| Landio: Sierra Cosworth | |
|
+16Thompson niko- EZet J4TOG Mechanical Makkimies Mmasa ]usbe battery antizero JKP _paffa jeQQ emsii Ipe kiMMMe 20 posters |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Landio
Viestien lukumäärä : 12 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 3:55 | |
| Noniin uskaltauduin nyt itekkin kirjotella tänne omasta kesäpelistä, vaikkei nää talvilintta-amissierrat taida täällä ollakaan kauheen kovassa huudossa. Eli voorttimies oon ollu jo pienestä ja kun kortin sain taskuun niin Ford piti saada - ja tietenkin takavetonen. Vuosi oli 2006 ja kun sellutehtaalta kesätöistä jäi vähän rahaa, niin cossuhan se piti ekaksi autoksi saada. Kaikki kun sanoi että älä vaan sellasta ekaksi autoksi.. Loppukesästä 2006 lähdin sitten kattelemaan Ilmajoelta Mercury Grey -väristä cossua vuosimallia -88. Auto oli rantautunut Italiasta aiemmin samana vuonna ja oli ulkoapäin erittäin käytetyn näköinen; naarmuja, vekkejä ja pikku lommoja oli jokapuolella kattoa myöten. Sisustaltaan auto oli ehjä ja originaali ja tekniikka pelasi moitteetta, eikä ruostettakaan löytynyt mistään. Varusteita löytyi perus Ghia hilppeitten lisäksi ilmastointi, joka ei toiminut. Italiassa oli joku lisäksi vaihtanut autoon Konin jäykkyyssäädettävät, 3'' putkiston ja stage 1 lastun. Edellinen omistaja oli ehtinyt käyttää autoa penkissä ja 270 heppaa potki kokematonta siihen malliin, että auto oli pakko ostaa. Syksy ajeltiin tässä kunnossa ja talveksi cossun orkkisvanteet vaihtuivat peltivanteisiin nastoilla. Valitan, kuvia ei ole, mutta kaikki varmaan tietää kuinka ruma ja KORKEA orkkissierra on, vaikka cossu parisenttiä tavallista matalampi olikin. Keväällä 2007 eräänä päivänä olin kahvilla paikallisella Ravi-Casinolla, kun paikallinen Kuorma-autoyrittäjä päätti oikaista Scaniallaan Sierran etukulman yli..(muakin vituttaa,ei oo kuvia tästäkään) Noo, auto meni sitten sen verran solmuun, että päätin, että nyt oiotaan kaikki lommot ja virheet kerralla ja ylimaalataan koko auto. Isäukko sattui onneksi tuntemaan paikallisen kolarikorjaamon pojat, jotka suostuivat oikomaan ja tekemään pohjia Sierraan aina kun kiireiltään ehtivät. Tässä kohtaa toimitin pojille myös 4-vetocossun konepellin. Koko vuosi 2008 menikin sitten intissä, jonka ajan kruisailin vm 90 dohc farkkusierralla. kaasarilla tietysti, eli kulutti enemmän kuin cossu.. Keväällä 2009 pääsinkin sitten vihdoin autoa kasailemaan ja samalla vaihtui alustaan GAZ coiloverit ja alle 16x9 Keskinin KT4:t joista keskiöt maalautin kullanoranssiin sävyyn. Myös valoja maalailin ja jotain muoviosia teippailin hiilikuidulla. valitan kuvan laatua.. Kausi 2009 päättyikin sitten elokuussa törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ylinopeuden muodossa. Talvella ilmastointihilppeet saivat väistyä rs500 coolerin tieltä, konehuoneeseen tuli samcosportia, alustaan powerflexiä ja sisälle mittaria. Myös jarrut purin täysin; satulat kasasin uusin tiivistein ja kaverikseen ne saivat black diamondin levyt, palat ja teräspunosletkut. Kortin kun sain takaisin niin kesä 2010 meni sitten suurinpiirtein tällasena: ja joo helman etupala puuttuu vielä Kesä 2011 oli lähinnä kovaa ajoa 4:n tuhotun taka- ja 1:n eturengasparin muodossa, mutta kohokohtana oli vanteiden löytö tältäkin forumilta tutulta kaverilta. Kun noita 4x108 jakosia ei ihan liikaa myynnissä näy, niin päätin hakea Schmidtit itelle. Ja vielä yks netistä bongattu kuva forssa pick nickistä: Tiedän kyllä et ulkonäön puolesta pitäs vielä tiputtaa, muttakun tolla on kivaa ajaakkin, joskus jopa vähän vauhdikkaammin. vois ehkä 17'' toimia paremmin Ja sitten tulikin taas elokuu..eli seuraavaks ajellaan sitten ens syksynä Tällä hetkellä oon lomautettuna, eli nyt ei oo mitään tapahtumassa, mut heti kun hiukan jotain kertyy, niin eteen tulee uudet kynät ja camber säädettävät yläpäät, perään Quaifen lukko ja myös kääntyvät etupyörät on suunnitteilla. Ei muuta kun mielipidettä, kommenttia ja parannusehdotuksia tulemaan | |
|
| |
kiMMMe
Viestien lukumäärä : 989 Paikkakunta : Parainen Muut : fillari...
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 4:19 | |
| Erittäin asiallinen cossu sekä esittely. Eipä toi muuta tarvii kun kovaa ajoa Näyttäiskö ihan hölmölt ilman tota spoileria?? | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 8:42 | |
| Ihan pirteän näköinen peli verrattuna niihin miljoonaan vakioalustaiseen, joissa kaikissa jotkut 6.5x17" vanteet alla. Ei missään nimessä spoileria pois, pyhä asia. Sen verran pussihousua pitäis olla jokaisessa cossun omistajassa että alkuperäiset merkit pitää löytyä perästä, erottuu niistä perus-Lasereista | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 9:07 | |
| Cossut on siitä outoja et ne on tavallaa rumia mut kuitenki hemmetin hienoja. Emt. Hienosti sopii noi uudet vanteet, eikä missää tapauksessa tota siipeä pois. | |
|
| |
jeQQ
Viestien lukumäärä : 1241 Paikkakunta : Hki
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 9:42 | |
| Hyvin sopii smittit alle. | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 10:03 | |
| - Landio kirjoitti:
- ... myös kääntyvät etupyörät on suunnitteilla.
^ Täh? Vaikea tuosta on cossun ulkonäköä alkaa enää parantamaan. Ovenkahvat korinväriin? Ehkä? Etuovien lukkopesät kans pistää vähän silmään, kun ovat niin erillään kahvasta. Hieno peli! | |
|
| |
JKP
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Kla Muut : Corrado, kakkis, 35i passat
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 11:02 | |
| Esittely onnistu ainakin kerrasta! Kyllähän tuo cossu nätti on Milläs spekseillä nuo rinkulat on mitkä pyörii alla? Ja miten ois jenkkiparkit? | |
|
| |
antizero
Viestien lukumäärä : 1571 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 11:49 | |
| Haaa tätä päivää oon odotellukkin! Hienostihan ne passaa alle, muutamaan otteeseen kironnu ku luovuin noista. Jeppiskamaa, erottuu edukseen niistä monista pilatuista sierroista! kesää odotellessa.. e: nyt ois mulla muuten 17" 3-osasta...... melkeen haluisin vaihtaa smitit takas, mut perkele ku ne istuis ees himpun paremmin omaan kärryyn.. | |
|
| |
Landio
Viestien lukumäärä : 12 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 13:21 | |
| Kiitoksia kommenteista! On se omaankin silmään Sierraksi ihan nätti - _paffa kirjoitti:
- Landio kirjoitti:
- ... myös kääntyvät etupyörät on suunnitteilla.
^ Täh?
Joo eli jos joku on ajanu sierraa, jossa on cossun tehostettu nopea ohjaus, niin tietää, et pyörät kääntyy niin vähän, et kääntösäde on varmaan 20 metriä.. Aiheuttaa ylimääräistä kalsarienvaihtoa kun on reilummin vauhtia, ja sladi lipsahtaa tappiin (ei siis vaadi edes paljoa kulmaa) . Siinä sitten vaan liu'utaan ja toivotaan ettei se spinnaa ja pakene metsähallituksen puolelle.. Ja renkaistushan oli 195/45 @ 9x16 ja 215/40 @ 10x16. ET:t tais olla 9 paikkeilla ja edessä 10mm spacerit, nyt satulaan matkaa alle milli, eli tavallaan edessä ET -1. Tuolla venygallerias taitaa olla muutama kuvakin epänollan laittamana - antizero kirjoitti:
- e: nyt ois mulla muuten 17" 3-osasta...... Wink melkeen haluisin vaihtaa smitit takas, mut perkele ku ne istuis ees himpun paremmin omaan kärryyn..
Joo sulla noita vanteita tulee ja menee kokoajan nätit on Audi Motorsortitkin, mutta smidit on smidit! | |
|
| |
battery
Viestien lukumäärä : 96 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 13:23 | |
| Todella siisti sierra ja erottuu niistä tusinavehkeistä. itekki sitä mieltä että spoilerin kanssa parempi. | |
|
| |
]usbe
Viestien lukumäärä : 297 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 13:30 | |
| Asiallinen esittely eikä cossussakaa mitään vikaa oo Schmidtit sopii ku nyrkki silmään! Vähän viel ku tiputtais nii olis perfekto | |
|
| |
Mmasa
Viestien lukumäärä : 655 Paikkakunta : Koski / Turku Muut : Ex:W202, A4B5
E36
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 15:21 | |
| Ja määkun luulin ettei ton korisesta sierasta voi saada hienoa. Mutta taisin olla taas todistetusti väärässä, helvetin komia kärry sulla ja smitit nappi suoritus 5/5. | |
|
| |
Makkimies
Viestien lukumäärä : 130 Paikkakunta : Mikkeli Muut : 2x Ford Fiesta -82
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 15:32 | |
| omnom ku on saakelin nätti cossu sirpa, rakastuin kyllä nyt rupes harmittaa iha kunnolla et menin myymää oma farku sillo pois | |
|
| |
Mechanical
Viestien lukumäärä : 200
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 17:47 | |
| Silmänruokaa :face: Näitä cossuja tai ylipäätään sierroja ei kyllä liikaa ole tähän tapaan laitettu.
Ulkoasu kun on noin kunnossa, niin onko tekniikkaan suunnitteilla lisää piristystä? | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 17:57 | |
| Tuli fläshbäkki et jossain olen tän nähnyt ennenkin ja artukaisistahan se. | |
|
| |
EZet
Viestien lukumäärä : 142 Paikkakunta : Kerava Muut : Honda VFR750
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 21:44 | |
| Saamari, nyt se alkoi. Kipeenmakee. | |
|
| |
Landio
Viestien lukumäärä : 12 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 22:01 | |
| - J4TOG kirjoitti:
- Tuli fläshbäkki et jossain olen tän nähnyt ennenkin ja artukaisistahan se.
http://j4tog.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat/Nps+at+radalla.com+artukainen+2010/DSC_0148.JPG/_small.jpg?hash=2889
Voi ei ja mä joskus ajattelin et toi on noilla keskineillä hieno, 215/40 syron on sopivan veny 9'', ja et etukumilippa tulis liian alas.. Niin se mieli muuttuu, onks toi kuva muuten miltä vuodelta '10 Itsehän tykkään autolla ajaessa kaikesta kikkailusta, eli toi alusta, kääntyvämmät pyörät ja lukko ekana.. Ja ulkonäköön viel rs500 etulippa ja Rouses sport siipi.. Mutta haaveissa toki sitten sitä voimaa eli Pecin pidemmät kanget, Coswortin matalalla puristuskorkeudella olevat takot, joku sopiva kuulalaakeriahdin, esim Borg Warnerin EFR 7670, MR Tech ja tietysti toimimaan RE85.. Ekaan kehitykseen menee se 2k€ ja tohon toiseen sitte.. ehkä 5k€.. Mutta joku päivä.. | |
|
| |
niko-
Viestien lukumäärä : 84 Paikkakunta : Parainen
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 22:08 | |
| Onko sul takana jotain muutoksia tehty ettei camberi muutu niin paljoa laskiessa? Tai sit cossun tukivarret jotenki erilaiset, en mää tiedä, kuvissa ainaki näyttää ettei olis kulmat niin hirveesti muuttunu?
Mut jokatapauksessa siisti, ei ulkonäölle tarvii tehdä enää mitään, vähän vois mun mielestä laskea mut.. :face: | |
|
| |
Landio
Viestien lukumäärä : 12 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth To 5 Tammi 2012 - 23:35 | |
| Joo cossussa on vähän erilaiset tukivarret et tosiaan ei muutu camber niin paljoo kun tiputtaa.. Itekin kyl himottelen A-ryhmän takakelkkaa niin ois säädettävät.. | |
|
| |
Thompson
Viestien lukumäärä : 280 Paikkakunta : Rauma Muut : HD
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth Pe 6 Tammi 2012 - 1:42 | |
| Just mietin yks päivä et mahdatko pyöriä täällä, mut näköjään joo... Vanteet teki auton taas kerran! | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth Pe 6 Tammi 2012 - 2:54 | |
| - Landio kirjoitti:
- rs500 etulippa
Nyt kun otit puheeksi tämän sukupolvien välisen yhdistämisen, niin onko kukaan koskaan missään pistäny 3D:n kaarilevikkeitä sapphireen? Viritysten kanssa suotavia olis tietty pitkät kannenpultit ja YBD:n imusarja | |
|
| |
Landio
Viestien lukumäärä : 12 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth Pe 6 Tammi 2012 - 14:08 | |
| - Ipe kirjoitti:
- Landio kirjoitti:
- rs500 etulippa
Nyt kun otit puheeksi tämän sukupolvien välisen yhdistämisen, niin onko kukaan koskaan missään pistäny 3D:n kaarilevikkeitä sapphireen?
Viritysten kanssa suotavia olis tietty pitkät kannenpultit ja YBD:n imusarja Joo ja tarvishan toi sitte myös nokat, jotkut hirveet suuttimet ja bensapumpun ja oishan se parempi myös rakentaa 200 -lohkoon.. Mut menee kyllä aikalailla haaveilun puolelle nyt vielä. Tietysti vois myös mennä seuraavaks ihan vaan stage 3, olis sellanen budjettiratkasu ja pääsis kuitenkin tonne ~350hv. Itseasiassa oon omaanikin noita siipicossun levikkeitä mallaillu. Helmoja pitäs ainakin jatkaa, mut muuten menee kyllä. Ongelma tuleekin siinä, kun kiinnitys on siihen kaaren pokkaukseen, niin koitapaa siina saada mitään stancea kun siihen jää sitten yli 50mm niinsanotusti pokkausta.. Eli tarttis modata kiinnitys sinne kaaren yläreunaan jotenkin. Luulen että kun löydän jonkun osaavan peltisepän niin levitetään pellillä silleen miedosti. Nyt toi poke alkaa olee sellanen, et takarenkaiden sivu ottaa jo pienestä töyssystä kaareen kiinni, ja se on yks ongelma myös jos/kun madaltaa tarttis.. Pari milliä kun sais sisäänpäin tota vannetta niin ois hyvä, mut sit ottaa tolppaan kiinni.. | |
|
| |
_sapa_
Viestien lukumäärä : 107 Paikkakunta : rauma
| |
| |
Timpe
Viestien lukumäärä : 89 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth Pe 6 Tammi 2012 - 23:43 | |
| kyl taitaa olla rullattu kaaret. pitää vetää landion kans pottu viinaa tallis ja ruveta toteuttamaan kun ammattitaito (lue promillet) on huipussaan | |
|
| |
Landio
Viestien lukumäärä : 12 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth Pe 14 Elo 2015 - 9:29 | |
| Jaa kylläpäs se aika rientää niin kuin mainoksessakin sanotaan. Edellisestä kirjoittelusta on aikaa jo 3,5 vuotta ja ajattelin nyt kirjotella jotain tästäkin. Tälläkin foorumilla kun kuitenkin edelleen pyörii joitain salaa fordeista pitäviä. Aikaa on kulunut ja moni asia muuttunut, mutta tämän auton kanssa ollaan edelleen hyvin pitkälti samoilla linjoilla muutoksien suhteen. Auton täytyy pysyä edelleen sellaisena, että se toimii koko kesän myös käyttöautona, koska Itselläni ei ole ainakaan toistaiseksi (vieläkään) varaa pitää näyttelyautoa joilla ajetaan vain pilvettömän taivaan aikaan. Eli tällä ajetaan joka päivä töihin ja takaisin. Palataan ajassa taaksepäin vuoteen 2012 jolloin sain tosiaan kortin takaisin vasta syksyllä. Syksy meni kirjaimellisesti kuin Cheekin biisissä; Hämeenkadun yksiös persauki, ja kaikki rahat laitettiin ”ulkoilemiseen” tiiätte kyllä Keväällä 2013 päätin ottaa cossun taas ajoon ja autolle ei oikeastaan koko kesänä tehty muuta kuin vaihdettiin rikkoontuneen etutolpan tilalle uusi, normi öljyn/suodattimienvaihdot ja kovaa ajoa. Myös kaaria koitettiin pikkuhiljaa raiskata mankelilla enenevissä määrin, jotta päästäisiin lähemmäs maapalloa. Kaikki rahat tuntuivat edelleen menevän johonkin muualle kuin autoon joten myöskään talvella 2013 – 2014 autolle ei kummempia tapahtunut. Mitä nyt harmaat suuttimet, 3bar MAP ja lastu näille eksyivät autoon näihin aikoihin. Sitten tulikin jo kevät 2014 jolloin auto otettiin jälleen normaalisti ajoon talven jäljiltä. Kaikki monta vuotta mielessä pyörineet ajatukset kaarien levittämisestä ja kääntyvistä etupyöristä pyörivät edelleen mielessä. Erityisesti takarenkaiden raapiminen kaariin ja ”en voi ottaa kyytiin kun raapii” klisee on täysin vastoin ajatusmaailmaani erityisesti kun auto on vielä herranjumala 4 –ovinen perhemalli. Jo aiemmin samana talvena päätettiin kavereiden kanssa porukalla lähteä Gatebil Mantorppiin. Tiesin autoon tulevan virvoitusjuomakuorman olevan sen verran raju että takakaarille oli pakko tehdä jotain tai perää nostaa. Eihän tässä kohtaa tietenkään nostelemaan ruvettu, vaan leikkasin kylmänviileästi kaaren irti sisälokarista, jonka jälkeen kaaria saatiin mankeloitua riittävästi jotteivät kumit täysin sulaneet reissulla. Samalla päätin, että reissun jälkeen uudet lokarit tehtäisiin. Loppujenlopuksi en itse ajanutkaan koko reissun aikana metriäkään vaan naureskelin pikkutinassa ampujan penkillä kun Sierrassa oli joitain ajottaista käyntihäiriötä Tukholman iltapäiväruuhkassa Mikk- kuskina. Itse kuskilla ei muistaakseni ollut aivan yhtä hauskaa ja se jos joku huvitti entisestään Nooh reissusta selvittiin kuitenkin voittajina ja satuimpa löytämään jostain vähän ammattimaisemman kuvaajan ottaman kuvankin Mantorpista. Mikk- oli tuohon aikaan vuokralla samalla tallilla ja hänellä sattui olemaan pari ykkösgolfin takakaaren korjauspalaa ylimääräisenä. Niitä vajaan viikon mallailtuani ja puskureitten venyttämistä pohdittuani upotin rälläkän takakaareen kesäkuun lopulla. Tähän alle tarvittiin kyllä puolenlaatikkoa keskiolutta. Kaarienvaihto-operaatio kesti tuhottoman kauan kun motivaatiokin oli välillä hukassa kun ei ne kaaret ihan bolt-on ollutkaan. Ei ne olleet edes weld-on vaan pikemminkin cut-away-build-on –tyyppiset ainakin takapäässä. Asiaa ei ainakaan auttanut ettei minulla ollut käytännössä ollenkaan kokemusta ohuen pellin hitsaamisesta tai peltitöistä muutenkaan. Toisaalta tarkoitus oli myös tässä yhteydessä opetella tekemään. Takaovista joutui leikkelemään reilut siivut pois kaarien tieltä ja takalokarin sai tehdä lähes kokonaan ovitiivisteestä lähtien uudelleen. Luonnollisesti myös sisälokari tehtiin sekä takaovi hitsattiin umpeen. Edessä lokaria levitettiin tasaisesti heti vilkulta lähtien, jotta kaari saatiin edes jotenkin istumaan. Opettelumielessä kaaria myös yritettiin tinata ennen pohjia ja etukaariin menikin lopuksi yllättävän vähän pakkelia. Taakse sitten vähän enemmän. Kaaria lukuunottamatta ei autossa pohjien tekemistä käytännössä juuri ollutkaan ja samalla kun kerran auto maalattiin niin siloteltiin etupuskurista kilvenkolot, puskurin yläpuolisestä listasta pyyhkijöidenaukot ja takapuskuria leviteltiin jotta se sopi kaariin. Pohjista ja maalauksesta vastasi N|ba ja tässä kohtaa oli hinta-laatusuhde enemmän kuin kohdallaan. Alustamuutoksia tehtiin talven aikana siten, että kaikki jarrut käytiin jälleen läpi, taakse vaihdettiin kelkan isot puslat ja eteen tukivarsien sisemmät puslat. Samalla etupalkkiin porattiin tukivarsien reiät alkuperäistä ulommas ja ylemmäs. Näin eteen tuli hieman lisää camberia ja tukivarsi jää parempaan kulmaan. Kääntövarsia lyhennettiin, sekä tukivartta pakotettiin eteenpäin casterin lisäämiseksi laittamalla reilu 5 mm spacerit kallistuksenvakaajan päihin. Myös etukaaret koitettiin tehdä sitä silmälläpitäen että etupyörää siirretään 1-2cm eteenpäin. Lisäsiirto vaatii kallistuksenvakaajan siirtämistä eteen ja ylöspäin jotka koitetaan toteuttaa ensi talvena. Samalla täytyy siirtää hammastankoa ylöspäin, koska raidetankokulmat on nyt pahasti yläviistoon ajokorkeudessa. Mainittakoon vielä että Mikk- hitsaili putkenpäähän vähän lisää rosteria vihaajien mieliksi. Myös vanteet purettiin ja kasattiin uudelleen ja keskiöiden väriksi valittiin BMWn Midnight Blue. Kehien päivittämistä uusiin Radinoxeihin pohdin pitkään, mutten löytänyt sopuhintaan 4” kehiä taakse. Lisäksi vanne olisi näin kasvanut 10,5 leveäksi ja mielestäni siihen ainut oikea kumi on 245/35r16 jotka tuntuvat olevan kiven alla ja myös hyvissä hinnoissa. Lopuksi päädyttiin vain hieman kiillottelemaan kehiä sekä tilaamaan uudet tasaiset keskilätkät korkeiden maasturikupujen tilalle. Kehäpultit maalasin mustiksi ja vanteet myös kasattiin tällä kertaa oikeaoppisesti o-renkailla kun keskiöissä kerran niitä varten urat ovat. Ja hetihän niitä piti alle testailla. Auton maalaus meni sikäli vähän myöhälle että viimeiset osat maalattiin vasta saman viikon tiistaina kun lauantaina oli Fitted Festit. Parin päivän aikana autoa kasattiin niin että tärkeimmät osat saatiin paikalleen torstaina jolloin käytiin hakemassa myös tuore leima. Kasailu jatkui aina myöhalle perjantäi yöhön ja tässä kohtaa täytyy kiittää kavereita jotka auttoivat, että auto saatiin valmiiksi Jyväskylään. Viimeisen viikon aikana autoon tuli ”uutena” mm takavalojen väliin faceliftin muovi, takapuskuriin istutettiin RS –jatke ja etusen alle Ezlippi, sekä kaikki hiilikuituteippi revittiin pois ja tilalle tuli joko maalia tai teippiä satin blackinä tai muovinhoitoainetta. Tuosta vielä pikainen räpsy perjantai illalta jolloin käytiin testaamassa ajokorkeutta ja ihan hyvähän siitä tuli kerrasta. Täytyy kyllä vielä loppuun sanoa ettei kaarista tullut täydelliset, mutta sanotaanko että ne toimivat ja olen erityisen tyytyväinen siihen ettei enää tapahdu minkään asteen raapimista. Lisäksi leveämpi kokonaisolemus on mielestäni mukavan härski erityisesti suoraan edestä tai takaa katsottuna. Jyväskylässä tuli siis käytyä Fitted Festeillä ja tapahtuma oli kyllä ihan maailmanluokkaa. Omalta kohdalta päivä päättyi kuitenkin huonommissa merkeissä kun onnistuin moottoritiellä kiihdytyksessä vetämään kolmosvaihteen perään kakkoselle, josta arvatenkin pienet overrevit. Heti kuitenkin nelosta perään ja ihan normaalisti ajeltiin vielä viimeiset 5km kunnes päästiin tallin pihaan. Auto kuulosti ihan Subarulta ja tiesin että jotain on pielessä kun seoksetkin näytti olevan paksuhkot. Toivoin tulpan vain menneen mutta puristuksia mittaillessa 2pytty antoi 2bar.. Tulihan siinä sitten reilu 600km ajettuakin jo. Tällä hetkellä siis tilanne on sellanen että kansi odottaa työstöä. Kuvat on käytännössä kaikki kännykällä otettuja ja suurimmaksi osaksi vielä mun aivokirurginvakaalla kädellä joten jos joku on autosta sattunut Jyväskylässä kuvaa ottamaan niin tähän vois sellasia laittaa.
Viimeinen muokkaaja, Landio pvm Pe 14 Elo 2015 - 13:42, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Mopsi
Viestien lukumäärä : 56 Paikkakunta : Jyväskylä Muut : Black
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth Pe 14 Elo 2015 - 11:38 | |
| Tämä kyllä näytti hyvältä festeillä, tykkäsin. Takapuskurista puuttui vissiin joku lista vielä. | |
|
| |
Landio
Viestien lukumäärä : 12 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth Pe 14 Elo 2015 - 12:00 | |
| Kiitoksia! Joo tosiaan RS-jatkeen urasta puuttui lista kun ei enää aamulla ehditty sitä liimaamaan. Pienen surffailun jälkeen löysin ite pari käyttäjien ottamaa kuvaa. (pistäkää viestiä jos ei jostainsyystä saa jakaa) oogoo: juhuts: | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Landio: Sierra Cosworth | |
| |
|
| |
| Landio: Sierra Cosworth | |
|