Viestien lukumäärä : 39 Paikkakunta : Vantaa Muut : Ford Ranchero projekti
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Pe 5 Huhti 2013 - 7:33
hlappis kirjoitti:
B&E-bodyihin sopiva setti toi on olevinaan. reilu 600e toi makso kuluineen värit ovat aikalailla samat kuin orkkis sähköissä,mutta ainahan Moparin osat on chevyn osista "modattuja". helpoimmalla olis päässy jos olisin tilannu yearonelta uudet orkkis sähköt mutta tuon rallye dashin takia hinta ois kivunnu tuonne 1100e kunhan nyt pääsen noita sähköjä väsäämään eteenpäin ni siitähän se selviää onko tuo helppo vai hankala asentaa.
No 1100 on kyllä tosi suolanen. Mulla oli noin $200, oisko ollu $160 tms ostohinta, plus muut kulut. Tais olla just toi sarja alennuksessa kun ostin, ku 12 piirinenkin oli kalliimpi. Mut onki ihan universaali sarja, eli ei varmastikaan mene ihan yhtä helposti paikalleen. Meinasin vielä laittaa sulakerasian vakiosta poiketen keskikonsoliin, niin pääsee joskus käsiksikin niihin, niin voi olla, kun asennuspaikka vaihtuu niin voi joutua jatkamaan johtoja. 18-piirinen sarja mulla, mitotin sen mukaan, jos tulee ruisku laitettua. Joo asentaessahan tuo selviää, sitten ollaan viisaampia.
NO H2O
Viestien lukumäärä : 48 Paikkakunta : St. Michel Muut : Born in the S.A.V.O
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 14 Huhti 2013 - 0:51
Kasi taisi käydä illalla? Kuulosti hyvältä Vaahteran terassilta kuunneltuna, ajattelin tulla ihmettelemään mutta keikka alkoi samaan aikaan...
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 14 Huhti 2013 - 21:50
kyllähän tuo kasi on hörissy melkein joka ilta tai yö. pikkasen Furyssa ollu ongelmia mutta kirjoittelen niistä enempi kun saan sen taas toimimaan,alkais olla vaan päivitys silläkin pikku hiljaa edessä tekniikan puolella sekä ulkopuolellakin .
Camaro taas alkais olemaan valmis tähän kesään uusin tuohon vielä uudet tulpanjohdot,jakajan sekä hitachin tehostartin mitä voi käännellä 360astetta rungossaan ihan kätevä kapistus. vielä persettä pitäs madaltaa ja tankin paikkaa muuttaa sekä putkisto tehä uusiksi.
pikku klipin tallensin vesilammikko kurvailusta pikkusen kaasulla härkkien perse heittää ihan söpösti,kuivilla teilläkin vähän uskalsin testata mutta sitä ei "oikeasti" tapahtunu koska ei ole vielä tähän leimaa haettu .
tuossa hallilla olellessa olen aina ihmetelly kuka käy välillä syömässä minun Domino keksit?
tuossa näyttäs olevan syyllinen,hiiri perkele tehny tuon w123 takakonttiin pesän. yllätin tänään sen nukkumasta tuolla takakontissa ja annoin sen rauhassa siellä koisata,tuntus olevan hiirellä arvot kohillaan koska se nukkuu mersussa ja vessana käyttää Corveten konehuonetta sillä imukannen päälle paskottu papanaa ihan huolella . taitaa mesessäkin olla hitsattavaa tiedossa koska pohjan puolelta se tuonne aina menee .
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 28 Huhti 2013 - 20:42
pari päivää niputtelin Challen sähköjä kasaan sekä sen verran sain sitä edistymään että sehän lähtee jo omalla avaimella käyntiin kardaanikin saapui Mancini racingiltä ja pitää tuo mitottaa sopivan mittaiseksi ja viedä koneistamoon.
Camaron kävin katsastaa tuossa viime viikolla ja sehän oli taas mielenkiintoinen reissu se. veli oli edellisenä päivänä testannu tuota camaroa ja valitteli jostain äänistä mutta en itse kyllä kuullut mitään outoa,mutta just kun katsastukseen olin tuolla lähössä ni välillä kauhee metallinen ääni kuului jostain päin konetta. nappasin venakopat pois jos vaikka keinujen lukitusmutteri ois vaikka löysällä mutta ei,kaikki oli ok. ajattelin että tuleehan se vika pihalle ja päräytin GeeÄmmällä katsastukseen. leimahan sieltä tupsahti ilman valittelua vaikka vähän jäi tarkistuksia tekemättä koska katsuri ei saanu nostinta mahtumaan alle . katsastusasemalta lähtiessäni kolina ja meteli sen kuin yltyi ja mietin että mihinköhän tämä hyytyy sekä mikä tuon aiheuttaa. pari sataa metriä ennen hallia rupes turbiini luistaa ja sillo välähti että oiskohan turbiinin kiinnityspultit ja mutskut löystyny. no nehän ne oli löystyny tai oikeastaan kadonnut/irronnu,oli enään yhdellä pultilla vetolevyssä kiinni ja meteli tuli noista irroneista pulteista ja muttereista mitkä tavoitti vetolevyn startin hammaskehään. olin pärinä päissäni vetäny ehkä liian tiukkaan ne ja kaikista oli jengat korkannu,uudet tilalle ja taas toimii :cheers: . tyyppäsin Camaron kulkua pikkasen tuolla G-techillä ja tasasia 5.5-5.7sek aikoja tuolla kellottaa tosin joutuu tyhjäkäynniltä lähtemään ja kaasua ei voi kuin nätisti painaa mutta silti aina tahtoo nankikanki ruveta sutimaan,mutta ihan kiva kruisailumotti tuosta tuli.
sutimisen estoksi ostin moparin Police peltivanteet missä takana on 15x8 BS 3" ja kumeina melko loppuunajetut 275/60/15 katusliksi mikki tompsonit.
ei noi tuolla rengastuksella challeen mahtunu mutta camaroon menis mikäli noihin teettäis chevyn jaon?onko kukaan peltivanteisiin porauttanu toista jakoa? ja onko se yleensäkkään mahdollista?
Komulainen
Viestien lukumäärä : 283 Paikkakunta : Pyhäntä
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ma 29 Huhti 2013 - 8:47
Nättiä puuhastelua sulla. Vannepajahan tekee pulttijaonmuutoksiakin, miten lie tekee sitte, vaihtaako koko keskiön. Mutta jos takapuolelta kiinnityspinta on tasanen, eikä muutenkaan ole kovin prässättyä muotoa se pulttien alue, niin kyllä minä ainakin uskaltasin porata.
Säm
Viestien lukumäärä : 182 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ma 29 Huhti 2013 - 10:37
Ite jouduin tekemään kaverin Jeepin peltivanteisiin uuden jaon. Olivat jotku mangels peltivanteet missä just on semmonen tasainen kiinnityspinta. Hyvin on pysyneet kiinni ja niillä on tullu ajettua muuallakin kuin maantiellä eli pitäs kestää. Pora käteen vaan ja reikää tekemää.
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ma 6 Toukokuu 2013 - 17:51
YyKaaKoota innostuin roplaamaan ja nappasin tuon edellisen omistajan ruttaaman etulokarin pois ja sovittelin tarvikepeltiä tilalle. samalla korjaan tuon apurin oven murtojälen sekä maalautan koko kyljen uusiksi koska ovi on maalipinnaltaan huono ja takaloksusta on irronnu pikkasen maali muutamasta kohtaan. vähän jänskätti loksua irrotellessa että onkohan sen alla enää mitään mihin uuden sais kiinni . muutama pikku ruostereikä löyty mutta ei mitään Fatalia,onneksi.
sisälokarin pesin pariin kertaan painepesurilla sekä hinkkasin pintaruosteet pois ja sitten läpsin Por15 mönjät pintaan. tuon verran vanha lokari oli vääntynyt ja tuo lokarin kaari oli ihan vituillaan.
sovittelin uutta jo paikalleen ja ihan suht hienosti istuu,pikkasen piti nuijia sieltä täältä jotta istuu jotenkin.
pientä säätöä
yksi päivä innostuin vahaamaan Camaroa sekä tuota r129 mezettiä,molemmissa maalipinta lievästi raju mutta menettelee. pesin molemmat vähän perusteellisemmin ja sen jälkeen lidlin epäkesko parkside laulamaan. litkuina käytin kaikkea hioma/kiillotusvahoja mitä hyllystä löyty,lähinnä Virtuksen ja mequn tuotteita. laikkojakin löyty monenlaisia ja värisiä . en todellakaan oikein ymmärrä noista mitään mutta onhan se ihan kivaa touhua aina välillä. tuossa kuvia "pinnoista" huono kamera antaa aika paljon anteeksi virheet.
camaro on kuvissa jo pölyinen koska piti mennä sillä leikkimään tuohon lähimmälle levikkeelle .
Duning.
Topelius
Viestien lukumäärä : 98 Paikkakunta : Mikkeli Muut : Volvo 740 turbo
Volvo 740 GL
Volvo 245 SexEdition
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ma 6 Toukokuu 2013 - 20:39
Alkaa jo oma silmä tottumaa noihi camaron ylikoon vanteisiin, näpäkkä laitos :cheers: Vkloppuna savukkeella istuessa kuuntelinki et taitaa olla camaroki sauhuilla
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ma 6 Toukokuu 2013 - 21:48
Topelius kirjoitti:
Alkaa jo oma silmä tottumaa noihi camaron ylikoon vanteisiin, näpäkkä laitos :cheers: Vkloppuna savukkeella istuessa kuuntelinki et taitaa olla camaroki sauhuilla
itseäni häiritsee tuossa camarossa tuo perspuolen korkeus. tilasin jo 3"droppipalat taakse ja katsoo sit miltä näyttää(tällä hetkellä 2" droppi). sun Oldssi porhaltanu monesti vastaan tuossa ankkalinnantiellä,sehän näyttää ihan ryhdikkäältä kiesiltä. milläs motilla se on?
Topelius
Viestien lukumäärä : 98 Paikkakunta : Mikkeli Muut : Volvo 740 turbo
Volvo 740 GL
Volvo 245 SexEdition
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ma 6 Toukokuu 2013 - 22:37
Siellä on tällähetkellä oldsin oma 350+th200r4 mut mulla on verstaassa 350 tpi:stä muutettu kaasarimosa Halisen teettämillä kansilla ja tällähetkellä ilman imusarjaa. Tuo on '91 kone niin kannet on erilaiset ja ei käy perus performeri sinne.. Toisaalta ei se sen kalliimpi ole Summitilla kuin normikaan, kaveri noita osia uittaa niin pitäis laittaa kontissa tulemaan. Ja laatikoks tulee saman kaverin tekemä th700 shiftkitillä yms..
Tuo camaron etupään muokkaus vähän kiinnostais, kuin oot toteuttanu? Kattelin omasta ettei tonne edes mitkään jousipuristimet mahdu ja hirvittää nykästä alapallo irti
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ma 6 Toukokuu 2013 - 22:50
onko ne halisen tekemät kannet mitkä?jos rautakannet ni millä valunumerolla? kovat jätkäthän hierasee ne pultin paikat "vanhanmallin" imareista uudempien kansien kanssa sopivaan kulmaan,eipä noi valmiiksi sopivat imarit tosin paljoa maksa uutena. itse otin noi etujouset irti ihan vaan tunkilla ja alapallo irrottaen,nätisti irtos ku laski hitaasti hallitunkilla alatukivarren alas.
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 12 Toukokuu 2013 - 19:09
challe heräs jo henkiin.
sikin sokin erillaisia tulpanjohtoja ja muuta pientä väliaikasta viritystä . mutta tuosta on hyvä jatkaa. vähän ennakkoa näköjään liikaa ku videosta näkee että pätsii kaasarissa ja nahkeesti startti pyöräyttää.
dyyz
Viestien lukumäärä : 574 Paikkakunta : helsinki Muut : neon vihree skeittilauta
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 12 Toukokuu 2013 - 20:52
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... To 13 Kesä 2013 - 22:34
jonnin verran olen kerennyt ropailla Challea sekä muita romuja ja vähän jotain rautaromua olen haalinut myös lisää.
Furystahan meni keväällä jakaja sököksi ja lainasin Challesta siihen jakajan. samalla uusin Accel-tulpanjohdot,bensajakotukki,1"kaasarinkoroke,puola(MSD),sytkäboxi,starttirele,tulpat,etuvastus sekä tuon 750cfm holleyn huollatin Tradepartsilla.
vähän nuhjusessa käyttökunnossa konehuone mutta onhan tosta tekniikan vaihdosta aikaa jo n.13vuotta. pitää vielä joku ilta käydä tuota testaamassa miten toimii ajossa.
Challeen sitten rupesin kyselee kärjetöntä Mopar perfin jakajaa ja kaikista suomen vauhtikaupoista kyseiset jakajat olivat loppu,vaihtoehtona oli vain 90euron kiinanmalli X-racer tai n.400e msd billetti jakaja+n.250e sytkäboxi. köyhänä sorruin tietysti tuohon X-raaseriin ja sehän ei tietysti toiminu ollenkaan ,kone poksu ja sätki miten sattuu. purin tuon jakajan ja ainakin jakajan akseli tuntu olevan vähän mutkalla ja kipinää jakavan rattaan sakarat olivat erimittaisia. Kiinan ihme singahti hyllylle ja sitten taas luuri käteen ja kyselemään mistä ehjän hyvän jakajan löytäs,viimeseltä Racersplace lupasi toimittaa Mopar perfin jakajan viikon toimitusajalla mutta tietysti pelkkää jakajaa ei ollu tarjolla joten jouduin ostaa koko kärjettömän jakajan muutos setin ja hintaa tuolla oli 330e. kalliiksi kävi mutta motti käy ja kukkuu jälleen.
jarrujen pääsylinterin sain väsättyä paikalleen. polkimen ja sylinterin välinen säädettävä "työntötappikin" löyty Tradepartsilta täytyy vain ähmeltää se paikalleen. myös etujarrusatuliin oikeanlaiset letkut,bensalinjoja jatkoin sekä ARPin-turbiinin pultit vaihdoin vanhojen huonojen pulttien tilalle+++paljon muuta,paljon riittää vielä hipistelyä jatkossakin.
prässätyillä tapeilla mutta urat on lukoille ni voi myös käyttää uivinakin. tarkoitus olisi noi laittaa tähän
eli tämähän oli tuo viimekesäinen lohko mikä on koneistettu jo 030"ylikokoon ja kampurassa oli paha jälki sekä yksi mäntä oli zökö. pesin tuon suhteellisen huolellisesti ja hoonasin kevyesti,kansitasot pitää vielä putsata sekä tietysti ostaa Scatin vakio iskuinen kampura vanhan paskan tilalle. E-streetin alukannet on vielä tallessa ja puran ne sekä pikkasen jos kanavia niistä siistisin. nokka akseliksi löytyis Compin Xe274 sekä L-79 Nostalgia+,molemmat peruslaahureita ja Xe nokka olis järkevämpi mutta toi L-79 nokka taas tois kunnon oldschool RänttäTänttää.
yksi sunnuntai älysin myynti-ilmoituksen Chevyn pikkulohon alakerrasta ja hintakin oli kohtuullinen. joten hyppäsin autoon ja läksin tutkimaan minkälainen kukkaruukku se oikein on kunnoltaan. paikan päällä tutkiskelin sitä ja myyjä sano sen olevan 95vuosmallin suburbanista mistä oli kansi haljennut ja sen jälkeen jäänyt hänen talliin pyörimään. älysin tutkiessani sitä että sehän on oikein aito rullalohko eli käy suoraan rullanokat eikä tarvitse ostaa kalliita retrofit nostajia ja lohkossa oli sylinteritkin todella hyvässä kunnossa. tingin hinnan 200euroon ja läksin köröttelemään kotia kohti. seuraavana päivänä pesin kuumapainepesurilla tuon motin ja ihan hyväkuntoinen toi on.
tästä lohkosta on hyvä lähteä jalostamaan eteenpäin ja tarkoitus olisi tuohon hommata stroukkisetti sekä jokin mukava rullanokka joko kova tai hydraulinen,budjetti ei varmasti anna myöten enää tänä kesänä mutta ihan hyvä ostos.
vähemmän hyvä ostos oli sitten saksasta ebaysta ostetut Kerscher rs vanteet .
älysin nuo muutamaa tuntia ennen kaupan sulkeutumista ja ajattelin noista saavani yhden ehjän sisäkehän rikkoutuneen Kerscherin tilalle. speksithän noissa ovat samat kuin minun vanhoissa mutta jako on 5x120. voitin huutokaupan ja reilussa viikossa ne saapui ja kaksi vannettahan on saanu ulkolippoihin osumaan mutta ei se kiinnostanu koska se sisäkehä oli se juttu mikä kiinnosti. noh..eihän noissa tietysti ole sama kehäpulttien jako kuin vanhoissa eli eivät käy toisiinsa,tuli huudettua nuo ebäystä ihan viimemetreillä ni en paljoa kerenny natsilta kyselee kehien jakoa.
jospa nuo purkais ja koittas kiillotella kuntoon mikäli ehtii. muutamissa renkaissa oli pintaa jonkin verran ni pitihän noista jotain hauskaa edes keksiä.. jaon puolesta noi käy Camaroon ja noi on ollu E36 bemarissa alla joten eikun savuttelemaan kadulle kuten Bemarin tuotteilla pitääkin tehdä
GoProkin tarttu kerran mukaan ni tuossa tylsä klippi kurvailusta kertsuilla,sen verran matalaksi meni noilla Toyon takarenkailla että putket rouhi asvalttiin aika lailla.vauhtia ei ole paljon jotta mitään ei hajoa ja kukaan ei kuole
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ma 1 Heinä 2013 - 0:15
pientä modausta olen tehnyt Camaroon viime aikoina kuten takavalojen tummennus sekä takavalojen kromien PlastiDippaus mustaksi. sekä poistin 3"tuuman roikkuvan putkiston ja ensin viritin peltisarjojen jatkeeksi simonsin suht isot 21/4"ovaalivaimentajat. no nehän muuti äänet ihan helvetin rumiksi lähinnä kuullosti kierroksilla viripönttö civiciltä,tyhjäkäynnillä oli ihan ok. yhden lenkin heitin kaupungilla noilla simonsseilla ja sen jälkeen puukkosaha käteen ja pörisijät mäkeen. ostin sitten seuraavaksi Dynomaxin 2,5"tuuman superturbo pöntöt ja ripustelin ne ilman mitään H tai X-pipe virityksiä ja nyt kuullostaa ihan hyvälle,äänet varmasti paranee mikäli tekis vaimentimien jatkoksi tuon H-pipen.
myös takapäätä madalsin about sentin mutta vielähän tuota vois sentin tiputtaa jotta tuo olisi keulan kanssa tasallaan,tai keulan korotus vois olla järkevämpi . sisustaa piti myös puunata kuten myös pestä ja puunata myös toi Fury.
Challe on jääny nyt vähän vähemmälle huomiolle .
mutta onhan tässä "kesälomaa" pari-kolme viikkoa vielä aikaa tehä jotain tuollekkin.
myös noille Bemarin jaolla oleville Kertsuille löyty käyttöä. eli ukon kanssa hommattiin tuollane 305Tbi Race/raketti motilla varustettu 1988 3Gen Camaro.
täysin räpeltämätön Mulletti-avo ja aika orkkis. ylimaalattu jossai vaiheessa ja katto uusittu. muutama pikku vikakin löytyy,kuten takakontti ei mene kiinni?makaa omalla painollaan vain,kiekkamittari ei ole synkrossa motin kiekkojen kanssa?rätin asentaja vetäny apurin puolen ikkunan vierestä rätin vähän rikki.
pitihän tuotakin jo vähän tuunata eli vanhan camaron keskinit alle
näyttää ihan perunalle koska älytön wheelgappi ja takana 265 venykumit 11" vanteella mutta jospa tuon madaltais alkuviikosta mikäli ehtii ja helmat maalais korinväriin ja kalvottais umpioita sekä vanteiden keskustat maalaisi mustaksi ni ihan menevä kruisailu vehje siitä tulee. (ehkä joskus sitten 305cid motti mäkeen ja Ls-sarjaa tilalle sekä alustaan kaikkea mukavaa)
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Pe 12 Heinä 2013 - 15:37
tuota "muovi" camaroa madalsin jonnin verran. edestä nappasin jousesta reilun kierroksen pois ja takapäästä melkein kolme kierrosta mutta silti jäi liian korkeaksi . olkoot nyt noin kokska vanteistus ja rengastus muuttuu vielä.
Kebuista plastidippasin noi keskustat mustaksi,on ne silti Kebut vaikka miten niitä sotkee stna .
Myös challea olen rukannut sen verran että tällä viikolla olen jo sillä körötellyt pihalla ja testaillu toimiiko lukko ja loota. hyvin tuntus pelaavan mitä nyt loota vuotaa aika rankasti turbiinin stefasta tai öljypumpun tiivisteestä,täytyy napata loota vielä irti ja fidlata vuoto pois sekä noita jäähdyttimen linjojen lähtöjä muokata. alustaa nostin etupäästä jonnin verran mutta apurinpuoli makaa n.2cm alempana,täytyy vielä ruuvata lisää jotta noi saa istumaan oikeeseen tasoon. tuosta muutama Foto:
ensimmäiset n.100m ajettu suomenmaalla tällä vehkeellä,viimeeksi joskus 90-luvun alussa tuo on liikkunut jenkeissä. nyt jos sitä lähtis sitten illaksi hieromaan noita Camaroon tulevia E-street alukansia ni sais sen tulevan motinkin läjään .
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Pe 12 Heinä 2013 - 16:21
Näyttääpä venykumit challengerissa hyvälle
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Pe 12 Heinä 2013 - 16:30
livenä vielä "paremmalle" . jos nyt joku päivä sais oikeat töppöset tuohon hommattua .
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Pe 12 Heinä 2013 - 19:49
Joskus taisin mainitakkin, että inhoon yli kaiken tota challengerin uudempaa keulaa ja perää.. No tolleen kokomustanan se ei enään juurikaan häiritse. Tosta on itseasiassa kehkeytymässä aika saamerin härskin näkönen laitos kuhan saat tehtyä loppuun, eikä noi vanteetkaan kuvissa näytä hullummalta.
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Pe 12 Heinä 2013 - 22:04
Toi Challe niin munakas vehje että tekis mieli jättää kommentoimatta.
JuhiZZ
Viestien lukumäärä : 1715 Paikkakunta : HVNK
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Pe 12 Heinä 2013 - 22:15
john_gleasy kirjoitti:
Toi Challe niin munakas vehje että tekis mieli jättää kommentoimatta.
Täysin sama mielipide täältä suunnasta. Missäköhän elämässä sitä saisi itselleen samanlaisen..
pera187
Viestien lukumäärä : 677
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 13 Heinä 2013 - 8:32
aivan saatanan härrrrrrrski, melkeen jättäsin haastajan maalipinnan tohon kuosiin ja madaltaisin kymmenen senttiä jos oisin sie, mutku en oo nii en oo. helvetin makealta näyttää silti. hyvä meno.
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 20 Heinä 2013 - 0:23
meni sitten viimeinen kesäloma viikko hallilla aika mainiosti. alkuviikosta camaro rupesi pitämään aika metkaa kolinaa/pärinää tyhjäkäynnillä. ajattelin että jokohan jotain haluaa tulla lohkon ulkopuolelle mutta paikallistin äänen sitten tuolta lootan läheltä. aikani auton alla könytessä ajattelin että josko tuo vetolevy ois murtunu/haljennu ja kopautin vasaralla sitä nätisti ja sehän pärähti aika ikävästi joka lyönnillä eikä soinut metallisesti niin kuin sen pitäisi.
vähän aikaa mietin että miten tuon tuolta välistä helposti vaihtais ja hyvähän se ois vaihtaa ettei se joku kaunis päivä tule tuolta lootan ja koneen välistä palasina kabiinin puolelle . nappasin sitten samana iltana motin irti ja pistin sen pukkiin notkumaan ja ajattelin että samallahan tuohon vaihtaa tuon Xe274 compin nokan ja Pro magnum nostajat mitkä minulla hyllyssä notkuu. purin mottia sen verran kuin pitää ja läjäsin sen "uudella" nokalla ja nurkasta löyty ehjä vetolevykin. löin tuon motin lattialla moottoritelineessä vielä varmuuden vuoksi käyntiin ettei ääni tullut mistään koneen puolelta vaikka vanhasta vetolevysta halkeamat löytyikin.
ei mitään normaalia pahempaa kuulunu joten moottori takasin paikalleen.
about 30tuntia siinä meni mutta taas toimii,ainoa vaan että nämä Vortecin kannet sietää n.470" nokan noston ja tässä Xe274 nostot on muistaakseni 489" . vaihdoin kyllä silloin noihin kansiin jämäkämmät single jouset ja tsekkasin mottia kootessani tällä nokalla että sinne muutama milli jää tilaa ennenkuin retaineri tavoittaa ohjurinkumiin,pitää tsiigailla taustapeiliin enempi jos rupee öljyä työntämää putkista ni tietää taas tehneensä .
temusin myös tuon uuden Scatin teräsvalu kampiakselin paikalleen uusilla ARPin pulteilla ja tietysti uusilla Cleviten laakereilla. kankien ja kampuran laakerivälykset tsekkasin Plastigagella ja ne oli OK. seuraavaksi mäntien rengastus ja niiden upottaminen lohkoon.
pitäs jaksaa tuon koneen kannet purkaa/siistiä niitä ja nokkakin pitää miettiä tuohon.
tzekatkaa miten Komeet Kiinakopat ostin Furyyn
nättiä palkoa on kiinanpoika tehny,toivottavasti pultin reijät ovat joten kuten suorat .
tuosta vielä pientä todistusaineistoa Challesta että se joten kuten liikkuu
m81t82
Viestien lukumäärä : 301 Paikkakunta : ihanasti espoolainen Muut : jopoja..
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 20 Heinä 2013 - 0:45
:cheers:
Raab
Viestien lukumäärä : 224 Paikkakunta : Vantaa
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 20 Heinä 2013 - 10:23
Komeeta tavaraa! Miltäs Camaro näyttäis, jos dippais kaikki kromilistatkin mustaks? Vois olla vihanen.. Challenger on yks omista unelmista myös.. Rispektaa tulee täältä, että jaksaa touhuta noin monen herkun parissa ja jälki on erittäin asiallista!
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 20 Heinä 2013 - 11:56
tuota listojen Dippausta vois koittaa. samalla puskurit vois dipata ja melkeinpä ikkunat tarviis sitten mietoa kalvoa. jotain tollasta sille vois tehdä.
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ke 14 Elo 2013 - 22:45
tallin teko on edennyt jo suht mukavasti ja tarkoitus olisi viikonlopun aikana tehdä sisätäytöt ja ulkopuolen styroksit mätettyä paikalleen sekä maisemointi myös. jos 2-4viikon sisään saatais väsättyä elementit paikoilleen ja katto pään päälle ,saa nähdä.
Challen tunkkailin pukkien päälle notkumaan ja metsästin sitä aika massiivista lootanöljyvuotoa. vaikuttais turbiinin stefalle tai sitten tuon B&M turbiinin kaula jo halkesi .
ei se auta kuin tiputtaa tuo loota alas,sillähän se selviää.
bongasin Forssan pick-nickin rompetorilta putkimallin öljyjäähdyttimen.
vanhan akkutelineen paikalle tuo sopisi mukavasti imemään kuumaa ilmaa pakosarjasta .
hyllyssä lojuu myös n.40cmx30cm jäähdytin jota meinasin lootan öljyille käyttää mutta ei tahdo löytyä mitään paikkaa sille,tietysti perus setti eli jäähdyttimen eteen ois helppo laittaa mutta putkilinjoja sille ei saa mitenkään järkevästi,on se vaikeeta .
purin nuo Chevyn edelin e-street kannet yksi ilta.
ohjurit tuntu olevan liian tiukat kun venttiilejä kiskoin pois ni joutu ihan voimaa käyttää jotta ne pois sai . jos noilla kesän olisi vielä ajellut ni varmasti olis venttiilii hirttäny ja siitähän sitä hauskuutta ois irronnu,joten koneistamo keikka pukkaa jälleen.
voisihan noita kanaviakin vähän siistiä .
vanhat venttiilit jätän mutta jouset,lukot ja retainerit uusin nokan suosituksen mukaisiin. venttiilien koot: imu 2.02" pako 1.60" nokka akseliksi meinasin kovaa laahuria eli tarkoittaa myös sitä että täytyy hankkia säädettävät rullakeinut noiden vakio peltikeinujen tilalle.
Camaroon hommasin saksasta eteen melkein uudet Nankang 235 40 18 ja taakse 295 35 18 Bridgestonet mutta takaset olikin 30 profiililla ,ei oikein sovi taakse koska ovat liian matalat ja näyttäisivät mölhölle.
tilasin jo noiden väärien takakumien tilalle 275 40 18 bridgestonet ja niiden pitäisi saapua ensi viikolla. saisivat tulla ni pääsis vielä ajelee ennen paskoja kelejä . Furykin kaipais jo uusia takatöppösiä,jos sitä vaan opettelis ajamaan ni ei tarviis aina ostella noita perkeleen rinkuloita.
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 6 Loka 2013 - 18:37
ollut vähän hiljaista auton rassailun puolesta,mutta tuo talli projekti on jonnin verran jo edistynyt.
pikkaisen vielä päkertämistä ni sais romut jo tuonne lojumaan.
bemarin jaolla olevat Kerscher vanteet hieroin vähän parempaan kuntoon yksi ilta ja tarkoitus oli laittaa tännekkin ne myyntiin mutta menivätkin heti kaupaksi . vissiin liian halvalla meni >. tuossa ennen/jälkeen kuvia.
ihan ok kiilto niihin tuli,ei priimat kuitenkaan.
myös tuollaiset Moparin OE steelit lojuu nurkassa ja ajattelin sovitella niitä tuohon w123 coupeen.
pikku teaseri Merssusta:
pari Fotoa paskasesta Camarosta.
peltisarjat tuli rikottua tallin kynnykseen ja nyt supsuttaa ja pärisee : talven aikana etsittävä shorty malliset peltisarjat ja jotain muuta pientä muutosta.
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 9 Marras 2013 - 19:30
vielä olisi jäljellä muutama sähkökytkentä,puhallusvillojen ruiskiminen vintille ja ilpin asennus ni vois jo romut parkkeerata paikalleen. seinien ja katon maalailu ja muu loppu hifistely jää kevääseen.
kyllä tämä tästä valmistuu
note
Viestien lukumäärä : 339 Paikkakunta : Pori
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 10 Marras 2013 - 11:06
Makee talli! Sopis hyvin nosturikin tonne.
Sponsored content
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects...