompin bensapainemittarin ja sehän rupes näyttää 12psi tyhjäkäynnillä . sammutin motin ja katselin holleyn kurkkuihin ni mukavastihan se noila paineilla tulvi . Tradeparsilta ostin sitten holleyn säätimen ja paineet on nyt n.5psi,käynti parani heti sekä ei rötää,poksu tai tulvi. tuossa vielä kuva kuinka säädin asennetaan oikein mallikkaasti
eiköhän tuo säädin löydä paremman paikan samalla kun vaihdan nykysen kupariputken tuollaiseen teflon/punosletkuun.
samalla kun ostin tuota letkua tradepartsilta ni ostin myös tuollaset perustylsät mittarit.
pääsee kyhäämään mittariston ja niputtamaan tuota sisustaa vihdoin jo valmiiksi. paljon on menny aikaa challen jarrujen säädössä,putkiston suunnittelussa sekä muussa kaikessa pienessä räpläilyssä ja myös testilenkkejä tehdessä.
tuossa vähän kuvasaastetta sekä yksi huojuva turha video Challesta sekä Furystä.
tänään oli tylsää ja nätti päivä ni väsäsin Grillin yhdestä jäätyneestä Chevyn lohkosta.
hyvää oli HooKoot :drunken: .
jos jollain on tarvetta vm.2004 c5 vetestä ni tollainen olisi myynnissä.
hauska vekotin ja kaikki toimii,hinta vaivaiset 29500e,vain foorumilaisille tuohon hintaan .
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 24 Toukokuu 2014 - 21:13
tänään tuli käytyä Kouvolan Swap&meetissä rompetoria koluamassa ja ei oikein mitään ihmeellistä tarttunut mukaan. reissuun lähettiin emännän kanssa tuolla avo 3gen camarolla ja samalla reissulla käväistiin vilkasemassa 1979 Firebirdiä johon oli pieni kiinnostus vaihtaa tuo rättikatto. tiedossa oli että pontiacissa olisi pikku laittoa moottoriosastolla mutta testilenkillä perästä kuului aika karmea hankaava ääni ni ei oikein uskaltanu ruveta vaihtamaan,auto olisi ollut muuten hemmetin hyvä.
tällä hetkellä tuo rättikatto on toiminu eukon dailydriverina koska rupesin turaamaan hänen w202 farkusta noita ruosteita pois ja tehdä semmonen hätäinen "ylimaalaus".
tuossa tuo rotisko on jo hinkkavärissä ja tarkoitus oli maalata tuo tummanpunaiseksi ja ei täydellä kiillolla. ideahan oli mainio mutta siitähän tuli pinkki/haaleanpunanen . listat vedin hyllyyn jääneellä mersunmustalla ja kokosin tuota sen verran jotta näki miltä tuo ois tuollasenaan näyttäny ja eihän se hyvältä näyttäny.
pari päivää annoin maalin kuivua ja sitten varovasti hinkkaamaan uudelleen mataksi ja purkamaan jokainen lista,puskurit jne.
tuossa se makaa jo pohjat suhteellisen valmiina ja seuraavaksi sitten väri vaihtui perus 040koodin mustaksi. hirveästi ei tullu kuvia otettua kun iltaisin tuota kerkesin hinkkailla ja tällä hetkellä tilanne on tämä.
pinta on ihan suhteellisen hyvä ja vielä on hommaa niputella tuota kasaan sekä tinnerillä putsailla noita pinkkiraitoja pois kumitiivisteistä. helvetin dipatun näköinen tuo nyt on ja jos vielä vanteet ja valot tummentuu ni ilmiö senkun korostuu.
Challekin on saanut uusia osasia lisää ja on se edenny muutenkin jonnin verran ja myös yksi pukissa notkuva pikkulohko chevy on saanu huomiota mutta laitetaan näistä joskus sitten kerrontaa.
lisätään pari GoPro videota lopuksi ja päivitellään topikkia taas kun ehtii
Miksu MB
Viestien lukumäärä : 151 Paikkakunta : JKL
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 25 Toukokuu 2014 - 12:36
Onhan tuo mersu paljon fiksumpi mustana. Pitää tätäkin topiccia alkaa seuraamaan entistäkin tarkemmin, kun samoja vehkeitäkin löytyy
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ti 8 Heinä 2014 - 0:34
pieni update. nurkassa lojuvan sbc pikkulohon sain jo lattialla käyntiin ja johan se o maannu tuossa pukissa sen jälkeen jo kuukauden :W. pitäisi öljypohja ottaa vielä irti koska nurkista vähän mehii öljyä ja tiukkaus ei auta ja täytyy maalata myös tuo koko motti jollain värillä. vissiin sen verran väärällään tuon öljypohjan tiivistepinta ni ei oikein pidä.
tuossa vielä video motin käynnistä.
käytin tuon vanhemman Camaron katsastuksessa ja muuten kaikki oli kunnossa mutta kuskinpuolen yläpallo oli väljä. tilasin uuden yläpallon Tradepartsilta samantien ja läksin kotia kohti ajelemaan. kotimatka ei sit sujunu kovin hyvin > nimittäin matkan varrella erään pienen mutkan takaa huomasin tiellä jonkin esineen lojumassa juuri oman kaistan keskellä. noh..ylihän minä siitä tietysti ajoin ja sen verran ymmärsin väistää että se ei renkaaseen osunu tai öljypohjaan tärähtäny mutta mukavasti se viilsi peltisarjaan vekin.
esine oli joku säiliöauton letkun tulppa tai vastaava ja koitin etsiä sitä heti kun pysähdyin katsomaan mitä autosta särky,mutta en enää mistään ojasta sitä mutikkaa löytäny. köröttelin kotia ja irrottelin putket ja vaimentimet samalla ja hitsailin nekin kuntoon ku olivat saaneet vähän kosketusta tuossa kotitien kivistä :. seuraavana päivänä irrotelin vanhan yläpallon irti ja nappasin uuden paikalleen sekä rasvasin koko etupään samalla ja käväsin sitten leiman hakemassa. myös toi Fury tuli katsastettua ja ei ollu mitään moitetta tälläkään kertaa,paitsi tietysti äänet vähän kovanlaiset .
ennen oldtimerrunia vahasin ja pesin joka puolelta tuon Camaron sekä Furyn ja ihmettlin tuon Camaron pientä turinaa/rötäämistä täydellä kaasulla,viaksi ilmeni toisiopuolen neulaventtiilin jumittaminen. tulvi aina välillä ja meinasi tukehtua,irrottelin venttiilin sekä "herkistin" sen ja säädin bensapinnat kohilleen ni taas jytää. tuossa muutama kuva ennen Oldtimeria:
Challeen askartelin jo jonnin matkaa noita putkia ja kävin jo ihan suljetulla pikitiellä ajamassa sillä ilman tuulilasia . suhteellisen herkästi tuo peräpää haluaa mennä sivuittain mutta vielä tuossa on puuhaa jotta sitä katsastukseen haluaa viedä.
vaimentimia en ole vielä hankkinu mutta tuossa ääninäytettä noilla putken pätkillä ja valusarjoilla.
vähän tuo kalusto on vaihtunu ihan tässä pari päivää sitten. elikkä tuo avo Camaro vaihtui 1986vmalliseen C4 Corvetteen. pieni motivaatio monttu ollu tuon avon kanssa ja sen takia se myynnissä oli. emäntä tuosta avosta tykkäsi ja kilsoja sille on kertyny,mutta hyvään kotiin se pääsi.
Vette taas on vähän karussa kunnossa ulkoa ja sisältä vähän hätäsesti korjailtu sieltä täältä. alustaa on uusittu melkoisesti sekä motti on koneistettu sekä pikkasen piristelty. sisustan muoviosat oli maalattu vannehopealla ??? ja heti kotiin päästyäni irrottelin ne sekä maalasin ne satiinin mustaksi. mittaristo ei ihan näy kunnolla ja sitä pitää talven aikana koittaa korjata. rengastus ja vanteet tulee vaihtumaan ja madaltaahan tuo pitää. tämän päivän koitin hinkata tuota ulkokuorta vähän paremmaksi ja ihan hyvä siitä tuli,paitsi paljon tuossa on vielä lohkeamia sekä naarmuja. mutta tuossa kuvia kötöstyksestä.
myös testasin vanhaan w123 coupeen huvikseni noita Furyn americaanoja ja ehkä noi voisi tuohon laittaa alle,eteen tietysti paljon kapeampi ja ET kohilleen.
vielä on turha haaveilla tuohon vanteita,ensin pitää tuokin ylimaalata ja muutama ruostekohta korjata ja tietysti madaltaa.
tuossa nyt pikkasen jotain mitä olen puuhastellu,puoliakaan en jaksa kirjoittaa tai selostaa ja kuviakaan en muista oikein ottaa. seuraavaksi pitäisi ruveta maalailee tallin seinät ja lattia hinkata sekä roiskia siihen joku maali/pinnote. toi tallin maalaus se kiinnostaa ihan helvetisti .
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ti 8 Heinä 2014 - 2:02
Tässä topikissa on liikaa kätei$tä... :pirat:
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ke 9 Heinä 2014 - 14:35
Ei tätä voi kuin suu vaahossa seurata.
Hannnu
Viestien lukumäärä : 125 Paikkakunta : Janakkala
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... To 10 Heinä 2014 - 0:20
ElektrikMekanik kirjoitti:
Tässä topikissa on liikaa kätei$tä... :pirat:
Sama tuli mieleen, mut ei se haittaa
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Pe 11 Heinä 2014 - 21:24
Veten kattopalan roiskin ruiskulla mustaksi uudelleen koska joku joskus jossain on tuon turannu naarmuille ja sotannu kilikalilla mataksi päälle.
Orangee tuli pintaan ja roskia mutta pitää näyttää myllyä tuohon kunhan kovettuu.
tänään käväsin ostaa pitemmät ja paksummat pultit tuonne takapäähän jotta tuota saisi pikkasen matalemmaksi entisestään ja kyllähän tuo vähän tippui.
vähän tekotaiteellisia kuvia tuli vahingossa otettua . kickdownin säätelin uudelleen ja kaasunasennon säädin myös kohilleen ja pikkasen toi tyhjäkäynti/liikkuminen parantu. mottihan tässä on koneistettu ja perusremppa tehty vakio alakerralla,ARP-pulteilla on taijettu kasata sentään mitä nyt kuiteista näkee. nokkana on peruslaahuri CompCamsin Xe274 ja vakiokansia portattu ja myös ilmastointi,saastelaiteet ja Katit poistettu. hookerin peltisarjat näyttäs olevan ja suuttimet vaihettu isompiin,moottoriohjauksesta en tiiä onko tälle mitään tehty.
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 13 Syys 2014 - 13:42
Sehän on jo melkeinpä kesä ohitte ja mitään ei ole tullu tehtyä. Tallille on ollu monenlaista käyttöä. aika paljon on tullu kilometrejä romuille ja ovat suhteellisen ehjinäkin pysyny. pientä taukoakin tullu pidettyä noista ja vähän harrastellu välillä muutakin,mutta tarkoitus olisi nyt vihdoin värkätä toi Challe loppuun ja Furylle ajattelin alkaa tehdä jotain. saa nähdä miltä Romut näyttää ensi keväänä/kesänä .
.
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Pe 31 Loka 2014 - 20:39
"Väliaikainen" väri roiskittu koriin.
pohjat on vähän Shaipaa mutta kelvannee toistaiseksi. muutaman osan maalaus vielä sekä hallin putsaus ja Furyn sekä Challen rassaus jatkunee. :drunken:
jorgg@
Viestien lukumäärä : 68 Paikkakunta : hollola
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Pe 31 Loka 2014 - 22:33
Mun mielestä toi "väliaikainen" väri näyttää aika pitkälti pysyvältä
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ti 4 Marras 2014 - 21:39
Furysta lainasin 750cfm tuplapumppu Holleyn tuohon Challeen koska nyt paloi lopullisesti hermot tuohon "rempattuun" 700cfm holleyhin. putsasin ja uusin kaikki tiivisteet tuosta 700cfm Holleysta sekä myös bensapinnat tsekkasin mutta silti se vaan aaltoilee tyhjäkäynnillä . liekkö jostain halki tai jotain tukosta jossain mikä ei lähe ihan kotikonstein,mutta nyt se saa lojua hyllyssä varaosa kaasarina. Furyyn pitää hommata isompi kaasari koska mottikin saa talven/kevään aikana pientä päivitystä,noista sitten lisää jos ja kun saan osat haalittua kasaan. tänään filmasin challen tyhjäkäynnistä pienen näytteen ja hienosti se nyt käy tyhjää. putkisto on vielä pelkät magnum valusarjat sekä kolmen tuuman putken pätkät ilman vaimentimia. videon laatu on vähän
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 16 Marras 2014 - 21:04
kirkkaat parkkilinssit tarvitsee etsiä jostain ja kaikki äärivalot tilattava uudet tai hyvät käytetyt,vanhat olivatkin ihan surkeassa kunnossa . lasikuituista konepeltiä koittanu metsästää suomesta mutta ei ole löytyny. tuollaista koittanu etsiä
taitaa mennä jenkkilään tilaus tai sitten ruotsista voisi löytyä edullisemmin.
kikarikoiso
Viestien lukumäärä : 388 Paikkakunta : Hämeenkyrö Muut : Ig @sakariv
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 16 Marras 2014 - 21:44
Mun pitää isä ukolta kysellä onko sillä ylimääräsiä noit parkkilisäjä sekä äärivaloja ku niitä tuol muutamat tuntu olevan ku yhteen myynti peliin kaiveltii sellaset ehjät mutta huonot aikanaan. sekä jos kiinnostusta on ni löytys myös yks vissii vähä vinojohki suuntaa oleva 70 vm nokkapelti jos ite haluu askarrella. Sekä jos challengerii jotai osaa o hakuses ni kysäse vaa ku noit autoja tallissa on varmaa kolmeki täl hetkel sekä rojua niihin Muuten kyl projektien luokka on nii nannaa että melkei aina ryntään koneelle ku tulee sähköpostii ilmo et tänne on taas kirjoteltu. Keep up the good work!!
Sponsored content
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects...