| Golf mk3/Vento | |
|
+179Juibbi FWD Pekko Epii Makke V.A.G. astars Tatza Miikkka- kAll3- kop-O-nen viva elias toniii croel Sawo Ipetzo banks Käke s4mU lehtimaki Jepa nukkis buubaa TPP kalejon rautio- opa JKarjalainen anttil a-j-p Mirza Arde Ceisari hehenri kmo janpertti Teemued JuhiZZ What-- aguel chq- jeppe- Lainetti -jokinen- jjjesse uniitti tuppuri_ advin jusni aan pazi88 samza Pellikka Janii MiKu ai-m sajoo kovis11 JTG jarska- Keest00 JnZ ventomies topppsu supreme sakk-e Egiz Nitzz Ipe tOubi wilzu PHJS J4TOG Rontti battery Mikael antti_aamunen Jyke sam[_] _laatikko_ tanu miqzu TeeVee -zamppa- Bäkström _paffa j0ukkis zuhari RapSu zami88 Acerbis Pazihi ]usbe AH M1glu ripuli Tume -mane- Jake jukkapoika tuomos OLZIQ mikiz Piisma Mro manu67 Temeko WeirdDude Sakari ElektrikMekanik TMA Ani Anttii Bronn jeQQ TeNu PIFu Juki kiskola hirvonen Aleksii tonikki Makkeli Madmax88 Spegu miikam MiiG Basu marc0 oki_ Raaka-Arska teemu laba Kaihis -dtk- M-nkky new_school Ghosty Juzzis Eagle Ligettah Down Locin Kipe mvo jallu81 JiiWee eros otheri TomVi TIKU Jusux partsu arppa87 Neuni uttrep Rivari-Ana Shakawkaw renox //Mikael Green Laatueine mustonenj vildur Elementti Sergey Juhi mosse Jupe temee mnky Tuppe wsq penigue Tony_T toni zimi jiri 183 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
rautio-
Viestien lukumäärä : 243 Paikkakunta : Oulainen
| |
| |
rautio-
Viestien lukumäärä : 243 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 24 Maalis 2013 - 20:07 | |
| Lisätäänpä tänne vielä että pumpun vaihdolla rupes käymään normaalisti, mutta testiajoilla rupes "läkyttään". Mistä tämä vois johtua, pumpussa jotaki häikkää? | |
|
| |
tuomos
Viestien lukumäärä : 234 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 30 Maalis 2013 - 20:33 | |
| Nyt expertit hei. Mitäs erityistä kannattais huomioida ostaessa tollasessa 93vm 2 litrasessa GTI golffissa. Tyypillisimmät ruostepaikat, viat yms. yms. Huomenna ois tarkotus käyä tollasta kattelemassa. | |
|
| |
janpertti
Viestien lukumäärä : 124 Paikkakunta : joensuu Muut : ex vento td
ex bora v5
ex kakkis
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 30 Maalis 2013 - 20:46 | |
| pahimmat ruosteet ainaki vento kokemuksella löytyy kaarista, kontin luukusta ja edestä helmoista. jos kyseessa on 2E kone eli 8v gti nii ei tuossa myllyssä mitään ihmeempiä pitäis olla. kansipahvin vaihto yleensä 300tkm kohilla ois jees. tosin kaverilla oli samalla koneella audi jossa mittari pysähty 650tkm kohalla ja hyvin rullas vielä. taka akselin puslat tuppaa näistä hapristumaan aika helpolla joten se ainaki kannattaa tsekata. | |
|
| |
jjjesse
Viestien lukumäärä : 398 Paikkakunta : Itäraja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 30 Maalis 2013 - 21:00 | |
| Ja jos monttu löytyy niin ehottomasti kannattaa pohja tsekata. Sit on myös pyöränkotelot semmone paikka mistä voipi löytyä. omasta golffista hitsattu osa helmaa, helmanpäät, pyöränkoteloa ja pohjaa. Tosin jos Gti golffia oot ostamassa nin pahapa sinne helmojen sisälle on katsella, kun eikös noissa järkenään ole muovilevikkeet. jännä sinänsä että omassa golffissa pintapellt täysin ruosteettomia. | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 31 Maalis 2013 - 11:51 | |
| Kolmoskoppasen tyypillinen ruostepaikka on koko kori. Noi edellä mainitut kattoo läpi. sit jos konehuoneen puolelta pääsee iskaritornin saumoja naputtelemaan saumamassan kohdista niin kannattaa kokeilla, pääsee ruoste usein muhimaan pistehitsisauman väliin ja lähtee ruostumaan. Yhessä purkuautossaki sauma ihan ehjän näköinen mutta napautti vasaralla niin siinä oliki 5x5cm reikä. Etupyöräkotelosta ku kattoo alhaalta päin sinne iskaritornin ja sisälokarin saumaan, niin sen kuuluisi olla tietysti sellainen ehjä kolmen pellin sauma, eikä sellainen mihin on päässy ruoste leviämään väliin kuten yleensä. Sit polttoaineen täyttöluukun alta kannattaa kattoa että onko ruostetta, jos ruostetta näkyy siinä korkin ympärillä, voidaan olettaa että sitä on siellä sisälokarin puolella tankin kiinnityksessä ja mahdollisesti iskaritornissa. Takaluukut noista tykkää ruostua aina ihan paskaksi, oli sitten Golffi tai Vento. Tunkkauskohdat ovat yleensä tunkattu solmuun ja ne on haperoita.
Apurungot kolmoskopissa nyt ei ruostu niin pahasti ku kakkiksissa mutta kannattaa sekin silmäillä tarkastii läpi.
| |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 31 Maalis 2013 - 22:07 | |
| Mites noi etu- ja takasivuikkunoiden muovilistat lähtee irti? Pitäs maalauksen edestä ne mielellään purkaa, mutta ei kehtaa repiä rikkikään niitä väärällä tekniikalla. EDIT: Kyseessä variantti ja takalasit ovat liimalasit.
Viimeinen muokkaaja, _paffa pvm Su 31 Maalis 2013 - 23:09, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 31 Maalis 2013 - 22:45 | |
| Oven ikkunan alalaidasta tiiviste lähtee ylöspäin nostamalla. Alalaidan tiivisteessä on myös peltilista sisällä, joten yritä saada mahdollisimman tasaisesti koko matkalta nousemaan, ettei se pelti taitu. Kaareksi taittunutta alalistaa et saa enää siististi suoraan mitenkään. Loppu tiiviste oven b-pilarin osuudella sekä oven yläkaaressa on pelkkää kumia, ja oven sisään osittain painettu ulko- ja sisäkarmin väliin. Sama pätee takaoviin. Takaovista se pikkulasin ja laskeutuvan päälasin välinen karmi lähtee yhdellä 10mm kantaisella ruuvilla alapäästä irti ovipahvin takapuolelta, sekä päälasin puolelta välikarmin yläpäähän ruuvatusta ristipää-ruuvista. Lasi ja tiivisteet sitten irti päälasin suuntaan vetämällä. Voi olla tiukkakin irtoamaan, jossei ole koskaan irroitettu.
Jos kyseessä 3-ovinen hb, takalasit on liimalasit. | |
|
| |
Käke
Viestien lukumäärä : 3
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 3 Huhti 2013 - 16:57 | |
| Tietääkö kukaan että mikä vetari kävis 1.8 golffiin? Käykö esim. variantin, 1.4, 2.0 yms. vetarit? | |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 3 Huhti 2013 - 17:08 | |
| En tiiä onko noilla nyt eroa, mut onko se 1.8 aam vai adz? Eli 55kW vaiko 66kW? | |
|
| |
]usbe
Viestien lukumäärä : 297 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 3 Huhti 2013 - 17:43 | |
| Voiko golffin mittariston laittaa ventoon? Haittaako se jos nopeuslukemat ja kierrokset on eri kohdissa kun eikös nopeustieto tuu antureilta mittaristoon ja se näyttää sitä nopeutta mitä anturit sille syöttää vai miten ne menee? Tarvisin nopeesti tietoo | |
|
| |
Käke
Viestien lukumäärä : 3
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 3 Huhti 2013 - 20:41 | |
| - topppsu kirjoitti:
- En tiiä onko noilla nyt eroa, mut onko se 1.8 aam vai adz? Eli 55kW vaiko 66kW?
En mene takuuseen mutta sanoisin että 66kw. | |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 3 Huhti 2013 - 21:43 | |
| - Käke kirjoitti:
- Tietääkö kukaan että mikä vetari kävis 1.8 golffiin? Käykö esim. variantin, 1.4, 2.0 yms. vetarit?
1.4, 1.6 on ainakin eri laatikko, myöskin 2 litrasessa voi olla pituudessa eroa verrattuna omaan autoosi. hommaat suoraan vaan 1.8 vehkeestä, niitähän on purettuina pilvin pimein. ja jusbelle vastaten, liittimien johdoissa voi joskus olla eroja, melkein kokeilemalla selviää. siihen nopeusanturiin on ainakin 2 erikokoista ratasta olemassa, jos näyttää väärin niin sen vaihdolla saat (ehkä) oikeat lukemat. | |
|
| |
TPP
Viestien lukumäärä : 35 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 5 Huhti 2013 - 13:03 | |
| Tietääkös kukaan missä sijaitsee automaatti ventossa peruutusvalo kytkin? | |
|
| |
miqzu
Viestien lukumäärä : 187 Paikkakunta : Varkaus
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 6 Huhti 2013 - 13:47 | |
| Pitäis veerakutoseen vaihtaa öljyt, mitäs öljyjä porukka on käyttänyt tuohon koneeseen? | |
|
| |
Keest00
Viestien lukumäärä : 61 Paikkakunta : Kärkölä
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 6 Huhti 2013 - 14:01 | |
| - Netikka kirjoitti:
- Pitäis veerakutoseen vaihtaa öljyt, mitäs öljyjä porukka on käyttänyt tuohon koneeseen?
Ite oon käyttäny Mobilin Super 3000:sta, viskositeetiltaan 5w-40. | |
|
| |
banks
Viestien lukumäärä : 5
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 7 Huhti 2013 - 21:11 | |
|
Laitetaan nyt vaikka tänne kun en omaa topicciakaan viitti tehdä.
Eli ostin ensimmäisen autoni tossa ja se on mk3 vr6
siinä ilmeisesti edellisen omistajan toimesta joku pakoputki tai joku (sorinytvaanentiedäkuuleautoistamitään) ja pitää melkoista pörinää, ilmeisesti vr6 onkin ominaista pitää jonkinlaista ääntä mutta millaisia mahdollisuuksia tätä olis hiljentää? varsinkin matka-ajossa ei tunnu kivalta kun tärykalvot huutaa hoosiannaa...whatshouldIdo ?
| |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 7 Huhti 2013 - 21:16 | |
| | |
|
| |
banks
Viestien lukumäärä : 5
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 7 Huhti 2013 - 21:32 | |
| | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 7 Huhti 2013 - 21:35 | |
| No ekana pitäis selvittää, että mitä sinne on vaihdettu. Sit vaan valitsemaan autotarvikeliikkeestä kunnollinen vaimennin sinne. Todennäköisesti taaimmainen vaimennin vaihdettu paremmin virtaavaan niin pitää meteliä. | |
|
| |
banks
Viestien lukumäärä : 5
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 7 Huhti 2013 - 21:38 | |
| - Neuni kirjoitti:
- No ekana pitäis selvittää, että mitä sinne on vaihdettu. Sit vaan valitsemaan autotarvikeliikkeestä kunnollinen vaimennin sinne. Todennäköisesti taaimmainen vaimennin vaihdettu paremmin virtaavaan niin pitää meteliä.
kiitoksia tästä, pitää huomenna katsoa mitä sieltä löytyy. | |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 7 Huhti 2013 - 22:01 | |
| Nii et oo sen vertaa kattonu ett onko takapönttö vaihdettu ja pitää tulla tänne arpomaan? | |
|
| |
banks
Viestien lukumäärä : 5
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 7 Huhti 2013 - 22:14 | |
| - topppsu kirjoitti:
- Nii et oo sen vertaa kattonu ett onko takapönttö vaihdettu ja pitää tulla tänne arpomaan?
jep, menee vähän offtopiciksi, mutta ihmettelempä vaan. (Oikeestaan toi sun signature on nyt aika osuva) Kaikki ihmiset nyt ei vaan oo räplänny ikinä autojen kaa ja jostain on lähdettävä. En tiedä mikä on takapönttö enkä oo kuullut äänenvaimentimesta, ajokortinkin hommasin vasta nyt 22 -vuotiaana. Kai mä nyt sit annan sen auton pitää meteliä ja sillä selvä... | |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 7 Huhti 2013 - 22:18 | |
| Elä nyt tunteisiin vedä. Ihmettelin vaan et jos auto pitää meteliä yms, niin kyl sen ainakin huomaa onko sieltä takapönttö vaihdettu johonkin amismalliin. | |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 11 Huhti 2013 - 9:23 | |
| Onko kolmosen koneen nostaminen pari senttiä iso homna? En oo ku kerran ottanu kiinnityspultit kolmosesta irti ku otin ventosta kännipäissään koneen irti. | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 11 Huhti 2013 - 10:58 | |
| Ei oo kova homma mutta pitää ottaa huomioon, että 020 laatikon kanssa ei pysty ilman runkopalkin loveamista paljoa nostamaan. Lisäksi vaihteensiirtovivut alkaa ahdistamaan. Helppo homma jos olis esim 02A-laatikko jotkut on nostanu pelkästään etupäästä moottoripakettia. | |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 11 Huhti 2013 - 13:15 | |
| Niin, ei paljoa tarvis nostaa, vaan sen verran ett kone ei kolisis pohjapanssariin.
Saa nähä riittääkö jos pelkästään edestä nostaa. | |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 12 Huhti 2013 - 11:48 | |
| Jääkiekkoja vaan joka väliin. | |
|
| |
Teemued
Viestien lukumäärä : 17
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 12 Huhti 2013 - 20:56 | |
| Miten olette saaneet jomin alusta säädettyä miinus camber kulmaa edestä? Tyhmä kysymys, joka varmaa lukisi täällä | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 12 Huhti 2013 - 21:15 | |
| Kun laitat tolppaa navan olkaan kiinni (eli ne kaksi pultti siellä alapäässä) niin jätä ne löysälle ja työnnä jarrulevystä sisäänpäin, tai vaikka siitä olan ja iskarin kiinnityskohdasta. Huomaat samalla että reikä iskarin alapäässä on soikea ja antaa myöten. Voit toki jättää ne vain hyvin vähän löysälle ja säädellä sillä epäkeskokannalla mikä myös löytyy pultin juuresta.
PS: Jos madalsit esim. sen 15cm ja runttasit tappi camberit niin muista katsoa ne aurauskulmat.
PS2: Muista kiristää ne pultit kunnolla. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento | |
| |
|
| |
| Golf mk3/Vento | |
|