Kiitos kaikille kehuista! Hyvä, että muutki on kiinnostunu myös moottoripuolen päivityksistä!
Hiljasta ollu tallissa ja täällä.
Matchbox:Micra pitäs ottaa seuraavaksi työn alle ja laittaa kesäkuntoon, mut faija on vallannu autotallin pyöränsä kanssa ni joutuu odottamaan vielä...
Tuulokseen ei ehdi Micraa saamaan kuntoon, täytyy tulla jonkun kyydissä.
Videolle löyty muokkaaja, (huono) materiaali on toimitettu sille, saa nähä missä vaiheessa se ehtii tekemään taikojaan
Himottais saada jotkut 15" vanteet alle, että sais jarrut päivitettyä isompiin edessä. Kun noi vakiot jäädyttämättömät levyt alko jo viime syksynä osoittamaan hiipumisen merkkejä
13" ei mahdu isommat.
15" joutuu sit vähä muokkaa kaaria, jossei halua nostaa aivan älyttömästi! (Rälläkkä käteen!)
On mulla yhet 13" "katu"sliksit, jotka vois kans kuluttaa ensin loppuun.
Noilla 13" on ongelmana myös Suomen tiestö. Maavara on 3cm moottorin alla menevästä palkista, jos haluaa saada wheelgapin jotenki edes kuriin.
Viime vuonna ku latas menemää parii otteesee ramppeihin, sillan liitoskohta oli nii kohollaan, että hetken aikaa suunta oli kohti ulkokaidetta, ku mentii palkin varassa
Moottorista:1.0l koneella pystyi antamaan täyskaasu kiihdytyksiä ja seokset oli kohdillaan! Ainoo mitä tuli ihmeteltyä oli, että 3-5 vaihteilla alle 4000rpm ei pystyny kiihdyttää täyskaasulla, vaan piti ns. hivuttaa kierrokset yli 4000 tai vaihtaa pienemmälle. Eikä tarvinnu lisäsuuttimista syöttää etanolia, kun vasta ahtopaineen puolella.
1.3l koneella ei pysty kiihdyttää, ku noin puolikaasulla, sen jälkee alkaa menee laihalle. Lisäsuuttimista pitää alottaa syöttämään lisää kakkua alipaineen puolella (@80kpa)
,
että käy edes puolkaasulla vielä joten kuten ok seoksilla...
Jotain näköjää vaikuttaa 0,3 litraa lisää iskutilavuutta, parempi pakosarja, kannen ja imusarjan avarrus ja imu- ja pakopuolen kohdistus
Saattaa olla, että tota auton omaa ecua saa ohjelmoitua, ku siihen asentaa Nismon lisäpiirilevyn. Jolloin ei välttämättä tarvitse etsiä isompia suuttimia.
Suuttimissa on ongelmana "sidefeed".Isommat sidefeedit on eri kokoset, joten ne ei mene enää suoraan vakio pa-kiskoon.
Nyttenhän siellä on paikallaan 1.6l Almeran 197cc suuttimet, jotka on vielä samankokoiset ulkomitoiltaan, kun noi vakiot 153cc.
Pääsis kesällä vetelee täyskaasullaki :pirat:
Perään vielä muutamat kuvat syksyltä:
Imusarja palasina kairausta varten
Pakokanavat kairattuna ja pakolaipat kohdistettuna (vielä viimeistelemättöminä lamellilla)
Downpipe maalattuna
Käyttis:Käyttöauton virkaa toimittanut Cressida ei ehtiny koskaan madaltua. 16" Compot jäi säilöön. Auto piti myydä pois ennen kun leima loppui. Helmat oli reikäjuustoo vaikka koteloissa oli jonkun näkönen suojaus. Tosin varmaan 80-luvulta. Ei jaksanu enää hitsailla... Saipahan parin kuukauden bussilipun sillä hintaa
DX:Tänä vuonna lupaan ajella sillä pari kuukautta, jotta Cressidasta kertyneet bonukset saa kasvamanaan
Alustaa ja vannetta siihen on jo tullut hankittua. Ja kaiken näköstä muutaki, pitäs vaa saada ittestä irti ja asentaa kiinni! Sais ainaki ulkopuolisesti parempaan suuntaan ja kehtais ajella johki...
Pinta ruosteetki vois samalla korjata.
Virimoottorille ei oo tapahtunu mitää, koska intti käymättä ja rahat loppu...
Saispa jostain kehitettyä leveemmät lipatki noihin Compohin... BBSn kehät ei käy, pultteja on samanverran mut BBS -kehän pultti- ja sisäkehän halkaisija on isompi kuin noissa Compoissa:
Tollanen suht orkkis sisustakin siinä on
Ps. Ens kerralla saattaa videokin olla valmis