| Golf mk3/Vento | |
|
+53elias nniko_ s4mU IP ]usbe mnky TIKU tipsu kommandant tonikki rautio- tonde temeee. Juhiziquita jjjesse väpä tuomos TeNu Suutarinen_ blummi CornerRug7292 keimo mosse aan nisee toivanen Pekkiis finnish vw Jomppad jaasu V.A.G. kAll3- Rimpula jukkapoika jusni jussi360 Juzzis JKarjalainen Juibbi vw1 Green -Joonas Bumbba Ceisari Basu vildur superjuh0 Neuni v__ille Laikka mustonenj -zamppa- _paffa 57 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Golf mk3/Vento Pe 4 Loka 2013 - 23:53 | |
| Golfkeulaan tarvitset: Valot, maskin ja konepellin. Ja tarkista valojen liittimistä yhteensopivuus riippuen vuosimallista tarvitset mahdollisesti adapterin väliin, jota saa esim mätänetistä. | |
|
| |
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 5 Loka 2013 - 21:39 | |
| - Laikka kirjoitti:
- liekkö miten isotöinen projekti ventoon jako vaihtaa 5x100?
Eteen: -VR6/Gti Kallistuksenvakaaja + koiranluut -VR6/Gti Alatukivarret ja alapallonivelet -VR6/Gti olka-akselit + niiden hilut (jarrut, levyt, yms) -Vetoakseleihin VR6/Gti ulommat vetonivelet Taakse: Jos levyjarrullinen akseli, vaihdat vain 5x100 levyt. Samat laakerit, jarrupalat, yms käy. Pelkät levyt siis. Jos takana 4x100 rumpujarrut, joudut hommaamaan levyjarrullisen osat: -Jarrukilvet -Napatapit -Jarrusatulat, niiden kannakkeet ja tietenkin jarrupalat -Käsijarruvaijerit -Jarrulevyt laakereineen | |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 6 Loka 2013 - 0:16 | |
| No kyl mie lähtisin ihan vaan poraa uuden jaon.. | |
|
| |
Laikka
Viestien lukumäärä : 14 Paikkakunta : Kajaani
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 6 Loka 2013 - 15:54 | |
| kiitti zamppe, selvensi eteenpäi et mitä tuosta varaosa golffista purkais, kun aikeissa olis vr6:tonen keulille tiputella joskus, niin miksei alottas jarruista sun muista näin aluksi. kun aju autona kummiskin tällähetkellä vielä. | |
|
| |
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 7 Loka 2013 - 1:11 | |
| Purat ensin kaiken tarvittavan siitä varaosa-autosta, jonka jälkeen kunnostat jarrusatulat, vaihdat puslat tukivarsiin + kallistuksen vakaajalle, uusit nivelet yms. Sittenpä ne on helppo ja nopea laittaa paikalleen kun kaikki on ok ja asennusta odottamassa. Eikä niitä sitten tarvitse hetkeen irrotella kun ovat huolletut. | |
|
| |
v__ille
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: kytkin Su 13 Loka 2013 - 15:47 | |
| osaaks kukaa heittää missä vika ku kytkimestä loppuu tunto ja poljin jää pohjaan eikä palaudu. Sit ku kurkkaa konetilaan nii siel on sellane kumijutska ja ku sitä vetää ylemmäs niii tunto palautuu. et luistaaks siinä jku klemmari? ku toimii aina jku pari tuntia ja sit pitää taas käydä repäsee kytkimeen tuntoo.. | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 13 Loka 2013 - 19:27 | |
| Automaattisäätöinen kytkinvaijeri hajonnut, vaihda uusi. | |
|
| |
superjuh0
Viestien lukumäärä : 61 Paikkakunta : Kajaani
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 14 Marras 2013 - 8:44 | |
| Golf vm96 AEX koneella polttaa vihreetä sumuvalojen merkkivaloa mittaristossa aina kun on virrat päällä. Vika vai ominaisuus, ittee häirihtee melko runsaasti. Etusumareille tuossa ei johtoja tule, ja takasumuvalon merkkivalo katkasimen vieressä toimii. | |
|
| |
v__ille
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: nyt vituttaa -.- Ti 26 Marras 2013 - 20:03 | |
| autoon siis vaihdoin imusarjan ja ruiskuyksikön välissä olevan tiivisteen. Nyt auto ei käynnisty eikä edes meinaa, pyörittää kyllä ilman ongelmia.
kaikki johdot ja letkut on kiinni ja tarkistettu 2 kertaa.
Uusi puola vaihdettu 2kk sisään. eikä tuu kipinää
osaaks kukaan sanoo missä ois vikaa?
voisko olla tulpan johdoissa tai puolan ja virranjakajan välisessä johdossa jtn vikaa? | |
|
| |
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 27 Marras 2013 - 9:05 | |
| - v__ille kirjoitti:
- autoon siis vaihdoin imusarjan ja ruiskuyksikön välissä olevan tiivisteen. Nyt auto ei käynnisty eikä edes meinaa, pyörittää kyllä ilman ongelmia.
kaikki johdot ja letkut on kiinni ja tarkistettu 2 kertaa.
Uusi puola vaihdettu 2kk sisään. eikä tuu kipinää
osaaks kukaan sanoo missä ois vikaa?
voisko olla tulpan johdoissa tai puolan ja virranjakajan välisessä johdossa jtn vikaa? Kokeile maadottaa akkukaapelilla kone suoraan maihin. Jos sulla on jääny vaikka epähuomiossa maakaapeli irti | |
|
| |
v__ille
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: joo Ke 27 Marras 2013 - 9:27 | |
| juu pitää tarkistaa kaikki johdot ja vaik lyödä siihe joku lisämaadotus | |
|
| |
v__ille
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 28 Marras 2013 - 17:11 | |
| puola oli rikki vaikka juuri oli uusi vaihdettu.
osaaks joku si sanoo et mikä sen puolan ois voinu hajottaa? vai oisko ollu vaa jku valmistusvika?
| |
|
| |
Basu
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Uusimaa
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 28 Marras 2013 - 20:43 | |
| - v__ille kirjoitti:
- puola oli rikki vaikka juuri oli uusi vaihdettu. osaaks joku si sanoo et mikä sen puolan ois voinu hajottaa? vai oisko ollu vaa jku valmistusvika?
Jos se puola oli mallia tarvike, niin niiden laatu voi olla mitä tahansa. Joidenkin tarvikeosien kanssa elämä on tuuripeliä. | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 5 Joulu 2013 - 18:52 | |
| Noni. Nyt ei sit vento lähe käyntiin. Emäntä ajeli ja vento sammu vauhista. Öljyvalo sytty. Menin tarkistaa öljyt ja eihän siellä kauheesti öljyä ollut. Lisäilin öljyä ja koitin starttailla eikä lähteny enää käyntiin ja öljyvalo palaa koko ajan. Eikö se nyt saa jostai syystä öljynpaineita nousemaan vai mitä lähtisitte ihmettelmää. Koneena 1.8 bensa. | |
|
| |
Bumbba
Viestien lukumäärä : 8
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 5 Joulu 2013 - 19:54 | |
| Hoi ! Auttakaa tietämätöntä. Pitäisi 1.8gt bentsiini golfiin vm-94, hommata uusi mittaristo. Vanha on mallia Motometer 1H0919880A ajotietokoneellinen. Käykö vastaava esim VDO:n tekele vai tarvitseeko olla uusi juuri samaista merkkiä ja mallia ettei mene bitti vinoon missään vaiheessa? | |
|
| |
-Joonas
Viestien lukumäärä : 453 Paikkakunta : Kerimäki/Savonlinna
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 9 Joulu 2013 - 19:05 | |
| Kysymys voi olla mallia retardi, mutta mistä helevetistä tuossa Golfissa on kytkimet etu- ja takasumuvaloille? Katkaisin on itselläni jo valmiiksi oikeaa mallia eli tämä: Mutta en ole löytänyt tosiaan mistä ne saa päälle vai onko jokin mennyt taas ohi minulta? E: pahoittelut isosta kuvasta. Googlesta puhelimella kopioitu, niin kiinnostanut ryhtyä pienentämään.. | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 9 Joulu 2013 - 19:15 | |
| | |
|
| |
-Joonas
Viestien lukumäärä : 453 Paikkakunta : Kerimäki/Savonlinna
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 10 Joulu 2013 - 7:16 | |
| No kappas, niinhän sitä pitikin tehdä. Oppipahan taas jotain uutta ja ihmeellistä | |
|
| |
vw1
Viestien lukumäärä : 48 Paikkakunta : Salo Muut : Parit lasten vaunut
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 10 Joulu 2013 - 17:01 | |
| - Ämpäri kirjoitti:
- Mikä mahtaa vaivata Ventoa kun noin kerran viikkoon ei suostu lähtemään käyntiin normaalisti, vaan pitää useampi minuutti sahata ja sittenkin lähtee todella yskien. Toimii kyllä suht normaalisti kunhan saa tulille, tyhjäkäynti vaan vaihtelee, välillä on 800rpm, välillä 1200rpm ja välillä 2200rpm. Saman ongelman peruja vai kokonaan erillinen ongelma? Kyseessä siis -94 seitkötviisheppanen 1.8l bensa.
Melkein kiinnostaa tommosta väliaikaista käyttöpeliä jatkuvasti ropata Itellä korjaantus samantyyppinen vika bensapumpun ja bensasuodattimen vaihdolla. Toki varmista ettei mikään letku ole irronnut taikka alipaine letkut vuoda.. | |
|
| |
Juibbi
Viestien lukumäärä : 309 Paikkakunta : Kalajoki Muut : Volvo 242 -80
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 10 Joulu 2013 - 17:19 | |
| Autona on siis 3-ovinen 1995 vuosimallin Golffi, katsastettu pakettiautoksi eli ei oo takapenkkejä ja myös ruostereikiä löytyy jonkun verran verhoilujen takaa kontista, koneena toimii 1.9SDI kone ja tuo pirssi on alunperin Saksasta, lämmöt huitelee mittarin mukaan 80 asteessa sama se paljo on ulkona kylmää ja mitä vauhtia ajaa, mutta kysymys kuuluu että minkä takia tuo ei lämpene? 70km ajon jälkeen voi takkia alkaa hieman raottamaan mutta ei puhettakaan että viitsisi ottaa takin pois. Puhaltaa kyllä hienosti kaikista suulakkeista ja kaikilla nopeuksilla, aikalailla sellasta haaleeta ilmaa kun koittaa. Eikö tuo alunperin voikkaan edes lämmetä sen paremmin sisätiloista vai onko mulla nyt joku vikana? Se mitä itse epäilen on se että lämppärin kenno tukossa tai sitten lämppärin hana olisi jotenki jumissa tai säädöt huonosti (jos se on jollain tapaa säädettävissä) koska kun kääntää kylmältä lämpimälle niin puolenvälin jälkeen se lämmönsäädön pyörittäminen on kevyempää. Ja kesällä tuli melkolailla samanlämpöstä jos sääti lämmöt kuumalle. Jos noi pakkaset tosta kiristyy nii alkaa oleen kylmä ajella kouluun... | |
|
| |
-Joonas
Viestien lukumäärä : 453 Paikkakunta : Kerimäki/Savonlinna
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 10 Joulu 2013 - 17:46 | |
| Aloita termostaatin ja vesipumpun vaihdolla. Jos ei ala toimimaan, niin lämppärinkenno vaihtoon. Samalla tarkistaa, että niiden kanavien läpät liikkuu niinkuin pitääkin ja ne tiivisteet ovat kunnossa.
E: Itselläni tuo TDi hönkii sen verta hyvin lämmintä sisälle, että sitä voi verrata jo saunassa olemiseen ja lämpenee normaaleihin lämpöihin jo muutaman kilometrin ajon jälkeen. | |
|
| |
Juibbi
Viestien lukumäärä : 309 Paikkakunta : Kalajoki Muut : Volvo 242 -80
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 10 Joulu 2013 - 17:58 | |
| - -Joonas kirjoitti:
- Aloita termostaatin ja vesipumpun vaihdolla. Jos ei ala toimimaan, niin lämppärinkenno vaihtoon. Samalla tarkistaa, että niiden kanavien läpät liikkuu niinkuin pitääkin ja ne tiivisteet ovat kunnossa.
Mieluummin kuolen kylmyyteen ko alan enään ikinä räplään volkkarista termaria taikka vesipumppua ja mulla on asenneongelma lämppärin kennojen värkkäämisen kans jotenka missä noi läpät sijaitsee? Jotain lueskelin että porukalla on tullut puhaltimista vaahtomuovia ja sillon ne tiivisteet on ollu menny ja itellä tulee tota vaahtomuovia puhaltimista... Voiko ne tiivistää ihan tiivistemassalla sitte ko niitä alkaa laittaan? Auto kuitenki vaan kylmemmillä keleillä ajossa niin eihän niitten läppien tarvis ees aueta enään. Voisko olla että sielä on joku tukos lämppärin kennossa ko mietein että vaihtasin jäähytysnesteet nii laittasin sinne ensin Würthin tehopesua ja vettä, kävisin ajeleen, valuttaisin pihalle ja sitte uudet nesteet ja lopuks vielä ilmaus? Soveltuukohan toi tehopesu tonne jäähytinjärjestelmään jollain 1:10 seoksella? E: Itellä kestää -5 pakkasesta ilman lohkolämppäriä 7min lämmitystä tyhjäkäynnillä ja sen jälkeen about 20km ajoa niin lämmöt 80 astetta ja siinä pysyy, viisari nousee jo 7km jälkeen, puhaltimista tuleva ilma alkaa lämpenemään about 4km kohilla. | |
|
| |
JKarjalainen
Viestien lukumäärä : 38 Paikkakunta : Kajaani
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 15 Joulu 2013 - 13:31 | |
| Kellään tietoo siitä että lyökö 1.8aam 55kw venttiilit solmuun ku katkee jakoremmi vauhista?? | |
|
| |
jjjesse
Viestien lukumäärä : 398 Paikkakunta : Itäraja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 21 Joulu 2013 - 1:02 | |
| Vento rupes näyttämään tänään tekstiä OEL virrat päälle laittaessa, mikähä siellä vois olla vikana? Öljyä kyllä koneessa on, vai oisko joku anturi tjsp hajonnut itekseen? 1.8 66kw moootori. | |
|
| |
Juzzis
Viestien lukumäärä : 269 Paikkakunta : Vihti
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 21 Joulu 2013 - 1:47 | |
| - jjjesse kirjoitti:
- Vento rupes näyttämään tänään tekstiä OEL virrat päälle laittaessa, mikähä siellä vois olla vikana? Öljyä kyllä koneessa on, vai oisko joku anturi tjsp hajonnut itekseen? 1.8 66kw moootori.
Huoltovälin ilmaisin ilmoittaa että olisi öljynvaihtohuollon aika. Täällä ohjeet huoltovälin nollaukseen ja nää olis kaikki selvinny ohjekirjastakin mikäli semmonen löytyy.. | |
|
| |
jjjesse
Viestien lukumäärä : 398 Paikkakunta : Itäraja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 21 Joulu 2013 - 10:37 | |
| Jaahans, jopa tollanenkin hienous noissa kiitokset. | |
|
| |
jussi360
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Salo Muut :
| Aihe: Golf 3 Gti 8v 2.0l 1994 Ma 23 Joulu 2013 - 13:21 | |
| (Golf 3 Gti 8v 2.0l 1994)
Elikkäs kyseisessä golfissa olisi seuraavanlainen vika:
Kun esim kaasua pitää sen verran että kierrokset 1000-1800 ja pitää siinä niin kierrokset "hyppii" 1800 -> 500 -> 1800 jne.
ja ajossa tuntuisi olevan kokoajan pienen pientä röpöttämistä/nykimistä ja tehojakaan ei tunnu olevan
ja kun kaasua polkee tasaiseen tahtiin niin aina kun polkasee uudestaan niin tulee pieni booaus/röpötys.
ja tyhjäkäyntikin vähän huojuttaa/tärisyttää autoa
Olisiko kellään mitään tietoa mistä voisi moinen johtua ? | |
|
| |
-Joonas
Viestien lukumäärä : 453 Paikkakunta : Kerimäki/Savonlinna
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 3 Tammi 2014 - 1:11 | |
| Olisiko joku sen verran ystävällinen ja kertoisi, että minkälaiset/malliset polttimot/kannat ja minkä verran menee mitäkin mihinkin tuossa Golfissa seuraavista paikoista; -Mittaristo (taustavalot ja näyttöjen valot) varoistusvaloja ei tarvitse. -Ajovalonkatkaisin -Lämmönsäätöpaneeli.
Tarkoitus vaihtaa ledit hyttiin ja edellämainitut ovat lievää mysteeriä. Kehtaa kuitenkaan tilata turhaan sellaisina ledejä, jotka ei sitten käy. | |
|
| |
Juibbi
Viestien lukumäärä : 309 Paikkakunta : Kalajoki Muut : Volvo 242 -80
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 3 Tammi 2014 - 23:07 | |
| - -Joonas kirjoitti:
- Olisiko joku sen verran ystävällinen ja kertoisi, että minkälaiset/malliset polttimot/kannat ja minkä verran menee mitäkin mihinkin tuossa Golfissa seuraavista paikoista;
-Mittaristo (taustavalot ja näyttöjen valot) varoistusvaloja ei tarvitse. -Ajovalonkatkaisin -Lämmönsäätöpaneeli.
Tarkoitus vaihtaa ledit hyttiin ja edellämainitut ovat lievää mysteeriä. Kehtaa kuitenkaan tilata turhaan sellaisina ledejä, jotka ei sitten käy. Lämmönsäätöpaneeli oli ainaki perus lasikanta t5, sielä on vaan yks polttimo. Tuhkakuppiinkin tais yks valo loistaa, muistaakseni. Sen kannasta en tiiä. Mittariston valot oli niitä volkkarin omia, tai mitä onkaan, muovinen kanta ja kierretään 90 astetta ja niissä on sellaset metalliklipsut, mittariston ne ylävalot oli 12v 2.0w ja muut tais olla 1.2w kun tänään niitä tutkailin. En tiiä mitä ovat oikealta merkiltään/malliltaan. Ajovalonkatkasimesta en osaa sanoa, villinä veikkauksena heittäsin että se on kans lasikanta, mutta se on helppo ottaa irti ja tarkistaa? Toivottavasti tästä nyt on jotain apua. | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 3 Tammi 2014 - 23:35 | |
| Ajovalokatkaisimessa on todella outo pitkulainen "mittariston" polttimo eli kierrettävä kuten mittariston yläpolttimot mutta pitkällä varrella. 1H0919243A Varoitusvalojen polttimo: 4A0919040C Ylävalojen polttimo: 893919040A | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento | |
| |
|
| |
| Golf mk3/Vento | |
|