Kulkine tuli tammikuussa ostettua käyttöautoksi myydyn Mb s124:sen tilalle.
Autoa etsittäessä kriteerit olivat Vag, vähäkulutteinen, alle 200tkm ajettu
sekä hintakaan ei saanut ylittää ainakaan 5 tuhatta.
No Polohan näytti täyttävän kaikki kriteerit ja pienen tinkauksen jälkeen yksilö käytiin
poistamassa markkinoilta.
Pikkasen tietoa kapistuksesta:
-Moottorina kiukkunen 1.0 mpi startti moottori,
joka antaa huimat 55hv pihalle ja minun laskelmieni mukaan kuluttaa noin 6l/100km
-"Lisä"varustelista on erittäin lyhyt ja ytimekäs:
-Ratin korkeudensäätö
-Sähkösäätöiset ja lämmitettävät peilit
-Valojen korkeudensäätö
-Takana niskatuet
Eikä autoon tehtyjen muutoksien, sekä korjauksien listakaan pitkä ole:
-Öljyt vaihdettuani ja tovin ajeltuani Epc vikavalo syttyi ja luettiin vikakoodi,
joka huusi kaasunpolkimen asentotunnistimen olevan viallinen. Osa vaihdettiin,
mutta vika säilyi.Vikaa joutui muutamakin ihminen etsimään ja lopulta löytyikin..
Kampiakselin asentotunnistin oli antautunut, se vaihdettiin ja auto alkoi taas
käymään normaalisti.
-Akkukin alkoi olemaan tiensä päässä, joten se vaihtui uuteen Vartaan
-Alustan tilasin tovi sitten ja perjantaina se tuli lyötyä alle.
Merkiltään Rokkor ja korkeusäädettävä
-Vanteet on kauan omistamani Cartec zico 3:set specseillä 15x7 et38 (eli ujot).
Renkaina niissä on perus 165/50r15 Bs Potenzat.Vanteet saattaa vaihtua jossain vaiheessa
joko vähän erilaisiin mersun 16":siin tai BBS Rm:iin,
jotka tulevat olemaan alkuperäistä leveämmät ja räikeällä värillä ehostetut.
Vanteiksi piti tulla 14x8 et 18 Rsl Cultit, mutta Green laittoi omaan 6n:ään, ni
ei tähän sitten laitettu.---> Meni Niballe caddyyn..
-Takana vanteiden kaverina on 20mm lätyt
-Kulmat säädettin ja samalla mallailtiin eteen n. 2,2 astetta campperia
-Laulupuolesta vastaa mukana tullut LG:n usb-paikalla varustettu soitin, alkuperäinen erillissarja ja
takakonttiin asentelin 8" Pioneerin aktiivi subin.
Tulossa/tekemättä:
- Bra ja kangasmatot sisälle tulossa
-Myllytys ja uudelleen vahaus
-Sisustan kunnollinen pesu höyryllä
-Tuulilasin vaihto
-Kilvet tilaillaan uudet
-Lyhyempi piiska katolle
-Ehkä pienet lätyt eteen
Jotain jäi varmasti sanomatta, mutta ei nyt mitn ihmeempiä siihen tule, eikä ole sen puoleen tehtykkään..
Yksi huono kuva vielä loppuun.. Tekstiä ja kuvaa varmaa tulee lisää,jos nyt jonkun kiinnostusta auto herättää.