| voi poistaa | |
|
+39Reteks m81t82 juucee Vaikku PokeMonni JuhiZZ IL3 N|ba Ate note Romppanen janipoi hanss jusssi miikam turbiini Pellikka -zamppa- Jeba Kääntä dumppi^^ zippaaja mapa sam[_] redi sasu antti_aamunen Mai- joumään Tikkku_ J4TOG b00ster_ samppa Leivonen alpinestars GrapL LexEtAnnihilato 60lf S`ebu 43 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
S`ebu
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : #TPPPKSN
| Aihe: voi poistaa La 30 Heinä 2011 - 23:19 | |
| Morjesta! Alku on aina hankala, mut nyt sain aikaseks/rohkenin laittaa juttua omista härpättimistä, vaikka on tullut seurattua takaa-alalta monia projekteja pitkäänkin Käyttöauton virkaa hoitelee Niisan Micra K11 vuosimallia -99. Autolla on ajettu n.220tkm Vielä tällä hetkellä pellin alla kärvistelee 1 litranen "Pikkulohko" Auto tuli ostettuu ku tartti halpaa käyttistä, KÄYTÖNJÄLKIÄ LÖYTYY mm. vasen takakulma, oikee etukulma ja kyljet on muutenki iha perunapeltoja..., ku on ollu entisessä elämässä pihliksen pitzzapekuilla ajossa ja lisää tulee!!! :Dsen takii rottaluukkii tulossa Tykkään kevyistä ja ripeistä laitteista, tän kohalla ei voi vielä sanoo ripeestä, mut kevyt se alkaa kohta olee... Aluks oli tarkotus pitää vakio "tekniikka" ja muutella vaa ulkokuorta omaa silmää hiveleväksi, mut viime vklpna alko vi****aa sen verran paljon, ku ei pysyny edes "liikenteen mukana" äärettömällä 55 hepan teholla, et suunnitelmat muuttu vähäsen... ;)siittä lisää myöhemmin Tää kuvaa hyvin nyky olomuotoa... Mm. pari kuukautta sitte yks papparainen vaihto kaistaa eteen uudenkarheella A-mersulla. Sisustasta on tullu poistettuu n.50 kiloo, ottamalla verhoilut pois lattiasta ja katosta, ja bitumimattoja rapsuttelemalla. Vaaka kerto painoks aluks 870kg 3/4 tankilla ja nyt 820kg 3/4 tankilla, varapyörä ym. kontissa. Tavote on alle 800 täydellä tankilla. Talviluukkiin laitoin jo pari otosta talvelta, vanteet on K11 pelleistä väännetty edessä 8"x13" ET7 ja takana 8.5"x13" ET0, talvella oli 155/80 päällä ja kesäks 195/45. Ja noista kuvista vanteiden väri on vaihtunut. Jotain muutaki on tullu tehtyy, mut lisäilen niitä myöhemmin... Käyttiksen osalta tullaan menemään mahd. pienellä budjetilla, että saa Rollaan laatupalikkaa... Mut ei se sitä meinaa et tähän ei tulis mitää =D Täällä on lisää ja sinne lisäilen ekana kuvia Micrasta: http://sebuz.kuvat.fi/kuvat/Toys/K%E4ytt%F6auto/---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Ikuisuus" projektina tallissa seisoo Toyota Corolla DX (*E70)Ostettaessa auto oli 100tkm ajettu, hyvä peltinen "aihio". Vuosimallia -82 ja pirteällä 1,3l 4K moottorilla ja alkuperänen 5 speed. Sisusta on täysin alkuperäiskunnossa ja väriltään sininen, kiikariradiota myöten. Ainut "virhe" sisustassa on kuskin oviverhoilussa pieni vekki luultavasti vyön soljen aiheuttama. Sisustasta ei oo tähä hätää yhtää kuvaa, mut laitan ku pystyn ja muistan. Ja auton väri pysyy valkosena!!! Mummo ajellu Turussa vuoteen 2000 27tkm kesäisin ja mukana oli vielä alkuperäset talvirenkaat toisilla pelleillä vuodelta 2000, jonka jälkee joku urpo ajanu 3-4 vuotta myös talvisin, josta johtuen on pintaruostetta Autoon on tullut teetätettyä leveemmät pellit Ja haalittua muuta osaa... mm. yks carina luovutti elimensä tähän projektiin, alkuperäset finnittömät kilvet ja TRD:n ratti kirpparilta. tää osa lähti taivaaseen Tällä hetkellä "viri" moottori on menossa osiin ja laitettavaksi, ja korista pintaruosteiden korjailua... Ja täällä Rollasta kuvia: http://sebuz.kuvat.fi/kuvat/Toys/Corolla+KE70/Edistystä tulee vähä hitaanlaisesti, vaikka suunnitelmat on suuret ainakin tän projektin osalta. Päivittelen ku tapahtuu... [justify]
Viimeinen muokkaaja, S`ebu pvm Su 14 Syys 2014 - 1:58, muokattu 18 kertaa | |
|
| |
S`ebu
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : #TPPPKSN
| Aihe: Vs: voi poistaa Su 31 Heinä 2011 - 1:35 | |
| Nii ja perjantaina tuli ostettuu 1.3nen "isolohko" Micra varaosa-autoks, josta ois tarkotus vääntää lisää "voimaa" ulos Ja vaikka ei uskois et jo 20 heppaa vaikuttais jotain, ni kyl ainaki alavääntöö on "huomattavasti" enemmän...
Viimeinen muokkaaja, S`ebu pvm Su 31 Heinä 2011 - 23:53, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
60lf
Viestien lukumäärä : 133 Paikkakunta : JoenZOO
| Aihe: Vs: voi poistaa Su 31 Heinä 2011 - 5:03 | |
| - S`ebu kirjoitti:
Tää näyttää todella maukkaalta Milläs metodilla tätä on tuotu tonttiin vai onko? Onnea kumpaankin projektiin! Jään innolla odottamaan päivityksiä | |
|
| |
S`ebu
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : #TPPPKSN
| Aihe: Vs: voi poistaa Su 31 Heinä 2011 - 11:50 | |
| Kiitos, kiitos! Nyt on Weitecin jouset laikattuna, hirvee ajaa ja ei saa enempää tonttii edestä, kun siel on sentin paksuset pohjaanlyönti kumit ja sentti joustovaraa. Maavara noilla talvirenkailla oli 9cm palkista ja 13cm etupuskurista. Mut ens kesäks Ksportit alle ni saa lähemmäs stancee | |
|
| |
LexEtAnnihilato
Viestien lukumäärä : 209
| Aihe: Vs: voi poistaa Su 31 Heinä 2011 - 13:11 | |
| Corollan takavanne näyttää kyllä aika hyvältä Näköjään Micrastaki saa siistin ilman HKS-suttua konepellissä | |
|
| |
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
| |
| |
alpinestars
Viestien lukumäärä : 154 Paikkakunta : Lohja
| Aihe: Vs: voi poistaa Su 31 Heinä 2011 - 16:21 | |
| Ai hitto mä tykkään tosta micrasta | |
|
| |
Leivonen
Viestien lukumäärä : 36
| Aihe: Vs: voi poistaa Su 31 Heinä 2011 - 16:25 | |
| KE70 kyllä aina miellyttää omaa silmää, varsinki jos kyseessä on suht originaalia likellä oleva versio! Eihän se pikku madallus ja leviämmät vanteetkaan kyllä pahaa tee ulkonäölle. Kannattaa hankkiutua suosiolla 4K-tekniikasta eroon ja laittaa jotaki valmiiksi vähän räyheempää kuten 5K tai 7K. Deksiin kun saa laittaakkin jotaki vähä isompaa konetta, tais saaha muistaakseni katsastettua 5K:llekki ihan ilman mitään suurempia muutoksia, 7K tais sitte jo vaatiakki jarrujen päivitystä sun muuta. Mutta makeen näkönen kampe, kannattaa kyllä ihmeessä säilyttää, varsinkaan alkuperäistä vastaavassa kunnossa olevia 4-ovisia E70-corollia on liikenteessä ihan liian vähän. Onko tässä tapauksessa muuten 5-vaihteinen K50-laatikko? Yleensähän nämä nelioviset ovat olleet hiukan paremmin varusteltuja ja muistaakseni alunperin ei kaksovisiin KE70-rolliin oo saanu ees viisvaihteista laatikkoa kaveriksi. | |
|
| |
S`ebu
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : #TPPPKSN
| Aihe: Vs: voi poistaa Su 31 Heinä 2011 - 17:23 | |
| Päivittelinki tonne ylös jo, mut on alkuperänen 5 lovinen.
K-sarjalaiset moottorit on unohdettu ja tilalle tuleva moottori on tosta carinasta, kuten muutki alustanosat ainakin aluks...
Viimeinen muokkaaja, S`ebu pvm Ti 8 Huhti 2014 - 10:51, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
samppa
Viestien lukumäärä : 148 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: voi poistaa Su 31 Heinä 2011 - 18:14 | |
| micra on kyllä hieno | |
|
| |
b00ster_
Viestien lukumäärä : 10
| Aihe: Vs: voi poistaa Ma 1 Elo 2011 - 23:33 | |
| Micra näyttää hyvältä, kuin myös dexteri. Tullu livenäkin nähtyä micra, mutta en muista missä ja milloin | |
|
| |
S`ebu
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : #TPPPKSN
| Aihe: Vs: voi poistaa To 11 Elo 2011 - 22:35 | |
| - b00ster_ kirjoitti:
- Micra näyttää hyvältä, kuin myös dexteri. Tullu livenäkin nähtyä micra, mutta en muista missä ja milloin
Oon varmaan tullu vastaan "techno" Shellillä... Noniin nyt on päästy tekemisen makuun... Ensin piti nostaa varaosa-micra "pukeille", Volvo ei edes hievahtanu ku micraa nostelin piikeillä Sitte alko purkaminen, jotta saadaan turbot sun muut hilut soviteltua. Ihmekkös, jos vakio pakosarja ahdistaa. Avarammalla pakosarjalla ja ilmansuodatinkotelolla, ja bensapaineen nostolla on näistä isolohkoista mitattu 100 hepan lukemia ;)Yli 30 prosentin tehon lisäys konetta avaamatta! Tuli noi pilleritkin ostettua noihin levitettyihin pelteihin FMI-1.4 seosmittarilla katotaa seokset kohillee ja finboostin lisärikastin vastaa lisääntyneesen polttoaineen kulutukseen. Nyt on alettu värkätä imusarjan ja kaasuläpän välille alumiini putkea johon tulee lisäsuuttimet. Vähä muokattu kaasuläppää Tollanen siitä suunnilleen tulee, mut putkee pitää vielä lyhentää ainakin pari-3 senttiä tai nostaa/muokata konepeltiä Seuraavaks pitää hankkia suuttimet, turbo ja cooleri, sitte saa suuttimille paikat putkesta ja putken oikeesee mittaa. Sitte turbolle hakee paikka ja tehä "adapteri" vakio pakosarjasta turbolle, johon tulee myös paikka lamda-anturille.
Viimeinen muokkaaja, S`ebu pvm Ti 8 Huhti 2014 - 11:06, muokattu 3 kertaa (Raportin syy : Kuvien linkkejä) | |
|
| |
60lf
Viestien lukumäärä : 133 Paikkakunta : JoenZOO
| Aihe: Vs: voi poistaa To 11 Elo 2011 - 22:45 | |
| Hienoa jälkeä jäbä! Ymppää tuo variaattorivetoinen kelkan kone tonne varaosa mikraan niin avot Plussaa hyvästä dokumentoinnista! | |
|
| |
S`ebu
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : #TPPPKSN
| Aihe: Vs: voi poistaa To 11 Elo 2011 - 23:28 | |
| Tarkotus on rakentaa toimiva turbo-setti tohon varaosa-autoon ja pitää sitä niiku "testipenkkinä", sit siirtää koko paketti tohon käyttiksee | |
|
| |
S`ebu
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : #TPPPKSN
| Aihe: Vs: voi poistaa Su 21 Elo 2011 - 1:44 | |
| Uudet faceliftin umpiotkin tuli ostettuu. Eroa niissä on pre-faceliftin umpioihin on, että niistä puuttuu rihlat. Hetihän ne piti purkaa ja duunata Kuumailmapuhaltimella niitä sitten lämmittelin, että liimat anto periks. Eikä ne lasitkaan halkee, ku lämmittelee tasasesti Sitte heijastamattomat osat hankasin karhunkielellä ja vedin mattamustalla, jotta yleisilme tulee tummemaks. Konepellin "munuaiset" ilmanottoaukot pitää vielä maalata mustaks. Tässä ero vakion ja duunatun välillä Sitte kalvot piti vielä vetästä päälle Kuva ei kyllä kerro kaikkea, mut ei tummentunu ihan älyttömästi, täytyy kattoo pitääks vetää toinen kerros päälle... Suunnitteilla on myös galantin lippa muokattuna keulalle, sais vähä matalamman näkösesks Jälkiasennettu vakionopeudensäädinki saatiin toimimaan, nyt on kiva vetää pitempää matkaa!! Avarsin ton vakio ilmaboxin ja löysin k&n:n vaparifilsun. Nyt on darth vader in my glovebox No tää oli hetken mielijohteesta ennen ku tulee sitä oikeeta tehoo, ni on kiva kiusailla kaikkii kepappei!! :lol!:
Viimeinen muokkaaja, S`ebu pvm Ti 8 Huhti 2014 - 10:59, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: voi poistaa Su 21 Elo 2011 - 10:26 | |
| Kivasti tuo ilmettä nuo valot, harmi vaan kun auton väri on itsessään jo niin tumma.. Valkoseen olis kivat | |
|
| |
S`ebu
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : #TPPPKSN
| |
| |
Tikkku_
Viestien lukumäärä : 404 Paikkakunta : Pieksämäki
| Aihe: Vs: voi poistaa Ti 30 Elo 2011 - 10:15 | |
| Täällä on kyllä asiallisia tarinoita mikran piristämisestä mm. kierrosrajottimen ohittamisesta ym | |
|
| |
S`ebu
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : #TPPPKSN
| Aihe: Vs: voi poistaa Ti 30 Elo 2011 - 10:25 | |
| Jep, on kyllä tullu selailtua aika paljon kyseistä foorumia ja toinen on Australiassa tällanen | |
|
| |
Tikkku_
Viestien lukumäärä : 404 Paikkakunta : Pieksämäki
| Aihe: Vs: voi poistaa Ti 30 Elo 2011 - 12:53 | |
| tuli selailtua kun oli hyvin lähellä osto aikeet mirkaan.. mutta ei täyttänyt tulevan talven kriteereitä | |
|
| |
joumään
Viestien lukumäärä : 129
| Aihe: Vs: voi poistaa Ti 30 Elo 2011 - 18:33 | |
| Niin olikos tässä jo jotkut coilit alla? Jos ei, niin multa löytyisi vähänajetut BC racingin V1 coilit jos kiinnostaa. | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: voi poistaa Ke 31 Elo 2011 - 10:57 | |
| Tosiaan, onko micrassa coilit? Vanteet istuu oikein nätisti. Itselläkin pientä micra kuumetta päällä, joutuu varmaan talvella hommaamaan tollasen käyttikseksi. | |
|
| |
S`ebu
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : #TPPPKSN
| Aihe: Vs: voi poistaa Ke 31 Elo 2011 - 12:38 | |
| Ei oo VIELÄ coileja vaan laikatut Weitecin "madallus" jouset, mietinnässä on KSportin coilit, ku meinasin testaa minkälaiset ne on, että tietää ostaako sellaset Corollaan vai Stancen alustan tai BC Racingin ER:ät. Ensin meinasin et laittaa Corollaan suoraan parasta mitä rahalla saa eli Öhlinsit, mut kysyin hintaa ja ne ois ollu noin 2000€ eteen ja 3000€ taakse , ni aloin miettii et vois sijottaa ne rahat nyt ensin moottorii ja voimansiirtoo ja sit joskus myöhemmin, jos tarvii ni ostaa Öhlinssit Mut tosiaan Micrasta vielä sen verran, et mun mielestä se on vielä hirvee maasturi, menettelee vielä maasturi profiilin talvirenkailla (9cm maasta), mut kesärenkailla (7cm maasta) hirvee wiilgäppi Mut matalemmaks ei saa vakio iskareilla, ku on sentin pohjaanlyöntikumit ja sentin joustovara... Ois aika bueno jos sais viel pudotettuu coileilla 3 senttii ni maavara ois joku 4 cm | |
|
| |
S`ebu
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : #TPPPKSN
| Aihe: Ilmanohjainta sun muuta To 15 Syys 2011 - 20:33 | |
| Tuli tilattuu Hekon ilmanohjaimet Micraan, mut arvatenki paketti oli KIITOS POSTIN aika rutussa Joten hirveen rumban jälkeen lupasivat lähettää uudet ja posti onneks korvas... Pakosarjaan tulevan laipan tein ite tollasesta 8mm teräksestä, tossa on jo reikäjako porattu. Sitte leikkasin muotoon ja tein kierteet laippaan. Leikkelin vakiopakosarjaa, jotta saa vähä virtaavamman. Tollanen siitä sitte tuli, ku käytti rälläkkää, puukkosahaa ja lamellilaikkaa. Ja alottelin kasaamaan sarjaa rosteri-paloista, ku ei ollu muutakaa kädenulottuvilla , en tiiä tuleeko kestämään, mut tuleepahan seki kokeiltua Siinä taas jotain aikaansaannoksia, ens kerralla lisää..
Viimeinen muokkaaja, S`ebu pvm Ma 7 Marras 2011 - 19:03, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
antti_aamunen
Viestien lukumäärä : 426 Paikkakunta : RH
| Aihe: Vs: voi poistaa To 15 Syys 2011 - 20:41 | |
| hmm.. eikös pakosarja ole valurautaa? Valurauta + teräsyhdistelmä hitsaus niin mahtaako olla pitkäikäinen sarja? | |
|
| |
sasu
Viestien lukumäärä : 1712 Paikkakunta : Tuusula Muut : e30 m50
e36 328
| Aihe: Vs: voi poistaa To 15 Syys 2011 - 22:17 | |
| Ei tuu luultavasti hirveän kauaa kestämään toi sun pakosarjas. | |
|
| |
S`ebu
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : #TPPPKSN
| Aihe: Vs: voi poistaa To 15 Syys 2011 - 22:44 | |
| Jooo, se voi olla, mut niinku totesin et kokeillaan, ni sit on ainaki faktaa Ja tekemisen ilosta mä tätä teen, ni ei haittaa vaikka hajois, sit tehää vaa vahvemmin Mutta kiitos kuitenkin rakentavasta palautteesta :cheers: | |
|
| |
redi
Viestien lukumäärä : 502 Paikkakunta : Helsinki Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: voi poistaa To 15 Syys 2011 - 23:09 | |
| No kun kerran tavaraa ja vehkeitä on tarjolla ni seuraava evoluutio sitten homemade peltisarja? Ainakin tota vakiota ku kattelee ni melkee mikä vaan olis parempi | |
|
| |
sam[_]
Viestien lukumäärä : 189 Paikkakunta : Mäntsälä
| Aihe: Vs: voi poistaa To 15 Syys 2011 - 23:13 | |
| eiks nyt samoil vaivoil ois leikelly pakosarjanki laipan ?! | |
|
| |
S`ebu
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : #TPPPKSN
| Aihe: Vs: voi poistaa Pe 16 Syys 2011 - 20:07 | |
| Se voi olla, mut sit se täyspeltisatsi onki EVO 2 :lol!: Ja alun perin ideana vakiosarjan avarrukseen oli se, että saa vielä vakio katin kiinni mahdollisimman helposti. Eli toi mutka putkessa olis vaa katin korvausputki Öljyn paluu ahtimelta öljypohjaan jää aika alas, siinä mielessähän ahtimen sijoitus on huono, mutta tää on sitä tuotekehittelyä Kuvassa oikealla öljypohjassa näkyvä musta viiva on ahtimen paluulaipan korkeus ja vasemmalla päällekkäin on öljypinnan ylä- ja alaraja. Ja jos jonkun mielestä ton valurautasarjan avartamisessa ei oo mitää järkee, ni sanon vaa et ei täs kyl oo muutenkaa mitää järkee Ja Heiters kona Heit!
Viimeinen muokkaaja, S`ebu pvm Ma 7 Marras 2011 - 19:04, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: voi poistaa | |
| |
|
| |
| voi poistaa | |
|