test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen

Siirry alas 
+8
TomVi
hyrrä
Lahtis
zmuli
mamu
AtAi
sasu
Posmo
12 posters
Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava
KirjoittajaViesti
Posmo

Posmo


Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : Järvenpää

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyKe 28 Huhti 2010 - 19:36

Jep, eli kun tätä foorumia on nyt jonkun aikaa tullut lurkkailtua, niin kaipa tänne voisi lisätä omankin projektin. Kysessä on ensimmäinen autoni, viime vuoden toukokuussa viidellä sadalla ostettu Sierran rotisko.

Oli autossa toki hyvääkin, madallettu alusta, säädettävät iskarit, lukkoperä, ja suht. ryhdissään oleva 2.0 OHC iS moottori.

No, ensihuuman jälkeen täytyi todeta, että etuiskarit ovat melko kuolleet, lukkoperä meni 2vko sisään rikki, ja moottoria vaivaa nykyään käyntihäiriö.

Mätääkin on. Sad

No, kun ensimmäisestä autosta on kyse, ja kun lusikka on soppaan heitetty, niin kyllähän se pitää syötyä saada. Tämän & ensi vuoden kesällä olisi tarkoitus tehdä Sierrasta suht. orkkiksen näköinen, siististi muokattu, ja kenties hieman potkivampi harrasteauto.

Plääni:

Ulkoasu:

- Vakiopuskurit, etupuskuri VR6 lipalla.
- Punaiset takavalot
- HARVINAISET 15" Siipicossun alut
- Suht. harvinainen orkkis XR4i -siipi
- Lasikuitu *ugh* Cossun replicamaski
- ym.

Sisusta:

-Opelin Recaro penkit
-Formuling ratti
-Lisämittareita hillitysti (seos, öp, ym.)
-Jos jostain löytyy halvalla kaaret, niin EHKÄ.. .. .. Cool
-Kojelauta & muita osia vedetty mustaksi


Pari kuvaa kun niitä jokatapauksessa tänne janotaan Smile

Ensimmäisenä näille foorumeille kenties tärkein osa-alue Smile

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Nps1001

Nyk. yleisilmettä

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Nps1003

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Nps1002

Viime talven fiilistelyä:

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Lippavalmis003

Koneeseen aikanaan:

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Nps1004

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ahdin003

Ensimmäisenä prioriteettina on kuitenkin ruosteiden korjaus, mätää löytyy kuskin takakaaresta, pohjasta, ja helmapelleistä. Tietääkö kukaan mistä saisi Järvenpää-Tuusula-Kerava-Vantaa -akselilla halpaa peltiä? Very Happy


Viimeinen muokkaaja, Posmo pvm Ke 28 Huhti 2010 - 20:29, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
sasu

sasu


Viestien lukumäärä : 1712
Paikkakunta : Tuusula
Muut : e30 m50
e36 328

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyKe 28 Huhti 2010 - 19:56

Helsingin metalli, ei nyt mee ihan tolle sun akselilles mut sieltä saa ns. "jämäpaloja" todella halvalla. Eikä ne "ei-jämäpalatkaan" hirveitä kustanna.
Takaisin alkuun Siirry alas
Posmo

Posmo


Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : Järvenpää

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyKe 28 Huhti 2010 - 20:29

sasu` kirjoitti:
Helsingin metalli, ei nyt mee ihan tolle sun akselilles mut sieltä saa ns. "jämäpaloja" todella halvalla. Eikä ne "ei-jämäpalatkaan" hirveitä kustanna.

Ok, pitää vielä tutkia eri vaihtoehtoja.

Aloitusviestiin lisäten alusta- ja moottorisuunnitelmia:

Alusta:

- -40mm jouset, taakana spax Krypton iskarit, eteen tarkoitus laittaa uudet vakiovaimentimet. Keulasta voisi vielä himpun verran autoa laskea.
- Renkaiksi alustavasti Continentalit 205/55 15 koossa, varmaan tulee 205/50 renkaat noiden jälkeen alle.
- Tehostettu nopea ohjaus, 2.5kierrosta. Pumppu ja sen teline hankittu, hammastanko hakusessa.
- Ehkä jotain poikittaistukia ym. jos jaksan tehdä, taakse ehkä Cosworth kallistuksenvakaaja.
- Uusi lukkoperä joskus hamassa tulevaisuudessa. Kenties kemppikin?

Moottori:

Alustava suunnitelma:

- 2.0 OHC, vakio männät ja veivit
- Avarrettu kansi, 265 asteinen nokka-akseli.
- Schwitzer S1BG ahdin, kiinacoolerilla ja n. 0.5-0.6 bar ahdoilla. Vakiosisuskaluilla ei tuon enempää uskalla
- Lisärikastus hoidetaan painekytkimellä ja lisäsuuttimilla
- Ensi talvena tarkoitus tehdä uusi imusarja.
- Pakosarja laippaa vaille valmis.

Kyseessä on melko pitkän linjan projekti, varmasti suunnitelmat tulvat jossain vaiheessa matkaa muuttumaan, mutta pääosin mennään tällä linjalla.
Takaisin alkuun Siirry alas
AtAi

AtAi


Viestien lukumäärä : 206
Paikkakunta : RAISIO city

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyKe 28 Huhti 2010 - 22:28

Motonetistakin saa alle kympillä semmosen lähes neliön pellin.
Takaisin alkuun Siirry alas
mamu

mamu


Viestien lukumäärä : 264
Paikkakunta : Lahti
Muut : Escort

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyPe 30 Huhti 2010 - 14:11

Mikäs perästä hajos ja miten?

Tossa mk1 iS Sierrassahan on ZF-kitkalukko. Oon saanu sellasen käsityksen, että olis hyvä ja kestävä.. Shocked

Tosin kaikkihan hajoaa, ku tarpeeks repii...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://picasaweb.google.com/114721189784222323833
zmuli

zmuli


Viestien lukumäärä : 758
Paikkakunta : Pori

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyPe 30 Huhti 2010 - 14:24

Komiat noi cossun vanteet ja nimenomaan pirun harvinaiset! Muutenki iha asialline laite kaikinpuolin. Itellä kans tallis is työn alla, komioit laitteit Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
Posmo

Posmo


Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : Järvenpää

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyLa 1 Toukokuu 2010 - 13:19

zmuli kirjoitti:
Komiat noi cossun vanteet ja nimenomaan pirun harvinaiset! Muutenki iha asialline laite kaikinpuolin. Itellä kans tallis is työn alla, komioit laitteit Razz

Et sattuisi olemaan sama henkilö jolle myin Peltisarjan tuossa jokunen kuukausi sitten? Smile Nimimerkki ainakin saman oloinen. Löytyykö sulta enemmän kuvia omasta autostasi?
Takaisin alkuun Siirry alas
zmuli

zmuli


Viestien lukumäärä : 758
Paikkakunta : Pori

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyLa 1 Toukokuu 2010 - 15:07

Posmo kirjoitti:
zmuli kirjoitti:
Komiat noi cossun vanteet ja nimenomaan pirun harvinaiset! Muutenki iha asialline laite kaikinpuolin. Itellä kans tallis is työn alla, komioit laitteit Razz

Et sattuisi olemaan sama henkilö jolle myin Peltisarjan tuossa jokunen kuukausi sitten? Smile Nimimerkki ainakin saman oloinen. Löytyykö sulta enemmän kuvia omasta autostasi?

Fordclubin foorumilta bongasin pellisarjan. Kiinni on ja ohc laulaa hunajata Cool
Ja tääl on jotain kuvii omast sierrasta
kesäks ois tarkotus saad kasaan.. Neutral
Takaisin alkuun Siirry alas
Posmo

Posmo


Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : Järvenpää

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyLa 1 Toukokuu 2010 - 17:41

zmuli kirjoitti:
Posmo kirjoitti:
zmuli kirjoitti:
Komiat noi cossun vanteet ja nimenomaan pirun harvinaiset! Muutenki iha asialline laite kaikinpuolin. Itellä kans tallis is työn alla, komioit laitteit Razz

Et sattuisi olemaan sama henkilö jolle myin Peltisarjan tuossa jokunen kuukausi sitten? Smile Nimimerkki ainakin saman oloinen. Löytyykö sulta enemmän kuvia omasta autostasi?

Fordclubin foorumilta bongasin pellisarjan. Kiinni on ja ohc laulaa hunajata Cool
Ja tääl on jotain kuvii omast sierrasta
kesäks ois tarkotus saad kasaan.. Neutral

Cossun vanteet on kyllä tosiaan hienot, joutuu vaan valitettavasti vetämään kehän vannehopealla, kun 2 noista on ajettu kanttariin, olivat tosin vain 90€ sarja, joten ei valittamista. Noissa on lukotkin tallella Smile

Joo, tuo sama sarja se on Smile Kyllä tuosta sun Sierrasta tätä nätimpi tulee, tekisi mieli vetää omakin alas asti valkoiseksi, mutta kun ei ole kompuraa/ ruiskua / maalauskokemusta.. Eikä nyt oikein ole rahaa mihinkään ammattimaalauksiin. Tuota sun Sierraa varten on vissiin käytetty jonkun kolaroidun XR4i:n osia, Siipi joku XR4/RS500 hybridi, ja helmat XR4? Ovatko nuo BBS:t olleet alunperin 4x100 jaolla, vai onko noita saanut 4x108?

Kun nyt tuli pakosarjat puheeksi, sain oman valmiiksi tänään:

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Nps1009
1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Nps1008
1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Nps1007
1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Nps1006
1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Nps1010

Tuon takia tuli se vanha sarja myytyä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
zmuli

zmuli


Viestien lukumäärä : 758
Paikkakunta : Pori

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyLa 1 Toukokuu 2010 - 19:15

Hyrsk Hyrsk! Cool Joo toi siipiviritelmä on xr4 + cossun lippa, yhteen kuidutettuna. Kaveri joskus 5-6vuotta sitten tehnyt omaan cossuunsa. Sieltä sitten monien mutkien kautta nyt mun tallissa, mutta komia se on ja omaa silmää miellyttävä - vaikka ei alkuperäinen olekaan. Haters gonna hate!

Onko mimmosii tehotavoitteit ton turbiinan kanssa? Kannattaa melkei jarrut päivitellä toki samalla jne varmaan

e: ja noi bbs:t on alunperin 4x108 jaolla. Alkuperää en tiedä onko ollut sierran alla uudesta, vai onko joku matkan varrella ostanut. Hienot vanteet ne on, mut tosiaan kaipaa hiukan hellää kättä ja huoltoa. Talliin säästöön, sierran alle tulee tsw hockenheimit 16" kokosena Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Posmo

Posmo


Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : Järvenpää

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyLa 1 Toukokuu 2010 - 19:35

zmuli kirjoitti:
Hyrsk Hyrsk! Cool Joo toi siipiviritelmä on xr4 + cossun lippa, yhteen kuidutettuna. Kaveri joskus 5-6vuotta sitten tehnyt omaan cossuunsa. Sieltä sitten monien mutkien kautta nyt mun tallissa, mutta komia se on ja omaa silmää miellyttävä - vaikka ei alkuperäinen olekaan. Haters gonna hate!

Onko mimmosii tehotavoitteit ton turbiinan kanssa? Kannattaa melkei jarrut päivitellä toki samalla jne varmaan

e: ja noi bbs:t on alunperin 4x108 jaolla. Alkuperää en tiedä onko ollut sierran alla uudesta, vai onko joku matkan varrella ostanut. Hienot vanteet ne on, mut tosiaan kaipaa hiukan hellää kättä ja huoltoa. Talliin säästöön, sierran alle tulee tsw hockenheimit 16" kokosena Wink

Ihan tyylikäs kyllä tuo siipi, ajattelitko maalata sen ylemmän spoilerin "lipan" vielä mustaksi? Vielä kun etsisit tuohon siipeen (Todella harvinaisen) Xr4i alaspoilerin jatkeen, niin olisi melko hurjan näköinen Smile

Turbokoneella tuskin tulee vakiomännillä ja kangilla 200hp menemään rikki. 0.6 bar on ehdoton maksimipaine mitä noilla sisuskaluilla uskallan ottaa. Jotkut on saanut luotettavan paketin 1:kin barin ahdoilla, mutta kun ajattelin käyttää vakiosytkää ja hoitaa lisärikastuksen alkeellisesti, en viitsi alkaa lottoa pelaamaan alakerran keston kanssa.. Toisaalta tuon turbon kuntokin on pieni arvoitus, välystä on, ja pakopesässä on hieman karstaa, voi olla että päästää jonkun verran öljyä läpi Neutral

Jarruiksi on tulossa eteen 260mm kiekot, ja taakse joko 10" rummut tai 258mm kiekot. Nuo BBS:t on kyllä pirun hienot, mutta täytyy sanoa että Hockenheimit ei ole mun makuun Smile Nyt vaan mars talliin Sierraa laittamaan, saat vielä kesäksi ajoon tuon! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
zmuli

zmuli


Viestien lukumäärä : 758
Paikkakunta : Pori

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyMa 3 Toukokuu 2010 - 15:06

Posmo kirjoitti:


Ihan tyylikäs kyllä tuo siipi, ajattelitko maalata sen ylemmän spoilerin "lipan" vielä mustaksi? Vielä kun etsisit tuohon siipeen (Todella harvinaisen) Xr4i alaspoilerin jatkeen, niin olisi melko hurjan näköinen Smile


Tarvii kattoo jätänkö kokonaa kaiken valkoseks, vai vedänkö jotain pientä mustaa just esim kylkilistat ja spoilerin lippa. Nähtäväksi jää. Oon koittanu maalarilta hintaa tinkailla auton vedosta, alkaa paine kasvaa jos ei löydy maalarii Shocked

Aiotko sä jättää tän valko/musta tollai is tyylii just Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Lahtis

Lahtis


Viestien lukumäärä : 278
Paikkakunta : Turku

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyMa 3 Toukokuu 2010 - 16:00

edellis talvena oli 1.6 ohc ja kesti 1.3bar ja vielä monta kuukautta. ois ollu kiva avata se kone ton rääkin jälkeen. ei ollu mtn dumppia tai kuuleria edes.

sai sen kyllä täydellä vauhdilla lämpösekskin Very Happy

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ahdot
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.hrp-tuning-com
hyrrä

hyrrä


Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : salo

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyMa 3 Toukokuu 2010 - 17:03

onpa tainnu olla sytkä vähä myöhäsellä ku tollai lämpee....sitte asiaan eli kuka mukamas on sanonu et toi 205 kone ei kestä ahtoja?????uskaltaisin väittää et jos on hyvin säädetty ni toi patarauta kestää melkee mitä vaan...peltitiippari vaan välii ja sääd.moottorinohjaus ni joha ohc laulaa...ennakot saa kyl jättää aika pienix ku nakuilee helposti vaparinaki...
Takaisin alkuun Siirry alas
Posmo

Posmo


Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : Järvenpää

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyMa 3 Toukokuu 2010 - 18:20

zmuli kirjoitti:
Posmo kirjoitti:


Ihan tyylikäs kyllä tuo siipi, ajattelitko maalata sen ylemmän spoilerin "lipan" vielä mustaksi? Vielä kun etsisit tuohon siipeen (Todella harvinaisen) Xr4i alaspoilerin jatkeen, niin olisi melko hurjan näköinen Smile


Tarvii kattoo jätänkö kokonaa kaiken valkoseks, vai vedänkö jotain pientä mustaa just esim kylkilistat ja spoilerin lippa. Nähtäväksi jää. Oon koittanu maalarilta hintaa tinkailla auton vedosta, alkaa paine kasvaa jos ei löydy maalarii Shocked

Aiotko sä jättää tän valko/musta tollai is tyylii just Wink

Eiköhän se toistaiseksi tuollaiseksi jää. Ei ole rahaa mihinkään maalauksiin, opiskelija kun olen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Lahtis

Lahtis


Viestien lukumäärä : 278
Paikkakunta : Turku

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyTi 4 Toukokuu 2010 - 1:02

hyrrä kirjoitti:
onpa tainnu olla sytkä vähä myöhäsellä ku tollai lämpee....sitte asiaan eli kuka mukamas on sanonu et toi 205 kone ei kestä ahtoja?????uskaltaisin väittää et jos on hyvin säädetty ni toi patarauta kestää melkee mitä vaan...peltitiippari vaan välii ja sääd.moottorinohjaus ni joha ohc laulaa...ennakot saa kyl jättää aika pienix ku nakuilee helposti vaparinaki...

ja missää kohtaa sanoin ettei kestä? ihmetytti vaan kun ei öljyjä edes missään vaheessa vaihdettu..
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.hrp-tuning-com
hyrrä

hyrrä


Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : salo

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyTi 4 Toukokuu 2010 - 20:02

joo eiku posmo aikasemmin totes ettei tota uskalla vakio sisuskaluil ahtaa sen enempää.. Rolling Eyes ...mut enivei mitenkä toi sun motti laukes?renkaat poikki???
Takaisin alkuun Siirry alas
TomVi

TomVi


Viestien lukumäärä : 3391
Paikkakunta : Huittinen

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyTi 4 Toukokuu 2010 - 20:26

205 lohko, cossun sisuskalut niin kestää ahtamistaki jo kivasti. Tiedän muutaman sierran yhden MK2 escon jossa tolla setupilla yli 400 hummaa. Tietysti muut tilpehöörit myös laitettu.

Sierran vakio aski kestää kyl ihan hitosti tehoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
samupyh




Viestien lukumäärä : 68
Paikkakunta : Vääksy

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyTi 4 Toukokuu 2010 - 21:22

TomVi kirjoitti:
205 lohko, cossun sisuskalut niin kestää ahtamistaki jo kivasti. Tiedän muutaman sierran yhden MK2 escon jossa tolla setupilla yli 400 hummaa. Tietysti muut tilpehöörit myös laitettu.

Sierran vakio aski kestää kyl ihan hitosti tehoa.

Vähän OT mutta mihin saakka toi sierran vakioaski sitten kestää eli type 9:kö? confused Mä oon ainakin kuullu että noita ois menny paskaksi jo 250 hepan tehoilla... Mutta tietenkin se on aina käyttäjästäkin kiinni mitä kestää Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
TomVi

TomVi


Viestien lukumäärä : 3391
Paikkakunta : Huittinen

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyTi 4 Toukokuu 2010 - 21:39

Ihan on Type-9 vakiona ainaki MK2 escossa. Hyvin on kestäny radallaki ajon jo monta vuotta. Cossun laatikko maksaa vaan vitusti enemmän mutta ei oo kuulemma juurikaan sen kestävämpi.

Tottakai kuskista kiinni, kyllähän minkä tahansa saa rikki.
Takaisin alkuun Siirry alas
mvo

mvo


Viestien lukumäärä : 257
Paikkakunta : Hollola/Lahti
Muut : ZX6-R

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyTi 4 Toukokuu 2010 - 21:48

Useimmiten taitaa hajota huonosti vaihtaessa taikka kytkinpommilla..
Itsekkin hävitin kolmosen kokonaan yhdestä type-9:stä Rolling Eyes

Takavetokossun Borgwarner T5 pitäs kestää jo aika älyttömiä tehoja/vääntöä, hintaakin on Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
JTG

JTG


Viestien lukumäärä : 1379
Paikkakunta : Raisio

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyTi 4 Toukokuu 2010 - 22:08

Tässä oli muistaakseni joskus cossun laatikko, mutta eihän se mitään kestänyt. Toisaalta on hajoittanut muutaman Tremec TKO600 laatikon myös.

http://teamfalken.1g.fi/kuvat/Niken+auto/

Pikku ot vielä, mutta todellakin käyttö vaikuttaa paljon. Kaveri tökkäsi 200sx nissanin vakiolaatikolla kakkoselta suoraan vitoselle kun oli jätskituutti kädessä. Pääakseli käyräksi ym pikku damagea. Pohjalla oli ratapäivät alastarolla, ja siellä toimi moitteetta.
Takaisin alkuun Siirry alas
samupyh




Viestien lukumäärä : 68
Paikkakunta : Vääksy

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyTi 4 Toukokuu 2010 - 22:08

TomVi kirjoitti:
Ihan on Type-9 vakiona ainaki MK2 escossa. Hyvin on kestäny radallaki ajon jo monta vuotta. Cossun laatikko maksaa vaan vitusti enemmän mutta ei oo kuulemma juurikaan sen kestävämpi.

Tottakai kuskista kiinni, kyllähän minkä tahansa saa rikki.

En oo kyllä kuullu että mk2 ois ollu vakiona type-9 confused Mutta lähinnä vaan kiinnostais että onko syytä suosiolla hommata T5 jos tehoa on yli 250hv...

Kaverilta hajos yks loota 1.6 kentin perästä Type-E mutta sille kyllä annettiin sikaa niin paljon että sen ymmärsi. Laughing

Mutta en viitsi jauhaa enempää offtopickkia joten takasin projektiin.

sasu` kirjoitti:

- Lisärikastus hoidetaan painekytkimellä ja lisäsuuttimilla

Finboost vois olla asiallinen keksintö jos haluaa pelkän lisärikastuksen... Mutta ei sekään sytkäongelmaa korjaa. Niitä näkyy aina silloin tällöin myynnissä halvalla.
Takaisin alkuun Siirry alas
TomVi

TomVi


Viestien lukumäärä : 3391
Paikkakunta : Huittinen

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyTi 4 Toukokuu 2010 - 22:12

Siis MK2 esco, jossa Sierran 2l kone ahdettuna ja sen perässä Type-9 laatikko vakio sisuskaluilla. Kirjotin vähän tyhmästi Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
hyrrä

hyrrä


Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : salo

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyKe 5 Toukokuu 2010 - 7:19

ja jos oikeesti haluaa toimivan setin ni lisärikasastuksen voi varmaa unohtaa...useimmiten käy nii että tulee vaa paljon kalliimpi setti ku nypit sulaneita mäntiä yms vittuun sielt koneesta..esim mega maksaa sytkällä 150E ja laajakaista 200e.tolla saa jo koneen säätöihin...
Takaisin alkuun Siirry alas
Posmo

Posmo


Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : Järvenpää

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyTo 6 Toukokuu 2010 - 9:29

hyrrä kirjoitti:
ja jos oikeesti haluaa toimivan setin ni lisärikasastuksen voi varmaa unohtaa...useimmiten käy nii että tulee vaa paljon kalliimpi setti ku nypit sulaneita mäntiä yms vittuun sielt koneesta..esim mega maksaa sytkällä 150E ja laajakaista 200e.tolla saa jo koneen säätöihin...

Tässä on nyt vain oikeastaan tarkoitus tehdä nuo kaikki turbohilut kuten ahtoputket, pakosarja, jarrut, kytkin, ym. valmiiksi huonommalle kokoonpanolle. Jos nyt alkaisin MS:ää tekemään, en saisi autoa ikinä valmiiksi. Kun tuo nykyinen kone sitten aikanaan laukeaa sulaneeseen mäntään tms. Rakennan alakerran kunnon sisuskaluilla, ja on kaikki muu tilpehööri valmiina.

Tuota lisärikastusta on ainakin Ruotsin puolella käytetty suht onnistuneesti, joten eiköhän se saada tähänkin jotenkin toimimaan.

Nyt viikonloppuna tulee penkit, nopean ohjauksen hammastanko, lisäsuuttimia ja uusi pissapojan säiliö. Pääsee noita mallailemaan Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
hyrrä

hyrrä


Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : salo

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyTo 6 Toukokuu 2010 - 12:26

kauanko sitte meinasit et tollanen megan laittaminen kestää????piirilevyn kasaa n 4tuntii ja siekkeen johdotuksen+sytkän säädön tekee yhes illas...thats it Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
Posmo

Posmo


Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : Järvenpää

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyTo 6 Toukokuu 2010 - 15:37

hyrrä kirjoitti:
kauanko sitte meinasit et tollanen megan laittaminen kestää????piirilevyn kasaa n 4tuntii ja siekkeen johdotuksen+sytkän säädön tekee yhes illas...thats it Cool

En ole nopea tekemään hommia, veikkaisin että menisi helvetisti aikaa megan kanssa sekoillessa. Sitä voisi ehkä ensi talvena katsoa mahdollisuutena. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
samupyh




Viestien lukumäärä : 68
Paikkakunta : Vääksy

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyTo 6 Toukokuu 2010 - 15:57

hyrrä kirjoitti:
kauanko sitte meinasit et tollanen megan laittaminen kestää????piirilevyn kasaa n 4tuntii ja siekkeen johdotuksen+sytkän säädön tekee yhes illas...thats it Cool

Ja jos ei jaksa kasailla niin ostaa valmiin. Omastani taisin maksaa 70€ ja ei ollut mitenkään paskasti tehty. Johtosarjojakin saa kaupasta valmiina 75€ hintaan joten jäljelle ei jää kuin säätäminen. :bball:

Itselle kyllä tulee seuraavaan autoon jokin muu kuin mega, mutta hintaluokassaan mega on lyömätön. Vems ois hyvä mutta kun sekin maksaa yli 500€ Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Posmo

Posmo


Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : Järvenpää

1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen EmptyTo 6 Toukokuu 2010 - 16:18

samupyh kirjoitti:
hyrrä kirjoitti:
kauanko sitte meinasit et tollanen megan laittaminen kestää????piirilevyn kasaa n 4tuntii ja siekkeen johdotuksen+sytkän säädön tekee yhes illas...thats it Cool

Ja jos ei jaksa kasailla niin ostaa valmiin. Omastani taisin maksaa 70€ ja ei ollut mitenkään paskasti tehty. Johtosarjojakin saa kaupasta valmiina 75€ hintaan joten jäljelle ei jää kuin säätäminen. :bball:

Itselle kyllä tulee seuraavaan autoon jokin muu kuin mega, mutta hintaluokassaan mega on lyömätön. Vems ois hyvä mutta kun sekin maksaa yli 500€ Rolling Eyes

No haluaisiko joku laittaa linkit halvimpiin MS rakennussarjoja/ valmiita paketteja myyvään paikkaan? Smile Pitää tehdä laskelmia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty
ViestiAihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen   1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 3Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava
 Similar topics
-
» aakki: ikuisuus sierra
» Landio: Sierra Cosworth
» Warro: Ford Sierra -87 2.0tic
» Nipski:n ja Jarm0:n paja...Sierra is & Jetta Syncro

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: