Jaa vai että lyhyt speksilista. Ei ihan onnistu, kuten pellikkakin jo sano
Noista meikäläisen romuista tilannepäivitys, niin 80 audi:n möin siis viime syksynä pois. Sen tilalle tulleen 316i e36:n möin tässä kuukausi sitten pois, kun sain sen sopivasti fiksattua valmiiksi. Sen tilalle tuli -99 523i e39 touring koirien kuskaukseen. Tästä tuskin mitään juttua tulee, kun käyttöfiksausta kummempaa ei sille tehdä.
Turbo e30:n speksit on siis tässä (siirsin ylempää tähän viestiin):
-85 e30 316Kori:
- Ilmastoidun facelift mallin etuhiekkapelti
- Vilkuttomat etulokarit
- Facelift mallin takakyljet ja takaheikkapelti
- Takakaarista poistettu pokkaukset sisältä, etukaaret mankeloitu
- Kynnyslistat poistettu
- Facelift mustat muovipuskurit
- Ruosteen vuoksi uusittu kaikki luukut, helmat ja puoli lattiaa
- Konehuoneesta poistettu akkukotelo ja sheivattu kaikki ylimääränen pois
- Pissapojan säiliö, akku ja sulakeboksi siirretty konehuoneesta sisälle autoon
- Varapyöräkotelo poistettu
- Facelift takavalot ja hymyttömät facelift etuvalot
- Kromiset listat vaihdettu mustiin
- US –mallin valoritilät
- Kaikki äänenvaimennus bitumit poistettu
- Maalattu bmw sepang bronze värillä (myös sisusta ja pohja)
Moottori:
- m52b28 (peräisin e36 328ia:sta)
- Uudempi teräsputkitettu? alumiinilohko
- Athena cooper ring kannentiiviste
- Päivitetty VANOS
- e34 m50 öljypohja, imusihti ja tukikumit
- Non-vanos m50b20 imunokka sorvattu pakonokaksi
- s50 öljynsuodatinjalka
- s50 öljynlauhdutin
- e36 ilmastoidun mallin syyläri
- Rewon Motors pakosarja
- Holset hx35 ahdin
- Turbosmart 45mm kopio hukkaportti
- 3” RST pakoputki
- Vibrant stealth RST takavaimennin
- Vibrant E-VAC huohotin pakoputkeen
- 2,5” ahtoputket
- 450x300mm välijäähdytin
- Bilteman iso dumppi
- Siemens DEKA 870cc suuttimet
- KdFi PnP v1.4 moottorinohjaus (megasquirt II v3.0)
- ahtopaineen ohjaus VW n75 venttiilillä + mega
- PLX DM-6 + SM-AFR laajakaistalamda setti
- BMC ilmansuodatin
Polttoainejärjestelmä:
- 55 litran kaasaritankki, johon lisätty bensan paluu
- Carter p4070 pumppu siirtopumppuna
- n.2 litran rosterinen välisäiliö
- Aeroflow AF49-1014 bensapumppu
- Polttoaineena RE85
Voimansiirto:
- ZF s5d 320z vaihdelaatikko (Peräisin e46 330ci:stä)
- sachs -765 paineasetelma, e36 328 luk massalevy ja bling factoryn vauhtipyörä
- e30 325i vaihteiston kannatin e21 tukikumeilla
- e36 328i kardaani e30 kannatinlaakerilla
- e34 525tdsa perä (2.65 välitys)
- e36 328i perän takakansi
- e28 528e lukkoyksikkö perässä
- e30 325i vetarit
Alusta ja jarrut:
- e30 325i vakiojarrut
- teräspunosletkut
- VW golf mkII jarrutehostin
- e30 325i 51mm isot tolpat edessä
- e30 325i levyjarruliset takakynkät
- e30 325i m-tech vakaajat (20 mm edessä, 14,5mm takana)
- BC BR Extreme drop alustasarja
- Kaikki kumipuslat vaihdettu Strongflex keltaisiin uretaanipusliin
- Taka-akseliin tehty camber/caster säädöt e39 epäkeskopulteilla
- e36 tehostettu ohjaus, josta maksimi ohjauskulmaa lisätty
Sisusta:
- Kaikki äänenvaimennus poistettu
- Kangas sportpenkit facelift mallista
- 3 -puolanen mtech II ratti
- Maustech mittaristo
- Musta kattoverhoilu
- Nahkaiset vaihdekepin ja käsijarrun pussit
- Biltema vaihdekeppi
Vanteet ja renkaat:
- e30:n alkuperäisistä pullonkorkeista (6x14”) muokatut 3-osaiset custom vanteet
- Edessä 8,75x16”, takana 9,75x16”
- Radinox RST kehät
- Väliaikainen sekarengastus (195/45r16 ja 215/40r16)
Mäikäläisen muovi:
-95 e36 320iKori:
- M3 puskurit, helmat, listat ja peilit
- tummat etu ja sivuvilkut
- punamustat takavalot
- uudet ajovalot ccfl angel eyes rinkuloilla
- "hiilikuitu" bmw merkit
Moottori:
- kunnostettu m52b28 (328i e36:sta)
- m50 imusarja (525i e34:stä)
- isompi kaasuläppä
- käärmeenpesä rosteri pakosarjat
- muokattu 320i vakioputkisto
- m54b30 imunokka (330i e46:sta)
- m50b25 imunokka pakonokkana (525i e34:stä)
- muokattu softa vakioboksissa
Voimansiirto:
- ZF s5d 320z vaihdelaatikko (328i e36:sta)
- m50b20 kova vauhtipyörä ja kytkin (520i e34:stä)
- 328i e36 kardaani ja perä
- 325i e36 vetarit
Alusta ja jarrut:
- 320i etujarrut zimmermanin paloilla ja levyillä (samat kuin 328i:ssa)
- 328i takajarrut
- D2 street coiloverit
- edessä lyhyemmät jouset
- Alustan puslat vaihdettu uretaanisiin
- m3 vahvikkeet taka-apurungolle
- m3 tyliin kumipuslia vaihdettu koviin niveliin
- lisä camber säätö muokattu vakiotukivarsiin taakse
Sisusta+musavehkeet:
- 3 puolanen "salmiakki" nahkaratti
- mustat nahkapenkit
- keskikyynärnoja edessä ja takana
- harmaa sisusta muokattu mustaksi
- pioneerin DVH-P5900MP dvd-soitin
- 7" näyttö edessä ja takaniskatuissa
- DLS MS6 diskantit
- Hertz HL7-keskiäänet
- DLS MS6 midbassot
- 12” Rainbow Amboss -subwoofer
- 6-kanavainen SPL Dynamics S-4006-vahvistin
Vanteet ja renkaat:
- 3-osaiseksi muutetut BBS RC vanteet (BMW styling 5)
- 9x17" & 9,5x17"
- nankang ns2 205/40 & 215/40
Sitten nuo veljen bemmit:
-99 e39 523iKori:
- Alkuperäinen m-sport korisarja
- facelift xenon etuvalot led-rinkuloilla
- facelift takavalot
- hockenheim etulippa
Moottori:
- m52b28tu kampiakseli, männät ja kiertokanget (stroukattu 2,5 l -> 2,8l)
- m54b30 imusarja
- schmiedman rosteri pakosarjat ja alkuputkisto (katit siirtynyt auton alle)
Voimansiirto:
- vakio
Alusta ja jarrut:
- vakio jarrut
- BC racing v1 coilit camber säädettävillä yläpäillä
Sisusta ja musavehkeet:
- vakio m-sport sisusta sandbeige nahkaverhoilulla
- pioneer 2din kosketusnäyttösoitin
- subi ja vahvistin merkkiä x
Vanteet ja renkaat:
- Schmidt VN-line
- 9,5x18" ja 11x18"
- 225/40 ja 255/35 kumit
-85 e30 316 (the ONE)Kori:
- Ruosteen vuoksi uusittu puoli autoa (esim. helmat kokonaan, runkopalkkeja, lattia, keularakennelma jne.)
- konehuoneesta poistettu akkukotelo ja sheivattu ylimääräset pois
- peräkontin lattia poistettu ja tilalla kiinnitykset e34 taka-akselille ja kontin sisälle turvatankille
- lasikuitulevikkeet
- m-tech1 etuhelma
- facelift etuvalot
Moottori:
- m52b28 alakerta (kasattu kahdesta eri moottorista
- m50b25 NV kansi ja muut hilppeet
- e34 m50 öljypohja, imusihti ja tukikumit
- e36 m50 koneen kannakkeet
- m52 pakosarjat
- m52b28 suuttimet
- KdFi PnP v1.4 moottorinohjaus (megasquirt II v3.0)
- Bosch LSU 4.2 lamda
- pakoputki??
Polttoainejärjestelmä:
- Omavalmiste RST turvatankki kontissa
- Biltema 044 kopio bensapumppu
- itse väännetty polttoainelinjasto
Voimansiirto:
- ZF s5d 320z vaihdelaatikko (323i e39:stä)
- e36 328i vauhtipyörä ja kytkin
- e36 320i + e34 325ia sekasikiö kardaani e30 kannatinlaakerilla
- e34 325ia perä ja vetarit (lukkoyksikkö perään löytyy myös)
Alusta ja jarrut:
- e36 316i etunavat ja olkavarret
- e36 316i tehostettu ohjaus, josta kääntökulmaa lisätty
- e36 328i etujarrut
- golf mk3 jarrutehostin
- e36 ta-technics coilit edessä
- silver project camber säädettävät yläpäät
- e36 m3 epäkesko kumipuslat edessä
- caster säätö lisätty eteen
- e34 kehtomallin taka-akseli (e34 525ia:sta)
- e34 525ia takajarrut
- GAZ universal coillit takana
Sisusta:
- äänenvaimennus bitumit poistettu
- 3 puolainen ralliratti
- FK penkit
- biltema vaihdekeppi
- hydraulinen käsijarru
- lisämittareita yms.
Renkaat ja vanteet:
- Borbet A 16x9"
- Falken fk452 215/40 kumit
Jokohan tuossa olis kaikki
- Pellikka kirjoitti:
Hyvältä näyttää. Millonhan sitä pääsis koeajolle tuolla turbolla?
Toivotaan, että jussin jälkeen, jos uudet puolat kerkeää saksasta siihen mennessä. Kun mitä sitä nyt juhannuksena ryyppäämään, kun voi bemaria rapata