| 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen | |
|
+8TomVi hyrrä Lahtis zmuli mamu AtAi sasu Posmo 12 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Posmo
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ke 28 Huhti 2010 - 19:36 | |
| Jep, eli kun tätä foorumia on nyt jonkun aikaa tullut lurkkailtua, niin kaipa tänne voisi lisätä omankin projektin. Kysessä on ensimmäinen autoni, viime vuoden toukokuussa viidellä sadalla ostettu Sierran rotisko. Oli autossa toki hyvääkin, madallettu alusta, säädettävät iskarit, lukkoperä, ja suht. ryhdissään oleva 2.0 OHC iS moottori. No, ensihuuman jälkeen täytyi todeta, että etuiskarit ovat melko kuolleet, lukkoperä meni 2vko sisään rikki, ja moottoria vaivaa nykyään käyntihäiriö. Mätääkin on. No, kun ensimmäisestä autosta on kyse, ja kun lusikka on soppaan heitetty, niin kyllähän se pitää syötyä saada. Tämän & ensi vuoden kesällä olisi tarkoitus tehdä Sierrasta suht. orkkiksen näköinen, siististi muokattu, ja kenties hieman potkivampi harrasteauto. Plääni: Ulkoasu: - Vakiopuskurit, etupuskuri VR6 lipalla. - Punaiset takavalot - HARVINAISET 15" Siipicossun alut - Suht. harvinainen orkkis XR4i -siipi - Lasikuitu *ugh* Cossun replicamaski - ym. Sisusta: -Opelin Recaro penkit -Formuling ratti -Lisämittareita hillitysti (seos, öp, ym.) -Jos jostain löytyy halvalla kaaret, niin EHKÄ.. .. .. -Kojelauta & muita osia vedetty mustaksi Pari kuvaa kun niitä jokatapauksessa tänne janotaan Ensimmäisenä näille foorumeille kenties tärkein osa-alue Nyk. yleisilmettä Viime talven fiilistelyä: Koneeseen aikanaan: Ensimmäisenä prioriteettina on kuitenkin ruosteiden korjaus, mätää löytyy kuskin takakaaresta, pohjasta, ja helmapelleistä. Tietääkö kukaan mistä saisi Järvenpää-Tuusula-Kerava-Vantaa -akselilla halpaa peltiä?
Viimeinen muokkaaja, Posmo pvm Ke 28 Huhti 2010 - 20:29, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
sasu
Viestien lukumäärä : 1712 Paikkakunta : Tuusula Muut : e30 m50
e36 328
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ke 28 Huhti 2010 - 19:56 | |
| Helsingin metalli, ei nyt mee ihan tolle sun akselilles mut sieltä saa ns. "jämäpaloja" todella halvalla. Eikä ne "ei-jämäpalatkaan" hirveitä kustanna. | |
|
| |
Posmo
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ke 28 Huhti 2010 - 20:29 | |
| - sasu` kirjoitti:
- Helsingin metalli, ei nyt mee ihan tolle sun akselilles mut sieltä saa ns. "jämäpaloja" todella halvalla. Eikä ne "ei-jämäpalatkaan" hirveitä kustanna.
Ok, pitää vielä tutkia eri vaihtoehtoja. Aloitusviestiin lisäten alusta- ja moottorisuunnitelmia: Alusta: - -40mm jouset, taakana spax Krypton iskarit, eteen tarkoitus laittaa uudet vakiovaimentimet. Keulasta voisi vielä himpun verran autoa laskea. - Renkaiksi alustavasti Continentalit 205/55 15 koossa, varmaan tulee 205/50 renkaat noiden jälkeen alle. - Tehostettu nopea ohjaus, 2.5kierrosta. Pumppu ja sen teline hankittu, hammastanko hakusessa. - Ehkä jotain poikittaistukia ym. jos jaksan tehdä, taakse ehkä Cosworth kallistuksenvakaaja. - Uusi lukkoperä joskus hamassa tulevaisuudessa. Kenties kemppikin? Moottori: Alustava suunnitelma: - 2.0 OHC, vakio männät ja veivit - Avarrettu kansi, 265 asteinen nokka-akseli. - Schwitzer S1BG ahdin, kiinacoolerilla ja n. 0.5-0.6 bar ahdoilla. Vakiosisuskaluilla ei tuon enempää uskalla - Lisärikastus hoidetaan painekytkimellä ja lisäsuuttimilla - Ensi talvena tarkoitus tehdä uusi imusarja. - Pakosarja laippaa vaille valmis. Kyseessä on melko pitkän linjan projekti, varmasti suunnitelmat tulvat jossain vaiheessa matkaa muuttumaan, mutta pääosin mennään tällä linjalla. | |
|
| |
AtAi
Viestien lukumäärä : 206 Paikkakunta : RAISIO city
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ke 28 Huhti 2010 - 22:28 | |
| Motonetistakin saa alle kympillä semmosen lähes neliön pellin. | |
|
| |
mamu
Viestien lukumäärä : 264 Paikkakunta : Lahti Muut : Escort
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Pe 30 Huhti 2010 - 14:11 | |
| Mikäs perästä hajos ja miten? Tossa mk1 iS Sierrassahan on ZF-kitkalukko. Oon saanu sellasen käsityksen, että olis hyvä ja kestävä.. Tosin kaikkihan hajoaa, ku tarpeeks repii... | |
|
| |
zmuli
Viestien lukumäärä : 758 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Pe 30 Huhti 2010 - 14:24 | |
| Komiat noi cossun vanteet ja nimenomaan pirun harvinaiset! Muutenki iha asialline laite kaikinpuolin. Itellä kans tallis is työn alla, komioit laitteit | |
|
| |
Posmo
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen La 1 Toukokuu 2010 - 13:19 | |
| - zmuli kirjoitti:
- Komiat noi cossun vanteet ja nimenomaan pirun harvinaiset! Muutenki iha asialline laite kaikinpuolin. Itellä kans tallis is työn alla, komioit laitteit
Et sattuisi olemaan sama henkilö jolle myin Peltisarjan tuossa jokunen kuukausi sitten? Nimimerkki ainakin saman oloinen. Löytyykö sulta enemmän kuvia omasta autostasi? | |
|
| |
zmuli
Viestien lukumäärä : 758 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen La 1 Toukokuu 2010 - 15:07 | |
| - Posmo kirjoitti:
- zmuli kirjoitti:
- Komiat noi cossun vanteet ja nimenomaan pirun harvinaiset! Muutenki iha asialline laite kaikinpuolin. Itellä kans tallis is työn alla, komioit laitteit
Et sattuisi olemaan sama henkilö jolle myin Peltisarjan tuossa jokunen kuukausi sitten? Nimimerkki ainakin saman oloinen. Löytyykö sulta enemmän kuvia omasta autostasi? Fordclubin foorumilta bongasin pellisarjan. Kiinni on ja ohc laulaa hunajata Ja tääl on jotain kuvii omast sierrastakesäks ois tarkotus saad kasaan.. | |
|
| |
Posmo
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen La 1 Toukokuu 2010 - 17:41 | |
| - zmuli kirjoitti:
- Posmo kirjoitti:
- zmuli kirjoitti:
- Komiat noi cossun vanteet ja nimenomaan pirun harvinaiset! Muutenki iha asialline laite kaikinpuolin. Itellä kans tallis is työn alla, komioit laitteit
Et sattuisi olemaan sama henkilö jolle myin Peltisarjan tuossa jokunen kuukausi sitten? Nimimerkki ainakin saman oloinen. Löytyykö sulta enemmän kuvia omasta autostasi? Fordclubin foorumilta bongasin pellisarjan. Kiinni on ja ohc laulaa hunajata Ja tääl on jotain kuvii omast sierrasta kesäks ois tarkotus saad kasaan.. Cossun vanteet on kyllä tosiaan hienot, joutuu vaan valitettavasti vetämään kehän vannehopealla, kun 2 noista on ajettu kanttariin, olivat tosin vain 90€ sarja, joten ei valittamista. Noissa on lukotkin tallella Joo, tuo sama sarja se on Kyllä tuosta sun Sierrasta tätä nätimpi tulee, tekisi mieli vetää omakin alas asti valkoiseksi, mutta kun ei ole kompuraa/ ruiskua / maalauskokemusta.. Eikä nyt oikein ole rahaa mihinkään ammattimaalauksiin. Tuota sun Sierraa varten on vissiin käytetty jonkun kolaroidun XR4i:n osia, Siipi joku XR4/RS500 hybridi, ja helmat XR4? Ovatko nuo BBS:t olleet alunperin 4x100 jaolla, vai onko noita saanut 4x108? Kun nyt tuli pakosarjat puheeksi, sain oman valmiiksi tänään: Tuon takia tuli se vanha sarja myytyä | |
|
| |
zmuli
Viestien lukumäärä : 758 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen La 1 Toukokuu 2010 - 19:15 | |
| Hyrsk Hyrsk! Joo toi siipiviritelmä on xr4 + cossun lippa, yhteen kuidutettuna. Kaveri joskus 5-6vuotta sitten tehnyt omaan cossuunsa. Sieltä sitten monien mutkien kautta nyt mun tallissa, mutta komia se on ja omaa silmää miellyttävä - vaikka ei alkuperäinen olekaan. Haters gonna hate! Onko mimmosii tehotavoitteit ton turbiinan kanssa? Kannattaa melkei jarrut päivitellä toki samalla jne varmaan e: ja noi bbs:t on alunperin 4x108 jaolla. Alkuperää en tiedä onko ollut sierran alla uudesta, vai onko joku matkan varrella ostanut. Hienot vanteet ne on, mut tosiaan kaipaa hiukan hellää kättä ja huoltoa. Talliin säästöön, sierran alle tulee tsw hockenheimit 16" kokosena | |
|
| |
Posmo
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen La 1 Toukokuu 2010 - 19:35 | |
| - zmuli kirjoitti:
- Hyrsk Hyrsk! Joo toi siipiviritelmä on xr4 + cossun lippa, yhteen kuidutettuna. Kaveri joskus 5-6vuotta sitten tehnyt omaan cossuunsa. Sieltä sitten monien mutkien kautta nyt mun tallissa, mutta komia se on ja omaa silmää miellyttävä - vaikka ei alkuperäinen olekaan. Haters gonna hate!
Onko mimmosii tehotavoitteit ton turbiinan kanssa? Kannattaa melkei jarrut päivitellä toki samalla jne varmaan
e: ja noi bbs:t on alunperin 4x108 jaolla. Alkuperää en tiedä onko ollut sierran alla uudesta, vai onko joku matkan varrella ostanut. Hienot vanteet ne on, mut tosiaan kaipaa hiukan hellää kättä ja huoltoa. Talliin säästöön, sierran alle tulee tsw hockenheimit 16" kokosena Ihan tyylikäs kyllä tuo siipi, ajattelitko maalata sen ylemmän spoilerin "lipan" vielä mustaksi? Vielä kun etsisit tuohon siipeen (Todella harvinaisen) Xr4i alaspoilerin jatkeen, niin olisi melko hurjan näköinen Turbokoneella tuskin tulee vakiomännillä ja kangilla 200hp menemään rikki. 0.6 bar on ehdoton maksimipaine mitä noilla sisuskaluilla uskallan ottaa. Jotkut on saanut luotettavan paketin 1:kin barin ahdoilla, mutta kun ajattelin käyttää vakiosytkää ja hoitaa lisärikastuksen alkeellisesti, en viitsi alkaa lottoa pelaamaan alakerran keston kanssa.. Toisaalta tuon turbon kuntokin on pieni arvoitus, välystä on, ja pakopesässä on hieman karstaa, voi olla että päästää jonkun verran öljyä läpi Jarruiksi on tulossa eteen 260mm kiekot, ja taakse joko 10" rummut tai 258mm kiekot. Nuo BBS:t on kyllä pirun hienot, mutta täytyy sanoa että Hockenheimit ei ole mun makuun Nyt vaan mars talliin Sierraa laittamaan, saat vielä kesäksi ajoon tuon! | |
|
| |
zmuli
Viestien lukumäärä : 758 Paikkakunta : Pori
| |
| |
Lahtis
Viestien lukumäärä : 278 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ma 3 Toukokuu 2010 - 16:00 | |
| edellis talvena oli 1.6 ohc ja kesti 1.3bar ja vielä monta kuukautta. ois ollu kiva avata se kone ton rääkin jälkeen. ei ollu mtn dumppia tai kuuleria edes. sai sen kyllä täydellä vauhdilla lämpösekskin | |
|
| |
hyrrä
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : salo
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ma 3 Toukokuu 2010 - 17:03 | |
| onpa tainnu olla sytkä vähä myöhäsellä ku tollai lämpee....sitte asiaan eli kuka mukamas on sanonu et toi 205 kone ei kestä ahtoja?????uskaltaisin väittää et jos on hyvin säädetty ni toi patarauta kestää melkee mitä vaan...peltitiippari vaan välii ja sääd.moottorinohjaus ni joha ohc laulaa...ennakot saa kyl jättää aika pienix ku nakuilee helposti vaparinaki... | |
|
| |
Posmo
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ma 3 Toukokuu 2010 - 18:20 | |
| | |
|
| |
Lahtis
Viestien lukumäärä : 278 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ti 4 Toukokuu 2010 - 1:02 | |
| - hyrrä kirjoitti:
- onpa tainnu olla sytkä vähä myöhäsellä ku tollai lämpee....sitte asiaan eli kuka mukamas on sanonu et toi 205 kone ei kestä ahtoja?????uskaltaisin väittää et jos on hyvin säädetty ni toi patarauta kestää melkee mitä vaan...peltitiippari vaan välii ja sääd.moottorinohjaus ni joha ohc laulaa...ennakot saa kyl jättää aika pienix ku nakuilee helposti vaparinaki...
ja missää kohtaa sanoin ettei kestä? ihmetytti vaan kun ei öljyjä edes missään vaheessa vaihdettu.. | |
|
| |
hyrrä
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : salo
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ti 4 Toukokuu 2010 - 20:02 | |
| joo eiku posmo aikasemmin totes ettei tota uskalla vakio sisuskaluil ahtaa sen enempää.. ...mut enivei mitenkä toi sun motti laukes?renkaat poikki??? | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ti 4 Toukokuu 2010 - 20:26 | |
| 205 lohko, cossun sisuskalut niin kestää ahtamistaki jo kivasti. Tiedän muutaman sierran yhden MK2 escon jossa tolla setupilla yli 400 hummaa. Tietysti muut tilpehöörit myös laitettu.
Sierran vakio aski kestää kyl ihan hitosti tehoa. | |
|
| |
samupyh
Viestien lukumäärä : 68 Paikkakunta : Vääksy
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ti 4 Toukokuu 2010 - 21:22 | |
| - TomVi kirjoitti:
- 205 lohko, cossun sisuskalut niin kestää ahtamistaki jo kivasti. Tiedän muutaman sierran yhden MK2 escon jossa tolla setupilla yli 400 hummaa. Tietysti muut tilpehöörit myös laitettu.
Sierran vakio aski kestää kyl ihan hitosti tehoa. Vähän OT mutta mihin saakka toi sierran vakioaski sitten kestää eli type 9:kö? Mä oon ainakin kuullu että noita ois menny paskaksi jo 250 hepan tehoilla... Mutta tietenkin se on aina käyttäjästäkin kiinni mitä kestää | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ti 4 Toukokuu 2010 - 21:39 | |
| Ihan on Type-9 vakiona ainaki MK2 escossa. Hyvin on kestäny radallaki ajon jo monta vuotta. Cossun laatikko maksaa vaan vitusti enemmän mutta ei oo kuulemma juurikaan sen kestävämpi.
Tottakai kuskista kiinni, kyllähän minkä tahansa saa rikki. | |
|
| |
mvo
Viestien lukumäärä : 257 Paikkakunta : Hollola/Lahti Muut : ZX6-R
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ti 4 Toukokuu 2010 - 21:48 | |
| Useimmiten taitaa hajota huonosti vaihtaessa taikka kytkinpommilla.. Itsekkin hävitin kolmosen kokonaan yhdestä type-9:stä Takavetokossun Borgwarner T5 pitäs kestää jo aika älyttömiä tehoja/vääntöä, hintaakin on | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ti 4 Toukokuu 2010 - 22:08 | |
| Tässä oli muistaakseni joskus cossun laatikko, mutta eihän se mitään kestänyt. Toisaalta on hajoittanut muutaman Tremec TKO600 laatikon myös. http://teamfalken.1g.fi/kuvat/Niken+auto/Pikku ot vielä, mutta todellakin käyttö vaikuttaa paljon. Kaveri tökkäsi 200sx nissanin vakiolaatikolla kakkoselta suoraan vitoselle kun oli jätskituutti kädessä. Pääakseli käyräksi ym pikku damagea. Pohjalla oli ratapäivät alastarolla, ja siellä toimi moitteetta. | |
|
| |
samupyh
Viestien lukumäärä : 68 Paikkakunta : Vääksy
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ti 4 Toukokuu 2010 - 22:08 | |
| - TomVi kirjoitti:
- Ihan on Type-9 vakiona ainaki MK2 escossa. Hyvin on kestäny radallaki ajon jo monta vuotta. Cossun laatikko maksaa vaan vitusti enemmän mutta ei oo kuulemma juurikaan sen kestävämpi.
Tottakai kuskista kiinni, kyllähän minkä tahansa saa rikki. En oo kyllä kuullu että mk2 ois ollu vakiona type-9 Mutta lähinnä vaan kiinnostais että onko syytä suosiolla hommata T5 jos tehoa on yli 250hv... Kaverilta hajos yks loota 1.6 kentin perästä Type-E mutta sille kyllä annettiin sikaa niin paljon että sen ymmärsi. Mutta en viitsi jauhaa enempää offtopickkia joten takasin projektiin. - sasu` kirjoitti:
- Lisärikastus hoidetaan painekytkimellä ja lisäsuuttimilla
Finboost vois olla asiallinen keksintö jos haluaa pelkän lisärikastuksen... Mutta ei sekään sytkäongelmaa korjaa. Niitä näkyy aina silloin tällöin myynnissä halvalla. | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ti 4 Toukokuu 2010 - 22:12 | |
| Siis MK2 esco, jossa Sierran 2l kone ahdettuna ja sen perässä Type-9 laatikko vakio sisuskaluilla. Kirjotin vähän tyhmästi | |
|
| |
hyrrä
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : salo
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen Ke 5 Toukokuu 2010 - 7:19 | |
| ja jos oikeesti haluaa toimivan setin ni lisärikasastuksen voi varmaa unohtaa...useimmiten käy nii että tulee vaa paljon kalliimpi setti ku nypit sulaneita mäntiä yms vittuun sielt koneesta..esim mega maksaa sytkällä 150E ja laajakaista 200e.tolla saa jo koneen säätöihin... | |
|
| |
Posmo
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen To 6 Toukokuu 2010 - 9:29 | |
| - hyrrä kirjoitti:
- ja jos oikeesti haluaa toimivan setin ni lisärikasastuksen voi varmaa unohtaa...useimmiten käy nii että tulee vaa paljon kalliimpi setti ku nypit sulaneita mäntiä yms vittuun sielt koneesta..esim mega maksaa sytkällä 150E ja laajakaista 200e.tolla saa jo koneen säätöihin...
Tässä on nyt vain oikeastaan tarkoitus tehdä nuo kaikki turbohilut kuten ahtoputket, pakosarja, jarrut, kytkin, ym. valmiiksi huonommalle kokoonpanolle. Jos nyt alkaisin MS:ää tekemään, en saisi autoa ikinä valmiiksi. Kun tuo nykyinen kone sitten aikanaan laukeaa sulaneeseen mäntään tms. Rakennan alakerran kunnon sisuskaluilla, ja on kaikki muu tilpehööri valmiina. Tuota lisärikastusta on ainakin Ruotsin puolella käytetty suht onnistuneesti, joten eiköhän se saada tähänkin jotenkin toimimaan. Nyt viikonloppuna tulee penkit, nopean ohjauksen hammastanko, lisäsuuttimia ja uusi pissapojan säiliö. Pääsee noita mallailemaan | |
|
| |
hyrrä
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : salo
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen To 6 Toukokuu 2010 - 12:26 | |
| kauanko sitte meinasit et tollanen megan laittaminen kestää????piirilevyn kasaa n 4tuntii ja siekkeen johdotuksen+sytkän säädön tekee yhes illas...thats it | |
|
| |
Posmo
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Järvenpää
| |
| |
samupyh
Viestien lukumäärä : 68 Paikkakunta : Vääksy
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen To 6 Toukokuu 2010 - 15:57 | |
| - hyrrä kirjoitti:
- kauanko sitte meinasit et tollanen megan laittaminen kestää????piirilevyn kasaa n 4tuntii ja siekkeen johdotuksen+sytkän säädön tekee yhes illas...thats it
Ja jos ei jaksa kasailla niin ostaa valmiin. Omastani taisin maksaa 70€ ja ei ollut mitenkään paskasti tehty. Johtosarjojakin saa kaupasta valmiina 75€ hintaan joten jäljelle ei jää kuin säätäminen. :bball: Itselle kyllä tulee seuraavaan autoon jokin muu kuin mega, mutta hintaluokassaan mega on lyömätön. Vems ois hyvä mutta kun sekin maksaa yli 500€ | |
|
| |
Posmo
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Järvenpää
| |
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen | |
| |
|
| |
| 1986 iS Sierra -Ikuisuus liikenteeseen | |
|